PERMÜTASYON-PAYLAŞIM

ahmet elmas

PAYLAŞIM ADINA
HOŞ BİR SORU

--
www.ahmetelmas.com
Matematikçinin seyir defteri

Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.
                           Jean-Luc Godart
15.olasılık.jpg

cengizgumus

c(7+3-1, 3-1)=45 değil mi
>  15.olasılık.jpg
> 29KGörüntüleİndir

ŞahinDanişman...

7!.(8,2) zannımca...

"EDEP, ilimden önce gelir!..."

cengizgumus

ben 7! ile çarpmayı unutmuşum 45.7! olması gerekmiyormu hocam iki raf
boş kalabilir çözümünde neden 8 in 2 lisi hocam

On 17 Şubat, 15:36, "ŞahinDanişman..." <maw...@gmail.com> wrote:
> 7!.(8,2) zannımca...
>
> 17.02.2008 tarihinde cengizgumus <onurber...@hotmail.com> yazmış:

> --
> ..."Tohum saç, bitmezse toprak utansın!
> Hedefe varmayan mızrak utansın! "
> ...Necip Fazıl...
> "EDEP, ilimden önce gelir!..."- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

ŞahinDanişman...

7 kitabı dizdikten sonra 3 gruba ayırmamız gerekiyor.
8 boşluktan 2 tanesini seçip ayırmamız yeterli olur.
rafların boş kalması durumunu da kapsar.
siz özdeş gibi düşünerek çözmüşsünüz sanırım hocam.
kitplar farklı olduğu için buraya uyar mı ki o formül?

17.02.2008 tarihinde cengizgumus <onurb...@hotmail.com> yazmış:
"EDEP, ilimden önce gelir!..."

ahmet elmas

3.4.5.6.7.8.9 = 181 440  DESEM?

afşinoğlu

bu s(A)=7 s(B)=3 ise fonsiyon sayısı kaçtırın cevabı ile aynı olmaz
mı? 3^7

On 17 Şubat, 15:49, "ahmet elmas" <ahmetelmas2...@gmail.com> wrote:
> 3.4.5.6.7.8.9 = 181 440  DESEM?
>
> 17.02.2008 tarihinde ŞahinDanişman... <maw...@gmail.com> yazmış:

>                            Jean-Luc Godart- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

afşinoğlu

hata !! "bu s(A)=7 s(B)=3 ise fonsiyon sayısı kaçtırın cevabı ile
aynı olmaz
mı? 3^7 "
sanırım bu dediğim kitapların dağılım çeşidini verir bir bakacam şu
hali ile çözüm eksik

> - Alıntıyı göster -

afşinoğlu

ahmet bey raflarda sağ tarafıda kullanabilir miyiz?

eylem

Tek yapılması gereken hangi rafa kaç tane olduğuna karar vermek,
sıralama zaten 7!
a+b+c=7
(9,2)=45 farklı üçlü var
Cevap 45.7!

Murat Akkus

my hocanın çözümü, farklı sayı ile aynı soru
nesnelerin dağılımı.jpg

ahmet elmas

OLMAZ .
ÇÜNKÜ KİTAPLARIN RAFLARDAKİ SIRASI DA ÖNEMLİ.
MANTIĞINI ŞÖYLE AÇIKLAYABİLİRİM.
1. KİTAP, 3 RAFTAN BİRİNE KONULDUĞUNDA 2. KİTAP İÇİN KONULABİLECEK 4 YER BULUNUR.
2. KİTAP KONULDUĞUNDA, 3. KİTAP İÇİN KONULABİLECEK 5 YER OLACAKTIR.
BU İŞLEM 7. KİTABA KADAR DEVAM ETTİRİLDİĞİNDE
3.4.5.6.7.8.9  OLACAKTIR.

n farklı nesne, m farklı kutuya kaç farklı şekilde dağıtılır?(kutulardaki sıra önemli)
sorusu....

Murat Akkus

bu da açıklama
--
Annon edhellen, edro hi ammen!
Fennas nogothrim, lasto beth lammen!

ahmet elmas

doğrudur sayın hocam.
elinize sağlık.

eylem

Özür (9,2)=36 olur dimi
cevap 36.7!
7.6.5.4.3.2.4.9=9.8.7.6.5.4.3de olur tabi... Ama 2. çözüm daha güzel.

Muharrem Şahin

Sevgili Ahmet Elmas Hocamı saygı ile anıyorum.
Yeri Cennet olsun.
Hem sorusu hem çözümü çok güzel.