Mustafa Yağcı, soru bankası kitabı üzerine söylev.

Ali Cebir

Gerçekten matematiğin sanatıyla ilgilendiğinizi düşünerek, birkaç önerme yapmak isterim.

1-Cevap anahtarı denilen şeyin ya ortadan kalkması, ya da en arkalarda kendi için ayrılmış bir alana sahip olması, bu kitabı daha efektif yapacaktır. Çünkü cevap anahtarının soruyu çözerken imgesel olarak varlığı, kişide koşullanma meydana getirecek ve haliyle hayatı boyunca kurtulmak adına çabalayacağı bir alışkanlığı kişiye verecektir.

2-Aynı temel üzerine birkaç farklı soru yaptığınız oldukça bariz, ilk 10 sayfanın üzerinden gelebilen birisi, geriye kalan 130 sayfanın felsefesi üzerine akıl yürütebilir. Bu kitaptaki çekiciliğin temelini yani kitabın rekabete değer yapısını çürütmekte olduğu dolayısı ile, kitabı yalnızca belli bir seviyenin altına hizmet eder bir biçime sokuyor. Yani kitabınız, ilk başta, sanatsal gibi dursa dahi -belki de beyinsel bir olgudur, bilinmez.- birazcık çabanın ardından ötekiler gibi bir şekle giriyor. Haliyle matematiği, matematik için yapanları pek de tatmin etmiyor.

3-Aslında bundan çok daha uzun bir yazı yazmıştım ve o yazıda, 15 yaşında olduğumu, kitabın elime nasıl geçtiğini bugünlerde bir şeyi, o şey olduğu için yapanın çok çok azaldığını -kapitalizm dolayısı ile sanatın yavaş yavaş yozlaşmasından bahsediyorum- ve dolayısı ile sanatınızı yaparken birtakım eleştiriyi kabul edeceğinizi var saydığım birtakım ibareler vardı. Ancak yanlışlıkla ctrl+a delete yapmam dolayısı ile gitti.

son olarak naçizane önerimi, buraya yazmak isterim:

Angola'da meydana gelen, insanları özel kurumlara yöneltmeyi ve onların üzerinden rant elde etmeyi planlaması dolayısı ile öğrencilere okulda muhakeme ve algı yeteneğini köreltecek eğitim verip, sınavda bunun tam tersini soran bakan ile ilgili olayı biliyor musunuz? Bilmiyor iseniz sanırım bu bakan dolayısı ile milyonlarca genç -yani bu bakan için rant olamayacak- potansiyelinin farkına varamamış ve bu bakanın tam bir ahıra çevirmeye çabaladığı -ne kadar çekilmez, o kadar iyi- okullarda okumak zorunda kalmışlar. Bu insanlar için, onların potansiyeline yardımcı olacak bir kitap yapmanız, hem gelecekteki kariyeriniz için hem Afrika'da gelişememiş bir ülke olan Angola, hem de insanlık için iyi olabilir.

-22.09.2021

Erhan

MY tyt soru bankasını yeterince incelemediğine ve yaşının 15 olmadığına bahse girerdim de değmez.
MY Hocama bir soru bankası yazması konusunda ısrarcı olan kişilerden biri de benimdir. Yani rant devşirmek gibi bir gayesi olsaydı, 4-5 sene öncesinde, piyasa bu kadar doymamışken, soru bankasını piyasaya sürerdi.
Kısacası talihsiz ve haksız bir eleştiri yapmışsınız.

Ali Cebir

Dostum, neden ısrarcı olduğun ortaya çıktı, okuman ya da yazman bile adamakıllı dürüst olamıyorken, senin gibi insanların bu biçimde insanlara ısrarcı olmaları oldukça doğal.