olasılık

apollonius .

Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni

11s.png

Muammer Koç

1 / 3 mü hocam?

On 4 Şubat, 18:51, "apollonius ." <apolloniu...@gmail.com> wrote:
> --
> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
>  11s.png
> 12KGörüntüleİndir

Muharrem Şahin

Ben 1/4 diyorum.

Muharrem Şahin

Noktalar bölgelerde 4.4 biçimde seçilirler.
Bunlardan 4.1 inde istenen olur.

Nihat Akgün

1/4 ?

4 Şubat 2012 21:23 tarihinde Muammer Koç <muamm...@gmail.com> yazdı:

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

apollonius .

Nihat Akgün

A(x1,y1)   B(x2,y2)

     x1   x2                y1   y2
     +     +                +     +
     +     -   OK         +     - OK
     -     -                  -     -
     -     +   OK         -     +  OK

1/2*1/2=1/4  ?

Nihat Akgün

İyi valla , biz yazmakla uğraşalım Muharrem hocam iki satırda işi bitirsin :))

Muharrem Şahin

:)))
Nihat Hocam;
Bekleyince de bir kulp takıyorsun sen.:))

İyi akşamlar.

Nihat Akgün

Tamam bi daha demem.:))

4 Şubat 2012 21:40 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:

apollonius .

Düzlemde üçgen oluşturacak şekilde rastgele A,B,C noktaları seçiliyor. Orijininin üçgenin iç bölgesinde kalma olasılığı kaçtır? (1/4)

Muammer Koç

ben noktaları tek bileşen almışım. Hatamızı görmüş olduk. Çözümler
için teşekkürler.

Nihat Akgün

Bence 1/8 . Kendimce hoş bir yol buldum. Şöyle ki;

A,B,C noktalarından geçen doğrular AB, BC, AC dir her doğru için orijinin doğru yerde konumlanması olasılığı 1/2 dir. Buradan üç doğru  için 1/2*1/2*1/2=1/8 olur.
Aynı yöntem ilk soru için şöyle olur;
A ve B noktaları alınıyor A dan geçen doğrunun doğru tarafında orijinin bulunma olasılığı 1/2, B den geçen için de 1/2 . Diğer köşelere (C,D) bu soruda bakmaya gerek yoktur.
1/2*1/2=1/4 olur

Yöntem için uyanık olan arkadaşlardan yorum gelirse memnun olurum.

Nihat Akgün

Yorum gelmedi, gözden mi kaçtı acaba?

Nihat Akgün

Kadir hocam son sorunuza(üçgen) çözümümnüz varsa göndermeniz  mümkün mü?

baran deniz

nerede yanlış düşünüyorum anlamadım.. yardımcı olursanız sevinirim.. şimdiden cok tesekkürler
olasılık.png

Muharrem Şahin

3/4 bulmuyor musunuz?

brndnz

MUHARREM HOCAM GÖREMEDİM BİR TÜRLÜ BEYNİM Mİ DURDU ANLAMADIM...

Muharrem Şahin

1/2 olasılıkla A'ya yönelir ve peyniri bulur.
1/2 olasılıkla C'ye ve oradan 1/2.1/2  olasılıkla yine
A'ya yönelebilir.
1/2 + 1/4 = 3/4 olur.

6 Şubat 2012 00:48 tarihinde brndnz <brndn...@gmail.com> yazdı:

MUHARREM HOCAM GÖREMEDİM BİR TÜRLÜ BEYNİM Mİ DURDU ANLAMADIM...

brndnz

3/4 ü nerden düşündük

kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com>

1/2+1/4
[...]

Edep ilimden önce gelir.  Gavsi sani(ks)

çaydanlık  ve  bardak

 Ne kadar  kibirli dursada
bardağın önünde eğilir  çaydanlık.
Öyle ise  bu  büyüklenme niye
bu kibir,bu gurur niçin?
mütavazi ol,hatta bir adım bile
geçme gurur  kapısından.
Bardağı  insan bunun için
öper   daima  alnından...
                                        Erkin  VAHİDOV

kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com>

1/4 olmasının sebebi    c ye  gelen  fare  zaten 1/2 ihtimalle gelir  ordan da  A  ye     ya gider  ya  gitme   1/2 de ordan 1/4 olmasını sebebi o
muharrem hocam açıklamış ama  dayanamadım:) yazayım dedim

brndnz

beyin durdumu ne yapsan boş... cok tesekkürler üstadlarım

Muharrem Şahin

Tam yatacakken Özgür Yıldıran Hocamla görüştük.
O farenin, girdiği delikten de çıkabileceğini söyledi.:))
"Niye geri dönsün?" diye düşünsem de sonra hak verdim.
Fare bu.
Burası karanlıkmış deyip geri de dönebilir.
O zaman, cevap
1/3 + 1/3.1/2 = 1/2 olur.
Soru da ölçücü bir soru olmaktan çıkar.
Çünkü; bunları hiç düşünmeyen bir öğrenci de
baştan 1/2 derdi.

Rifat GÖRGÜN

yolların eş olumlu olduğunun söylenmesi gerekmezmi*
Bilmediklerimi ayağımın altına alsaydım başım göğe ererdi.(İmam-ı Azam)

Muharrem Şahin

Metin, durumu tam belirtmeli tabi.
Ama; "geri dönme" biraz abartılı oldu sanki.

ibrahim şahin

iki zar atıldığında  birinci  zarın asal sayı gelmesi koşulu  ile ikinci zarın  5 ten küçük sayı gelme olasılığı kaçtır?

memet okur(Öğretmen)

1/2 . 4/6=1/3

--
mokur(öğretmen)

ibrahim şahin

mehmet hocam açıklarmısın  bende aynısını buldum fakat cevap farklı diyor

9 Şubat 2012 16:16 tarihinde memet okur(Öğretmen) <mok...@gmail.com> yazdı:
1/2 . 4/6=1/3

--
mokur(öğretmen)

kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com>

istenen durumlar

21  22 23 24 31  32 33 34 51 52 53 54  =12 durum istenendir    toplam  ise  18 tane

hangizar  birincizar:)  özdeşlikten.1/2

yani 1/2 .12/18=1/2.2/3=1/3  açıklma  bu olsa gerek

Muharrem Şahin

İbrahim Hocam;
Cevap 2/3 mü diyor?

ibrahim şahin

evet abi     olması :12     ve tüm durumlar : 18
12/18 = 2/3

9 Şubat 2012 19:37 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:
İbrahim Hocam;
Cevap 2/3 mü diyor?

Muharrem Şahin

Sonuç 2 ile çarpılmalı.

2/3 olur.

ibrahim şahin

Abi
(2,1)*       (3,1) *     (5,1)*
(2,2) *      (3,2) *     (5,2)*
(2,3) *      (3,3) *     (5,3)*
(2,4) *      (3,4) *     (5,4)*
(2,5)        (3,5)       (5,5)
(2,6)        (3,6)       (5,6)
=12/18
=2/3

9 Şubat 2012 20:09 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:
Sonuç 2 ile çarpılmalı.

2/3 olur.

memet okur(Öğretmen)

Muharrem Hocam ama 1.Zar asal diye belirtmiş
--
mokur(öğretmen)

Nihat Akgün

Birinci zar zaten asal , ponunla işimiz yok sadece ikinci zarın 5 ten küçük gelmesi soruluyor. 4/6=2/3

9 Şubat 2012 23:51 tarihinde memet okur(Öğretmen) <mok...@gmail.com> yazdı:

Muharrem Hocam ama 1.Zar asal diye belirtmiş
--
mokur(öğretmen)

Muharrem Şahin

İlk açıklamam hatalı olmuş.
Nihat Hocam beni uyarmış oldu.

Şöyle olmalı:

İstenen olasılık = (İlk zar asal ve 2. zar 5'ten küçük)/(ilk zar asal)
                      = (1/2.4/6)/(1/2)
                      = 2/3

Muharrem Şahin

Baran Hocamla ilgilenirken,