faktöriyel ve mod

669 views
Skip to first unread message

fibonacci

unread,
Feb 22, 2010, 10:57:59 AM2/22/10
to TMOZ
0!+1!+2!+3!+............+101!=x (mod13) x neye eşittir acaba?
mod asal olunca bi kural vardı sanki ama???

Sercan KOÇAK -- Ağrı Mehmetçik Dersanesi

unread,
Feb 22, 2010, 11:08:22 AM2/22/10
to TMOZ
Wilson teoremi ve ama o (n-1)! = -1 mod n n asal olmak üzere.diğeride
euler phi fonksiyonu dur. biraz arastırma yaparsanız hakkında bilgi
edinebilirsiniz.

barbaros gur

unread,
Feb 22, 2010, 11:16:50 AM2/22/10
to tm...@googlegroups.com
Sercan hocam..selamlar saygılar,..ne güzel sürpriz...iyisinizdir umarım..sevgilerimle değerli öğretmenim...

22 Şubat 2010 18:08 tarihinde Sercan KOÇAK -- Ağrı Mehmetçik Dersanesi <serca...@gmail.com> yazdı:
--
Üyelerin dikkat etmesi gereken kurallar
1) TMOZ gurubuna gmail ile üye olunuz. Aksi halde gönderdiğiniz mesajlar veya diğer üyelerin cevap mesajları spam mesajlara gidebilir.
2) Mesajlarınızda konu kutucuğuna kısa başlıklar yazınız. Hepi büyük harf olan başlık kullanmayınız.
3) Kitap doküman istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz.
4) Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız. Özellikle soru için pdf, bmp, doc, ppt, gibi yer kaplayan dosyalar kullanmayınız.
5) Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
6) Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

fibonacci

unread,
Feb 22, 2010, 11:19:40 AM2/22/10
to TMOZ
ya 13! sonrası tamam zaten öncesinde 12! de -1 yani 11 kalanı verir
fakat 10! 9! 8! falan bunların mod 13 değerleri tek tek hesaplanmamalı
gibi bi incelik olmalı
bu arada soru birey sorusu


On 22 Şubat, 18:08, Sercan KOÇAK -- Ağrı Mehmetçik Dersanesi

> > mod asal olunca bi kural vardı sanki ama???- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

cihangir

unread,
Feb 22, 2010, 11:20:13 AM2/22/10
to TMOZ
0!+1!+2!+3!+............+101!=x (mod13)
0!+1!+2!+3!+4!+5!+6!+(-6!)+(-5!)+(-4!)+(-3!)+(-2!)+(-1!)=1

cihangir

unread,
Feb 22, 2010, 11:21:20 AM2/22/10
to TMOZ
pardon yanlış oldu:))

On 22 Şubat, 18:19, fibonacci <mathlo...@gmail.com> wrote:

fibonacci

unread,
Feb 22, 2010, 11:31:04 AM2/22/10
to TMOZ
:))
wilsondan yola çıkarsak 11! de 1 oluyor
hatta şöle bi şey var
12!=-1 (13)
11!=+1
2!.10!=-1
3!.9!=+1
4!.8!=-1
diye gidiyor ancak bireydeki bir sorunun çözümünün böyle olmaması
gerek diye düşünüyorum
bu arada sorunun cevabı 10 diye hatırlıyorum

> > > - Alıntıyı göster -- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

barbaros gur

unread,
Feb 22, 2010, 11:41:48 AM2/22/10
to tm...@googlegroups.com
bilmiyorum kısa bir çözüm sayılır mı?

22 Şubat 2010 18:31 tarihinde fibonacci <math...@gmail.com> yazdı:
>
> - Alıntıyı göster -

--
Üyelerin dikkat etmesi gereken kurallar
1) TMOZ gurubuna gmail ile üye olunuz. Aksi halde gönderdiğiniz mesajlar veya diğer üyelerin cevap mesajları spam mesajlara gidebilir.
2) Mesajlarınızda konu kutucuğuna kısa başlıklar yazınız. Hepi büyük harf olan başlık kullanmayınız.
3) Kitap doküman istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz.
4) Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız. Özellikle soru için pdf, bmp, doc, ppt, gibi yer kaplayan dosyalar kullanmayınız.
5) Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
6) Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
mod...JPG

Sercan KOÇAK -- Ağrı Mehmetçik Dersanesi

unread,
Feb 22, 2010, 11:21:48 AM2/22/10
to TMOZ
Merhabalar değerli hocam saygılar. İyiyim cok teşekkür ediyorum sizi
gordum daha iyi oldum. Sizde iyisinizdir inş. sevgi ve saygılarımla...

Ayrıca euler phi fonksiyonu geri kalan faktöriyeller icin kolaylık
sağlar.

On 22 Şubat, 18:16, barbaros gur <bhgu...@gmail.com> wrote:
> Sercan hocam..selamlar saygılar,..ne güzel sürpriz...iyisinizdir
> umarım..sevgilerimle değerli öğretmenim...
>
> 22 Şubat 2010 18:08 tarihinde Sercan KOÇAK -- Ağrı Mehmetçik Dersanesi <

> sercanko...@gmail.com> yazdı:


>
>
>
>
>
> > Wilson teoremi ve ama o (n-1)! = -1 mod n n asal olmak üzere.diğeride
> > euler phi fonksiyonu dur. biraz arastırma yaparsanız hakkında bilgi
> > edinebilirsiniz.
>
> > On 22 Şubat, 17:57, fibonacci <mathlo...@gmail.com> wrote:
> > > 0!+1!+2!+3!+............+101!=x (mod13) x neye eşittir acaba?
> > > mod asal olunca bi kural vardı sanki ama???
>
> > --
> > Üyelerin dikkat etmesi gereken kurallar
> > 1) TMOZ gurubuna gmail ile üye olunuz. Aksi halde gönderdiğiniz mesajlar
> > veya diğer üyelerin cevap mesajları spam mesajlara gidebilir.
> > 2) Mesajlarınızda konu kutucuğuna kısa başlıklar yazınız. Hepi büyük harf
> > olan başlık kullanmayınız.
> > 3) Kitap doküman istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
> > İlgili kişiye özelden bildiriniz.
> > 4) Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
> > formatları kullanmalısınız. Özellikle soru için pdf, bmp, doc, ppt, gibi yer
> > kaplayan dosyalar kullanmayınız.
> > 5) Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
> > 6) Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
>
> --

> İradene hakim, vicdanına mahkum ol...- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com>

unread,
Feb 22, 2010, 1:58:56 PM2/22/10
to tm...@googlegroups.com
busoruya  kaç kez  cevap yazıldı!!! 2 gün öncede yazmıştım!

22 Şubat 2010 18:21 tarihinde Sercan KOÇAK -- Ağrı Mehmetçik Dersanesi <serca...@gmail.com> yazdı:



--
Edep ilimden önce gelir  Gavsi sani(ks)

MOD....JPG

barbaros gur

unread,
Feb 22, 2010, 2:06:01 PM2/22/10
to tm...@googlegroups.com
çok ta şık olmuş hocam,..bir daha sorulursa ve denk gelirsem anında yollarım arşivden diyerek....
dikkatliyim ama nasıl görmedim çözümü,..mail çözüm mü attınız üstadım?..saygılar

22 Şubat 2010 20:58 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <muk...@gmail.com> <muk...@gmail.com> yazdı:

kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com>

unread,
Feb 22, 2010, 2:11:50 PM2/22/10
to tm...@googlegroups.com
mail çözüm derken anlamadım üstadım:)

ayrıca  kaç gün önce  bu soruya  25-30 mail geldi:) ufak bir toplam hatası  vardı  sonra  gene  yolladım:)  baya gündemi meşgül etmişti:)
iltifat buyurduğunuz içinde  ayrıca  teşekkür  ederim üstadım  sağ olasın..

22 Şubat 2010 21:06 tarihinde barbaros gur <bhg...@gmail.com> yazdı:

iskender tökel

unread,
Feb 22, 2010, 2:14:38 PM2/22/10
to tm...@googlegroups.com
hangi yayındansa o kitap baya bi tutuluyor demekki :)))).

barbaros gur

unread,
Feb 22, 2010, 2:15:46 PM2/22/10
to tm...@googlegroups.com
genellikle sizin çözümlerinizi biriktirdiğim için yukarıdakini nasıl atlamışım demek istedim..mailçözüm buraya yazdıklarımız anlamında,.dosya olmayan..tekrar elinize sağlık değerli hocam..bu arada türev sorusunda dikkat çektiniz,..rahat diyene kadar esas duruştayım:)))..bekliyorum çözüm,..çözümler..:))
saygılarımla

22 Şubat 2010 21:11 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <muk...@gmail.com> <muk...@gmail.com> yazdı:

kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com>

unread,
Feb 22, 2010, 2:26:39 PM2/22/10
to tm...@googlegroups.com
:):):):):):):):)::)

22 Şubat 2010 21:15 tarihinde barbaros gur <bhg...@gmail.com> yazdı:

barbaros gur

unread,
Feb 22, 2010, 2:28:19 PM2/22/10
to tm...@googlegroups.com
:)))) çok yaşayın üstadım,. ne diyeyim...:))))))

22 Şubat 2010 21:26 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <muk...@gmail.com> <muk...@gmail.com> yazdı:
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages