Fwd: (pdre) Fwd: izmir'de yaratıcı sanatlar terapisi eğitimi başlıyor

oyku

to tiyatrodunyasi

YOĞUNLAŞTIRILMIŞ YARATICI SANATLAR TERAPİSİ-I EĞİTİMİ İLE İLGİLİ bilgiler aşağıda verilmektedir:

YARATICI SANATLAR TERAPİSİ NEDİR?
dünya çapında etkili bir terapi yöntemi olarak kullanılan ve ülkemizde de yeni tanınmaya başlayan Yaratıcı Sanatlar Terapisi (YST), çeşitli sanat dallarının amaçlı kullanımı yoluyla insanların psikolojik, kişisel-duygusal gelişim ve iyileşmelerine hizmet eden bir çeşit terapi olarak tanımlanabilir. YST, drama, dans ve hareket, müzik, şiir, fotoğraf, vb... sözel olmayan ya da sembolik iletişimin taşıyıcısı olarak birey, aile ya da grubun-çocuk, genç, yetişkin- ihtiyaçları doğrultusunda yaratıcı bir şekilde kullanan ve uzman yaratıcı sanatlar terapisti tarafından uygulanan, kanıta dayalı ruh sağlığı uzmanlığıdır.

AMAÇ VE İÇERİK
bu eğitim, teorik açıdan bilgilendirmenin yanısıra katılımcıların aktif olarak yaratıcı tekniklerin nasıl kullanılabileceğini deneyimlemelerine ve daha sonra çalıştıkları çocuk, genç, yetişkin ve aileler ile nasıl uygulayabileceklerini anlamalarına olanak sağlamayı amaçlamaktadır. Bu yolla katılımcılar kendilerini hem kişisel hem de mesleki açıdan daha iyi tanıma, geliştirme ve dönüştürme imkanı bulabileceklerdir. Ayrıca bu eğitim katılımcılara kendi yaratıcı potansiyellerini keşfetme ve alanlarında kendilerini geliştirme imkanı da verecektir. Eğitimde;

  • YST'nin tarihi ve kaynakları,
  • kullanılan çeşitli sanat dallarının farkları ve benzerlikleri,
  • yaratıcı tekniklerin işlevleri ve uygulanışları,
  • EPR (embodiment, projection, role) tekniği,
  • savunma mekanizmaları ve YST,
  • YST vaka örnekleri ele alınacaktır.
KİMLER KATILABİLİR?
Ruh sağlığı ve eğitim alanlarında çalışan psikiyatristler, psikologlar, psikolojik danışmanlar, aile terapistleri, psikiyatri hemşireleri, sosyal hizmet uzmanları, özel eğitim öğretmenleri, aile hekimleri, fizyoterapistler ve sanat alanlarında eğitim almış profesyoneller ile üniversitelerin ilgili bölümlerinde okuyan son sınıf öğrencilerinin katılabileceği bir eğitim çalışmasıdır.
Eğitimin kontenjanı 15 kişi olup öğrenci kontenjanı 4 kişidir.

EĞİTİM TARİHLERİ/yeri
24-25 Şubat 2018 (cumartesi & pazar, 10.00-17.00)
Özü Psikolojik Danışmanlık (Mavişehir/İZMİR)

ÜCRET
(10 Şubat'a kadar): 735+KDV
öğrenci: 555+KDV dir.
(10 Şubat sonrası 980+KDV)
IBAN no: TR83 0006 7010 0000 0095 9029 89
Açıklama: YST Eğitim

KATILIM İÇİN
kendinizi kısaca tanıtan bir metni ve isim soyadı ve iletişim bilgilerinizi oykuozu@gmail adresine göndermelisiniz.

EĞİTİMCİ: DR. NİLGÜN TÜRKCAN
(Yaratıcı Sanatlar Terapisti, Süpervizör, PhD, MA, BCT, RDT)
Concordia Üniversitesi Yaratıcı Sanatlar Terapisi Bölümü'nden drama terapisi, cinsel taciz ve travma konusunda uzmanlaşarak mezun olmuş, 2010 yılına kadar Montreal'de çeşitli hastane ve merkezlerde, kendi ofisinde klinik yaratıcı sanatlar terapisi uygulamıştır.

2007-2010 yılları arasında UQAM (Üniversite de Qubec a Montreal) Üniversitesi psikoloji bölümü'nde yüksek lisans düzeyinde dersler vermiş, Türkiye'ye dönüşü akabinde bir vakıf üniversitesinin psikoloji bölümünde Uygulamalı ve Teorik Yaratıcı Sanatlar Terapisi dersleri vermiştir. Halihazırda Özyeğin Üniversitesi ve Işık Üniversitesi psikoloji bölümlerinde CLINICAL CREATIVE ARTS THERAPIES üzerine ingilizce ve türkçe dersler vermektedir. North American Drama Therapy Association'a (NADTA), American Dance Movement Therapy Association'a (ADTA), Art Therapy Association of Qubec, (AATQ) ve International Expressive Arts Therapy Association (IEATA)'a üye, aynı zamanda, dernek onaylı eğtmen ve süpervizör (Board Certified Trainer-BCT), lisanslı uzman drama terapisti (Registered Drama Therapist-RDT) olan Dr. Türkcan Boston'da Lesley Üniversitesi, Dışavurumcu Terapiler (Expressive Therapies) programı'nda dans terapisi konusunda tezini tamamlayarak doktor ünvanı almıştır.

Board Certified Trainer (BCT) olduğu için North American Drama Therapy Association'nın (NADTA) onayıyla Drama Terapisi alanında uzman yetiştirebilmekte ve verdiği eğitimler birçok dernek tarafından Amerika ve Kanada tarafından tanınmaktadır. Son 10 yıl içerisinde yurtiçi ve yurtdışında (Almanya, Amerika, Kanada, Yunanistan) alanla ilgili eğitici eğitimleri vermiş ve atölye çalışmaları düzenlemiştir.

AYRINTILI BİLGİ İÇİN İLETİŞİM
ÖZÜ PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

Danışman Psikolog/Psikoterapist
Dr. Öykü ÖZÜ
0 545 343 91 01
Counseling Psychologist/Psychotherapist
Dr. Öykü ÖZÜ

--
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "psikolojik danisma ve rehberlik iletişim grubu" grubuna abone olduğunuz için aldınız.

sanat terapisi ilan afiş.jpg