Excel Group - Lesson2

MT Moravej

to tipso...@googlegroups.com

سلام

یک سری توابع در اکسل هستند که برای کار روی عبارتهای متنی طراحی شده اند. این توابع و نمونه کاربردشان را در کتاب کلید توابع و فرمولها در اکسل نیز آموزش داده ام. اما دراینجا یک مثال کاربردی که با ترکیبی از این توابع حل شده است را برایتان فرستاده ام.

قضیه هم از این قرار است که لیست بلندی از اسامی داشتم و نیاز بود که حتمن نام و نام خانوادگی را به صورت جداگانه داشت باشم. با فرمولی که در فایل نوشته شده این کار انجام می شود. البته برخی اسامی که چند قسمتی هستند با این فرمول خوب جواب نمی دهد که البته

می توان با منطق استفاده شده در این فرمول آنگونه موارد را نیز در نظر گرفت. اما من ترجیح دادم از همین فرمول ساده استفاده کرده و موارد انگشت شماری که مشکل داشتند را با دست اصلاح کردم.

فایل پیوست را دانلود و اجرا کنید.

(سطح آموزش : متوسط)

MT Moravej

image001.gif
lesson2 - text functions - intermediate.xlsx