Conferința internațională FOSS4G 2019 București

Vasile Craciunescu

to tic-...@googlegroups.com
Dragi colegi,

Comunitatea geo-spatial.org [1] este bucuroasă și onorată să vă anunțe
că a reușit să aducă în România cel mai mare eveniment open source din
zona geospațială: conferința Free and Open Source Software for
Geospatial (FOSS4G) [2]. FOSS4G este organizat sub umbrela Open Source
Geospatial Foundation, are 13 ani vechime și a crescut de la 450 de
participanți în 2006 (la Lausanne) la 1250 în 2017 (Boston) și 1150 în
2018 (Dar es Salaam). Evenimentul se desfășoară în fiecare an pe alt
continent în vederea creșterii conexiunilor în cadrul comunității
geospațiale internaționale. Ediția 2019 va avea loc în perioada 26 – 30
august în București și va fi găzduită de Universitatea din București,
Teatrul Național „Ion Luca Caragiale” și Hotelul InterContinental.

Pentru noi, chiar dacă beneficiem de parteneriate solide cu importanți
actori instituționali (ex: Agenția Spațială Română, Agenția Spațială
Europeană, Comisia Europeană – Direcția Generală pentru Piață internă,
industrie, antreprenoriat și IMM-uri, Grupului pentru Observarea
Pământului (GEO), Organizația Națiunilor Unite – Inițiativa Open GIS,
Societatea Internațională de Fotogrammetrie și Teledetecție,
Universitatea din București, Universitatea de Vest din Timișoara sau
Administrația Națională de Meteorologie) și lideri din industrie,
provocarea este foarte mare și, pe lîngă parteneri și membrii voluntari
din comitetul de organizare, ne bazăm pe membrii comunității pentru a
avea un eveniment reușit.

Iar principala noastră provocare, și unul din motivele importante pentru
care deschid această discuție cu comunitatea TIC-lobby, este
participarea românilor și a oamenilor din țările CEE la eveniment. Toate
semnalele de pînă acum ne fac să credem că participarea internațională
va fi un real succes. Tare am vrea să fie la fel și cu cea a românilor.
Iar pentru aceasta sîntem dispuși să investim timp și energie în a-i
convinge pe români că este o șansă unică de a lua parte la un eveniment
foarte important, unul care le poate schimba traiectoria profesională.
Probabil, bariera cea mai mare o reprezintă taxa de participare. De-a
lungul timpului, geo-spatial.org și-a "învățat" comunitatea cu
evenimente complet gratuite (seminariile geo-spatial.org - 24 de ediții
și peste 3000 de participanți) sau cu taxe modice (FOSS4G-CEE). Însă,
din păcate, pentru eveniment de asemena anvergură, cu multe pretenții
din partea sectorului de business, așa ceva nu este posibil. Taxa medie
de participare la ultimele ediții ale FOSS4G a fost de aproximativ 700
de Euro (taxa nu include seminariile practice care s-au situat pe la
80-100 Euro/sesiune). FOSS4G 2019 oferă o experiență similară la 330 de
Euro (preț early bird) și 50 Euro/seminar. Cu sumele din această taxă
noi vom acoperi chiria sălilor (3 zile x 1 sală cu capacitate de
800-1000 persoane; zonă de expoziți, 11 săli cu capacitate de 40-200
persoane), gala dinner și ice breaker în locații centrale, pauze de
cafea + prînz pe parcursul zilelor de conferință, organizator
profesionist de evenimente, internet, filmare, tricouri participanți,
logistică, invitați, travel grant, etc.). Pentru studenți oferim
reduceri de 50% iar cei care ne vor ajuta din postura de voluntari la
eveniment vor avea acces gratuit. De asemenea, sperăm să sprijinim
participarea a aproximativ 70 de persoane printr-un travel grant.

Chiar și așa, avem nevoie de sprijin, de sfaturi și promovare. La
momentul depunerii candidaturii Bucureștiului (conferința se atribuie de
către un comitet special de selecție în urma unei competiții
internaționale), am avut o înțelegere foarte generoasă de promovare de
la Romi Maier și Agora Media... Din păcate, nimic nu-i etern pe lume și
va trebui să găsim alte căi de a ne promova pe plan național. Orice idee
în acest sens este binevenită.

Personal, pot spune că participarea la FOSS4G 2006 mi-a schimbat traseul
profesional (în bine, cred eu). Atunci angajatorul meu a plătit taxa. Nu
știu dacă la momentul respectiv aș fi plătit din propriul buzunar
participarea. Cu mintea de acum, aș plăti fără ezitare. Din 2006 și pînă
acum am participat la numeroase alte ediții FOSS4G (de fapt, la toate).
Am cunoscut mulți oameni care au avut experiențe similare, ajungînd în
cîțiva ani de la statutul de proaspăt absolvent de facultate la cel de
prosper proprietar de companie, ce prestează servicii folosind aplicații
geospațiale open source. Nu știu cît de mult așa ceva se aplică în
contextul țării noastre. Probabil, o bună parte din miile de
participanți la edițiilor din acești ultimi 13 ani au trecut prin astfel
de conferințe fără a avea experiențe atît de intense. Rămîne însă o
oportunitate unică de a cunoaște direct cele mai importante minți ale
comunității, de a afla de la primă mînă despre ultimele inovații din
domeniu, de a învăța cum soluțiile open source geospațiale pot rezolva
problemele cu care se confruntă zilnic societatea.

Deși "open source for geospatial" este doar o mică nișă din TIC, cred că
dilema noastră despre cum putem convinge cît mai mulți români să
participe la eveniment, are răspunsuri mult mai generale, fapt pentru
care mi-am permis să vă aduc aces lung mesaj în atenția dumneavoastră.

Apreciem profund orice sfat sau idee.

Vă mulțumesc!

În numele comitetului de organizare FOSS4g 2019,
Vasile

[1] http://geo-spatial.org
[2] https://2019.foss4g.org

Petre Mihail

to tic-...@googlegroups.com
Salut!
Eu va multumesc pentru anunt si informatia despre FOSS4G. Am sa pun bani deoparte si sper ca va ploua in August ca sa pot veni in locul concediului. Succes!
PS. un link de FB legat de evenimant sau ceva asemanator ca sa pun la share ar fi binevenit.
Servus!
Petre Mihail

YOU OWN YOUR OWN WORDS
Aţi primit acest mesaj pentru că sunteţi abonat la "TIC-Lobby Group".
 Pentru a posta în acest grup, trimiteţi e-mail la tic-...@googlegroups.com
 Pentru a vă dezabona de la acest grup, trimiteţi un e-mail la tic-lobby-...@googlegroups.com
 Pentru mai multe opţiuni, vizitaţi acest grup la http://groups.google.com/group/tic-lobby?hl=ro
---
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „TIC-Lobby Group” din Grupuri Google.

Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa tic-lobby+...@googlegroups.com.
Pentru mai multe opțiuni, accesați https://groups.google.com/d/optout.

Vasile Craciunescu

to tic-...@googlegroups.com
Salutare,

Noi vă mulțumim pentru frumoasa intenție! Sperăm să avem parte de o
prognoză meteorologică ploioasă, care să anuleze planurile de vacanță,
prognoză care să nu se confirme însă, pentru a ne bucura pe seară de o
bere rece pe la terasele din centru :)

Avem conturi pe mai multe rețele de socializare. Ne puteți urmări și da
share pe cele mai potrivite pentru dumneavoastră:

Facebook: https://www.facebook.com/foss4g2019bucharest
Event Facebook: https://www.facebook.com/events/2293932780876340
Twitter: https://twitter.com/foss4g
Instagram: https://www.instagram.com/foss4g2019