Administratie normala vreau ! Azi: cazul 2.

Dan Matei

to tic-...@googlegroups.com
Cazul 2: sistemul informatic al CNAS (sanatate) -
http://193.151.30.188/cnas/prima_pagina

Am fost recent la doctorita mea de familie (in buricul Bucurestiului, nu la
Racaciuni). N-am observat nici o schimbare. N-are o masina pe masa. Fisele
sunt tot in sertare pe coridor. M-a scris tot in registrul medieval.

Nu vreau sa numar anii de cind se tot face marele sistem !

Stie cineva ce functionalitati are ? Stie cineva cit a costat ? Stie cineva
daca manevreaza si dosarul medical ?

Dan

Dan Matei, director
CIMEC - Institutul de Memorie Culturala [Institute for Cultural Memory]
Piaţa Presei Libere nr. 1, CP 33-90
013701 Bucureşti [Bucharest], România
tel. (+40-21) 317 90 72
fax (+40-21) 317 90 64
www.cimec.ro

Mircea Sarbu

to tic-...@googlegroups.com
On Mon, 2008-01-14 at 18:16 +0200, Dan Matei wrote:
> Cazul 2: sistemul informatic al CNAS (sanatate) -
> http://193.151.30.188/cnas/prima_pagina

Dacă din pagina pe care ai referit-o te duci la "Despre SIUI" (dreapta
sus) vei afla că tocmai "a inceput implementarea". Mai departe, verbele
sunt conjugate la viitor.

> [...]
>
> Nu vreau sa numar anii de cind se tot face marele sistem !
>
> Stie cineva ce functionalitati are ? Stie cineva cit a costat ? Stie cineva

As fi şi eu curios... (lucrez în domeniul medical şi am o vagă
presimţire că marele SIUI îmi va complica existenţa)

> Dan

Mircea

cristia...@ulbsibiu.ro

to tic-...@googlegroups.com

> DacÄ din pagina pe care ai referit-o te duci la "Despre SIUI" (dreapta
> sus) vei afla cÄ tocmai "a inceput implementarea". Mai departe, verbele
> sunt conjugate la viitor.

Pornind de aici puteti citi despre maretul program pentru evaluara starii
de sanatate a populatiei (partea de soft printre altele)
http://snspms.myforum.ro/furnizori-de-servicii-medicale-in-asistena-medical-primar-vf1.html?sid=2d94065747d6b190776bcb92f92c8272
Se discuta, printre altele, si de SIUI

Si la altii> http://laurbadea.wordpress.com/2007/12/22/siui-ul-francez/

> Mircea

Cristi

Dan Matei

to tic-...@googlegroups.com
Mersi.

> http://snspms.myforum.ro/furnizori-de-servicii-medicale-in-asistena-medical-p

> rimar-vf1.html?sid=2d94065747d6b190776bcb92f92c8272
> Se discuta, printre altele, si de SIUI

Da, uite ce am gasit:

<citat>
INTREBARI PUSE REPREZENTANTULUI SIVECO :
1.Vom lucra online de la 1 ian 2008 ?
RASPUNS: NU dar se va face progresiv ca durata !!!!

2.Reteta se va face pe calculator ?
RASPUNS:deocamdata nu pentru ca trebuie o imprimanta matriciala
adaptata programului SIUI,si personalizatisa e retetele.

3.Fisa electronica a pacientului ?
RASPUNS:nu deocamdata,nici bil de trim.,nici laborator--pana se
se vor personaliza.
4.Raportari servicii ?
RASPUNS:Da se vor face pe SIUI din ianuarie 2008.
A mai mentionat ca a colaborat cu SEGAS(DOCS) doar la imunizari.

Poate in alte judete s/a spus altceva !!!
</citat>

> Cristi

Deocamdata, sistemul nu prea pare a sti mare lucru. Viitor... vorba lui Mircea.

Dan

Emil Onea

to tic-...@googlegroups.com

Dupa cadre didactice si elevi, medicii de familie vor fi urmatorii
sacrificati pe altarul informaticii de mana a treia, a achizitiilor
publice facute fara discernamant?
Pun intrebarea pentru ca am in famile o persoana care va "beneficia" de
... "noutatile" IT spuse mai jos...

emil onea

--
____________________________
Emil Onea

--
Acest mesaj a fost verificat impotriva virusilor de catre BitDefender pentru servere de mail Linux.
Pentru informatii suplimentare, vizitati http://www.bitdefender.ro/

Jani Monoses

to tic-...@googlegroups.com
2008/1/14 Emil Onea <em...@lufo.ro>:

Dupa cadre didactice si elevi, medicii de familie vor fi urmatorii
sacrificati pe altarul informaticii de mana a treia, a achizitiilor
publice facute fara discernamant?

Poate nu participa la licitatii - banuiesc ca sunt publice - firme care
pot si vor sa faca programe de mana intai? Am inteles ca pentru aplicatii asa
de mari putine firme mici au resursele pentru a asigura suportul si alte
aspecte care nu tin de cod propriu zis.

Jani

Dan Masca

to tic-...@googlegroups.com
Jani,
nu poti sa participi pentru ca nu ai experienta similara.
POti sa ai in spate experienta profesionala si putinta sa dezvolti
aplicatia, ca degeaba.
Legea spune ca trebuie sa faci dovada ca ai mai avut contracte de o
asemenea valoare.
Legea este "liberala" 100% .
Dan

Jani Monoses wrote:

Cristian Matran

to tic-...@googlegroups.com
De pe forumul prezentat (snspms.myforum.ro):

<< Cica "Problema e că nu toţi medicii de familie au primit laptopul
promis de Ministerul Sănătăţii" (TVR.ro).

.[quote] sa inteleg ca unii MF au primit lep-tzepele?[/quote] >>

"Pentru asta AMFB afacut azi conferinta de presa pentru ca intr-un
interviu recent, Rodica Tanasescu a afirmat UNA si in ziar au scris total
aiurea.
Uite Comunicatul de presa:

DECLARAŢIE DE PRESĂ

Asociaţia Medicilor de Familie Bucureşti - Ilfov (AMF-B) doreşte să facă
următoarele precizări, referitoare la articolele apărute în presă, în ziua
de 10.01.2008.

Informaţia are similitudini cu atitudinea medicului: corectă, folosită la
timp şi în doza potrivită, este de un real ajutor. O informaţie utilizată
incorect poate face mult rău.
Într-un interviu telefonic recent, acordat unei agenţii de presă, în
calitate de preşedinte şi reprezentant al AMF-B, dr. Rodica Tănăsescu, s-a
referit la noul sistem informatic ce va fi introdus de CNAS.
Afirmaţiile apărute în presă în publicaţiile care au preluat ştirea
(Jurnalul Naţional, Curierul Naţional, etc.) sunt însă eronate şi complet
diferite de ceea ce am declarat. Astfel, dorim să precizam următoarele:

1. Nici un medic de familie din România nu a primit până în prezent
calculator sau laptop de la MSP! Legislaţia greoaie şi contestarea
licitaţiilor au împiedicat achiziţionarea acestora. Există medici care au
calculatoare în dotarea cabinetelor, dar acestea au fost achiziţionate din
venituri proprii.
2. Raportarea de date către Casele de Asigurări NU se face verbal sau în
scris, pe bază de încredere cum menţionează articolele sus menţionate, ci
s-a făcut ÎNTOTDEAUNA pe formulare tipărite si electronice impuse de
casele judeţene si CASMB. Raportarea datelor înseamnă plăţi din bani
publici, ori aşa ceva nu se poate face nici verbal, nici pe baza de
încredere.
3. Susţinem şi am afirmat că informatizarea este o necesitate a epocii în
care trăim, dar că la început sistemul informatic ce va fi operaţional în
curând va fi o mare povară suplimentară, datorită faptului că nu avem încă
o bază electronică de date medicale, a căror înregistrare va consuma mult
timp.
4. Nu am afirmat că sistemul va utiliza în vreun moment internetul.
5. Credem că sistemul ar fi trebuit testat în cabinete de tip sentinelă
sau pilot, nu numai în birouri, căci practicianul este singurul care poate
sesiza corect aspecte legate de propria activitate.
6. Varianta actuală a acestui sistem informatic permite numai raportarea
către Casele de Asigurări, si nu constituie un ajutor care să reducă
birocraţia, pentru că nu permite printarea reţetelor, certificatelor, a
biletelor de trimitere, editarea registrelor, etc.
7. Medicii ar fi trebuit sa fie instruiţi, nu numai informaţi asupra
funcţionării sistemului

Mass-media reprezintă calea esenţială de informare a populaţiei si are un
impact cu totul special. Promovarea informaţiilor corecte şi complete prin
presă este de un ajutor imens, pe care îl apreciem la justa sa valoare.
Tocmai de aceea, informaţia trebuie să rămână un „leac”, o „terapie”, şi
nu să ducă la intoxicări .

Comitetul de conducere"

Emil Onea

to tic-...@googlegroups.com
On Mon, 14 Jan 2008, Dan Masca wrote:

> [...]
> aplicatia, ca degeaba.
> Legea spune ca trebuie sa faci dovada ca ai mai avut contracte de o

Eu mai stiu ca, in aceste situatii "obiective", caietele de sarcini sunt
facute chiar de catre cei care trebuie sa castige. Pot demonstra, dar nu
pe lista, ci in particular. E o practica nu "liberala", e mai veche si s-a
adaptat la multe guvernari pentru ca banii nu au miros si se potrivesc la
tot felul de culori politice.
Multe lucruri se stiu, se vad cu ochiul liber, le-ati mai comentat pe
lista. Aici se comenteaza, cei care au de ascultat, asculta, iar cei care
au de facut fac. Din pacate, lucrurile nu se schimba iar domeniile de care
discutam, sanatatea, educatia, dar si altii, suporta consecintele
afacerilor cu "cosa nostra" din ITC

numai bine si succese !

emil onea