PL MCSI SE + SEC

Luncan Petru

to tic-...@googlegroups.com
Bună tuturor,

Tocmai ce urmăream discuția legată de CEI - dacă înscrisului electronic semnat cu CE calificat nu i se acordă valoarea de ÎNSCRIS AUTENTIC pentru ambele părți, instituționale și private, atunci iar avem stat în stat și putem lesne vorbi despre o discriminare crasă și îngrădirea drepturilor celor din domeniul privat.
Anul acesta am fost cam prins de valul birocratic și acuma revin asupra unor aspecte care mă înteresează în mod direct.
La nivel de UE s-a stabilit prin Regulamentului (UE) nr. 910/2014, destul de frumos, un cadru legal prielnic digitalizării și comunicării inter-instituționale în timp cât mai aproape de real.
Am înțeles că cei de la CDEP - Comisia TI au un proiect destul de ok pentru transpunerea în legislația RO a Regulamentului. La fel de bine am înțeles că MCSI are și el un PL separat, că doar nu se poate comunica la aceeași masă sau în același video-call, care aș vrea tare să-l văd dacă a ajuns prin mâinile cuiva dintre voi - am înțeles că ar fi fost în dezbatere publică prin august-septembrie ac, prin care libertățile date prin Regulamentul UE s-ar cam restrânge la nivel național și că ar fi niște chermeze și românisme prin el.
De fel eu sunt pro-dezvoltare/digitalizare și debirocratizare, dar până în prezent NU am auzit să fie nici măcar un notar înregistrat în RE al notarilor electronici, ori nu sunt la curent cu știrile?
Pe lângă asta, mai avem milioane de ani lumină până să ajungem măcar pe urmele Estoniei.

Cu mulțumiri
Petru

Vă rog confirmați primirea acestui e-mail! / Please confirm the receipt of this e-mail! / Veuillez confirmer la réception de ce message.

Cu respect/ Best regards/ Cordialement
Petru Emil LUNCAN
​CEO&​
EN<->RO<->FR Translator & Interpreter
Mobile: 0040 745462132
Don´t print before you think! Think green!

Andrei Nicoara

to TIC-Lobby Group
in text

On Monday, November 27, 2017 at 11:26:14 AM UTC+2, Luncan Petru wrote:
[...]

si astazi, pentru documentele pe hartie, definitia autenticului difera in functie de categoria semnatarului

[...]

nici MCSI nici CDEP nu au publicat, dupa stiinta mea, pe internet propunerile lor

De fel eu sunt pro-dezvoltare/digitalizare și debirocratizare, dar până în prezent NU am auzit să fie nici măcar un notar înregistrat în RE al notarilor electronici, ori nu sunt la curent cu știrile?

nu exista astazi nici un notar electronic

Pe lângă asta, mai avem milioane de ani lumină până să ajungem măcar pe urmele Estoniei.

si Estonia are problemele ei insa e-guvernarea este pentru ei brand de tara si au grija sa-l intretina cat mai bine. Noi suntem cu frunza.

tiberiu socaciu

to tic-lobby
"si Estonia are problemele ei insa e-guvernarea este pentru ei brand de tara si au grija sa-l intretina cat mai bine. Noi suntem cu frunza."

super zis! imi dai voie sa te plagiez (cu acest citat) incepand de azi?

t.

YOU OWN YOUR OWN WORDS
Aţi primit acest mesaj pentru că sunteţi abonat la "TIC-Lobby Group".
Pentru a posta în acest grup, trimiteţi e-mail la tic-...@googlegroups.com

Marian Ion

to TIC-Lobby Group

https://www.comunicatii.gov.ro/proiecte-acte-normative/

Andrei Nicoara

to TIC-Lobby Group
Marian, iti admir dedicarea dar de la Ignat pana la Sf Ion societatea romaneasca are alte interese, departe de proiectul de lege al semnaturii electronice. Ne luptam in anonimat, asta este :((

Marian Ion

to TIC-Lobby Group
Hehe, m-am gandit ca ajuta, ca informatie, chiar si cu intarziere.
Nu stiu sa merg decat inainte, in speranta ca ii prindem pe astialaltii din urma, te pomenesti ca intra singuri in societatea cuantica, fara noi. Sa ne inaltam cu totii, zic :)) :))