Pular para a primeira mensagem não lida

Sam Carecho

não lida,
11 de jul. de 2011 19:24:1211/07/2011
para hacker...@googlegroups.com, hackspac...@googlegroups.com, thac...@googlegroups.com, infiniti...@googlegroups.com, grup...@googlegroups.com, gtu...@googlegroups.com, sp-...@googlegroups.com
Hello Fellows,

I'm putting together a study group for the MIT 6.00 Course - Introduction to Computer Science Using Pyhton (Yes, the MIT is using Python).
All content needed to succeed on this course is free and open. Everyone is welcome to join the group and participate/help.
There's only one prerequisite, a good understanding of written and spoken English. No prior programming experience or math skills are required.

The course takes around 12 weeks (3 months) to complete and should occupy around 5h of your free time per week.
Among other subjects, the course will approach:
  • Data Types, Operators, and Variables
  • Branching, Conditionals, and Iteration
  • Common Code Patterns: Iterative Programs
  • Abstraction through Functions; Introduction to Recursion
  • Lists and Mutability, Dictionaries, Introduction to Efficiency
  • Binary Search, Bubble and Selection Sorts
  • Divide and Conquer Methods, Merge Sort, Exceptions
  • Testing and Debugging
  • Introduction to Object-oriented Programming
  • Abstract Data Types, Classes and Methods
  • Normal, Uniform, and Exponential Distributions
MIT's 6.00 is an exceptional course that will help you learn and or remember cool computer science concepts.

EVERYONE is welcome and once again there's no prerequisites aside of a good understanding of written and spoken English.

I'm aiming at a highly collaborative environment for the study group where everything will be shared with all the participants.

Do you fell that the world should be more collaborative?
Did you ever wanted to know what the hell Python is and how to write programs using it?
Do you feel a itch every time you see a cool software and wishes to know how it was made?
Did you ever got a hard time following the reasoning of your nuts crazy Web Developer?
Do you treat your computer as a pet and even take it to a walk every day?

If you answered YES to at least 2 of the above questions this course is for you.

Please, register for the study group here:

Cheers,
Sam Carecho (Digiwise)

Renato Fabbri

não lida,
11 de jul. de 2011 19:59:3411/07/2011
para thac...@googlegroups.com, hacker...@googlegroups.com, hackspac...@googlegroups.com, infiniti...@googlegroups.com, grup...@googlegroups.com, gtu...@googlegroups.com, sp-...@googlegroups.com
sam, wtf?

2011/7/11 Sam Carecho <digi...@gmail.com>
--
Você está recebendo esta mensagem porque se inscreveu no grupo "Transparência Hacker" dos Grupos do Google.
Para postar neste grupo, envie um e-mail para thac...@googlegroups.com.

--
GNU/Linux User #479299
skype: fabbri.renato

Sam Carecho

não lida,
11 de jul. de 2011 20:06:2911/07/2011
para thac...@googlegroups.com
Fala Renato,

WTF what?  rsrsrs

Abraço,
Sam

Renato Fabbri

não lida,
11 de jul. de 2011 20:08:3311/07/2011
para thac...@googlegroups.com
2011/7/11 Sam Carecho <digi...@gmail.com>

Fala Renato,

WTF what?  rsrsrs

wtfw? rs

conta essa história melhor

Leandro Toledo

não lida,
11 de jul. de 2011 20:11:2611/07/2011
para grup...@googlegroups.com, hacker...@googlegroups.com, hackspac...@googlegroups.com, thac...@googlegroups.com, infiniti...@googlegroups.com, gtu...@googlegroups.com, sp-...@googlegroups.com
My friend Hugo Torres (is also on the list) introduced me to this course. He probably already finished. I saw some videos. This course is excellent.

-- Leandro Toledo de Souza
www.leandrotoledo.com.br

"Se eu tiver uma maçã e você também tiver uma maçã, e trocarmos de maçãs, cada um ficará com uma maçã. Se eu tiver uma ideia e você também tiver uma ideia, e trocarmos ideias, cada um ficará com duas ideias."
George Bernard Shaw

2011/7/11 Sam Carecho <digi...@gmail.com>
--
Você está recebendo esta mensagem porque se inscreveu no grupo "Grupy-SP" dos Grupos do Google.
Para postar neste grupo, envie um e-mail para grup...@googlegroups.com.

Sam Carecho

não lida,
11 de jul. de 2011 20:16:0411/07/2011
para thac...@googlegroups.com
Fala Renato,

A princípio é um grupo de estudos que usará o material do 6.00 do MIT.
Como todo material, incluindo vídeos, está em inglês, o bom conhecimento do idioma é necessário.
Além disso o grupo de estudos está sendo divulgado fora do Brasil.

Prestigie o grupo com a sua participação.

Lembrando que o grupo é aberto à todos que queiram participar ativamente, não importando a área de formação.
É um curso introdutório, mas de muita qualidade e que expõem importantes conceitos.

Abraço,
Sam

Renato Fabbri

não lida,
11 de jul. de 2011 22:50:0211/07/2011
para thac...@googlegroups.com
Excelênte, Sam.

S2 Python.

O que você chama de 'particiar ativamente'?

Agradeço a serenidade ;-)

Sam Carecho

não lida,
12 de jul. de 2011 00:29:4812/07/2011
para thac...@googlegroups.com
Renato,

Participa ativamente aquele ou aquela que não se limita ao estudo do conteúdo.
Realiza os exercícios, participa de discussões e reuniões, ajuda outros participantes, expõem para o grupo suas dúvidas, sugestões, etc.

O grande diferencial de um grupo de estudo de sucesso é a participação ativa e a colaboração.
A participação competitiva é totalmente desencorajada e no decorrer do processo se mostrará inútil.

Entre os objetivos principais do grupo que está sendo formado estão a prática do trabalho em equipe, a fomentação de ambientes colaborativos e a identificação de diferenças e fontes de stress para prática da elaboração e aplicação de estratégias de enfrentamento(coping).

Abraço,
Sam

Daniela B. Silva

não lida,
12 de jul. de 2011 10:34:4412/07/2011
para thac...@googlegroups.com
Oi, Sam!

Sensacional. Eu quero participar, já preenchi com meu nome.

Não entendi se o grupo funciona online ou se teremos encontros presenciais... qual é a ideia?

Abraço,

Dani

2011/7/12 Sam Carecho <digi...@gmail.com>

Sam Carecho

não lida,
12 de jul. de 2011 10:43:2412/07/2011
para thac...@googlegroups.com
Oi Dani,

Welcome aboard! :)

Todo o material é free, open e está disponível na Internet.

Boa parte das atividades será online, mas pretendo juntar o pessoal na Casa para no mínimo algumas reuniões.

Eu estava esperando um grupo pequeno, mas de ontem para hoje mais de 60 pessoas se inscreveram.
Preciso ver o que vou fazer...

Abraço,
Sam

2011/7/12 Daniela B. Silva <daniel...@gmail.com>

Lucas Mation

não lida,
18 de jul. de 2011 17:16:5218/07/2011
para Transparência Hacker
Ola Sam,

eu também me inscrevi no curso.
Como vai funcionar?

abs
Lucas

On 12 jul, 11:43, Sam Carecho <digiw...@gmail.com> wrote:
> [...]
> para no mínimo algumas reuniões.
>
> Eu estava esperando um grupo pequeno, mas de ontem para hoje mais de 60

Bruno Freitas

não lida,
20 de jul. de 2011 14:05:0520/07/2011
para thac...@googlegroups.com, digi...@gmail.com
A URL do spreadsheets veio cortada...

como posso me inscrever?

Obrigado!

2011/7/18 Lucas Mation <lucas...@gmail.com>

--
"hay hombres que luchan un día, y son buenos
 hay otros que luchan por un año, y son mejores

Sam Carecho

não lida,
21 de jul. de 2011 21:55:2121/07/2011
para thac...@googlegroups.com, hacker...@googlegroups.com, gtu...@googlegroups.com, sp-...@googlegroups.com
Hi Lucas,

I was expecting less interest than the outcome.
So far there are almost 100 registrations for the study group. I was expecting a number no greater than 20.

This new reality means need for more planning. I'm trying to figure out a way for every one to participate, enjoy the experience, take full benefit off MIT 6.00 available content and share knowledge.
On the other hand I don't want to delay the start of the activities as I'm worried about lose of interest from registrants.

At the moment the goal is to start the activities on the first week of August.
Soon every one will receive more information.

Cheers,
Sam (Digiwise)

2011/7/18 Lucas Mation <lucas...@gmail.com>

Renato Fabbri