I co w końcu z technikami masażystami?

Robert G

to terapiaman...@googlegroups.com
Witajcie.
Czy ktoś coś wie o dalszym losie gabinetów prowadzonych przez techników
masażystów?
W tekście na WP.PL znalazłem info, że będziemy mogli wykonywać zabiegi
na zlecenie lekarza, ale to też jakoś nie wprost zostało napisane. Co o
tym sądzić? Czy ktoś ma jakieś dane z konkretnych projektów przepisów?
Bo jeżeli faktycznie coś takiego wejdzie w życie, to część z nas
zwyczajnie albo straci źródło utrzymania, albo będzie musiała szukać
ratunku w ścisłej zależności od kogoś, kto... co tu dużo gadać, będzie
na nas żerował.

Cały tekst tutaj:

Koniec z fizjoterapeutami - oszustami

Dziś fizjoterapeutą może być każdy. Wystarczy ukończyć weekendowy kurs.
Przez to wiele niekompetentnych osób krzywdzi ludzi zamiast im pomagać.
Znane są nawet przypadki śmierci, do których doszło w czasie zabiegów
wykonywanych przez takie osoby. Rząd zdecydował, że czas to ukrócić -
podaje "Rzeczpospolita".

Ku końcowi dobiegają prace nad projektem ustawy o zawodzie
fizjoterapeuty. Według założeń dokumentu prawo do posługiwania się tym
tytułem będą mogły mieć tylko odpowiednio przeszkolone osoby. Trzeba
będzie ukończyć studia przynajmniej ze stopniem licencjackim, zwieńczone
państwowym egzaminem.

Im więcej przyszły fizjoterapeuta poświęci czasu na naukę, tym większe
będzie miał kompetencje. Posiadając tytuł licencjata będzie mógł
wykonywać zabiegi rehabilitacyjne na zlecenie lekarza. Magister będzie
miał prawo do wykonywania usług bez zlecenia od lekarza, ale pod
warunkiem, że ten przebada wcześniej pacjenta.

Najwięcej możliwości będzie miał fizjoterapeuta z tytułem magistra i
ukończoną pięcioletnią specjalizacją. Dzięki takiemu doświadczeniu
uzyska prawo do zlecania zabiegów rehabilitacyjnych u licencjatów lub
techników.

Dziś wystarczy zaliczyć kilkudniowy kurs i można z dumą nazwać się
fizjoterapeutą. W całej Polsce jest ok 40 tys. osób, które mają własne
gabinety i świadczą tego typu usługi. Brak odpowiedniej kontroli
powoduje, że dochodzi do ludzkich dramatów. Pacjenci trafiają do
niekompetentnych osób i narażają się na ryzyko utraty zdrowia, a nawet
życia. W Grójcu pod Warszawą wciąż działa gabinet elektryk po kursie
fizjoterapii ,pomimo iż ciążą nad nim zarzuty nieumyślnego spowodowania
śmierci w trakcie zabiegu.

http://finanse.wp.pl/kat,1037883,title,Koniec-z-fizjoterapeutami-oszustami,wid,16481421,wiadomosc.html

kurs masaz tajski

to terapiaman...@googlegroups.com
w tym artykule ani slowa o masazu czy technikach masazystach. Jest mowa o fizjo.

ustawa o fizjo nie wiadomo kiedy pojdzie do sejmu, to moze byc kolejne 5 lat (od tylu ja sie walkuje), moze 10.

masz dyplom, gabinet, nikt cie nie ruszy do konca swiata.

Jak chcesz sobie poczytac o klotniach miedzy fizjoterapeutami, to " Przepychanki dotyczące ustawy o zawodzie fizjoterapeuty" http://forum.e-masaz.pl/viewtopic.php?t=3278

jesli to jest nieczytelne, to moge tu wkleic dla zainteresowanych.

janek

Robert G

to terapiaman...@googlegroups.com
No właśnie sobie przerzucam tekst tej ustawy i...
Faktycznie mowa o zawodzie fizjoterapeuty, ale jest wzmianka o tym, co
tak naprawdę definiuje ten zawód.

art 4, ust 1 pkt 2 mówi:

programowaniu i wykonywaniu zabiegów fizjoterapeutycznych, w tym masażu
i stosowanie metod fizjoterapii;

Wprawdzie o masażystach ani mru mru, ale wykonywanie masażu podciągnięto
pod obowiązki fizjoterapeuty.

No nic... :-) może przed szereg wychodzę, ale niepokoi mnie trochę ta
cała biurokracja i nawis z nią związany. Uregulować toto trzeba z całą
pewnością, ale nie w taki sposób !!!

W rzeczonej ustawie są wyszczególnione sążniste instrukcje i procedury,
jakim trzeba sprostać, nie wyłączając opłat i dochowywania tajemnic z
kartotekami włącznie.

To chore jakieś.

No i te zależności - kto co może, a czego nie bez pozwoleństwa wyższego
szczebelka. Eeech...

Chyba sobie ten mój dyplom wreszcie oprawię w ramkę i powieszę na
ścianie 8-P...

pozdrawiam
Robert G.

Użytkownik kurs masaz tajski napisał:
> [...]
> *
> *
> *jesli to jest nieczytelne, to moge tu wkleic dla zainteresowanych.*

kurs masaz tajski

to terapiaman...@googlegroups.com
jest ustawa o zawodach medycznych, obejmujaca cos 22 zawody, wlaczajac nizsze zawody medyczne, np technika masazyste.

ta ustawa wydala sie dla fizjo zbyt ogolnikowa i od paru lat probuja cos sklecic, jakkolwiek, wraz z podzialem organizacyjnym (jest stowarzyszenie i towarzystwo) jest podzial opinii, jak ta ustawa ma wygladac. Towarzystwo proponuje, zeby tytul fizjo przyslugiwal tylko fizjoterapeutom po specjalizacji, co rowna sie 11-19 lat nauki. Jest to woda na mlyn dla establiszmentu zawodowego, naukowcow i zwiazanych z nimi prywatnych firm szkoleniowych.

Okolo 2007r byl projekt poselski PiS ustawy o masazystach. PiS odstawili od koryta, cos jeszcze sie krecilo w ministerstwie, a w koncu padlo. Ze dwa lata juz nikt tego nawet nie wspomina.

Wedlug mnie, wazniejsze od regulacji jest swiadomosc spoleczna o fizjoterapii i fizjoterapeutach, masazu i masazystach, a takie sensacyjne artykuly, z "oszustami" w tytule, raczej mieszaja ludziom w glowie, niz edukuja. Odbijaja sie zle na wizerunku fizjo, a przy okazji na reputacji masazystow.

vborsuk

to terapiaman...@googlegroups.com
witam. przyłącze sie do rozmowy umnie w mieście funkcjonuje paru pseudo masażystów i żadne ustawy niesą w stanie zamknąc ich interesu a my cóż my mamy fach w ręku i dobrą szkołe ale obserwowac konkurencje tża . poz .g.
Uwagi odnośnie funkcjonowania grupy Terapia Manualna - POLSKA jak i problemy techniczne proszę zgłaszać na adres Administratora:
byst...@gmail.com
---
Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „Terapia Manualna - POLSKA” w Grupach dyskusyjnych Google.
Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na terapiamanualnap...@googlegroups.com.
Więcej opcji znajdziesz na https://groups.google.com/d/optout.

Robert G

Użytkownik vborsuk napisał:
> [...]
> pseudo masażystów i żadne ustawy niesą w stanie zamknąc ich interesu a
> my cóż my mamy fach w ręku i dobrą szkołe ale obserwowac konkurencje

To ja dosadniej powiem...
Działam w miejscu, gdzie działam obecnie i setki już ludzi się przez
moje ręce tu przewinęły, a wszyscy jak jeden mąż twierdzą, że takiego
masażu jeszcze nie spotkali nigdzie... to ja nie wiem co za standardy
obecnie panują...
Porządny masaż leczniczy chyba tylko dla koneserów zostanie, a reszta
będzie ekscytować się nowoczesnym, pseudomarketowym chłamem..., ale to
wszystko będzie uregulowane specustawą o zawodzie... no właśnie hehe...
wcale nie masażysty, tylko fizjoterapeuty.

K Psiurski

to terapiaman...@googlegroups.com
Witam!
Janek pisze:

Według mnie, wazniejsze od regulacji jest swiadomosc spoleczna o fizjoterapii i fizjoterapeutach, masazu i masazystach, a takie sensacyjne artykuly, z "oszustami" w tytule, raczej mieszaja ludziom w glowie, niz edukuja. Odbijaja sie zle na wizerunku fizjo, a przy okazji na reputacji masazystow.

K.
Brawo janku! Gratuluję rozsądku i podpisuję się pod powyższym.

W artykule tym zastanowiło mnie jedno zdanie, cytuję:
"Dziś fizjoterapeutą może być każdy. Wystarczy ukończyć weekendowy kurs. Przez to wiele niekompetentnych osób krzywdzi ludzi zamiast im pomagać. Znane są"

A zatem nasuwa mi się następujące pytania:
Kto prowadził owy kurs?
Kto wykładał przedmioty?
Kto podpisał się na świadectwie/zaświadczeniu/dyplomie takiego fachowca?
A tak na marginesie znam kilku takich po TZW. "weekendowych kursach" którzy znają lepiej ten fach od niejednego technika...
Jest to prowokacyjne z mojej strony, ale ciekaw jestem Waszych opinii.
Poza tym, mówienie o tym, że kogoś w jeden weekend można czegoś nauczyć, jest przegięciem
Tupać i pokrzykiwac, machać dyplomem  można, ale trzeba też wykazać się znajomością rzeczy.
Poza tym, czy ci którzy pokrzykują wiedzą co to jest wolny rynek? Właśnie ten wolny rynek zweryfikuje pseudo fachowców w tej i wszystkich innych branżach, ale na to trzeba niestety trochę czasu.
Pisaliśmy koledzy na tej liście o podnoszeniu kwalifikacji i konkurencyjności, a zatem do roboty, podnośmy swoje umiejętności, a pacjenci to docenią. Swary zostawmy innym. W przeciwnym bowiem razie będziemy źle postrzegani przez potrzebujących pomocy. Róbmy swoje...

to terapiaman...@googlegroups.com
panowie i tak większość z nas ma swoich pacjentow i własną renomę więc nie ma czym się przejmować życie wszystko i tak weryfikuje więc jakieś tam ustawowe blebleble nie wpłynie na naszą pracę.
pozdro Janek

Robert G

Użytkownik Janek napisał:
> jakieś tam ustawowe blebleble nie wpłynie na naszą pracę.
> pozdro Janek
Z całą pewnością, tylko mnie bardziej chodzi o te... i tak już do granic
absurdu rozbuchane procedury urzędnicze i kontrole przeprowadzane przez
smutne panie.

Jednak skoro horyzonty 'tfrurcuf' specustawy nie sięgają na tyle daleko,
by ująć w ogóle zawód technika-masażysty, to pewnie rzeczywiście możemy
spokojnie 'robić swoje', a w razie czego grzecznie spuścić ich na
przysłowiowe drzewo hehe...