Casper Via M2 Cihazları İçin Android 7.1.1 Yükleme Klavuzu

uğur gürbüz

to tekno-kor, engelsiziphone, temizpaylasim
Casper Via M2 İçin Android 7.1.1 Güncelleştirme Klavuzu

Uyarılar ve Önemli Notlar:
Bu klavuz; Casper Via M2 cihazlarını Android 7.1.1 Nougat sürümüne
güncelleştirmenizde size yol göstermek için hazırlanmış olup, klavuz
içerisinde anlatılan işlemlerin yalnış uygulanması sonucunda cihazınız
zarar görebilir. Bu klavuzda anlatılan işlemlerden, işlemleri yapan
kimse sorumludur.
Casper Via M2 cihazları için üretici firma tarafından orjinal bir
güncelleştirme yayınlanmamış olup, bu klavuzda anlatılan Android 7.1.1
Nougat güncelleştirme dosyası; Wiko Mobile tarafından üretilen UFeel
Prime marka ve model cep telefonu için üretilmiş resmi rom dosyasıdır.
Bahsi geçen cep telefonu Casper Via M2 cihazı ile donanım ve teknik
özellikler bakımından aynı üretime sahip olması, işletim sistemlerinin
de birbiriyle uyumlu çalışmasını sağlamaktadır.
Bu klavuzda anlatılan tüm işlemler Casper Via M2 cihazında
uygulanmış olup, testler sonucunda olumlu sonuç alınması üzerine
paylaşımı yapılmıştır.
Bu klavuzda anlatılan işlemler sonucunda, cep telefonunuz
içerisindeki tüm verileriniz silinir ve bu işlemler geri alınamaz.

Gereksinimler:
1. Android işletim sistemi romlarını Casper cihazına flash'lamak
için kullanılacak Flashlama aracı:
http://brailleteknik.com/Araclar/QPST.WIN.2.7%20Installer-00429.zip

2. Casper Via M2 uyumlu, Wiko UFeel Prime Android 7.1.1 Stok Rom:
http://brailleteknik.com/Araclar/Casper_Via_M2_Android_V7.1.1_Wiko_Rom.zip

3. Bir sorun yaşamanız ya da yeni sürümden vaz geçip eski Casper Via
M2 cihazınızın orjinal Android 6.0.1 sürümüne dönmeniz için orjinal
stok rom (GörenGöz sistemleri için geliştirilen rom):
http://brailleteknik.com/Araclar/Casper_Via_M2_Android_V7.1.1_Wiko_Rom.zip

Kurulum:
1. İlk önce yukarıdaki bağlantılardan QPST yazılımını
bilgisayarınıza indiriniz ve sıkıştırılmış arşiv dosyalarını bir
klasöre çıkardıktan sonra setup dosyasından yükleyiniz.
2. Casper Via M2 cihazı için Android 7.1.1 romunu yukarıdaki
bağlantılardan indirdikten sonra, sıkıştırılmış arşiv dosyasını bir
klasöre çıkarınız.
3. Başlat menüsünde arama kutusuna qfil yazarak Qualcomm Flash Image
Loader uygulaması kısayolunu bulun ve çalıştırın.
4. Casper Via M2 cep telefonunuzu normal şekilde kapatınız. Cihazın
ses açma ve ses kısma tuşlarına aynı anda basılı tutarak, USB
kablosunu elinizi tuşlardan çekmeden bağlayınız. Bilgisayarınızdan
donanım takma sesi gelene kadar ellerinizi ses açma ve kısma
tuşlarından çekmeden basılı tutmaya devam ediniz. Bu şekilde cihazı
Download moduna almış olacaksınız ve cihazınız QFIL yazılımı
tarafından otomatik olarak algılanacaktır.
5. QFIL yazılımı üzerinde tablarla dolaşarak Meta Build Seçim
düğmesi işaretli alanına geliniz ve aşağı yön tuşu ile Flat Build
seçeneğini seçiniz.
6. Tablarla ilerleyerek Browse ... düğmesini bulunuz ve aralık
çubuğuna basarak etkinleştiriniz. Dosya aç iletişim kutusunda,
indirdiğiniz ve klasöre çıkardığınız rom konumunu seçiniz ve ilgili
klasör içerisinden prog_emmc_firehose_8937_ddr.mbn dosyasını bulunuz
ve tab ile aç düğmesine basarak romu uygulamaya gösteriniz.
7. Tab ile ilerleyerek Load XML ... düğmesini bulunuz ve aralık
çubuğuna basınız. dosya aç iletişim kutusunda rom klasörü içerisinden
rawprogram_unsparse_upgrade.xml dosyasını bulunuz ve açınız. Dosya aç
iletişim kutusu otomatik olarak tekrar açılacaktır ve bu defasında da
patch0.xml dosyasını bulup açınız.
8. Tab ile Download düğmesini bulunuz ve aralık çubuğuna basarak
romun cep telefonunuza yüklenmesini başlatınız. Romun yüklenmesi bir
kaç dakika sürecektir. Rom kurulumu esnasında tab ile dolaştığınızda,
herhangi bir düğme adı seslendirilmeyecektir. Romun cep telefona
Flashlanması başarıyla tamamlandığında, tab ile dolaştığınızda,
uygulama içerisindeki düğme isimleri tekrar okunmaya başlanacaktır. Bu
durumda kurulumun tamamlandığını anlıyoruz. Cep telefonunundan USB
kablosunu çıkarınız ve güç açma/kapama tuşuna yaklaşık 5 Saniye basılı
tutunuz. Elinizi tuştan çektikten sonra tekrar 5 saniye tuşa basınız.
Cihazınız titreyecektir. Eğer titremediyse, güç açma/kapa tuşuna yine
biraz uzun süre basılı tutarak bekleyiniz.
9. Cihazınız yeni işletim sistemi ile birlikte açıldığında, Talkback
uygulaması otomatik olarak gelmeyecektir. Cihazınızı dilerseniz bir
gören yardımıyla ayarlayabilir, yada iki parmağınızı ekranda uzun süre
basılı tutarak TalkBack yazılımının otomatik olarak başlamasını
sağlayabilirsiniz. Cihaz kurulumu ilk olarak İngilizce gelmektedir.
İlgili başlangıç sayfasında Language (Dil) seçeneğini seçerek, dil
listesinde Türkçe'yi seçebilir, kuruluma Türkçe olarak devam
edebilirsiniz. Not: Türkçe dili seçtiğinizde TalkBack'ın konuşmaya
devam edebilmesi için internete bağlı olmanız gerekmektedir. Bunun
için internet erişimi olan bir sim kartını cihazınıza takmış olmanız
gerekmektedir.
10. Kurulum ekranındaki yönergeleri takip ederek cihaz kurulumunu
tamamladığınızda, Android 7.1.1 işletim sisteminiz kullanıma hazır
hale gelmiş olacaktır. Bu aşamadan sonra ilk olarak TalkBack ve Google
Metin Okuma yazılımlarının güncelleştirilmesi yapılmalı, Google metin
okuma için Türkçe Ses verileri indirilmelidir. Ayrıca TalkBack için
cihaz için özel hazırladığım TalkBack Özel Etiketler dosyasını içe
aktararak sistem uygulamalarındaki etiketsiz düğmeleri etiketli hale
getirebilirsiniz. Bu ve daha fazlası için gruplar üzerinden ya da
özelimden iletişime geçebilirsiniz.

TalkBack özel hareketler yedek dosyasını
https://drive.google.com/file/d/1fh-X2K5E6cC0KEp9LSiNfQ-wAe-gjhzi/view?usp=sharing
bağlantısından indirebilirsiniz.

Sevgiler...

murat akyol

to tekn...@googlegroups.com, engelsiziphone, temizpaylasim
Uğur, bağlantısını verdiğin flaşlama aracını her hangi bir android telefona bulunacak uygun romu yüklemek amacıyla da kullanabilir miyiz?
Yoksa o araç da mı casper via m2 için?
Bu işlemlerin erişilebilir olarak yapılamadığını zannediyordum ben aslında.
Yapılabiliyorsa güzel.
Ama senin de belirttiğin gibi, oluşabilecek bir hatada, eksik bir şeyler yapma durumunda sıkıntı oluşturabileceğinden bilgisayara, telefona pek hakim olmayanlar için yapmasını kendi adıma önermem.
7.1.1 romunu dağıtımlardan çok kısa bir süre sonrasında bulduğuna göre sen bu cihaza 8 romu bile bulursun 😃
Kolaylıklar.
--
Grubumuzda crack, warez, ve benzeri yasal olmayan paylaşımların yapılması hangi isim altında olursa olsun yasaktır.
Gruba gönderilen iletilerin içeriğinden, tamamen ilgili maili gönderen üye sorumlu olup, grup yönetimimiz hiçbir mesuliyet kabul etmez.
Merhum yöneticimiz Orhan Karakaş'a Allah'tan rahmet diliyoruz.
Teknokör Programlar Arşivimiz için.
https://yadi.sk/d/jNz5i-EhmNZBi
Sesli Dersler Arşivimiz için.
https://yadi.sk/d/CPIcuumD3Mkpyq
Yazılı dersler Arşivimiz için.
https://yadi.sk/d/EejMPi3J3Mkq9t
Radyo Tiyatroları ve Arkası Yarınlar arşivimiz için.
https://yadi.sk/d/5qFcNYND3HAN2v
linklerini kullanabilirsiniz.
Bu iletiyi Teknokör grubuna üye olduğunuz için aldınız.
Gruba katılmak için:
tekno-kor...@googlegroups.com
Grupta paylaşım yapmak için.
tekn...@googlegroups.com
Grup yöneticilerine ulaşmak için:
tekn...@gmail.com
Adreslerine mail atabilirsiniz.
Daha fazla seçenek için:
http://groups.google.com/group/tekno-kor?hl=tr
Adresini kullanabilirsiniz.
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Teknokör" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tekno-kor+...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu https://groups.google.com/group/tekno-kor adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tekno-kor/CAAxf%3DnXi6BbuwrYV29DCDRm6OgbtdytHzJENEr8C6JGXKZEqTg%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/d/optout adresiniz ziyaret edin.

Imdat şanlı

to temizp...@googlegroups.com
bu güncelleştirmeyi neden cihaz üzerinden google play'den alamıyoruz?
bir de bu güncelleştirmenin cihaz üzerindeki artıları nelerdir?

--
imdat şanlı imdat...@gmail.com gsm: 0 505 798 43 28

Murat Akyol

to temizp...@googlegroups.com
Google play üzerinden uygulama güncellemeleri alınabilir.
Yazılım güncellemelerini eğer cihaz üreticisi sağlarsa telefon üzerindeki
yazılım güncelle seçeneği ile alırsınız.
Bu romu uğur kendisi bulmuş.
Casper yayınlamamış.
Artı yönünü bilmiyorum malesef.
Bu işe hakim değilseniz denemeyin.
Denerseniz de açıklamaları dikkatli takip edin.

1 Haziran 2018 09:18:20 Imdat şanlı <imdat...@gmail.com> yazdı:
Android için AquaMail ile gönderin
https://www.mobisystems.com/aqua-mail

Eyüp Ensar Yazıcı

to temizp...@googlegroups.com
uğur!
orjinal rom yerine ikinci kez 7.11 linkini göndermişsin.
to temizp...@googlegroups.com
zaten ben bekleyip geri dönüşlere göre öyle denerim.
ilk defa akıllı bir cihaz kullandığım için cihazı tamamen susturmakta var.

MEHMET FIRAT

to temizp...@googlegroups.com
Cihaz proje için modifiye edildiğinden

iPhone’umdan gönderildi

Imdat şanlı

to temizp...@googlegroups.com
arkadaşlar bunu yapan oldu mu?
nasıl bir sonuç aldı?

ibrahim gündoğdu

to temizpaylasim
imdat şanlı denedin mi oluyormu sorun yaşadınız mı ? yada deneyen varmı ?

ibrahim gündoğdu

to temizpaylasim
uğur gürbüz ustam güncelleme yaptınız mı sorun çıkıyormu bende de via m2 var sürekli dosya yöneticisi güncelleme hatası veriyor o yüzden 7.1.1i yüklemeyi düşünüyorum hard resettte yaptım hata düzelmiyor çıldırttı telefon beni yardeımcı olursan sevinirim

koray kozanoğlu

to temizp...@googlegroups.com
basamak basamak basamak başkada bişey duymadım. iyide bu yollardalda
basamaktan başka şeyler de var

ibrahim gündoğdu

to temizpaylasim
koray kadeş başka yol nedir ?

Imdat şanlı

to temizp...@googlegroups.com
yok denemedim ya.
ben telefonu geldiği haliyle iyi kötü kullanıyorum.
ayrıca diğer hattım için iphone aldım. her ikisini de kullanıyorum.

19.12.2018 tarihinde ibrahim gündoğdu <gundogdu...@gmail.com> yazmış:
> imdat şanlı denedin mi oluyormu sorun yaşadınız mı ? yada deneyen varmı ?

Hakkı cıbık

to temizpaylasim
Romu sorunsuz yükledim deneme aşamasında

Mehmet Karaağaç

to temizp...@googlegroups.com
merhabalar romu yükledim demişsiniz cihaz gören göz ile gelen bazı işlevlerini kaybettimi mesela kulağa yaklaştırınca tuş takımını kapatma uzaklaştırınca tuş takımını açma üc defa home tuşuna basınca talkback açma kapama vs

Hakkı cıbık <hakki...@gmail.com>, 21 Ara 2018 Cum, 19:52 tarihinde şunu yazdı:
Romu sorunsuz yükledim deneme aşamasında

Hakkı cıbık

to temizp...@googlegroups.com
Şuan deneme aşamasındayim

mustafa bayraktar

to temizpaylasim
31 Mayıs 2018 Perşembe 23:42:25 UTC+3 tarihinde uğur gürbüz yazdı:
Hocam linkler silinmiş tekrar yükleme şansı var mı bende denemek istiyorum. Romu. Deneyenlerde ne gibi değişiklikler oldu performansı felan nasıl.

mustafa danacı

to temizp...@googlegroups.com
merhabalar
uğur kardeşimizin paylaşmış olduğu bu dosyalar  sunucudan silinmiş
indirip arşivinde bulunduran arkadaş varmı acaba?
paylaşırsanız sevinirim.
 uğur kardeşimiz paylaştığında indirip cihaza yüklemiştim ama  yanlışlıkla bilgisayarımdan silmişim  oğlum cihaz ekran kilidine parmak izi çizmiş. şimdi o çizdiği şifreyi hatırlamıyor cihaza rom atıp yeniden yükleme yapmam gerek

--
[...]

Virüs bulunmuyor. www.avast.com

mustafa kaan yörük

to temizp...@googlegroups.com
Telefonunuzu sıfırlamak için baştan rom yüklemenize gerek yok; telefonunuz internete bağlıysa, telefonunuzda bulunan google hesabına bilgisayarınızdan giriş yapın. Google oturumu açıkken, google arama kutusuna, "android cihaz yöneticisi" veya, "android cihazımı bul" yazın. İlk çıkan siteye (google'un sayfasına) giriş yapın. Sonra çıkan sayfada, "cihazımı bul" deyin. cihazınız eğer internete bağlıysa, haritada konumu görülecektir. Cihaz bulunduğunda, yenibir şifre belirleyebilir veya sıfırlayarak yeni bir şifre belirleye bilirsiniz.