co znaczy Waxbase?

Krzysztof Polak

to telemark.pl
Słuchajcie, próbuje zorientować się co znaczy “Waxbase” w nartach Rossignol BC 120 Waxbase. Czy ktoś może wie? Napisali też “grip technology: waxable”??? Nie mam pojęcia o co chodzi...
Mam też pytanie czy może ktoś wie jaki typ fok tutaj należałoby kupić? Na filmiku widziałem, że ktoś zakładał fokę nie na całą długość tylko na ok 3/4 narty tzn z zaczepem na górze i tylko przyklejona końcówka gdzieś w 3/4 długości
Taki jest opis:

Krzysiek

Slawomir Gonet

to telem...@googlegroups.com
Z tego co wiem oznacza to po prostu że bez łuski - do człapania smarujesz środek narty.

sg

"Antoni Grzymała (antoszka)"

to telem...@googlegroups.com
> [...]
>
> Z tego co wiem oznacza to po prostu że bez łuski - do człapania smarujesz środek narty.

Tak, smarem „odbiciowym” — dlatego wybrałem model niżej z łuską (BC100), strasznie mi się nie chce chrzanić ze smarami.

Piotr Kieracinski

to telem...@googlegroups.com
Znaczy: kto smaruje, ten jedzie, a kto nie posmaruje (smarem podejściowym), ten się slizga do tyłu.

Pik

--
Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „telemark.pl” w Grupach dyskusyjnych Google.
Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na telemarkpl+...@googlegroups.com.

Krzysztof Polak

to telem...@googlegroups.com
Rozumiem, że ten “positrack” w nazwie oznacza łuskę?
A gdzie kupowałeś? Jak Ci się sprawdza?

Slawomir Gonet

to telem...@googlegroups.com

> On 25 Feb 2021, at 11:54, Krzysztof Polak <kpo...@swps.edu.pl> wrote:
>
> Rozumiem, że ten “positrack” w nazwie oznacza łuskę?

To “nazwa własna” Rossignola. Np. Madshus ma (albo miał) “omnitrack”.

sg

Tomasz Baczyński

to telem...@googlegroups.com
Jak już napisali, to gładki ślizg. Positrack to nazwa firmowego rozwiązania wzoru łuski. Foki to pewnie takie
Ogólnie, muszą mieć "cosik" co wejdzie w tę szczelinę. Pewnie można kombinować z docięciem z metra, pętelką z przodu zasupłaną w guzek

Aby wyświetlić tę dyskusję w internecie, odwiedź stronę https://groups.google.com/d/msgid/telemarkpl/88B7B4E1-E15E-4353-9E12-2D2C7133FE5A%40swps.edu.pl.

"Antoni Grzymała (antoszka)"

to telem...@googlegroups.com

> On 25 Feb 2021, at 11:54, Krzysztof Polak <kpo...@swps.edu.pl> wrote:
>
> Rozumiem, że ten “positrack” w nazwie oznacza łuskę?
> A gdzie kupowałeś? Jak Ci się sprawdza?

Tak, „positrack” to jakaś handlowa nazwa na łuskę.

Kupowałem we wspomnianym parę maili wyżej holenderskim sklepie (cały komplet z Alaskami i NNN BC Magnum) — nie zdążyło się sprawdzić, bo śnieg stopniał. Nie wiem, czy w tym sezonie jeszcze mi się uda w nich gdzieś człapnąć, chociaż będę się starał :)

[a]

Tomasz Baczyński

to telem...@googlegroups.com
A co do smarowania, polecam lekturę tego wątku http://biegowki.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=4627

--
[...]

Aby wyświetlić tę dyskusję w internecie, odwiedź stronę https://groups.google.com/d/msgid/telemarkpl/ED126475-825B-4BA0-9277-4CACF6D695E9%40gmail.com.

"Antoni Grzymała (antoszka)"

to telem...@googlegroups.com
O kurde, przeczytam to uważnie, jak kiedyś mnie najdzie ochota na zrobienie doktoratu :)

Tomasz Baczyński

to telem...@googlegroups.com
Masz cały rok przed następnym sezonem :)

"Antoni Grzymała (antoszka)"

to telem...@googlegroups.com
On 25 Feb 2021, at 12:00, Tomasz Baczyński <karro...@gmail.com> wrote:

> Masz cały rok przed następnym sezonem :)

Rok może i mam, ale chęci na zrobienie doktoratu nadal jakoś nie :)

Tomasz Baczyński

to telem...@googlegroups.com
A szkoda, bo kto smaruje ten i jedzie i podchodzi :)

--
[...]

Aby wyświetlić tę dyskusję w internecie, odwiedź stronę https://groups.google.com/d/msgid/telemarkpl/E04E0069-3A20-4C45-9B01-D7A077DBF0ED%40gmail.com.

Krzysztof Polak

to telem...@googlegroups.com
A możecie polecić coś szerszego (80-90) z łuską?
krzysiek

[...]

"Antoni Grzymała (antoszka)"

to telem...@googlegroups.com
No… jest niżej:

On 25 Feb 2021, at 12:59, Krzysztof Polak <kpo...@swps.edu.pl> wrote:

> [...]

> Tak, smarem „odbiciowym” — dlatego wybrałem model niżej z łuską (BC100), strasznie mi się nie chce chrzanić ze smarami.

^^^

Krzysztof Polak

to telem...@googlegroups.com
Z opisu wynika BC 100 Rossigniola  ma 60 pod butem… nie pomylili się. Ciekawe skąd ta nazwa 100?
krzysiek

[...]

Krzysztof Polak

to telemark.pl
Sory, to BC 80 ma 60 pod butem

Krzysztof Polak

to telemark.pl
hmm… a jednak na stronie Rossigniola też podają 60 pod butem dla BC 100 ???

t atomicus

to telem...@googlegroups.com
Proste pytanie na ktore juz na poczatku padla odpowiedz a tutaj wszyscy po kolei musza zabrac glos
:-(
Czy ja moge zostac moderatorem?
--
Pozdrav TA, z komorki

Slawomir Gonet

to telem...@googlegroups.com

> [...]
>
> Proste pytanie na ktore juz na poczatku padla odpowiedz a tutaj wszyscy po kolei musza zabrac glos

Nie wiem czy zauważyłeś, ale tak się zabawnie złożyło że na obydwa pytania trzy osoby odpowiedziały właściwie w tym samym czasie - i wszyscy cytowali tę samą wiadomość, jedni szybciej drudzy wolniej - każdy chcąc pomóc i odpowiedzieć koledze z listy.
Nikogo innego to chyba nie oburzyło, więc możesz zostać moderatorem klikając po prostu na ikonkę "kosza” przy wiadomości. Efekt będzie dokładnie ten sam. :)

Sławek

sg

Piotr Kieracinski

to telem...@googlegroups.com
Wracam do pytania Krzyśka: otóż mam narty ok. 90 mm pod butem z łuską
(jakieś G3, ale już nie pamiętam nazwy modelu). To pomyłka. Chyba, że
chodzi Ci jedynie o wędrowanie, a zjazdy się zupełnie nie liczą. Ale
nawet w takiej sytuacji lepiej kupić coś węższego (60 mm pod butem),
bo wędruje się łatwiej, a zjechać też się da.
Zjazdy na nartach o szerokości 90 mm pod butem z dobrą (skuteczną,
wyciskaną na dużej powierzchni) łuską są makabryczne. Gdy koledzy
zdjęli foki i pojechali w dół miłymi skrętami, ja z trudem jechałem na
wprost - taki opór stawiała łuska. Zupełnie inaczej na podejściach:
gdy oni szli leciutko na fokach, ja na łusce mordowałem się na
większych stromiznach.
Mam też Salomony Xadv (czy jakoś tak), ale znacznie węższe (bodaj
niecałe 60 mm pod stopą i 89 w dziobie), z łuską wyciskaną na dużej
powierzchni. Wygodnie się wędruje i w miarę skutecznie zjeżdża (to
bardziej kwestia butów). Korzystam z wiązań Rota supertelmark bez
drutów.

Pik
> --
> Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „telemark.pl”.

> [...]

"Antoni Grzymała (antoszka)"

to telem...@googlegroups.com
To jest praktycznie ten sam wymiar, co wspomniane w wątku (albo w wątku obok?) Rossignole BC 100.

No i będę próbował je ujeżdżać w Alaskach z NNN BC, licząc na podobne odczucia jak opisane przez Pika :)

Slawomir Gonet

to telem...@googlegroups.com

> On 25 Feb 2021, at 14:27, Piotr Kieracinski <piotr.ki...@gmail.com> wrote:
>
> Zjazdy na nartach o szerokości 90 mm pod butem z dobrą (skuteczną,
> wyciskaną na dużej powierzchni) łuską są makabryczne.

Mam podobny problem na Annumach (109-78-cośtam) - przy mojej wadze zazwyczaj muszę niestety albo zjeżdżać na krechę, albo pomiędzy zakrętami odpychać się kijkami.

Ale za to z kolei ciągłego zakładania fok sobie nie wyobrażam, więc nie wiem - coś za coś. Chyba nie ma tutaj złotego środka - przynajmniej dla mnie.
Chyba, że jest nim “Prosty zestaw czterech smarów i dwóch klajstrów”, ale obawiam się że aż tak źle mi z tą łuską nie jest. :)

sg

Krzysztof Polak

to telem...@googlegroups.com
Dzięki z Twoje wrażenia Piotrze. A jak się czujesz w tych 60 mm z łuską na puchu? Ja mam Alipnę Discovery z wiązaniami NNN BC i telemarkowy skręt w ogóle mi nie wychodzi ani na ubitym ani na głębokim (na głębokim się zapada ta 60)
Krzysiek

Slawomir Gonet

to telem...@googlegroups.com

> [...]
>
> Dzięki z Twoje wrażenia Piotrze. A jak się czujesz w tych 60 mm z łuską na puchu? Ja mam Alipnę Discovery z wiązaniami NNN BC i telemarkowy skręt w ogóle mi nie wychodzi ani na ubitym ani na głębokim (na głębokim się zapada ta 60)

Jestem totalnym amatorem i są tutaj znacznie lepsi ode mnie, ale dorzucę swoje trzy grosze:

Na Annumach które mają pod butem 78 i 108 na górze, przy długości 175cm i mojej wadze ~60kg również zapadam się w śniegu - może jedynie poza sytuacjami, gdzie jadę po zlodzonej pokrywie. Wtedy rzeczywiście jestem w stanie z moją wagą piórkową się utrzymać (a obok Antoni jedzie lodołamaczem, z kolanami pod pokrywą).

Żebyś się utrzymywał na śniegu to wydaje mi się, że potrzebujesz albo bardzo szerokich łopat, albo prędkości (a najlepiej jednego i drugiego) - jednak nie bez powodu “freeridowcy” mają narty szerokie jak cztery moje Annumy.

Jedyne co mogę doradzić, to technika - nie bylem zupełnie w stanie skręcić w Annumach poza trasą do momentu, kiedy na jednym PST Grzesiek Rogowski zdradził naszej grupce trik zwany “pompowaniem”.
W skrócie, zjeżdżając cały czas pracujesz kolanami rytmicznie przysiadając i wstając. W momencie kiedy chcesz zrobić zakręt robisz mocniejszy “wyskok” który sprawia, że narty wyskakują nad śnieg, nie jadą już w śniegu jak po torach, da się je wyrwać i zakręcić.

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem nauki, ale bez tego nie byłem zupełnie w stanie skręcać poza przygotowanym stokiem.

Sławek

sg

Tomasz Baczyński

to telem...@googlegroups.com
Żeby tak już całkiem namieszać, to do tego dorzucę coraz popularniejsze narty z krótką foką. Robi takie Fischer, Madshus i horrendalnie drogi Asnes. To takie cuś, czego nie trzeba ciągle ściągać i zakładać, bo jest w komorze odbiciowej. Niektórzy bardzo chwalą, ja nie miałem dobrych , ale po prostu wrażeń może miałem zbyt krótkie narty jak na moją wagę i foka szorowała cały czas..

Piotr Kieracinski

"Antoni Grzymała (antoszka)"

to telem...@googlegroups.com
Czekaj, bo nie załapałem, kuku zrobiłeś sobie na miękkich, czy na twardych? I na czym polegało kuku? :)

t atomicus

to telem...@googlegroups.com
On Thu, 25 Feb 2021 at 17:22, "Antoni Grzymała (antoszka)" <antekg...@gmail.com> wrote:
Czekaj, bo nie załapałem, kuku zrobiłeś sobie na miękkich, czy na twardych? I na czym polegało kuku?

Na muniu.
Poza tym - Piotr jakies herezje wypowiada. Przy jezdzie na dwoch nartach luska nie dotyka sniegu?
Zgodze sie na conajwyzej „jest zmniejszony nacisk na luske”

asdwa

to Krzysztof Polak, telem...@googlegroups.com
Jak pamiętam kiedyś na forach większość mówiła o przekrętach w opisach i na grafice wszystkich nart bc rossi. Wynikało to z przenosin produkcji  do różnych fabryk w paru krajach i szły za tym stare kalkomanie  nadrukowane na zapas.
Andrzej

Piotr Kieracinski

to telem...@googlegroups.com
Na twardych  - bardzo trudno się skręcało i we mgle trafiłem na przeszkodę,  skręciłem nogę.

[...]

Tomasz Baczyński

to telem...@googlegroups.com
Z tą twardością, czy rozkładem sztywności itp. to może się bardzo różnic na tych samych modelach nart, z tym samym taliowaniem, ale z różnych lat produkcji.
Teraz popularny jest nordic rocker, który na nartach z klasyczną komorą nordycką ma pomagać w skręcaniu

Piotr Kieracinski

to telem...@googlegroups.com
Tomku, pewnie, że bywa różnie. Stare Tua, zwłaszcza wyższej klasy,
były twarde, a te, które Tua określała jako turystyczne, miały sporą
komorę, choć dość miękką. Niemniej, ja napisałem konkretnie o
pierwszej serii s-boundów, które używałem. Potem miewałem inne
doświadczenia z nartami miękkimi i twardymi i na tej podstawie
dokonałem pewnego wyboru, przedkładając pewne własności ponad inne. I
tyle. Najlepiej by było, gdyby każdy mógł przetestować różne wersje i
wybrać wedle upodobań. Niestety, rzeczywistość skrzeczy ...Wybieramy
na podstawie wątłych doświadczeń kolegów.
Acha, moje Salcie Xadv to wersja 69 (dł. 192 dla faceta 176/76) z
taliowaniem 69-56 (pod stopą) - 63, zatem do łatwego wędrowania. A G3
to Stingery XCD 177 cm, 112-78 (pod stopą) - 100.

Pik
> Aby wyświetlić tę dyskusję w internecie, otwórz https://groups.google.com/d/msgid/telemarkpl/CAM-8Zp8ErJ%3DR1EBR421L8ULPmfnG73zzXYLAo0ej5-ghaoPyZw%40mail.gmail.com.

Tomasz Baczyński

to telem...@googlegroups.com
No niestety Piku, większość z nas nie ma możliwości osobistego, wszechstronnego przetestowania wielu rodzajów sprzętu, i opiera się na swoich doświadczeniach z jego nielicznymi typami, plus zasłyszanych opiniach.