Lekki zestaw telemarkowy

Krzysztof Polak

Feb 20, 2024, 10:43:53 AMFeb 20
to telem...@googlegroups.com

Cześć grupo! Czy Waszym zdaniem jest sens zamontować do lekkich nart skiturowych np. Dynafit Backland wiązania NTN Lynx lub Meidjo 3? Jakie buty wtedy – nie ma zbyt dużego wyboru niestety.

Póbowałem różne zestawy ale jak dotąt bez satysfakcji. Chodzi mi o zestaw, który da radę zjechać np. z Kasprowego ale jest super lekki przy wchodzeniu. Właśnie jestem na Kalatówkach i próbuję Madshus 78 + Roteffella Xplore + Alfa Free. Przy stromym zjeżdżaniu niestety nie daje rady. W zeszłym roku Roteffella NTN + K2 + Scarpa TX Pro ale masakrycznie ciężki. Jest jakiś kompromis?

Pozdrawiam

Krzysiek

Slawomir Gonet

Feb 20, 2024, 10:46:33 AMFeb 20
to 'Tomek Onet' via telemark.pl
On 20 Feb 2024, at 16:43, Krzysztof Polak <kpo...@swps.edu.pl> wrote:

Jest jakiś kompromis?

Z tego co wiem to nie ma. :-)

—

sg

Paweł Rumian

Feb 20, 2024, 12:01:50 PMFeb 20
to telem...@googlegroups.com
Cześć,

jak najbardziej się da, jest tu co najmniej kilkanaście osób które działają w Tatrach na tele.

Najprostsza sprawa to wiązania - pinowe: Lynx, Meidjo, Voile TTS.
Narty nie mogą mieć zbyt lekkiej konstrukcji bo wyrwiesz wiązania - siły są większe niż przy AT. Tak z 1500g na nartę przy szerokości w okolicy 90mm już OK, niżej to trochę loteria.
Z butami do tego roku był problem - przyszłoroczne Scarpy TX Pro powinny załatwić sprawę.

pozdr,
Paweł

--
Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „telemark.pl” w Grupach dyskusyjnych Google.
Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na telemarkpl+...@googlegroups.com.

"Antoni Grzymała (antoszka)"

Feb 20, 2024, 12:10:30 PMFeb 20
to telem...@googlegroups.com
Wiadomo mniej więcej, kiedy te przyszłoroczne TX pro będą realnie w sprzedaży? Czy to faktycznie dopiero po 1.1.2025?

[a]

Przemek Lorch

Feb 20, 2024, 12:13:20 PMFeb 20
to telem...@googlegroups.com
Hej,
Jest może ciężki. Ale jak się wdrapiesz na fajną górkę to w dół sama przyjemność:)

Przemek

Tomasz Baczyński

Feb 20, 2024, 3:06:47 PMFeb 20
to telem...@googlegroups.com
Hm, mnie udawało się zjeżdżać z Kaspro w BCX875 i 3pin cable na XADV89. A naprawdę orłem nie jestem. Tak mnie się zdaje, że problem może być w szerokości nart - zbyt dużej. 78 mm w talii to naprawdę sporo jak na kapeć backcountry, nawet Free - problem z krawędziowaniem. Prawdopodobnie lepiej by ci wychodziło na węższych nartach.

[...]

Jerzy Kołek

Feb 20, 2024, 4:31:46 PMFeb 20
to telem...@googlegroups.com
Ja mam zestaw Madshus Eon + Voile 3 pin + Alpina Alaska - uważam, że ładnie zgrany i całkiem dobrze  mi się jeździło, chociaż oczywiście Kasprowego nie próbowałem. Pytanie, czego oczekujesz. Jeśli naprawdę przyjemnej jazdy - to raczej powinieneś okuć się jak Krzyżacy pod Grunwald i pozostać przy jakichś plastikowych butach, szerszych nartach i wiązaniach kłowych. Jeżeli chcesz tylko dać radę zjechac a głównie chodzi o turowanie, to pewnie na tym co mam da radę nawet z Kasprowego.
Nie umiem porównac tego co mam do tego zestawu który próbowałeś - nie znam tych wiązań.Może Paweł Deja miałby jakieś obserwacje.
I jeszcze jedna uwaga, pewnie oczywista. Jak robi się nawet trochę stromiej, łuska przestaje dawać radę.

Jurek

Krzysztof Polak

Feb 21, 2024, 2:44:23 AMFeb 21
to telem...@googlegroups.com

Zjechać też mi się “udaje”, ale trudno to nazwać telemerkową przyjemnością, którą doznawałem na ciężych nartach i plastikowych butach. Wszystko oczywiście zależy od śniegu – przy miękkim, świeżym mój świetnzestaw sprawuje się super a Rottefella Xplore z hardflexem daje świetną kontrolę.