Najlżejsze skiturowe narty do tele?

Paweł Rumian

to telemark.pl
Hej,

Na jakich najlżejszych nartach udaje się Wam jeździć bez wyrywania wiązań?
Nie mówimy tu o wynalazkach do BC tylko normalnych nartach skiturowych w okolicach 90-100 pod butem.

Ripsticki są doskonałe, ale przy 188cm/106mm jest to prawie 2kg na nartę i pod koniec dnia to czuć. Teraz dni są coraz dłuższe a i ja nie zawsze potrzebuję tak długich i szerokich desek. Myślałem o czymś w stylu Salomon MTN, Atomic Backland, Armada Locator, ale wtedy wchodzimy w okolice 1500g na nartę przy długości około 180cm i zaczynam mieć wątpliwości czy rdzeń wytrzyma.

Pozdrowienia,
Paweł

Przemek Lorch

to telemark.pl
Cześć,
Ja mam Scott Superguide Freetour 105, 185cm. Waga dwóch nart z insertami i śrubkami to 3322g. Na początku dnia czuję, że zestaw jest wyraźnie lżejszy. Niestety na końcu dnia, narta musi chyba nasiąkać wodą i zestaw jest wyraźnie za ciężki:)
Ostatnio zauważyłem, że jeśli jest fajnie pojeżdżone w ciągu dnia to waga zestawu nie jest taka istotna!
Inne spostrzeżenie dotyczy fok. Wczoraj użyłem nowych mixów na Pilsku. Poślizg nowych jest wyraźnie gorszy od starych moherów i to może też dodawać " kilogramów" zestawowi.

Pozdrawiam, Przemek

Wojciech Rogowski

to telem...@googlegroups.com
Cześć,

Josh Madsen z Freeheel Life w jednym z podcastów omawiał temat lekkiego sprzętu i jako podstawową przyczynę wyrywania wiązań wskazywał rdzeń narty wykonany z lekkich gatunków drzewa takich jak paulownia, balsa, karuba. I na to chyba trzeba zwracać uwagę w pierwszej kolejności.

Pozdrawiam
Wojtek

Wysyłane z aplikacji Outlook dla systemu iOS

Od: telem...@googlegroups.com <telem...@googlegroups.com> w imieniu użytkownika Paweł Rumian <gor...@gmail.com>
Wysłane: Saturday, March 4, 2023 11:40:38 AM
Do: telemark.pl <telem...@googlegroups.com>
Temat: Najlżejsze skiturowe narty do tele?

--
Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „telemark.pl” w Grupach dyskusyjnych Google.

Paweł Rumian

to telemark.pl
Tak, przy czym chyba nie ma nart poniżej 1700g (w rozmiarze około 180cm) które nie miałyby rdzenia z lekkiego drewna. Stąd pytanie czy komuś się coś już sprawdziło.

Np. te Superguide Przemka się dość dobrze trzymają, ale dla mnie odpadają bo wolę trochę miększe narty.

Co do fok - po odkryciu ze hybrydowe Contoury wymagają idealnej czystości ślizgu i częstego czyszczenia kleju specjalnym preparatem to już nie mam do nich zastrzeżeń, a poślizg mają super. Nowe wersje podobno kleją mocniej niż pierwsza seria która mam u siebie.

Pozdrowienia,
Paweł

Od: telem...@googlegroups.com <telem...@googlegroups.com> w imieniu użytkownika Paweł Rumian <gor...@gmail.com>
Wysłane: Saturday, March 4, 2023 11:40:38 AM
Do: telemark.pl <telem...@googlegroups.com>

Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na telemarkpl+...@googlegroups.com.

--
[...]
Aby wyświetlić tę dyskusję w internecie, otwórz https://groups.google.com/d/msgid/telemarkpl/CAL%3Dp%3DN1uEEpfj1rNyPwvNE0YrZqWgrLgff-2CdjBp4fzV2dLcQ%40mail.gmail.com.

Wojciech Szczepańczyk

to telem...@googlegroups.com
Stockli Edge 88. Katalogowo 1630g przy 183 cm. Rdzeń paulownia, ale za to dwie blachy titanalowe na całej długości narty. Używam na stoku w outlawach na insertach. Mocno ładowana w sztywnych butach. Jeździ bardzo przyzwoicie.
Druga lekka narta to Volkl Blaze 94 katalogowo 1570g przy 179cm. Wielowarstwowy drewniany rdzeń. Nie użytkowałem, taka mi kiedyś polecano.