Sabit geliri olan insanlar için kredi kartı bir velinimet midir?

ayşe endez

to TEKNOLOJİ VE İNSANLIK
Bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?

fatma yıldırım

to TEKNOLOJİ VE İNSANLIK
hayır.. çünkü bilinçsiz tüketim çok bizim ülkemizde..insanlar sanki
bedavaymış gibi sürekli kredi kartı kullanıyorlar ve sonra da ödeme
günü geldiğinde zorlanıyorlar... dikkatli kullanılmadığı sürece
tehlike olmaktan öteye geçmeyecektir..

şifa bozkurt

to teknoloj-...@googlegroups.com
KESİNLİKLE DEGİLDİR AKSİNE SABİT GELİRLİLER DAHA DİKKATLİ OLMALILAR
FAKAT BU KREDİ KARTLARI YÜZÜNDEN BORÇLANIYORLAR VE BU DURUM DAHA DA
KÖTÜYE GİDİYOR...

19 03 2012 tarihinde ayşe endez <ayse....@gmail.com> yazmış:
> Bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?

murat emre EREN

to teknoloj-...@googlegroups.com
sabit geliri olan insanlar için kredi kartı ile alışveriş yapmak
gerçekten çok avantajlı fakat bazı insanlar daha dogrusu aileler
gelirlerinden daaha fazla harcama yaptıklarından dolayı ay sonunda
açıkları oluyor ve maddi sıkıntıya düşüyorlar. kısaca kart
magdurlarına bir aile daha girmiş oluyor.

AHMET GÖKÇEDAĞ

to teknoloj-...@googlegroups.com
bence düşüncen yanliş çünkü sabit gelirli insanlar kredi kartıyla
taksitli eşya alabiliyorlar onların kredi kartının olmadığını
düşünsene toplu paraları olmadan birşey alamazlardı o zaman

--
Ahmet Gökçedağ

zeliş erik

to teknoloj-...@googlegroups.com
bende Ahmete katılıyorum kendi açımdan düşününce bi öğrenci olarak
belirli bi gelirim var ve bu sene bi kredi kartına sahip oldum daha az
para harcayarak daha çok şey alabildim:) tabi dikkatli olmak
koşuluyla:)

saime duman

to TEKNOLOJİ VE İNSANLIK
insanlarrın kredi kartını kullanmasına bağlıdır bence biliçli bir
kullanıcı olursa velinimet olabilir fakat tam tersi olursa kredi kartı
yıkım olabilir dikkat etmek lazım

On 19 Mart, 14:06, şifa bozkurt <sifabozk...@gmail.com> wrote:
> KESİNLİKLE DEGİLDİR AKSİNE SABİT GELİRLİLER DAHA DİKKATLİ OLMALILAR
> FAKAT BU KREDİ KARTLARI YÜZÜNDEN BORÇLANIYORLAR VE BU DURUM DAHA DA
> [...]

fatma yıldırım

to teknoloj-...@googlegroups.com
ama sabit geliri olup ta kredi kartı yüzünden kötü duruma düşen
insanlar da var.. herşeyi almak istiyoruz evt taksitli işlem oluyor
ama bilinçsiz davranıyoruz. hatta birden fazla kredi kartı sahibi
insanlar var gelir durumu pek te iyi değilken.

AHMET GÖKÇEDAĞ

to teknoloj-...@googlegroups.com
ben böyle düşünmüyorum çünkü insanlar maaşları karsılığında bazı
ihtiyaçlarına daha hızlı ulaşabiliyorlar ve bu ihtiyaçlarını
karşılamak için ellerine para geçmesini ve birikim yapmayı beklemek
zorunda kalmıyorlar.

--
Ahmet Gökçedağ

fatma yıldırım

to teknoloj-...@googlegroups.com
tabikide öyle ahmet ama senin söylediğin bilinçli kullanan insanlar..
peki kullanmayanlar napıyor ?kredi kartı borcu yüzünden intihar
edenleri biliyoruz, duyuyoruz..

zeliş erik

to teknoloj-...@googlegroups.com
aslında kredi kartı insanlar için bir sınama diye düşünüyorum.
insanlar kendini tutabildiği sürece son derece kolaylık sağlıyor ama
yenik düştükleri zaman ise ciddi sorunlarla karşılaşıyorlar ve bu da
Fatmanın dediği gibi intihara kadar gidebiliyor..

batıkan emre sarıtaş

Gizem Demir

to teknoloj-...@googlegroups.com
kredi kartı kullanmayı bilene göre bence mükemmel birşeydir.Ama insanların kredi kartı kullanırkan dikkat etmesi gerekir. bilinçsişzce kullanırsa tabi velinimet olmaz. kontrollü olduktan sonra ne zararı var ki:)

19 Mart 2012 05:33 tarihinde zeliş erik <zeli...@gmail.com> yazdı:

--
Gizem Demir

ayşe endez

to teknoloj-...@googlegroups.com
kredi kartının çok yararlı olduğunu düşünüyorum sabit gelirli insanlar için çünkü onlar istedikleri şeyleri, ihtiyaçlarını çok uzun zaman sonra alabiliyorlar belirli birikim falan yapmaları gerekiyor ama kredi kartı olursa isteklerine daha çabuk karşılayabiliyorlar.İntihara gelince insanların akılları iradeleri var bi zahmet kullansınlar.

19 Mart 2012 19:33 tarihinde zeliş erik <zeli...@gmail.com> yazdı:

--
Ayse Endez

Yeliz sarız

to teknoloj-...@googlegroups.com
iyi tarafları ne kadar varsada biliyoruz ki kötü tarafları daha fazla.herkes için geçerli olmasa da çoğu insan bilinçsiz ve iradesiz şekilde harcama yapabiliyor.sabit bir gelir olsa bile çok fazla gerekmedikçe kullanılmamalı bana göre...

19 Mart 2012 22:11 tarihinde ayşe endez <ayse....@gmail.com> yazdı:

--
yeliz sarız

Ayşe Ebü

to TEKNOLOJİ VE İNSANLIK

Bence de kontrollü kullanıldığı zaman kredi kartı çoğu zaman
insanların harcamalarında çok kullanışlı.Ama bunun yanında bilinçsiz
kullanıldığı zaman insanları borç batağında bırakabiliyor ve
beraberinde bir çok soruna neden oluyor.

kudret endez

to teknoloj-...@googlegroups.com
ama insanlar genelde iradesini kullanamıyor bu yüzden birçok borcun altına giriyorlar bu yüzden velinimet olduğunu düşünmüyorum.Aksine insanların hayatında fazlalık ve zarar olduğunu düşünüyorum.

Gizem Demir

to teknoloj-...@googlegroups.com
o zaman iradesiz insanlarda kullanmamaya çalışsınlar bilinçli kullandıktan sonra sorun değil bence.

20 Mart 2012 09:42 tarihinde kudret endez <kudret...@gmail.com> yazdı:

--
Gizem Demir

Yeliz sarız

to teknoloj-...@googlegroups.com
doğru iradesini kullanamayanlar kullanmasın ama biz öyle bir topluma sahibimiz ki konu para harcamak yada alışveriş olduğunda gereksiz yerlerde harcama yapabiliyoruz bu da beraberinde kötü sonuçlar getiriyor..en iyi bankaların herkesi kredi kartı vermek yerine belirli kritere sahip insanlara vermesi daha doğru olur böyle bi sınırları var mı bilmiyorum ama olsa iyi olur..

20 Mart 2012 23:44 tarihinde Gizem Demir <gize...@gmail.com> yazdı:

--
yeliz sarız

Ayşe Ebü

to teknoloj-...@googlegroups.com
Genellikle ödemelerde kolaylık sağlasın diye alınıyor evet Kudret'in de dediği gibi insanlar çoğu zaman planladıkları gibi davranmıyorlar ve bir çok sorun da beraberinde geliyor.Hatta aile içi sorunlardan bosanmalara kadar giden kredi kartı sorunu da günümüzde az sayıda değil.

özlem karamut

to teknoloj-...@googlegroups.com
buna bn katılmıyorum ayşe çünkü bu irade işi ihtiyacın olan şeye kısa sürede kavuşman için çok ii bişey insan ihtiyaç duymadığı artık lükse doğru giden alışveriş yaparsa elbette borca girer ama irade dedik ya onu kullanmak lazım kullanırsak hiç bi problem kalmaz ve ihtiyaçlarımızı kısa sürede karşılanmış olur.

Sebahaddin Ergün

to teknoloj-...@googlegroups.com

İnsanlarda kredi kartı ihtiyacı, birbirlerine olan inançlarını ve
güven duygularını yitirmeleri sonucunda kapitalist düzenin ürünü bankaların ellerine
düşmesiyle ortaya çıkmıştır. Önceden bir vatandaş, bir esnafa gidip
veresiye olarak istediği herşeyi olabiliyordu, ya şimdi?
Özetle, kapitalist düzenin çarkları arasında sıkışıp kalmış bütün
insanlık için kredi kartı ciddi derecede zorunluluktur. İster sabit
gelirli olsun ister olmasın...

AHMET GÖKÇEDAĞ

to teknoloj-...@googlegroups.com
Evet önceden bakkallara gidildiğinde veresiye birşeyler alabiliyorduk
ama şimdi bakkallarda müşterilerine güven duymuyor bu yüzden artık
veresiye işlemi günümüzde son buldu diyebiliriz özelliklede büyük
şehirlerde ...
Yine alışveriş marketleri bir kredi kartıyla anlaşıyor daha fazla mal
satabilmek için o kredi kartını kullananları daha fazla taksit
avantajıyla tuzağa düşürüyor ve insanlar şu kredi kartının heryerde
avantajı var diye diye düzünelerce kredi kartı alıyor ve borçlanıyor
daha sonra birinin borcunu diğerinden çektiği parayla öderken hem borç
batağında buluyor kendini hemde psikolojik rahatsızlıklar yaşıyor
ailesi bile dağılabiliyor yani boşanmanın sebeblerinden biri haline
geliyor.Aslında DİKKATLİ KULLANILMAYINCA FAYDADAN ÇOK ZARARI OLUYOR.

--
Ahmet Gökçedağ

Neslihan ERDEM

to teknoloj-...@googlegroups.com
harcamasını bilene güzel ama harcamasını bilmeyenin vay haline

H Bekir Demir

to teknoloj-...@googlegroups.com
kredi kartı babam gibi hatta daya yakın:)
bir cüzdan kadar
dertliye deva
para sızısı olana ilaç
aça yemek
susayana su demek
velhasılkelem...
geçen yıl istanbul la gitmek için bilet aldım. ay sonuydu para da yoktu bende. arkadaşlardan bulacağımı hesap ediyordum. onlarda da bulamadan. otobuse bindim. cebimde 20 lira var. ne yapabilirsin 20 lira ile ki.( kemal sunal demeyeli o parayla niyet bile çekilmez) neyse sabah indik istanbul a arkadaşla. çıkardım kartı. bankamatikten ihtiyacım kadar çektim. bir rahatladım ki nasıl:)
babam milyarder olsa ne bana o sabah kalkıp paramı gönderebilecekti sanki.
o sebepten babamdan sonra ikinci babam :)))

H Bekir Demir

to teknoloj-...@googlegroups.com
kredi kartı da silah gibi düşmana çevirir sıkarsan kendini korursun.
kendine de çevirir sıkarsan niyazi olursun... :)

ayşe endez

to teknoloj-...@googlegroups.com
bence de her zaman babamızdan isteyemiyoruz çekiniyoruz zaten zamanında gönderiyor diye ama kredi kartı her zaman yanımızda tabi dikkat ederek aşırıya kaçmadan kullanmalıyız.

22 Mart 2012 01:37 tarihinde H Bekir Demir <hbekir...@gmail.com> yazdı:

--
Ayse Endez

demet gürcan

to teknoloj-...@googlegroups.com
hiç kredi kartım olmadı bu yüzden bilemedim ne desem aslında gerekli ama hep bilinçli kullanamıycamdan korkup almadım:)

21 Mart 2012 19:26 tarihinde Neslihan ERDEM <hannesl...@gmail.com> yazdı:

--
demetgurcan

demet gürcan

to teknoloj-...@googlegroups.com
benim kredi kartım yok hiç olmadı da o yüzden bu konuya nötr kaldım ama fikrim olmasından yana ani zorunlu ihtiyaçlar için tabi yoksa bnm elime geçse alışveriş yapar taksit taksit ödiyim derim kurtulamam:)

22 Mart 2012 15:17 tarihinde ayşe endez <ayse....@gmail.com> yazdı:

--
demetgurcan

zeliş erik

to teknoloj-...@googlegroups.com
ben aldım çok memnunum gayet bilincinde kullanıyorum yaptığım
herşeyinde hesabını tuttuğum bi defterim var herkese öneririm.nereye
ne harcadığını biliyosun ve ona göre alışveriş yapıyosun:)

nur babaoğlu

to teknoloj-...@googlegroups.com
kullanmasını bilene fırsatları acısından gercekten gerekli,odeyecek mıktarı nakit olarak bulamadıgında almak ıstedıgın seyi kacırmamıs oluyorsun,bu sayede hem satıcı hem alıcı sonuctan memnun kalıyor :)

19 Mart 2012 14:01 tarihinde ayşe endez <ayse....@gmail.com> yazdı:
Bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?

--
Nur Babaoğlu

demet gürcan

to teknoloj-...@googlegroups.com
aslında evet ama alışveriş delisi bi insan için bunun sonu yokkk
sürekli taksit taksit nereye kadr insan bi noktada sıkışır ve
psikolojisi bozulur

--
demetgurcan

nur babaoğlu

to teknoloj-...@googlegroups.com
haklısın demetcım bu acıdan bakınca o yzuden yıne hessabını bılmek en guzelı :)

--
Nur Babaoğlu

demet gürcan

to teknoloj-...@googlegroups.com
param da yok borcumda yok mantığı bana daha yakın sanki

--
demetgurcan