Rekomendo pri la aliĝpeto de SEJ

Patricio Agustín Iglesias

Apr 14, 2024, 9:29:45 AMApr 14
to TEJO-Komitato
Karaj komitatanoj:

Post pli ol du jaroj da pritrakto la nunaj membroj de la laborgrupo pri la aliĝpeto de SEJ (Senegala Esperanto-Junularo), Michael Boris kaj mi, alvenis al fina rekomendo. Ni ne konis ilin antaŭe sed ni rapide estis tute bone impresitaj pri ilia diligento kaj reagemo. La vojo estis aparte defia, kaj ni senhezite agnoskas nian respondecon en tiu malfruo kaj pardonpetas niajn senegalajn samideanojn pro tio.

Konsiderante ke laŭstatute landaj kaj fakaj sekcioj de TEJO devas esti laŭorde organizitaj kaj la bedaŭrinda fakto, ke SEA ne estas ankoraŭ landa asocio de UEA, ni petis al ili jure registri la asocion, donante tiel al SEJ tre bezonatan organikecon. Tamen nia eraro (kiun ni emfaze petas noti al nunaj komitatanoj do ne okazu ree estonte) estis ne sugesti al ili konsulti inter advokatoj, notarioj, kontistoj aŭ ŝtatoficistoj ĉu ekzistis modelo de la senegala agentejo, kiel estas kutimo en diversaj landoj kaj poste labori surbaze de ambaŭ ĝi kaj la ŝablono de TEJO. Kio okazis estis, ke post pritraktado de la statuto de SEJ surbaze de la tekso rekomendita de TEJO ili iris al la publika oficejo, kiu donis al ili tute alian ŝablonon. Finfine la aprobita statuto, surbaze de la ŝtata matrico, enhavis du punktojn kiuj iris kontraŭ nian regularon.

Unuaflanke ĝi difinis neniun aĝlimon. Ni ja instigas teni bonajn rilatojn kun esperantistoj de ĉiuj aĝoj, sed evidente sekcio de TEJO nepre devas esti regata de junuloj aŭ male ĝi tre riskas iĝi nejunulara. Duaflanke kaj plejgrave la statuto malpermesis la partoprenon de eksterlandanoj en la estraro de la sekcio. Tion ni ja taksis kiel diskriminacian precepton kontraŭan kaj al la laŭlitero de la statuto de TEJO, kiu laŭvorte postulas ke landa (aŭ faka) sekcio estu “vaste malfermita al junuloj, sen ekskluzivoj pro nacieco, (...)” kaj al la spirito de nia normaro kaj, krome, de la valoroj kaj plej enradikiĝintaj tradicioj de Esperantujo. La granda kvanto de eksterlandaj estraranoj kaj komitatanoj de sekcioj estas nekontestebla pruvo de la gastamo kaj bonvenigemo de nia tutmonda komunumo.

Ni unue petis helpon per la instituciaj retadresoj kiuj aperas je la oficialaj retejoj de la junulara ministerio. Tamen ili neniam respondis al ni do evidentiĝis, ke bedaŭrinde SEJ-anoj devis fizike alproksimiĝi por antaŭenigi la necesajn ŝanĝojn al sia normaro.

Post dialogo kun SEJ-estraranoj ili raportis al ni, ke ili kontaktis plurfoje ministeriajn funkciulojn. Niaj samideanoj diris al ni, ke post babilado kun tiuj oficistoj ili konsideris ke estus redundo klarigi aĝlimon en la statuto ĉar la Afrika Ĉarto de la Junularo difinas junulon kiel ajnan personon kiu aĝas inter 15 kaj 35 jaroj. Pri la integrado de eksterlandanoj al la kondukaj organoj de la asocio ili klarigis, ke ministerianoj informis al ili, ke ne bezonatis konfirmo de la publika agentejo sed instrumento subskribita kaj sigelita rekte de SEJ.

Post provizi al ni ĉi tiun materialon ni alvenis al la konkludo ke ne eblis ricevi oficiale plenumitan amenditan Statuton, ke post tiom da streboj kun SEJ ni jam atingis la laŭkuntekste plejeblan plenumon de ĉiuj formalaj kondiĉoj por esti akceptata kiel landa sekcio de TEJO. Tamen egale grava estas alia flanko, kiun tre ofte homoj minimumas, en kiu SEJ delonge montris sin absolute elstara.

Male al la situacio de IEJO aŭ LEJO neniu laborgrupano estis en profunda kontakto kun la senegala movado antaŭe. Tamen ni rapide notis, ke SEJ plenas el laboremaj, kompetentaj, fervoraj esperantistoj. Malgraŭ ke ankoraŭ nek SEJ nek SEA estas membroj de TEJO kaj UEA ili agas pli profesiece kaj realigas pli ambiciajn celojn ol la averaĝa Esperanto-organizo. Ili estis ŝlosila parto en la sukcesa organizado de la 8-a Afrika Esperanto-Kongreso en Tièse en 2022, kie centoj da Esperanto-parolantoj el Afriko kaj aliaj kontinentoj interŝanĝis konojn kaj spertojn.

Sed ne nur temas pri agado ene de Esperantujo. Male al multaj ekstereŭropaj sekcioj, kiuj ne sukcesas starigi KER-agadon, ili ankaŭ komencis esti en kontakto kun ACALAN, Afrika Lingva Akademio, internacia institucio kadre de Afrika Unio, plej alta regiona instanco en tiu kontinento. Kaj laste sed ne malpli grave ni ankaŭ menciu, ke tiuj gvidantoj kun kiuj ni estis unue en kontakto estis tre proksime al la aĝlimo kaj tre saĝe kelkaj monatoj antaŭe ili elektis novan estraron. Tiel la novelektita stirantaro de la senegala junularo estas nun jardeko pli juna sed egale pasia kaj lerta, je vere modela generacia transvazigo.

Sen ia dubo ili agas vere profesiece. Tamen ni ankaŭ volas aparte mencii ilian bonkorecon. Homoj kiuj sukcesis ĉeesti AKE en 2022 estis tre varme, gastame bonvenigitaj. Ili estas tre respektemaj, laboremaj homoj, kiuj subtenas unu la alian kiel familion dum la plej malfacilaj momentoj, kiel kiam membro suferas la perdon de parenco.

Multaj personoj estas parto de ĉi tiu atingo. Respondeculoj de UEA kaj SEA ĉiam montris sin pretaj kunlabori, speciale Jérémie kaj Assane. La eksaj membroj de la laborgrupo, Albert kaj Marko, estis nemankeblaj je la komenco de ĉi tiu longa pado. Ankaŭ informindas ke surloke dum AKE Rakoen, Sara kaj Francesco donis al ili trafajn konsilojn por antaŭenigi la aliĝpeton.

Tamen la veraj ĉefroluloj estis la senegalaj junuloj. MB kaj mi perfekte konscias, pri kiom da tempo ili dediĉis al pretigado kaj korektado de sia statuto, al kunsidoj, planado de sia laboro kaj, tre speciale, al la senĉesa kontaktado de senegalaj funkciuloj. En tiu senco ne nur indas mencii la klopodojn de la nuna estraro, sed ankaŭ de la aliaj gvidantoj de la organizo, kiel John kaj tre speciale Bamba, kiu estis dum preskaŭ du jaroj nelacigebla motoro de ĉi tiu aliĝpeto.

Pro tiuj antaŭmenciitaj kialoj ni instigas la Komitaton aprobi la aliĝpeton de SEJ kaj bonvenigi ĉi tiun senegalan diligentan kolegaran societon en la familio de TEJO. Kaj kompreneble ni invitas komitatanojn por ontaj okazoj ĉiam esti pretaj aparte kontroli junularecon kaj naciecmalfermecon en la ontaj aliĝpetoj de sekcioj de TEJO.

Pardonpetante, debatigante, voĉdonigante kaj, espereble, baldaŭ festante salutas vin

Patricio
Nome de la laborgrupo pri la aliĝpeto de SEJ

Michal Matúšov

Apr 14, 2024, 2:05:16 PMApr 14
to tejo-k...@googlegroups.com
Karaj,

mi komencas la debatan fazon pri aliĝpeto de SEJ.

La debata fazo laŭplane daŭros 7 tagojn, ĝis la 21-a de Aprilo 2024 inklude.

Laŭplane la 22-an de Aprilo mi lanĉos retan voĉdonon.

Amike
KuboF Hromoslav
Ĝenerala sekretario

Dňa ne 14. 4. 2024, 15:29 'Patricio Agustín Iglesias' via TEJO-Komitato <tejo-k...@googlegroups.com> napísal(a):

Espoir Kasati

Apr 14, 2024, 4:26:42 PMApr 14
to tejo-k...@googlegroups.com
Karaj kunlaborantoj,

Mi aparte estas tre ĝoja pro la nuna atingo de SEJ kaj tre danka al Patricio Kaj Mandirola pro ties diligenta kaj fruktodona laborado, kio igas nin ĉifoje vortumi ĉiteme.

Karaj komitatanoj,
Mi ne estas simpla komentarianto, sed unu el la fonda kerno de la organizo por kiu ni petas vin favore voĉdoni (poste).
En decembro 2022, mi estis elektita de ILEI por gvidi esperanto-kurson en Senegalo antaŭ la 8a AKE, ni estis elektitaj du intruistoj, mi iris la lasta.
Kiel membro de la Afrika Komisiono kaj tiam (ĝis nun) kiel Komisiito de TEJO pri Edukado kaj komitatano de TEJO, mi ne havis la plezuron nur ĉeesti la Kongreson, sed ankaŭ prisemi Senegalon per juna verdularo.
Tri tagojn post mia alveno, mi havis kurson en Rufisko, kiun ĉeestis amaso da lernantoj interlie estis BAMBA, kiun prezentis al mi Assane Faye kiel prezidanton de la Senegala junularo. Mi ne prokrastis, tuj informis Albert Stalin Garrido tiam respondeculo de Komisiono pri Edukado kaj Prezento de tejo.

Mi kaj BAMBA energie komencis la iniciaton, nutris ĝin. Kongrestempo alvenis, kongresanoj gravaj por nia temoj alvenis el diversaj landoj (jam ilin menciis Patricio). Ni kunlaboris strarigi SEJ-n.

Kio emigis min? Tio estas ke tiu junularo tiam ĉeestanta la Kongreson elmontris la emon emancipiĝi de SEA kaj fondi tiun beban asocion. Aŭskultante, mi treege ŝatis la esprim-manierojn de senegalaj junuloj, tre klarmensaj, majoritate kleraj kaj entuziasmaj, optimisme aspirantaj atingi iun mejlŝtonan celon.

Mi ekpensis, ke post la Kongreso ĉio malaperos kiel estas kutimo en pluraj junularaj Organizoj en Afriko.

Jen je mia granda miro, la junularo elpaŝas heroece. Tio montras ke se SEJ estas APROBITA, ĝi estos la unua Landa Sekcio de tejo en Afriko al kiu ni multe kalkulos pro ilia klereca kaj profesieca laborado.

Mia celo kiel individuo, ĉiam estas : "Iam fondi solidan tejo-laborgrupon en Afriko kiu kunlaboru kun la Afrika Unio", mi forte esperas, ke la junuloj el Senegalo povas kunpaŝi kun mi tiucele kaj helpe de tejo ĉe EU kaj UEA ĉe UN, ni atingus tiun elstaran paŝon.

Porinforme : se Senegalio ne estas la unua, eble povas esti la dua plej demokratia lando en Afriko. Tial la antaŭ stabo tutlibere cedis al la pli juna la rudron.

Oni diras franclingve : " Sénégal pays de la teranga!"

"Teranga" estas vorto kiu simbolas la "gastamon". Do la frazo supra signifas " Senegalio lando de gastamo".
Kulture riĉa! Eble la sola lando en la mondo, kie vi trovos en familio : la patro estas kristano, la patrino Islamanino kaj inter gefiloj estas kristanoj kaj islamanoj.
Ne estas religia diskriminacio, ĉio fluas glate. Iu senegalando diris al mi : " Niaj politikaj aŭ religiaj tendencoj ne povas dividi nin, ĉar ni estas unu popolo, unu nacio kaj unu konvinko" jen la devizo de Senegalio.

Karaj,
Ne eblas elĉerpi ĉiujn gravajn erorojn.
Ĉu vi scias ke Senegalio estas ŝilda lando en la Nigra-afrika literaturo, kie devenis monde famaj verkistoj kiuj per la forto de siaj plumoj kontribuis al  la nuna paca kunvivado, kiuj forte kontraŭbatalis la racan, religian diskriminacion? Jen tiu laboro daŭras per (nun) la diskonigado de Esperanto legu ĉi tie : https://uea.org/vikio/Senegalo:_libro-ekspozicio_en_Dakaro

Mi forte petas ĉiuj favore voĉdoni favore al SEJ, ĝi ja estas bona kunlaboro de TEJO kaj permesos al TEJO atingi grandan sukceson en Afriko.

Ni bezonas entuziasmajn junulojn, jen ili kun ni, taŭgaj.

Elkore,

Espoir Ngoma Kasati
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Membro de la Afrika Komisiono de UEA
Komisiito de TEJO pri Edukado
Membro de la Elekta Komisiono de TEJO
Sekretario de Demokratia Kongolanda Esperantista Junulara Organizo
Esperantista instruisto
Loĝas en Lubumbashi, C/Kapemba, Q/Kapemba, N°76 Av. Mutombo Mukulu/Supra Katango/DR. Kongo.
https://uea.org/vikio/Kategorio:Nova%C4%B5oj_-_Espoir_NGOMA_KASATI

Albert Stalin Garrido

Apr 20, 2024, 10:01:01 PMApr 20
to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton Komitato,

Kiel eksa membro de la laborgrupo pri la aliĝpeto de Senegala Esperanto-Junularo (SEJ), mi varme subtenas la proponon akcepti la organizon kiel novan landan sekcion. La akcepto plenumos parte la Strategian Planon 2021-2025, kiu antaŭvidas kvin novajn aliĝojn (SEJ estus la kvara).

Mi tamen konstatas kun bedaŭro, ke la aliĝpeto daŭris tro lonĝe: por korekti la malferman linion de Patricio pri la temo, la pritraktado daŭris ne nur du jarojn, sed efektive tri, ĉar SEJ unue sendis sian aliĝpeton al mi en marto 2021, kiam mi ankoraŭ estis senofica estrarano pri Landa kaj Faka Agado (por doni al vi perspektivon, tio estis mia unua estrara mandato el tri sinsekvaj). Nu, tio, de unu flanko, rezultis el la fakto ke SEJ bezonis trasalti multajn postulojn por ke ilia aliĝpeto estu pli akceptebla, kaj ja dum sufiĉe longa tempo montriĝis multaj dubindaj punktoj pri iliaj aktiveco kaj bonorganiziteco, kiuj estas principaj postuloj eksplicite preskribitaj de la Statuto de TEJO.

Tamen, mi konfesas ke ĝi, de alia flanko, ankaŭ rezultis el tio, ke mankis klara proceduro per kiu TEJO pritraktas aliĝpetojn de novaj sekcioj. Alivorte, ekzistas nun neniu kodigita dokumento (t.e., reglamento aŭ io simila) por eksplicite direkti kion TEJO devas fari en la kazo ke ĝi ricevas novan aliĝpeton kaj dum kiom da tempo TEJO pritraktu ĝin por ne teni ĝin pendiĝanta tro longe. Ĝis nun, ĉio dependas de la havebleco de la estrarano pri LFA kaj aliaj membroj de la laborgrupo kiuj pritraktas la aliĝpeton. Ankaŭ la akceptebleco de la kandidato ĝis nun multe dependas de la interpretoj kaj kapricoj de tiuj laborgrupanoj, ĉar mankas skribitaj konkretaj kriterioj, per kiuj oni povus pritaksi, ĉu kandidatiĝo estas akceptinda aŭ ne.

Mi celas ion similan al: Proceduro por aliĝo kaj kontraktado de Fakaj Asocioj de UEA, sed io kun pli konkretaj detaloj kaj aplikebla al ĉiuj sekcioj, ne nur fakaj. Ja mi revis krei ion tian kiam mi ankoraŭ estis en la ofico, sed mi simple ne havis la tempon kaj la forton pro estrara plurtaskumado. Mi scias ke Patricio, inter kasista laboro kaj LFA-laboro, ne povus fari ion tian sola, do mi skribas ĉi tie ankaŭ por alvoki al kunlaboro por fari tiun dokumenton por posta aprobo de la Komitato. Ĉu formi novan laborgrupon por tiu celo estus bone? Kiu volus aliĝi al ĝi?

Mi cetere antaŭgratulas al senegalaj junuloj kaj ŝatus ke ili estu pli videblaj en niaj sferoj. Ĉu eble partopreno dum Retoso estus bona oportuno?

Kunlabore,
Albert, Komitatano A (Filipinoj)

Albert Stalin Garrido
English as Second Language (ESL) Teacher
Madrid, Spain

Michal Matúšov

Apr 22, 2024, 6:40:02 AMApr 22
to tejo-k...@googlegroups.com

Karaj.

Bonvolu voĉdoni en https://reto.tejo.org/vochdonado/retaj/172

Limdato: 1-a de Majo 2024, 12:00

Rajtantaj voĉdonantoj: Komitatanoj A, B, C, Ĉ, Estraranoj

Amike
KuboF Hromoslav (Michal Matúšov)
Ĝenerala Sekretario (fakoj: Aktivula trejnado, Projektoj kaj subvencioj, Volontuloj)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo (TEJO)

ne 14. 4. 2024 o 20:05 Michal Matúšov <kubof.h...@gmail.com> napísal(a):

Michal Matúšov

Apr 29, 2024, 8:01:39 AMApr 29
to tejo-k...@googlegroups.com

Karaj,

restas lastaj 2 tagoj por voĉdoni. Se vi ankoraŭ ne voĉdonis, bv. fari nun 😉

Amike
KuboF Hromoslav (Michal Matúšov)
Ĝenerala Sekretario (fakoj: Aktivula trejnado, Projektoj kaj subvencioj, Volontuloj)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo (TEJO)

po 22. 4. 2024 o 12:39 Michal Matúšov <kubof.h...@gmail.com> napísal(a):

Jean de Dieu Kikako

May 3, 2024, 2:49:36 PMMay 3
to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton al ĉiuj.
Estas honoro esprimi miajn vortojn rilate al la aprobo de SEJ en TEJO.
Mi dankas la tre aktivaj senegalaj junuloj kiuj vere laboras por doni valoron al esperanto,antaŭ kelkaj monatoj mi ofte babilis kun Bamba kaj pliinformigxis de la evoluo de Eo movado en senegalo,kaj mi aprezis.
Kion mi lernis el li? La unueco estas granda paŝo por atingi la sukceson,en Afriko tre fortaj ni estas se ni unuiĝas,bedaŭrinde aliaj preferas labori unuope kaj primokas la unuiĝitaj homoj,ili pruvas ke se ili unuope laboras estos pli bone ol kun aliaj.
Tiu SEJ estas modelo por ni,mi esperas ke baldaŭ ni ankaŭ korektos la erarojn por atingi ion bonan kune.
Mi forte rekomendas la aprobon de SEJ en Tejo.
Espereble bonegan respondon kaj dezias ĝuu la voĉdonadon.

Jean kikako

Michal Matúšov

May 4, 2024, 4:22:29 PMMay 4
to tejo-k...@googlegroups.com

Karaj,

rezulto de la voĉdonado estas, ke SEJ estas akceptita kiel nova Landa sekcio de TEJO en Senegalo.

Persone, mi varme gratulas la aktivulojn de SEJ kaj dankas la laborgrupon pri la akcepto, kiu diligente laboris! Mi kredas, ke mi parolas nome de la tuta Komitato, ke SEJ estas absolute sen-egala sekcio! 🥳

Voĉdonis 23 de 31 rajtantoj.

  • por: 22

  • kontraŭ: 0

  • sindetenis: 1

  • ne voĉdonis: 8

Ne voĉdonis Hans Eric Becklin (Hanso), Konrad Orawski, Paulína Jalakšová, Manohimiharintsara Andrianirina, BUI Thi Kim Ngan, Kasereka Kikako Jean de Dieu , Mateus de Sena (Malitai), Iracadukunda Ada Florence.

Mi dankas ĉiujn voĉdonintojn pro tenado de la demokratia funkciado de TEJO, kaj ree instigas la nevoĉdonintojn pli forte ekzerci siajn rajtojn! Se vi havas teĥnikajn problemojn pri voĉdonado, bonvolu kontakti min tuj kiam vi ekscias tion!

Mi instigas vin ĉiujn voĉdoni ankaŭ en sekvaj voĉdonoj. Sed precipe al BUI Thi Kim Ngan, kiu ne voĉdonis dum lastaj 2 voĉdonoj, do kaze de plia nevoĉdono, estus konsiderata demisiita. Bonus, ke nia kara kolego Ngan ankaŭ finigu sian profilon, por bone montri sian nomon en la Centra Reto.

[...]

Michal Matúšov

May 4, 2024, 4:23:59 PMMay 4
to tejo-k...@googlegroups.com
Kaj jen estas ekrankopio de la voĉdona rezulto.

KuboF Hromoslav (Michal Matúšov)
Ĝenerala Sekretario (fakoj: Aktivula trejnado, Projektoj kaj subvencioj, Volontuloj)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo (TEJO)

so 4. 5. 2024 o 22:21 Michal Matúšov <kubof.h...@gmail.com> napísal(a):
TEJO, akcepto de SEj por Senegalo.png

Albert Stalin Garrido

May 6, 2024, 2:56:35 PMMay 6
to tejo-k...@googlegroups.com
Kara Komitato,

Gratulon al SEJ kaj bonvenon al TEJO! Mi aparte festas ke tiu longega fazo finfine konkludiĝis bone. Mi ankaŭ esperas ke iu kompetenta reprezentanto baldaŭ aliĝos al la Komitato kiel ties komitatano A.

Kunlabore,
Albert Stalin Garrido
English as Second Language (ESL) Teacher
Madrid, Spain

Espoir Kasati

May 6, 2024, 3:02:15 PMMay 6
to tejo-k...@googlegroups.com
Hura !

Mi estas malsana tuj post Retoso ĝis nun, sed sentas min tre kuraĝigita kaj konsolita de la favora objektiva decido de la Komutato de tejo akcepti SEJ-n kiel Landan Sekcion de tejo. Mi varme bonvenigu SEJ-n en tejon kaj deziru al ĝi bonon ĉian kaj sukceson.

Ĝojplene,

Espoir Ngoma Kasati
Membro de la Afrika Komisiono de UEA
Komitatano B de TEJO

Komisiito de TEJO pri Edukado
Membro de la Elekta Komisiono de TEJO
Sekretario de Demokratia Kongolanda Esperantista Junulara Organizo
Esperantista instruisto
Respondeculo pri instruado trejnado de la Konga ILEI-SEKCIO