Propono por simpligo de Reglamento pri elekto de komitatanoj B

Rogier Huurman

to TEJO-Komitato
Saluton Komitato,

Mi proponas ŝanĝon al Reglamento pri elekto de komitatanoj B, per forigo de la artikoloj 13 kaj 14:
elekteblaj kandidatoj laŭ la artikolo 4.2 de la Ĝenerala Reglamento, okazu nova
elekto laŭ la artikolo 2 de ĉi tiu reglamento. La anonco pri la nova elekto devas
aperi ene de 90 tagoj ekde la elekto de la anonco de la rezultoj de la antaŭa
elekto.
komitataneco de Komitatano B, okazu nova elekto laŭ la artikolo 2 de ĉi tiu
reglamento. La anonco pri la nova elekto devas aperi ene de 60 tagoj ekde la
ekskomitataniĝo, krom se estas malfermita kandidatiĝprocezo laŭ la artikolo 13
kaj eventuale plilongiĝos la anoncperiodo je minimume 60 kromaj tagoj.

La ĉefa kialo por tiu forigo estas eviti troan mesaĝadon al niaj individuaj membroj. Se ne estas sufiĉa interesiĝo por esti komitatano B, en ĉiu periodo de 90+45+7+15+3=160 tagoj la Ĝenerala Sekretario devus sendi kvar mesaĝojn al ĉiuj membroj: alvoko, kandidatlisto, voĉdoneko kaj voĉdonrezulto. Mesaĝo al ĉiuj individuaj membroj estas forta komunikilo, kiun ni ne tro eluzu, ĉar alie membroj facile ignoros mesaĝojn de TEJO, aŭ eĉ forfiltras ilin. Tiuokaze aliaj mesaĝoj, ekzemple anonco de IJK, aŭ memorigo pri remembriĝo, ne estus legataj.
La dua kialo estas la postulata laboro de la Ĝenerala Sekretario, komunika oficisto, volontuloj kaj AKSO-oficisto por ebligi la voĉdonojn ĉiujn 160 tagojn.
La tria kialo estas, ke la Reglamento pri elekto de komitatanoj C ne havas similajn artikolojn, kaj indus havi similan sistemon por similaj komitatanoj.

Mi petas la Ĝeneralan Sekretarion komenci la retan debatan fazon tuj post la Komitatkunsido, en kiu ni ankaŭ povas diskuti tion ĉi, kaj sep tagojn poste malfermi la voĉdonadon, tiel ke estu rezulto antaŭ nia ĉeesta estrarkunsido fine de aŭgusto.

Roĉjo, TEJO-estrarano

Manuela Burghelea

to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton al ĉiuj,

Mi komprenas la argumentadon de Roĉjo, sed mi havas malsaman opinion.

Laŭ la reglamento pri KomB,
La nombro de elekteblaj komitatanoj B estas po 1 por ĉiu komencita cento da individuaj membroj.
Ordinare, komitatano B estas elektita ĝis la 30-a de aprilo en para jaro kaj oficas ekde la 1-a de junio en tiu jaro ĝis la 31-a de majo en la sekvanta para jaro.

Laŭ mia kalkulo surbaze de la statistikoj de UEA (revuo Esperanto aprilo 2020), en 2019 TEJO havis 593 individuajn membrojn. Konsekvence, TEJO devintus pasintjare elekti ses komitatanojn B, kiuj oficu dum du jaroj. Tamen, dum preskaŭ unu jaro, registritaj en Centra Reto estis nur tri komitatanoj B (la konto de Alekĉjo aperis nur antaŭ kelkaj tagoj). Tiam devintus laŭ la Reglamento okazi denove elektado.
Ke la individuaj membroj de nia organizo estu reprezentataj per nur duono de la voĉoj per kiuj ili devus esti reprezentataj, estas miaopinie nesufiĉe.

Se la elektado por KomB okazos nun kaj se ĝi baziĝos sur la pasintjaraj membrostatistikoj (revuo Esperanto aprilo 2021), TEJO devos havi naŭ komitatanojn B, ĉar estis 806 membroj en 2020.

Se la elekta procedo estas tro komplika, mi ne kontraŭas ĝian modifon, sed la elektado devus okazi.

-- Rilate al la argumento de Roĉjo pri la evitado de troa mesaĝado al la individuaj membroj, mi pensas ke ni devas ankaŭ konsideri la bonajn flankojn de la koncerna mesaĝado. TEJO-membroj ne estu nur pagantoj de kotizo kaj konsumantoj de TEJO-produktoj, Kontakto, IJK ktp, sed ili ankaŭ iĝu ĉefroluloj en la agado de TEJO. Publika invito al kandidatiĝo kaj al voĉdonado estas la plej demokratia maniero ebligi tion.

Amike,

Manuela, Komitatano Ĉ

Michael Boris Mandirola

to TEJO-Komitato
Saluton!

Mi legis la argumentojn de Roĉjo kun intereso sed ankaŭ mi kontraŭas la proponon, mi sekve komentos la argumentojn de Roĉjo.
1) Nur unu reta mesaĝo estas deviga al individuaj membroj, tiu por voĉdoni. Malferma alvoko kaj kandidalisto devas aperi en la oficiala organo kaj pri la rezultoj ne estas preskribo. Aliflanke mi konsentas kun Manuela ke tia kontaktado male povas esti bonvena por montri ke oni povas ja influi la gvidantaron de TEJO
2) Tio certe postulos multe da laboro la unuan fojon, tamen poste jam estus strukturo, platformo, ŝablonoj ktp, tiel ke poste la afero estu preskaŭ aŭtomata.
3) Ĝuste mi kredas ke individuaj membroj estas pli engaĝiĝemaj ol Junaj Amikoj de Esperanto kaj pli ofta mesaĝo por elekto de komitatanoj estus averaĝe multe pli bonvena ĉe IM ol ĉe JAE.

Mi volas krome mencii:
- La celo ne estas havi voĉdonon ĉiujn 160 tagojn; prefere ni ĉiuj varbu komitatanojn B tiel ke kandidatoj ne manku kaj do ne necesu remalfermi alvokon - aŭ eble ĝi nur necesu kiam elektiĝos la nova Estraro en kiu ofte membras jamaj komitatanoj B (mi dirus preskaŭ ĉiam).
- Mi konsentas kun Manuela ke individuaj membroj ne devus esti subreprezentitaj.
- Komitataneco B estas maniero engaĝi en la Komitato junulojn kiuj venas de landoj kie ne estas landa sekcio aŭ kie ĝi estas tiom forta ke estus tro da bonaj kandidatoj por iĝi komitatano A. Tre ofte temas pri ontaj estraranoj.
- Pli ofta elekteblo, signifas pli ofta engaĝigeblo.

Se tamen oni volas plifluigi la proceduron, mi tiukaze proponus jenan reformulon de la artikolo 5 de la Reglamento pri elekto de komitatanoj B.

Se la nombro da kandidatoj ne superas la disponeblajn lokojn, ĉiuj kandidatoj elektiĝas, alikaze Komitatanoj B estas elektataj per reta voĉdono. Gvidas retan voĉdonadon la Ĝenerala Sekretario.

Tio ŝparus la organizadon de elekto kiam ĉiuj kandidatoj ajnkaze elektiĝus kaj do kaŭzus sendadon de nur du mesaĝojn anstataŭ 4, kvankam mi mem subtenis la ajnkazan okazigon de la baloto simple kiel demokratia ekzerco.

Mi havas tamen unu amendproponon, nome forigi la subartikolon 6.C de la Reglamento pri elekto de komitatanoj B ĉar ĝi malkongraus kun UTV, la balotsistemo uzata por elekto de komitatanoj B (laŭ artiokolo 12 de la sama reglamento) kaj tiel kreas kontraŭdiron.

La Estraro difinas la teknologion uzatan por voĉdono de Komitatanoj B kiu respektu la sekvajn kriteriojn:
  1. Nur Individuaj Membroj povas voĉdoni.
  2. Ĉiu Individua Membro povas voĉdoni nur unufoje.
  3. Eblas voĉdoni por maksimume tiom da kandidatoj kiom estas la nombro de elekteblaj kandidatoj.
  4. La esprimita voĉdono estas sekreta.

Pri la ĉi-lasta propono, ĉar temas simple pri teknika ŝanĝo por koherigi la reglamenton, mi proponus voĉdoni rapide dumkunside.

Samideanajn salutojn
MB

--
Michael Boris MANDIROLA
E-mail: michae...@gmail.com

Missatge de Manuela Burghelea <manuelab...@gmail.com> del dia dv., 6 d’ag. 2021 a les 17:52:

Miguel Bento

to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton!

Ankaŭ mi kontraŭas la proponon, konsentante kun Manuela kaj Michael Boris.

Mi krome ne subtenus la reformulon de la artikolo 5, ĉar la voĉdonado estas ege grava, eĉ se eble kelkfoje nur "demokratia ekzerco". Intereso ne mankas, rimarkinde ofte ordinaraj membroj de BEJO demandas pri la demokratiaj procezoj de TEJO.

Mi profitas la okazon por refoje substreki, ke ni de longe havas maltro da komitatanoj B. Bedaŭrinde neniu komentis en la pria fadeno de mi komencita. Nu, ni diskutu tion morgaŭ (jam hodiaŭ en multaj lokoj...)

Amike,
Miĥaelo Bento

Rogier Huurman

to TEJO-Komitato
Saluton,

Mi konsentas kun la forigo de 6.C kiel proponita dum MB, kaj esperas ke por tio ni trovos dutrionan plejmulton.

Mi malkonsentas, ke ni simple 'varbu komitatanojn B'. Aktivado en la komitato ne estas por ĉiuj, ni ja vidas, ke multaj komitatanoj nun maltrafas voĉdonojn. Tio parte kaŭziĝas de tio, ke landaj sekcioj kun nur kelkaj membroj jam rajtas je komitatano A, kaj konsekvence ĉiu iel ajn disponebla aktivulo el tiuj sekcioj estas petita iĝi komitatano A, kaj jam ne restas multaj eblaj aliaj komitatanoj. Mi agnoskas, ke gravas la idealoj de reprezentiĝo kaj elekteblo, sed ni devas rigardi la realecon, ke ĉiu movadano havas propran preferitan nivelon de aktivado. Se ni ne sukcesas plenigi nian komitaton, eble tio estas ĉar ĝi estas tro granda.

Roĉjo

Konstanze Schönfeld

to TEJO-Komitato, Rogier Huurman
Resaluton!

Ricevite. @Rogier Huurman: bonvolu krei dokumenton kun ĉiuj viaj proponoj laŭ sekva formato:
MB povus aldoni siajn en sama dokumento/malsama folio.

Amike,
Tuŝka

Rogier Huurman

to Konstanze Schönfeld, TEJO-Komitato

Konstanze Schönfeld

to Rogier Huurman, TEJO-Komitato
Bone! Mi ĝojus pri samforma folio/dokumento el aliaj proponintoj.

Rogier Huurman

to Konstanze Schönfeld, TEJO-Komitato
Mi donis redaktorajton al MB, se iu alia volas fari rilatan ŝanĝproponon, petu al mi redaktorajton por ke ĉio aperu kune.

Rogier Huurman

to Konstanze Schönfeld, TEJO-Komitato
Saluton,

Ĉu eblas malfermi la voĉdonadon pri la proponoj 1, 2 kaj 4 en https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-dpQM-BB7R7-mc4HqPm3retsPTJ_7N_SaXb46naqw-s/edit#gid=0 ?

Roĉjo

Konstanze Schönfeld

to Rogier Huurman, TEJO-Komitato
Resal!

Jes, certe. Ĉu bloke aŭ unuope?

Amike,
Tuŝka

Rogier Huurman

to Konstanze Schönfeld, TEJO-Komitato
Saluton,

Ĉiuj tri unuope, mi petas.

Roĉjo

Konstanze Schönfeld

to Rogier Huurman, TEJO-Komitato
Resaluton!

La voĉdonoj estas en la reto: https://reto.tejo.org/vochdonado/retaj

Limhoro: 2021-08-25 18:00:00 UTC

Rajtas voĉdoni la Komitato (Komitatanoj A, B, C, Ĉ kaj Estraranoj).

Bonvolu kontroli, ĉu ĉio estas en ordo kun ili.

Dankon!
Tuŝka

Valentin Ceretto Bergerat

to TEJO-Komitato, Rogier Huurman
Komitatanoj,

Mi memorigas pri la voĉdonoj en la Centra Reto: https://reto.tejo.org/vochdonado/retaj
Limhoro: 2021-08-25 18:00:00 UTC

Kore,
Valentin

Valentin Ceretto Bergerat

to TEJO-Komitato, Rogier Huurman
Karaj Komitatanoj,

Memorige, la voĉdonoj pri la amendoj al la Reglamento atendas vin ĉi-tie: https://reto.tejo.org/vochdonado/retaj

Valentin Ceretto Bergerat

to TEJO-Komitato, Rogier Huurman
Karaj Komitatanoj,

Post 10 horoj fermiĝos la voĉdonado pri la amendoj al la reglamento. Bonvolu voĉdoni tuj se vi ankaŭ ne faris.
Limhoro: 2021-08-25 18:00:00 UTC

Amike,
Valentin

Rogier Huurman

to Valentin Ceretto Bergerat, TEJO-Komitato
Saluton,

Mi vidas, ke ĉiuj tri proponoj ne estas akceptitaj.

Roĉjo