Elekto de Komitatano C en 2024

Michal Matúšov

May 9, 2024, 3:31:30 PMMay 9
to tejo-k...@googlegroups.com
Karaj kolegoj!

Resumo: La elekton de Komitatano C ni ne plu povas plenumi dum tiu ĉi mandato sekvante ĉiujn postulojn de la Reglamento. Inter la envolvitaj traktantoj ni konsideras kelkajn eblojn, inklude lanĉi la elekton kun 2-monata prokrasto.

Longa versio:
Dum okazas teĥnika prokrasto de ekvoĉdono pri Komitatanoj B (mi jam traktas kun prizorgantoj kaj esperas baldaŭ plene solvi la problemon kaj lanĉi la baloton), en la Estraro ni ankaŭ diskutas pri elekto de Komitatano C.

La posteno de Komitatano C, reprezentanta Junajn Amikojn de Esperanto, ekzistas jam dum pluraj jaroj, sed dume neniu estis elektita al ĝi. Ankaŭ tial en la Realigplano 2023-2024 estas "okazigo de balotado por komitatano Ĉ" (jes, devus esti Kom C, sed la kunteksto estas sufiĉe klara).

Ĉar la baloto por Kom C neniam antaŭe okazis (nu, teĥnike, okazis, sed intertempe la posteno estis alinomita al Kom Ĉ...), ankoraŭ ne estas disvolvita laborfluo pri ĝi. Simile, pluraj aliaj laboroj de ĜenSek estis nur minimume aŭ nule priskribitaj, do kiam mi eniris la postenon, mi ne povis tuj eklabori pri ĉio, sed bezonis serĉi detalojn kiel plenumi diversajn taskojn. Tio ĉio kuniĝis en prokrastigon de la balotado. Efektive, alvoko por kandidatoj devintus esti anoncita komence de Oktobro 2023, aŭ alia anonco komence de Aprilo 2024.

Tial klaras, ke dum tiu ĉi mandato ni ne povas plene sekvi ĉiujn postulojn de la Reglamento, kion mi profunde bedaŭras. Inter la ebloj nun estas ekz. 1) atendi plian ~duonjaron por sekva oportuno por lanĉi elekton plene laŭ la Reglamento; 2) lanĉi elekton sufiĉe baldaŭ, efektive agnoskante ĉ. 2-monatan prokraston; 3) kaj aliaj. Konsiderante, ke TEJO pri la elekto malfruas jam plurajn jarojn, la konsiderita prokrasto de 2 monatoj estas signife malgranda. Aldone, elekto kreus la bazan organizan sperton kaj tiel helpus al sekvaj generacioj okazigi ĝin pli glate. Kara Patricio multe puŝas pri la temo, uzante plurjaran sperton de pluraj envolvitaj homoj, kio aldonas al mi optimismon pri plenumeblo de la afero, kvankam restas pluraj problemaj aferetoj.

Se vi havas fortan opinion pri la sekvaj paŝoj, bv. kontakti rekte min kaj Patricion, aŭ eventuale ni diskutu grupe.

PS: Alia ero de la Realigplano estas "Plibonigo de organiza dokumentado kaj labormanieroj". Tiu celas k.a. ankaŭ preventi similajn situaciojn, kiuj kondukis al prokrasto por balotado por Kom C, kaj kelkaj aliaj aferoj. Mi mem multege laboras en tiu kampo, precipe verkante manlibrojn, kaj baldaŭ ankaŭ per starigo de laborfluoj en nia nova projekta mastrumilo OpenProject. Mi estas helpata de kelkaj aktivuloj, precipe Michal Boris kaj Albert, al kiuj mi ege dankas pro la tre valora helpo fontanta de profunda kono de TEJO kaj multjara ege aktiva engaĝiĝo 🥰 Danke al tio ĉio mi esperas por longa tempo (r)esti la lasta ĜenSek, kiu dum sia mandato bezonis plurfoje reinventadi organizan radon 😅

Amike
KuboF Hromoslav (Michal Matúšov)
Ĝenerala Sekretario (fakoj: Aktivula trejnado, Projektoj kaj subvencioj, Volontuloj)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo (TEJO)

Pjotr De Mulder

May 14, 2024, 10:19:16 AMMay 14
to tejo-k...@googlegroups.com
Salutojn al rado-inventisto-gxensek, kaj ĉiuj aliaj.

Mi ŝatus citi la difinon kiun mi trovis de 'Junaj Amikoj de Esperanto', ĉar io (mia ventro) diras al mi, ke mi ne estas la sola komitatano kiu ne tuj komprenas tiun kategorion...

  1. La Junaj Amikoj de Esperanto estas membroj:

    1. kiuj aĝas ĝis inkluzive 35 jarojn je la komenco de la jaro;
    2. kiuj ne estas individuaj, asociaj aŭ aligitaj membroj; kaj

      1. deklaras sian volon iĝi juna amiko de Esperanto; aŭ
      2. estas membroj de la unuopaj landaj aŭ fakaj asocioj por kiuj:

        1. la koncerna landa aŭ faka sekcio ne pagas kotizon al TEJO
        2. la koncerna landa aŭ faka sekcio ne ricevas kotizon; aŭ
        3. estis individua membro, sed la membreco eksvalidiĝis pro nepagado de kotizo sen eksplicita peto je eksmembriĝo
Probable ni ja ĉiuj komprenas ke temas pri formulo por inkluzivi en nian strukturon ekzistantajn junajn esperantistojn, pri kiuj nur ne surpapere facile montreblas rilato al TEJO...

Principe mi volus diri ke mi ja apogas reprezentadon de tiaj 'malpli formalaj' membroj, sed ŝatus starigi simplan, spontanean reagon (denove de mia ventro, eble mi devus dorloti ĝin kun iom da manĝo baldaŭ):
Se vi volas ellabori pli klaran, 'profesian' laborfluon pri tia elekto de komitatano C (nu, pli precizan: ian laborfluon), ĉu kriterio de bonkvalita kaj travidebla laboro ne devus esti 'klara kompreno inter nia membraro' pri kio temas? Laŭ mi jes, ĉar por trovi taŭgan reprezentanton de tia kategorio de personoj, oni devus bone atingi la personojn, kaj tio laŭ mi do devus okazi en kunlaborema kontakto kun gvidantoj de landaj/fakaj/ajnaj TEJO-sekcioj, ĉu ne? Do por tia kunlabora kontakto, minimume ili devas bone kompreni la aferon.

Mi sekva rapida pensŝtupo estus: por bone komprenigi al ekzemple estraroj de GEJ, KEJ, BEJ ktp la aferon de komitatano C, laŭ mi klarigendas ne nur proceduro de elektado, sed nepre ankaŭ celata rolo/laboro/avantaĝo de tiu komitatano, kaj minimume simbola skemo (simbola, sed sufiĉe konkreta/realisma por esti konvinka) pri kiel tia komC povus esti 'reala' reprezentanto de tiu 'kategorio da Eo-junuloj'. Alivorte: kiaj estus la kanaloj, komunikstiloj aŭ eĉ nur internaj argumentoj, kiuj 'pruvus'/klarigus ke la komC reale havas la eblon funkcii kiel voĉo de tiu 'kategorio'? ĉu sufiĉas ke la persono, proponota kiel komC estus ekzemple 34-jara kaj hazarde forgesis pagi sian jaran kotizon al ekz. IEJ (kaj neniam interesiĝis pri esti individua membro de TEJO... ĉu tia persono do fakte interesiĝus iĝi komitatano en nia strukturo..?).

Mi supozas ke la tendenco de mia pensado/demandado estas plusekvebla sen pli mia desegnado de la mensa bildo...

Konklude, mia mesaĝo ĉi tie temas pri opinio ke 'baldaŭa ekorganizo' de tia baloto, ŝajnas al mi malfacile realigebla, se almenaŭ oni samtempe strebus al tuja altkvalita aspekto, kaj sukcesa disvastigo kaj komprenigo de ĝi. Se vi konsentas kun tiu konstato de malfacilo, mi sugestus ne puŝi sin al hasta realigo de tiu deziro, kaj anstataŭe uzi vian optimismon, nutritan de Patricio, por eko de diskuto/paŝo-post-paŝo (ne necese multnombraj, sed ja necese malhastaj) pri via proponota laborfluo. Kaj diligente uzante la tempon inter nun kaj la sekva 'laŭreglamenta' elekteblo, por esti komforte preta por lanĉi finfine tiun novan struktureron de TEJO en praktiko.

Se tiu ĉi mia proponata 'perfektema aliro' ne ŝajnas al vi necesa por ke indu jama elektado de unua efektiva komC en 2024, tiam mi komprenus kaj povus imagi apogi vian agemon baldaŭan.

Preta ricevi korektojn/rimarkojn laŭ ajna ŝtupo de mia penslinio, precipe konsciante pri mia risko ne sufiĉe nuance/laŭcele komprenanta motivojn/celojn/utilojn de tiaj decidoj en nia organizo (pri noveco mia en ĝi),

Delfeno.

Michal Matúšov

May 15, 2024, 10:42:49 AMMay 15
to tejo-k...@googlegroups.com
Kara Delfeno,

dankon pro via detala, nuancita kaj evidente pripensita respondo. Vi estas ekzemplo ke eĉ nova komitatano povas valore kontribui al organizo 🥰

Pluraj aferoj rilatas specife al la fako de Junaj Amikoj. Do mi precipe lasas respondon al estrara kolego Patricio, kiu zorgas pri ili. Mi certas ke li abunde respondos kiam lia persona tempo permesos tion al li. Mi respondos al specife ĜenSekaj aferoj.

Mi plene konsentas, ke "klara kompreno inter nia membraro pri kio estas Junaj Amikoj" estas bezonata. Nuntempe pri tio zorgas precipe la respondeca estrarano kun sia skipo. Sed daŭre mankas grava parto por tiu kompreno - Komitatano C. Homo en tiu rolo estas esence grava kaj, laŭ mi, helpos al ĝenerala membraro pli bone kompreni la rolon de Junaj Amikoj. Estas tie ĉi pluraj aferoj kiuj dependas unu de la alia kaj kun-evoluas. Ni ne devas atendi por perfekta kompreno de membraro por lanĉi baloton por Komitatano C. Male, jam la baloto mem kaj posta laboro de Komitatano C helpos disvolvi komprenon pri la rolo de Junaj Amikoj. Tio sekve informos la procezon por pli bona elekta procezo de sekva Komitatano C post 2 jaroj.

Nia Ĝenerala Reglamento klare indikas, ke "Komitatano kaj kandidato por komitataneco devas esti individua membro de TEJO." Do nuntempa Juna Amiko devus iĝi individua membro por povi kandidatiĝi. Tiu homo reprezentos Junajn Amikojn, sed mem ne (plu?) estos Juna Amiko. Fakte tio havas tre bonan protektan valoron! Junaj Amikoj kutime ne estas multe engaĝitaj kun TEJO. Sed komitatano apartenas al plej alta organo de TEJO, do devas esti multe engaĝita. Iĝi Individua membro estas tre bona signo pri engaĝiĝo.

Kiam temas pri kunlaboro kun sekciojn pri Junaj Amikoj, tiu ja devus esti pli forta. Kaj tion mi skribas ankaŭ kiel prezidanto de sekcio 😅 En tiu kunlaboro, sekcioj precipe sciigu kontaktajn datumojn de siaj Junaj Amikoj, kaj helpu al ili kompreni pri baloto en TEJO. Sed ĉiuokaze, TEJO voĉdonigos tiujn homojn, pri kiuj scias ke estas Junaj Amikoj en la tempo de komenco de voĉdono. Kaj mi kredas ke tiu ĉi diskuto en Komitato helpas al Komitatanoj kompreni la situacion, kaj komprenigi ĝin al Estraro de sia sekcio.

Estas tre bona demando pri uzeblaj kanaloj por kompreni opiniojn de Junaj Amikoj por povi ilin bone reprezenti. Tio baze, sed ne plene, similas al laboro de Komitatanoj B. Eble niaj karaj B-kolegoj povus komprenigi la situacion pri sia laboro kaj kiel Komitatanoj C povus inspiriĝi 😉

Denove dankon pro diskuto 👍
KuboF Hromoslav
ĜenSek

Dňa ut 14. 5. 2024, 16:19 'Pjotr De Mulder' via TEJO-Komitato <tejo-k...@googlegroups.com> napísal(a):