Pri ĵus finita IJK

snehaja venkatesh

to tejo-k...@googlegroups.com
Kara Komitato,

Kiel eble kelkaj el vi scias, estis iom da ĥaoso relate al kelkaj aferoj dum IJK 2023. Sciante ke la organizado ĉi jare estis iom malsimila ol kiel kutime IJK estis organizita en la pasintaj jaroj,kaj por eviti eblajn problemojn estontece, mi volas peti reglamentan modifon kiu diras ke TEJO ne rajtas organizi kongreson kun ajna alia organizo sen rekta aprobo de la komitato de TEJO.

Mi ankaŭ ŝatus demandi la estraron pri la buĝeto de la ĵus finita IJK, ĉu estis gajno aŭ deficito kaj pri kiel ĝi influos la buĝeton de venonta estrara mandato.

Amike
Snehaĝa
Komitatano B

Josuo Marso

to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton karaj,
Mi ankaux apogas ĉi proponojn.

Koran gratulon al la nove elektita estraro

Kivie via, Josuo
Komitatano B

aninhacos...@gmail.com

to TEJO-Komitato
Saluton,

Mi metus kun ajna organizo kiu ne estas landa aŭ faka sesio de TEJO. Ĉar IJK estas plej ofte (kun)organizita de landaj kaj fakaj sesioj.

Estus utila por komitatanoj kiuj ne ĉeestis IJK-n ĉi jare, se iu kiu ĉeestis povus raporti pri la problemoj de la evento.

Amike,
Ana

Manuela Burghelea

to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton,

Dankon al Snehaĝa pro la estigo de ĉi tiuj diskutoj.

Kiel partopreninto de IJK, mi dirus ke ĝi estis ĝenerale bone organizita flanke de TEJO, sed estis defioj kiuj aperis pro la eksperimenta kunorganizado kun ILEI, ĉar ne ĉiam klaris kiu respondecas pri kio. En la Telegrama grupo de la evento estis plendoj pri la ekskursoj, la nesufiĉo de veganaj manĝaĵoj, la manko de komunikado pri la uzo de la salono por programo/provludoj. Aldone, la kostoj estis granda barilo, pli ol en antaŭaj jaroj.

Aliflanke, la fakto ke la kongresoj de ILEI kaj TEJO okazis samloke permesis ĝui programerojn de ambaŭ (mi ne faris tion finfine, ĉar la programo de IJK estis jam tre riĉa, kun pluraj samtempaj programeroj, do vere ne restis tempo ĝui ankaŭ ILEI-aĵojn).

Mi ne kontraŭas principe ke TEJO kunorganizu IJK-n kun alia organizo (en Brazilo, mi vidas ke BEJO sukcese organizas sian kongreson ĉiujare kune kun la Brazila Ligo). Sed la ĉi-jaraj spertoj de TEJO pri IJK-planado emfazis la fakton ke TEJO havos limigitan kontrolon pri sia ĉefa aranĝo se ĝi decidos kunorganizi ĝin kun alia organizo kaj tio estas pripensinda decido.
Mi plene konsentas kun Ana pri tio ke la voĉdonado ne koncernu la landajn aŭ la fakajn sekciojn de TEJO; nek aliajn landajn/lokajn junularajn grupojn (ankoraŭ) nealiĝintajn al TEJO, mi aldonus (nian venontjaran kongreson kunorganizas ja LEJO).

Fine, ankaŭ mi bonvenigas laŭeble baldaŭan bilancon de IJK.

Amike,

Manuela

Lucca Lanzi

to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton karaj,

Kiel mia unua ĉeesta IJK mi ege ĝuis la internacian etoson kaj ne vidis tiom da problemoj. Tie mi havis la oportunon paroli kun personoj el tre foraj landoj por mi, kiel brazilano. Mi aŭskultis de aliaj kongresanoj ke tiu kongreso estis multe pli internacia ol la pasintjara IJK, do gratulon al Albert kaj al ĉiuj kiuj diligente laboris por la partopreno de dekoj da ne-eŭropanoj. Tio ja estas fruktodona paŝo!

Krom tiu gratulinda rimarko, ja abundis problemoj en la kongreso, kiel oni povas legi en la grupoj kaj en la komitatlisto mem. Mi ne scias ĉu pro ĝia ĥaosa organizado aŭ manko da lokaj organizantoj. Do, mi konsentas kun Snehaĝa pri la urĝeco modifi la reglamenton koncerne al IJK.

Kiel mi jam diris en alia diskuto, endas trakti ĝenadon kontraŭ ian ajn homon pli serioze kaj uniforme, evitante kolegismon kaj amatorecon. Ankaŭ endas plifruigi gravajn informojn kaj pri la kongresoj, kaj pri la konkurso "Partoprenu IJK-on" por eviti ke homoj kiuj bezonas vizojn ne ricevu ĝin ĝustatempe. Laste, ni pripensu pri manieroj enkuraĝigi landajn sekciojn okazigi IJK-on en siaj landoj. Unu el la bonaj rikoltoj de la ĵusa IJK certe estis la mirinda internacieco de sia Kongresa Komisiono, mi pensas ke tio povas esti bona ilo por ne tiom pezi la LS-ojn kiuj emus okazigi nian kongreson, sed timas ricevi tro da laboro.

Amike,

Lucca
Komitatano A (Brazilo)

Albert Stalin Garrido

to tejo-k...@googlegroups.com
Kara Komitato,

Post unu semajno da fizika kaj mensa ripozo mi rezigas al la urĝo rompi la silenton kaj interveni.

Unue, koran dankon al ĉiuj, kiuj helpis en la organizado de la IJK 2023. Ni havis grandan, nemalhaveblan helpon de la tutmonda surloka teamo de helpantoj, gvidita de @Wojciech Oreszczuk. Estis multaj sukcesoj en la kongreso, kiuj interalie inkluzivis la partoprenon de multaj junuloj el ekster Eŭropo, el kiuj almenaŭ 11 estis subtenitaj de la Fonduso "Partoprenu IJK-n" de TEJO (kvin gajnintoj kaj ses aliaj specialaj subtenitoj el Afriko, kiuj partoprenas en la organizado de Universala Kongreso 2024 en Tanzanio). Pliaj statistikoj baldaŭ venos, kiam ni mense pretos denove labori, ĉar mi mem verdire nenion faris en la lasta semajno; mi simple ripozis.

Mi tamen konsentas, ke la organizado de la kongreso estis malpli ol ideala, kaj same la cirkonstancoj kiuj ĉirkaŭis ĝin. Nek mi, eĉ kiel ĝia ĉeforganizanto, ŝatis kiel ĝi estis organizita, kaj pensas pri multaj aferoj kiuj povintus alimaniere okazi. Tamen, estis multaj faktoroj kiuj estis ekster miaj manoj kaj pri kiuj estis malfacile agi (interalie la manko de junulara homforto kiu pretis kunorganizi ĝin). Mi memorigas, ke la kongreso estis "eksperimento" en multaj sencoj, ĉar:
  1. ĝi estis la unua kiun organizis TEJO kaj pri kiu TEJO rekte finance kaj jure respondecis, ekde kiam la Kongresa Reglamento estis amendita en 2022;
  2. ĝi estis la unua kiun oni organizis post la ekfunkcio de la nova Kongresa Sistemo de AKSO;
  3. ĝi estis kongreso pri kiu la koncerna landa sekcio en la gastiglando (Italio) ne respondecis; kaj
  4. ĝi okazis komune kun alia kongreso, tiu de ILEI.
Efektive la komuna kongresado ne tiom bone funkciis, kaj mi agnoskas kaj konsilas, ke TEJO notu tion se iam venos nova propono kongresi kun ILEI aŭ alia nejunulara organizo estontece. Tamen, mi kontraŭas la proponon de Snehaja pri nova regulo kiu postulus komitatan aprobon pri kunorganizado. La tuta procezo rilate la elektadon de la IJK laŭreglamente eksplicite kuŝas ĉe la Estraro, kaj ĝi estas unu el la malmultaj kompetentoj komplete ĉe la diskrecio de la Estraro sen deviga komitata interveno. Mi kontraŭas ajnan ŝanĝon pro du kialoj:

Kialo 1: Kunorganizado kun ILEI ne estis ideo de TEJO, sed la cirkonstancoj devigis ĝin

Mi memorigas, ke por IJK 2023 venis nur unusola kandidatiĝo: Marina di Massa (Italio), proponita de la grupo de Brunetto (Bruĉjo) Casini, posedanto de la esperantlingva eldonejo Edistudio. Li ankaŭ estas kunlaboranto de ILEI kaj havis la ideon gastigi ankaŭ la kongreson de ILEI samloke kaj samtempe por kunhavigo de homfortoj kaj reduktado de kostoj, inter aliaj celoj. Ankaŭ notindas ke Itala Esperantista Junularo (IEJ), kiel organizo, volis neniun respondecon en tiu aranĝo, do mankis al ni la ŝlosila subteno per kiu landaj sekcioj historie ĉiam provizis nin. Pro altaj kostoj en Marina di Massa tamen oni devigis ŝanĝon al Lignano Sabbiadoro, kio prokrastis la ekorganizadon.

Jam survoje al la IJK 2023 ni identigis plurajn malfacilaĵojn pri kunlaboro kun ILEI. Tamen, sen kunlaboro kun ili, malgraŭ la kvalito, la IJK 2023 entute ne povintus okazi ĉar 1) ne estis alia kandidato kiu pretus gastigi la IJK-n se ne Italio kaj 2) TEJO preskaŭ havis neniun homrimedon surloke, kiun ILEI tamen havis.

Kialo 2: Ni ne bezonas aldonan burokration

Mi ankaŭ ŝatus mencii, ke mi intencas lanĉi novan alvokon por IJK 2025, multe pli frue ol kutime kaj antaŭ la fino de la nuna estrara mandato, interalie ĉar estas ĉiam bone disponigi pli da tempo por ke eventualaj kandidatoj esploru trankvile siajn eblojn kaj ankaŭ notante ke neniu en la venonta Estraro rekte respondecos pri Kongresoj. Imagu se unu el tiuj venontaj kandidatoj, eventuale ekstereŭropaj, ŝatus kunlabori kun ne-LS/FS por okazigi la IJK-n en sia lando, kaj tio estus nemalhavebla kondiĉo por realigi la kongreson. La aldona diskuto kaj burokratio kiu tiam devus okazi ĉe la Komitato estus kontraŭproduktiva, ĉar ĝi venkus la celon plifruigi la elektadon de estontaj gastigurboj. Mi insistas, do, ke la decidopovo daŭre restu ĉe la Estraro kaj ke la Komitato lasu tion tiel kiel ĝi estas nun.

En la venonta monato, post ankoraŭ okazigota kunsido kun la Kongresa Komisiono por resumi la IJK-n 2023 kaj interŝanĝi retrokuplon pri ĝi, ni verkos ampleksajn politikajn kaj teknikajn rekomendojn rilate la organizadon de la IJK. Tio estas kiel ni intencas plibonigi estontajn IJK-ojn, ne per iu aldona regulo kiu absolute ne estas bezonata. Kompreneble, la Komitato ĉiam rajtas nuligi aŭ modifi estraran decidon, sed tio estu rezervita nur en ekstremaj kazoj, sed en ĉiuj aliaj kazoj ĝi lasu ke la Estraro decidu kaj realigu sian decidon trankvile.

Mi estos disponebla por respondi viajn demandojn pri la IJK 2023.

Amike,
Albert Stalin Garrido
President | World Esperanto Youth Organisation (TEJO)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo
Nieuwe Binnenweg 176 | 3015 BJ Rotterdam | Nederland
tejo.org in...@tejo.org | fb/tejoesperanto | twitter/tejoesperanto

Tobias N.

to tejo-k...@googlegroups.com
Mi konsentas kun Albert pri kontraŭo de tiu propono. Organizi kongreson kun alia asocio ne estas preferinde, kaj ni strebu motivigi landajn (kaj fakajn 👀) sekciojn organizi aŭ kunorganizi, sed estas pli bone ol nenio.

Mi dankas por la sperto en la Kongresa Komisiono kaj estos disponebla por la teamoj de venontaj IJK-oj kaj por la KK, se oni bezonas min.

Amike, Tobias

Manuela Burghelea

to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton,

Ĉu estas novaĵoj pri kiam okazos la voĉdonado koncerne la (kun)organizadon de IJK?

Scivoleme ankaŭ pri la kongresa bilanco,

Manuela

Albert Stalin Garrido

to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton Manuela,
  1. La voĉdona fazo ne povas komenciĝi ĝis la ĝenerala sekretario eĉ unue malfermas la debatan fazon. Pli grava demando estas, ĉu la proponinto(j) ŝatus insisti pri ilia propono, aŭ ĉu tamen retiri ĝin, ĉar ni dum sufiĉe longa tempo ne ricevis respondon de ili rilate niajn lastajn argumentojn. Mi sincere esperas, ke la proponintoj retiros sian proponon, ĉar ĝi ne havas sencon.
  2. La bilanco de la IJK, tiel granda kongreso, ne povas esti tiel rapide kaj magie farita. Mi ankaŭ devis fari sufiĉe longan paŭzon kaj ekde nur la pasintan semajnon komencis pritrakti financojn. Tiu de IJK 2022 bezonis kelkajn monatojn kaj mi imagas ke IJK 2023 ankaŭ bezonos pli-malpli similan daŭron ĝis ĝi estos preta.

[...]

Tobiasz Kubisiowski

to tejo-k...@googlegroups.com
Estimataj Komitatanoj,

pardonu pro la neglekto miaflanke, bonvolu konsideri tiun ĉi mesaĝon la eko de la debata fazo pri la propono.

La voĉdona fazo ĉiaokaze povos komenciĝi nur post la 5-a de septembro (ĉar tiam finiĝas la cirkulero kaj Centra Reto ne bone toleras ŝanĝojn de roloj dum la plenigado de la cirkuleroj).

Se intertempe la proponintoj ne retiros la proponon, mi petas fari ekzaktan vortumon, por ke mia posteulo povu organizi la voĉdonon.

Elire,
Tobiasz Kubisiowski
Ĝenerala Sekretario

Patricio Agustín Iglesias

to TEJO-Komitato
Karaj samideanoj:

Mi ĝojas, ke post iom da neaktiviĝo de la komitata listo pluraj samideanoj donis ideojn en ĉi tiu fadeno. Klare dum 2023 la kongresoj, pro bonaj kaj ne tiom bonaj kialoj, estas je la koro de la plej intensaj diskutoj. Estante tro okupita lastatempe nun mi strebos por doni kromajn ideojn kaj pli poluritan proponaron.

Ne necesas diri, ke mi atendas viajn ideojn pri revortumoj, kaj eĉ ni povus okazigi balotadojn per paroranga metodo eventuale. Jen ankaŭ MB-stila dosiero!

Dankon pro via pacienco legante tiel longan mesaĝon!

Patricio

Pri la elekto de gastigurbo

Mi pensas, ke ni ĉiuj konsentos, ke TEJO laŭeble klopodu por okazigi IJK kun landaj aŭ fakaj sekcioj. Tamen ni devas konscii, kiel trafe rimarkis Albert, ke la partnerado kun ILEI ne estis kapriĉa decido de pasinta estraro, sed la sola ebleco por okazigi fizikan IJKn en 2023 kaj, malgraŭ ĉiuj malfacilaĵoj, TEJO ja devas montri sin dankema kun la instruistara organizo. Do kunigante la ideojn de Snehaĝa, Josuo, Aninha, Albert kaj Tobiasz, mi alvenas al la jena pozicio: ni nur okazigu tiun balotadon kaze ke, ekzistante kandidatiĝo de sekcio de TEJO, la estraro preferu kongresi kun alia organizo.

Organizi voĉdonadon ekzistante nur unu kandidatiĝo (ĉu TEJO-sekcio aŭ ne) estas ja nenecesa prokrasto de almenaŭ du semajnoj (kaj aldona streĉiĝo por la ĝenerala sekretario). Kaj, eble por la unua fojo ekde mia komitataniĝo, mi ne konsentos kun propono de Manuela. Laŭ mi, samrangigo de aliĝintaj kaj nealiĝintaj landaj sekcioj ne taŭgas. La venontjara situacio, en kiu la litovaro okazigos IJK, ne estu la regula situacio miavidpunkte. Ordinare junulara organizo unue plifortiĝu (kaj en tiu plifortiĝo evidentas, ke ĝi devas plenumi la postulojn por iĝi oficiale agnoskata kiel LS) kaj nur poste prenu kolosan defion kiel okazigon de tutmonda kongreso. Estas kiel peti al ĵusalvenita staĝanto tuj iĝi prezidanto de la kompanio, aŭ al komencanta ludanto iĝi membro de la landa selektitaro: ja ekzistas kaj veraj "Messi" (kaj ja la litovoj estas messiecaj!) kaj emerĝencaj situacioj kiuj puŝas tiudirekten, sed tio bezonas miavide pluan ratifon (en TEJO tio estus rolo de la Komitato).

Do mi verkus ĝin tiel:

Se ekzistas invito de landa sekcio sed la Estraro preferas alian opcion, la Komitato devas konfirmi tiun elekton.

Pri la enhavo de la kandidatiĝo

Pri preventado de molestado

Ĝis nun la reglamento nenion klarigas pri la invitilo mem, kaj la estraro havas plenan liberecon decidi pri la postuloj. Miavide la eventoj de pluraj pasintaj junularaj kongresoj igas devige, ke la kandidatoj nepre liveru almenaŭ skizan planon pri preventado de ĝenado kaj sekureco ĝenerale. Ni ja konscias, ke por tio necesos kunordigo de la konfidencpersonoj kaj la estrarano pri Egaleco, sed indas ke je la kandidatiĝo mem la invitantoj liveru, ekzemple, elementajn datumojn pri la landaj agentejoj kiuj povus doni subtenon al eventualaj viktimoj.

Pri strategia vizio por kandidatiĝoj

Karlos' ĉijare liveris interesan, kompletan mesaĝon pri nova aliro al ontaj kongresoj kiun mi rekomendas al vi relegi. Tiusence, mankas klara strategio pri la organizado de kongresoj, kaj li fokusiĝis sur la financa flanko. Komplementante tiun sintenon mi emas ankaŭ noti la kutime forgesitan movadan aspekton.

Mi plurfoje perceptas, ke IJK estas feriumado de eŭropa amikaro, kiu elektas la plej konvenan lokon por vojaĝi kaj renkontiĝi. Ĉiuj debatoj centras la ok tagojn de la ĉefa evento: la urbon, la kongresejon, la menuojn, la programerojn... tio ja gravas, sed ni certe ne nur okazigas IJK por amuziĝi kaj renkontiĝi, sed ankaŭ por plivigligi la junularan movadon, aŭ almenaŭ tion mi volas kredi. :-P

Pro tio mi absolute konsideras, ke ni devas ŝanĝi la aliron al IJK. Hodiaŭ estas taksata kiel peza laboro por gastigi la kunularon, kaj pro tio landaj sekcioj sentas tiom da malemo por preni tiun respondecon. Sed kia estus la situacio se IJK iĝas oportuno por ricevi la atenton de ĉiuj fortoj de TEJO dum unu aŭ eĉ du jaroj?

Imagu ke finfine estas elektata BEJO kiel invitanta organizo. Dum la jaroj 2024 kaj 2025 ĉiuj rimedoj de TEJO direktiĝus por ke ĝi estu tiel eble plej sukcesa. Imagu la jenajn ekzemplojn:

1. La komisionoj pri Universitata Agado kaj Scienco okazigus dulingvan simpozion por interesigi pri Esperanto portugallingajn junajn esploristojn.

2. La komisiono pri Kulturo, kun la apogo de Projektoj kaj Subvencioj, kandidatiĝus kadre de Erasmus+ por organizi podkaston aŭ muzikalon kie ludus pluraj latinamerikaj junaj esperantistoj dum JES, lernante pri organizado de kongresoj dum la dua plej granda junulara renkontiĝo.

3. La komisiono pri Landa kaj Faka Agado instigus aliĝpetojn de sudamerikaj landoj.

4. La komisiono pri Edukado organizus, eble en kunordigo kun UEA, ILEI kaj landaj sekcioj kaj asocioj, kursojn de Esperanto en la portugala kaj la hispana.

5. En la buĝeto oni rezervus signifan monsumon por kontribui al internacia kongreso venontjare en Montevideo kadre de la 70-jariĝo de la fama UNESKO-rezolucio de 1954.

6. La komisiono pri Pasporta Servo, kiu havas grandan taskon antaŭen ĝisdatigante sian datumbazon, prioritatigus la poluradon de la datenoj de Sudameriko, kaj ankaŭ aparte favorigus ke estu novaj gastigantoj kaj landaj organizantoj tie.

7. La komisiono pri Informado daŭre helpus BEJO plibonigi ĝian komunikadon: oni kapabligus brazilajn aktivulojn, pretigus gazetaran garnituron ("press kit") por ke BEJO sinprezentu sin en amaskomunikiloj kaj eĉ oni povus aĉeti por BEJO kreditojn en sociaj retoj.

Se sekcioj konsciu, ke eblas ricevi tiom da helpo (ne ĉiam mona), ili pli ofte kandidatiĝus, oni varbus homojn kiuj pretigus la kongrestaskojn tra la antaŭaj jaroj kaj, post la kongreso, restus belegan heredaĵon ne nur por la brazila movado: HEJS havus novajn aktivulojn per la kurso por hispanlingvanoj, argentinaj junuloj farus sian unuan vojaĝon eksterlanden per la varbado antaŭ IJK, Orienta Timoro finfine kandidatiĝus kiel LS, la portugala movado restariĝus, aperus naskiĝantaj sekcioj en Kaboverdo kaj Urugvajo...

Pro ĉiuj tiuj kialoj mi lasas al vi la jenan proponon pri tute novan artikoleron:

La Estraro difinas la enhavon de la invitoj, kiuj minimume devas klarigi:
1. Baza informo pri la invitantoj.
2. Esencaj detaloj pri la kongresejoj kaj loĝejoj.
3. Antaŭvideblaj kostoj.
4. Detaloj pri la planoj pri sekureco kaj preventado de molestado.
5. Ideoj por plivigligo de la junulara movado en la influareo de la kongresejo.

Michal Matúšov

to tejo-k...@googlegroups.com
Kara Patricio,

dankon pro via propono pri Reglamenta ŝanĝo!
Evidente mi preterlasis la limdaton por komenci la debatan fazon, pri kio mi profunde pardonpetas! Komence de la Estrara mandato mi estis superŝutita precipe de la multaj aferoj por transpreni la mandaton (parenteze, interteme mi laboras interne de la Estraro pri pliglatigo de la transdona procezo, do por estontaj Estraroj espereble estos pli facile ;).

Mi komencas la debatan fazon, kiu laŭplane finiĝos la 14-an de Novembro 2023 (samtage kiel la propono pri ŝanĝoj pri TEJO-Trejnistoj).

Amike
KuboF Hromoslav (Michal Matúšov)
Ĝenerala Sekretario (fakoj: Aktivula trejnado, Projektoj kaj subvencioj, Volontuloj)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo (TEJO)

st 6. 9. 2023 o 20:54 'Patricio Agustín Iglesias' via TEJO-Komitato <tejo-k...@googlegroups.com> napísal(a):

Michal Matúšov

to tejo-k...@googlegroups.com
Karaj,

bonvolu voĉdoni pri la proponita ŝanĝo de la reglamento ĉe

Limdato: 2023-11-23 12:00:00 UTK (sed prefere voĉdonu pli frue)

Mi atentigas, ke por simpleco estas 2 proponoj en 1 voĉdono per paroranga metodo. La proponoj ne konkursas unu kontraŭ la alia, do se vi akceptas ambaŭ, prefere al ambaŭ doni voĉdonon per numero 1.

Amike
KuboF Hromoslav (Michal Matúšov)
Ĝenerala Sekretario (fakoj: Aktivula trejnado, Projektoj kaj subvencioj, Volontuloj)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo (TEJO)

po 6. 11. 2023 o 21:03 Michal Matúšov <kubof.h...@gmail.com> napísal(a):

Patricio Agustín Iglesias

to tejo-k...@googlegroups.com
Karaj samideanoj:

Mi pardoneptas pro la malfruo de mia mesaĝo, mi estis (kaj restas) troe okupata inter laboro, studo kaj esperantistaĵoj (ĉefe la pretigado de la buĝeto). Antaŭ komenti pri la reglamentŝanĝoj unue mi gratulas al Snehaĝa pro la iniciatemo kaj al la aliaj homoj kiuj kontribuis tra la fadeno.

La unua artikolero plirangigas niajn landajn sekciojn. Ĉiam TEJO prioritatigu ilin kaze de elekto de kongresloko. Povas okazi, ke landa sekcio prezentu tre feblan proponon dum alia organizo liveru alian pli taŭga (ekz. junulara organizo kiu ankoraŭ ne aliĝis al TEJO tre impone kandidatiĝis kiel okazis kun LEJO, aŭ paralela kongreso kun UK povus esti pli alloga opcio). Sed en tiuj kazoj la kialoj por malrekomendi la apogon al kongeso okazigonta de propra sekcio devas esti sufiĉe klaraj kaj bone komunikataj al la Komitato por ke ĝi konfirmu la decidon.

La celo de la dua artikolero estas plisekurigi kaj pliriĉigi niajn kongresojn. La unuaj tri punktoj jam estas parto de niaj kutimoj. La kvara, "Detaloj pri la planoj pri sekureco kaj preventado de molestado", devigas la organizantojn jam konsideri tiujn aferojn kiuj bedaŭrinde montris sin nesufiĉe traktataj dum la lastaj jaroj. Por pensi elementan laboron tiurilate:

1. Indikoj pri la landaj, guberniaj aŭ municipaj instancoj kiujn la kongresanoj povas kontakti kaze de bezono, kaj kian jurisdikcion ili havas (ekz. laŭ la loka leĝaro denoncoj pri molestado nur ricevas la provinca policejo). Do ne okazu, ke post evento la organizantoj ekesploru pri kien iri kaj oni perdu valorajn minutojn.

2. Informo pri eventualaj sekurecproblemoj de la regiono. Ekz., povas okazi, ke en tiu distrikto estu relative ofta homŝakrado, do partoprenontoj estu jam informataj pri tio kaj ricevu konsilojn pri kiel reagi antaŭ suspektindaj situacioj.

3. Nomoj de la teamanoj kiuj ĉefrespondecos pri preventado de molestado, kiuj ja devos labori poste kun la konfidencpersonoj kaj la estrarano pri Egaleco.

La kvina ankaŭ tre gravas. Miaj vortoj ja estos iom temeraraj ĉar mi neniam ĉeestis fizikan internacian kongreson. Tamen tio kion mi perceptas estas ke kaj IJK kaj aliaj esperantistaj aranĝoj kelkfoje ŝajnas feriumado de (eŭropa) amikaro kiu ĉiujare simple serĉas novan lokon por renkontiĝi. Mi tre valoras homrilatojn kaj ja ni strebu por ke amuziĝo kaj mojoseco nepre ne manku al nia movado. Sed kelkfoje la kongreso mem iĝas pezega tasko por sekcioj (kiuj poste elĉerpiĝas kaj malaktiviĝas) kaj ni maltrafas la okazon por ke ĝi iĝu longdaŭra atuto por la loka kaj najbaraj movadoj. Mi donos ekzemplon imagante, ke la argentina junularo decidu okazigi IJKn:

1. Organizi unu jaro antaŭe konferencon (financita de TEJO) pri indiĝenaj lingvoj kun loka universitato.

2. Iniciati ekde la komisiono pri Scienco retan simpozion en la hispana, la portugala kaj Esperanto pri la media krizo en Latinameriko.

3. Vojaĝigi esperantistojn al eventoj de aliaj junularaj asocioj por ke ili starigu fulmkursojn de Esperanto. Ekzemple ĉi tie ekzistas ERAUP, organizita de Rotaract-anoj de Argentino, Urugvajo kaj Paragvajo.

4. Uzi kreditojn en sociaj retoj kun speciala fokuso sur Sudameriko.

5. En futbalema lando nepras organizi la "Copa Esperanto" inter kvartalaj societoj, mezlernejoj kaj universitatoj kelkaj semajnoj antaŭ IJK por krei scivolemon pri ĝi. La gajninto de la unua fazo ludus la sopiratan finan matĉon kontraŭ la internacia teamo de IJK en pilkejo de tradicia klubo.

6. Ekzistas svarmo da valoraj dokumentoj en la bonaera sidejo. Fakte Rita Novak, serba junulino kiu esploras la agadon de Tibor Sekelj, vizitis nin en Septembro kaj sukcesis trovi kaj bitigi protokolojn subskribitaj de la fama pioniro. Tute indas ke TEJO, eventuale partnere kun UEA kaj ESF, helpu konservi kaj diskonigi tiun historian trezoron.

Tion mi pensas por mia lando. Ni havas la avantaĝon, ke ekzistas sufiĉe da lerniloj en la hispana kaj la portugala, sed se Snehaĝa kaj Abhi iam organizas baratan IJKn eble la prioritato estu disvolvi materialon en lokaj lingvoj por Anki, lanĉi kurson en la angla simile al tiu de Kolombia Esperanto-Ligo kaj, mi imagas, la turniro estos de kriketo kaj Tyron kondukos la esperantistan teamon. :-)

Mi pardonpetas, se miaj vortoj sonas iom kritikemaj. Mi certe rekonas la grandan laboron de ĉiuj organizintoj de IJK, kiuj plurfoje antaŭenigis iniciatojn je la direkto de la nunaj reglamentŝanĝoj. Ili simple emas plibonigi la aliron de TEJO al ĝia ĉefa kongreso. La ideo estas, ĝuste, ke la organizantoj cerbumi ideojn por varbi junulojn kaj lasi "heredaĵon" post la kongreso. Se sekcioj (speciale ekstereŭropaj) konscias ke TEJO prioritatigos ilin dum la periodo antaŭ IJK tio ja povas instigi ilin kandidatiĝi. Tiel IJK ne plu estos vidata kiel peza ŝtono sed kiel akceliga trampolino.

"Ĝensekume" mi klarigu, ke kaze de aprobo la postuloj ne aplikeblus al la jam lanĉita alvoko por 2025, sed iĝus normo por tiu de 2026 kaj la sekvaj.

Dankon pro via pacienco legante la jenan epistolon!

Kongresume

Patricio

Michal Matúšov

to tejo-k...@googlegroups.com
Karaj Komitataj kolegoj,

post la reta voĉdonado, mi anoncas la rezulton: la voĉdono estis kvoruma (voĉdonis 16 de 28 rajtigitoj, sed Centra Reto erare montras 17 voĉdonintojn). Ambaŭ proponoj estis akceptitaj.

En Decembro mi prizorgos ĝisdatigon de la Regramento.

Mi aldonas ekrankopiojn de la voĉdona rezulto. Same kiel prila voĉdono pri trejnistoj, ankaŭ ĉi tie unu homo erare voĉdonis, eĉ se ne rajtis. Validas samo, kion mi skribis en la fadeno pri trejnistoj.

Ne voĉdonis: Konrad Orawski, Matheus Gamito do Nascimento , Lucca Catini Lanzi, Vít Guiglielmo Mišurec, Viktoria Schmidbauer, Ines Kahin, Josuo Marso, Espoir Ngoma Kasati, Tran Thi Hoan (Ĝojo), Wayne Federigan, Iracadukunda Ada Florence , Abhinav Varma.

Amike
KuboF Hromoslav (Michal Matúšov)
Ĝenerala Sekretario (fakoj: Aktivula trejnado, Projektoj kaj subvencioj, Volontuloj)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo (TEJO)

ut 14. 11. 2023 o 11:48 Michal Matúšov <kubof.h...@gmail.com> napísal(a):
TEJO, Komitato, Reta vochono, 2023, IJK, 2 - vochdonintoj.png
TEJO, Komitato, Reta vochono, 2023, IJK, 1 - superrigardo.png