Komitat-Kunsidoj en 2024

Michal Matúšov

Jan 24, 2024, 10:10:38 AMJan 24
to tejo-k...@googlegroups.com
Karaj.

Albert jam en alia fadeno demandis pri KoKu iam komence de la jaro, do jen la respondo. En la Estraro ni konsideris tian eblon, kaj la plejparta ĝisnuna konsento estas ne fari eksterordinaran KoKu-n komence de la jaro. La kialo estas, ke ne vere estas multo por trakti en la maniero de plena KoKu kun ĉiuj formalaĵoj ks, kaj ke organizi ĝin prenus multan laboron, kiun ni nun bezonas investi aliloke.

Tamen, ni ankaŭ volas pli diskuti kun la resto de la Komitato, ne nur skribe kaj ne nur unudirekte. Ni pripensas fari neformalan (nevoĉdonan) eventon "Komitata Forumo", aŭ io simila, celitan al tio.
Ĉu vi volas tian neformalan kunsidon? Ĉu vi volas pli aŭdi novaĵojn de la Estraro, aŭ pli mem ion prezenti rilate al Komitata laboro?

Kiel kutime, estas planata ordinara KoKu dum IJK (informoj venos iom poste).

En la Estraro ni diskutas ankaŭ pri ebla eksterordinara KoKu nelonge antaŭ IJK, kiel komenciĝis esti tradicio dum lastaj jaroj. Ni konscias pri kaj avantaĝoj kaj malavantaĝoj de antaŭ-IJK-a KoKu sed ankaŭ nur-IJK-a KoKu. La decido venos iom poste. Vi estas aparte bonvenaj opinii (aŭ eĉ postuli, kiel kutime ;-)!

Amike
KuboF Hromoslav (Michal Matúšov)
Ĝenerala Sekretario (fakoj: Aktivula trejnado, Projektoj kaj subvencioj, Volontuloj)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo (TEJO)

Albert Stalin Garrido

Jan 24, 2024, 11:05:51 AMJan 24
to tejo-k...@googlegroups.com
Kara KuboF,

Dankon pro la speciala mencio.

Eventuale okazigi Komitatan Forumon sen voĉdono povus esti alternativa solvo, kvankam mi daŭre antaŭvidas, ke ĉiukaze estos formala parto kaj poste voĉdono: dum tiu KF la Estraro supozeble prezentos la Jarraporton 2023, la rilatan financan raporton, kaj poste la Komitato devos pridebati kaj voĉdoni pli longe pri tiuj dokumentoj per la CR. Pensu ke tion ne multe pli facile eblas organizi ol KoKu.

Kvankam temus pri neformala evento, ĉeesto de komitatanoj tamen daŭre estu deviga kaj ĝi kalkuliĝu al aŭtomata eksiĝo de komitatano, kiu ĝin ne ĉeestus.

Se okazus tia formato, mi volus aparte vidi en la tagordo:
- prezenton de la gastigurbo de IJK 2025
- mandatmezan ĝisdatigon pri la agado de unuopaj fakoj (tradicio kiun ni komencis antaŭ kelkaj mandatoj)

Estus bele havi ankaŭ prezenton pri la finaj statistikoj pri membronombro de TEJO en 2023, kvankam tio povus okazi alimaniere.

Mi ŝatus substreki la gravecon de tio, ke reta KoKu antaŭ la IJK okazu, ĉar ĝi ebligas pli fruan debatadon kaj sekve elektiĝon de la Estraro. Ĉar la IJK 2024 okazos fine de aŭgusto, elekti novan Estraron tiam praktike malebligas glatan transdonon, ĉar la nova mandato ekos tuj poste. Krome, dum la KoKu en Nederlando kaj en Italio estis rimarkeblaj malavantaĝoj por komitatanoj kiuj rete ĉeestis la hibridan kunsidon, do la tute reta KoKu kompensas kaj ebligas egalecon. Alternative, ni povas investi en pli bona teknologio por faciligi la hibridan KoKu.

Mi interesiĝas legi kion aliaj komitatanoj opinias.

Kunlabore,
Albert

Yours sincerely,
Albert Stalin Garrido

Manuela Burghelea

Jan 25, 2024, 2:21:16 PMJan 25
to tejo-k...@googlegroups.com
Karaj,

Estas kompreneble ke la Estraro, pro sia ĉi-jara malmultnombreco, devas kiel eble plej bone prioritatigi la diversajn laborojn.
Mi bone komprenas ke oni elektis fokusiĝi pri aliaj aktivaĵoj nun kaj estas ĝojige vidi en la agendo de TEJO tiom da eventoj por la ĝenerala publiko.

Espereble ekde venontjare oni povos reveni al du komitatkunsidoj en malsamaj partoj de la jaro, se la tiamaj homfortoj permesos tion. Mi konsentas kun Albert pri la neceso teni la kunsidojn plejparte retaj, ja ne multaj povas vojaĝi al IJK por partopreni en la ordinara KoKu. Do, ĉi-jare specife, mi apogas organizadon de KoKu kun reta antaŭsesio kaj fizika sesio (anstataŭ sola kunsido dum IJK).

Aldone al la demandoj de Albert, kaj sekve de lia demando pri membronombro, mi ŝatus demandi ĉu oni jam scias kiom da komitatanoj B TEJO povas havi ĉi-jare. Nun estas nur kvin, kvankam en la pasintaj jaroj oni havis ĉirkaŭ dek. Mi pensas ke ni devas doni ŝancon al pli da junuloj spertiĝi en tiu rolo kaj kreskigi la aktivulan bazon de TEJO.

Amike,

Manuela

Michal Matúšov

Feb 1, 2024, 4:27:26 PMFeb 1
to tejo-k...@googlegroups.com
Karaj,

mi ĝojas, ke diskuto denove revenis al la Komitato!

Albert, unu el diferencoj inter oficiala Komitata Kunveno kaj neoficiala Komitata Forumo (aŭ alia nomo) estas, ke por la Forumo ne validas reguloj pri Kunveno. Simple estas alia formato de evento. Tial ĉeesto de Komitanoj (kvankam dezirata) ne estus deviga kaj tute ne alkalkuliĝus al la kriterioj por demisio. Tio estus unu el aferoj kial organizi Forumon estus pli facila kaj malmultrimeda ol organizi Kunvenon.
Se ni poste starigus iujn voĉdonojn en CR, por tio estus multe malpli da rimedoj bezonataj.

Amike
KuboF Hromoslav (Michal Matúšov)
Ĝenerala Sekretario (fakoj: Aktivula trejnado, Projektoj kaj subvencioj, Volontuloj)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo (TEJO)

št 25. 1. 2024 o 20:21 Manuela Burghelea <manuelab...@gmail.com> napísal(a):

Albert Stalin Garrido

Feb 1, 2024, 5:23:00 PMFeb 1
to tejo-k...@googlegroups.com
Resaluton Ĝenerala Sekretario,

Vi pravas, ke ĉeeston en ĉi tiu Komitata Forumo oni ne povas devigi al la komitatanoj, ĉar la Ĝenerala Reglamento eksplicite preskribas tion, kion komitatanoj devas fari por ne riski aŭtomatan demision, kaj evidente partopreni en alia kunveno ol la (ekster)ordinara KoKu ne estas parto. Nu, mi sentas min optimisma nun pro la altkvanta partopreno en la ĵusa voĉdono pri la aliĝo de LEJO sed ni vidu, ĉu la nuna aktiveco tradukiĝos ankaŭ al ĉeesto en tiu forumo. (Tio ĉi ankaŭ estas defio al la ceteraj komitatanoj, ke vi ĉeestu la forumon kvankam ĝi ne estos deviga.)

En ĉiu kazo, ĉar ĝis nun neniu kontraŭis la anstataŭigon de eksterordinara KoKu per la Komitata Forumo, ni atendos de la Estraro antaŭeniron, almenaŭ unue per anonco de iu dato kaj iu provizora tagordo (ĉu 'tagordo' taŭgus ĉi-sence?).

Kunlabore,
Albert Stalin T. Garrido
Prezidanto, Filipina Esperanto-Junularo (FEJ)

Tyron

Mar 27, 2024, 8:55:11 AMMar 27
to tejo-k...@googlegroups.com
Kara Komitato,

Mi ĝojas informi ke ni okazigos Komitatan Forumon dum Retoso, kiu okazos inter la 26a kaj 29a aprilo. Ni pardonpetas pri la prokrasto aranĝi tion - ni havis viglan debaton ene de la estraro pri ĉu fari dum marto, kaj finfine decidis fari dum Retoso, por espereble allogi la plej grandan aŭdiencon. Ni anoncos la ekzaktan tagon kaj horon samtempe kiam ni anoncos la programon de la tuta evento.

Kvankam malpli formalas ol plena komitatkunsido, ni esperas fari sufiĉe buntan eventon, inkluzive prezenton de la Estraro pri nia ĝisnuna agado, engaĝiĝo de diversaj komitatanoj/komisiistoj mem pri sia laboro, kaj ankaŭ porekstera parto por allogi homojn kiuj interesiĝas sed ne jam bone konas TEJOn. Se vi interesiĝas kontrobui, Snehaĝa estos la ĉefa kontaktpersono, sed la tuta Estraro enplektiĝos en la organizado.

Se vi havas demandojn, mi volonte respondos.

Amike,
Tyron Surmon
Prezidanto | World Esperanto Youth Organisation (TEJO)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo

Michal Matúšov

Jun 4, 2024, 12:12:58 PMJun 4
to tejo-k...@googlegroups.com
Karaj,

prepare al Komitat-Kunveno(j) ni diskutas en la Estraro kaj volas scii vian esprimitan opinion: ni nepre havos ordinaran KoKu-n dum IJK; sed ĉu ni havu ankaŭ eksterordinaran KoKu-n antaŭ IJK?

Bv. ĝis 2024-06-06 12:00:00 esprimi vian opinion en opinisondo (ne voĉdono!) ĉe https://reto.tejo.org/vochdonado/retaj/174

Ambaŭ ebloj havas siajn avantaĝojn kaj malavantaĝojn. Mi provis ilin resumi en jena tabelo. Koloroj disktingas avantaĝecon (laŭ mi): verda - avantaĝa, ruĝa - malavantaĝa, flava - ne klare / dependas. Volonte aldonu pliajn aferojn laŭ kiuj eblas distingi kaj diskutu ankaŭ tion, kio vere estas (mal)avantaĝa (kaj por kiu :).

nur dum IJK (defaŭlta)

antaŭ kaj dum IJK

laboro por ĜenSek

kutima

~1,8x (preparo estas duobligita, protokolado estas sama), sed dividita al pli longa tempo

laboro por volontuloj

kutima

~1.5x (preparo estas duobligita, protokolado estas sama), sed dividita al pli longa tempo

laboro por Komitatanoj

kutima

iomete pli, eble ~1,2x (preparado por 2 kunsidoj; ĉiu kunsido bezonas havi bufran tempon ktp)

suma neta longeco

probable iom malpli longa. estas 2 samtempaj malsamdirektaj premoj - havi kunsidon mallonga (por ne esti tro streĉa, kaj por ĝui IJK-n), kaj provizi sufiĉan tempon por profundaj diskutoj.

probable iom pli longa. estas 2 samtempaj malsamdirektaj premoj - laboro plimultiĝas kun disponebla tempo (estas eblo provizi pli multan tempon sume), kaj estas intenco dum IJK kunsidi tre mallonge (por ĝui IJK-n)

suma kvalito

dependas. ĉe nur IJK estas pli alta probableco de ekstrema rezulto (tre bona aŭ tre malbona); ĉe 2 kunsidoj estas pli alta probableco de averaĝa rezulto (iom bona aŭ iom malbona). la diferenco inter ili probable ne estas troe granda.

nur IJK - pli profundaj kunvenaj diskutoj; personaj formalaj kaj neformalaj diskutoj dum IJK antaŭ kunveno; premo al rapida decido pro tempa manko kaj foruzado de IJK

2 kunvenoj - malpli profundaj diskutoj dum virtuala kunveno; nur retpoŝta diskuto antaŭ virtuala kunveno; iom pli multa tempo (precipe ekster IJK) por virtuala kunveno ne tro premas al rapidega (ne nepre plej bona) decido

ĝuo dum IJK

rabas valoregan tempon de IJK

ŝparas valoregan tempon de IJK

demokratieco de partopreno

pro hibrideco povas partopreni preskaŭ ĉiuj komitatanoj. sed ĉeestaj komitatanoj havas avantaĝon de persona ĉeesto.

pro virtualeco kaj hibrideco povas partopreni preskaŭ ĉiuj komitatanoj. pli demokratia estus trakti la plej gravajn temojn virtuale, ĉar tiel ĉiuj komitatanoj estus en same mal/avantaĝa pozicio rilate al fizika ĉeesto.

graveco de temoj

ne eblas dividi laŭ graveco

eblas decidi kiujn temoj trakti kiam. pli gravaj temoj povas esti traktitaj pli frue por ebligi pli demokratian diskutadon, aŭ ĉeeste por ebligi pli dediĉitan diskutadon (aŭ eĉ ambaŭ!).

urĝeco de temoj

ne eblas dividi laŭ urĝecoj

pli urĝaj temoj povas esti deciditaj pli frue kaj aldoni ĉ. 1 monaton al plenumantoj (aparte elekto de nova Estraro)

transdono de Estrara mandato

restas nur malpli ol monato (ekde IJK ĝis Septembro); kandidatoj por nova Estraro ne povas certi, ke estos elektitaj dum IJK kaj tial ne povas tiom bone prepariĝi por transdona kunsido

novaj Estraranoj havas pli ol monaton por transpreni mandaton; povas veni al IJK pli bone antaŭpreparitaj (ekz. leginte plenan Grandan manlibron, kunportante dokumentojn por enskribo al KvK ks); povas krei Realigplanon jam antaŭ aŭ tute komence de mandato

Amike
KuboF Hromoslav (Michal Matúšov)
Ĝenerala Sekretario (fakoj: Aktivula trejnado, Projektoj kaj subvencioj, Volontuloj)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo (TEJO)

st 24. 1. 2024 o 16:09 Michal Matúšov <kubof.h...@gmail.com> napísal(a):

Tyron

Jun 4, 2024, 12:46:03 PMJun 4
to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton!

Mi informas ke mi kontraŭas la ideon fari kaj eksterordinaran kaj ordinaran kunvenon.

Por klarigi, ni laŭreglamente nepre devas fari komitatkunsidon dum la IJK. Konsidere tion, mi ne entuziasmiĝas devigi ĉiujn dediĉi aldonan duontagon de sia tempo, por trakti temojn kiujn ni jam povus trakti dum la regula komitatkunsido. Memorigcele, pasintjare la eksterordinara komitatkunsido finiĝis tre frue pro manko de diskutindaĵoj. Konsidere ke la Komitata Forumo dum Retoso rikoltos malpli ol 10 komitatanoj, mi ankaŭ sufiĉe dubas ke ni sukcese akrius kvorumon en tiu kazo (kaj kompreneble, se oni voĉdonas favore, vi deklaras ke vi pretas 2 kunsidojn ĉeesti). Kaj mi eĉ malpli entuziasmiĝus kunsidi dum IJK, se la afero estas "ho ni jam traktis ĉiujn temojn antaŭ kelkaj semajnoj, ni nun estas ĉi tie sole pro devigo".

Pri 'transdono de Estrara mandato' mi malkonsentas kun la komento de KuboF. Se ni dediĉas pliajn semajnfinojn dum julio/aŭgusto al komitatkunsidoj, estos malpli da tempo plene transdoni ĉion al nova Estraro (sufiĉe malfacilis trovi tempojn kunsidi pasintjare - unutage mi devis kunsidi kaj kun nova estraro kaj kun malnova, pro manko de taŭgaj tempoj). Ne estas devigo aleketi estraranojn dum komitatkunsido, do povus okazi nesinkrone. Tiel ĉiuj povas plene engaĝiĝi en la procezo, kaj homoj povas voĉdoni pli facile. Konsidere ke tio estas la individua plej grava temo, mi esperas ke la ideo fari tion nesinkrone kaj ĉiuj aliaj temoj dum la ordinara kunveno, estas akceptebla komprimiso por ĉiuj.

Amike,
Tyron Surmon
Prezidanto | World Esperanto Youth Organisation (TEJO)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo

Pjotr De Mulder

Jun 4, 2024, 2:57:21 PMJun 4
to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton Tyron kaj komitato,

Mi volas reagi ke mi havas la impreson ke via opiniesprimo kontraŭ la eksterordinara KoKu, mia-imprese estas tre rapida/strikta, kaj lasas min kun la sento kvazaŭ mi maltrafis ion (kio sendube ja iusence estas la kazo, sed eble ne devus esti en jena senco...).

Mi celas: se vi parolas pri la eblo ke mankos temoj, kaj tial la ordinara KoKu iĝus absurda formalaĵo, mi demandas min: ĉu vi do jam scias kiel aspektus la tagordo? Eble jes, estante prezidanto kun superrigardo je la tutjara agado...
Tamen mi ne, kaj al mi, rigardante TEJOn (probable pro freŝeco almenaŭ parte naive) kiel organizaĵon kun certa kresko-potenco kaj ankoraŭ evoluiĝanta tutmondeco, ŝajnus strange ke la pinta diskutomento de ĝia supera organo, estu anticipe (pli) limigita pro supozo ke motivo iom pli fortos kaj ke kunsidado aŭgusta interestrara jam ŝtelas tempon, kiun 'oni do prefere ŝparu en julio'.

Mi komprenas vian argumenton pri la Retosa komitatforumo kiel entuziasmomezurilo, sed ne plene akceptas ĝin. Por mi persone ekzemple, la celo kaj sciigo pri tiu komitatano forumo, en kunteksto de mia tiama persona kalendaro, ne estis sufiĉe klara/konvinka, por ke mi multe prioritatigu ĝin en mia vivo, kaj tiel mi persone malĉeestis. Pri KoKu tio estas tre malsama al mi, ĉar mi almenaŭ mense ja anticipas ĝin.

Mi proponas ke la 'diskuton ĉu jes aŭ ne havi eksterordinaran KoKu', akompanu diskuto/cerbumadon/informado pri eblaj tagorderoj.
Ekzemple: la ĝensek diligente helpis nin pripensi avantaĝojn kaj malavantaĝojn de eksterordinara KoKu per tabelo, en kiu staras ke eblus aparte atentigi/diligente pritrakti pli gravajn kaj urĝajn temojn.

Do ĉu eble indus foje resumi la 'urĝajn' kaj 'gravajn' temojn, por kuraĝigi nin laŭ enhavo prijuĝi (mal)bezonon je eksterordinara KoKu? El via reago, kara prezidanto, mi ekhavas la impreson ke ne estas ajnaj (kaj tute povus esti: kiel mi implicis antaŭe, mi ja kredas ne havi eĉ proksime bonan superrigardon al via, kaj mi ne ekparolu pri TEJOsperto ĝenerala). Ĉu tion do mi komprenu? Aŭ ĉu nur ke tiuj gravaj kaj prioritataj temoj kiuj eble ĉijare priparolindas, ne estas sufiĉe problemaj aŭ temporabaj por ke ili valoru apartan KoKu aldone? Mi ĝuus precizigon tian, prefere kun ekzemploj/resumeto.

Kaze ke vere mankas temoj, mi ŝatus mencii jene kelkajn, kiujn mi ne jam lanĉis aparte en la komitatlisto, sed ja opinias indajn:

1) mi bedaŭris konstati ke en la diskuto pri buĝeto, elektiĝis la 'pli modesta' plano. Mi respektas la atentigon pri streĉo kaj potence grandaj problemoj (unuavice por la estraro) kiujn la pli ampleksa buĝetplano rilate al la diverseblaj grandecoj da administra subvencio, povintus alporti. Tamen mi demandas min: ĉu TEJO strebu al similaj/sekvontaj/alternativaj manieroj por kreskigi sian (profesian?) agadon?

Ĉu ekzemple en ripeta kazo, ni diru post du jaroj, la 'reflekso' estus la sama (laŭ mia kompreno de la diskuto: malfacilos plenumi la necesajn kondiĉojn, trovi sufiĉajn oficistojn kiuj konsentas/disponeblas por la eblaj kontrakt-daŭroj, trovi aldonan monon por pagi la parton da oficista salajro, kiun la pli granda subvencio kaŭzas kaj ne kovras  ktp...)?
Se jes: kiajn esperojn ni do havas por kreski kiel organizo? Ĉu ne indas pripensi pli kreeme vojojn por kapti oportunojn tiajn por plilarĝigi nian agadkapaciton?

Tiuj miaj demandoj estas forte inspiritaj de starpunktoj de nia kasisto Patricio, kiu jam emfazis kiam la oficiale diskutfazo ankoraŭ daŭris, ke tia kresko de nia formala, profesia strukturo bezonatas por fundamente subteni plu kaj pli, tutmondecon de la aktiva Esperantojunulara movado...

2) rilate al la ekfunkciigo de la komitataneco C, mi jam menciis ke mi preferus sufiĉe multe da klarigoj/precizigoj/ĝisdatigoj pri la tuta koncepto kaj strategio pri ĝi kaj Junaj Amikoj de Esperanto. Mi konfesu ke mi ankoraŭ devas trovu kaj pristudi la nunajn strategian kaj realigplanon, sed minimume por la sekva realigplano tia diskuto ĉiukaze bezonatos, ĉu ne? Kaj mi persone vidas multajn eblajn perspektivojn, pri kiuj indas interkomuniki/decidi klarajn komprenojn, kaj se tuthoneste: klopodon al pli mensmalferma pensado ol kutime, ĉar temas pri teorie eĉ pli diversa celgrupo ol la komitato mem, ĉar ĝi temas praktike ankaŭ pri Esperanto- uzantoj kiuj NE klare interesiĝas pri aŭ apogas TEJOn, kaj kiujn ni tamen ŝatus pli inkluzivi en niaj planoj kaj agoj.

Mi povas aldoni ke (ekde septembro) mi mem pretas kontribui aŭ eĉ gvidi laborgrupon pri Junaj Amikoj de Esperanto, ĉar la temo diversmaniere interesas min sufiĉe profunde: estinte tia 'TEJO-fajfulo' mem, unuflanke, kaj estante kontribuinto al kolektado de ĉ 200 retadresoj de lernejanoj dum Esperanto-fulmkursetoj en Belgio en la jaroj 2015-2017, kaj ne vidi bonan praktikan uzon de tiuj kontaktinformoj. (Kaj kaze ke iu demandas sin: ne, tiuj +-200 aktuale ne estas inkludataj en niaj membronombroj)

3) ĉu akcepteblas ke la dua plej granda Eo-junulara evento JES, estu 'savata' jam duan fojon de improviza teamo? Nu, mi ne parolas pri la 'revolucio' ke ne GEJ aŭ PEJ ĝin regas ĉijare, sed pri la  (miaopinie) ĝena situacio ke je la fino de pasinta JES ne klaris ĉu entute estis preta/kapabla teamo por organizi la sekvan. Eĉ ne en kiu lanlando...
Mi povas oficiale konfirmi al vi, kaze ke vi dubis, ke ni maltrafis plurajn indajn kongresejojn dum nia serĉado por la JES24-25 en Belgio, pro la fakto ke jam alia grupo rezervis dum almenaŭ parto de la petataj datoj, aŭ ke rabatoj/prioritatoj validas nur por rezervado de 1,5 jaroj antaŭe.

Miaopinie, la fakta esperantista junularo estas multe pli vigla kaj kreskema, ol ŝajne indikas la lastatempa struktura manko (ĉu ni eĉ diru malkresko?) de organizema aktivularo, almenaŭ se ni rigardas Eŭropon kaj ne fokusiĝas sur LEJO kaj KEJ.
Se oni samtempe konsentas ke ni klare havas publikon por daŭra okazigado de grandaj eventoj kiel JES, kaj anticipas ke trovi/aktivigi teamon da organizantoj tamen iĝas progrese malfacila en la venontaj jaroj (kaj tia ja estas mia prognozo, prenu ĝin je ĝia relativa valoro), mi opinias la ideon kiun defendis Albert kaj Patricio en la jam-menciita diskuto pri la buĝetplano, nome de tutjara prikongresa TEJO-oficisto, eble la plej inteligentan investon por TEJO, rilate al subteno de aktive Esperantumanta parto de nia komunumo. Dum Retosa diskutpanelo klare evidentiĝis por mi, ke ne nur IJK-oj kaj JES profitus de iuspeca daŭripova kaj interkonektiga subteno el TEJO, sed ankaŭ la KS, TAKE, kaj supozeble ankaŭ trilanda kongreso kaj grandaj Afrikaj junularaj kunvenoj, kiuj kredeble ankoraŭ estas estiĝantaj sed subtenindaj tradicioj.
Komprenu min bone: por mi la elekto en tiu temo ne estus inter 'lokaj teamoj aŭ TEJO-transprenas-ĉion'. La unua kaj kerna tasko kiun mi vidus por tia oficisto (aŭ kiel nun: estrarano), estus peri kvazaŭ-ĉiutagan (nu, ĉiusemajna jam estus tre kuraĝiga) kontakton kun formiĝantaj, eksaj, aktivaj kaj estontaj organizantoj kaj teamoj. Tiel kiel Ikvero ĉisemajne kontaktis min por ĝisdatiĝi pri kelkaj antaŭe menciitaj (kaj cetere, jam antaŭ sia estraraniĝo subtenitaj) organizideoj rilate al JES, tiel ankaŭ aliajn, kaj plej specife: kun anticipema strategia rigardo, TEJO-oficisto pri kongresoj povus flegi la daŭripovon de ekzistantaj tradicioj pri ĉeesta esperantumado. Kaze ke ne klaras (mi ja uzemas longajn frazojn...), jen komenca listeto de taskoj de tia kongresa oficisto:
- peri kaj kuraĝigi informojn/kontaktojn inter pasintaj kaj nunaj organizteamoj (precipe inda/laborplena ago kiam kongreso komencas migri, kiel JES nun duafoje for se GEJ/PEJ)
- esplori kaj kuraĝigi aktivulojn pripensi kaj antaŭ plani organizan teamon ekde du jaroj antaŭ venonta evento
- aktualigi centrigitajn gvidliniojn/kursetojn pri organizado de kongresoj (laŭ jam ekzistanta materialo en Tejo-akademio, mi proponus. Do temus pri reala konsilo de tiuj materialoj al novaj aktivuloj (kiel mi, kiu malkovris ilin parte post jam fari decidojn pri kongresejo ktp...), kaj kolekto de retrokuplo por aldoni kazojn/konsilojn/spertojn al tiu materialaro).
- konsili/pripensi plej indajn, centrigeblajn investojn de TEJO al reale plurflanke uzeblaj iloj/protokoloj/subtenoj por junulara eventoj organizado tutmonde (ekzemplo: plifaciligo kaj disponebligo de IJK-reteja ŝablono por ĉiuj gravaj junularkunvenaj tradicioj)

Mi supozas ke vi vidas same kiel mi, ke tia plentempa agado, provizus fortan 'manon sur la pulso' de nia movado, eĉ se fokusite nur je subtenado de organizado de konkretaj eventoj... Tiu oficisto sendube estus interesega informfonto por pluraj fakrespondeculoj en TEJO: LFA, Elekta Komisiono/talento, aktivularo trejnado...
Kaj kaze ke vi demandas vin: jes, mi teorie interesiĝus roli kiel tia oficisto, sed mi jam decidis ke persone mi ne faros plenan paŭzojaron en miaj studoj (sed ja (duan fojon) liberigas relative multe da tempo en la akademia jaro 2024-2025, kaj aktuale estas konsideranta uzi ĝin por TEJO aŭ Esperantujo alimaniere.

Nu, nur por diri: laŭ mi ne mankas temoj por eksterordinara KoKu.
Mi sondaĵ-opini-esprimos pore.

Amike,
Delfeno
KomA por BEMI (sed kiu interesiĝas pri tio?)

Op di, jun. 4, 2024 om 18:46 schreef Tyron

Tyron

Jun 4, 2024, 4:22:13 PMJun 4
to tejo-k...@googlegroups.com
Kara Pjotr,

Dankegon por via ampleksa respondo. Kvankam la diskuto tutnovas al la komitato, ni jam diskutis ĝin en la estraro dum kelkaj semajnoj, pro tio mia respondo verŝajne aspektis iom abrupta. Kaj mi ĝenerale kredas je klara komunikado. Do se mi havas fortan opinion pri iu temo, mi kundividu tion. Kaj se homoj malkonsentas, ili faru same :)

Por via intereso, jen la tagordoj de la 2023 komitatkunsidoj. Ĉi-foje, la ĉefaj temoj certe rilatos al la alelekto de novaj estraranoj (kiun mi kredas plej bone funkcias nesinkrone, do ne dum komitatkunsido), aprobo de jarraporto kaj aprobo de financa raporto. Oni povas proponi aliajn temojn, sed kutime rilatas al rezultoj de laborgrupoj, aliaj prezentaĵoj pri la laboro de TEJO, kaj proponoj pri reglamentŝanĝoj. Certe sufiĉas por bunta komitatkunsido. Sed pri fari 2 komitatkunsidojn unu post la alian, mi maltrankviliĝas pri dividi niajn fortojn, kaj devigi homojn sidi en Zoom-ĉambro dum kelkaj horoj, kiam ne nepre necesas. Mi forte kredas je respekto de ĉies tempo, do se mi postulas homojn ĉeesti komitatkunsidon dum kelkaj horoj, mi volas certigi ke estas klara kialo por tio. Fojfoje oni donis la retrokulpon "ho mi aktivus ĉe TEJO, sed tro formalas" kaj mi vere volas eviti tiun impreson.

Eĉ se oni proponas ĉiujn de viaj (tre trafaj) temoj kiel tagorderoj, kaj donas 30 minutojn al ĉiuj, ni nur alproksimĝas al 4-hora komitatkunsido. Sed tio laŭ mi multe pli taŭgas kiel unu tre forta komitatkunsido, anstataŭ 2 malpli fortaj, kiu duobligas la bezonatan administran laboron kaj riskos ke kelkaj komitatanoj ne kapablos (aŭ ne emos) ĉeesti 2 kiam okazos unu post la alian. Mi ankaŭ atentigos ke la komitatkunsido ne nepre estas la plej taŭga forumo por ĉiuj diskutoj. Ekz. pri la estonto de JES, mi imagas ke niaj ekstereŭropaj komitatanoj eble ne volus ĉeesti devigan diskuton pri tio. Aliflanke, estus tre trafa diskutrondo por okazigi dum IJK (kun malpli da formaleco ol komitatkunsido, kun ĉeesto de nekomitatanoj ktp).

Espereble vi nun komprenas mian pozicion pli bone, kaj mi volonte respondos demandojn.

Amike,
Tyron Surmon
Prezidanto | World Esperanto Youth Organisation (TEJO)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo

Albert Stalin Garrido

Jun 4, 2024, 7:10:51 PMJun 4
to tejo-k...@googlegroups.com
Kara Komitato,

Al Tyron, mi bedaŭras konstati ke ni denove troviĝos ĉe kontraŭaj flankoj de la debato, ĉar mi forte subtenas la okazigon de eksterordinara KoKu antaŭ la IJK. Kutime antaŭa prezidanto devas, el respekto, subteni la politikon de sia posteulo, sed ĉi tiu afero estas por mi nenegociebla. Mi klarigos al la Komitato kial.

1) Reprezentiĝo por ekstereŭropaj komitatanoj

Antaŭ la pandemio, la KoKu okazis nur fizike dum la IJK kaj JES. Ĝis tiam mi partoprenis nek en la IJK nek en la JES, do neniam ĉeestis en la KoKu, kio por mi estis granda baro al aktiva partopreno en la Komitato. Mi ricevis mian informon nur per Libera Folio. Partopreninte en mia unua reta KoKu en 2020 mi pli rekte vidis kiel TEJO funkcias, kio parte konvinkis al mi kandidatiĝi al la Estraro. La cetero estis historio.

Per ĉi tiu anekdoto, mi volas emfazi, ke plene reta KoKu estas la ideala maniero en kiu komitatanoj kiuj ne povas partopreni en la IJK havu la oportunon eldiri sian opinion kaj influi rekte sur la decidofaran procezon de TEJO. Jes, ekde 2022 la ordinara KoKu iĝis kutime hibrida, sed tiu hibrideco neniam estos sufiĉa ĝis TEJO investos konsiderinde en teknologio kiu faciligus la partoprenon de komitatanoj el distanco kaj la ekvilibron inter la voĉoj de fizikaj kaj retaj partoprenantoj. Fidu min, kiel ĉeforgizanto de IJK 2023 mi ĉagreniĝis multe pro la aĉa retkonekto tie.

Evidente la ĉiama problemo estas la batalo inter eŭropa komforto kaj ekstereŭropa realeco. La plikutimigo de retaj kunsidoj, inkluzive de la KoKu, estis tiu unu granda salto antaŭen al la plitutmondigo kaj malplieŭropcentrigo de la agado de TEJO. Espereble ni ne retroiros al la pasinteco.

2) La Estraro parte kulpas pro la malgranda ĉeesto en la Komitata Forumo dum Retoso

Ankaŭ mi konstatis la bedaŭrindan malaltan proporcion de la Komitato kiu fine partoprenis en la Komitata Forumo en Retoso. Nature, ĉar ĝi ne estis deviga, multaj komitatanoj kompreneble ne sentis la devigon ĉeesti ĝin. Alikaze, tra la jaroj, devigaj retaj komitatkunsidoj ĉiam ĝuis altan partoprenon de komitatanoj. Tamen, la plej granda faktoro laŭ mi estis la komunikado el la estrara flanko al kiu, verdire, mankis klopodo.

KuboF faris svagan mencion de tio en Januaro, Tyron formale anoncis en Marto, unu monaton antaŭ ĝi, Snehaĝa kun pli specifa informo nur du semajnojn antaŭ ĝi, kaj poste venis neniu retpoŝta memorigo en la tagoj tuj antaŭ la Komitata Forumo. Mi certas ke iu volonte partoprenus en ĝi kaj ne vere surpriziĝus se tiu tamen intertempe forgesis pri ĝi kaj faris planojn kiuj finfine koincidis kun la okazigo de tiu Komitata Forumo.

La punkto estas, ke la Estraro ne povas kulpigi sole la Komitaton pro la malalta partopreno en la Komitata Forumo, ĉar ni volonte partoprenus en deviga komitatkunveno, kun klara informo pri la tagordo, ktp.

3) Pli frua eksterordinara KoKu lasis pli longan transdonan periodon inter du estraroj

Efektive la okazigo de eksterordinara KoKu unu monaton antaŭ la ordinara KoKu dum la IJK ebligis, ke la nova Estraro estu pli frue elektita, donante la verdan lumon por ke la transdona procezo iru antaŭen. Mi observis, estante 1a vicprezidanto kaj prezidanto, ke mi devis malpli da tempo okupiĝi pri transdono dum la IJK ĉar la plejmulto de la transdonaj kunsidoj jam estis faritaj anticipe. Mi ankaŭ tre trankvile bonvenigis la komencon de mia prezidanta mandato 2022-2023 ĉar mi sukcesis organizi la necesajn kunsidojn senhaste anticipe.

Imagu, ke se voĉdono de la nova Estraro okazus nur dum ordinara KoKu meze de aŭgusto, la nova Estraro apenaŭ havos tempon por efektivigi la trasprenon de informo, dokumentoj kaj taskoj el la malnova antaŭ ol sia nova mandato komenciĝos la 1-an de Septembro. Pensu: la estraroj ekde 2020 ĝis nun estas aparte stabilaj kun malmulte da demisioj kompare el estraroj antaŭ 2020. Mi miras, ĉu tio estis ĉar estraranoj estis pli pretaj dank' al pli longaj transdon-periodoj kreitaj de ĉi tiu pli frua eksterordinara KoKu. Evidente estas multaj faktoroj, sed oni povas imagi.

4) La horoj dediĉitaj al Komitatkunsido ne estas la vera problemo

Imagu ke ni havas du-tri komitatkunsidojn jare (kiel en 2023 ekzemple). Tio estas 9-12 horojn el 365.24 (aŭ 366) tagojn de kalendara jaro. Por serioza tutmonda organizo, tio ne estas multo. Ĉar ĝi ne kunvokis devigan eksterordinaran KoKun pli frue en 2024, la Estraro forigis 3-4 horojn; rezulte, supozante ke estos fine nur du KoKuj ĉi-jare, la Komitato kunvenos fine nur 6-8 horojn dum la jaro. Tio estus eĉ malpli ol kutime. Mi ne sentus min ĝenita dediĉi tiom (mal)multe da tempo de mia jaro por kunsidi.

Mi, estinte estrarano, konscias kiom da kunsidoj la Estraro devas partopreni ĉiun monaton, kaj mi vere aprezas vin pro la grandega laboro kiun vi enmetas en ĉi ĉion, sed inter ĉi ĉiuj kunsidoj mi esperas ke vi povos doni iomete da tempo al la cetero de la Komitato.

5) Mi memorigas pri la koncerna punkto en la Komitata Reglamento

4. Eksterordinara kunveno okazas kiam tion postulas aŭ la Estraro, aŭ kvinono de la komitatanoj, aŭ la Estraro de UEA se ĉi tiu opinias ke la Estraro de la Organizo ne funkcias kaj ke tiu nefunkciado devas esti urĝe traktata.

Oni povas interpreti, depende de la rezultoj de ĉi tiu opinisondo, ke ĝi estus ilo por scii, ĉu efektive kvinono de la Komitato postulus eksterordinaran KoKu. Se jes, ĝi plenumos la kondiĉon de ĉi tiu paragrafo kaj la KoKu nepre devos esti tuj kunvokita. Mi povas imagi ke estus malfacile atingi la necesan kvanton se la periodo por partopreni en la sondado estas tiel mallonga.

Resume, mi urĝas, ke komitatanoj en kaj ekster Eŭropo unuanime subtenu la ideon, ke reta eksterordinara KoKu okazu antaŭ IJK 2024 kaj ke tiu tradicio pluvivu antaŭen. Mi eksplicite postulas al la Estraro de TEJO la okazigon de eksterordinara KoKu, laŭ la 5.4 de la Komitata Reglamento, kaj alvokas, ke aliaj komitatanoj, inkluzive de aliaj estraranoj, same esprimiĝu.

Kunlabore,
Albert Stalin Garrido
English as Second Language (ESL) Teacher
Madrid, Spain

Patricio Agustín Iglesias

Jun 5, 2024, 2:48:43 PMJun 5
to tejo-k...@googlegroups.com

Komitato, Komitato!
Ĉi tion petas mi al vi:
Ni konservu retan KoKu-n!
La plej tutmonda por ni!

Karaj samideanoj:

Mi tre dankas la kolosan laboron de KuboF pretigante la tabelon kaj la interesajn retrokuplon kaj respondon de Tyron, eĉ se mi ne konsentas kun ili. Mi ekverkis la jenan retpoŝton tuj post iliaj mesaĝoj kaj mi tre ĝoje notis la koincidajn kaj komplementajn perspektivojn de Albert (kies nekredebla agado ne bezonas prezenton) kaj Delfeno, kiu ene de monatoj iĝis modela komitatano. Mi persone perfekte komprenas la sintenon de eŭropaj komitatanoj kiuj estis aktivaj antaŭ la pandemio, kiam la reta agado de TEJO estis pli limigita. Mi ne dubas ke estas pli emocie trakti ŝlosilajn decidojn kundividante la saman fizikan spacon kun aliaj junuloj, sed ni devas kompreni ke la mondo profunde ŝanĝiĝis ekde 2020 kaj nun ekzistas grandamplekse disvastigataj ebloj por rete debati kaj interŝanĝi opiniojn.

Por doni iom da bunto al mia respondo mi diru, ke mi sentas min en 1815. Post tertremo kiu revoluciis la politikan ŝaktabulon oni emas reveni al malnovaj tempoj malgraŭ tiuj profundaj transformoj. Tiuj proponoj por reveni al la "antikva reĝimo" mi ne dubas ke venas el absolute bonaj intencoj, kaj eĉ mi konsentas kun parto de la argumentoj. Sed ni revenus al malpli egala mondo.

Venas al mia menso la famaj vortoj de Emmanuel Joseph Sieyès. Tiu abato kiu brakumis la francan revolucion asertis:

Kio estas la Tria Stato? Ĉio.
Kio ĝi ĝis nun estis en la politika ordo? Nenio.
Kion ĝi postulas? Esti io.

Tutmondeco estas ĉio por TEJO. Plejpartego da junularaj organizoj en Eŭropo nur laboras en tiu kontinento, estante tiel mencienda trajto kiu allogas junulojn kiuj emas spiri vere interkontinentan aeron. Krome neignorendas, ke se ni daŭre sukcesas ricevi subvenciojn tio grandparte fontas el la prestiĝo kiun donas al ni nia tutplaneda agado. Jes, kiam junuloj starigas novan landan sekcion en Afriko ili plialtigas la reputacion de TEJO kaj tiel siaj kolegoj en Eŭropo havas nerekte pli altajn ŝancojn, ekzemple, por vojaĝi per Esperanto Senlime.

Tamen ĝis la pandemio tre limigitaj ebloj por partopreni ekzistis por junuloj el aliaj regionoj kiuj emis ekaktivi en TEJO, kiel trafe rimarkis Albert. Du (aŭ minimume unu!) retaj komitatkunsidoj tra la jaro en kiuj ili povu vere preni la rudon de la organizo estas planko de partopreno. Malegalecoj daŭre ekzistos, sed almenaŭ estos malaltkoste mildigitaj.

Por mi retaj komitatkunsidoj, speciale la unua kiun mi ĉeestis en 2022, estis aparte lernigaj spertoj. Tie oni debatas kun homoj el la tuta mondo, sekvas voĉdonregulojn kaj respektas tagordon (aŭ, nu, tion oni supozas ke ni devas fari :-P). Oni sentas sin en tutmonda parlamento. Ia Ĝenerala Asembleo de UNO sed kadre de junulara, esperplena organizo.

Mi volas reliefigi ke virtuala KoKu estas verŝajne la sola ebleco de ekstereŭropa junulo por ĉeesti aranĝon por spertiĝi socie, kulture kaj politike je internacia nivelo. Mi mem partoprenis en pluraj organizoj en Argentino (inkluzive internaciaj) sed neniam havis la eblecon ĝis tiu KoKu (dum kiu mi jam estis 32 jaraĝa) de debati kaj kundecidi kadre de okulfrape internacia etoso, kaj mi tre dankas TEJOn pro ĉi tiu travivaĵo kiu riĉigis min profesie kaj persone.

Nu, estos por tiuj junuloj alia opcio: UEA daŭrigas la postpandemian kutimon organizi retajn komitatkunsidojn. Estas nenia sekreto ke multaj junuloj ekster Eŭropo ignoras TEJOn ĉar ni oferas virtuale nenion al ili. Por doni ekzemplon, Aktivula Trejnado ekde 2017 neniam okazigis eventon preter Eŭropo dum UEA regule organizas en Afriko seminariojn de AMO (Aktivula Maturigo, ĝia AT-ekvivalento). Do tre verŝajnas ke debatema junulo preferos eniri la Komitaton de la Universala, kie ekzistas la eblo kunsidi, anstataŭ tiun de la Junulara se ni decidas abandoni tiun spacon.

Mi aprezas la emon hibridigi komitatkunsidojn kaj evidente neniu kontraŭos tion, sed mia sperto kiel remota partoprenanto dum 2022 kaj 2023 estis terura. La tago elektita kutime estas dum la laborsemajno, oni ne bone aŭskultas tio kion la aliaj diras kaj oni devas diveni kiu estas parolante. Krome la komentoj en la babilejo kutime akumuliĝas kaj iĝas malaktualaj. Eĉ, kiel sugestis Albert, se TEJO investus je taŭgaj mikrofonoj (aŭ luu aparataron) oni daŭre dependus de la nivelo de retkonekto, kaj en ajna kunteksto ĉiam la fizikaj ĉeestantoj ĝuos avantaĝojn.

La mesaĝoj de Albert kaj speciale Delfeno estas aparte profundaj kaj, konsiderante ke mi bezonus minimume horon por analizi ilin, mi preferas fokusiĝi je KoKu-aj aferoj. Do mi unue akceptas la retrokuplon de Albert kaj Delfeno, agnoskante grandan eron de la respondeco de la malalta partopreno en la komitata forumo. Mi estis tre engaĝita je la organizado de Retoso kaj ne sukcesis instigi partoprenandon de komitatanoj. Eble mi ne sciis kiel prioritatigi mian disponeblan tempon (lerto kiun mi ja devas kulturi!). Mi persone en la estraro sensukcese emis instigi organizadon de "vera" KoKu por konservi la postpandemian tradicion, sed pluraj kolegoj tiam estis tro elĉerpitaj kaj en la komitata listo sole Albert kaj Manuela esprimis intereson. Tamen ni estu justaj kaj konkludu, ke malgraŭ kvantoj tiuj kiuj ĉeestis montris sin tre profesiaj kaj kompetentaj do la saldo estis pozitiva.

Due mi diru, ke abundas temoj por diskuti dum pluraj KoKu-j. Delfeno listigis tre interesajn punktojn kaj mi ne dubas, ke aliaj komitatanoj havos kromajn ideojn. Ĉiam pensante estontecen ni povas konkludi ke ĉi tiu punkto estas kerna do laŭeble la estraro (kune kun entuziasmaj komitatanoj kaj aliaj gravaj aktivuloj) pensu ekde monatoj antaŭe kiujn tagorderoj povas esti allogaj por komitatanoj.

Trie mi diru, ke mi tre emas ke estraranoj estu elektataj dum virtuala KoKu (aŭ tuj post ĝi). Temas pri tre bona okazo por ke komitatanoj ekkonu ĉiujn kandidatojn al la estraro kaj povu realigi demandojn al ili. Nepravigata neĉeesto de kandidato estas sufiĉe bona kialo por ke la Komitato sentu sin avertita pri verŝajna manko de diligento.

Laste mi diru, ke mi tre konsentas kun la aliro de Tyron pri respektado de la tempo de komitatanoj kaj pro tio mi pensas, ke la plej justa kaj efika solvo estas organizi fortan retan KoKu-n (kiu okazu dum semajnfino, ideale dum tago kaj horo laŭeble sondita per ilo kiel Crab.fit) de ĉirkaŭ 4 horoj kaj organizi mildan, preskaŭ simbolan KoKun dum IJK, kun relative mildaj diskutindaĵoj do ene de horo ni povas fermi ĝin kaj preni valoran komitatan foton je la fino por niaj sociaj retoj.

Fortan komitateman brakumon!

Patricio

Albert Stalin Garrido

Jun 6, 2024, 6:34:48 AMJun 6
to tejo-k...@googlegroups.com
Resaluton Komitato,

Mi profitas por memorigi kun urĝo ke oni voĉdonu en la opinisondo starigita de la ĝenerala sekretario en la Centra Reto, ĉar ĝi daŭros nur ĝis hodiaŭ 12:00 UTC (14:00 CEST, mi aldonas, ĉar duono de nevoĉdonintaj komitatanoj estas eŭropanoj).

Kunlabore,
Albert Stalin T. Garrido
Prezidanto, Filipina Esperanto-Junularo (FEJ)

Pjotr De Mulder

Jun 7, 2024, 5:02:58 AMJun 7
to tejo-k...@googlegroups.com
Resaluton, nun ankaŭ en tiu ĉi diskuto.

Intertempe la opinisondi jam fermiĝis, sed eĉ sen atendi la rezulton de tiu opinisondo, mi ankoraŭ pensis pri unu detalo en la mesaĝo de Albert: ke eblas ankaŭ POSTULI esterordinaran KoKu.

Leginte la opiniojn de ambaŭ Albert kaj Patricio, mi ŝatus efektive ŝanĝi mian sintenon al la ideo de reta eksterordinara KoKu de 'pora' al postula.
Jen, ankaŭ mi postulas ke okazu eksterordinara KoKu antaŭ la ordinara hibrida de IJK.

Sincere,
Delfeno.

Op wo, jun. 5, 2024 om 1:10 schreef Albert Stalin Garrido

Espoir Kasati

Jun 7, 2024, 6:39:47 AMJun 7
to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton karaj,

Mi ĵus tralegis ĉiujn reagojn.

Verdire, ĉiuj proponoj estas ege bonaj.
Fine, konsiderante la fakton, ke la plejparto da ekstereŭropaj Komitatanoj ne povas vojaĝi al Litovio por povi portopreni KoKu-n dum la IJK, mi samopinias, ke okazu rete la eksterordinara KoKu antaŭ la IJK.

Tio donas al ni la eblecon ankaŭ partopreni kaj kontribui  anstataŭ nur poste legi, ke la ĉeestintaj Komitatanoj jenon decidis.

Mi persone konscias pri la farendaĵoj de la Estraro ĉimomente, sed  el Afriko, mi kredas, ke la reta Eksterordinara KoKu antaŭ IJK estos tutmonda kun ĉeesto de multegaj el ni.

Elkore,

Espoir Ngoma Kasati
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Membro de la Afrika Komisiono de UEA
Komitatano B de TEJO
Komisiito de TEJO pri Edukado
Membro de la Elekta Komisiono de TEJO
Sekretario de Demokratia Kongolanda Esperantista Junulara Organizo
Esperantista instruisto
Respondeculo pri instruado trejnado de la Konga ILEI-SEKCIO
Loĝas en Lubumbashi, C/Kapemba, Q/Kapemba, N°76 Av. Mutombo Mukulu/Supra Katango/DR. Kongo.
https://uea.org/vikio/Kategorio:Nova%C4%B5oj_-_Espoir_NGOMA_KASATI

Miguel Bento

Jun 7, 2024, 7:41:46 AMJun 7
to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton!

Pro la kialoj jam menciitaj de Albert, Espoir kaj pluraj aliaj, mi aliĝas al la pledo tamen okazigi retan eksterordinaran komitatkunsidon antaŭ la IJK.

Amike,
Miĥaelo Bento
Komitatano A - BEJO (Brazilo)

Severija Marija Banaitytė

Jun 7, 2024, 8:52:12 AMJun 7
to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton!
Ankaŭ mi aliĝas al la pledo okazigi retan eksterordinaran komitatkunsidon antaŭ la IJK.

Severija Marija Banaitytė
Komitatano A - LEJO (Litovio)

Tobias N.

Jun 7, 2024, 9:41:48 AMJun 7
to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton,

Mi ankaŭ postulas laŭ 5.4 ke eksterordinara kunveno okazu antaŭ la IJK.

Amike, Tobias
Kom A - DEJO

Lucía Montserrat Fernández Barrera

Jun 7, 2024, 9:57:24 AMJun 7
to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton,

Ankaŭ mi postulas ke okazu eksterordinara KoKu antaŭ la IJK.

Amike,

Lucía M. Fernández Barrera
Komitatano A
KEJ - Kataluna Esperanto Junularo

Patricio Agustín Iglesias

Jun 7, 2024, 10:37:32 AMJun 7
to tejo-k...@googlegroups.com
Karaj samideanoj:

Mi tre dankas la apogon de kaj eŭropaj kaj neeŭropaj komitatanoj al la okazigo de reta komitatkunsido kaj evidente aldoniĝas al ilia peto. Por sekvi la komparojn kun la eŭropa restaŭrado, ni povas konsideri ke ĉi tiu subita, amasa mesaĝado de homoj el malsimilaj landoj estas ia revolucio de 1830!

Kompreneble mia subteno implicas, ke mi klopodos helpi je ĝia organizado, speciale je la instigado al partopreno.

Kunsideme kaj tutmondeme

Patricio

Wojciech Oreszczuk

Jun 7, 2024, 11:30:32 AMJun 7
to tejo-k...@googlegroups.com
Karaj,

mi ankaŭ aliĝas al voĉoj postulantaj retan komitatkunsidon antaŭ la ĉeesta. Evidente mi preferas personan formon de renkontiĝoj kaj komprenas gravecon de KoKu dum IJK. Por mi persone eventuala reta kunsido estus mia lasta ĉar mi bedaŭrindege maltrafos litovan IJKn kaj ĉeestan KoKu.
Plie, se ni fieras pri tutmondeco kaj inkluziveco de nia organizo, eble venas tempo konsideri ĉu reta KoKu estu la ordinara? La situacio klare indikas ke bezonatas ŝanĝoj. Mi esperas ke tiu temo revenos dum onta komitatkunsido, ne grave en kia formo.

kun salutoj,

Wojciech 'Wojtek' Oreszczuk
Komitatano B
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo (TEJO)
Nieuwe Binnenweg 176 | 3015 BJ Rotterdam | Nederland
tejo.orgin...@tejo.org | fb/tejoesperanto | twitter/tejoesperanto

Jean de Dieu Kikako

Jun 7, 2024, 12:17:14 PMJun 7
to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton al ĉiuj.
Mi forte aprobas la okazigon de la kunveno antaŭ IJK.

Albert Stalin Garrido

Jun 7, 2024, 2:57:11 PMJun 7
to tejo-k...@googlegroups.com
Estimata Ĝenerala Sekretario,

La jenaj komitatanoj de TEJO, kiuj skribe komunikis al ĉi tiu fadeno antaŭe kaj hodiaŭ:
  1. Albert Stalin Garrido (A, Filipinoj)
  2. Pjotr De Mulder (A, BEMI)
  3. Espoir Ngoma Kasati (Ĉ)
  4. Miguel Bento (Komitatano A, Brazilo)
  5. Severija Marija Banaitytė (A, Litovio)
  6. Tobias Swangtun Nowak (A, Danio)
  7. Lucía Montserrat Fernández Barrera (A, Katalunio)
  8. Patricio Agustín Iglesias (Estrarano)
  9. Wojciech Oreszczuk (B)
  10. Jean de Dieu Kikako (Ĉ)
Entute 10 sidantaj komitatanoj, formale postulas eksterordinaran kunvenon de la Komitato konforme al la Reglamento pri la Komitato 5.4:

Eksterordinara kunveno okazas kiam tion postulas aŭ la Estraro, aŭ kvinono de la komitatanoj, aŭ la Estraro de UEA se ĉi tiu opinias ke la Estraro de la Organizo ne funkcias kaj ke tiu nefunkciado devas esti urĝe traktata. (emfazo mia)

Kun la tre nebula informo pri la aktuala konsisto de la Komitato (t.e., ke Komitatanoj B por 2024-2026 kiuj devus esti ekoficintaj la 1-an de junio ankoraŭ ne estas proklamitaj kaj ke la nova Komitatano A de Italio ankoraŭ ne aldonita al la komitata retlisto aŭ la CR), ni taksas ke estas 28-35 sidantaj komitatanoj. Ĉiukaze, la nuna kvanto de skribaj postulantoj estas pli ol sufiĉa por plenumi la laŭreglamentan minimumon.

Ni, postulantoj, taskas al la Ĝenerala Sekretario senprokrastan skriban kunvokon, kun provizora tagordo, de plene reta eksterordinara kunsido en difinita tempo dum la semajnfino de la 27-a kaj la 28-a de julio, tiel plenumante la regulon (Komitata Reglamento, 5.5), ke eksterordinaraj komitatkunvenoj estu kunvokitaj almenaŭ 50 tagojn antaŭ la planata kunvendato. Konsiderante la tre sentivan temon de limdatoj kaj ties tempa proksimeco al la Universala Kongreso en Tanzanio, ni urĝas, ke la Ĝenerala Sekretario pritraktu ĉi tiun postulon ene de la venontaj 24 horoj.

Dankon al la komitatanoj kiuj kuraĝe respondis la alvokon kaj aliĝis al la subteno al ĉi tiu iniciato. Hodiaŭ estas bona tago por solidareco, demokratio kaj tutmondiĝo en TEJO.

Kunlabore, kunveneme, komitatane,
Albert Stalin T. Garrido
Prezidanto & Komitatano A, Filipina Esperanto-Junularo (FEJ)

snehaja venkatesh

Jun 9, 2024, 1:59:19 AMJun 9
to tejo-k...@googlegroups.com
Kara Komitato,

Estas tre bona vidi tiom viglan diskuton en la komitata listo por la unua fojo dum ĉi tiu mandato!

Mi ne estis parto de TEJO antaŭ la pandemio, do ne povas komenti pri komparo de labormaniero de TEJO antaŭ kaj post la pandemio.

IJK estas la plej granda kaj ĉefa evento de TEJO kaj la Komitata Kunsido certe estas la plej grava kunsido por funkciado de TEJO.

Ĉiuj konsentas pri graveco de fizikaj esperantaj eventoj kaj renkontiĝoj post la pandemio kaj la eventoj ne daŭre restis nur retaj nome de tutmondeco. Same, laŭ mi, ankaŭ gravas havi fizikan kunsidon de la komitato. Estante mem ekstereŭropano, mi kontraŭas ke okazu nur fizika KoKu dum IJK. Sed la propono estas okazi hibridan kunsidon dum IJK.

Dum IJK 2023 okazis la hibrida komitata kunsido, kaj mi ne sentis ke estis grandega problemo por retaj partoprenantoj. Oni lernas farante erarojn. Do se ni pli bone planas kaj lernas kiel pli bone organizi la komitatan kunsidon, ĝi havas du avantaĝojn
1. Povas fizike kunvenigi la komitatanoj kiuj povas partopreni en IJK
2. Doni la sento ke la komitatanoj kiuj ne povas vojaĝi al IJK ankaŭ estas konsiderataj same gravaj kaj ia sence krei eblecon al ili parte partopreni en IJK.

Mi konscias ke estas pli malfacila organizi hibridan kunsidon ol retan, sed hibrida kunsido ankaŭ havas avantaĝojn.

Kaj pri komento de Albert pri Komitata Forumo

2) La Estraro parte kulpas pro la malgranda ĉeesto en la Komitata Forumo dum Retoso

 Tamen, la plej granda faktoro laŭ mi estis la komunikado el la estrara flanko al kiu, verdire, mankis klopodo.

La komitato restis tute malaktiva de komenco de ĉi tiu mandato. Mi mem skribis retmesaĝojn rilate al organizado interesgrupo pri viza politiko kaj vojaĝhelpo, pri forbaro de homoj kiuj fiagis kaj pri alvoko de laborgrupo kun konfidencpersonoj : neniu el tiuj retmesaĝoj ricevis ajnan reagon.

Estis tre evidenta ke homoj ankaŭ haltis plenigi la cirkuleron - tion vi mem povas kontroli en centra reto.

En tia tute malaktiva situacio, la estraro volis aŭdi de la komitato pri kion ili volas ke la estraro faru, ke ili reaktiviĝos. Kaj eĉ por tio, venis neniu reago.

En tia situacio, la konkludo estis ke homoj estas okupitaj pro diversaj kialoj. Do anstataŭ sendi komunan inviton en la komitata listo, ĉiu komitatano estis individue kontaktita, sufiĉe frue informita pri la tago kaj horo kaj mi persone restis en rekta kontakto kun ĉiuj komitatanoj, inkluzive tiuj kiuj estis nove elektitaj. Ne estas tiel ne ni forgesis sendi mesaĝon en komitata listo - mi ne volis sendi en komitat listo por eviti ke homoj nur superlegu la "sciigon" de plia retmesaĝo de TEJO kaj ignoru ĝin.

Pri kial ne estis tagordo: ĉar en la invito al Komitata Forumo estis klare menciita ke estos diskuto inter Estraranoj kaj Komitatanoj pri kiel ambaŭ povas kunlabori en 2024. Estis nur unu punkto diskutinda - ne pluraj ke ni faru tagorderon.

La google-formularo kiun mi sendis al ĉiu komitatano, por helpi ilin pli facile fari sian prezenton pri sia aktivaĵoj ankaŭ estis entute ignorita de ĉiuj, krom 2 homoj kiuj plenigis ĝin.

La tago antaŭ la komitata forumo, Patricio sendis memorigan mesaĝon en la komitata listo. Do entute estis formala anonco de Tyron, minimume 2 retmesaĝoj de mi kaj unu memorigo de Patricio : 4 mesaĝoj ene de 1 monato.

Se la komitatanoj preferas iu alian manieron de komunikado, komitatanoj estas bonvenaj proponi alternativojn respondante al ĉi tiu mesaĝo.

Nur estis ke ni NE devigis la partoprenon dum Komitata Forumo!

Ĉar la komitata kunsido estas deviga, espereble la sama problemo ne okazos ĉi foje kaj mi invitas ĉiujn komitatanojn por aktive kontribui kaj kunlabori!

Amike
Snehaĝa

espe ranto

Jun 9, 2024, 2:28:40 PMJun 9
to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton karaj.
Mi subtenas la retan okazigon de la eksterordinara KoKu antaŭ la IJK.
Amike
John

Igor Almeida

Jun 9, 2024, 9:04:57 PMJun 9
to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton, ĉiuj!
Estas vere tre ĝojige vidi tiel viglan aktivecon en la Komitato. Ŝajnas, ke pro la kvanto da Komitatanoj, kiuj postulas Eksterordinaran KoKu-n, jam estas certe, ke ĝi devos okazi. Tamen, mi ŝatus subteni la lastan mesaĝon de Snehaĝa per emfazo al 2 aferoj:

Unue al tio, ke dekomence la ideo de la Estraro por la KoKu estis, ke ĝi estu hibrida (kaj jam diskutoj pri kiel fari ĝin en maniero, kiu estas pli komforta ol pasintfojojn jam ankaŭ ekaperis).

Kaj due al tio, ke mi forte kontraŭas la vidon, ke kulpas la Estraro pro manko de partopreno de Komitatanoj. Por ke Organizo funkciu (Esperanta aŭ alie), ĉiu devas prizorgi sian rolon kaj la respondecojn, kiuj venas kun ĝi. "Zorgi (pri)" estas interesa verbo; PIV difinas ĝin kiel "Serioze direkti sian atenton k[aj] agadon al ies bono". Nepra ilo de Komitatano estas retpoŝta listo kaj, konsekvence, baza respondeco de Komitatano estas serioze direkti sian atenton al ĝi. Kiel raportite estis multaj sciigoj, kaj eĉ se estintus nur 1 -- la minimumo atendita de Komitatano estas atento al la Komitata retpoŝta listo, do ne ŝajnas juste al mi kulpi la Estraro pro ĉies aliaj respondeco.

Mi certas ke iu volonte partoprenus en ĝi kaj ne vere surpriziĝus se tiu tamen intertempe forgesis pri ĝi kaj faris planojn kiuj finfine koincidis kun la okazigo de tiu Komitata Forumo. (Mesaĝo de Albert, la 4-an de junio)

Tiurilate, mi aldonos, ke estas esperinda, ke ĉiu, per siaj personaj strategioj, aranĝu la bezonatajn memorigojn pri la devoj/voloj/aranĝoj/ktp akorditaj/sciigitaj en la menciita retpoŝta listo. Simpla uzo de iloj kiel Guglo-Kalendaro sufiĉas. Estas absurde kulpi la Estraro pro tio, ke Komitatanoj volis partopreni, sed forgesis pri la afero kaj kreis novajn planojn, kiuj koincidis kun la kunveno.

Ĉiuokaze, mi fokusiĝos pri la pozitivega parto, kiu estas, ke nun la Komitato multe engaĝiĝas -- kaj tio estas kio gravas. Mi ŝatus profiti, do, por esprimi, ke kvankam estos 2 KoKu-j kaj la unua estos reta, oni ne interpretu, ke partopreno en la unua forprenas la gravecon de partopreno en la dua. Do, je la risko esti redunda, mi esprimas, ke ni antaŭĝojas la ĉeeston kaj partoprenon de ĉiuj en ambaŭ KoKu-j!

Vigle, engaĝiĝe kaj antaŭĝoje,
Igor "Ikvero" Almeida
Estrarano World Esperantist Youth Organization (TEJO)

Michal Matúšov

Jun 11, 2024, 9:33:19 AMJun 11
to tejo-k...@googlegroups.com
Karaj Albert kaj ĉiuj Komitatanoj,

unue, grandan gratulon pro efektiva utiligo de via Komitata rajto postuli eksterordinaran Komitatan Kunvenon! Mi servas en TEJO jam ĉ. jardekon kaj ne memoras Komitaton iam ajn utiligi tiun ĉi eblon (eble mi misnememoras, tamen :). Mi ĝojas, ke la Komitato denove aktive engaĝiĝas en sia decida rolo!

Ni estas en tempo de jaro kiam ŝanĝiĝas konsisto de Komitato en kelkaj lokoj kaj direktoj. Tial ne ĉiam estas tute klare kiom multaj Komitatanoj efektive nuntempe estas. Ekz. estas tradicio lasi forlasantajn Komitatanojn kelketajn tagojn pli longe markitaj en Centra Reto kiel Komitatanoj por ke ili povu verki sian lastan Cirkuleron. Same, ankaŭ novaj Komitatanoj estas aldonataj kun kelktaga prokrasto, por ke ili ne estu erare markitaj de CR kiel Komitatanoj de antaŭa monato, do por ke CR ne indiku, ke ili ne plenigis sian Cirkuleron de pasinta monato (ne sencus, ke ili plenigu ĝin, ĉar tiam ili ja ne estis Komitatanoj. tio estas konata cimo en CR kaj ni traktas ĝian solvon).

Pro tiu ĉi necerteco malfacilas aŭ eĉ maleblas por iu ajn alia ol ĜenSek kalkuli precizan kvanton de Komitatanoj en tia transira periodo, do ankaŭ kalkuli kiom estas kvinono. Pro tiu ĉi malfacileco mi uzas la juran principon de interpretado favore al la malpli privilegia flanko, do nun al la Komitato (por esti klara, Komitato ja estas la ĉefa decida organo de TEJO, sed rilate al kunvokado de KoKu la pli privilegita estas la ĜenSek, ĉar tio apartenas al ties kompetenco).

Albert, post tiu ĉi sukcesa Komitata postulo mi alvokas vin daŭre sekvi la Reglamenton pri la Komitato, ĉapitro 5. Okazo kaj kunvoko de kunveno, punkto 5. kiu statas "Kunvokas eksterordinaran kunvenon aŭ la Ĝenerala Sekretario aŭ la instanco kiu postulas ĝin. La kunveno devas okazi en urbo, elektita de la kunvokanto, kie estas oficejo de la Organizo/UEA, aŭ en internacia Esperanto-renkontiĝo tiucele aprobita de la Estraro de TEJO, aŭ plene rete. La kunvokanto sendas skriban inviton al ĉiu komitatano, ĉiu anstataŭanto kaj al la Ĝenerala Direktoro kaj kopie al ĉiu landa kaj faka sekcio, almenaŭ 50, sed ne pli ol 80, tagojn antaŭ la komenco de la kunveno. La invito informas pri la teknologioj uzotaj por reta partopreno, loko, tago kaj horo de la unua sesio de la kunveno, kaj enhavas proponon pri la tagordo." Ĉar en tiu ĉi kazo la eksterordinaran kunvenon postulis la Komitato, estas Komitata devo kunvoki ĝin kun ĉiuj rilataj postuloj. Ne nepre tion devas fari Albert mem aŭ sole, tute bone la postulantoj kaj eĉ aliaj Komitatanoj povas kunlabori pri la kunvoko.

PS: Kolegoj antaŭ mi jam prezentis tion, sed laŭ mi indas ripeti kaj emfazi, ke KoKu dum IJK estos hibrida, do kun eblo partopreni rete. Ĉiuj Komitatanoj kiuj ne partoprenos fizike, aŭ partoprenu rete aŭ sendu anstataŭanton. Do kaj dum plene reta kaj dum hibrida KoKu oni ja povas partopreni rete.

Amike teĥnike
KuboF Hromoslav (Michal Matúšov)
Ĝenerala Sekretario (fakoj: Aktivula trejnado, Projektoj kaj subvencioj, Volontuloj)
Tutmonda Esperantista Junulara Organizo (TEJO)

pi 7. 6. 2024 o 20:57 Albert Stalin Garrido <alberts...@gmail.com> napísal(a):

Albert Stalin Garrido

Jun 11, 2024, 5:40:14 PMJun 11
to tejo-k...@googlegroups.com
Resaluton KuboF,

Estas bedaŭrinde ke vi bezonis kvar tagojn por respondi al nia postulo. Mi ne scias, kiel interpreti tion. Ĉu tio signifas, ke vi ne pritraktas ĝin sufiĉe serioze aŭ prioritate, malgraŭ la graveco kaj urĝeco de la temo? Mi vere esperas ke ne.

Mi kredas ke komitatanoj plene konscias ke la ordinara komitatkunveno dum la IJK estos hibrida; samtempe, ili ankaŭ konscias kaj opinias ke la hibrideco de la ordinara IJK ne plene ebligas justan partoprenon inter ĉiuj komitatanoj kaj do ne estas la solvo. Unu kialo jam menciita estas ke en hibrida KoKu, la diskuto preskaŭ ĉiam estos centrita al ĉeestaj partoprenantoj kaj ke la intervenoj de retaj partoprenantoj ne estas sampeze atentataj kompare al tiuj de ĉeestaj. Sed mi ne volas reveni al ĉi tiu punkto jam antaŭe diskutita.

Mi komprenas vian interpreton pri 5.5 kaj respektas ĝin, sed mi ankaŭ proponas interpreti ĝin, ke Ĝenerala Sekretario povas kunvoki ĝin, se ofictenanto estas kaj ke tiu laboras; aŭ, en ties manko, nepre la postulanto(j) ĝin konvoku. Fakte, mi plene konscias pri tiu ĉi punkto kaj antaŭvidis ke vi povus uzi tiun interpreton por reĵeti al ni la postulantoj la taskon kunvoki la kunvenon. Tamen, mi samtempe pensis, ke ĉi tiu taskigo al vi povus doni la eblecon por ke la Estraro mem povu decidi pri la aranĝo la eksterordinara KoKu laŭ kondiĉoj favoraj al si mem (KoKu dum mallonga tempo kaj kun tagorderoj mem elektitaj de la Estraro, ktp.) Tio povintus esti kompromiso, ĉar efektive la Komitato volas la kunvenon, sed la Estraro ne volas ĝin, kaj eventuale la du organoj devas provi renkontiĝi ie meze. Ŝajnas ke oni ne volis profiti de ĉi tiu ebleco.

Verdire, mi kredas ke ĝi estas afero pli granda ol reglamentaj reguloj: ni nun tuŝas la kernajn valorojn de TEJO: tutmonda kaj organiza. Ne nur kvinono sed eĉ ĉirkaŭ triono de la Komitato (laŭ nunaj taksoj de aktualaj komitatanoj) unuiĝis por postuli ke reta eksterordinara KoKu okazu, kaj mi sincere esperas ke ĉi tian eksterordinaran elpaŝon la Estraro nepre subtenu malgraŭ siaj propraj starpunktoj, ĉar tio estas demokratio en agado. Krome, se ni devas daŭrigi ĉi tiun glavbatalon de reglamentaj postuloj, mi citas la punkton 2.1.2 de la Komitata Reglamento, en kiu la Komitato: "decidas pri la agado de la Estraro." Evidente, eksterordinara KoKu estas la volo de la Komitato, kaj la Estraro devas ĝin faciligi.

Sed bone. Se vi ne volas kunvoki ĝin kaj nenio povas ŝanĝi vian menson, ni kunvokos ĝin por vi. Mi bedaŭras ĉar tio ĉi ne eĉ devus esti mia laboro. Ĉiukaze, kunvoko devas alveni laŭeble plej baldaŭ kun la reglamente necesaj detaloj. Ĉiuj komitatanoj, ne nur tiuj kiuj skribe postulis la kunvenon, mi invitas ke vi per ĉi tiu retlisto (aŭ private) proponu daton, horon, aŭ tagorderon laŭ vi taŭgan.

Kunlabore,
Albert Stalin T. Garrido
Ĝenerala Sekretario kaj Komitatano A, Filipina Esperanto-Junularo (FEJ)

Tyron

Jun 11, 2024, 9:17:00 PMJun 11
to tejo-k...@googlegroups.com
Saluton,

Mi komprenas la interpreton de KuboF, ke teorie se la Komitato postulas eksterordinaran komitatkunvenon ili devas prizorgi ĝin. Tamen, aliflanke la reglamento klare ne antaŭvidis la nunan kuntekston, kaj supozas (ŝajnas al mi) ke la Komitato nur bezonus alvoki eksterordinaran komitatkunsidon kaze ke la Estraro tute ne laboras / estas granda problemo pri la Estraro. Konsidere ke la Estraro klare aktivas kaj daŭre laboras, mi taksas ĝin plej sencohava ke la Estraro ankaŭ prizorgu la eksterordinaran komitatkunsidon. Tiel plej facilas kunordigi ĉion, inkluzive kiel ĝi interagos kun la alia komitatkunsido dum la IJK.

Pro tio mi proponas:
  • Oni taksas la originalan retpoŝton de Albert kiel la "alvoko" (tiel kongruas kun reglamentaj limdatoj)
  • Ni ĉiuj akceptas ke plene reta komitatkunsido okazos dum la semajnfino 27/28an julion
  • La Estraro dum sia sekva kunsido (laŭplane dum venontaj 2 semajnoj) kunmetos planon por la eksterordinara komitatkunsido - inkluzive specifan tagon, horon, kaj tagordon - kaj poste prezentos ĝin al la Komitato
Mi esperas ke tiu propono plaĉas al ĉiuj. Krom se iu forte kontraŭas, ni konsideru ĝin la nuna plano.

Igor Almeida

Jun 12, 2024, 12:24:49 AMJun 12
to tejo-k...@googlegroups.com
Resaluton, Albert kaj aliaj.

Dankon, Tyron, pro via rapida kaj tre trafa respondo!!

Mi ŝatus, tamen, punktigi, ke estas vere maloportune, ke la intencoj de la ĜenSek (kaj konsekvence de la tuta Estraro) estu tiel malbone interpretata, kiam fakte, kio okazas estas simple, ke kialo pro kiu la Estraro kontraŭis la Eksterordinaran KoKu estis precize la plia laboro, kiun ni devus havi por ĝin okazigi kaj nur pro tio ni esperas de la popstulantoj prizorgi la organizadon de la postulataĵo tiurilate.

Kiel Tyron jam tre trafe diris, la afero estos prizorgara en la venonta EsKu. Tamen, pro tio ke nia EsKu ne okazos antaŭ paro da semajnoj, multe pli oportune estus, ke la Komitato povus antaŭenigi la aferon.

Mi bedaŭras ĉar tio ĉi ne eĉ devus esti mia laboro.
Kaj por resti ĉe la Reglamento, ja estas via (plurala pronomo) laboro fari tion.

Sed ni marŝu kune. Kunigante la ideojn de la Komitato kaj la diskutadon de la onta EsKu, tre baldaŭ ni havos tagordon kaj difinojn pri dato kaj horo! Antaŭdankon al Albert kaj al ĉiuj Komitatanoj, kiuj --per siaj sugestoj-- helpos lin en la tasko!

Antaŭdanke,