TDD veri listesi ve kunye tasarisi

Deniz Yuret

to tdd-...@googlegroups.com
Merhaba,

TDD (Turk Dil Deposu / Turkish Data Depot) icin veri listesi olusturmaya ve kunye tasarlamaya basladik. Sonucta LDC gibi bir site hedefliyoruz. Oradan farkli olarak:

* Verilerin yaninda modelleri de (or. parser, lm) sunabiliriz.
* Bazi modelleri interaktif hale getirip http://tools.nlp.itu.edu.tr gibi online servis sunabiliriz.
* Derlemleri aranabilir hale getirebiliriz.

Bu tasarim asamasinda iki konuda katkiniza ihtiyacimiz var:

1. Elinizdeki ya da ulasabildiginiz ve paylasilabilir oldugunu dusundugunuz veri ve modelleri lutfen bu spreadsheet'e girelim, yavas yavas bir envanter ortaya ciksin. Her ayrintiyi su an doldurmasaniz da olur, kataloga ekledikce kunye ayrintilarini birlikte tamamlariz. Ben web sayfamda ve kendi sunucumda tuttugum verileri girmeye basladim.

2. Degisik veri turleri, bunlar icin kunye bilgileri ve kalite standartlarini bir dokumanda tartismaya basladik, lutfen buraya yorumlarinizi girin.

tesekkurler,
deniz

cagri coltekin

to tdd-group
Merhabalar,

Oncelikle davet icin tesekkurler,  sonucun herkese yararli olacagindan eminim.

Zaman darligi nedeniyle aktif olarak katkida bulunabilecegimden emin degilim. Ancak   <https://turkishnlp.github.io/list/> adresinde birkac yildir guncel tutmaya calistigimiz bir liste var. Amac, bir "repository" olmakdan daha cok kaynaklari ve ilgili yayin/link'leri listelemek. Bu calisma icin de ise yarayabilir.

Selamlar,
Cagri