Re: Ngaahi lesoni ki he Sapate ni 30.07.2023

Semisi Kava

to Tasilisili Groups, Tasilisili Ngaluope

“NGAAHI LESONI KI HE SAPATE NI 30.07.2023”

SAAME 139:129-136

129‘Oku fakaofo ho‘o ‘ū fakamo‘oni ko ē:

Ko ia ai, kuo tauhi ia ‘e hoku laumālie.

130Ko e to‘o ‘o ho‘o folofola ‘oku fakamaama:

‘Oku ne fakapoto ‘a e loto ‘ata‘atā.

131Na‘a ku to‘o hoku ngutu, pea tatū hoku manava:

He na‘a ku holi ki ho‘o ‘ū tu‘utu‘uni na.

132Hanga mai, pea ke loto ‘ofa,

He ko e konisitūtone ia ki he kakai ‘oku ‘ofa ki ho huafa.

133Ta‘ofi tu‘u ‘eku laka ke fou ‘i ho‘o lea:

Pea ‘oua ‘e tuku ke pule‘i au ‘e ha kovi ‘e taha.

134Huhu‘i au mei he fakamālohi ‘a e tangata:

Pea te u tauhi ho‘o ‘ū enginaki na.

135‘Ai ke malama mai ho fofonga ki ho‘o sevāniti ko au:

Pea ako mai ho‘o ngaahi fekau.

136‘Oku tafe hoku lo‘imata hangē ha vaitafe;

Koe‘uhi ‘oku ‘ikai te nau tauhi ho‘o lao ko ē.

1 TU’I 3:5-12

5‘I Kipione na‘e hā ‘a e ‘Eiki kia Solomone ‘i ha vīsone po‘uli: pea folofola ‘a e ‘Otua, Fai mai ha‘o kole pe ko e hā te u ‘atu.

6Pea pehē ‘e Solomone, Kuo ke fai ki ho‘o tamaio‘eiki ko Tēvita ko ‘eku tamai ha ‘ofa lahi, ke tuha mo ‘ene taka ‘i ho ‘ao ‘i he mo‘oni, mo e mā‘oni‘oni, mo e loto totonu, ‘i he‘ene fakafeangai ki he ‘afiona; pea kuo ke tauhi ma‘ana ‘a e fu‘u ‘ofa ni, ho‘o tuku hono foha ke nofo ‘i hono taloni, hangē ko ia he ‘aho ni. 7Pea ko eni, ‘Eiki ko hoku ‘Otua, kuo ke fakanofo ho‘o tamaio‘eiki ko au ke fetongi ‘eku tamai ko Tēvita ‘i he tu‘i: ka ko au ko e momo‘i tamasi‘i; hono kuo u ‘ilo ke hū ki tu‘a mo hū mai? 8Ka ko ho‘o tamaio‘eiki ko au ‘oku ou lotolotoi ‘i ho kakai kuo ke fili, ko e fu‘u kakai, ‘oku ‘ikai lava hono lau, pe hano tohi, ko ‘enau tokolahi. 9Ko ia ke ke foaki ki ho‘o tamaio‘eiki ko au ha loto tokanga, ke fakamaau ho kakai ni, ‘o sivi ‘a e lelei mo e kovi; he ko hai ‘oku fe‘unga ke fakamaau ho kakai ni kuo pehē fau?

10Pea na‘e tau lelei ‘a e lea ko ia ki he finangalo ‘o ‘Ātonai, ‘a e kole ‘e Solomone ‘a e me‘a ko ia. 11Pea folofola ‘a e ‘Otua kiate ia, Ko e me‘a ‘i ho‘o kole ‘a e me‘a ni, ‘o ‘ikai te ke kole ma‘au ke ke mo‘ui fuoloa, ‘o ‘ikai te ke kole ma‘au ha fu‘u koloa, ‘o ‘ikai te ke kole ke ‘auha ho ngaahi fili; ka kuo ke kole ma‘au ‘a e poto ‘i he fanongo ki he fakamaau; 12vakai kuo u fai ki ho‘o lau; vakai kuo u ‘atu ha loto poto mo vavanga, ko ia kuo ‘ikai ha taha ‘i mu‘a ‘e tatau mo koe, pea ‘e ‘ikai tu‘u hake ha taha pehē ‘amui.

LOMA 8:26-39

26Pehē foki, ko e Laumālie ‘oku ne tokoni‘i ‘eta vaivai: ‘o pehē, ‘oku ‘ikai te ta ‘ilo pe ko e hā te ta lotua ke hoa mo ‘eta faingata‘a: ka ko e Laumālie ‘oku ne hufekina ‘e ia ‘a kitaua, ‘aki ‘a e ngaahi to‘e ‘oku ‘ikai fa‘a fakamatala. 27Ka ko ia ‘oku ne hakule ‘o e loto, ‘oku ne mea‘i ‘a e me‘a ‘oku feinga ki ai ‘a e Laumālie; koe‘uhi ‘oku fai ‘i he funga ‘o e finangalo ‘o e ‘Otua ‘ene hufekina ‘a e kakai lotu.

28Kae‘uma‘ā ‘oku tau ‘ilo, ‘ilonga ‘a e kakai ‘oku ‘ofa ki he ‘Otua, ‘oku fengāue‘aki ‘a e me‘a kotoa pē ma‘anau lelei; he ko e kakai kinautolu kuo ului ‘o fakatatau ki he‘ene tu‘utu‘uni. 29He ko kinautolu na‘a ne toka mea‘i, na‘a ne toka tu‘utu‘uni foki ke nau hokosi ‘a e ‘īmisi ‘o hono ‘Alo; koe‘uhi ke ne ta‘okete ki he tehina tokolahi. 30Pea ko kinautolu na‘a ne toka tu‘utu‘uni, na‘a ne ui foki kinautolu; pea ko kinautolu na‘a ne ui, na‘a ne fakatonuhia‘i foki kinautolu; pea ko kinautolu na‘a ne fakatonuhia‘i na‘a ne fakalāngilangi‘i foki kinautolu.

Ko e ‘Ofa ‘a e ‘Otuá

31Pea ko e hā ai ha‘ata lea ‘e fai ki he ngaahi me‘a ni? ‘Ā, kapau ‘oku kau ‘a e ‘Otua ma‘atautolu, pea ko hai tū ‘e ta‘ofi mai? 32Seuke, kapau na‘e ‘ikai mamae ‘e he ‘Ene ‘Afio ki hono ‘Alo mo‘oni, ka ka tukuange ia ke pekia koe‘uhi ko kitautolu fuli pē, pea fēfē ai ha‘ane mamae ke foaki mai mo ia ‘a e me‘a kotoa pē. 33Ko hai te ne talatalaaki ‘i ‘a e kakai kuo fili ‘e he ‘Otua? ‘a e ‘Otua koā, ‘a ia ‘oku ne fakatonuhia‘i kitautolu? 34Ko hai ‘a e fakahalaia? ‘A Kalaisi koā, ‘a ia na‘a ne pekia ma‘atautolu, kae‘uma‘ā ‘ene toetu‘u; ‘a ia ‘oku ne ‘i he nima to‘omata‘u ‘o e ‘Otua, ‘a ia foki ‘oku ne hufekina kitautolu? 35Ko hai tū ha taha te ne motuhi kitautolu mei he ‘ofa ‘a Kalaisi? ‘A mamahi? ‘A faingata‘a? ‘A fakatanga? ‘A honge? ‘A taka pē? ‘A tu‘utāmaki? ‘A heletā? 36(‘o hangē ko e lau ‘a e Tohitapu,

‘Oku ‘osi atu ‘a e ‘aho mo e fai homau tāmate‘i koe‘uhi ko koe:

Ne lau kimautolu ko e fanga sipi pē ke tāmate‘i).

37‘Ikai; ka ‘i he ngaahi me‘a ni kotoa pē ‘oku tau ikuna noa pē ‘iate ia ne ne ‘ofa‘i kitautolu. 38Seuke, ‘oku te tui, ‘e ‘ikai lava ‘e he mate, pe ko e mo‘ui, pe ko ha kau ‘āngelo, pe ko ha kau pule, pe ko ha ngaahi me‘a ‘oku lolotonga ni, pe ko ha ngaahi me‘a ka hoko mai, 39pe ko ha ngaahi mālohi, pe ko ha mā‘olunga, pe ko ha loloto, pe ko ha me‘a ‘e taha ‘i Natula, ‘e ‘ikai te ne lava ke motuhi kitautolu mei he ‘ofa ‘a e ‘Otua, ‘a ia ‘oku ‘ia Kalaisi Sīsū ko hotau ‘Eiki.

MATIU 13:31-33, 44-52

Ko e Fua‘i Mūsita

(Ma‘ake 4.30-32; Luk 13.18-19)

31Ko e fakatātā ‘e taha na‘a ne ‘ai atu kiate kinautolu, ‘o pehē, ‘oku tatau ‘a e Pule‘anga ‘o Hēvani pea mo ha tenga‘i mūsita, ‘a ia na‘e to‘o ‘e ha tangata, ‘o tō ‘i he‘ene ngoue: 32‘a ia ‘oku si‘i ange ‘i he tenga kotoa pē, kae hili ‘ene tupu, ko e lahi ia ‘i he fa‘ahinga mohuku kai, pea ‘oku hoko ko e ‘akau; ko ia ‘oku ha‘u ‘a e fanga manupuna ‘o e ‘atā, ‘o nofo ‘i hono ngaahi va‘a.

Ko e Lēvani

(Luk 13.18-21)

33Ko e fakatātā ‘e taha na‘a ne lea‘aki kiate kinautolu, ‘o pehē, ‘oku tatau ‘a e Pule‘anga ‘o Hēvani mo ha lēvani ‘a ia na‘e to‘o ‘e ha fefine, ‘o tuku fufū ‘i ha tatanga mahoa‘a ‘e tolu, kae‘oua ke fai lēvani hono kotoa.

Ko e Tanunga Koloa Fufū

44‘Oku tatau ‘a e Pule‘anga ‘o Hēvani pea mo ha koloa na‘e tanu ‘i ha ngoue: ‘a ia na‘e ‘ilo ki ai ha tangata, ‘o ne fufū, pea ‘i he‘ene fiefia ai ‘oku ne ‘alu ‘o fakatau atu ‘ene me‘a kotoa, kae fakatau ‘aki ‘a e ngoue ko ia.

Ko e Mata‘itofe Mahu‘inga

45‘Oku tatau foki ‘a e Pule‘anga ‘o Hēvani pea mo ha fai fakatau; ‘a ia na‘a ne ‘alu ko e kumi mata‘i tofe lelei: 46pea ‘i he‘ene ‘ilo ki ha taha, ko e mata‘itofe mahu‘inga lahi, na‘a ne ‘alu ‘o fakatau atu ‘a e me‘a kotoa pē na‘a ne ma‘u, ka ne fakatau ‘aki ‘a e mata‘itofe ko ia.

Ko e Kupenga

47‘Oku tatau foki ‘a e Pule‘anga ‘o Hēvani mo ha ūloa ne tō ‘i tahi, ‘o ne ha‘o ‘a e ngaahi fa‘ahinga ika kotoa. 48Pea ‘i he‘ene fonu na‘a nau toho hake ki he matā‘one‘one, ‘o nau nofo hifo ‘o fa‘o kato ‘a e ‘aonga, kae li‘aki ‘a e kovi. 49‘E pehē ‘i he faka‘osi ‘o māmani: ‘e ‘alu atu ‘a e kau ‘āngelo, pea te nau vahe‘i mai ‘a e kakai kovi mei he lotolotonga ‘o e failelei, 50pea te nau laku kinautolu ki he fōnise afi. Ko e potu ia ‘e toki hoko ai ‘a e tangi mo e fengai‘itaki ‘o e nifo.

Ko e Koloa Fo‘oú mo e Koloa Motu‘a

51Kuo mahino kiate kimoutolu ‘a e ngaahi me‘a ni kotoa?

Pea nau tali, Ko ē.

52Pea pehē ‘e ia kiate kinautolu, Ka ko ia; pea ‘ilonga ha akonaki kuo ako ‘i he Pule‘anga ‘o Hēvani, ‘oku hangē ia ko ha tangata matāpule, ‘a ia ‘oku ne laku atu mei hono ‘ai‘anga koloa ‘a e me‘a fo‘ofo‘ou mo e me‘a mu‘a.

Fakamanatu atu ‘etau ngaahi lesoni ke laulau atu he uike ni.....

Kavauhi

Tevita Finau

to tasil...@googlegroups.com
Malo Faifekau.

Tevita M. Finau
M +64 211501970

Ko e tu'asila ke 'ave ki ai ha'o tasilisili ko e tasil...@googlegroups.com
Ke to'o ho tu'asila mei he memipa he Tasilisili, email ki he tasilisili-...@googlegroups.com
Ko e website 'a e Tasilisili ko e http://groups.google.com/group/tasilisili

---

Saulisi Mafileo

to 'Semisi Kava' via Tasilisili-he-ngaluope
Malo tangata'eiki