{Tarih-Eğitim} Okul Öncesi Eğitimin Rotasını Gençler Çiziyor!

Gökhan Erenoğlu

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ROTASINI GENÇLER ÇİZİYOR!

15 Mayıs 2010 Cumartesi günü İGEDER’in düzenlediği Ulusal Okul Öncesi Öğretmenleri Zirvesi’nde okul öncesi eğitim tüm boyutlarıyla tartışıldı.

Okul öncesi eğitimin önemine ilişkin bilincin gelişmesiyle okul öncesine devam eden öğrenci sayısında da hızlı bir artış yaşanıyor. Bu artış, birçok sorunu da beraberinde getiriyor. Yetişmiş öğretmen ihtiyacı ve nitelikli eğitim kurumu ihtiyacı bu sorunların başında geliyor.

Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin, öğretmenlerin ve üniversitelerin okul öncesi öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğrencilerin büyük ilgi gösterdiği zirve Ümraniye İrfan Koleji Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Gün boyu büyük bir ilgi ve katılımla gerçekleşen Zirve’nin açılış konuşmasını yapan Dernek Başkanı Dr. İbrahim Hakan KARATAŞ, nitelikli ve özgürlükçü bir eğitim sürecinin insan olma onurunun gereği olduğunu belirtti. Karataş, “Büyük medeniyetleri ancak özgür ve potansiyelinin farkında bireyler inşa edebilir.” dedi.

Okul öncesi eğitiminde uygulanan özgün proje ve etkinliklerin tanıtıldığı tebliğlerin ardından Prof. Dr. Fatma Şahin de “Okul Öncesinde Problem ve Proje Tabanlı Öğretim” konulu bir sunum yaptı. Katılımcıların ilgiyle izlediği konferansta Prof. Şahin, okul öncesi öğrencilerin bilimsel yaklaşımları özümseme, problem tanımlama ve proje geliştirme becerilerini geliştirmeye yönelik pratik önerilerini paylaştı.

Forum bölümünde “Bizi Biz Yapan Erdemlerimiz: Okul Öncesinde Değerler Aktarımı” ve “Okul Öncesi Eğitimin Zorunlu Hale Getirilmesi ve Okul Öncesi Alanda Çalışacak Öğretmenlerin Yetiştirilmesi” konuları hararetle tartışıldı.

Değerler eğitimi ile ilgili tartışmada aktarılacak değerlerin evrensel insani değerler olduğu ve değerler eğitiminde ideolojik yaklaşımlardan uzak durulması gerektiği sonucu öne çıktı.

Öğretmen yetiştirme ile ilgili büyük sıkıntıların yaşandığı gözlemlenen forumda, okul öncesi öğretmenlerinin mesleki bilgiyle beraber işini severek yapmaları gerektiği vurgulandı.

Kapanış ve değerlendirme oturumunda Gönüllü Öğretmen Zümreleri koordinatörü Gökhan ERENOĞLU; İGEDER’in branşlara yönelik zirve faaliyetlerine devam edeceğini söylerken, ikincisi Kasım ayında yapılacak olan “Ulusal Öğretmenim Sempozyumu”nda bu sefer okul öncecileri de görmek istediğini belirtti.

İGEDER, daha önce de sınıf, tarih ve Türkçe-edebiyat öğretmenleri zirveleri geçekleştirmişti.

 IMG_6173.JPG  IMG_6176.JPG IMG_6394.JPG

IMG_6182.JPG IMG_6210.JPG IMG_6215.JPG

IMG_6222.JPG IMG_6225.JPG IMG_6252.JPG

--
Gökhan Erenoğlu
Marmara İlahiyat 98

--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Tarih-Eğitim" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu gruba kayıt göndermek için tarih-...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.