Gıda ve Tarımsal Ürün Piyasaları

ahmet tomar

to zmo izmir, izmir tarım gırubu, tareko 86 tareko86, dsi tareko tar�msal, ferdan ciftci, eda...@gmail.com, minepa...@gmail.com, enver.du...@ege.edu.tr, harun raşit uysal, Ege TV Tarım ve Ekonomi, Saadet Altaylar, gıdamuh odasıgurubu, turan tuncer, fatih taşdöğen, Ferruh IŞIN, KURTULUS BINGOL, Kürşad YUVGUN, okay serçinoğlu, ismasil ugural, mahmut eskiyörük, pınar nacak, fatih zor, tahir yavuz, Murat Akar, murat sam, Tayfun ozkaya, tarımekonomisi derneği, teder yeni, ayhan c�k�n, akın olgun, Ela Atis, gamze, özgür hancıoğlu, kami...@hotmail.com
 Arkadaşlar, son günlerde tarım ürünleri fiyatlarında yaşanan dalgalanma ve olumsuzluklara çözüm bulundu " Gıda ve Tarımsal Ürün Piyasaları İzleme ve Değerlendirme Komitesi" kurulması hakkında Başbakanlık genelgesi bugün ki RG yayınlanmıştır.
Gıda ve tarım ürünleri arzının ve fiyatlarının sürdürülebilir bir yapıda olması, gerek toplum sağlığı açısından gerekse sosyal ve ekonomik açılardan önem taşımaktadır. Ülkemizde tarımsal üretim; kuraklık, don, aşırı yağış ve diğer doğal afetler gibi iklim koşullarına ve üretim tercihlerinde yaşanan beklenmedik değişimlere göre şekillenmektedir. Ayrıca, dağıtım zincirindeki yapısal sorunlar üretici fiyatlarıyla tüketici fiyatları arasındaki ilişkiyi bozmakta ve fiyatlardaki dalgalanmaların boyutunu artırabilmektedir. Tarımsal üretim ile gıda ve ürün fiyatlarında çeşitli şekillerde ortaya çıkan dalgalanmalar nedeniyle bu piyasaların yakından takibi gerektiğinden hareketle  komite kurulması kararlaştırılmıştır. Ancak komitenin yapısına bakınca çözüm olacağı tartışılabilirse de olumlu bir adım yinede....  .
Bilgilerinize
Ahmet TOMAR
TMMOB Ziraat Müh. Odası İzmir Şb. II. Başkanı

DSİ 2. Bölge Müdürlüğü
Tarımsal Ekonomi ve Havza Yönetimi Başmühendisi

tomar...@yahoo.com    ahmet...@dsi.gov.tr

Tel: 0232 435 51 00-196      0532 779 67 27
Gu0131da ve Taru0131msal u00DCru00FCn Piyasalaru0131 9 Aralu0131k 2014 SALI.docx