Naujųjų 2021 m. karantinu ribotos kelionės.

402 views
Skip to first unread message

Jan 4, 2021, 4:12:11 AM1/4/21
to Tapufilialas

Juzina, Marija, Zita, Gintas.    Aukštųjų Panerių kalniukais (2021.01.02, šeštadienis)

Mūsų mėgstamas, arti esantis, turistinis  rajonas. Vienoje iš mūsų slaptųjų stovyklų užkūrėme simbolinį laužą, pietavome, pažymėjome Naujuosius Metus. Oras buvo geras; gamta pasidabinusi sniegu. Rajonas tampa populiarus; sutikome kelias grupeles. Jei ten pradės daugiau lankytis pėsčiųjų, dviratininkų, gal pavyks gamtos mylėtojams išguiti iš ten motociklus, tebeniokojančius šią Dievo dovanotą gamtos stebuklą.

Juzinos foto: pažymėjome Naujuosius 2021 metus.

A.Panerių kalniukai_20210102_2.jpg
A.Panerių kalniukai_20210102_1.jpg

Jan 9, 2021, 10:45:19 AM1/9/21
to Tapufilialas

Slidinėjimo pradžia (2021.01.09, šeštadienis)

Gintas. Pagaliau – žiema! Tikiuosi, be manęs, ir kiti išbandė šiandien slides, nes oras ir sniegas tam – ko puikiausi. Pradžiai, geriau arčiau namu. Visi mes turime pašonei tinkamas slidinėjimui vietas. Man tereikia tik nusileisti liftu žemyn – ir ant slidžių!

Paskutiniu metu (2-3 kart sav.) žygiavau A. Panerių kalniukais, Griovų GMD, Karveliškių apylinkėmis bei Medžiakalnio GMD. Dažniausiai – vienas, šeštadienį – su kuo nors. Antradienį, sausio 5 d. „kalniukuose“ buvome kartu su Skirmantu. Mūsų 2-oje slaptoje stovykloje užkūrėme laužą. Buvo gana drėgna, bet Sk. turėjo sausų skalelių.
Message has been deleted

Jan 10, 2021, 4:20:03 PM1/10/21

Dangira.                            Vingis  (2021.01.10)

Savaitgalį slidinėjau Vingio parke. Puikumėlis. Priešais estradą didelis plotas puikaus sniego, galima sukti ir sukti ratus. Miškeliuose sunkiau - sniego mažiau, vėžių nėra, takais vaikšto daug žmonių.

2021 m. sausio 10 d., sekmadienis 23:00:22 UTC+2 Tapufilialas rašė:

Dangira.                             Vingis  (2021.01.10)

Savaitgalį slidinėjau Vingio parke. Miškeliuose sniego nėra arba mažiau, slidinėti sunkoka. Užtai prie estrados didžiulis plotas gero sniego. Galima sukti ir sukti ratus; esamoms sąlygoms - puikumėlis.

Jan 17, 2021, 3:41:18 PM1/17/21
to Tapufilialas

Info telefonu.                     Slidinėjimas  (2021.01.17)

Juzina slidinėja Kiemelių apylinkėmis (ten yra jos su Rolfu „Baronija“), Marija – prie pat jos namo laisvame plote tarp Algirdo ir Mortos g-vių (Naujamiestis), Volodė – Neries pakrante nuo Šilo tilto Verkių link (slidinėja kasdien nepaisant šalčio, 01.17 slidinėjo jau 11-ą kartą), Henrikas –  iš savo valdos Kazimieriškių apylinkėmis, Skirmantas – kas antrą dieną Karoliniškių KrD nuo Šeškinės iki Žvėryno, Dangira – Vingio parke, Gintas – nuo savo namo Lazdynuose Karoliniškių KrD (deja, slidinėjo dar tik 3 kartus; bijo šalčių). Tikriausia slidinėja ir kiti mūsų būrelio turistai, bet iš jų negauta žinių.

Jan 23, 2021, 2:54:27 PM1/23/21

Žiema (2021.01.22)

Liuda. 2021-01-22 traukiniu Liuda ir Feliksas nuvykome į Trakus. Pradžia buvo saulėta. Palei Lukos ež., pro pilį, patraukėm aplankyti Akmenos ežero pliažo. Pakeliui matėm vieną slidininką, sukantį ratus apie Lukos ežerą, bet nei vaikščiojančių, nei žvejų ežeruose nematėm. Prisiminėm mūsų pasislidinėjimus ir pasivaikščiojimus. Pažiūrėjom Janio namą, kuris vis dar parduodamas. Akmenos ež. apylinkėse ir pliaže - žiema. Išgėrėm arbatos miške, netoli pliažo. Mums įprasta vieta prie pliažo kiosko buvo užimta. Grįžtant pasivaišinome kibinais iš Senosios Kibininės (mes vaikščiotojai ten dažnai vaišinomės kibinais, vynu, alum....). Dar atsižymėjom prie Šv. Jono Nepamuko koplytėlės. Su tamsa grįžome namo. Geras buvo žygelis.

Liudos foto: Žiema iš g/ž stoties ir prie Akmenos ež.

Stasė šauniai slidinėja Žaliųjų ež. ledu.

Akmenos ež._20210122.jpg
Trakai, prie stoties_20210122.jpg

Jan 24, 2021, 9:40:07 AM1/24/21
to Tapufilialas

Dalia                                  Linkėjimai iš Burbiškių Paneriu miškų (2021.01.23)

Žiemos pramogos. Vieni mūsų būrelio nariai slidinėja, o kiti žaidžia.  Linkėjimus siunčia Dalia (ir foto), Aušrelė, jos sesuo Laima ir du Seniai Besmegeniai.

Žiemos žaidimai_20210123_2.jpg
Žiemos žaidimai_20210123_1.jpg
Žiemos žaidimai_20210123_3.jpg

Jan 27, 2021, 2:20:10 PM1/27/21

Bagdo kalnas (2021.01.26)

Juzina, Zita, Gintas.    Nuo Valkininkų st. (Ž. Paneriai). Gausiai iškritęs sniegas. Miške daug nulūžusių medžių, šakų, ir girdisi dar belūžtant. Plonesni medeliai, krūmai nulinkę lik žemės, užtverdami dar nepramintus takus. Nupurčius sniegą, medeliai atsitiesia ir praleidžia. Užėjome į tradicinę Senųjų Metų palydų vietą (2020 m. dėl karantino liko nepalydėti), išgėrėme Rolfo kavos ir dar šį bei tą... Takas link Bagdo kalno (netoli Gariūnų), pro Fizikos in-tą, daug kur vingiuoja stataus šlaito pakraščių, labai gražiomis vietomis; dabar ten yra 100 km tako aplink Vilnių atkarpa. Taką prieš mus prapėdino kažkokios tai dvi kitos „dūročkos“...

Bagdas yra pats „kiečiausias“ kalnas Vilniuje. Sovietmečiu (ir dar kiek vėliau) ten veikė rimtas kalnų slidininkų klubas. Nuo kalno atsiveria puikūs apylinkių vaizdai (mums neteko, nes buvo apsiniaukę). Gauta žinia, kad šią žiemą ten vėl buvo paleistas keltuvas. Norėjosi tai patikrinti, bet gausiai iškritęs sniegas pridengė visus galimus slidinėjimo pėdsakus. Žygelis patiko. Grįžome busais iš Gariūnų st.

Juzinos nuotraukose: pakeliui į Bagdo kalną.

Bagdo link_20210126_1.jpg
Bagdo link_20210126_2.jpg

Jan 31, 2021, 8:24:06 AM1/31/21
to Tapufilialas

Albertas                             Kelionės - Veržuva  (2021.01.30)

Įdedu keletą nuotraukų iš šeštadienio mūsų trio (Skirmantas, Volodė, Albertas) slidžių žygelio Veržuvos apylinkėse. Buvo ir daug sniego, ir kliūčių, ir laužas, ir Volodės poezija.

Jan 31, 2021, 11:45:39 AM1/31/21
to Tapufilialas

Naujininkai: 100 km taku aplink Vilnių  (2021.01.30, šeštadienis)

Dalia, Marija, Zita, Gintas. Pradėjome 10 val. nuo „Maksimos“. Tako aplink Vilnių 3-os atkarpos pabaiga ir 4-a (nuo Burbiškių), pažymėta kaip „labai sunki“. Ėjome tiksliai pagal gaireles, kad įvertintume trasos parinkimo ir žymėjimo  kokybę. Kai kur, mūsų manymu, galima buvo trasuoti tobuliau; takų šakojimuose nėra krypties rodiklių (nuklydę, patys kai kur nupiešė rodykles ant stulpelių). Žinoma, labai gerai, kad ėjikų-bėgikų džiaugsmui yra nužymėtas šis grandiozinis takas.

Stačiausi kalniukai E-W linijoje palei Užusienius. Paskutiniu metu, ten keliaudami, mes daug jų apeidinėjam  šalimais. Dabar gi visur į šonus – nepramintos pusnys, teko ropštis taku. Mergaitės, ypač Dalia, pasireiškė ten labai stipriai, silpniausiai – Gintas. Priartėję prie Zuikių, nusukome nuo „tako“ ir Vaduvos g-ve „nusiritome“ iki Ūmėdžių st., iš kurios ~17 val. išsivažinėjome.

Sutikome didžiulę stovyklaujančią „džipuotą“ kompaniją (su vaikais ir šunimis) ir dar pora kitų, važinėjančių nuo kalniukų, visiškai nepaisančių karantino reikalavimų. „Take“ irgi buvo nemažai žygeivių.

Dalios nuotraukose: 100 km aplink Vilnių taku ir Vaizdelis pakeliui.

100 km taku_20210130.jpg

Feb 7, 2021, 6:29:05 AM2/7/21
to Tapufilialas

Taku aplink Vilnių nuo Ž. Panerių (2021.02.06, šeštadienis)

Juzina, Zita, Gintas. Pradėjome 10:30  nuo Valkininkų st., baigėme ~17 val. gretimoj Ūmėdžių st. Ėjome „taku“ priešinga kryptimi iki vietos, kur praeitą šeštadienį baigėme ir nusukome  Zuikių link. Tokiu būdu per du kartus praėjome visą tako 4 atkarpą Burbiškės – Ž. Paneriai.  Dėl markiravimo trūkumų ir kitų priežasčių 3 kartus buvome nusukę nuo tako ir šiek tiek paklampojome nepramintu sniegu. Žygelis gavosi ne tik įdomus, bet ir truputį sportiškas. Diena buvo šalta (ryte -16℃) ir saulėta. Pietavome saulės atokaitoje prie tako; einantys taku – pavydėjo...

Feb 15, 2021, 3:47:05 PM2/15/21
to Tapufilialas

Liuda                                 Šv. Valentinas  (2021.02.14)

Vasario 14 d. Žygelis skirtas Šv. Valentino dienai.

Nuvykom traukiniu į Trakus. Galvės ežeras užšalęs, tinkamas vaikščioti. Matėme važinėjant motorines sniego roges. Pro Pilies salas Galvės ežero ledu aplankėm Užtrakio dvarą. Pakeliui sutikom nemažai žmonių,  tik gaila, kad visi eina skirtingomis kryptimis ir nėra vieno gero tako. Tad teko klampoti per užsnigtą ežerą. Ant ežero daug jaunų žmonių porelių, matosi, kad švenčia meilės dieną. Slidininkų labai nedaug. Protarpiais švietė saulutė, matėsi mūsų Saulės kalnas, kurį aplankom, kai keliaujam į Bražuolės piliakalnį. Grįžtant užėjo graži žiemiška pūga. Atėjus į stotį vėl giedra. Namo grįžom autobusu.

Visus su Šv. Valentino diena.  Liuda ir Feliksas.

Liuda ir baisus_20210214.jpg

Feb 18, 2021, 4:40:33 PM2/18/21
to Tapufilialas

Gintas                                Nuo Ž. Panerių (Vasario 16-sios šv. 2021.02.16)

Keliavau nuo Valkininkų st. link Zuikių, aplink juos, ir toliau, visokiais pramintais takais (vieną ruožą - pusnimis) 02.13 (šeštad.) ir 02.16 (antrad.). Abi dienos buvo saulėtos, be vėjo, žygeliui normaliai šaltos. Miškai dabar yra nuostabūs, pasipuošę sniego patalais, o medžiai ir krūmai – sniego pagalvėmis.

Piečiau Zuikių, pakilus į lygumų plato, jaunas vyras (įtakingas vietinis naujakurys), kažkokiu lengvu greideriu, miško keliais ir linijomis, padarė plačius slidinėjimo kelius. Jais vaikšto ir pėstieji, mažai tebedarydami žalos. Ant tokio kelio sutikau vieną (tik vieną!) modernų keturratininką. Jį sustabdžiau, norėjau sužinoti, kaip jis jaučiasi tokio grožio aplinkoje, nederančioje motorams. Jis jautėsi gerai, nepyko ant manęs ir dėstė savo tiesas...

Dėl nuotykio, grįždamas, „saugiai“ praėjau po geležinkeliu Zuikių vamzdžiu. Vamzdžio skersmuo ~1.5 m. Mažiukams gerai, o man, 1.80 m, tenka susilenkti, o dar radikulitas... Vis tiek buvau patenkintas, bet kitą kartą mažesni tegu ten eina...

Feb 21, 2021, 4:27:46 PM2/21/21
to Tapufilialas

Atsisveikinimas su Zuikiais (2021.02.20, šeštadienis)

Dalia, Juzina, Zita, Gintas.

Zuikiai - neoficialus pavadinimas kaimelio, esančio Panerių GŽ tunelio rytiniame gale, ir kuriuo eina Zuikių g-vė. Kaimelyje yra 9-ojo buso Zuikių st. ir du lankytini objektai: minėtas tunelis ir garsusis vamzdis po GŽ pylimu, vietiniams gyventojams (atrakcija turistams) artimiausiai pasiekti Vaduvos r-ną. Kaimelis yra  kalvotoje vietovėje, sodybos autentiškos, juo malonu eiti (aploja šuniukai). Mūsų paskutiniai 5 žygeliai  (maža grupele, ar pavieniui), pradedant 2021.01.30 (iš Naujininkų) ir baigiant šia diena, yra susieti su  Zuikiais. Artimiausiu laiku ten daugiau nekeliausime, todėl ir „atsisveikinimas“.

Atodrėkis dar nepaveikė gamtos grožį ir gerų slidinėjimo bei žygiavimo sąlygų. Oras buvo geras, ir visa kita – taipogi. Žygelio motto tapo žodis „kankolas“. Mergaitės šį žodį žinojo, o Gintas – ne, tai jos jį ilgai mokino, ką jis reiškia. Dalia atsiuntė pora foto su sniego kankolais.

Gintas (iš vėlesnio susirašinėjimo): „Ačiū, Dalia, už „kankolus“. Nors tokio žodžio dideliame šiuolaikinės lietuvių kalbos žodyne neradau, vis tiek  - ačiū.  Tačiau https://www.zodynas.lt/terminu-zodynas/K/kankolas  - radau, įvairių prasmių. Pažiūrėk. „Pirštas be nago, du kankoliukai kabo“  - kas tai?“

Sniego kankolai_20210220_1.jpg
Sniego kankolai_20210220_2.jpg

Feb 28, 2021, 4:29:24 PM2/28/21
to Tapufilialas

Medžiakalnio GMD (2021.02.27, šeštadienis)

Dalia, Juzina, Gintas.  Karveliškių 63 busu 9:22 nuo Sietyno st. iki Vaivadiškių st. Nuo čia yra arčiausia iki GMD (geomorfologinis draustinis). Daliai pasisekė – ji čia pirmą kartą.. Mes, kiti, įvairiais maršrutais, šiuo GMD keliavome nekartą; paskutinis – visai neseniai, 2020.12.26 (irgi trijulė, tik vietoj Dalios - Zita), ir atėjome tada nuo Gineitiškių.

Sniegas pusiau nutirpęs ir susmegęs, eiti nepramintu – nesudėtinga. Miške yra nemažai visai nutirpusių plotų. Daugiausia ėjome pravažinėtais keliukais, o vienoje vietoje – mums reikalinga kryptimi, žvėrelių pramintu taku. Žvėrelių ten yra daug. Savotiškai įdomus gavosi žygelis; oras geras, dažnai spigino saulė; tirpstantis sniegas, balos... Tinkamas apavas -  tik pašiltinti gumiakai. Du kartus kūrenome laužą: pirmą, tik praėjus Medžiakalnio kaimą, pusryčiaujant (Rolfo kava ir kt.), antrą – mūsų įprastoje pietų vietoje, pasislėpus dauboje nuo vėjo.

Išėjus iš miško, Vaivadiškių link, atsivėrė puikus kalvotos atviros vietovės vaizdas. Dalios nuotraukose: rytinis lauželis, pietų laužas, pravažinėtu keliu, gražus vaizdas. Grįžome 16 val. 63 busu iš tos pačios Vaivadiškių st.

Mar 28, 2021, 12:50:22 PM3/28/21
to Tapufilialas

Girulių apylinkėmis, Griovų GMD (2021.03.20, 03.27, šeštadieniai)

Dėl sveikatos problemų ir kt. rūpesčių teko praleisti karantinu ribotus žygelius kovo 6, 13 dd. Atsigavome tik 03.20, kai Dalia, Zita, Rimantas, Gintas pakeliavome Girulių mšk. (anapus Neries matosi Valai, Grigiškės). Aplankėme savo stovyklą ant aukšto Neries kranto, praėjome daug kartų anksčiau vaikščiotais (slidinėtais) takais, praėjome Vaičiūniškių k. (Bieliūnų link) ir pagal vakarinę Griovų GMD ribą – N (šiaurės) kryptimi. Miškuose dar buvo daug sniego ir, žinoma, prilaužyta medžių-medelių.

Kitą savaitgalį 03.27 Juzina, Zita, Gintas, Skirmantas pakeliavome Griovų GMD (vakarinė dalis). Aplankėme seniai nebūtas kalvotas vietas šiauriau Bieliūnų, Smilgių kaimų. Grįžtant užėjome į Dienių stovyklą prie  Šaltinėlio, ten pakūrenome lauželi. Pakeliui dar pasitaikė nemaži sniego plotai.

Abu kartus pradėjome-baigėme Karveliškių st. (63 busas). Oras buvo geras, ribotos kompanijos – malonios. Grįžtant 03.27, stotelėje sutikome 5-es Dienių genties atstoves, kurios lankėsi Girulių mšk. kitu, labai svarbiu, tikslu.

May 1, 2021, 3:19:12 PM5/1/21
to Tapufilialas

Velykinis: nuo Juliaus Janonio st. (2021.04.05, pirmad., 2-oji Velykų d.)

Juzina, Feliksas, Gintas.  Stotelė yra pavadinta,  jauno žuvusio (1896-1917), lietuvių poeto-revoliucionieriaus vardu. Prieš 2 metus, 2019.04.22 (žiūr. Valst. arch.), mes panašiu maršrutu ėjome 12 žm. nieko neįtardami apie būsimas pandemijos negandas. Šį kartą tik 3-se. Simbolinis margučių ridenimas šalia aukštos kalvos, pakibusios vieš Kulokiškių k., pietūs ir lauželis Dirkliškių mšk. (prie šaltinio up.). Žygelio pabaiga Nėščios Briedės miške (slapta vieta), kur kasmet ateidavome atsigerti ir pasiimti beržų sulos. Ir dabar tampėmės (daugiausia Feliksas) su sulos bambeliais, norėdami jos atvežti „užsakovams“.

Žygelis nebuvo iš lengvųjų; daug kur teko eiti kalvotomis, brūzgingomis vietomis. Oras buvo labai geras, kompanija – taipogi. Grįžome iš  „Žaliosios“ st. 68-ju busu. Tai buvo paskutinis Ginto vedamas žygelis. Balandžio 7 d. likimas jam kirto be įspėjimo...