TAKSİM YATIRIM GRUBU (YENİ)

Hayati BAYRAM

to taksimyat...@googlegroups.com

Selamlar, sevgiler  değerli  dostlar;

Arkadaşlar malumunuz üzere, İstanbul ve çevresi her geçen gün kıymetlenmekte.

Etiler-Levent için “zamanında buraları bağ idi, bahçe idi” denildiği gibi, görünen o ki bir gün Arnavuköy- Çatalca- Çorlu-Gebze- Şile- Kandıra…  gibi yerler içinde aynı cümleler kurulacak. 1 yıl önce m²’si 20 tl olan tarlalar, bu yıl  100 tl civarından satılıyor. Havaalanı, kanalistanbul, 3. Köprü vs. projelerle de bu bölgeler oldukça değerlenecek gibi görünüyor.

Bir çoğumuzun tek başına yatırım yapma imkanı bulunmadığından, birlikte hareket edelim düşüncesindeyiz.

Bu amaçla, 10 kişiyi geçmeyecek ve tanıdığımız arkadaşlarımızdan oluşacak bir ekip kurmak istiyoruz.

Bu grup genel olarak şu şekilde işleyecek. (BU KONUDA GÖRÜŞ VE ELEŞTİRİLERİNİZİ BEKLİYORUZ)

  -Her üyeden girişte (3-4 ay gibi bir süre vererek) 1000 TL istenecek

 - Her üye her ay düzenli olarak en az 200 TL ödeme yapacak ( 200 tl’den az olmamak üzere isteyen üye daha fazla ödeme yapabilir.Herkes  ödediği miktar/toplam miktar oranında hisse sahibi olacaktır.)

-Toplanan paranın yatırıma dönüşecek miktarlara ulaşması durumunda hep beraber değerlendirme yaparak bu miktarı değerlendireceğiz İnşaallah.

( Önce yatırım yapıp (borçlanarak) sonra hep birlikte ödemekte bir alternatif. Özellikle çok prim yapacak lüks konut projelerinde ve firma tarafından taksitlendirilen  projelerde.)

Şu ana kadar yaptığımız görüşmeler sonucu ekip yavaş yavaş şekillenmeye başladı.  İsim listesi aşağıda ki gibidir.

1-      1-Halit FURUNCUOOĞLU

2-     2- Mustafa KAYMAK

3-      3-Halil Fatih YENİ

4-      4-Hayati BAYRAM

5-      5-Abdulkerim GÖKBULUT

6-      6-Turgut BİLEN

7-     7- Ümit ZÜFER

8-      8-Selim KILIÇ

9-      9-Abdullah ÇİMENDAĞ (düşünecek)

10-   10-Ömer Faruk BAŞAR    (haberi yok henüz)

Ekte WORD belgesinde madde madde  sistemi yazmaya çalıştık. Henüz net olan hiç birşey yok. Metin üzerinden aklınıza gelenleri de ekleyerek bizimle paylaşırsanız daha verimli olur.

Gruba dahil olmak istemeyen arkadaşlarda bir an önce haber verirse, başka arkadaşlarla irtibata geçeriz.

Ekibi netleştirip, 15- 25 şubat arasında ilk adımımızı atalım istiyoruz.

Cevaplarınızı ve görüşlerinizi bekliyorum.

Allah'a emanet olun.

(Bu mail grubu sadece yukarıdaki isimlerden oluşmaktadır.)

Hayati BAYRAM  - 0 533 391 61 07

yatırım sözleşmesi_YURT (2).docx

Hayati BAYRAM

to taksimyat...@googlegroups.com
Sevgili dostlar,
Şu ortak yatırım konusu ile alakalı görüşlerinizi bekliyorum.

Kimseden geri dönüş yok.
Var mısınız, yok musunuz bir ses verin.

Halil Fatih Yeni

to Hayati BAYRAM, taksimyat...@googlegroups.com
Selamlar sevgili dostlar
Bahsettiğin şartlarda ben varım Hayati. Başlangıç için yatırılacak miktar belki 2000 tl yapılabilir; 3-5 ay süre verileceği için. bir başlangıç tarihi verip harekete geçmek gerek 1 Subat itibariyle başlatalım derim. Mayıs ayı sonuna kadar kararlaştırılan miktar havuza aktarılsın. Aidat ödemesi de şubat itibariyle başlasın. bence geciktirmenin bereketi yok. Kararlarımız katılımcı ortamda alınırsa daha sağlıklı olur düşüncesindeyim. Hayırlı olması temennisiyle

Selam ve dua ile

Hayati BAYRAM

to taksimyat...@googlegroups.com, Hayati BAYRAM
Az önce yazdım birşeyler ama gönderemedim galiba.

2000 tl başlangıç benim için uygundur. Ancak bazı arkadaşlar için uygun olmayabilir.
Bu konuda herkes görüş bildirse, netleşiriz.

İkinci mesele, aylık herkesin eşit ödeme yapması mı yoksa, 200 Tl'den az olmamak üzere hekesin bütçesine göre esnek ödeme yaparak bu şekilde hisselenmesi mi?

ekibi netleştirip, 1 şubattan itibaren olmak üzere başlayalım kısmetse.

Mailler bazı arkadaşlara ulaşmamış, grupta tekrar düzenleme yaptım.İnşaallah ulaşıyordur artık.

ömer faruk baþar

to Hayati BAYRAM, taksimyat...@googlegroups.com
Herkese selamlar,

Başlangıçta bir kapitalin yatırılmasını mantıklı buluyorum :) Diğer türlü BES gibi 10 yıl sonra fayda eder ki bu da heyecan kırıcı olabilir.
Ancak taksitler için esnek ödeme yerine belirlenen meblağın herkes tarafından aylık periyotta ödenmesi daha efektif olur diye düşünüyorum.

Saygilarimla,

Faruk BASAR

P Save a tree! Please consider the environment before printing this e-mail.

to taksimyat...@googlegroups.com
Selamlar
Ödemeler eşit olsun.Gerektiğinde artırılması7/10 ve ya 8/10 onayıyla gerçekleşsin. 2000 tl teklif için arkadaşlar olumlu yada olumsuz görüş bildirirse adını koymuş oluruz. Selametle

Halil Fatih Yeni
Makina Mühendisi
PARSYAPI Mühendislik
Hürriyet Mh. 1744 Sk.
No:1/1 Yenişehir/MERSİN
0 (324) 328 92 92

Kimden: Hayati BAYRAM <bayram...@gmail.com>
Kime: taksimyat...@googlegroups.com
Kopya: Hayati BAYRAM <bayram...@gmail.com>
Gönderildiği Tarih: 12 Şubat 2013 11:53 Salı
Konu: Re: TAKSİM YATIRIM GRUBU (YENİ)

Halit Furuncuolu

to taksimyat...@googlegroups.com

Dostlar selamun aleykum. Aslina bakarsaniz 200un uzerinde odeme yapilabilmesi olayi benden cikmisti. Ama hersey gibi tabi ki bu da tartismaya acik. Cogunluk nasil isterse ona gore odeme yapilmali. Yalniz yarin obur gun bu miktar artirilmasi gerektiginde imkani artirmaya musait olmayan olursa o zaman ne yapacagiz. O kisileri gruptan mi cikaririz(ki bu hic hos olmaz) bilmiyorum. Bu gibi konularda esneklik fayda saglar diye dusunuyorum. Ustelik ayda 400 tl verebilecek biri varsa onun daha cok katki yapmasi toplam meblagin artmasini da saglar. Yalniz bu durum hassas bir hesaplama gerektirmesi acisindan biraz karisik. Bir de bir iki kisinin hisselerinin asiri buyumesi sonucu diger grup uyelerinin hisselerinin asiri azalmasi olumsuz olabilir. Ama buna da bir sinir konulabilir tabi ki. ancak yatirim sozlesmesi madde 11deki gibi yatirim icin acil para toplanmasi gerektiginde istenen ekstra parayi 1kisi bile getiremezse yatirim plani suya duser. Ama esnek hisseli bir sisteme sahip olursak istenen parayi bir kisi getiremediginde plan suya dusmez bir baska ortak ustune dusen miktarin fazlasini odeme sansina sahip olup yatirim plani yine uygulamaya konulabilir. Dedigim gibi bu fikir tartismaya acik. Ben sadece esnekligin faydali oldugunu dusunuyorum. Ve bir de bu acidan bakilmasinin faydali olacagi kanaatindeyim. Bu konudaki fikirlerinizi bekliyorum. Selametle

Android’de Yahoo! Mail’den gönderildi

to taksimyat...@googlegroups.com
Başlangıç için çok küçük meblağla başlamamamak, eğer herkes karşılayabilirse makul. 2000 tl benim için uygun. Eğer bu birikim uzun süreye yayılacaksa, ki yayılacak gibi duruyor, kuruşlu küsüratlı ödemeler yerine, 100 er 200 er tl gibi bir paket miktar belirleyip o birimlerle ödemeler yaparsak, herkes için daha kolaylık olur gibi geldi bana.

Bu arada, grubu sulandırmak istemem ama hepinizi çok özlemişim. Ofiste maili görünce mezunlar toplantısı gibi koktu burnuma, sevindim.

2013/2/12 Halil Fatih Yeni <hfa...@yahoo.com>

--
Selim Kılıç

Bh GMAIL

to taksimyat...@googlegroups.com
Mail gruplari feda olsun sana Selim.

Baslangic icin 2000 tl' ye kayiyoruz gordugum kadariyla.

Umit ve Abdulkerimden haber yok simdilik.
Abdullah Cimendag mazeret belirtti, katilamayacak.

Hayati BAYRAM
0 533 3916107

turgutbilen

to taksimyat...@googlegroups.com
Selamlar dostlar

Güzel bi grup olacağını düşünüyorum. Küçük de olsa bir yatırım için sürekliliği kazanmak en doğrusu olacağını düşünüyorum.
Mali konuda da herkesi kapsaması iyi olacaktır. Ancak hiç zorlamayacak bir meblağ da olmamalı, farketmeli insan giden meblağı ki önemsesin :)
İlk başta 2000 uygundur en azından bir iki sene içinde küçük de olsa bi yatırıma gidilebilir. Aylık 200 TL yerine 100 TL ve her senenin belirli bir ayında 1000TL de olabilir. hesap çok değişmiyor ama sene de bi kere o meblağ gurubu canlı tutabilir???
Ümit Moskova da selmaları var size benim dediklerimi onun dediği kabul edebilirsiniz...

Turgut Bilen

2013/2/12 Bh GMAIL <bayram...@gmail.com>

--
Turgut BILEN
Yapı Mühendisi

ömer faruk baþar

to taksimyat...@googlegroups.com
Sanırım herkes 2 bin lira için uygun fikrini benimsiyor. Makul bir rakam.
Halit'in haklılık payı var, 11. madde el değme ihtiyacı hissettiriyor. Çoğunluk merkezli olsa bence daha hızlı olur.
Diğer yandan ben herkesin eşit miktarda yatırım yapmasından yanayım. Tabi ki mücbir sebepler hariç. (Herhangi bir sıkıntıdan dolayı taksitlerin ödenememesi gibi)
Sonuçta kimse bu grupla oluşan yatırımı birincil planda yapmıyordur. Herkesin kendine göre hesapları ve hedefleri var.
Bu ufak ufak yapılan ve aramızda bir bağ oluşturacak, yer yer bizi görüştürecek bir yapı olacak diye düşünüyorum. Zaten beni çeken de bu fikir oldu.

Ben 2 bin lira başlangıca ve 2 yüz lira taksite onay veriyorum.

Saygilarimla,

Faruk BASAR

P Save a tree! Please consider the environment before printing this e-mail.

to taksimyat...@googlegroups.com

Aslina bakarsan direkt boyle bir arsa da alinabilir. Hazir cok pahali degilken. Ama sistemin bi oturmasi lazim.

Android’de Yahoo! Mail’den gönderildi

Selim Kılıç

to taksimyat...@googlegroups.com
Bana da fikir çok makul geldi. Başlangıç için, hazır arsalar tavan yapmadan fırsatı değerlendirmek, sonra yavaş yavaş ilerlemek de güzel olabilir.
--
Selim Kılıç

Hayati BAYRAM

to taksimyat...@googlegroups.com
Bende bu dusunceye sicak bakiyorum.
Birinin adina kredi kullanmak gerekecek o zaman.

Bu sekilde yatirim ihtimalini de dusunerek, alicilari acik tutalim.
Arsa tarla falan Bakinabiliriz bir taraftan.

Hayati BAYRAM

Faruk Basar

to taksimyat...@googlegroups.com
Ya da herkesten mesela 5er bin lira falan mi toplasak. Direkt yatirim icin. Sonucta birkac senede ikiye uce katlayacak arsalari hedefliyoruz. Herkes kendi kredisini kendi ceksin. Bence grupta boyle onemli noktalari guvenden ziyade yasal bir zemine oturtmak iyidir. Icmizden birine kredi cektirmek belki onun aklinda soru isaretleri olusturabilir.

Sent from BB

> [...]

> Bana da fikir çok makul geldi. Başlangıç için, hazır arsalar tavan yapmadan fırsatı değerlendirmek, sonra yavaş yavaş ilerlemek de güzel olabilir.

Hayati BAYRAM

to taksimyat...@googlegroups.com
Faruk'un dediği gibi başta toplu para toplamak acil yatırım yapmak için çok mantıklı.
Lakin şu an için mümkün görünmüyor. Ciddi ödemeleri olan arkadaşlarımız olduğunu biliyorum.
Belki bunu 5-6 ay sonra falan konuşabiliriz.

İlk gönderdiğimiz word belgesinde (11.-12. madde) bundan bahsetmişiz zaten.

2.2. mesele: Güvenden ziyade yasal zemine oturtma konusunda da konuşalım.

10 kişi adına ortak hesap açılarak 2 veya 3 kişinin imzasıyla toplanan para değerlendirilebilir. Veya hesap 10 kişi adına değil 3 kişi adına açılabilir.

Bu gruptan 3 kişinin hile hurda da bir araya gelmesi zaten başlı başına kıyamet alameti.

Zaten yatırım yapılığı zaman tapuda hisseli olunacak onda sıkıntı yok.

Ödemeler eşit olmadığı taktirde, alınan mülkün tapuda hisselenmesi esnasında sıkıntı olacağını düşünüyorum. Mesela 500 m² arsada biri, %11.3, birisi,  %7.895 diğeri %13,124 gibi saçma hisse oranlarına sahip olacak. Ama denirse ki; bunun bir önemi yok sonuçta arsa bölmeyeceğiz , satarız hisse oranında parayı paylaşırız. O zaman mantıklı.

Bende, Mayıs sonuna kadar 1000 tl, 2013 sonuna kadar  + 1000 tl ve her ay 200 tl ödeme konusu benim için uygundur.

Abdulkerim Gokbulut

to taksimyat...@googlegroups.com
Başlangıç için 2000 tl benim için de uygun bir miktar..Biraz uzak kaldım kusura bakmayın..Malum askerlik :)..8 Mart akşamı inşallah döenceğim İstanbula..Selametle..Bu arada Selim ben de seni çok özledim :D..