CANSO AIM Eğitimi Geliştirme Rehber El Kitabı

Orhan KURT

to taimay...@googlegroups.com
ICAO Doc 7192 Part 3-E eğitim dokümanının AIM Konsepti kapsamında yetersiz kalmasından dolayı ICAO bünyesinde  ICAO AIM Eğitim El Kitabı dokümanının 1. baskısının hazırlanarak yayınlanması çalışmaları tüm hızıyla sürdürülmektedir. Bu sene kasım ayında ICAO tarafından yayınlanması beklenmektedir.

ICAO AIM Eğitim El Kitabı çalışmalarına katkıda bulunmak amacıyla CANSO (Sivil Hava Seyrüsefer Hizmet Sağlayıcıları Teşkilatı) AIM Çalışma Grubu (IFAIMA bu gruba üyedir) tarafından hazırlanan "AIM Eğitimi Geliştirme Rehber El Kitabı" yayınlanmıştır.

 "AIM Eğitimi Geliştirme Rehber El Kitabı" dokümanında yer alan başlıca konular:

1)-AIM Eğitim El Kitabı "yeterlilik bazlı bir eğitim modeli " içermektedir

2)-İnsan kaynakları yönetim sistemi

3)-AIM Personelinin görev ve sorumluluk alanları: Veri ve Bilgi Yönetimi, Statik Veri/Bilgi (AIP, AIC..), Dinamik Veri/Bilgi (NOTAM, SNOWTAM), İlave Ürün ve Hizmetler (VFR Klavuzu- Bir çok ülke tarafından yayınlanmasına rağmen Türkiye'de yayınlanmamaktadır), Uçuş Öncesi ve Uçuş Sonrası Bilgi (PIB..) ve ARO (Hava Trafik Hizmetleri Raporlama Ofisi) Hizmetleri (FPL, ATS Mesajları..)

4)-Bu dokümanda ders ve konulara göre kurs şartları ve süresi belirlenmiştir. Örnek:
 NOTAM Dersi
 Kurs Süresi: 16 Saat
 Kursiyerde olması gereken ön şartlar: İngilizce bilmek; ICAO Annex 15 (5. ve 6. Bölümler), ICAO Doc 8126 ve ICAO Doc 8400 dokümanlarını bilmek; orta derecede bilgisayar bilmek

5)-CANSO AIM Eğitimi Geliştirme Rehber El Kitabı dokümanına göre AIM Kurs Süresi  genel olarak 6 ay olarak değerlendirilmektedir.

Not: DHMİ CANSO üyesidir.

AIM Training Manual_CANSO.pdf