Tots tenim una càmera digital i fem fotografies, us detallaré uns
aspectes bàsics per organitzar les fotografies que fem.
Intenteu fer les fotografies a una resolució de qualitat mitja-alta,
el tamany de l'arxiu ha de ser superior a un mega, això ens permetrà
que al imprimir tinguin bona qualitat en un tamany de A4.
Totes les fotografies que feu les guardeu a no ser que siguin molt
dolentes, (gravació a DVD).
Un mètode per guardar les fotografies:
Tenir les carpetes amb noms de temes i posar la fotografia dins la
carpeta del tema concret.
Per últim, dir-vos que les fotografies tenen un nom per defecte tot
depèn del software de la càmera, a més les càmeres modernes ja tenen
per defecte un menú de propietats en que hi consta el any, mes i dia,
hora, minuts i segons en que va estar feta la fotografia, sempre que
s'hagi actualitzat la data i hora en la càmera.
Això de manera definitiva ens donarà el toc de qualitat al arxivar les
fotografies, doncs dins els temes concrets, renombrarem el nom de
l'arxiu per defecte amb el nom de YYYYMMDD;HHMMSS, per evitar que es
repeteixen noms d'arxius i simplificar la cerca de fotografies d'una
data concreta.
Tomas
www.correusdecatalunya.net