Fw: Az internet társadalmi hatása a jövőben

Simonyi Béla (dt-pf)

to Kiegyensúlyozott Társadalom Műhely, Szerves Társadalom levlista
Ajjjj, a régi mail-címemről fogja talán beengedni, az az érvényes. Újra küldöm.
Béla

--------------
Érdekelheti a társulatot ez a két rövid videó. Szerintem lenyűgöző a pasas, nem csak a gondolatai, hanem a tudatossága is, ami mögötte van.
(Ha valami miatt nem jut be a levelem a KTM-levlistára, megkérhetlek, Blandina, ha jónak látod, szétküldöd?)
Üdv: Simonyi Béla

----------------------
Az alábbi linket Jenő azzal a megjegyzéssel küldte át nekem, egy másik cikkhez kapcsolódva:
"...Van itt valami, ami 'fekete hattyú' effektust hozhat."

Akivel erről még nem váltottunk levelet, kis információ, mi a Fekete hattyú effektus:
...Taleb fejtegetése szerint a fekete hattyú a rendkívül valószínűtlen események jelképe, amelyeknek három jellegzetességük van: előreláthatatlanok, tömeghatást váltanak ki, és utólag tudunk rájuk olyan magyarázatot találni, amelynek nyomán kevésbé esetlegesnek, előreláthatóbbnak látszanak, mint eredetileg. Ilyen fekete hattyú volt a Google sikere vagy 2001. szeptember 11.

Ezek után végre a lényeg:
Kruse P.: Az internet és a digitális társadalom
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UNJso8p0c6A
vagy ugyanaz:
http://www.youtube.com/watch?v=UNJso8p0c6A&feature=player_detailpage
Megjelenés ideje: 2013.01.17.
Nyilvános parlamenti meghalgatás a Bundestagban: Az internet és digitalizálódás társadalmi hatása témában.
  • Róbert Pintér Van egy fordítási hiba a videóban, nem retreat, hanem retweet (a twitterből jön). Ez gyakorlatilag újramegosztást jelent - tehát tetszik valami és én is megosztom újra, így aztán pillanatok alatt körbe tud szaladni egy hír, kép, videó akár a Földgolyón is, vagy átjárja az egész társadalmat, tehát izgalmi állapotot okoz. Ez nem csak a twitter funkciója, hanem a FB-é vagy a tumblr-é is. A Facebook révén mindenhol erős, ahol ez a szolgáltatás elterjedt (tehát szinte az egész világon, nálunk is).
És egy másik, rövid, de még szenzációsabb (ugyancsak Kruse-től):