FW: NÉPMESEBOLT - magyar ínyencségek boltja

Ugrin András

to Ugrin András

... örömmel továbbított levél  ...

Küldöm a "Népmese bolt", a magyar ínyencségek boltja linkjét, ahol
minden áru, csak magyar őstermelőktől, csak családi vállalkozásoktól,
kézművesektől beszerzett fincsiség. Egy nép mesés ízei!

A lányomék az összes megtakarított pénzüket, ebbe tették bele, bárcsak

beindulna nekik ez a vállalkozás! Mindenki szorgalmazza, hogy a magyar
termelőket segítsük a vásárlásainkkal, mert ők is tudnak finom
dolgokat készíteni, és nincsenek telenyomva vegyi anyagokkal, mint a
hipermarkecekben árult élelmiszeripari termékek. Hát ők most
megpróbálják, de reklámra már sajnos nem maradt pénzük, így elkelne
egy kis segítség ezen a téren. Itt meg lehet nézni a választékot, a
termelőket:

http://nepmesebolt.hu/

Cím: 1075 Madách Imre út 5. (Deák térnél a Madách házaknál.)

Légyszíves küldd tovább barátaidnak, ismerőseidnek azzal a kéréssel,
hogy ők is továbbítsák ugyanígy. /Reklám magyar módra! :) /

                         Köszönettel:

                                             /

A(z) üzenetben nem található vírus.
Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
Verzió: 2012.0.2221 / Vírus adatbázis: 2437/5263 - Kiadás dátuma: 2012.09.11.

szepe...@gmail.com

to szerves-t...@googlegroups.com, Ugrin András
Biztos, hogy ez a bolt címe, mert állítólag ezen a címen már nincs bolt. Szeretnék kérni elérhetőséget, ha lehet (utca és nem az internetes, mert a honlapjukon sincs meg a bolt címe).

Dénes Ágnes

to szerves-t...@googlegroups.com, szepe...@gmail.com
Kedves Levélíró!

A bolt facebook oldalán (https://www.facebook.com/NepmeseMagyarInyencbolt) a következő üzenetet találtam április 25-i keltezéssel:

"VÉGKIÁRUSÍTÁS!!!! Hétfőn és kedden 50% kedvezményt adunk MINDEN termékünkre! Mindkét nap 10-19 óráig várjuk minden törzsvásárlónkat, rajongónkat szeretettel, most utoljára! Madách téri üzlethelyiségünket megszüntetjük, internetes rendelésre lesz a továbbiakban lehetőség. "

Szeretettel,
Dénes Ági

Krisztián Bódis

to Dénes Ágnes, szerves-t...@googlegroups.com, szepe...@gmail.com
Kedves Era!

Sajnálom, hogy bezár a bolt. A környéken van az irodánk, ezért tudom, hogy mennyi pénz van itt az utcán. Azt is tudom, hogy óriási a kereslet a közeli irodai dolgozók közt is, és a turisták közt is a minőségi étkeztetésre, mint pl. a szendvicsezők. Ezekkel a Mesebolt termékekkel könnyen lehetett volna kialakítani egy szendvicsezőt. Mintának érdemes megnézni a Király u. 28-ban lévőt. Ezzel be lehet vonzani az embereket a többi termékkínálatra is. Ha még nem késő, meg lehetne próbálni. A Cserpes Tejivó is bejött a Deák téren, a Mc Donalds mellett. A tejivó folyamatosan tele van vendéggel, míg a Mc Donalds pang. Volt, hogy szakadó esőben a járda másik felén álltak az emberek, hogy egyszer bejussanak szendvicset enni, de a Mc Donalds-ban akkor se voltak többen.

Sok sikert hozzá.

Üdv, Krisztián

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
web: http://groups.google.hu/group/szerves-tarsadalom?hl=hu?hl=hu
hozzászólás tagoknak: szerves-t...@googlegroups.com
leiratkozás: szerves-tarsada...@googlegroups.com

Boglar Hajdu

to Krisztián Bódis, Dénes Ágnes, szerves-t...@googlegroups.com, szepe...@gmail.com
Sziasztok!

Én csak azt nem értem, hogy került hirtelen elő egy tavaly szeptemberi hír...
Én próbáltam tájékozódni Ugrin Andrásnál is, aki elindította a láncot, de neki már az e-mailcíme sem él...

Sajnálom, hogy újra ilyen véget ért egy magyar vállalkozás!

Remélem, legközelebb jobb híreket kapok Tőletek/Felőletek!

Boglár

Hajdú Boglár
+36/30/8129 081
boglar...@gmail.com

Hajnalka Szarvas

to Boglar Hajdu, Krisztián Bódis, Dénes Ágnes, Szerves Társadalom levlista, szepe...@gmail.com
Sziasztok!

Én először is örülök, hogy kaptunk hírt ilyen kezdeményezésről a neve is tetszik, már csak azért is, mert én pedig Életmese Klubbot indítok:) Akit érdekel szívesen küldök további információkat. Az is kapóra jött volna, hogy Madách tér, mivel arrafelé dolgozom én is, ezért is sajnálom, hogy nem lesz már ott. Mert én is igyekszem tudatosan étkezni, tehát nemcsak egészséges, hanem magyar helyi termelőktől vásárolni. A napokban pont elhatároztam, hogy fel kell térképeznem, hogy a lakóhelyemhez közel milyen lehetőség van erre. Adnátok tippeket? Szondi utca 45-47. Szatyor vagy mik vannak erre? Szeretnék termelőktől egyenesen vásárolni. Bocskay Józsefék kezdeményezése is nagyon jó, de náluk még csak tojást lehet, vagy van már új portéka?
Az sem hátrány, ha valahol cukormentes dolgok is vannak. A Szimplakertben is jó a termelői vásár vasárnaponként, teltházas szintén, de az egy héten csak egyszer van.

Várom a javaslatokat,

Köszi:) Puszi:) Mindenkinek:)

Hajnal:)

Bocskay József

to Hajnalka Szarvas, Boglar Hajdu, Krisztián Bódis, Dénes Ágnes, Szerves Társadalom levlista, szepe...@gmail.com
Hajnalka!

Nálunk nincs tojás! Csirke nevelési program van.
Most indítjuk (illetve már elindult) a második év.....lehet csatlakozni. (Kerestelek többször is nem is értem, ezt a tojás honnan vetted...)

De most több helyi piacot is indítunk. És tájékoztatásul:

Különböző szervezetek felkértek több szakmai háttérmunkára is, ezek azok, amiknek esetében nálam összefutnak a szálak.
Ezek a részek az alábbiak:

:

  1. helyi termékek "Rövid értékesítési lánc"-ának általános logisztikai kérdései,
  2. helyi termékek piacra juttatásának termelési árualap-kezelési kérdései,
  3. helyi termékek piacra juttatásának kereskedelmi árualap-kezelésének kérdései,
  4. helyi termékek pénzügyi elszámolási rendszere a "Rövid értékesítési láncban", (Forint alapú)
  5. helyi termékek - helyi pénz alkalmazhatósági viszonyai, (értékutalványok és/vagy Bocskai Korona  kezelése)
  6. helyi termékek klíring típusú elszámolási rendszerének lehetőségei, kérdései, (országos árualap-kezelés)
  7. helyi termékek országos logisztikai rendszerének kérdései, (helyi raktárak vs. cross docking átrakópontok és budapesti elosztóközpont logisztikai rendszere)
  8. helyi termékek bevonása a Szociális Szövetkezetek "Sui generis" tagi munkavégzés "termékben munkabér elszámolási rendszeré"-be (saját Hajdúszövetséges munka)
  9. helyi termékek bevonása az általános vállalatok, vállalkozások "termék a Cafeteriába rendszeré"-be.

Akit érdekel a szakmai munka, szívesen várom.....

Üdvözlettel:

Bocskay József

Projektszponzor - 06-30/493-7242
Logisztikai rendszerszervező

Hajdúszövetség
http://hajduszovetseg.hu

Főnix - IT Projekt
http://jobbit.hu

Főnix - Baromfi önellátó program
http://cifranet.hu/legyelgazda

Ezen üzenet és annak bármely csatolt anyaga bizalmas, jogi védelem alatt áll, a nyilvános közléstől védett. Az üzenetet kizárólag a címzett, illetve az általa meghatalmazottak használhatják fel. Ha Ön nem az üzenet címzettje, úgy kérjük, hogy telefonon, vagy e-mail-ben értesítse erről az üzenet küldőjét és törölje az üzenetet, valamint annak összes csatolt mellékletét a rendszeréből. Ha Ön nem az üzenet címzettje, abban az esetben tilos az üzenetet vagy annak bármely csatolt mellékletét lemásolnia, elmentenie, az üzenet tartalmát bárkivel közölnie vagy azzal visszaélnie.

This message and any attachment are confidential and are legally privileged. It is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are not the intended recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system. Please note that any dissemination, distribution, copying or use of or reliance upon the information contained in and transmitted with this e-mail by or to anyone other than the recipient designated above by the sender is unauthorised and strictly prohibited.

Kükedi Zsolt

to Szerves Társadalom levlista

Szia Hajnalka!

Az egyik megoldás, amit Józsiék kezdtek el. Ez a közösség által támogatott mezőgazdaság egy formája is lehetne, bár érdekes módon az állatartásra ezt a terminológiát nem alkalmazzák a franciák, ahonnan ez a rendszer indult. Józsi kifejezetten egy hiánytermékre kezdte el a bértarttatást és ez a csirke lett.

Az AMAP (Associations pour le maintien d’une agriculture paysanne), vagy CSA (Community Supported Agriculture), vagy magyarul a KÁTM (közösség által támogatott mezőgazdaság) másik formája, amikor csak zöldséget termeltetsz a gazdával.

Éppen itt a listán adott hírt Gábor a BIRS Közösség megalakulásáról 2013. március 12-én, amikor a közösség által támogatott mezőgazdaság (CSA/AMAP) modelljét követő BIRS Közösség megalakult a budapesti IX. kerületben. Ennek én is tagja vagyok. Mi Héjjas Szilvia kunszállási biogazdával működünk együtt és az ő zöldségét fogyasztjuk a megalakult vásárlóközösséggel. Minden kedden szállít nekünk a IX. kerületi BIRS bisztróba. Már két hónapja működünk és a közösség is elkezdett épülni. Egyelőre nekem kicsit drágábbnak tűnik, mintha önállóan minden egyes zöldséget piacon vennék, de ugye ennek a rendszernek nem csak a megvásárolt termékben mérhető az értéke.

Itt találsz meg minket: https://www.facebook.com/groups/141650276009754/. Egy MTV riport rólunk: http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/05/08/08/Zoldsegkozosseg_a_belvarosban.aspx.

Szerintem, ha lenne a környékeden 20-40 család, vagy önálló személy, aki szívesen részt venne ilyenben, akkor – attól függően, hogy mire van szükségetek, akár Józsi rendszerével, vagy valamely közeli zöldségtermelő segítségével – ott is lehetne egy vásárlóközösséget alakítani. Még jó sajtót is kapnátok, mert ez most újdonság. (A Wiki oldalon megvan a most működő összes ilyen közösség. Hát, nem sok van! Kérdés, van-e ilyen bio-ügyekben elhivatott ember, aki ezt ott Nálatok képviselné? Utána lesz termelő és lesz érdeklődő is.

Üdvözlettel:

Kükedi Zsolt

titkár, Naphimnusz Teremtésvédelmi Egyesület (http://www.teremtesvedelem.hu/)

kapcsolati referens, Fenntartható Fejlődés és Erőforrások Kutatócsoport (http://www.ffek.hu),

Mobil: +36 (30) 2240662

e-mail (civil): kukedi...@naphimnusz.hu

e-mail (kutatócsoport): zsku...@ffek.hu

e-mail (privát): zs...@kukedi.hu

Gábor Timea

to Szerves Társadalom levlista

Tisztelt Szerves Társadalom Csoport!

A HÓD Iparos Klaszter rendezésében magyar termékek gyártóit és forgalmazóit várjuk, hogy bemutatkozzanak 2 napos rendezvényünkön.

A részvétel ingyenes, mert pályázatból finanszírozzuk!

Időpontja: 2013. június 21-22.

Szeretnénk a magyar ipar termékeit népszerűsíteni. Egy üzletember találkozót is szervezünk, ahova a kiállítók által javasolt vállalkozókat is meghívjuk.

Kérjük, aki szívesen megjelenne a rendezvényen, jelentkezzen a következő elérhetőségeken tájékoztatásért:

Gábor Timea

Pálfi Anikó

GEA MEDIA Nonprofit Kft.

Szeged, József Attila sgt. 115. 6723