Off topik, egyéb kütyük.... 3.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
>Aztán meg most kaptam egy ketyerét a fiaimtól...
Ez egy teljesen kezdőknek való beltéri (súlya 37 gramm akkuval, 2 villanymotorral) helikoptermodell 4 csatornás rádióval.

Nem is baj h.kezdőknek való, mert ez egy teljesen külön világ. Már összetörtem rajta a szénszálas műanyag Hiller tengelyt is. Intéződik a pótalkatrész, de addig is megragasztottam hogy tudjak gyakorolni. Így még nem megy a dolog, de egy fürdőszobamérlegre már le tudok vele szállni. (Persze előtte azért ledaráltam vele egy-két cserepes virágot. :o( ) Elvagyok mint a befőtt... ;o)
(A videó végén röpködnek is vele, érdemes megnézni.)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Amit meg ezen a videón művelnek, az egyenesen az aerodinamika törvényeinek arculcsapása...

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Így jár az, aki még életében nem látott helikoptert közelről!:-))

Gratulálok az új szerzeményhez, Pipás! Nagyon szemrevaló jószág!

Talkie-walkie-k nem zavarják a működését? Igaz, ma már talán nem 27 mega körüli a távvezérlők frekije. Nekem -anno- volt távvezérlős autóm, az tökre megbolondult néha az idegen jelekre.

2013. március 21., csütörtök 22:35:02 UTC+1 időpontban Pipás a következőt írta:
Message has been deleted

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Azért az a Trex 600-as egy komolyabb jószág!:-)

Én nem vagyok modellező, de nekem egyébként nem tetszik, amit azzal a kis géppel művelnek. Az nem műrepülés, az bohóckodás. Mint laikusnak az a véleményem, hogy az a jó modell, ami a lehető legjobban megközelíti az eredeti szerkezet formáját és működését. Ezen a videón inkább egy paródia látható.

Egyébként olvasom, hogy a te géped 2.4 Giga körül működik, tehát a talkie-walkie-k biztosan nem zavarják.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
A rádiója elég komoly. 2 kopter rádió sem zavarja egymást ha jól értem. Először az adót kell bekapcsolni, majd az akkut a kopterbe dugva a vevőt. Ekkor szinkronizálódnak és így (állítólag) nem fordulhat elő interferenciás zavarás.

4 csatornája van:
1. Gáz (emelkedés-süllyedés)
2. Oldalkormány (jobbra-balra fordul)
3. Magassági kormány (előre-hátra bólint (és halad))
4. Csűrő (jobbra-balra dől (és halad))

Ezek kombinációjával bárminek neki lehet ütközni a térben, hirtelen, bármilyen irányból. ;o) Arról nem is beszélve hogy pl. ha veled szemben van a gép (orral neked), a kormányok fordítva működnek. (Mármint csak neked fordítva.) Jobbra akarsz elindulni oszt önfeledten belezúgsz a balra lévő kredencbe.

Az egész szerkezet elég komoly, bár elsőre nem látszik rajta. Minden szénszálas műanyagból van. Na meg ilyen csapágyak vannak benne. Ez meg az elektromos panel a vevővel meg a szervomotorokkal.

>Azért az a Trex 600-as egy komolyabb jószág!:-)
Na persze! Meg az ára is komolyabb. Nagy öröm lehet egy ilyet első nekifutásra rögtön felaprítani. Az a manus meg igen is ügyes. Száz méterről jön le mint a balta oszt megfogja 32 centin. Pl.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Én nem is vitatom, hogy ügyes az ürge, hiszen őrület, amit azzal a kis géppel csinál. Csak saját véleményem az, hogy egy bármilyen modell akkor a "legigazibb", ha minél jobban lemásolja, megközelíti az eredeti szerkezet formáját és működését. Ebből következően egy ilyen modellel végrehajtott prezentáció is valósághű kell legyen.
Amit itt láttunk, az bravúr, de inkább egy olyan Kék Villám-os bravúr, sc-fi-be való.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Persze, igazad van.
BTW egy repülőképes modell más arányokkal kell hogy rendelkezzen mint egy nagy gép elsősorban a súlypont elhelyezkedése miatt.
A modellezésben az élethűt megközelítő másolat külön kategória: a makettezés. Ezek a makettek -mivel igyekeznek minél jobban megközelíteni az eredeti gép alakját- esetlenebbül mozognak a levegőben mint pl. egy műrepülő modell, ahol a gép alakjának, arányainak meghatározásánál csak a célszerűség számít.

Egy modell -már csak a kisebb mérete miatt is- olyan manőverekre képes amit élő szervezet nehezen élne túl. Mármint hogy ha pl. benne ülnél ebben a kérdéses helikoptermodellben, ezek a manőverek simán görcsöt kötnének a vakbeledre. :))

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Tudod Pipás, nekem már akkor görcs állt a vakbelembe, amikor -anno- egy volt kollégád felvitt engem egy kis "prezentációra".:-) No, akkor döntöttem el véglegesen, hogy a következő életemben sem ezt a szakmát fogom választani.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Új ruhát kapott. Ha már helikopter, legyen sárga.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Ez a piros szórócső meg bambuszból készült.  Bocs urak... ;o)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
' ...légi permetezést csak a megyei kormányhivatal növény- és talajvédelmi igazgatósága engedélyezheti.'

Kértél engedélyt????:-)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Nem, nem. Ez valódi magyar feketemunka. A gépnek nincs légialkalmasságija, a mezőgazdasági berendezésnek nincs tanúsítványa. A permetezés szigorúan négy fal közt történik, a vegyszerelsodródás kizárt. Még a szomszédok se szagoltak ki semmit. Abszolút biztonságos a dolog! Gyáva népnek nincs hazája...

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
:-))

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
És különben is! Még a kényszerleszállásokat se szoktam bejelenteni, nemhogy egy ilyen sz@ros permetezést!  :o)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Ja. Pedig egy Hiller-tengely törés már rendkívüli eseménynek számít!
Majd jól bevonják a szakszódat!:-)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Áááá... Nemtuggyákmeg.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
ZilogR!
Megérkezett?

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Igen, bizony! :D Referálok emailben a tapasztalatokról, első benyomásokról, stb...! Köszönöm a gyors postázást!

2013. május 11., szombat 20:18:12 UTC+2 időpontban Tolosa a következőt írta:
ZilogR!
Megérkezett?

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
http://www.youtube.com/watch?v=yg2xMQ8gyKA
:o)
Tulajdonképpen ez egy prezentáció, pörgessétek meg ha már felfogtátok agyilag az adott oldalt. ;o)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
EZ tetszik.:-)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Tényleg létezik ilyen kalkulátor?

http://www.vcalc.net/images2/hp33c-14-690x444.jpg

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com

Épp úgy létezik, mint ahogyan ez is:

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Szóval akkor csak kamu. Kár.
A neten találtam valahol a képet.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Google fordítás innen:
http://www.vcalc.net/hp.htm

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Vagyis csak álmodozik a manus... :o(

Dexter

to szamo...@googlegroups.com

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
>Most lebuktál, ZilogR :)
Csak csendben jegyzem meg hogy nekem mindig is gyanús volt az ipse...

2013. július 20., szombat 19:17:41 UTC+2 időpontban Dexter a következőt írta:
Most lebuktál, ZilogR :)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
:DDD

Az elkövető

BTW: Jó tudni, h egy "...egyéb kütyü...3" vagyok a rendszertanban... :)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
>Jó tudni, h egy "...egyéb kütyü...3" vagyok a rendszertanban...
És akkor még egész olcsón megúsztad! :o))

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com

Van akit érdekelnek a Commodore (számoló)gépek :D ;) ???
Jobb csajt is választhattak volna...
Ez nem is csaj, ez valakinek az ANYJA... :-o
Message has been deleted

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

 Boldog Karácsonyt mindenkinek!

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com

Válinth Attila

to szamo...@googlegroups.com
Boldog Ünnepeket mindenkinek!

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Mivel véget ért a Karácsony és az év vége mindenkit unalomgörgeteggel maga alá temetne, gondoltam megkérdezem, van-e valakinek ötlete, tapasztalata az alábbi dologban:

Van az embernek egy magasságmérős órája (ext-nek csak volt, Sanyinak van, ha el nem adta az ext-ét és nekem meg van már évek óta, de becsszó megdolgoztam érte és évekig csorgattam a kis nyálamat, míg rászántam magam, amúgyis használtan vettem egy aluljáróban és tényleg használom is, naszóval...):

Ez a kis óra megméri a légnyomást, megméri a hőmérsékletet.
És kiszámolja a megmért két értékből a tengerszint feletti magasságot.

Annyit tudok, hogy jó eséllyel a Nemzetközi Standard Atmoszférát (ISA) használja a számításokhoz (Wiki).
Azt tudom, hogy a hőmérséklettel korrigálja a kijelzett légnyomás értékeket, ugyanis csináltam egy rövid mérést (rövidet, hogy ne változzon a légnyomás, míg megtörténik a pontok felvétele) és a következő eredményt kaptam:

t [C]  p [hPa]
+21.5     1003
+10.8     1001
+ 7.5     1000
- 8.5      997

A légnyomás kijelzés 1hPa pontosságú, tehát a kijelzett értékek hibája legfeljebb +/-0.5hPa. A hőmérséklet kijelzési pontossága 0.1C és el is lehet hinni, hogy ez megmérhető ilyen pontosan (egy kis termisztorral házilag lehet ilyen pontosan hőmérsékletet mérni).

A kérdésem az, hogy ha a mért légnyomásból számolt magassághoz más hőmérsékletet mér, mint ami a ISA szerinti, akkor hogyan kell korrigálni a magasságot?

Ez akár repülésben járatosaknak is ismerős lehet, ha jól gondolom :)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
A kérdést úgy is fel lehet tenni, ha egy (A) helyen megmérjük a légnyomás és hőmérséklet értékeket, majd felmászunk egy magasabban fekvő (B) helyre, ott is megmérjük a légnyomás és hőmérséklet értékeket, ezekből hogyan tudjuk kiszámolni, mennyit emelkedtünk ténylegesen?

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
OK. :)
:)
Többféle magasság létezik. (Tengerszint feletti, helyi, standard, stb.) Az aktuális légnyomás függvényében a magasságmérő kalibrálható. Itt egy link a témában:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Nyom%C3%A1smagass%C3%A1g

Ezt is most találtam:
http://cern2012.sukjaro.eu/Barometrikus_magassagformula.pdf

Még annyit hogy a barometrikus magasságmérőt használó gépek nem állandó föld feletti magasságon repülnek, hanem  egy adott légnyomásvonalat követnek, ami lehet éppenséggel változó magasságú is. (Hullámvonal.) De ha a magasságmérőjük standard magasságra van beállítva, akkor egy adott pontban azonos magasságon kell hogy legyenek. Nem éppen mg. pilótatéma... Én 200 m felett már szédülök és nálunk a bokrok feletti magasság számít(ott). ;)

Nem volt már szó erről régebben? Olyan deja vu érzésem van...

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Nekem volt egy csoporttársam, aki vitorlázó repülőgéppel repült időnként, ő mesélte, hogy lenn a földön nincs baj, fenn magasban sincs baj, de mikor olyan magasan van, hogy már látja a fák ágait, esetleg a leveleket is, akkor rohadtul tériszonya van.

No, de vissza a nyugtalanító kérdéshez: hogyan kell a hőmérséklet hatását figyelembe venni vajon?!??! Erre van vmi okosság? A jó megfogalmazása a problémámnak a második hozzászólásban van, az (A) helyről felmászunk (B) helyre, akkor milyen magasra másztunk végülis?

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Hát ez érdekes kérdés. Egyenlőre még semmit nem találtam rá a neten.

De józan paraszti ésszel: A magasság növekedésével a légnyomás és a hőm. csökken. Inverzióban a magasság növelésével a hőmérséklet is nő. Ha nő, a légnyomás csökken, a magasságmérő többet mutat. Ezt kell korrigálni. A második linkemben van egy utalás valami adabatikius formulára. De mivel pdf, le kéne tölteni. De mivel a tabletemen görcsölök éppen és nem akarom novelni a mobilszámlámat, ez most nem tűnik jó ötletnek. ;)

Szerintem Te már tudod a választ csak tesztelsz minket. :D BUÉK mindenkinek!

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Egy szép és okos óra Balogh Gábortól:
https://www.behance.net/gallery/Smartwatch-Concept/14929833

Cikk az Indexben:
http://index.hu/tech/2014/03/07/magyar_tervezte_a_legjobb_okosorat/

Még egy cikk:
http://www.theverge.com/2014/3/7/5477768/gabor-balogh-circular-smartwatch-concept

Ha Sanyi felfigyelne rá, csinálhatna vele egy interjút.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
M117677653L.jpg

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Ez is egy pi... :)
IMG_5483733858973.jpeg

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
IMG_8971793321931.jpeg

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Nem rossz!:-)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Valakinek nincs egészen véletlenül SHARP IQ-871 Basic kártyához 'pdf' használati utasítása bármilyen emberi nyelven?
Ha igen, megköszönném, ha elküldené nekem email-ben.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Köszi Pipás! Az élő linkek közül én is csak ezt találtam.
Egy halott link pedig az alábbi /viszont jó néhány egyéb cucc viszont letölthető/.

EZ.
Message has been deleted

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com

Ext, tudom, h nagyon várod a 32SII kiképzést, de ezt meg kellett csinálnom. :(((
Addig nem feküdtem le, míg a telómból nem gyártottam mikroszkópot... :)

> [...]

(A videó végén röpködnek is vele, érdemes megnézni.)

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
De ügyes vagy:)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
És mielőtt azt gondolná bárki, hogy ez holmi játékszernek kellett, akkor mondom, hogy egy koromminta átlagos szemcseméret meghatározása miatt csináltam. Itt olvasható az eredmény: Korom átlagos szemcseméret
A kalibráláshoz Rotring hegyeket használtam, azt lehet látni, hogy a torzítás miatt a nagyobb méretek felé bizonytalan a hegy szélének meghatározása, de a szemcsék eleve kicsik, ezért a 0.35-öst próbáltam belőni pontosra.

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
Hogyan csináltad a mikroszkópot a telefonodból?

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Egy ócska CD-lejátszóból a lézer utáni lencsét kiszedtem és odaokoskodtam a telefon lencse elé. Elég durva nagyításokat tudott produkálni, de még gond volt a fotózással, ezeket a képeket video módban készítettem VGA felbontásban. Youtube! :)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com

Három kép, önmagukért beszélnek.
Persze kérdezz nyugodtan, mert nem biztos, hogy az látszik, amit én látok bennük.

A lényeg:
1.) CD lencse kikap
2.) Műanyag lapokat kétoldalas ragaccsal egymáshoz ragasztottam és a ragasztás után sima irodai lyukasztóval átlyukasztottam
3.) Kör alakúra levágtam őket, beleragasztottam az egészet a telefonom tokjába, hogy a lyuk középen legyen
4.) A lyukba belehelyeztem a lencsét (van egy kis pereme és a kétoldalas ragasztó darabkák meg is fogták)
5.) Mehetett a fotózás

A 2.) nekem azért kellett, mert a tokom vastag és a lencse nagyon messze került a tárgyaktól, amiket fotózni akartam, ezért közelebb kellett vinnem hozzá, azaz kellettek távtartó gyűrűk.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Látva a mai pénzügyi híreket, a mi kis számológép piacunk igencsak országhatáron belüli adásvételekre fog korlátozódni...

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
:) ez igaz, indulhat a cserebere... :))))

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Pl.: nekem kellene mindenféle modemes próbálgatásokhoz egy Nokia 6210-es vagy egy 6310-es.
Ha van valakinek működő (akár rossz állapotban is, gyenge akksival) akkor legyen szíves jelezni és köthetünk üzletet!
Köszönöm!

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Vagy egy Ericsson R520

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Mitől 'kitüntetett' az említett három típus?
Vagyis mit tudnak, amit más mobilok nem?
Egy Ericsson T65 mobilom van.:-)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
"...mit tudnak, amit más mobilok nem..."

:) azt, hogy nekem ezek tetszenek - legyen infraportjuk, legyen beépített modemük és legyenek valamelyest dokumentálva. Ebben az Ericsson sokkal erősebb, mint a Nokia, tapasztalatom szerint vagy csak kevésbé vagyok beleszeretve a Nokia termékeibe (én kimondottan Ericsson párti vagyok).

Annak idején nagyon sokszor egy kis Palm m100-ast használtam email-ek csekkolására, mikor nem voltam asztali gép közelben, Eudora-t használtam és egy Nokia 3650-est (ami az egyetlen Nokia telefon, amit nagyon szerettem - és mellesleg sokkal többet tudott, mint a Palm, amin a leveleket olvastam, de hát ilyen a szerelem). A gondom az volt, hogy a Symbian-os Nokia telefonokat annyira nem szerették a Palm-ok (pl.: nem tudtam SMS-t a Palmról indítani/fogadni ha a 3650 volt a modem).

Még a kis PSION Revo-mat is rávettem, hogy ICQ-zzon egy SonyEricsson K800i-t használva modemnek - de ezek már a modern idők ;)
Hmm... lehet, hogy azt fogom használni. Annak a belső dolgai is jól le vannak írva itt-ott (pl.: itt és ott).

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
..infraport, modem: hát ez valóban nincs mindegyik mobilnak.

Értem, köszönöm a választ.

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Neki van ilyenje: http://commerce.hpcalc.org/
A postaköltséget szét lehet lökni, ha rászánod magad, de keríts még egy embert és dumáld rá, hogy három gépet rakjon egy csomagba :)

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
Köszi.
Amúgy vélemény róla? Ismered a gépet?

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Az ilyen garázs projektektől mindig tartok, de nagyon sokan oda vannak érte. Szedd le a kézikönyvet. Gyenge pontnak ezt a fóliázós mókát érzem, de lehet h ez brutál változat.
Kár, h a 20b már nincs, az sokkal mutatósabb, persze kicsit butább, a 30b jobb lehetőséget ad a barkácsolásra.

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
Rendeltem egy discountot.
Nincs rajta stopper (az nekem úgysem kell)
Kicsi hibás a matrica...
És olcsóbb :D

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com

:)))

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
"Nincs rajta stopper" - jajj, a stopper a legfontosabb... :) ;)

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
Tuuudddooommmm.
De csak túlélem valahogy

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Aztán, ha itt a varázslat, szóljál ám! Részletes beszámolót kérünk!

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
Ha megkaptam, szólok mindenképpen.
Sajnos Solver nincs benne, ha jól láttam...:/ Kíváncsi vok rá milyen gép :)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com

Dehogynem, épp az a lényeg, h ebbe aztán belepakoltak mindent, amit lehetett.
Olyanja van neki, mint a 15C-nek :) Csak van mellé egy rakás RAM és egy combos proci.
Persze a diszkont változat nem ugyanazt a ROM-ot kapja, ha jól láttam, de valszeg ott is lesz már.

Postával együtt mennyit kértek érte? Azért írtam, h szerezz magad mellé még két embert, mert azzal tudtál volna még megtakarítani némi pénzt, de a mostani USD/HUF árfolyam nem kedvez az efféle vásárlásoknak, sajnos.

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
13e magyar Ft...

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Postával együtt tolerálható ár, összevetve más gépekkel.
Várom izgatottan a beszámolódat, teszteld a gépet!
Madzagot lehet hozzá beszerezni? És a kvarckristályt is beszerezheted, sztem olcsóbbra kijön, mint a fullos változat és legalább bütykölheted magad. Annak is megvan a varázsa :)
Itt a videó hozzá: https://www.youtube.com/watch?v=diJA2cCQenI

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
Akkor ezzel simán kiszámolok mindent? :)))))))

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Mint a szél, barátom, mint a szél!!! :)

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
:) Na majd teszteljük.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Sziasztok!

Egy kérdés: tudna-e valaki olyan hordozható eszközt ajánlani, ami hazai pályán beszerezhető emberi áron és amit úgy lehetne használni, mint egy rajztáblát? Nem komoly műszaki rajzra gondolok, hanem leginkább csak vázlatokhoz, skiccekhez.
A Zaurusom alkalmas erre szinte minden szempontból /tollal rajzolhatok a képernyőre/, de nagyon kicsi a rajzfelület.
A táblagépemben van rajzoló program, de a beviteli eszköz csak az ujjam, vagy megfelelő durva eszköz lehet, ami ugyan van hozzá, de ceruzavég vastagságú /kapacitív bevitel/.
Olyan kellene, ami nincs számítógéphez kötve -tehát mindenképpen hordozható- és van korrekciós lehetőség /tehát a rajz egyes részei törölhetők, nem csak az egész, valamint menthető a skicc/.
Mielőtt valaki a papír/ceruza párost ajánlaná, mondom: azon már túl vagyok!:-)/
Ja és a több százezer forintos eszközök sem jöhetnek számításba.

Köszönettel várok tippeket..

Tolosa

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Ha valakit érdekel a Nap aktivitása és annak a lehetősége, hogy sarki fényt lehessen látni Magyarországról, csekkolja ezt az oldalt rendszeresen:
http://www.swpc.noaa.gov/communities/space-weather-enthusiasts

Most éppen elég aktív a Nap, így ha valaki olyan szerencsés, hogy derült helyen tartózkodik, még az is lehet, hogy ma este vagy az éjjel, hajnalban - de az elkövetkező napokban szintén eséllyel - láthat sarki fényt Magyarországról.

Postoljatok, ha van valami!!!

ZilogR

to számológép
Van itt valaki, aki tud tanácsot adni és valódi tapasztalattal rendelkezik pulzusmérő órákkal kapcsolatban, esetleg van neki valamilyen eladó?!
Ha igen, ne sajnálja koptatni a billentyűzetet, lenne jó pár kérdésem, de leginkább a tapasztalat érdekel!

Attila Válinth

to számológép
Nekem ilyen van. Előnye, hogy nincs mellkaspánt. Utáltam. Pontos, jó, jó az App hozzá...
mio.jpeg

ZilogR

to számológép
Ha írsz egy típust, rákeresek. Te hogyan használod?! Hogyan megy ez a hétköznapokban?! Eddig csak a blogokat bújtam, nameg a kézikönyveket.

Attila Válinth

to számológép
Szia!
Ez a neve: Mio
Lefotóztam neked, eleje-hátulja.
Felrakom a kezemre és futás...:)
Ez a szoftvere:
https://itunes.apple.com/us/app/mio-go/id929818170?mt=8
Használja a telefon gps-ét, térképet rajzol, elemez, stb
Nekem tetszik, főleg mert nincs mellkaspánt...:)
Az olyan volt mint egy kib@szott melltartópántérzésanőknél:D
IMG_3777.JPG
IMG_3778.JPG

ZilogR

to számológép
Thnx! Utánajárok! A második képen látszik, h a típus MIO 58P, így más meglesz.
Megint megyek üzembehelyezni, asszem hosszabb ideig én se postolok, asszem...

ZilogR

to számológép
"így más meglesz" == "így MÁR meglesz"... :(

ZilogR

to számológép
Kedves Csoporttársaim!

A "ma nekem, holnap neked" elvet alkalmazva legyetek szívesek néhány szavazattal megdobálni a két videómat, amit a Vatera Videópályázatra készítettem!
Előre is köszönöm!

A linkek:

A fenti linkeket osszátok meg, kommenteljétek, lájkoljátok, fikázzátok és terjesszétek ismerősök, barátok és ellenségek között!

Előre is köszönöm! És mi a ti hasznotok?! Ha nyerek, sokkal több lehetőségem lesz tőletek számológépeket vásárolni! :P Szóval várom az ajánlatokat! :)

Tolosa

to számológép
Szavaztam. . . .volna, de -ahogy ma már szinte minden közösségi megnyilvánulás- ez is Facebook- regisztrációhoz van kötve, nekem pedig olyanom nincsen.

ZilogR

to számológép
:D én mit mondjak, mert nekem sincs. Mindenesetre köszönöm, azért terjeszd az igét!!! ;)

ZilogR

to számológép

Annyira nem off, mert Ext ebben profi és számolni is kell:

Attila!
Hol lehet jó példákkal illusztrált anyagot találni olyanra, hogy poros anyagok hogyan csúsznak meg és milyen felszín alakul ki egyensúlyban? Olyan ez, mint a talajok megcsúszása, gondolom.
Konkrétan: én silókban lakom és pernyét, salakot szállító berendezéseket tervezek (csupa olyat, amitől a nagymellű Greenpeace-es lányok rosszul lesznek - ja, ez nem az...), viszont arra nagyon kevés JÓ infót találtam, hogy hogyan is lehet ezt kiszámolni és hogyan terheli ez a kialakult felszín a siló falát?!

Neked van olyan talajmechanika jegyzeted, ami tárgyalja ezeket a csúszólapos(?) számításokat?!

Előre is köszönöm, ha tudsz linkeket küldeni vagy van pdf-ed!

Attila Válinth

to számológép
Pár kérdés:
- mi a pernye szemcsemérete?
- gondolom a kohézió (belső erő)  kizárva..:) csomósodott anyag kezelhetettlen

Attila Válinth

to számológép
Ja és a térfogat tömeg vagy súly...g/cm3 :))

ZilogR

to számológép
Átlag 100 mikron (azaz 0,1 mm)
A laza halmazsűrűsége (bulk density) 700 kg/m3
De engem az érdekel, hogy Coulomb elmélet, Mohr körök, milyen szögnél csúszik meg az anyag, belső erők a felületeken!
És ezt hogyan kell kiszámolni!?!??!???!?

Tolosa

to számológép
DEXTER!

Ha még jársz itt valamikor és ezt elolvasod, légy szíves írd meg az email-címedet a  tolosa1kukacfreemailponthu címre!
Szeretnék tőled kérdezni néhány dolgot.

Előre is köszönöm!

Tolosa

Tolosa

to számológép
De tényleg: nincs véletlenül köztetek Windows-guru?:-)

Már agyamra megy ez a HP PRIME Connectivity Kit installálása.
Egyszerűen képtelen vagyok feltenni a gépemre. Bármelyik verzió installanyagát indítom el, pillanatok alatt végez, de nem teszi fel a programot, csak a C++ keretrendszert /legalábbis úgy néz ki/. Uninstallnál ugyanezeket leszedi, ennyi.
Mi a túró lehet az oka?
Egyébként úgy kezdődött a dolog, hogy eredetileg fent volt a program a gépemen, de megsérült a regisztrációs bejegyzése és le kellett szednem. Azóta kínlódok vele.

ZilogR

to számológép
Itt esetleg valami?
Nem néztem meg, mi ez, sry...

Tolosa

to számológép
Köszönöm, igen, már jártam ezen a helyen is, sajnos nem találtam megoldást.

Tolosa

to számológép
Na, úgy néz ki, talán sikerült megoldanom. Ugyan piszkos módon, de működik.

2018. április 1., vasárnap 12:56:18 UTC+2 időpontban Tolosa a következőt írta:
It is loading more messages.