Off topik, egyéb kütyük.... 3.

Pipás

Mar 21, 2013, 5:35:02 PM3/21/13
to szamo...@googlegroups.com
>Aztán meg most kaptam egy ketyerét a fiaimtól...
Ez egy teljesen kezdőknek való beltéri (súlya 37 gramm akkuval, 2 villanymotorral) helikoptermodell 4 csatornás rádióval.

Nem is baj h.kezdőknek való, mert ez egy teljesen külön világ. Már összetörtem rajta a szénszálas műanyag Hiller tengelyt is. Intéződik a pótalkatrész, de addig is megragasztottam hogy tudjak gyakorolni. Így még nem megy a dolog, de egy fürdőszobamérlegre már le tudok vele szállni. (Persze előtte azért ledaráltam vele egy-két cserepes virágot. :o( ) Elvagyok mint a befőtt... ;o)
(A videó végén röpködnek is vele, érdemes megnézni.)

Pipás

Mar 21, 2013, 6:57:08 PM3/21/13
to szamo...@googlegroups.com
Amit meg ezen a videón művelnek, az egyenesen az aerodinamika törvényeinek arculcsapása...

Tolosa

Mar 22, 2013, 2:14:23 AM3/22/13
to szamo...@googlegroups.com
Így jár az, aki még életében nem látott helikoptert közelről!:-))

Gratulálok az új szerzeményhez, Pipás! Nagyon szemrevaló jószág!

Talkie-walkie-k nem zavarják a működését? Igaz, ma már talán nem 27 mega körüli a távvezérlők frekije. Nekem -anno- volt távvezérlős autóm, az tökre megbolondult néha az idegen jelekre.

2013. március 21., csütörtök 22:35:02 UTC+1 időpontban Pipás a következőt írta:
Message has been deleted

Tolosa

Mar 22, 2013, 2:35:57 AM3/22/13
to szamo...@googlegroups.com
Azért az a Trex 600-as egy komolyabb jószág!:-)

Én nem vagyok modellező, de nekem egyébként nem tetszik, amit azzal a kis géppel művelnek. Az nem műrepülés, az bohóckodás. Mint laikusnak az a véleményem, hogy az a jó modell, ami a lehető legjobban megközelíti az eredeti szerkezet formáját és működését. Ezen a videón inkább egy paródia látható.

Egyébként olvasom, hogy a te géped 2.4 Giga körül működik, tehát a talkie-walkie-k biztosan nem zavarják.

Pipás

Mar 22, 2013, 4:38:25 PM3/22/13
to szamo...@googlegroups.com
A rádiója elég komoly. 2 kopter rádió sem zavarja egymást ha jól értem. Először az adót kell bekapcsolni, majd az akkut a kopterbe dugva a vevőt. Ekkor szinkronizálódnak és így (állítólag) nem fordulhat elő interferenciás zavarás.

4 csatornája van:
1. Gáz (emelkedés-süllyedés)
2. Oldalkormány (jobbra-balra fordul)
3. Magassági kormány (előre-hátra bólint (és halad))
4. Csűrő (jobbra-balra dől (és halad))

Ezek kombinációjával bárminek neki lehet ütközni a térben, hirtelen, bármilyen irányból. ;o) Arról nem is beszélve hogy pl. ha veled szemben van a gép (orral neked), a kormányok fordítva működnek. (Mármint csak neked fordítva.) Jobbra akarsz elindulni oszt önfeledten belezúgsz a balra lévő kredencbe.

Az egész szerkezet elég komoly, bár elsőre nem látszik rajta. Minden szénszálas műanyagból van. Na meg ilyen csapágyak vannak benne. Ez meg az elektromos panel a vevővel meg a szervomotorokkal.

>Azért az a Trex 600-as egy komolyabb jószág!:-)
Na persze! Meg az ára is komolyabb. Nagy öröm lehet egy ilyet első nekifutásra rögtön felaprítani. Az a manus meg igen is ügyes. Száz méterről jön le mint a balta oszt megfogja 32 centin. Pl.

Tolosa

Mar 23, 2013, 12:41:31 AM3/23/13
to szamo...@googlegroups.com
Én nem is vitatom, hogy ügyes az ürge, hiszen őrület, amit azzal a kis géppel csinál. Csak saját véleményem az, hogy egy bármilyen modell akkor a "legigazibb", ha minél jobban lemásolja, megközelíti az eredeti szerkezet formáját és működését. Ebből következően egy ilyen modellel végrehajtott prezentáció is valósághű kell legyen.
Amit itt láttunk, az bravúr, de inkább egy olyan Kék Villám-os bravúr, sc-fi-be való.

Pipás

Mar 23, 2013, 5:39:21 PM3/23/13
to szamo...@googlegroups.com
Persze, igazad van.
BTW egy repülőképes modell más arányokkal kell hogy rendelkezzen mint egy nagy gép elsősorban a súlypont elhelyezkedése miatt.
A modellezésben az élethűt megközelítő másolat külön kategória: a makettezés. Ezek a makettek -mivel igyekeznek minél jobban megközelíteni az eredeti gép alakját- esetlenebbül mozognak a levegőben mint pl. egy műrepülő modell, ahol a gép alakjának, arányainak meghatározásánál csak a célszerűség számít.

Egy modell -már csak a kisebb mérete miatt is- olyan manőverekre képes amit élő szervezet nehezen élne túl. Mármint hogy ha pl. benne ülnél ebben a kérdéses helikoptermodellben, ezek a manőverek simán görcsöt kötnének a vakbeledre. :))

Tolosa

Mar 24, 2013, 2:29:36 AM3/24/13
to szamo...@googlegroups.com
Tudod Pipás, nekem már akkor görcs állt a vakbelembe, amikor -anno- egy volt kollégád felvitt engem egy kis "prezentációra".:-) No, akkor döntöttem el véglegesen, hogy a következő életemben sem ezt a szakmát fogom választani.

Pipás

Apr 13, 2013, 2:16:09 PM4/13/13
to szamo...@googlegroups.com

Új ruhát kapott. Ha már helikopter, legyen sárga.

Pipás

May 5, 2013, 4:33:36 AM5/5/13
to szamo...@googlegroups.com

Ez a piros szórócső meg bambuszból készült.  Bocs urak... ;o)

Tolosa

May 5, 2013, 6:39:50 AM5/5/13
to szamo...@googlegroups.com
' ...légi permetezést csak a megyei kormányhivatal növény- és talajvédelmi igazgatósága engedélyezheti.'

Kértél engedélyt????:-)

Pipás

May 5, 2013, 9:46:44 AM5/5/13
to szamo...@googlegroups.com
Nem, nem. Ez valódi magyar feketemunka. A gépnek nincs légialkalmasságija, a mezőgazdasági berendezésnek nincs tanúsítványa. A permetezés szigorúan négy fal közt történik, a vegyszerelsodródás kizárt. Még a szomszédok se szagoltak ki semmit. Abszolút biztonságos a dolog! Gyáva népnek nincs hazája...

Tolosa

May 5, 2013, 12:48:56 PM5/5/13
to szamo...@googlegroups.com
:-))

Pipás

May 5, 2013, 2:37:05 PM5/5/13
to szamo...@googlegroups.com
És különben is! Még a kényszerleszállásokat se szoktam bejelenteni, nemhogy egy ilyen sz@ros permetezést!  :o)

Tolosa

May 5, 2013, 2:40:32 PM5/5/13
to szamo...@googlegroups.com
Ja. Pedig egy Hiller-tengely törés már rendkívüli eseménynek számít!
Majd jól bevonják a szakszódat!:-)

Pipás

May 5, 2013, 2:43:19 PM5/5/13
to szamo...@googlegroups.com
Áááá... Nemtuggyákmeg.

Tolosa

May 11, 2013, 2:18:12 PM5/11/13
to szamo...@googlegroups.com
ZilogR!
Megérkezett?

ZilogR

May 12, 2013, 5:27:42 AM5/12/13
to szamo...@googlegroups.com
Igen, bizony! :D Referálok emailben a tapasztalatokról, első benyomásokról, stb...! Köszönöm a gyors postázást!

2013. május 11., szombat 20:18:12 UTC+2 időpontban Tolosa a következőt írta:
ZilogR!
Megérkezett?

Pipás

Jun 5, 2013, 4:57:29 PM6/5/13
to szamo...@googlegroups.com
http://www.youtube.com/watch?v=yg2xMQ8gyKA
:o)
Tulajdonképpen ez egy prezentáció, pörgessétek meg ha már felfogtátok agyilag az adott oldalt. ;o)

Tolosa

Jul 5, 2013, 2:36:41 AM7/5/13
to szamo...@googlegroups.com
EZ tetszik.:-)

Tolosa

Jul 5, 2013, 1:30:08 PM7/5/13
to szamo...@googlegroups.com
Tényleg létezik ilyen kalkulátor?

http://www.vcalc.net/images2/hp33c-14-690x444.jpg

ZilogR

Jul 5, 2013, 2:14:13 PM7/5/13
to szamo...@googlegroups.com

Épp úgy létezik, mint ahogyan ez is:

Tolosa

Jul 5, 2013, 2:18:27 PM7/5/13
to szamo...@googlegroups.com
Szóval akkor csak kamu. Kár.
A neten találtam valahol a képet.

Pipás

Jul 5, 2013, 3:08:48 PM7/5/13
to szamo...@googlegroups.com

Google fordítás innen:
http://www.vcalc.net/hp.htm

Pipás

Jul 5, 2013, 3:15:46 PM7/5/13
to szamo...@googlegroups.com

Pipás

Jul 5, 2013, 3:18:08 PM7/5/13
to szamo...@googlegroups.com
Vagyis csak álmodozik a manus... :o(

Dexter

Jul 20, 2013, 1:17:41 PM7/20/13
to szamo...@googlegroups.com

Pipás

Jul 20, 2013, 1:57:21 PM7/20/13
to szamo...@googlegroups.com
>Most lebuktál, ZilogR :)
Csak csendben jegyzem meg hogy nekem mindig is gyanús volt az ipse...

2013. július 20., szombat 19:17:41 UTC+2 időpontban Dexter a következőt írta:
Most lebuktál, ZilogR :)

ZilogR

Jul 20, 2013, 5:52:52 PM7/20/13
to szamo...@googlegroups.com
:DDD

Az elkövető

BTW: Jó tudni, h egy "...egyéb kütyü...3" vagyok a rendszertanban... :)

Pipás

Jul 21, 2013, 8:05:29 AM7/21/13
to szamo...@googlegroups.com
>Jó tudni, h egy "...egyéb kütyü...3" vagyok a rendszertanban...
És akkor még egész olcsón megúsztad! :o))

ZilogR

Aug 14, 2013, 4:28:04 AM8/14/13
to szamo...@googlegroups.com

Van akit érdekelnek a Commodore (számoló)gépek :D ;) ???
Jobb csajt is választhattak volna...
Ez nem is csaj, ez valakinek az ANYJA... :-o
Message has been deleted

Pipás

Dec 20, 2013, 2:52:48 PM12/20/13
to szamo...@googlegroups.com

 Boldog Karácsonyt mindenkinek!

Tolosa

Dec 23, 2013, 2:53:27 AM12/23/13
to szamo...@googlegroups.com

Válinth Attila

Dec 26, 2013, 1:02:55 PM12/26/13
to szamo...@googlegroups.com
Boldog Ünnepeket mindenkinek!

ZilogR

Dec 30, 2013, 9:40:19 AM12/30/13
to szamo...@googlegroups.com
Mivel véget ért a Karácsony és az év vége mindenkit unalomgörgeteggel maga alá temetne, gondoltam megkérdezem, van-e valakinek ötlete, tapasztalata az alábbi dologban:

Van az embernek egy magasságmérős órája (ext-nek csak volt, Sanyinak van, ha el nem adta az ext-ét és nekem meg van már évek óta, de becsszó megdolgoztam érte és évekig csorgattam a kis nyálamat, míg rászántam magam, amúgyis használtan vettem egy aluljáróban és tényleg használom is, naszóval...):

Ez a kis óra megméri a légnyomást, megméri a hőmérsékletet.
És kiszámolja a megmért két értékből a tengerszint feletti magasságot.

Annyit tudok, hogy jó eséllyel a Nemzetközi Standard Atmoszférát (ISA) használja a számításokhoz (Wiki).
Azt tudom, hogy a hőmérséklettel korrigálja a kijelzett légnyomás értékeket, ugyanis csináltam egy rövid mérést (rövidet, hogy ne változzon a légnyomás, míg megtörténik a pontok felvétele) és a következő eredményt kaptam:

t [C]  p [hPa]
+21.5     1003
+10.8     1001
+ 7.5     1000
- 8.5      997

A légnyomás kijelzés 1hPa pontosságú, tehát a kijelzett értékek hibája legfeljebb +/-0.5hPa. A hőmérséklet kijelzési pontossága 0.1C és el is lehet hinni, hogy ez megmérhető ilyen pontosan (egy kis termisztorral házilag lehet ilyen pontosan hőmérsékletet mérni).

A kérdésem az, hogy ha a mért légnyomásból számolt magassághoz más hőmérsékletet mér, mint ami a ISA szerinti, akkor hogyan kell korrigálni a magasságot?

Ez akár repülésben járatosaknak is ismerős lehet, ha jól gondolom :)

ZilogR

Dec 30, 2013, 10:06:13 AM12/30/13
to szamo...@googlegroups.com
A kérdést úgy is fel lehet tenni, ha egy (A) helyen megmérjük a légnyomás és hőmérséklet értékeket, majd felmászunk egy magasabban fekvő (B) helyre, ott is megmérjük a légnyomás és hőmérséklet értékeket, ezekből hogyan tudjuk kiszámolni, mennyit emelkedtünk ténylegesen?

Pipás

Dec 30, 2013, 2:53:59 PM12/30/13
to szamo...@googlegroups.com
OK. :)
:)
Többféle magasság létezik. (Tengerszint feletti, helyi, standard, stb.) Az aktuális légnyomás függvényében a magasságmérő kalibrálható. Itt egy link a témában:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Nyom%C3%A1smagass%C3%A1g

Ezt is most találtam:
http://cern2012.sukjaro.eu/Barometrikus_magassagformula.pdf

Még annyit hogy a barometrikus magasságmérőt használó gépek nem állandó föld feletti magasságon repülnek, hanem  egy adott légnyomásvonalat követnek, ami lehet éppenséggel változó magasságú is. (Hullámvonal.) De ha a magasságmérőjük standard magasságra van beállítva, akkor egy adott pontban azonos magasságon kell hogy legyenek. Nem éppen mg. pilótatéma... Én 200 m felett már szédülök és nálunk a bokrok feletti magasság számít(ott). ;)

Nem volt már szó erről régebben? Olyan deja vu érzésem van...

ZilogR

Dec 30, 2013, 6:55:10 PM12/30/13
to szamo...@googlegroups.com
Nekem volt egy csoporttársam, aki vitorlázó repülőgéppel repült időnként, ő mesélte, hogy lenn a földön nincs baj, fenn magasban sincs baj, de mikor olyan magasan van, hogy már látja a fák ágait, esetleg a leveleket is, akkor rohadtul tériszonya van.

No, de vissza a nyugtalanító kérdéshez: hogyan kell a hőmérséklet hatását figyelembe venni vajon?!??! Erre van vmi okosság? A jó megfogalmazása a problémámnak a második hozzászólásban van, az (A) helyről felmászunk (B) helyre, akkor milyen magasra másztunk végülis?

Pipás

Dec 31, 2013, 4:59:37 AM12/31/13
to szamo...@googlegroups.com
Hát ez érdekes kérdés. Egyenlőre még semmit nem találtam rá a neten.

De józan paraszti ésszel: A magasság növekedésével a légnyomás és a hőm. csökken. Inverzióban a magasság növelésével a hőmérséklet is nő. Ha nő, a légnyomás csökken, a magasságmérő többet mutat. Ezt kell korrigálni. A második linkemben van egy utalás valami adabatikius formulára. De mivel pdf, le kéne tölteni. De mivel a tabletemen görcsölök éppen és nem akarom novelni a mobilszámlámat, ez most nem tűnik jó ötletnek. ;)

Szerintem Te már tudod a választ csak tesztelsz minket. :D BUÉK mindenkinek!

Pipás

Mar 1, 2014, 8:12:46 AM3/1/14
to szamo...@googlegroups.com

Pipás

Mar 8, 2014, 5:52:12 AM3/8/14
to szamo...@googlegroups.com
Egy szép és okos óra Balogh Gábortól:
https://www.behance.net/gallery/Smartwatch-Concept/14929833

Cikk az Indexben:
http://index.hu/tech/2014/03/07/magyar_tervezte_a_legjobb_okosorat/

Még egy cikk:
http://www.theverge.com/2014/3/7/5477768/gabor-balogh-circular-smartwatch-concept

Ha Sanyi felfigyelne rá, csinálhatna vele egy interjút.

Pipás

Mar 22, 2014, 6:20:52 AM3/22/14
to szamo...@googlegroups.com
M117677653L.jpg

Pipás

Apr 16, 2014, 4:57:06 AM4/16/14
to szamo...@googlegroups.com
Ez is egy pi... :)
IMG_5483733858973.jpeg

Pipás

May 1, 2014, 11:30:05 AM5/1/14
to szamo...@googlegroups.com
IMG_8971793321931.jpeg

Tolosa

May 1, 2014, 2:49:22 PM5/1/14
to szamo...@googlegroups.com
Nem rossz!:-)

Tolosa

May 7, 2014, 7:40:43 AM5/7/14
to szamo...@googlegroups.com
Valakinek nincs egészen véletlenül SHARP IQ-871 Basic kártyához 'pdf' használati utasítása bármilyen emberi nyelven?
Ha igen, megköszönném, ha elküldené nekem email-ben.

Pipás

May 8, 2014, 3:43:15 AM5/8/14
to szamo...@googlegroups.com

Tolosa

May 8, 2014, 11:42:49 AM5/8/14
to szamo...@googlegroups.com
Köszi Pipás! Az élő linkek közül én is csak ezt találtam.
Egy halott link pedig az alábbi /viszont jó néhány egyéb cucc viszont letölthető/.

EZ.
Message has been deleted

ZilogR

Nov 22, 2014, 6:57:59 PM11/22/14
to szamo...@googlegroups.com

Ext, tudom, h nagyon várod a 32SII kiképzést, de ezt meg kellett csinálnom. :(((
Addig nem feküdtem le, míg a telómból nem gyártottam mikroszkópot... :)

> [...]

(A videó végén röpködnek is vele, érdemes megnézni.)

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
De ügyes vagy:)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
És mielőtt azt gondolná bárki, hogy ez holmi játékszernek kellett, akkor mondom, hogy egy koromminta átlagos szemcseméret meghatározása miatt csináltam. Itt olvasható az eredmény: Korom átlagos szemcseméret
A kalibráláshoz Rotring hegyeket használtam, azt lehet látni, hogy a torzítás miatt a nagyobb méretek felé bizonytalan a hegy szélének meghatározása, de a szemcsék eleve kicsik, ezért a 0.35-öst próbáltam belőni pontosra.

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
Hogyan csináltad a mikroszkópot a telefonodból?

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Egy ócska CD-lejátszóból a lézer utáni lencsét kiszedtem és odaokoskodtam a telefon lencse elé. Elég durva nagyításokat tudott produkálni, de még gond volt a fotózással, ezeket a képeket video módban készítettem VGA felbontásban. Youtube! :)

ZilogR

Nov 27, 2014, 2:13:19 PM11/27/14
to szamo...@googlegroups.com

Három kép, önmagukért beszélnek.
Persze kérdezz nyugodtan, mert nem biztos, hogy az látszik, amit én látok bennük.

A lényeg:
1.) CD lencse kikap
2.) Műanyag lapokat kétoldalas ragaccsal egymáshoz ragasztottam és a ragasztás után sima irodai lyukasztóval átlyukasztottam
3.) Kör alakúra levágtam őket, beleragasztottam az egészet a telefonom tokjába, hogy a lyuk középen legyen
4.) A lyukba belehelyeztem a lencsét (van egy kis pereme és a kétoldalas ragasztó darabkák meg is fogták)
5.) Mehetett a fotózás

A 2.) nekem azért kellett, mert a tokom vastag és a lencse nagyon messze került a tárgyaktól, amiket fotózni akartam, ezért közelebb kellett vinnem hozzá, azaz kellettek távtartó gyűrűk.

ZilogR

Jan 16, 2015, 6:54:41 AM1/16/15
to szamo...@googlegroups.com
Látva a mai pénzügyi híreket, a mi kis számológép piacunk igencsak országhatáron belüli adásvételekre fog korlátozódni...

Attila Válinth

Jan 16, 2015, 3:21:19 PM1/16/15
to szamo...@googlegroups.com
:) ez igaz, indulhat a cserebere... :))))

ZilogR

Jan 16, 2015, 8:01:59 PM1/16/15
to szamo...@googlegroups.com
Pl.: nekem kellene mindenféle modemes próbálgatásokhoz egy Nokia 6210-es vagy egy 6310-es.
Ha van valakinek működő (akár rossz állapotban is, gyenge akksival) akkor legyen szíves jelezni és köthetünk üzletet!
Köszönöm!

ZilogR

Jan 17, 2015, 4:45:47 AM1/17/15
to szamo...@googlegroups.com
Vagy egy Ericsson R520

Tolosa

Jan 17, 2015, 2:58:14 PM1/17/15
to szamo...@googlegroups.com
Mitől 'kitüntetett' az említett három típus?
Vagyis mit tudnak, amit más mobilok nem?
Egy Ericsson T65 mobilom van.:-)

ZilogR

Jan 17, 2015, 3:36:13 PM1/17/15
to szamo...@googlegroups.com
"...mit tudnak, amit más mobilok nem..."

:) azt, hogy nekem ezek tetszenek - legyen infraportjuk, legyen beépített modemük és legyenek valamelyest dokumentálva. Ebben az Ericsson sokkal erősebb, mint a Nokia, tapasztalatom szerint vagy csak kevésbé vagyok beleszeretve a Nokia termékeibe (én kimondottan Ericsson párti vagyok).

Annak idején nagyon sokszor egy kis Palm m100-ast használtam email-ek csekkolására, mikor nem voltam asztali gép közelben, Eudora-t használtam és egy Nokia 3650-est (ami az egyetlen Nokia telefon, amit nagyon szerettem - és mellesleg sokkal többet tudott, mint a Palm, amin a leveleket olvastam, de hát ilyen a szerelem). A gondom az volt, hogy a Symbian-os Nokia telefonokat annyira nem szerették a Palm-ok (pl.: nem tudtam SMS-t a Palmról indítani/fogadni ha a 3650 volt a modem).

Még a kis PSION Revo-mat is rávettem, hogy ICQ-zzon egy SonyEricsson K800i-t használva modemnek - de ezek már a modern idők ;)
Hmm... lehet, hogy azt fogom használni. Annak a belső dolgai is jól le vannak írva itt-ott (pl.: itt és ott).

Tolosa

Jan 18, 2015, 3:49:06 AM1/18/15
to szamo...@googlegroups.com
..infraport, modem: hát ez valóban nincs mindegyik mobilnak.

Értem, köszönöm a választ.

Attila Válinth

Jan 18, 2015, 1:04:08 PM1/18/15
to szamo...@googlegroups.com

ZilogR

Jan 18, 2015, 4:37:40 PM1/18/15
to szamo...@googlegroups.com
Neki van ilyenje: http://commerce.hpcalc.org/
A postaköltséget szét lehet lökni, ha rászánod magad, de keríts még egy embert és dumáld rá, hogy három gépet rakjon egy csomagba :)

Attila Válinth

Jan 19, 2015, 4:10:03 AM1/19/15