DM42

Attila Válinth

to számológép
:)
Hááát, ez is...
Képernyőfotó 2020-11-28 - 13.30.47.jpg

ZilogR

to számológép
Ajajj... :)

geov...@gmail.com a következőt írta (2020. november 28., szombat, 13:32:06 UTC+1):
:)
Hááát, ez is...

Attila Válinth

to számológép
Megjött... :) Lehet életem legbonyolultabb gépe lesz? :))))

Attila Válinth

to számológép
ZilogR, megnézzük a Prímszám generálást rajta? :)
Persze Én 0-át értek a DM42 géphez :D

ZilogR

to számológép
:D Neee... Ez amolyan kapuzárási pánik nálad?! ;)
Mér' primszámok, miért nem valami értelmes ;) dolog?!
Kézikönyve van? A HP42-é valahol megvan, sztem Steinmann gyerek is linkeli az oldaláról. Ja, itt is van: http://www.hp41.net/forum/fileshp41net/manuel-hp42s-us.pdf A programming manual-t is felpakolta: http://www.hp41.net/forum/fileshp41net/hp42s-programming-examples.pdf
Sőt, mintha lett volna egy friss videó a 41/42-ről: https://www.youtube.com/results?search_query=dm41+dm42

A 42-ről még annyit se tudok, mert eredeti HP42-esem sose' volt (régebben eleve nem volt, ma meg megfizethetetlen, ugye...). :) Így marad rád a felfedezés öröme, bár van a telefonomon egy HP42S emulátor. Biztos sokat tud, de nem szeretem, mert emulátor. Ellenben PC-n szeretem az emulátorokat, majd oda is keresek egyet.

Attila Válinth

to számológép
Nekem bonyolultnak tűnik ahogy nyomkodok.... Persze csak azért mert nem tudom kezelni :)))

Tolosa

to számológép
Tessék, ITT találsz HP42S emulátort PC-re /is/.

Attila Válinth

to számológép
Ha pl Integrálni szeretnél az sem megy egyszerűen...
Programot kell rá írni és minden utasítást a catalog-ból kell előbányászni.
Hát nem egy 15C :))

ZilogR

to számológép
:) háát, mostmár ezzel a menyecskével kell élni ;) Azért azt nem gondoltam, volna, h épp a 15C-t fogod egyszerűnek tartani. Mondjuk igen, ott kevesebb a gond, dehát a sok utasítás és sok funkció már csak ezzel jár, nem lehet mindent kipakolni a billentyűzetre.

Leszedtem a HP42S emulátort (kösz Tolosa, közben én is láttam, h amit én linkeltem, az vagy döglött vagy regelni kell), még nem indítottam el, csak belenéztem a zip-be és elolvastam a txt-t hozzá, mostmár értem a két exe fájlt, este kerülök újra gép elé, még van dolgom odakint, épp a magaságyásom téliesítését csinálom és kell egy trágya/komposzt passzív fűtés, azon dolgozom.

Attila Válinth

to számológép
BUÉK mindenkinek!
ZilogR, tudom még nem telepítetted fel a 42-est a gépedre de ha majd feltelepíted ránéznél, hogy miképpen lehet több MÁTRIX táblázatot bevinni a gépbe? :)
Vagy talán az Angolod jobb és... User Manual

ZilogR

to számológép
Szia! Az első fele nem, de a második igen! És ezzel az első fele is igen lesz! :)

Tolosa

to számológép
A letöltési oldalon gyönyörű DM42 skíneket lehet hozzárendelni a programhoz, így már tökre úgy néz ki és úgy viselkedik, mint az eredeti.

DM42.jpg

Attila Válinth

to számológép
:)

ZilogR

to számológép
Szia! Egy nulladik változat a linken elérhető: https://youtu.be/y-m8pZW9vlY

ZilogR

to számológép
jöhet ám a kívánságműsor :) sőt, ha nagyon felbátorodok még live-olni is bevállalok egyet-egyet

Attila Válinth

to számológép
Hát ez a JUTUB videód nagyon jó lett :D
Köszi!
Так держать!

ZilogR

to számológép
Köszi! Akkor jöjjön, mit szeretnél! :)

Attila Válinth

to számológép
Probabiliti?  :) érdekes feladatokkal?

ZilogR

to számológép
Egy kis programozás bevezető és utána lehet még érdekesebb területek is, pl. akkor már lehet nyúlfarknyi valószínűséges programokat is írni. És akkor a SOLVE/INTEGRAL is mehet.

Attila Válinth

to számológép
Na igen. A két kedvencem :)

ZilogR

to számológép
Tolosa, légyszives írd le, milyen lépéseket csináltál, hogy a skin működjön, mert nekem sehogy sem sikeredik, pedig menüből kiválasztható a DM42 és mégsem akarja úgy megjeleníteni!
Köszönöm előre is!

ZilogR

to számológép
Huhh, végre! Míg rájöttem! Na, Ext, akkor nincs megállás! :)
DM42_Skin.png

Tolosa

to számológép
Bocsi, nem voltam gépnél, de biztos voltam benne, hogy Te magadtól is rájössz!.-)
Úgy is lett..

Attila Válinth

to számológép
Na akkor toljuk? Mi jön most? :)

Attila Válinth

to számológép
ZilogR? :))))

ZilogR

to számológép
:((( még vagyok, de már nem magamnál. Nulla szabadidő. Csak meló. Látom 3 napja írtad ezt, most jutottam ide, hogy elolvassam.

ZilogR

to számológép
És igen, ma délelőtt elküldtem a melómat! :P
Akkor jöhet a móka - bár lesznek némi elferdülések, már egy HP12C szelő módszer is felkerült, ha valakit érdekel. ;)

Attila Válinth

to számológép
Igen :)

Attila Válinth

to számológép
Na látom COVID zárlat itt is...:)))) Hát ok.

ZilogR

to számológép
" COVID zárlat itt is  "
Beütött itt is. De ma Pi-Day van még egy kicsit. Az is beüthetne... :)

Attila Válinth

to számológép
Szia ZilogR...:)
Akkor a:

Képernyőfotó 2021-03-21 - 9.41.32.jpg

ZilogR

to számológép
Még hiszel bennem, az szuper, akkor most 7 végén!

Attila Válinth

to számológép
Szia ZilogRE.

DM42 érdekes valószínüség számítás...? :)))

ZilogR

to számológép
Lehetne valami olyan, h PI közelítése azzal, h egy véletlen felvett pont belül van-e egy kör vonalon vagy sem?!?

Attila Válinth

to számológép
Igen, persze...

Attila Válinth

to számológép
Akkor ZilogR? Semmi? Nyugi van itt most :)))

ZilogR

to számológép
Van itt minden, COVID tesztelés (negatív), komposztkazán készítés (63 fokról indult, 2 hét alatt kihűlt, most egy jégkocka), ezer számológép előttem, a HP42 emulátor a telómon beizzítva, míg bezötyög velem a vonat megcsinálom szépen, aztán lesz belőle kisvideó neked :)

Attila Válinth

to számológép
Szia ZilogR. Vannak jófajta számolgatni való feladataid erre a masinára?
Solver, határozott integrál, valószínűség számítás, stb... Izzítsuk be a klubbot. Sehol senki? :)))

ZilogR

to számológép
Egy olyat csináltam, h elővettem a kézikönyvet és azt fejezetről fejezetre terveztem végigvenni, de nem voltam elégedett már az elsővel sem, majd újra felvettem, amivel megint nem lettem megelégedve és most elkezdtem némi általános iskola anyagot gyártani a fiam osztályának, természetesen a DM42 mindig napirenden és már nekem kényelmetlen a dolog.

Mondjuk akkor legyen egy olyan, h hogyan kell egyáltalán egy programot beírni? Mert a SOLVER-hez és az integrálhoz is az kell!

Attila Válinth

to számológép
jó-jó :)

Attila Válinth