Hasznos holmik - könyvek, leírások, fotók, weboldalak, programok, kiegészítők (Useful stuffs - books, pics, websites, programs, add-ons)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
A tárgy egyértelművé teszi, asszem, miről is lenne szó.
Rögtön jöjjön egy ftp, amire véletlenül bukkantam (lehet érdemes a könyvtárszerkezetet kicsit bogarászni, ha engedi...):

ftp://casionz.co.nz/Files/user_manuals/

Tehát ide szeretném egybe gyűjteni azokat a dolgokat, amik eddig szétszórva kallódtak mindenféle topikjainkban.
Néha sok időt vesz el, míg előbogarászok egy-egy hasznosabb linket.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Akkor én is iderakom fórumunk (legalábbis előlem) eltűnt emulátoros oldalát. Nemrég találtam meg a neten keresés közben. A jobb oldali linkeken néhány egyéb régi írás is elérhető.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
http://sliderulemuseum.com/SR_Library.htm

Érdemes kicsit bogarászni ezt az oldalt, de a HOME könyvtárát is!
Olyan érdekességek és megdöbbentő irományokat lehet találni, mint pl.: An Easy Introduction to The Slide Rule - A szerző Isaac Asimov ( pdf - LINK ), vagy ez a kézikönyv , ami igen sok gyakorlati példán keresztül mutatja be a logarlécek használatát.

Annyira lelkes lettem, h otthon elő is ások egy lőcsöt...!
:P

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Tíz grafikus kalkulátor részletes összehasonlítása. A sorrend felállítása oktatási szempontok figyelembevételével történt, így ezen lehet vitatkozni. ;)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Szerintetek mit jelent kalkulátoroknál a "Calculus" opció?

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Hát ha azt amire szerintem mind a ketten gondolunk, akkor ezt az 50g-nél elfelejtették kipipálni. A sima Nspire-nek viszont megelőlegezték a bizalmat.
Message has been deleted

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Na, ez az, köszönöm. Nálam is a hiányzó pipa volt az apropó.

Dexter

to szamo...@googlegroups.com
Ezt alapból vitatnám: Ti-83/84Plus 160x120-as képernyőfelbontással?

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Há Dexter, Tolosa már szétszedte ezt a linket. :))  Meg hát olyanokat is néznek h. bemehet-e a vizsgára? A 84Plus meg bemehet. (Igaz, egy logarléc is.)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Egyébként szinte minden rangsorolásnál elsőrendű szempontnak tartják az iskolai használhatóságot.
Valahol tán' megértem a dolgot, hiszen nem a magunkfajta vájtfülüek alkotjuk a nagyobb vásárlói réteget, hanem az iskolák, a tanulók.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
:)))
Vizuális típus vagyok, elképzeltem magunkat vájt füllel...

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
van ITT néhány nagyon kellemes írás.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Jó kis link.
Rögtön el is olvastam egy írást a kalkulátorokról.
http://xml.inf.elte.hu/~mathdid/vasar/vebolyai2006.pdf
Az írás végén lévő egyik link meg egy matekportálra vitt.
http://matek.fazekas.hu/portal/eloadas/index.html
Itt érdekes előadások anyagába pillanthatunk bele, mint pl. a titkosírás:
http://matek.fazekas.hu/portal/eloadas/2010/Titkosiras_01.pdf
Kösz Tolosa!

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Gene Wright kalkulátor linkgyűjteménye. Már rögtön az elején a második link valahonnan nagyon ismerős...

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Igen, igen - Csak annyi kiegészítéssel, h az rskey Tóth Viktoré!

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Ja.
Tóth Viktor kalkulátor linkgyűjteménye. Már rögtön az elején a második link valahonnan nagyon ismerős...

Sanyi

to számológép
Jé, valahonnan nekem is :)

On szept. 18, 23:08, Pipás <pipa...@gmail.com> wrote:
> Ja.
> Tóth Viktor kalkulátor linkgyűjteménye <http://www.rskey.org/calclnks.htm>.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Tegnap jelent meg a HLP49.v60 verziója ami egy részletes helpállomány, a 49G+, 50g SD kártyájára installálható.
Az új változatot azért is érdemes letölteni, mert tartalmaz egy 279 oldalas PDF állományt is példákkal, kereszthivatkozásokkal, indexelt formában, (számomra) sok új információval.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Köszi Pipás!

Tegnap már én is letöltöttem és valóban nagyon praktikus dolog. Jó az is, hogy gyakorlatilag kártyáról futtatható.

A, V

to szamo...@googlegroups.com
OFF.
Valaki segítsen... Casio fx4500P-n nincs végtelen és abszolút érték utasítás, ugye?

Sanyi

to számológép
Bevallom, nem tudom... (végtelen szinte biztos hogy nincs)

Ami az abszolút értéket illeti:
ha nincs, akkor: emelj négyzetre, majd vonj gyököt ;)
(igaz, ez két művelet, de nem vészes, szerintem)

ext

to számológép
A kézikönyv 136. oldalán van egy példa a programozásra, ahol az
integrálnál jelöl - végtelent....
De őszintén megvallom, nem tudom kibogarászni, hogyan viszi be...
De lehet, hogy félreértettem a feladatot...

Sanyi

to számológép
Az Abs-ot megtaláltam közben egy kép alapján:
A lefele nyíl (kurzor) gomb felett van, shift-tel érheted el.

ext

to számológép
:)

Sanyi

to számológép
A végtelent viszont tényleg nem találom...
ZilogR szerintem tud majd segíteni ;)

ext

to számológép
Köszi!

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Az a normális eloszlás eloszlás-függvény számító programocska, ahol amit te mondasz az eloszlásfüggvény definíciójában szerepel az a -végtelen, azaz -végtelentől adott x-ig számított terület. Ezt úgy szokás számolni, hogy 0-tól x-ig integrálják és x>=0, mivel a normális eloszlás sűrűségfüggvénye szimmetrikus, azaz -végtelentől 0-ig a terület 1/2.

A program amúgy kicsit vicces ezen a gépen, mivel ez a sűrűségfüggvény jól integrálható numerikusan ("szép sima") és a 4500P tud integrálni. Szóval kicsit különös dolog programot írni valamire, amit alapból tud, de nem baj... :P

Persze lehet indok az, h a numerikus integráló rutin lassú, de ez a program 164 lépést eszik, ami a memória 15%-a. Ennyit nem áldoznék rá, inkább legyen lassú! Sokkal szebb, ha ennek a fordítottját próbálod leprogramozni: adott területhez keresse meg az x-et! :) ;)

ext

to számológép
Jó ez a beszélgetés,mindig a Matematika előadásokat juttatja az
eszembe...
Régen nem szerettem,de hála neked...

A tárgyalt példánál is a fele?

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
:D

Sokszor ígérgetek, de most megint kénytelen leszek: Dolgoznom kell bár szabin vagyok ( :P de jó nekem, LOL ) és kicsit később be tudnék szállni sokkal aktívabban (pl.: programot is írok, hogy világosabb legyen bár nekem éppen nincs 4500P-m... :) ).

Az a lényege a dolognak, h a normális eloszlás eloszlásfüggvényét numerikus integrálással számítják általában vagy valamilyen közelítő formulával.
Ez utóbbi van a kézikönyvben.
Mivel szimmetrikus (szép harang alakú Gauss-görbe), ezért elegendő 0-tól az adott x-ig számolni a területet, mert -végtelentől 0-ig 1/2-del egyenlő (azért ennyi, mert egy sűrűségfüggvény alatti terület mindig 1, ha a szimmetriatengelyig kiszámolod a területet, az értelemszerűen 1/2).

Úgy kb. ez a lényeg, ha nem világos a dolog, akkor kicsit bogarássz utána a sűrűségfüggvény és az eloszlásfüggvény dolognak, nomeg a normális eloszlásnak. Vagy igyál egy jó sört (bár ilyen hűvös időben). :D

Én mint mondtam, nagyon szívesen beszállok ebbe a beszélgetésbe, online leszek, de melózok. Azt, hogy mikorra tudom igazán aktiválni magam, egy kérdés, de éjjelente (10 és éjfél között) szokok lenni a gép előtt...

ext

to számológép
Köszi ZilgR.
Van egy jó Reiman István Mat. könyvem, belenézek asssszzzem.
Régen volt a Mat2 félév...
Egyébként nekem már van 2 is, vettem az ebay-on egy Görög sráctól még
egyet jutányos áron. Így van otthon is és a munkahelyemen is, nem kell
cipelnem.. :D

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Nem tudom, ez a link volt-e már. Sok érdekes dolgot tartalmaz és sokfelé lehet róla elcsámborogni.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
HP 15C Advanced Functions Handbook pdf színesben egyenesen a HP oldalról.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Köszi a linket, BTW elég gyilkos anyag!

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Találtam egy jó kis oldalt, ahol a diplomamunkák között jó néhány érdekes és ötletadó írás található.
/Úgy értem, hogy számológépre adaptálható dolgok is vannak bőségesen/

ITT.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Hmm, igazi csemege. BTW a grafikus számológépest már egyszer megtaláltam, de nem is emlékeztem, h honnan van! köszönöm a linket!
Megkukkantom, h esetleg a többi oldalon miféle dolgok vannak...!

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Az előbb említett oldalon van egy dolgozat, amiben ez a rész található:

"Két valószínűségi változó közötti függőséget többféle módon is le tudunk írni. Az egyik lehetséges fogalom a korreláció. Két valószínűségi változó korrelációja mindig -1 és 1 közé esik, és akkor és csak akkor 1 vagy -1, ha az egyik változó, X 1 valószínűséggel felírható a másik változó, Y lineáris függvényeként : X = a*Y + b.
Tehát a korreláció a linearitás egy mértékének mondható."

Vajon helyes ez így? Saját meglátásom szerint nem csak lineáris, hanem bármilyen összefüggés esetében lehetséges, hogy a korreláció értéke 1 vagy -1 .

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
ITT IS található néhány érdekes tanulmány.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
:-o
Kösz, Tolosa!

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Egy jó matek összefoglaló.
http://tutorial.math.lamar.edu/

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Tényleg nagyon jónak tűnik, köszi Pipás!

Ha jártadban-keltedben esetleg rábukkannál olyan oldalra, amelyik bővebben foglalkozik statisztikai számításokkal, légyszi jegyezd fel a címét!

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Találtam egy jó honlapot:
http://czibik.hu/?op=home
A segédletek menüpontban többek között statisztika is van.
http://czibik.hu/index.php?&op=mathhelp#.T80E6lKS9Ww
A letöltésekhez ingyenes regisztráció szükséges.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Hurrá!
Leírtam itt egy hosszú választ és valamilyen okból következően egyszerre eltűnt az egész, befejezetlenül..
Akkor most csak röviden: köszi Pipás!

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Na szóval: azt írtam le, hogy amikor regisztrálni akartam az oldalon, kiderült, hogy én már ezt megtettem valamikor régebben. Most már csak a jelszót kell előkotornom az emlékeimből.:-)
/ez a zanzásított verzió.:-)/

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Némi önreklám, de az erős öntömjénezés helyett ext megsegítése - nameg hátha mégiscsak hasznos holmik fognak összejönni - a fő cél, tehát feltettem a Google Drive-ra az első irományt, ami segíthet megtanulni programozni a HP1xC sorozat gépeit (kimondottan itt a 15C-ről van szó, de erős vágyaim vannak a 12C programozására is).

A link a mappához, ahol fognak szép sorjában gyűlni az anyagok:
https://docs.google.com/folder/d/0B1AqWV7mL061WWI4TmRIMkpVeXM/edit

A link az elsőhöz:
https://docs.google.com/open?id=0B1AqWV7mL061NWptVkxOMTd5SVE

Várom a kommenteket!
Hideget, meleget, ahogy gondoljátok!
Formai, megjelenési, stilisztikai, stb... észrevételeket is NAGYON várok (mert se tipográfus, se designer, se országgyűlési képviselő nem vagyok ;) )

2011. június 15., szerda 15:53:02 UTC+2 időpontban ZilogR a következőt írta:
[...]

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Hát adja a Jóisten hogy legyen hozzá elég időd és ne und meg hamar. Én biztos fogom olvasgatni.

gyapo

to szamo...@googlegroups.com
> Várom a kommenteket!

Két javaslatom van, az egyik, hogy talán jobb lenne arial
betűtípussal, és kicsit nagyobb betűkkel, másrészt valahova érdemes
lenne majd egy indexet tenni, amiben gyorsan meg lehet találni a
keresett témát. Ennek majd akkor lesz jelentősége, ha már sok cikk
lesz. Nem a szövegben keresésre gondolok, arra jó maga a google, hanem
pl. fastruktúrájú áttekintés, főtémák, azokban altémák, és ide
beszurkálva a cikkek linkjei.

Üdv.: gyapo

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
http://edspi31415.blogspot.hu/
A 2011-es cuccai értékesek HP számológép szempontból.
Még nem rágtam át rajtuk magam, de aki most ismerkedik a HP15C világával, itt temérdek infót kaphat - de az egy kérdés, h mennyire jó a minőség, szóval lehet tesztelni és lehet kommentelni. Ha valakinek éppenséggel nem 15C-je, hanem vmi ahhoz hasonló eszköze van (pl.: 32S, 32SII, 33S, 35S, ...) ő is nyugodtan nekieshet, sok használható dologra akadhat.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Közben találtam egy jó kis oldalt, ahol különféle témában rengeteg anyag /könyv, folyóirat/ található.
Ha volt már a link, elnézést kérek.

Digitális Tankönyvtár.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Ismét találtam egy jó oldalt, ahonnan nagyon sok hasznos információ mazsolázható -már akit érdekel.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

A HP-től vásárolt 15C Limited Edition gépek díszdobozában van a CD-n egy 15C emulátor is. A HP Community fórum tele van panaszos levelekkel: Az emulátor installálás közben kéri a dobozban lévő vásárlói kódszámot az aktiváláshoz, majd ezt nem fogadja el és leáll. A HP egyenlőre tanácstalan.
Most letölthető egy szabadon futtatható HP 15C emulátor egy holland HP kereskedői oldalról. Letöltés. Nem kéri a kódszámot, fut, más (amatőr) emulátorokkal szemben programozható is, sőt még a PSE bug is működik rajta mint a Limited Edition változaton.
Akit érdekel, az tépje magát mielőtt a HP észreveszi és letiltja az egészet.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Te Pipás, ez az emulátor -szerintem- több helyről is letölthető.

Én innen szereztem.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Ez nem ugyanaz az emulátor, Tolosa.

A Tied:
 COPYRIGHT © 1997-2012, Torsten Manz
Home page:  http://hp-15c.homepage.t-online.de
Programozható, de a mátrixműveleteket pl. nem támogatja. Próbáld ki: 2 ENTER 2 DIM A. Aztán: RCL MATRIX A.

Ez meg eredeti HP. Mindent tud.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Valóban.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Egen. Ez az emulátor egyenesen a 15-C LE díszdobozából van. Kár lenne kihagyni. ;o)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
>Akit érdekel, az tépje magát mielőtt a HP észreveszi és letiltja az egészet.
Az ember ugye mindig bizalmatlan, főleg ha magyar.
Ehhez képest most már a HP honlapjáról ingyen letölthetők és szabadon futtathatók a következő emulátorok:

1. Tudományos számológépek: HP 10s, HP 300s, HP 15C, HP 35s
http://www.hp.com/sbso/product/calculators-emulators/scientific-calculator-emulator.html
2. Grafikus számológépek: HP 39gs, HP 40gs, HP 39 gII
http://www.hp.com/sbso/product/calculators-emulators/graphic-calculator-emulators.html
3.Pénzügyi számológépek: HP 20b, HP 30b
http://www.hp.com/sbso/product/calculators-emulators/finance-calculator-emulators.html

A 15C emulátor elég érdekes jelenség. Az még hagyján hogy tudja a Limited Edition összes hibáját, erre még lehet azt mondani hogy akkor ez egy jó emulátor. Vannak azonban grafikai gondjai is. Az f funkciógombot lenyomva megjelenik a kijelzőn a billentyűzet egy darabja. (!)  Ez a hiba házilag javítható, ha az alábbi linken lévő skin állományokkal lecseréljük az emulátor könyvtárában lévőket.
http://www.hpmuseum.org/guest/fhub/skins15c.zip
Az meg hogy egy emulátor grafikus méretváltás (Skins->Small, Medium, Large menüpontok) összekutyulja a képernyőt (!), könnyen javítható: Az emulátort letesszük a tálcára majd visszahívjuk.

Mindenesetre jól példázza azt hogy hol tart most a HP, hogy egy ilyen sz@rt adott ki a kezéből. Ráadásul díszdobozban, limitált példányban és először nem aktiválható kóddal levédve.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Pipás, köszi a linkeket! Te aztán tényleg szemfüles vagy!

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
>Te aztán tényleg szemfüles vagy!
:o)
Hát azt tudod-e hogy melyik élőlénynek van két keze és négy lába?

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
A kezes báránynak.:-)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Ezt meg én kösz!

2013. április 28., vasárnap 11:28:54 UTC+2 időpontban Tolosa a következőt írta:
HP-50G C nyelvű programozás.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Ide is kirakom:
HP 41C  (úgy tűnik) teljes kézikönyv sorozat
HP 15C kézikönyv
Mindezek színesben, könnyen kezelhetően.
SUN Hemmi's Bamboo logarléc leírás, stb.
 http://www.greendyk.nl/

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Nem semmi!
Köszi, Pipás!

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Hátha érdekel valakit:
http://files.righto.com/calculator/TI_calculator_simulator.html

2013. július 26., péntek 10:48:11 UTC+2 időpontban Tolosa a következőt írta:
Adatok HP-számológépekről.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Wow! A legjobb dolog, ami ezen a héten történt velem... De tényleg!

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Volt már szó az XCAS-ról?

         Giac/Xcas
is a free computer algebra system for Windows, Mac OS X and Linux/Unix
  • Giac/Xcas has a compatibility mode for people used to the Maple or Mupad CAS as well as for users of TI calculators (TI89, Voyage 200, TI Nspire CAS).
  • Short history: The Giac/Xcas project began in year 2000, following the development of the CAS for HP calculators. It has now around 150,000 lines of C++ code (most written by B. Parisse), and around 300 pages of English documentation (most written by R. De Graeve).

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Köszi Pipás, én még ezzel nem találkoztam, viszont egy kérdés: ha jól értelmezem, azt írják, hogy kompatibilis a TI-Nspire Cas-al is. De hogyan? Nspire gépre nem találok letöltési formációt.
Pipás: hogy állsz mostanában szabadidővel? Van időd foglalkozni számológépekkel?

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Valóban azt írják, de az online verzióban (ami csak franciául tud) csak az Xcas, Maple, Mupad, TI-89 szintaxis (Syntaxe) állítható be. Gondolom ez utóbbi hasonlíthat az Nspire-hez.
A linket itt találtam. Azt írják h. úgy tűnik a HP Prime ezt a (giac) CAS kernelt használja.

Szabadidőm mostanában nem sok van. :(

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Köszi.

Ha kevés a szabadidőd, akkor sajnos nem aktuális a további kérdésem.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Miről vóna szó?

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Á, akkor nem érdekes, ha nincs időd mostanában. Csak azt akartam kérdezni, nincs-e kedved megismerkedni a TI-Nspire lelki világával. Mert akkor kölcsönbe odaadtam volna az egyik Nspire gépemet. Persze kizárólag önző okból: hogy tanulhassak tőled valamit a géppel kapcsolatban. Mert tudom, ha téged valami érdekel, akkor kivesézed.

2013. szeptember 10., kedd 21:02:28 UTC+2 időpontban Pipás a következőt írta:
Miről vóna szó?

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Hú de messziről futsz neki! Üsse kavics, add kölcsön. Majd megpróbálok szakítani rá egy kis időt. De csak a Te kedvedért! ;o)
Amúgy meg imádok ismerkedni.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Rendben.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Egy jó kis link különféle online kalkulátorokkal.

ZilogR

RAOK

to számológép
Sziasztok!
HP 39gs -hez keresek olyan programot, amivel alkalmazásokat tudok telepíteni Win 7-ről a számológépre.
Sajnos, amit találtam az Win 7-tel nem működik rendesen.
Ez a "HP 40GS, 39G+ and 39G PC Connectivity Kit 2.1 Build 1320" volt.
Tudnátok mondani egy működőt?
Még hálásabb lennék egy linkért, ahonnan le is tudnám tölteni. =)

ZilogR

to számológép
A kérésed minden paramétere egyezik az én esetemmel, így én is kérek egy ilyet ;) De ha találok, akkor postolom.
Nekem egy PC Connectivity Kit van fent (v3.0r4), az a kutyás. Nem is tudom, hogy ismeri-e az USB-t? Kell hogy ismerje, mert soros portom nincs (vagy van?) és van egy lementett backup a gépen.
Ma este kipróbálom, hátha sikerül rábírnom.
Gondolom az összes elérhető könyvet és YouTube videót megnézted már.

ZilogR

to számológép
A 1311-es van fent itt: http://www.hphomeview.com/utilities.htm
A probléma, h a Win7 nem akarja a driver-t telepíteni.
Ha elárulod, h hogyan tudtad megoldani, már ha sikerült, annak nagyon örülnék.

ZilogR

to számológép
A kutyás az csak sorosra van, ezek szerint van soros portom, valahol hátul, ahol rég nem nézegettem a gépemet :P

Bence

to számológép
Nekem hasonló problémám volt a HP 50g-vel, de végül sikerült csatlakoztatnom Windows 10-hez. Veszem a bátorságot és leírom a menetét, hátha működik Windows 7-tel is. Közben találtam egy dokumentumot, amiben leírja a 39gs csatlakoztatásának menetét a PC-hez (innen is merítek némi infót).

Amire szükség lesz:
- HP 40GS, 39G+ and 39G PC Connectivity Kit, link: http://www.hpcalc.org/details/6451

1, A zip fájlt bontsuk ki. A hpconn3x40gs mappában a Conn3x_English.exe fájlra jobb gomb kattintás --> Kompatibilitási problémák megoldása --> Javasolt beállítások kipróbálása --> A program tesztelése --> telepítsük az utasításokat követve, majd a végén pippantsuk be a Yes, launch the program file kalitkát --> Finish --> felurgik egy hibaüzenet, okézzuk --> az előző, Programkompatibilitási hibaerhárító ablakon katt a továbbra --> Igen, mentem a program beállításait --> Bezárás

2, Start menü --> Beállítások/Gépház --> Frissítés és biztonság --> Helyreállítás --> Speciális rendszerindítás alatt katt az Újraindítás most parancsra --> Számítógép javítása --> Haladó beállítások --> Rendszerindítási lehetőségek --> 7-es billentyűt lenyomjuk, újraindul

3, Futtassuk a másik, HPCalculatorUSBSetup.exe fájlt. Telepítsük --> Biztonsági üzeneteknél lépjünk tovább a telepítésre

Elvileg így már fel kéne ismernie. Nekem az 50g-nél biztosan lefagyott vagy 10-szer, de aztán sikerült.

Tolosa

to számológép
Nem tudom, ezt próbáltátok-e? Az oldalról indulva driver is letölthető.

https://www.educalc.net/1047482.page

Bence

to számológép
Igen, ez az alap eljárás, de XP-nél újabb oprendszereken már nem működik. A biztonsági funkciók nem engedik az 'ismeretlen forrású' driverek telepítését.

ZilogR

to számológép
Magyarul ha XP-m van, akkor ott simán tudom felrakni. Ok, akkor jöhet a jó öreg ThinkPad X40-em. Találtam bele SSD-t, frissítettem a BIOS-t, kapott majdnem új akksit az emúlt hónapokban. Most egy XP boot kb. 9 másodperc, a leállás 7. Megy mint a golyó és nincs hangja. Igazi kísértet lett belőle, ahogy dereng a sötétben. ;)

Tolosa

to számológép

Tolosa

to számológép
Hirtelen nem találtam más topikot, ahova írhatnám...

Tudna-e valaki segíteni...

Live Linux-ot szeretnék USB -kulcsra telepíteni. Olyan kellene, amelyik grafikus felülete legjobban hasonlít a Windows-hoz. A Zorin-t ajánlották, de nem találok letölthető, ingyenes változatot.
Valami hasonlót tudnátok ajánlani?

gyapo

to számológép
2018 March 25, Sunday 13:55 Tolosa, you wrote:
> [...]

T> grafikus felülete legjobban hasonlít a Windows-hoz. A Zorin-t ajánlották,
T> de nem találok letölthető, ingyenes változatot.

Nem értek a linuxhoz, és így kerestem megoldást egy gyenge gépre, hogy
nyaraláskor meg tudjam nézni a leveleket. Próbáltam 5-6 linux
disztribúciót, végül az ubuntunál maradtam. Ezen alapból megvan minden
ami nekem kellett, de telepíteni is tudtam rá meg eltávolítani is,
szóval ajánlom.
http://livecdlist.com/ubuntu/

Üdv.: gyapo

Tolosa

to számológép
Köszönöm, Gyapo!

Az Ubuntu néhány variánsát kipróbáltam /Ubuntu, Xubuntu, Edubuntu/, jó is mindegyik, csak a hozzátartozó GUI nem nyerte el a tetszésemet. Ezért lenne jó valami olyasmi, ami hasonlít a Windowshoz.
/Ja, tudom, tegyek fel Windowst!/

ZilogR

to számológép
Most nem akarok nagyon okostojásnak tűnni, de akkor miért nem Windows-t használsz?!

gyapo

to számológép
2018 March 25, Sunday 16:45 Tolosa, you wrote:
> [...]

T> mindegyik, csak a hozzátartozó GUI nem nyerte el a tetszésemet. Ezért lenne
T> jó valami olyasmi, ami hasonlít a Windowshoz.

Lehet, hogy csak a grafikus felületet kell cserélni olyanra, ami
windows kinézetű, ha van ilyen.
Vagy:
https://itsfoss.com/windows-like-linux-distributions/
https://www.tecmint.com/best-alternative-linux-distributions-for-windows-users/
http://www.linuxandubuntu.com/home/best-windows-like-linux-distributions-for-new-linux-users
https://www.lifewire.com/best-windows-linux-operating-systems-clones-2201177

Üdv.: gyapo

Tolosa

to számológép
Igen, ezt a borítékolható kérdést már vártam.:-)

Az a baj Veled ZilogR, hogy te nem tudsz kilépni a "használsz" kifejezés bűvköre alól. Nálad minden praktikus és célszerű, nálam meg nem.
Ahogy már nagyon sokszor leírtam itt is, én a legtöbb eszközömet /legyen az hardver, vagy szoftver/ nem "használom", hanem szórakozom velük.
Tehát a válaszom az, hogy miért ne próbálkozhatnék más rendszerekkel is a Windows-on kívül csupán a szórakozás kedvééért /egyébként a gépemen Windows van/.

Tolosa

to számológép
Köszi Gyapo, megnézem a linkeket.

Tolosa

to számológép
Na: kipróbáltam már jó néhány Linux változatot, de úgy tűnik, ez a ChaletOS eddig a legszimpatikusabb. Ezt már Linux alól írom.:-)

Köszönöm Gyapo a segítséget!

gyapo

to számológép
2018 March 26, Monday 10:24 Tolosa, you wrote:
T> Na: kipróbáltam már jó néhány Linux változatot, de úgy tűnik, ez a ChaletOS
T> eddig a legszimpatikusabb. Ezt már Linux alól írom.:-)

T> Köszönöm Gyapo a segítséget!

Szívesen.
Nekem úgy tűnt, hogy a linuxot könnyű használni egy szintig.
Böngészőt, levelezőt elindítani, hálózatokra csatlakozni pillanatok
műve. De pl. amikor nem volt flash telepítve, és emiatt nem ment a
facebook oldal, akkor már nem volt annyira magától értetődő a telepítés,
mint a windowson, exe letölt, futtat.
De lehet mindez azért van, mert a windowst régóta használom, a linuxot
meg nem.
A HP Prime-on se tudok sok mindent csinálni, előbb meg kellene ismerni.

Üdv.: gyapo

ZilogR

to számológép
:DDD akkor ne higgyek a nejemnek, ha azt mondja, hogy olyan kiismerhetetlenül titokzatos vagyok... :D ;)

Egy időben (amikor a kis IBM X40-em bedöglött és kapott új SSD-t és arra kellett pakolni vmilyen rendszert) én is kacérkodtam a gondolattal, de aztán csak meghagytam másoknak ezt az élvezetet, bár még fórumoztam is róla az SG-n és rengeteg videót megnéztem, aztán maradt az XP, az még eldöcög azon a kis masinán (bár a vadiúj XP SSD-ről olyan 9sec alatt bootol és 7sec alatt áll le azon az ősöreg vason és ugye egy nyikkanás hangja sincs - én nagyon szeretem, akármilyen régi). Gondolom egy Linux-ot hasonlóan tudna kezelni én meg megbarátkozhatnék valami mással...

Persze, a használat szempontjából - valljuk be - egy átlag user-nek édesmindegy, milyen oprendszer megy a gépen. Még egy PSION 5mx-ről is meg tudná csinálni az ember a munkájának 70-80%-át.

ZilogR

to számológép
Message has been deleted
It is loading more messages.