Hasznos holmik - könyvek, leírások, fotók, weboldalak, programok, kiegészítők (Useful stuffs - books, pics, websites, programs, add-ons)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
A tárgy egyértelművé teszi, asszem, miről is lenne szó.
Rögtön jöjjön egy ftp, amire véletlenül bukkantam (lehet érdemes a könyvtárszerkezetet kicsit bogarászni, ha engedi...):

ftp://casionz.co.nz/Files/user_manuals/

Tehát ide szeretném egybe gyűjteni azokat a dolgokat, amik eddig szétszórva kallódtak mindenféle topikjainkban.
Néha sok időt vesz el, míg előbogarászok egy-egy hasznosabb linket.

Pipás

Jun 15, 2011, 1:05:19 PM6/15/11
to szamo...@googlegroups.com
Akkor én is iderakom fórumunk (legalábbis előlem) eltűnt emulátoros oldalát. Nemrég találtam meg a neten keresés közben. A jobb oldali linkeken néhány egyéb régi írás is elérhető.

ZilogR

Jul 20, 2011, 6:36:28 AM7/20/11
to szamo...@googlegroups.com
http://sliderulemuseum.com/SR_Library.htm

Érdemes kicsit bogarászni ezt az oldalt, de a HOME könyvtárát is!
Olyan érdekességek és megdöbbentő irományokat lehet találni, mint pl.: An Easy Introduction to The Slide Rule - A szerző Isaac Asimov ( pdf - LINK ), vagy ez a kézikönyv , ami igen sok gyakorlati példán keresztül mutatja be a logarlécek használatát.

Annyira lelkes lettem, h otthon elő is ások egy lőcsöt...!
:P

Pipás

Jul 31, 2011, 2:51:58 PM7/31/11
to szamo...@googlegroups.com
Tíz grafikus kalkulátor részletes összehasonlítása. A sorrend felállítása oktatási szempontok figyelembevételével történt, így ezen lehet vitatkozni. ;)

Tolosa

Jul 31, 2011, 3:27:43 PM7/31/11
to szamo...@googlegroups.com
Szerintetek mit jelent kalkulátoroknál a "Calculus" opció?

Pipás

Jul 31, 2011, 3:46:41 PM7/31/11
to szamo...@googlegroups.com
Hát ha azt amire szerintem mind a ketten gondolunk, akkor ezt az 50g-nél elfelejtették kipipálni. A sima Nspire-nek viszont megelőlegezték a bizalmat.
Message has been deleted

Tolosa

Jul 31, 2011, 3:54:15 PM7/31/11
to szamo...@googlegroups.com
Na, ez az, köszönöm. Nálam is a hiányzó pipa volt az apropó.

Dexter

Jul 31, 2011, 4:25:07 PM7/31/11
to szamo...@googlegroups.com
Ezt alapból vitatnám: Ti-83/84Plus 160x120-as képernyőfelbontással?

Pipás

Jul 31, 2011, 4:31:20 PM7/31/11
to szamo...@googlegroups.com
Há Dexter, Tolosa már szétszedte ezt a linket. :))  Meg hát olyanokat is néznek h. bemehet-e a vizsgára? A 84Plus meg bemehet. (Igaz, egy logarléc is.)

Tolosa

Jul 31, 2011, 4:45:21 PM7/31/11
to szamo...@googlegroups.com
Egyébként szinte minden rangsorolásnál elsőrendű szempontnak tartják az iskolai használhatóságot.
Valahol tán' megértem a dolgot, hiszen nem a magunkfajta vájtfülüek alkotjuk a nagyobb vásárlói réteget, hanem az iskolák, a tanulók.

Pipás

Jul 31, 2011, 4:53:23 PM7/31/11
to szamo...@googlegroups.com
:)))
Vizuális típus vagyok, elképzeltem magunkat vájt füllel...

Tolosa

Aug 5, 2011, 3:23:46 PM8/5/11
to szamo...@googlegroups.com
van ITT néhány nagyon kellemes írás.

Pipás

Aug 5, 2011, 4:02:41 PM8/5/11
to szamo...@googlegroups.com
Jó kis link.
Rögtön el is olvastam egy írást a kalkulátorokról.
http://xml.inf.elte.hu/~mathdid/vasar/vebolyai2006.pdf
Az írás végén lévő egyik link meg egy matekportálra vitt.
http://matek.fazekas.hu/portal/eloadas/index.html
Itt érdekes előadások anyagába pillanthatunk bele, mint pl. a titkosírás:
http://matek.fazekas.hu/portal/eloadas/2010/Titkosiras_01.pdf
Kösz Tolosa!

Pipás

Sep 18, 2011, 4:00:46 PM9/18/11
to szamo...@googlegroups.com
Gene Wright kalkulátor linkgyűjteménye. Már rögtön az elején a második link valahonnan nagyon ismerős...

ZilogR

Sep 18, 2011, 4:48:15 PM9/18/11
to szamo...@googlegroups.com
Igen, igen - Csak annyi kiegészítéssel, h az rskey Tóth Viktoré!

Pipás

Sep 18, 2011, 5:08:56 PM9/18/11
to szamo...@googlegroups.com
Ja.
Tóth Viktor kalkulátor linkgyűjteménye. Már rögtön az elején a második link valahonnan nagyon ismerős...

Sanyi

Sep 19, 2011, 5:30:08 AM9/19/11
to számológép
Jé, valahonnan nekem is :)

On szept. 18, 23:08, Pipás <pipa...@gmail.com> wrote:
> Ja.
> Tóth Viktor kalkulátor linkgyűjteménye <http://www.rskey.org/calclnks.htm>.

Pipás

Sep 19, 2011, 5:23:16 PM9/19/11
to szamo...@googlegroups.com
Tegnap jelent meg a HLP49.v60 verziója ami egy részletes helpállomány, a 49G+, 50g SD kártyájára installálható.
Az új változatot azért is érdemes letölteni, mert tartalmaz egy 279 oldalas PDF állományt is példákkal, kereszthivatkozásokkal, indexelt formában, (számomra) sok új információval.

Tolosa

Sep 20, 2011, 2:46:19 AM9/20/11
to szamo...@googlegroups.com
Köszi Pipás!

Tegnap már én is letöltöttem és valóban nagyon praktikus dolog. Jó az is, hogy gyakorlatilag kártyáról futtatható.

A, V

Sep 20, 2011, 4:48:01 AM9/20/11
to szamo...@googlegroups.com
OFF.
Valaki segítsen... Casio fx4500P-n nincs végtelen és abszolút érték utasítás, ugye?

Sanyi

Sep 20, 2011, 4:51:31 AM9/20/11
to számológép
Bevallom, nem tudom... (végtelen szinte biztos hogy nincs)

Ami az abszolút értéket illeti:
ha nincs, akkor: emelj négyzetre, majd vonj gyököt ;)
(igaz, ez két művelet, de nem vészes, szerintem)

ext

Sep 20, 2011, 4:59:17 AM9/20/11
to számológép
A kézikönyv 136. oldalán van egy példa a programozásra, ahol az
integrálnál jelöl - végtelent....
De őszintén megvallom, nem tudom kibogarászni, hogyan viszi be...
De lehet, hogy félreértettem a feladatot...

Sanyi

Sep 20, 2011, 5:06:07 AM9/20/11
to számológép
Az Abs-ot megtaláltam közben egy kép alapján:
A lefele nyíl (kurzor) gomb felett van, shift-tel érheted el.

ext

Sep 20, 2011, 5:14:20 AM9/20/11
to számológép
:)

Sanyi

Sep 20, 2011, 5:21:20 AM9/20/11
to számológép
A végtelent viszont tényleg nem találom...
ZilogR szerintem tud majd segíteni ;)

ext

Sep 20, 2011, 5:36:12 AM9/20/11
to számológép
Köszi!

ZilogR

Sep 20, 2011, 5:43:38 AM9/20/11
to szamo...@googlegroups.com
Az a normális eloszlás eloszlás-függvény számító programocska, ahol amit te mondasz az eloszlásfüggvény definíciójában szerepel az a -végtelen, azaz -végtelentől adott x-ig számított terület. Ezt úgy szokás számolni, hogy 0-tól x-ig integrálják és x>=0, mivel a normális eloszlás sűrűségfüggvénye szimmetrikus, azaz -végtelentől 0-ig a terület 1/2.

A program amúgy kicsit vicces ezen a gépen, mivel ez a sűrűségfüggvény jól integrálható numerikusan ("szép sima") és a 4500P tud integrálni. Szóval kicsit különös dolog programot írni valamire, amit alapból tud, de nem baj... :P

Persze lehet indok az, h a numerikus integráló rutin lassú, de ez a program 164 lépést eszik, ami a memória 15%-a. Ennyit nem áldoznék rá, inkább legyen lassú! Sokkal szebb, ha ennek a fordítottját próbálod leprogramozni: adott területhez keresse meg az x-et! :) ;)

ext

Sep 20, 2011, 5:59:30 AM9/20/11
to számológép
Jó ez a beszélgetés,mindig a Matematika előadásokat juttatja az
eszembe...
Régen nem szerettem,de hála neked...

A tárgyalt példánál is a fele?

ZilogR

Sep 20, 2011, 6:15:42 AM9/20/11
to szamo...@googlegroups.com
:D

Sokszor ígérgetek, de most megint kénytelen leszek: Dolgoznom kell bár szabin vagyok ( :P de jó nekem, LOL ) és kicsit később be tudnék szállni sokkal aktívabban (pl.: programot is írok, hogy világosabb legyen bár nekem éppen nincs 4500P-m... :) ).

Az a lényege a dolognak, h a normális eloszlás eloszlásfüggvényét numerikus integrálással számítják általában vagy valamilyen közelítő formulával.
Ez utóbbi van a kézikönyvben.
Mivel szimmetrikus (szép harang alakú Gauss-görbe), ezért elegendő 0-tól az adott x-ig számolni a területet, mert -végtelentől 0-ig 1/2-del egyenlő (azért ennyi, mert egy sűrűségfüggvény alatti terület mindig 1, ha a szimmetriatengelyig kiszámolod a területet, az értelemszerűen 1/2).

Úgy kb. ez a lényeg, ha nem világos a dolog, akkor kicsit bogarássz utána a sűrűségfüggvény és az eloszlásfüggvény dolognak, nomeg a normális eloszlásnak. Vagy igyál egy jó sört (bár ilyen hűvös időben). :D

Én mint mondtam, nagyon szívesen beszállok ebbe a beszélgetésbe, online leszek, de melózok. Azt, hogy mikorra tudom igazán aktiválni magam, egy kérdés, de éjjelente (10 és éjfél között) szokok lenni a gép előtt...

ext

Sep 20, 2011, 6:50:07 AM9/20/11
to számológép
Köszi ZilgR.
Van egy jó Reiman István Mat. könyvem, belenézek asssszzzem.
Régen volt a Mat2 félév...
Egyébként nekem már van 2 is, vettem az ebay-on egy Görög sráctól még
egyet jutányos áron. Így van otthon is és a munkahelyemen is, nem kell
cipelnem.. :D

Tolosa

Sep 27, 2011, 8:31:52 AM9/27/11
to szamo...@googlegroups.com
Nem tudom, ez a link volt-e már. Sok érdekes dolgot tartalmaz és sokfelé lehet róla elcsámborogni.

Pipás

May 1, 2012, 4:29:20 PM5/1/12
to szamo...@googlegroups.com
HP 15C Advanced Functions Handbook pdf színesben egyenesen a HP oldalról.

ZilogR

May 1, 2012, 4:56:17 PM5/1/12
to szamo...@googlegroups.com
Köszi a linket, BTW elég gyilkos anyag!

Tolosa

May 21, 2012, 2:07:01 AM5/21/12
to szamo...@googlegroups.com
Találtam egy jó kis oldalt, ahol a diplomamunkák között jó néhány érdekes és ötletadó írás található.
/Úgy értem, hogy számológépre adaptálható dolgok is vannak bőségesen/

ITT.

ZilogR

May 21, 2012, 8:26:40 AM5/21/12
to szamo...@googlegroups.com
Hmm, igazi csemege. BTW a grafikus számológépest már egyszer megtaláltam, de nem is emlékeztem, h honnan van! köszönöm a linket!
Megkukkantom, h esetleg a többi oldalon miféle dolgok vannak...!

Tolosa

May 22, 2012, 2:22:58 AM5/22/12
to szamo...@googlegroups.com
Az előbb említett oldalon van egy dolgozat, amiben ez a rész található:

"Két valószínűségi változó közötti függőséget többféle módon is le tudunk írni. Az egyik lehetséges fogalom a korreláció. Két valószínűségi változó korrelációja mindig -1 és 1 közé esik, és akkor és csak akkor 1 vagy -1, ha az egyik változó, X 1 valószínűséggel felírható a másik változó, Y lineáris függvényeként : X = a*Y + b.
Tehát a korreláció a linearitás egy mértékének mondható."

Vajon helyes ez így? Saját meglátásom szerint nem csak lineáris, hanem bármilyen összefüggés esetében lehetséges, hogy a korreláció értéke 1 vagy -1 .

Tolosa

May 28, 2012, 12:22:19 PM5/28/12
to szamo...@googlegroups.com
ITT IS található néhány érdekes tanulmány.

Pipás

May 28, 2012, 2:33:26 PM5/28/12
to szamo...@googlegroups.com
:-o
Kösz, Tolosa!

Pipás

Jun 3, 2012, 4:18:48 PM6/3/12
to szamo...@googlegroups.com
Egy jó matek összefoglaló.
http://tutorial.math.lamar.edu/

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Tényleg nagyon jónak tűnik, köszi Pipás!

Ha jártadban-keltedben esetleg rábukkannál olyan oldalra, amelyik bővebben foglalkozik statisztikai számításokkal, légyszi jegyezd fel a címét!

Pipás

Jun 4, 2012, 2:59:12 PM6/4/12
to szamo...@googlegroups.com
Találtam egy jó honlapot:
http://czibik.hu/?op=home
A segédletek menüpontban többek között statisztika is van.
http://czibik.hu/index.php?&op=mathhelp#.T80E6lKS9Ww
A letöltésekhez ingyenes regisztráció szükséges.

Tolosa

Jun 4, 2012, 3:56:36 PM6/4/12
to szamo...@googlegroups.com
Hurrá!
Leírtam itt egy hosszú választ és valamilyen okból következően egyszerre eltűnt az egész, befejezetlenül..
Akkor most csak röviden: köszi Pipás!

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Na szóval: azt írtam le, hogy amikor regisztrálni akartam az oldalon, kiderült, hogy én már ezt megtettem valamikor régebben. Most már csak a jelszót kell előkotornom az emlékeimből.:-)
/ez a zanzásított verzió.:-)/

ZilogR

Nov 4, 2012, 5:59:15 PM11/4/12
to szamo...@googlegroups.com
Némi önreklám, de az erős öntömjénezés helyett ext megsegítése - nameg hátha mégiscsak hasznos holmik fognak összejönni - a fő cél, tehát feltettem a Google Drive-ra az első irományt, ami segíthet megtanulni programozni a HP1xC sorozat gépeit (kimondottan itt a 15C-ről van szó, de erős vágyaim vannak a 12C programozására is).

A link a mappához, ahol fognak szép sorjában gyűlni az anyagok:
https://docs.google.com/folder/d/0B1AqWV7mL061WWI4TmRIMkpVeXM/edit

A link az elsőhöz:
https://docs.google.com/open?id=0B1AqWV7mL061NWptVkxOMTd5SVE

Várom a kommenteket!
Hideget, meleget, ahogy gondoljátok!
Formai, megjelenési, stilisztikai, stb... észrevételeket is NAGYON várok (mert se tipográfus, se designer, se országgyűlési képviselő nem vagyok ;) )

2011. június 15., szerda 15:53:02 UTC+2 időpontban ZilogR a következőt írta:
[...]

Pipás

Nov 4, 2012, 11:18:41 PM11/4/12
to szamo...@googlegroups.com
Hát adja a Jóisten hogy legyen hozzá elég időd és ne und meg hamar. Én biztos fogom olvasgatni.

gyapo

to szamo...@googlegroups.com
> Várom a kommenteket!

Két javaslatom van, az egyik, hogy talán jobb lenne arial
betűtípussal, és kicsit nagyobb betűkkel, másrészt valahova érdemes
lenne majd egy indexet tenni, amiben gyorsan meg lehet találni a
keresett témát. Ennek majd akkor lesz jelentősége, ha már sok cikk
lesz. Nem a szövegben keresésre gondolok, arra jó maga a google, hanem
pl. fastruktúrájú áttekintés, főtémák, azokban altémák, és ide
beszurkálva a cikkek linkjei.

Üdv.: gyapo

ZilogR

Nov 18, 2012, 5:50:13 PM11/18/12
to szamo...@googlegroups.com
http://edspi31415.blogspot.hu/
A 2011-es cuccai értékesek HP számológép szempontból.
Még nem rágtam át rajtuk magam, de aki most ismerkedik a HP15C világával, itt temérdek infót kaphat - de az egy kérdés, h mennyire jó a minőség, szóval lehet tesztelni és lehet kommentelni. Ha valakinek éppenséggel nem 15C-je, hanem vmi ahhoz hasonló eszköze van (pl.: 32S, 32SII, 33S, 35S, ...) ő is nyugodtan nekieshet, sok használható dologra akadhat.

Tolosa

Dec 25, 2012, 4:30:11 AM12/25/12
to szamo...@googlegroups.com
Közben találtam egy jó kis oldalt, ahol különféle témában rengeteg anyag /könyv, folyóirat/ található.
Ha volt már a link, elnézést kérek.

Digitális Tankönyvtár.

Tolosa

Jan 25, 2013, 4:51:53 AM1/25/13
to szamo...@googlegroups.com
Ismét találtam egy jó oldalt, ahonnan nagyon sok hasznos információ mazsolázható -már akit érdekel.

Pipás

Feb 3, 2013, 9:09:10 AM2/3/13
to szamo...@googlegroups.com

A HP-től vásárolt 15C Limited Edition gépek díszdobozában van a CD-n egy 15C emulátor is. A HP Community fórum tele van panaszos levelekkel: Az emulátor installálás közben kéri a dobozban lévő vásárlói kódszámot az aktiváláshoz, majd ezt nem fogadja el és leáll. A HP egyenlőre tanácstalan.
Most letölthető egy szabadon futtatható HP 15C emulátor egy holland HP kereskedői oldalról. Letöltés. Nem kéri a kódszámot, fut, más (amatőr) emulátorokkal szemben programozható is, sőt még a PSE bug is működik rajta mint a Limited Edition változaton.
Akit érdekel, az tépje magát mielőtt a HP észreveszi és letiltja az egészet.

Tolosa

Feb 3, 2013, 10:06:57 AM2/3/13
to szamo...@googlegroups.com
Te Pipás, ez az emulátor -szerintem- több helyről is letölthető.

Én innen szereztem.

Pipás

Feb 3, 2013, 10:45:46 AM2/3/13
to szamo...@googlegroups.com

Ez nem ugyanaz az emulátor, Tolosa.

A Tied:
 COPYRIGHT © 1997-2012, Torsten Manz
Home page:  http://hp-15c.homepage.t-online.de
Programozható, de a mátrixműveleteket pl. nem támogatja. Próbáld ki: 2 ENTER 2 DIM A. Aztán: RCL MATRIX A.

Ez meg eredeti HP. Mindent tud.

Tolosa

Feb 3, 2013, 2:08:32 PM2/3/13
to szamo...@googlegroups.com
Valóban.

Pipás

Feb 3, 2013, 3:15:42 PM2/3/13
to szamo...@googlegroups.com
Egen. Ez az emulátor egyenesen a 15-C LE díszdobozából van. Kár lenne kihagyni. ;o)

Pipás

Feb 9, 2013, 2:39:52 PM2/9/13
to szamo...@googlegroups.com
>Akit érdekel, az tépje magát mielőtt a HP észreveszi és letiltja az egészet.
Az ember ugye mindig bizalmatlan, főleg ha magyar.
Ehhez képest most már a HP honlapjáról ingyen letölthetők és szabadon futtathatók a következő emulátorok:

1. Tudományos számológépek: HP 10s, HP 300s, HP 15C, HP 35s
http://www.hp.com/sbso/product/calculators-emulators/scientific-calculator-emulator.html
2. Grafikus számológépek: HP 39gs, HP 40gs, HP 39 gII
http://www.hp.com/sbso/product/calculators-emulators/graphic-calculator-emulators.html
3.Pénzügyi számológépek: HP 20b, HP 30b
http://www.hp.com/sbso/product/calculators-emulators/finance-calculator-emulators.html

A 15C emulátor elég érdekes jelenség. Az még hagyján hogy tudja a Limited Edition összes hibáját, erre még lehet azt mondani hogy akkor ez egy jó emulátor. Vannak azonban grafikai gondjai is. Az f funkciógombot lenyomva megjelenik a kijelzőn a billentyűzet egy darabja. (!)  Ez a hiba házilag javítható, ha az alábbi linken lévő skin állományokkal lecseréljük az emulátor könyvtárában lévőket.
http://www.hpmuseum.org/guest/fhub/skins15c.zip
Az meg hogy egy emulátor grafikus méretváltás (Skins->Small, Medium, Large menüpontok) összekutyulja a képernyőt (!), könnyen javítható: Az emulátort letesszük a tálcára majd visszahívjuk.

Mindenesetre jól példázza azt hogy hol tart most a HP, hogy egy ilyen sz@rt adott ki a kezéből. Ráadásul díszdobozban, limitált példányban és először nem aktiválható kóddal levédve.

Tolosa

Feb 9, 2013, 2:55:34 PM2/9/13
to szamo...@googlegroups.com
Pipás, köszi a linkeket! Te aztán tényleg szemfüles vagy!

Pipás

Feb 9, 2013, 3:04:38 PM2/9/13
to szamo...@googlegroups.com
>Te aztán tényleg szemfüles vagy!
:o)
Hát azt tudod-e hogy melyik élőlénynek van két keze és négy lába?

Tolosa

Feb 10, 2013, 5:41:09 AM2/10/13
to szamo...@googlegroups.com
A kezes báránynak.:-)

Tolosa

Apr 28, 2013, 5:28:54 AM4/28/13
to szamo...@googlegroups.com

Pipás

Apr 28, 2013, 9:56:55 AM4/28/13
to szamo...@googlegroups.com
Ezt meg én kösz!

2013. április 28., vasárnap 11:28:54 UTC+2 időpontban Tolosa a következőt írta:
HP-50G C nyelvű programozás.

Pipás

Jun 27, 2013, 3:39:26 PM6/27/13
to szamo...@googlegroups.com
Ide is kirakom:
HP 41C  (úgy tűnik) teljes kézikönyv sorozat
HP 15C kézikönyv
Mindezek színesben, könnyen kezelhetően.
SUN Hemmi's Bamboo logarléc leírás, stb.
 http://www.greendyk.nl/

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Nem semmi!
Köszi, Pipás!

Tolosa

Jul 26, 2013, 4:48:11 AM7/26/13
to szamo...@googlegroups.com

Pipás

Aug 12, 2013, 4:10:26 PM8/12/13
to szamo...@googlegroups.com
Hátha érdekel valakit:
http://files.righto.com/calculator/TI_calculator_simulator.html

2013. július 26., péntek 10:48:11 UTC+2 időpontban Tolosa a következőt írta:
Adatok HP-számológépekről.

ZilogR

Aug 13, 2013, 5:12:11 AM8/13/13
to szamo...@googlegroups.com
Wow! A legjobb dolog, ami ezen a héten történt velem... De tényleg!

ZilogR

Aug 18, 2013, 11:58:05 AM8/18/13