Eszközök, ahol a felhasználó definiálhat függvényeket (főleg BASIC, de más is)

ZilogR

to számológép
A nyáron a lelakott PSION Siena-n (ragtapasszal helyén tartott elemek és befőttesgumis összecsukás) és az elmúlt hetekben egy régi PSION Organiser-em akadt a kezembe, mindkettőt szépen fel is lehetett éleszteni az Organiser DataPack-ról vissza is tudtam állítani a naptárat és más bejegyzéseket, a Sienán örültem a kis kijelzőnek, ami grafikus és persze adódott a kérdés, mi lenne, ha egy-két rövidke szösszenetet meg is írnék rájuk.
Így is lett (ahogy a reklámban is mondja Macska János a vasalóra) és emlékek alapján kb. 8-10-15 soros kis bekérem-ciklus-számoljunk-kiírom típusú programokkal szórakoztattam magam, míg ingáztam. Aztán persze az érdeklődés kezdett egyre intenzívebb lenni és kinyomtattam egy rakás dolgot, majd a Vaterán is találtam egy Programming PSION 3a könyvet, na abban azért elég jó dolgok vannak, szóval most éppen olyanon küzdök, h hogyan lehet eljárásokat definiálni, ahol mindenféle paramétereket adunk át.
A PSION az olyan, ha ír az ember egy új 'procedure'-t, azt pl. a CALC (számológép) is fogja használni.

És innen jött a gondolat, vajon melyik BASIC nyelvjárásokban adatik meg az, hogy a felhasználó definiáljon saját függvényeket, amiket aztán mindenféle paraméterekkel ellátva használhat a saját számításaira (elég csak Valentin Albillo 71B-re írt programjait megnézni, rendszerint a függvénydefiníciók tömkelegével indít, majd orrba-szájba számol velük a programban).

Ugye, mindenki érzi, hogy azért ennek hatalmas előnye van és a kis PSION-t azonnal magas szintre emelte nálam, hiszen egy egyenlet megoldó lehet egy ilyen eljárás, amit meg lehet hívni, pl.: NUMSOLVE(függvény, változó, intervallum_min, intervallum_max) módon és kiköp egy számot, de akár olyan is lehet, hogy van egy adatbázisod, abban felsorolva egy listába az egyenletek névvel ellátva és a megoldónak a nevet adod át, az megkeresi az egyenletet és azt oldja meg.

Szóval, hol van ilyesmire lehetőség a HP2x/4x/50 G gépeken, a HP 71B-n a TI 89/92/2000 sorozaton és a PSION-okon kívül - és itt főleg hordozható masinák izgatnak.

Előre is köszönöm, ha valaki postol pár ötletet!
Message has been deleted

gyapo

to számológép
2019 March 26, Tuesday 12:37 ZilogR, you wrote:
Z> A nyáron a lelakott PSION Siena-n (ragtapasszal helyén tartott elemek és
Z> befőttesgumis összecsukás) és az elmúlt hetekben egy régi PSION
Z> Organiser-em akadt a kezembe, mindkettőt szépen fel is lehetett éleszteni

Nekem is ugyanígy járt a Sienám, az S3c-nek eltört az egyik zsanérja,
ettől még működik, de nagy a veszélye, hogy a másik is eltörik, ezen
kívül ragacsos a gumi bevonata, az S5-ös az még ép, csak hámlik a
bevonat. :)
De bevallom én nem jutottam el velük a programozásig, a beépített
képességeket, és az S5-ön letöltött pár programot használtam.
A legnagyobb bajom a mechanikai hibákon kívül az volt, hogy a gombelem
lemerülése miatt, elszállt minden adat az akkuk cseréjekor.
Így szépen leváltották őket a Palmok és a Windows pocketPC, de már
azokat is leváltották a telefonok, először a saját oprendszeresek,
aztán a Samsung Bada, de már azokat is leváltotta a Symbian, azt
leváltotta a Windows mobile, volt egy kis kitérő az Apple iOS-szel,
mígnem megérkeztem az androidhoz. Ez egyrészt nem merül le, mert
minden nap használom, és ha jelez akkor rádugom a töltőre, másrészt ha
kiveszem az akkut és visszateszem, akkor is ott folytatja, ahol
abbahagyta. Könnyen szinkronizálom a pc-vel, van mentés.
Van rajta pascal környezet, ha nagyon rászorulnék tudnék írni kisebb
programokat, de még nem hozott ilyen helyzetet a sors.

Üdv.: gyapo