Számológép Google csoport - GyIK

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Üdv!

Nagyon amatőr kérdés:

Hogyan tudok a csoport témáihoz

a.) hozzászólni?
b.) képet a hozzászólásom mellé pakolni?
c.) a "normál" betűtípussal írt hozzászólásba bold courier részeket bepakolni (programlistákhoz)

Elvileg én tag vagyok, de sohasem sikerült eddig azt elérnem, h "be vagyok jelentkezve és tudok hozzászólni" állapotban nézegetem a témákat. :(

HELP, mert sok mindent tudok írni ezekről a masinákról - hátha sikerül felpörgetni kicsit a hozzászólásokat!

ZR

Autóvásárlást tervez? Megbízható és kedvező díjú kötelezőt és cascót kötne autójára?
Válassza a Genertelt, hogy biztonságban tudja autóját!

Sanyi

to számológép
Szia kedves ZilogR,
Először is szeretettel köszöntelek, és nagyon örülök/örülünk majd a
hozzászólásaidnak.

Hozzászólni az egyes hozzászólások alatt látható "válasz" linkkel
tudsz.
Képet a hozzászólás mellé pakolni... hááát.. lehet hogy nem tudsz
sajnos, mert csak tisztán szöveges hozzászólások létrehozására van
lehetőség, sajnos (ha jól tudom...).
És a betűtípus módosítására sincs lehetőség.....
Tehát sajnos a Google csoportban inkább csak tisztán formázatlan
szöveges dolgokat tudsz megosztani...

Linkeket viszont tudsz beilleszteni, tehát a linkelhető képekre, stb.
tudsz hivatkozni.

De ha vannak jó programjaid, témáid a számológépekkel kapcsolatban,
amiket megosztanál, a Számológép Blog ( http://szamologep.blogspot.com
) szerkesztőjeként szeretettel várom kódjaidat, írásaidat, fotóidat,
stb.

Sanyi

Sanyi

to számológép
Remélem nem vettem el a kedved a hozzászólásoktól :)
A nevedből ítélve Texas Instruments számológéped van...
Milyen gépeid vannak, és milyen kapcsolatban vagy ezekkel a
masinákkal?
Jöhet a hozzászólás-cunami, szép napot!

Sanyi

Jun 27, 2009, 1:48:47 PM6/27/09
to számológép
ZilogR, ha továbbra is problémád van a hozzászólási lehetőséggel, stb
(néha valóban gond van a csoport működésével), akkor a cssandor [at]
gmail.com e-mail címen elérhetsz.

Sanyi

to számológép
Nem jössz, ZilogR ? :)
tényleg unalmas egyedül pörgetni a fórumot... ne csináld már...
vagy még mindig van valami zavar a hozzászólással?

ZilogR

Jul 3, 2009, 6:24:24 AM7/3/09
to számológép
Üdv!

Hosszú lámáskodás után itt vagyok - ez a Goo...le nem jött be, de már
működik! :P
A ZilogR névet nem a Texas számológépek miatt ragasztottam magamra
(mert ugye azok mennek Z80-as procival, amit anno a Zilog cég
gyártott), hanem az őskorszak otthoni számítógépei miatt. Kicsit OFF:
nekem az első saját számítógépem egy Enterprise 128-as volt, amivel
egyedül is voltam a javarészt Commodore megszállott társaságban, de én
nagyon szerettem a kis masinát és főként az assembly programozást
rajta - így választottam magamnak a nick-et.

A többit meg majd a megfelelő helyre firkálom! ;)

ZR

ZilogR

Jul 3, 2009, 7:50:11 AM7/3/09
to számológép
Akkor két újabb, lehet, h láma kérdés:

a.) Egy adott beszélgetésen belül hogyan írok új üzenetet, ha nem
akarok senkinek sem válaszolni??
b.) A "neked milyen számológéped van" témán belül miért is nem lehet
válaszolni/új üzenetet írni a témaindító üzenetre? Magyarul a Válasz/
Válasz a szerzőnek között ugye van különbség?

Előre is kösz!
ZR

Sanyi

Jul 3, 2009, 10:33:18 AM7/3/09
to számológép
Szia ZilogR,
a lényeg hogy itt Vagy, és úgy látom, hozol majd egy kis életet a
fórumba :)
(...s mondom, nekem is volt már, hogy belebonyolódtam ebbe a gmail és
google fiók körüli dologba, úgyhogy megértelek, és jó hogy kitartó
voltál)

a kérdéseidre a válasz:
Ha nem akarsz senkinek sem válaszolni, simán kattints a legalsó/
legutolsó hozzászólás alatti "válasz" linkre. Legalábbis én így
szoktam. Aztán mielőtt írni kezded a hozzászólásod, töröld ki a
szövegmezőből az idézett szöveget.

A válasz a szerzőnek lehet hogy csak a szerzőnek küldi el, "privát"
üzenetként a hozzászólásod, így ezt ez esetben inkább ne használd.
Bevallom, még nem próbáltam, de ez a sejtésem.

A "neked milyen számológéped van" témánál tehát csak egyszerűen
kattints a legalsó hozzászólás alatti "válasz" szövegre, töröld ki az
idézetet, és írd be hogy milyen számológéped/gépeid vannak.

jó fórumozást! (hétvégén lehet hogy nem leszek netközelben, ezért a
válaszaim késni fognak 1-2 napot, de írj bátran, ahogy érzed:)

ZilogR

Jul 3, 2009, 3:05:22 PM7/3/09
to számológép
> A válasz a szerzőnek [...] inkább ne használd.

Igen, de az a gond, h sok helyen csak ez elérhető, a "Válasz" csak úgy
magában nem! Ekkor mi a teendő??
ZR

Sanyi

Jul 6, 2009, 12:41:04 AM7/6/09
to számológép
Lehet hogy figyelmetlen vagyok, de mindenütt látom a "válasz"
lehetőséget is...
hol van olyan, ahol csak a "válasz a szerzőnek" elérhető?

ZilogR

Jul 6, 2009, 2:21:31 AM7/6/09
to számológép
> hol van olyan, ahol csak a "válasz a szerzőnek" elérhető?

Pl.: a "Grafikus számológép hack-ek, trükkök, stb." topicban, de
kigyűjtöm, melyik a nekem bajos...

Sanyi

Jul 6, 2009, 2:46:49 AM7/6/09
to számológép
Valóban, így már látom... nálam is csak a "válasz a szerzőnek" link
van ott..
Nem tudom, mi okozhatja... Lehet hogy régi topik, és "lezárta", vagy
ilyesmi.
Vagy még én rontottam el valamit anno...
Ez esetben nyiss nyugodtan új topikot, akár valami hasonló, vagy még
tematikusabb címen.

Sanyi

Jul 6, 2009, 2:49:02 AM7/6/09
to számológép
OFF:
A HP (grafikus) számológépekben elég sok "easter egg", rejtett funkció
van (programozók fotója, tetris), ezekről ha leírnád a személyes
tapasztalatod, stb., az engem pl. nagyon érdekelne ;)
/OFF

ZilogR

Jul 10, 2009, 5:10:26 AM7/10/09
to számológép
> Ez esetben nyiss nyugodtan új topikot, akár valami hasonló, vagy még
> tematikusabb címen.

Attól félek, ha a topikok nem lesznek külön témákba rendezve, egy idő
után nem tudunk eligazodni köztük.
Van arra lehetőség, h csoportokat csináljunk a topikokból és azokon a
csoportokon belül lehessen a további topikokat nyitni?

ZilogR

Jul 10, 2009, 5:17:17 AM7/10/09
to számológép
Még egy apróság: biztos a Google fejlesztők nem színtiszta magyarok,
vagy aki fordította az oldalakat, annak sem volt fogalma arról,
bizonyos linkek vagy nyomógombok mit is csinálnak.

Pl.: Hogyan is nyitok új topikot?
A 'Beszélgetések' oldalon alul van egy '+ Új üzenet' gomb. Namost, az
üzenetet küld a csoportot létrehozónak / adminisztrátorának, vagy nyit
egy új topikot a beszélgetések lapon? Végülis ki is próbálhatom, mert
ha nem azt csinálja, akkor majdcsak szól vki, h ne küldözgess nekem
üzeneteket ;) vagy megnyit egy topikot, végülis az lett volna a
célom...

ZilogR

Jul 10, 2009, 6:44:57 AM7/10/09
to számológép
> Még egy apróság:

Ha sikerül rájönni, h hogyan lehet képet berakni, csinálhatunk egy
'Tervezzünk számológépet' topikot is. Bár ha linkelni lehet, akkor úgy
is mehet a móka - de előtte megrajzolom a sajátomat... :P
OFF
van vki aki PLC programozásban van annyira topon, h egy számológép
progit ha megír az ember azt beégeti valami EPROM-ba (vagy mibe) és
egy minimális kezelőfelületet / kijelzőt / soros(USB) portot illeszt
még a kütyühöz? Ha van vki akkor izzíthatunk egy ilyen topikot is és
lehet ötletelni. Még egy valami (lassan már egy "Milyen topikot
indítsunk?" topikot fogok nyitni...) agyalás a különböző
algoritmusokról?!??! Tetszene ez vkinek?
/OFF

Sanyi

Jul 10, 2009, 11:43:52 AM7/10/09
to számológép
Sajnos nem tudom, hogy lehet csoportokba rendezni a topikokat, pedig
már elég rendesen átnéztem a beállítási, stb. lehetőségeket... van
ugyan egy-két google csoport, ahol láttam ilyen csoportosítást, de az
általában valamilyen hivatalos google csoport. Szóval egyelőre
passz... de ahogy kiderítem, megpróbálom megoldani.

Igen, az "új üzenet" gombbal tudsz új topikot nyitni.

Képet szerintem nem lehet betenni...
De ami az általad tervezett számológépet illeti, ha hozzájárulsz, a
képét és a leírását szívesen elhelyezem a Számológép Blogban.

Sanyi

Jul 10, 2009, 1:49:24 PM7/10/09
to számológép
OFF
A plc programozásról jutott eszembe, erről a kütyüről már hallottál?
http://szamologep.blogspot.com/2008/08/tudomnyos-szmolgp-karrban.html
nyílt forráskódú tudományos(!) számológép óra - ráadásul RPN.
/OFF

Sanyi

Aug 14, 2009, 12:54:51 AM8/14/09
to számológép
off
Kb. egy hétig nem leszek netközelben, addig is jó beszélgetést.
Ha jönnek gyógyszer / xxx spam hozzászólások, azokat is csak kb. egy
hét múlva tudom gyomlálni.
/off

ZilogR

Aug 14, 2009, 5:30:45 AM8/14/09
to számológép
Mostanában azt írja nekem bejelentkezéskor a Google, h tagok száma 0,
és h nem jött új üzenet, pedig jött (mint pl. amire válaszolok, vagy
tolosa is írt az adok-veszek-be... :( ) Googlinál se megy minden
rendben, úgy néz ki :P Vagy én barmolok el vmit?

Sanyi

Aug 14, 2009, 5:35:25 AM8/14/09
to számológép
Nálam 38 tagot ír ki... az új üzenet néha összevissza van, azon én sem
mindig igazodok ki...