Re: Apró - számológép adás-vétel, csere, akciók II.

ZilogR

Feb 24, 2010, 5:38:18 PM2/24/10
to szamo...@googlegroups.com
Akkor én is kipróbálom - talán menni fog a kép csatolás...

Több helyen volt emlegetve, hogy Budapesten van az a bizonyos számológépeket árusító üzlet, valahol a Nyugati pályaudvar és a Lehel tér között, nem messze a Westend-től. Néhány info róla:

1.) Itt található (+-10m - nem volt jó műhold rálátás): N47.51177 E19.05648 (Google Earth egész jól mutatja a helyet)
2.) Nyitvatartás: H-P: 10-18, szombat, vasárnap zárva, de aki a netcafe-t üzemelteti, mondta, h ők is be tudnak segíteni számológép dologban, ha épp zárva az irodatechnikai rész
3.) Mellékelek egy képet, ha valakinek így könnyebb rátalálni, így festett az üzlet 2010 februárjának vége felé
szamo_2.JPG
szamo_1.JPG

ZilogR

Feb 24, 2010, 5:42:04 PM2/24/10
to számológép
Hoppá, működik, de a "pontosan kitöltött" subject ellenére sikerült
csinálnom egy új topikot :( Nem lesz ez így a legjobb... :(((

Sanyi

Feb 25, 2010, 12:10:45 AM2/25/10
to számológép
ZilogR, semmi gond, akkor ez itt az új topik :)
(Szerintem túl hosszú lehetett a topik címe, megpróbáltam megnézni az
előzőt, azzal valami nem stimmelt, vmitől átkódolta a rendszer... na
mindegy.Általában működik a módszer, de ha eltér mégis a levél tárgya
(akár egyetlen karakterben is), vagy valami közbejön, akkor - mivel
nem ismeri fel, hogy ez már egy megkezdett topik - újat nyit.)

Köszi a fotót és a gps adatokat.
A korábbi topikot azért idelinkelem, ha valaki keresné:
http://groups.google.hu/group/szamologep/browse_thread/thread/f99bdc68f72e7030

Sanyi

Feb 25, 2010, 3:11:46 AM2/25/10
to számológép
Nemrégiben én is - újra - elsétáltam az előtt a bolt előtt.
Láttam a kirakatban egy TI-30XB "MathView" számológépet (sajnos az
árát nem láttam), egyszerű, de "dizájnos", jópofa kalkulátor.
Itt olvasható róla egy "élménybeszámoló", pontosabban a napelemes
változatáról, egy (számomra, még) ismeretlen számológép-kedvelőtől:
http://fleet.buzz.hu/archives/2008/10/24/Texas_Instruments_TI-30XS_Multiview_ismerteto/

Meg láttam a kirakatban egy kissé kopottas, régi TI-89-et is (a TI-89
felirat is le van kopva róla, és látszik, hogy már évek óta a
kirakatban lehet), érdemes lenne megkérdezni, hogy ez a kiállított
példány nem eladó-e olcsóbban :)
(A bolt - legalábbis a számológép-részlege - még nem volt nyitva,
amikor arra jártam.)

Pipás

Feb 25, 2010, 2:17:00 PM2/25/10
to számológép
Biztatóan néz ki. Ha egyszer arra járok megnézem.
>de aki a netcafe-t üzemelteti, mondta, h ok is be tudnak segíteni számológép dologban, ha épp zárva az irodatechnikai rész .
Nem részletezte miben áll ez a besegítés? (Gondolom fénymásolás ,
infók?)

On febr. 24, 23:38, "ZilogR" <zil...@freemail.hu> wrote:
> [...]

> 1.) Itt található (+-10m - nem volt jó muhold rálátás): N47.51177 E19.05648 (Google Earth egész jól mutatja a helyet)
> 2.) Nyitvatartás: H-P: 10-18, szombat, vasárnap zárva, de aki a netcafe-t üzemelteti, mondta, h ok is be tudnak segíteni számológép dologban, ha épp zárva az irodatechnikai rész

> 3.) Mellékelek egy képet, ha valakinek így könnyebb rátalálni, így festett az üzlet 2010 februárjának vége felé

ZilogR

Feb 25, 2010, 4:24:02 PM2/25/10
to számológép
Sajnos nem, bár én sem kérdeztem rá (tekertem melózni...)

Sanyi

Feb 27, 2010, 7:34:41 AM2/27/10
to számológép
Lassan én is újra benézek majd abba a boltba, és rákérdezek az öreg
TI-89-re is a kirakatban :)
ZilogR, a gps screenshot-on mi az a halálfej? :)
(oké, gondolom célt vagy ilyesmit jelöl:)

Pipás

Feb 27, 2010, 10:34:35 AM2/27/10
to számológép
Sanyi, ha megnézed a TI-89 et nézd meg a hardware változatát is. (F1->
A:About)
http://www.datamath.org/Graphing/JPEG_TI-89_OS.htm#2.03
A Hw2 a jobb. Mintha azt írná a Datamath.org hogy pl. 2.09-es
op.rendszer órája a Hw. 1-en nem jár.
Azt meg olvastam valamilyen fórumon hogy az első 89-esek proc. órajele
8 Mhz volt, aztán tették fel 10-re. ( 92 =10, Plusz, Voyage= 12 Mhz.)
Szerintem az áramfogyasztás miatt vették vissza.
(Zúg a fejem a sok pi-től.:)

Sanyi

Feb 27, 2010, 10:38:28 AM2/27/10
to számológép
Köszi Pipás, akkor erre figyelek majd ;)
(ha egyáltalán eladó az a kirakati, régi darab:)

ZilogR

Feb 27, 2010, 4:38:07 PM2/27/10
to számológép
Beszéltem velük a múlt héten, az egy nem működő TI-89. Alkatrész áron
eladják, ha eladják, mert "kell a kirakatba is valami" - de ne lőjétek
le a karácsonyt nekem, mert itthon ülök és csak szerdán megyek melózni
és akkor fogok beugrani. Ha valaki elviszi előlem, vagy valami
hasonlót, akkor neki, de a gyermekeinek is, sőt még azok gyermekeinek
is csak hibás számológép kerüljön a kezébe!!! :-@ (Ez tényleg tapló
dolog lenne, mert már le van zsírozva és csak alku kérdése az egész,
tehát ne barmolja el senki nekem...! Előre is köszi! :P Ha mégsem
fekszik nekem a dolog, akkor privátban leadom a drótot annak, akit
érdekel... (Én egy adatkábel után érdeklődtem és onnan terelődött erre
a szó és talán lesz belőle jó kompromisszumos üzlet!!!))

Pipás

Feb 27, 2010, 4:59:41 PM2/27/10
to számológép
Tőlem ne tarts, nekem túl messze van amúgy is. Szerintem Sanyit is
csak működőképesen érdekelné. Meg hát ki akarná hogy az unokái is
hibás gépekkel kínlódjanak. :-) Jó üzletelést.

Sanyi

Feb 28, 2010, 12:33:19 AM2/28/10
to számológép
Szia ZilogR, való igaz, engem működőképesen érdekelt volna a TI-89.
Úgyhogy én sem fogom elhappolni előled ;)
Szerintem szerdáig nem viszi el előled senki ;) (azt hiszem, már évek
óta a kirakatban van)
De azért majd írd meg - ha gondolod - hogy mennyire volt
működésképtelen (csak pár pixelhiba, néhány rossz gomb, vagy totál
működésképtelen).

tolosa

Feb 28, 2010, 2:25:26 AM2/28/10
to számológép
Sanyi, egy TI-92 nem érdekel?:-)

Sanyi

Feb 28, 2010, 2:38:13 AM2/28/10
to számológép
Tolosa, érdekelni érdekel, de per pillanat sajnos nincs nagyon
befektethető kp-m... :(
Cserealapom sincs túl sok...
Csak egy Casio CFX-9850GB Plus, egy Casioi FX-7400G és egy Saitek
fiókos sakk-computer+zsebszámológép kombó :)
http://szamologep.blogspot.com/2008/08/szmolgp-testvrek.html (a képen
a jobb oldali)

ZilogR

Feb 28, 2010, 4:40:48 AM2/28/10
to számológép
Pontos infó: processzor és kijelzőhibája van, alkatrésznek a
burkolatot és billentyűzetet tudják adni/beszámítani :((( Lényegében
dummy számoló, csak arra jó, h van egy ilyen kinézetű "dobozod" :(((

Sanyi

Mar 3, 2010, 3:27:01 AM3/3/10
to számológép
ZilogR, sikerült a biznisz a "dummy" TI-89 géppel?

tolosa

Mar 7, 2010, 2:07:19 PM3/7/10
to számológép
Ja és a HP-48G már kiesett a sorból,mert közben "elcserélődött".
Viszont belépett helyébe egy TI-92 , szintén esetleges cserealapként -
vagy eladásra.

tolosa

Mar 7, 2010, 2:09:48 PM3/7/10
to számológép
Érdekesen működik ez az egész topik, mert az előző beírásom egyszerűen
nem jelenik meg.:-(
Pedig ez utóbbi ahhoz kapcsolódott volna.

tolosa

Mar 7, 2010, 2:04:07 PM3/7/10
to számológép
Beírom ide,mert a kalkurátoraimra volt érdeklődés, de többen úgy
értelmezték, hogy csak másik kalkulátorra cserélnék.
Szóval: a régebben általam beírt listán szereplő eszközök cseréjénél
"egyéb" értelmes műszaki dolog is számításba jöhet...mondjuk például
fotóscucc DSLR géphez /Nikon/.

tolosa

Mar 7, 2010, 2:14:39 PM3/7/10
to számológép
Na jó, feladom.:-((
Most meg itt van, megjelent, de utolsónak.
Google mondjon le!

Sanyi

Mar 9, 2010, 5:52:59 AM3/9/10
to számológép
Most találtam a TeszVesz-en:
http://www.teszvesz.hu/item951553826_6_db_retro_szamologep_egy_tetelben.html
6 db retro számológép 601 Ft-ért.
Van köztük Casio, Sharp, Sanyo, és egy ismeretlen LED kijelzős gép
(AnswerMath), ez utóbbi ránézésre a 70-es évekből vagy a 80-as
elejéről.

Pipás

Apr 13, 2010, 1:06:34 PM4/13/10
to számológép

Nem tudjátok hogy ez ez új dolog a Datamath.org-on, vagy csak én nem
vettem észre eddig:

Datamath Calculator
Museum on eBay:

Itt van például egy Little Professor, mintha valaki régebben keresett
volna egy ilyet.

http://cgi.ebay.com/RARE-Texas-Instruments-WIZ-A-TRON-LITTLE-PROFESSOR_W0QQitemZ180492421539QQcmdZViewItemQQptZCalculators?hash=item2a062fc9a3

De van itt más is:
http://shop.ebay.com/datamath-calculator-museum/m.html?_dmd=1&_ipg=50&_sop=12&_rdc=1

Pipás

Apr 13, 2010, 1:13:48 PM4/13/10
to számológép

Sanyi

Apr 14, 2010, 12:40:42 AM4/14/10
to számológép
És nem is annyira drágák (sőt, kifejezetten olcsóak), bár kérdés, hogy
mennyire pörög a licit....

Sanyi

Apr 14, 2010, 4:20:36 AM4/14/10
to számológép
Nekem sokáig pedig ez volt az egyik "kedvenc" grafikus számológépem,
az elsők között volt, amit Magyarországon láttam (Sharp EL-9200):
http://www.vatera.hu/sharp_el_9200_grafikus_tudomanyos_szamologep_166854221.html

A frissen megnyitott Duna Plaza Keravill üzletében láttam, valamikor
1996 - 1997 táján.
Azt hiszem, hogy (magnó)kazettás "háttértárat" is lehet/lehetett hozzá
csatlakoztatni - legalábbis egy prospektusban így szerepelt.

Pipás

Apr 14, 2010, 6:46:45 AM4/14/10
to számológép
A 12.000 Ft -os villámár egy kicsit optimistának tűnik. Persze minden
relatív, én pl. nem adnám oda annyiért.
Beindult a licit az Ebay-en is, vezet a Navtronic.

On ápr. 14, 10:20, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:
> Nekem sokáig pedig ez volt az egyik "kedvenc" grafikus számológépem,

> az elsők között volt, amit Magyarországon láttam (Sharp EL-9200):http://www.vatera.hu/sharp_el_9200_grafikus_tudomanyos_szamologep_166...

Message has been deleted

tolosa

to számológép
Valaki esetleg nem akar szert tenni jutányos áron egy TI-92-re?:-)
Vagy egy Casio Classpad 300-ra?
Esetleg csere valami jó kis elektronikai kütyüre?
Na jó, csak kérdezem.

Sanyi

to számológép
Engem érdekel(ne), bár csak 2-3 hónap múlva engedhetem meg
magamnak.... :(

Sanyi

to számológép
Mennyi lenne a jutányos ár kb. a TI-92 ill a Classpad esetén?
(ha nem teljesen publikus, mail-ben is írhatod;)
A csere-kütyükön még gondolkodom....

Sanyi

to számológép
Mondjuk a legjobban egy TI-89 Titanium ejtene kísértésbe.... ;)
(Na jó, vagy egy HP-50g ;)
De azért ezek a gépek is elgondolkodtatnak...

Sanyi

to számológép

ZilogR

to számológép
Egy TI-82 nekem is épp van eladó.
És egy CASIO fx-6300G is eladó sorba került.
Mindkettőnél csak a gép.

Ha valakit érdekel, jelezzen nyugodtan. Árban megegyezünk ;)
Bővebb infókat is mondok, természetesen, ha küld valaki privát
üzenetet!

On jún. 9, 13:01, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:
> Ez a TI-82 sem rossz, 7000 Ft-ért:http://teszvesz.hu/item1059775743_texas_instruments_grafikus_tudomany...

Sanyi

to számológép
Hmmm.. a Casio fx-6300G-t a "félig grafikus kijelző" teszi
csemegévé ;)

Ami a TI-82-t illeti, erősen érdekel..
Assembly-ben csak pc segítségével programozható, vagy önmagában a
gépen is?
(és van hozzá adatkábel? ;)

Sanyi

to számológép
Ja igaz, írtad, hogy csak a gépek, kiegészítők stb. nélkül.

Pipás

to számológép
Tudtok valamit erről a cégről?
http://www.expansys.hu/other/calculators/?pg=1

Ilyesmit lehet itt megrendelni:
HP-35S szállítással 70+12= 82 Euro (ZilogR, 5 db van raktáron :-)
http://www.expansys.hu/d.aspx?i=151668

HP-50g 146+13= 161 Euro, ez 45-46 ezer, az eBay-en kb. 40-42E. :-(
http://www.expansys.hu/d.aspx?i=139834

TI-89 Titanium: 176+15= 191 Euro, mennyivel drágább!
http://www.expansys.hu/d.aspx?i=114486

Meg még ilyet is:
http://www.expansys.hu/d.aspx?i=113393

Sok minden van 3 oldalon, érdemes végigbogarászni.

ZilogR

to számológép
Ilyen eurónál...! De ez mindenképp jó hír...! Köszi!!!

On jún. 13, 16:43, Pipás <litauszky_gyo...@t-online.hu> wrote:
> Tudtok valamit erről a cégről?http://www.expansys.hu/other/calculators/?pg=1

> [...]

Pipás

Jun 13, 2010, 1:16:38 PM6/13/10
to számológép
"Ilyen eurónál...!"

Ja. De hátha lesz még jobb is. Egyébként szerintem normális áraik
vannak új gépekre. Komoly cégnek látszik (Francia), itt az üzleti
szabályzatuk:
http://www.expansys.hu/terms.aspx

Pipás

to számológép

Közölném az érdeklődőkkel hogy a HP-50g ára 3, a HP-35S -é meg 4
euróval lejjebb ment. (Agyalok ezen az 50g-n :)

Sanyi

to számológép
Pipás, én is agyalok kicsit rajta, de még pénzügyi okokból odébb
van ;)

Tolosa, ZilogR, nincs véletlenül olyan HP grafikus számológéped, amit
elcserélnél egy Casio CFX-9850GB Plus-ra? ;)
(színes kijelző, 32 KB memória, ikon menü, Casio Basic programozási
nyelv... ;)
Vagy kitalálhatunk valamilyen csere-konstrukciót is, természetesen nem
ragaszkodom az egy az egyben cseréhez.

tolosa

Jun 28, 2010, 3:33:37 PM6/28/10
to számológép
Ejnye no, hát te is halmozni akarod a grafikus gépeket?:-)
Sajnos valódi grafikus HP-gépem csak egy van, a HP-49G+.
A többi nem az, illetve a HP-28C olyan kvázigrafikus-féle.

Pipás

Jun 28, 2010, 4:06:43 PM6/28/10
to számológép
Hááá.... Megjött,megjött! Állitólag. 4 nap alatt. Csak éppen még nem
vagyok otthon, a nejem vette át.

Na csak érjek haza. :-)

Pipás

Jun 28, 2010, 4:10:16 PM6/28/10
to számológép
Azért ez már egy kicsit kóros, nem?

tolosa

Jun 28, 2010, 4:37:22 PM6/28/10
to számológép
És nyugodtan tudsz aludni idegenben?
Nahát!
:-)

tolosa

Jun 28, 2010, 4:39:33 PM6/28/10
to számológép
Á, szerintem mindenképpen mi vagyunk a rácson kívül!:-)

Sanyi

to számológép
Tolosa, ez a rács dolog elég filozofikus... lehet, hogy sosem derül
ki, ki melyik oldalán van... :)

Á, azért grafikus számológép-halmozásnál még nem tartok (ahhoz azt
hiszem barátnőmnek is lenne egy-két szava :)), csak hirtelen
elgondolkodtam... :)
Bár igaz, a Casio CFX-emtől lehet hogy mégsem válnék meg olyan
könnyen....
De a HP-28C is elgondolkodtat azért....
(Most én lettem elég határozatlan... vagy nem? :)))

Sanyi

to számológép
Pipás, gratulálok az új gépedhez ;)

tolosa

to számológép
Szia Sanyi!
Végülis -akárhogy is nézzük- mindannyian valamiféle ketrecben élünk,
csak a ketrec nagysága változó.
A szubjektiv érzettől eltekintve ezért talán nincs is értelme
rácsokról beszélni.:-)

A HP-28C dolgainak azért nézz utána, mert tény, hogy egy nagyon
szerethető gép, de nem kimondottan azt a fajta grafikát műveli, amiről
itt általában beszélgettünk, valamint a memóriakapacitása is eléggé
gyenge.
Nem lebeszélni akarlak, de tudnod kell.

tolosa

to számológép
Pipás, természetesen én is gratulálok az új gépedhez! Veled együtt
örülök!:-)

Sanyi

to számológép
Köszi a figyelmeztetést Tolosa ;)
Annyira nem vagyok otthon HP-28C kérdésben, de azért korábbban
hallottam (olvastam) a gépezetről.
Annyit tudok, hogy ez az első HP "grafikus / kvázi grafikus"
számológép.
És igen, sajnos csak 2 KB memóriája van (a HP-28S változat kapott
aztán 32 KB memóriát).
Azért így is érdekel a gép ;)

A "kvázi grafikusság" mit jelent egyébként?
Milyen típusú grafikára, függvényábrázolásra képes, és milyenre nem?

(A kinyithatóság nem okoz érintkezési hibákat ennyi év után sem?
Pixelhiba, ilyesmi sem fordul elő?)

tolosa

to számológép
Úgy értem ezt a "kvázigrafikus"- kifejezést, hogy ugye 4 soros a
kijelző, ebből egy sor alul a státuszsor. Nos, ekkora területre nem
nagyon lehet valami bonyolult grafikát belepréselni.
Sajnos már nagyon-nagyon régen használtam ezt a gépet és annyira nem
emlékszem a dolgaira, de most elővettem és újra megcsodáltam -csak
kivülről, mert sajnos az elemek már régen lemerültek benne.
Amig használtam, tökéletesen működött, semmi kontakthiba nem
jelentkezett, kihajtott állapotban sem.
Egy hatalmas tudású gép ez és nagyon sajnálatos, hogy csak 2kB
memóriával rendelkezik.
Viszont most újra elolvastam a hátulján büszkélkedő MADE IN USA
feliratot!:-)

tolosa

to számológép
Ja, itt van egy összefoglaló a képességeiről:

http://www.hpmuseum.org/features/28cf.htm

Sanyi

to számológép
Igen, a 2 KB tényleg nem sok, de ez akár kihívás is lehet (egy időben
nagyon szerettem programkódot "zanzásítani" ;))

Van kedved erre elcserélni? ;)
http://www.rskey.org/detail.asp?manufacturer=Casio&model=CFX-9850GB+PLUS
Van benne elég sok saját programom is (néhány szerepel a blogban is),
ezeket - ha gondolod - nem törlöm ki.
Egy szép kép, amin jól látszik a színes (kék, zöld, piros) kijelző:
http://calculators.torensma.net/files/images/casio_cfx-9850g_plus.jpg
(Ez a gépem nem pixelhibás - szemben az FX-7400G-vel -, igaz, egy-két
apró porszem van a kijelző burkolata mögött.)

tolosa

to számológép
Körbenézek a neten, mit tudhatok meg erről a gépről, jó?

On jún. 29, 09:18, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:
> Igen, a 2 KB tényleg nem sok, de ez akár kihívás is lehet (egy időben
> nagyon szerettem programkódot "zanzásítani" ;))

> [...]

tolosa

to számológép
Persze- mivel a HP28C gépem évek óta kihasználatlanul hever a
szekrényemben-, akár küldheted is a Casiót.:-)
Színes kijelzős gépem még úgysem volt és legalább egy darabig
elszórakozom vele.

> [...]
> Igen, a 2 KB tényleg nem sok, de ez akár kihívás is lehet (egy időben
> nagyon szerettem programkódot "zanzásítani" ;))

Sanyi

to számológép
Ok, nyugodtan.
Ha mégsem cseréled el, azt is megértem, én sem szakadok el nagyon
könnyen a Casio-mtól... ;)

Vagy kérdezhetsz tőlem is ha felmerül valami, napi pár órát
programozgattam úgy kb. 2000-2002 között (és időnként még mostanában
is).
Példaprogramjaim pedig a "Forráskód Blogban" :
http://szamologep.blog.hu/

Sanyi

to számológép
Ok, az előző hozzászólásom elmellőzte a Tiédet ;)
Közben találtam a HP-28C-hez kézikönyveket is:
http://www.thimet.de/CalcCollection/Calculators/HP-28SC/Contents.htm

tolosa

to számológép
Mostanában elég sűrű az életem, de szerintem ezt a dolgot azért
megoldhatjuk postán keresztül is,nem, Sanyi?
Elemeket kell bele vennem /3 db LR1 tipus/, mert azok teljesen
lemerültek.

Sanyi

to számológép
Rendben, e-mailben egyeztethetjük az adatokat ezzel kapcsolatban.
A posta megbízható teljesen egyébként, nem nagyon kallódik el?
(és milyen árban van egy ilyesmi csomag feladása? na majd akkor
mailben, rögtön írok)

tolosa

to számológép
Én a HP-gépemet postán küldtem el és a TI-t is hasonlóan kaptam.
Jó, hát legtöbb igazán értékes dolgomat azért futárral küldöm -ezek
leginkább a fotós cuccaimat jelentik- de jelen esetben nem tartom
indokoltnak a futár igénybe vételét.

Sanyi

to számológép
Tolosa, akkor ma postára adom a szerkezetet.
(Majd azért valami "ütésálló" borítékba próbálom tenni).

tolosa

Jun 30, 2010, 12:49:42 PM6/30/10
to számológép
Képzeld Sanyi, sikerült letöltenem a CASIO 9850 komplett kézikönyvét
sokrészes ".PDF" formátumban!
Már elkezdtem tanulmányozni.

Sanyi

Jun 30, 2010, 2:53:00 PM6/30/10
to számológép
Azért megpróbálom Neked hétvégén előkeresni a nyomtatottat is ;)

Jó kis kalkulátor egyébként, bár egy TI (vagy főleg HP) után feltűnően
egyszerű a használata (igaz, a képességei is szerényebbek). De azért
megpróbálja kárpótolni a gazdáját a barátságos felületével, a
különleges, "színes" kijelzővel, és programozási nyelvének
érdekességeivel.

Sanyi

Jul 1, 2010, 12:43:20 AM7/1/10
to számológép
Tolosa, majd szólj ha rendben megérkezett a "szállítmány" ;)
(Délután nem nagyon leszek netközelben, de este megpróbálok majd újra
felugrani a fórumra - vagy persze küldhetsz sms-t is, ha gondolod.)

tolosa

Jul 1, 2010, 2:25:07 AM7/1/10
to számológép
Természetesen küldök SMS-t!

Sanyi

Jul 2, 2010, 12:12:27 AM7/2/10
to számológép
Tegnap sikeresen gazdát cseréltek a gépek (Casio CFX-9850GB Plus,
HP-28C) ;)
Köszönöm szépen Tolosa!

Ami a HP-28C-t illeti, fantasztikus egy masina.
(Még üdvözölt is, amikor bekapcsoltam: kiírta hogy SZIA SANYI, nem
tudom hogy magától felismert-e, vagy Tolosa figyelmessége volt a
dolog ;)
A minőségi külső, klasszikus, adott szögben "levágott" aljú HP
gombok... "Krómozott" HP márkajelzés a külsején és a "Made in USA"
felirat...
És mindez 1987-ből (a használati útmutatók pedig 1986-ból valóak), és
szépen megkímélt állapotban.
Úgyhogy most elkezdhetem a komolyabb barátkozást az RPN-nel is.

Nagyon tetszik a "BEEP" utasítás is, még nem volt hangot is adó
kalkulátorom :)
Meg az "automatikusan pörgő" CATALOG menü....

Hétvégén elég sokat fogok a TI-92-vel és a HP-28C-vel szórakozni :)

Sanyi

Jul 2, 2010, 5:18:02 AM7/2/10
to számológép
Valaki szeret sakkozni? ;)
Én ugyan nem vagyok egy sakk-géniusz, viszont van egy Saitek
sakkszámítógép-zsebszámológép kombóm, ha valakit érdekel csere vagy
ilyesmi szempontból.
Jó állapotban van, 1998 körül vásároltam.
Érdekessége a készülék aljából előhúzható sakktábla-fiók, amire az
apró bábuk kis pöckökkel rögzíthetőek, így kényelmesen használható
akár utazás közben is.
A Saitek márka a számológépek terén nem annyira ismert, viszont a
játékok ill. pc-kiegészítők között szép névnek számít.
így néz ki:
http://www.spacious-mind.com/html/calculator_chess.html
itt írtam róla régen a blogban:
http://szamologep.blogspot.com/2008/08/szmolgp-testvrek.html
A sakktábla-fiók mellett a másik érdekessége, hogy a 9-es számjegyet a
megszokottól eltérően jeleníti meg a hétszegmenses kijelzőjén:
http://szamologep.blogspot.com/2008/08/ht-szegmenses-kijelz.html

Sanyi

Jul 4, 2010, 6:35:46 AM7/4/10