Saltar al primer mensaje no leído

Attila Válinth

no leída,
25 jul 2015, 4:11:2625/7/15
a számológép
doboz, piros golyó - fehér golyó (hp15c)...:)

Pipás

no leída,
25 jul 2015, 4:55:0625/7/15
a számológép,geov...@gmail.com
Hát én a HP 15C-t húznám ki legszívesebben...

ZilogR

no leída,
25 jul 2015, 5:00:2425/7/15
a számológép,geov...@gmail.com,geov...@gmail.com
OK, beadom a derekam, megemberelem magam és postolok - de csak estefelé legkorábban. (Még LOTTÓt is vennem kell...!)

Attila Válinth

no leída,
25 jul 2015, 5:44:1325/7/15
a számológép
De jó. Nyomjuk...

Attila Válinth

no leída,
26 jul 2015, 2:05:3226/7/15
a számológép
:)

ZilogR

no leída,
26 jul 2015, 3:34:5226/7/15
a számológép,geov...@gmail.com
;) ennek mennyi volt az esélye?!

Attila Válinth

no leída,
26 jul 2015, 14:24:2326/7/15
a számológép,csaba....@gmail.com
50,000000001%

Attila Válinth

no leída,
26 jul 2015, 14:25:0926/7/15
a számológép,csaba....@gmail.com,geov...@gmail.com
Vagy ezt egy Shakespeare-es belépőnek szántad? :D

Pipás

no leída,
30 jul 2015, 6:40:2730/7/15
a számológép,geov...@gmail.com,csaba....@gmail.com,geov...@gmail.com
Bocs hogy ide írom, de végül is 15C téma.

A DM 15C-m kijelzője állandóan villogott, hiába állítgattam a 9-es flag-et bárhova. Később se kép, se hang. Ezt végül is egy elemcsere megoldotta.

Előtte (mivel lusta voltam) feltúrtam az Android piacot egy 15C emulátor után. Találtam is egyet. Nem a legsarkosabb de ingyenes, nem kell hozzá gyári rom és programozható. Belepötyögtem ZR tartály térfogatszámító programját:
https://groups.google.com/d/msg/szamologep/1MaqhoAhYgw/WhcXHZYrFhUJ

Szépen lefutott. Az eredmény utólsó tizedesjegye ugyan 2-vel kevesebb, de ugye nem gyári rom-ja van az emulátornak.

Most jön a bukfenc. Elemcsere után beírtam a progit a DM-15C -be is. Lefutott és nullát dobott eredménynek. Átbogarásztam, jónak tűnt. Megint 0. Mondom magamban, biztos elgépelte valahol ZR. Aztán eszembe jutott az a nyűves emulátor. Azon ugye jó eredményt ad, vagyis nincs elgépelve a lista. Összehasonlítottam a 2 beírt progit lépésről lépésre. Minden stimmelt, kivéve az eredményt. :(

Na most Attila nem tudom mennyi annak az esélye hogy eljutottál idáig az olvasásban. Ha igen, akkor tehetnél egy próbát a te DM-15C gépeddel is. Az enyémben ugyanis régi rom van, MEM 1B, S V10. Eddig azért mindent jól csinált...
program.png
reg.png
result.png

Attila Válinth

no leída,
30 jul 2015, 14:24:3930/7/15
a számológép,csaba....@gmail.com,pip...@gmail.com

Pipás

no leída,
31 jul 2015, 3:25:4231/7/15
a számológép,csaba....@gmail.com,pip...@gmail.com,geov...@gmail.com
Power reset-re az én gépem is észhez tért. (Minusz jel lenyomva és ON.) A fene lát bele az ő borsónyi agyába... :(
Kösz a segítséget Attila!
IMG_20150731_091629.jpg

Pipás

no leída,
31 jul 2015, 4:48:5431/7/15
a számológép
Na akkor még egy kis futásidő.
12 Mhz: 33 sec,
48 Mhz: 8 sec.

ZilogR

no leída,
31 jul 2015, 5:00:5931/7/15
a számológép,pip...@gmail.com
:) akkor a 30b nyert...

Pipás

no leída,
31 jul 2015, 5:41:2731/7/15
a számológép
Átmatricázott 30b?

ZilogR

no leída,
31 jul 2015, 7:30:3031/7/15
a számológép,pip...@gmail.com
Neeem, dehogyis, ez ekte oridzsin... 5-6sec alatt darálja le, pedig csak 30MHz.
(BTW: a matricák se lassítanak, de a ROM csere az már lehet... Attilát megkérjük, hogy a WP34-re portolja át a kis progit és hasíttassa le vele, lássuk, mit tud a kis kalkulátor :) ;) Szerintem a ROM-tól függetlenül az is lenyomja ugyanennyi idő alatt...)

2015. július 31., péntek 11:41:27 UTC+2 időpontban Pipás a következőt írta:
Átmatricázott 30b?

Pipás

no leída,
31 jul 2015, 9:03:0131/7/15
a számológép
Van rajta integrál?

ZilogR

no leída,
31 jul 2015, 9:37:4731/7/15
a számológép,pip...@gmail.com
:DDD Tessék büszkének lenni, hogy a legjobb kérdést tette fel!
Ezért nem lehet összehasonlítani a kettőt!

Nincs!

2015. július 31., péntek 15:03:01 UTC+2 időpontban Pipás a következőt írta:
Van rajta integrál?

Pipás

no leída,
31 jul 2015, 10:29:0731/7/15
a számológép
Tuttam én hogy előbb-utóbb beérünk az erdőbe! :(
Nem valami statisztikai regiszterekről van szó? Mintha régebben már mutattál volna ilyesmit...

ZilogR

no leída,
31 jul 2015, 10:46:1431/7/15
a számológép,pip...@gmail.com
??? pls még egyszer, mert nem tudom értelmezni a kérdést - már ha nekem szólt eredetileg...?!?!?

Pipás

no leída,
31 jul 2015, 12:26:5431/7/15
a számológép
Neked szántam. :)
Régebben volt már szó valami ilyesmiről talán 12c-vel. Nem emlékszem már rá pontosan... Legjobb lenne ha elmondanád hogy csináltad, ha majd lesz rá időd.

ZilogR

no leída,
31 jul 2015, 13:46:0631/7/15
a számológép
Azt a részt nem értem, hogy a statisztikai regiszterek hogy jönnek ide?!

Pipás

no leída,
31 jul 2015, 15:29:3731/7/15
a számológép
Hát úgy tűnik, sehogy.

Attila Válinth

no leída,
1 ago 2015, 8:09:501/8/15
a számológép,pip...@gmail.com
Az Owner manualban a 132. oldalon van Integrál ikon. Lehet, hogy a bevitel más...:)

Attila Válinth

no leída,
1 ago 2015, 9:16:441/8/15
a számológép,csaba....@gmail.com,pip...@gmail.com,geov...@gmail.com

Pipás

no leída,
2 ago 2015, 4:06:422/8/15
a számológép

ZilogR

no leída,
2 ago 2015, 5:34:022/8/15
a számológép
Az van leprogramozva, ami a 15C-n, csak mögé van téve egy szorzás a szelet magasságával, egy szummázás, ahol gyűlnek az elemi térfogatok összegei és van egy léptetés, amivel végigmegy a teljes folyadékmagasságon.

Pipás

no leída,
2 ago 2015, 5:37:332/8/15
a számológép
Mennyi a lépésköz, és hány tizedesig pontos az eredmény?

ZilogR

no leída,
2 ago 2015, 6:50:582/8/15
a számológép
dh=1 mm volt és V=2495 liter lett a vége. Futásidő 5-6s között, de a 30b a processzor sebességet lecsökkenti, ha a program futásideje meghaladja az 1s-ot (éppen ezen rugózok most a HPMuseum fórumban).

Pipás

no leída,
2 ago 2015, 9:51:152/8/15
a számológép
Akkor 600-szor futott le a ciklus, nem rossz futásidő. A hiba 2.8 l, bőven benne van a Zsolt által megadott 20 literes tűrésben. A procisebesség levételével meg biztos az elemet akarják kímélni.

Én most agyalgatok az 50g változaton. Eddig azt nézegettem hogy lehet az integrált egy programra ráereszteni, és hozzáférni a futó változóhoz. A programot el kell menteni valamilyen néven, így kell meghívni az integrál utasításból. Másképp hibaüzenetet ad.

Az integrálás futó változója a nevével a programból simán elérhető. Így csak 3 paramétert kell átadni: A henger sugarát, a henger hosszát és a gömb sugarát. Azt kell még kiagyalni hogy milyen sorrendben legyenek ahhoz hogy az egész területet csak stackműveletekkel számolja ki a gép, mert így a leggyorsabb.
int.png

ZilogR

no leída,
2 abr 2020, 13:26:352/4/20
a számológép
Mi az esélye, hogy holnapra meglesz az egymillió?

COVID 1E6_200402.jpg

2015. július 25., szombat 10:11:26 UTC+2 időpontban Attila Válinth a következőt írta:
doboz, piros golyó - fehér golyó (hp15c)...:)

Pipás

no leída,
3 abr 2020, 2:34:423/4/20
a számológép

ZilogR

no leída,
3 abr 2020, 2:41:383/4/20
a számológép
:( ehhez nem kellett semmiféle modell, ahogy mostanság a napi változások állnak.

ZilogR

no leída,
3 abr 2020, 4:29:513/4/20
a számológép
Azt tudtátok, hogy az éves születésszám 19 fő / 1000 fő a világban most és az éves halálozási arány 8 fő / 1000 fő? Azaz az emberiség évente 11 fő / 1000 fő mennyiséggel szaporodik.
A COVID-19 -et természetesen nem kapta (és valószínűleg nem is fogja) elkapni mindenki és a halálozási aránya a teljes emberiségre vetítve csökkenni fog, de ha játszunk a számokkal, mert mi alapból szeretjük ezt, akkor az a nagy felismerésem, hogy az a kb 2,2%-os halálozási arány az 22 halálozás / 1000 fő, azaz a mérleg most +19-8-22 = -11 fő / 1000 fő, tehát negatív a vége, azaz jó a kérdés, hány év kell, hogy az emberiség első 10%-a, a fele és a 90%-a lefölöződjön.

Számoljunk, amíg lehet!

gyapo

no leída,
3 abr 2020, 9:50:123/4/20
a szamo...@googlegroups.com
Én a magyar regisztrált betegek számának görbéjét nézem, és először
exponenciális volt, de most mintha lineáris lenne, ha így folytatja még
csökkenésbe is fordulhat. A napi új fertőzöttek száma is emelkedésből
most vízszintes körülire váltott.

Számolni azt lenne érdemes, hogy hány beteg lehet egyszerre, hogy a
rászorulóknak éppen elég legyen a rendelkezésre álló lélegeztetőgép.

Üdv.: gyapo

ZilogR

no leída,
3 abr 2020, 11:22:503/4/20
a számológép
  1. Honnan szeded az adatokat, hogy mi is tudjunk számolni?
  2. "hogy a rászorulóknak éppen elég legyen a rendelkezésre álló lélegeztetőgép" - hogy a rászorulóknak éppen elég legyen a rendelkezésre álló lélegeztetőgépek 90%-a
...és akkor talán rendben lesz

Mellesleg gazdasági adatok, pl. munkanélküliség, bebukott vállalkozások, háztartások tartalákai, stb... megbízható infó esetleg? Csak úgy érdekel, mi lesz itt vajon pár hónap múlva, a másik, mi lesz itt a moratórium után?!

gyapo

no leída,
4 abr 2020, 2:47:214/4/20
a szamo...@googlegroups.com

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

> [...]
Z> vállalkozások, háztartások tartalákai, stb... megbízható infó
Z> esetleg? Csak úgy érdekel, mi lesz itt vajon pár hónap múlva, a

A vírus viselkedése, tulajdonságai sokkal jobban ismerhetők,
kiszámíthatók, mint az embereké. Pl. kicsi az esélye annak, hogy máról
holnapra megjelenik 1 millió új fertőzött. De hogy 1 milllió ember
megjelenik az utcákon, az lehetséges.
Másrészt persze nem jó bevétel nélkülivé válni, de halottá meg még
sokkal rosszabb, ezért is inkább az foglalkoztat jobban.

Üdv.: gyapo

Tolosa

no leída,
4 abr 2020, 3:18:194/4/20
a számológép
Ha nagyon akartok számolni, van ITT egy viszonylag hiteles oldal, ahol viszonylag friss hazai adatokkal találkozhattok.

Responder a todos
Responder al autor
Reenviar
0 mensajes nuevos