Apró - számológép adás-vétel, csere, akciók II.

Sanyi

Dec 25, 2009, 8:11:20 AM12/25/09
to számológép
Megtaláltam egy elveszettnek hitt, 80-as évekből (1982 júliusából)
származó orosz (szovjet) zsebszámológépemet: Elektronika B3-39.
Az NDK-ban kerülhetett forgalomba, mert nem cirill betűkkel írt orosz
szavak vannak rajta, hanem német feliratok.
"Elektronika B3-39 Mikrorechner" ... "Herstellungsdatum: VI 1982" ...
"Hergestellt in der UdSSR"
Működőképes.
Nagyjából úgy néz ki, mint ezen a fotón szereplő:
http://www.taswegian.com/MOSCOW/b3-39.html
(annyi a különbség, hogy - mint fentebb írtam - mivel a német piacra
szánták, nem cirill betűs)

Mummy

Jan 13, 2010, 1:30:09 AM1/13/10
to számológép
milyen állapotban van?, mennyiért adod el?

Mummy

Jan 13, 2010, 1:52:11 AM1/13/10
to számológép
vagy csere??

Sanyi

Jan 14, 2010, 9:46:28 AM1/14/10
to számológép
Még nem gondolkodtam áron, de 5.000 Ft-nál kevesebbért nem szívesen
válnék meg tőle.

tolosa

Jan 30, 2010, 4:00:37 AM1/30/10
to számológép
A régi csere-bere topikban nem jelent meg az üzenetem, ezért itt is
megismétlem.

Szóval: még mindig van néhány számológépem, amelyeket szívesen
elcserélnék valamilyen értelmes műszaki dologra egyenként és együtt
is. /akár másik számológépre, ha érdemesnek találom/. Közben
megtaláltam a listát is:

HP48G, kézikönyvekkel angol, német nyelven
HP17BII, kézikönyvekkel
HP28C, kézikönyvekkel
HP12C
Sharp PC-E500, kézikönyvvel
TK-1023 /LEDes számológép a középkorból, de működik, töltővel együtt

tolosa

Jan 30, 2010, 4:02:11 AM1/30/10
to számológép
Érdekes, hogy a régi csere-bere topikba beírt szövegem eljött hozzám
levélként.:-)

Sanyi

Jan 31, 2010, 5:09:41 AM1/31/10
to számológép
On jan. 30, 10:02, tolosa <tol...@freemail.hu> wrote:
> Érdekes, hogy a régi csere-bere topikba beírt szövegem eljött hozzám
> levélként.:-)

Igen, mert a régi topiknál már szerintem nincs "válasz" gomb, csak
"válasz a szerzőnek", az pedig asszem levelet küld.
Amúgy én sem tudom, mi alapján zár le egy idő után egy topikot a
rendszer.
Ha egyszer lesz majd némi félretett pénzem (és még marad pár ilyen jó
kis HP-d), akkor érdekelne közülük egy-kettő.
Az első hozzászólásban említett NDK-s számológépem sajnos nem
cserealap egyikhez sem, úgy érzem :)

Pipás

Jan 31, 2010, 6:00:32 AM1/31/10
to számológép

> TK-1023 /LEDes számológép a középkorból, de működik, töltővel együtt

Asszem Atyámnak volt egy ilyen gépe. Ez RPN rendszerű, nem?

tolosa

Jan 31, 2010, 6:31:16 AM1/31/10
to számológép
Szia!

Most hirtelen nem is tudom, de szerintem algebrai-logikai, nem tudja a
fordított lengyel logikát.
Majd előkotrom és megnézem.

tolosa

Jan 31, 2010, 6:41:06 AM1/31/10
to számológép
Na, mégis megnéztem.

Igazad van, RPN-logikás a gép, magam sem gondoltam volna.
Nagyon régen volt utoljára a kezemben úgy, hogy számoltam is vele.

Pipás

Jan 31, 2010, 6:48:42 AM1/31/10
to számológép

Akkor csak jól emlékeztem. Nagyon nagyra volt vele az öregem.

tolosa

Jan 31, 2010, 7:03:27 AM1/31/10
to számológép
Én magam nem nagyon használtam ezt a gépet, mert akkor, amikor
hozzájutottam, már volt néhány algebrai logikás gépem -már megvolt a
TI 57-es gépem is- és inkább azt nyűttem. Nem nagyon tetszett
akkoriban még az RPN-logika - az igazat megvallva, nem is értettem a
dolgot. Aztán amikor megszereztem az első HP-gépemet, akkor jöttem rá,
hogy bizony rengeteg előnye is van a dolognak.
Sajnos az utóbbi években -gyakorlatilag amióta PC-m van- eléggé
elhanyagoltam a kalkulátor-témát. Munkámhoz nem kellett mobil
számolási lehetőség, itthon meg ugye itt van a PC. Aztán amikor
rábukkantam erre a fórumra, újra előkerestem a gépeimet és magam is
meglepődtem, hány HP-kalkulátorom - no, meg egyéb márka is- van a
sufniban.:-)

Pipás

Jan 31, 2010, 7:28:24 AM1/31/10
to számológép
Kb. velem is hasonló a helyzet azzal a különbséggel hogy kevesebb
számológépem van itthon és sosem volt RPN-es gépem.
Az RPN-el szerintem az a helyzet hogy gyorsabban lehet vele számolni,
csak előtte többet kell gondolkozni. Legalább is amíg bele nem jössz.:)

Sanyi

Feb 1, 2010, 7:49:12 AM2/1/10
to számológép
Egy jó kis RPN gép beszerzését már én is régóta tervezem...
(Vagy hogy írok egy RPN emulátort a Casio grafikus számológépemre,
vagy pedig az online számológépemre RPN funkcióként)

tolosa

Feb 2, 2010, 8:32:01 AM2/2/10
to számológép
Az adatkábelről közben eszembe jutott, hogy van még nekem más gépem
is: van egy Psion Organizer II LZ /ez a négysoros/ gépem és van hozzá
néhány datapack is -asszem- 64 kB-osak-, sőt van hozzá adatkábelem is.
Sőt- ha jól tudom- még egy eprom-törlőm is van hozzá, mivel ezeket a
packokat UV-fénnyel lehetett törölni!

Tehát- ha valakit érdekel- ez szintén csereeszköz lehet valamire.

Hogy mik ki nem derülnek, ha az ember körülnéz a kacatok között!:-)

Ennek értelmében akkor csereeszköz:

HP17BII, kézikönyvekkel
HP28C, kézikönyvekkel
HP12C
Sharp PC-E500, kézikönyvvel
TK-1023 /LEDes számológép a középkorból, de működik, töltővel együtt

Psion Organiser II LZ tartozékokkal együtt.

tolosa

Feb 2, 2010, 8:37:04 AM2/2/10
to számológép
A Sharp PC-E500 géphez van egy eredeti magnóadapterem is /adatok
mentése-visszatöltése a Sharp és magnókazetta közt/.
Az adapter speciálisan kazettás magnóhoz készült, de -gondolom én-
bármilyen hangrögzítő eszközre kimenthető az anyag. A kazettás magnót
viszont vezérelni is tudja, ha annak van jack-dugós "stop"- kimenete.

Pipás

Feb 3, 2010, 2:31:56 PM2/3/10
to számológép
Tolosa!

Sanyi beoltott azzal a HP28C linkkel. Milyen nyelvű a kézikönyve? RPN-
es e?
Mik az elképzeléseid egy esetleges üzletről?

tolosa

Feb 3, 2010, 2:54:31 PM2/3/10
to számológép
Szia Pipás!

Nehezeket kérdeztek tőlem!:-)
Ilyenkor mindig elő kell kotornom a megfelelő készüléket, könyvet,
hogy jó választ tudjak adni.:-)
Szóval: kettő darab nagyon komoly német nyelvű kézikönyv van hozzá /az
a bizonyos rugós fajta/.
Nem emlékeztem biztosan, de szerintem RPN-logikás, mert ENTER
billentyű van rajta./jó, tudom, a TI92-őn is van ENTER, de HP gépeken
nem szokás rátenni, ha nem RPN logikás /legfeljebb relációjelként/.
/közben megnéztem az adatait: IGEN, RPN-logikás./

Mi az elképzelésem az üzletről?
Hát odaadod érte a TI92 Plus gépedet, oszt' jóccak!:-))
Na jó, csak vicceltem.

Valamilyen értelmes cserét vennék leginkább szívesen.

Pipás

Feb 3, 2010, 3:09:46 PM2/3/10
to számológép
Nem igazán vagyok tisztában az értékével. Egy ilyen gépem van
cserealapnak újszerű állapotban. Ez szoftverileg megegyezik a Casio
fx82ES-el.

http://skktrade.addel.hu/detailproduct.php?productid=107877

tolosa

Feb 3, 2010, 3:22:55 PM2/3/10
to számológép

"billentyű van rajta./jó, tudom, a TI92-őn is van ENTER, de HP gépeken
> nem szokás rátenni, ha nem RPN logikás /legfeljebb relációjelként/."

Ehh, hülyeséget írtam!:-(
Az egyenlőség-jelre gondoltam relációjelként.

tolosa

Feb 3, 2010, 3:25:32 PM2/3/10
to számológép
Köszi, azért talán inkább mégsem.:-)

Pipás

Feb 3, 2010, 3:27:55 PM2/3/10
to számológép
Jogos, közben én is nézegettem a neten, miket tud.

ZilogR

Feb 4, 2010, 5:25:56 AM2/4/10
to számológép
Üdv Tolosa!

Esetleg régi CASIO-id nincsenek az ágy lába alatt? Érdekelnének efféle
régiségek!
Egy PSION EPROM-ot hány pusziért törölsz, ha szépen megkérlek? ;)
(Sose tudom megjegyezni, melyik meghajtó melyik a PSION-on és sikerült
a DATAPAK-ra kiírni olyasmit, amit a RAMPAK-ra akartam... Vagy jobbat
kérdezek: mennyiért adod az EPROM-törlőt? Bár van egy szem 128K-s
DATAPAK-om,azért nem hiszem, h érdemes lenne súlyos pénzeket
áldozni... ;) )

ZR

tolosa

Feb 4, 2010, 6:33:58 AM2/4/10
to számológép
Szia ZR!

Casio-eszközöm nincs /hacsak valahonnan mégis elő nem kerül egy-
kettő:-)/. Azok a dolgok vannak, amelyeket már előbb felsoroltam.
Ja, mondjuk a PSION-ra sem emlékeztem már, az is egészen véletlenül
került elő.
Nem adom el külön az EPROM-törlőt, mert abból csak egy van nekem is.
Data-packom több is van, meg közben kiderült, hogy van a négysoroson
kívül egy kétsoros PSION Organiser-gépem is.

Megoldható a törlés, de csak akkor, ha a puszira vonatkozó ajánlatodat
visszavonod.:-) /ilyen ajánlatot mostanában már csak az unokáimtól
fogadok el szívesen.:-)/

tolosa

Feb 4, 2010, 6:43:23 AM2/4/10
to számológép
Azt hiszem egyébként, hogy a HP-17BII gépemet mégis kiveszem a
listából és megtartom, mert az egy nagyon kellemes kis pénzügyi gép,
ráadásul néhány matematikai alapfunkciót is tud.

A többivel az járna jól, aki az egész cuccért -egyben- tudna valami
érdekes dolgot felajánlani és elvinné mindet. Mert azért én nem vagyok
egy gyűjtő, csak az évtizedek alatt ezek "felhalmozódtak".

tolosa

Feb 5, 2010, 5:25:39 AM2/5/10
to számológép
Ma találtam egy helyet, ahol még lehet kapni HP-gépeket és elképedtem,
milyen árak vannak!
Csak egy párat idézek azokhoz a gépekhez kapcsolódóan, amelyek nekem
is vannak /illetve hasonlóak/.

HP50G /nekem 49G+ van, tökre egyformák/: 74000 Ft
HP17BII
57000 Ft
HP12CF /nekem sima "C" van/ 50000 Ft
Brutto, magyarországi árak-persze.

ZilogR

Feb 5, 2010, 5:34:28 AM2/5/10
to számológép
OMG!

Hol ez a hely? Címet vagy linket pls!
A HP Budában azt mondták nekem - mivel már Mo-on SENKI nem forgalmaz
(mármint HP hivatalosan) zsebszámológépet - h kiosztották családon
belül a porosodó készletet :P
LOL - hová kell itt házasodni, b@sszus!

tolosa

Feb 5, 2010, 5:59:52 AM2/5/10
to számológép

ZilogR

Feb 5, 2010, 6:21:26 AM2/5/10
to számológép
Megnéztem - ÚÚÚRISTEN! :@
Fel is hívtam őket és komolyan gondolják!!!

On febr. 5, 11:59, tolosa <tol...@freemail.hu> wrote:
> Az alábbi linket találtam a Google segítségével és itt találtam a HP-
> gépeket.:
>

> http://www.irodanet.hu/index.php?gyarto=59&kat_id=106&osz=0&db1=1&db3...

> Nahát, ez nagyon hosszú egy link lett.:-)
>
> Szerintem használd az alábbit inkább és ott logikusan tovább
> szűkítsed:
>

> http://www.irodanet.hu/index.php?id=nyitooldal&PHPSESSID=31ea6fb5bc34...

tolosa

Feb 5, 2010, 7:46:45 AM2/5/10
to számológép
Ami azt illeti, a CASIO grafikus gépek sem olcsóbbak! Itt van például
a CASIO FX-9860 G SD, kapásból 52000 Ft-ért:

http://www.ebolt.hu/product106318_category378-Casio_fx_9860G_SD_grafikus_szamologep.html

Pipás

Feb 5, 2010, 3:55:23 PM2/5/10
to számológép
Sziasztok!

Hadd gyarapítsam én is a linkgyűjteményt:
Voyage 200: 85750 Ft., és ez akciós(!) ár.

http://europrofil.hu/?cas_gepek

Még jó hogy lehet kapni.

tolosa

Feb 5, 2010, 4:26:23 PM2/5/10
to számológép
Eszméletlen drágák ezek a gépek.
Mondjuk azt tudtam, hogy a HP-gépek cefet drágák, mert a HP-49G+
gépemet úgy két éve itthon vettem újan és bizony hasonló árfekvésű
volt!

Sanyi

Feb 6, 2010, 2:11:01 AM2/6/10
to számológép
Mondjuk ami engem nagyon meglepett először, az a HP-12C ára. Mert
lényegében hétszegmenses kijelzős kis gépként annyiba (vagy még többe)
kerül, mint egy grafikus számológép.
Igaz, gondolom a 12C-nél a "klasszikusságát", a típus legendáját stb.
is meg kell fizetni.

tolosa

Feb 12, 2010, 8:26:39 AM2/12/10
to számológép
Ha esetleg valakitől kapnék egy tisztességes ajánlatot, eladnám a
nagyon szép állapotú TI-92 gépemet eredeti angol nyelvű kézikönyvvel
és adatkábellel együtt.