Propel 1.5 vs Doctrine 1.2

Krisztian Ferenczi

to symfo...@googlegroups.com
Sziasztok!

Van itt vki olyan, aki használta a Propel 1.5 és a Doctrine 1.2-t is? Érdekelne a véleménye, mert a tesztek alapján a Propel nem kicsit gyorsabb ( http://propel.posterous.com/how-fast-is-propel-15 ), viszont a Criteria-s hülyeségével egy-egy összetettebb lekérdezést horror volt megírni hozzá még Symfony 1.0-nál. Több helyen is említik azonban, hogy ez megváltozott, de érdekelne, hogy a gyakorlatban mennyire is? Ha van itt vkinek már tapasztalata, kérem ossza meg :)

Chris

DoBa

to Symfony-hu
Szia.

En eddig csak a doctrine-t hasznaltam. De ahogy en latom, fokent ezt
tamogatjak es vannak osszefonodasok a doctrine es a symfony fejlesztoi
kozott. Szerintem nem erdemes arral szembe menni.
Amiket olvastam a neten, abbol azt szultem le, hogy hiaba van propel
es doctrine, es ezek tobb ab. motorot is tamogatnak, ha valaki nem
doctrine + mysql-t hasznalt annal sokszor elojott valamilyen nem vart
problema.
(Remelem ez a kijelentesm nem tul sok embernel verte most ki a
biztositekot ;) )

On febr. 9, 17:50, Krisztian Ferenczi <ferenczi.kriszt...@gmail.com>
wrote:
> Sziasztok!
>
> Van itt vki olyan, aki használta a Propel 1.5 és a Doctrine 1.2-t is?
> [...]

Krisztian Ferenczi

to symfo...@googlegroups.com
Tény, hogy árral szemben fejleszteni nem érdemes, ugyanakkor elég jelentős sebességbeli eltérések vannak a két rendszer között. És azért vannak sebesség problémáink a doctrine-nal. Van, hogy egy több ezer soros Excel importot szinte teljesen át kellett írnom mezei "SQL" parancsokra, mert a doctrine felzabálta a rendelkezésre álló memóriát, és hiába írogattam a for(each) ciklusokban, hogy "unset", meg hasonlók, a memória csak hízott, hízott, ... Arról nem is beszélve, hogy az sem mindegy már, hogy az import 1000 vagy 100 másodperc alatt fog lefutni, meg ugyanakkor már az is jó lett volna, ha nem megy el 1 hetem azzal, hogy átírjam a teljes importot SQL parancsosra... Ha egyszer van egy ORM, akkor tudjam már használni :)

Tehát jó, hogy össze vannak fonódva, csak ezért nem temetném a propel-t. Ugyanakkor rájöttem, hogy az 1.5-ben még nincs migrációs képesség, szóval meg kellene várni az 1.6-ot. Leszólták még a dokumentációját is és valóban nem egy fényes, amit találtam. Ugyanakkor továbbra is érdekelne, hogy próbálta-e már vki a Propel 1.5-öt a Doctrine után.

Chris

2011/2/11 DoBa <doba...@gmail.com>
--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli Symfony-hu csoportra.
Ha üzenetet szeretne küldeni ebbe a csoportba, küldjön egy e-mailt a(z) symfo...@googlegroups.com címre.

Zoltan Sule

to symfo...@googlegroups.com

Szia Chris.

Erdemben nem tudok hozzaszolni a kerdesedhez, ezert is nem irtam eddig.
Korabban (2007) en is propelt hasznaltam, mikor meg nem volt doctrine.
Akkoriban Cecevel dolgoztam egyutt es kulonbozo teszteket vegeztunk az
adatbazissal kapcsolatban. Nekem az volt a tapasztalatom, hogy az akkori
propel rettenetesen zabalta a memoriat es sehogy nem tudtam azt
felszabaditani, mindig csurgott elfele. Bar a vegen remlik valami, hogy
talaltam egy cikket, ami leirja, hogy a destruktor altal mit milyen
sorrendben es modon kell megsemmisiteni a memoria felszabaditasahoz, de
mar nem emlekszem a megoldasra. Ez ott maradt a ceg wiki-jeben.

Az a helyzet, hogy a doctrine egyszeruen annyira szep, hogyha igazad
van es tenyleg lassabb mint a propel, en meg akkor is mellette maradok
es a hianyzo sebesseget megprobalom mashogy potolni es a szukseges
helyeken kompromisszumot kotok.

Peldaul az egyik rendszeremben nekem is kell importot futtatnom, de ez
rendre megallt mar a harmadik tablanal es sehogy nem boldogult a
~3millio rekorddal. Vegul nem is tudtam meg csak PHP-val sem (mert nem
volt ido es memoria, amibe belefert volna) megoldani csak ugy, hogy a
szukseges utasitasokbol txt-t generaltam es parancssorbol etettem meg az
adatbazist. Itt tehat feladtam az elveim es az ORM-et es a
leghatekonyabb megoldast valasztottam.

Zoli