utolagos adatbazis modositas

DoBa

to Symfony-hu
Sziasztok.

Most ismerkedem a symfony-val. Egesz jonak tunik, viszont nem tudom,
hogy mennyire rugalmasan kezelheto a kovetkezo problema:

Kesz a szep honlap elkezdik hasznalani es persze ilyenkor rendszerint
elojonnek aprobb keresek, amik miatt utolag modositani kell egy kicsit
a tablakon.
Na ezt hogy lehet megcsinalni ugy, hogy a mar felvitt adatok
megmaradjanak es ne kelljen kidobni mindent es a tablakat ujra
generalni a sema alapjan? Van erre valamilyen parancs? Vagy modositani
kell az adatbazist es abbol legeneralni ujar a sema fajlokat majd
abbol az orm osztalyokat?

Elore is koszi a valaszokat.

Tovabb szep napot mindenkinek.

Szabolcs Heilig

to symfo...@googlegroups.com
Helló!

http://www.symfony-project.org/doctrine/1_2/en/07-Migrations

2010/9/5 DoBa <doba...@gmail.com>

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli Symfony-hu csoportra.
Ha üzenetet szeretne küldeni ebbe a csoportba, küldjön egy e-mailt a(z) symfo...@googlegroups.com címre.

DoBa

to Symfony-hu
Szia.

Koszonom szepen a valaszt. Ahogy latom ez a leiras 1.2 -ra keszult, ha
en 1.4x-ben szeretnek fejleszteni akkor is erdemes nezegetni a korabbi
verziokhoz tartozo leirasokat ?

On szept. 5, 20:58, Szabolcs Heilig <szabolcs.hei...@gmail.com> wrote:
> Helló!
>
> http://www.symfony-project.org/doctrine/1_2/en/07-Migrations

Zoltan Sule

to symfo...@googlegroups.com

Hello,

> Koszonom szepen a valaszt. Ahogy latom ez a leiras 1.2 -ra keszult, ha
> en 1.4x-ben szeretnek fejleszteni akkor is erdemes nezegetni a korabbi
> verziokhoz tartozo leirasokat ?

Idonkent igen, maskor pedig nem..

1.4 alatt ezt a funkciot integraltak:
http://www.symfony-project.org/tutorial/1_4/en/whats-new

lasd:
- Build whatever
- New option: --migrate
- doctrine:generate-migration --editor-cmd
- doctrine:generate-migrations-diff

Hasznalni meg nem hasznaltam, ugyhogy elotte mindenkeppen mentsd az
adatbazist es az erintett forrasokat!

Simon Balazs

to symfo...@googlegroups.com
Én így használom:

1) módosítom a schema.yml-t
2) php symfony doctrine:generate-migrations-diff
3) php symfony doctrine:migrate
4) php symfony doctrine:build --all-classes
5) php symfony cc

1) módosítás: sajnos nem minden kerül bele a diff-be, ha jól emlékszem
akkor a mező átnevezése sajnos nem. Ilyen problémám még nem volt,
ezért nem tudom

2) a schema.yml és a modellek közötti különbségből legenerálja a
migrációs osztályt (osztályokat). Fontos, hogy a modelleket ne
build-eld újra ez a lépés előtt, mert akkor nem lesz meg a különbség
:)

3) végrehajtod a migrálást, alapértelmezetten up (felfelé) bekerül az
adatbázisba a változtatás

4) ha ezekkel kész vagy, le lehet buildelni a modelleket, formokat és filtereket

5) cache ürítés, jól jön :D

ha deploy is megtörtént éles szerverre, akkor lehet ott is a 3-as és
az 5-ös lépést megtenni.

Fontos, hogy fejlesztés közben is így dolgozz, ne build --all
--and-load --no-confirm paranccsal, mert akkor nem tudsz migrálni
rendesen.

firith

2010/9/7 Zoltan Sule <zolta...@mezitlab.eu>:

> [...]
> symfo...@googlegroups.com címre.
> Ha le szeretne iratkozni a csoportról, küldjön e-mailt a(z)

DoBa

to Symfony-hu
Koszonom mindenkinek a valaszokat.

Ennek a resznek alaposabban utana kell majd neznem, mert sajna nalunk
az elesben valo kisebb modositasok eleg gyakran elofordulnak.

Tovabbi szep napot mindenkinek, udv.