WikiLeaks: Din smart TV kan lyssna av ditt hem i Fake Off-läge

1 view

WikiLeaks: Din smart TV kan lyssna av ditt hem i Fake Off-läge

http://newsvoice.se/2017/03/08/wikileaks-smart-tv-avlyssningsstation/

Jag har i varje fall tejpat för kameran på datorerna.

---
Detta e-postmeddelande har sökts igenom efter virus med antivirusprogram från Avast.

Ken

On Wed, 8 Mar 2017 08:27:51 +0100, Mikael Forsberg
<mikaelf...@ymail.com> wrote:

> WikiLeaks: Din smart TV kan lyssna av ditt hem i Fake Off-läge
>
> http://newsvoice.se/2017/03/08/wikileaks-smart-tv-avlyssningsstation/
>
> Jag har i varje fall tejpat för kameran på datorerna.

För min del har jag inga sådana kameror i varken datorerna
eller min smart-TV.
Har du mikrofon på dessa enheter så kan dom avlyssna dig!

Mig gör det inget om dom avlyssnar mig egentligen, men vi har ju
åsiktslagar som gör att man kan fängslas för att säga något som inte är PK.

Den 2017-03-09 kl. 01:00, skrev bo...@hotmail.com:

> Bland det dummaste du kläckt ur dig.

Åsiktslagarna "hets mot folkgrupp" och "förtal" är dumma påhitt då dom
används för att förtrycka yttrandefriheten.