Port för "Remote Desktop"

Hans Bjärstål

Är det någon som kan säga vilken öppen port "Remote Desktop"
(Fjärrskrivbord?) kräver?

mvh

Hans Bjärstål

Lars Ljung

"Hans Bjärstål" <hansbj...@hotmail.com> writes:
> Är det någon som kan säga vilken öppen port "Remote Desktop"
> (Fjärrskrivbord?) kräver?

TCP 3389

--
Lars Ljung

Hans Bjärstål

Lars Ljung skrev:

Tack, det stämde bra.

Var kan man hitta en lista med portar till vanliga program och
funktioner?

mvh

Hans Bjärstål

BEGEs

"Hans Bjärstål" <hansbj...@hotmail.com> skrev i meddelandet

Lars Ljung skrev:

Tack, det stämde bra.

mvh

Hans Bjärstål
------------------
http://www.fandelem.com/security/port-numbers.html
BEGEs

Henry

Marcus Strömberg <m9...@abc.se> kirjoitti viestissä
<pan.2006.08.26....@abc.se>:

> [klippt 13000 rader]
>
> Det är långt, jag vet. Jag varnade för det i rubrikraden!

Idiot.

--
Jag är inte en fullständig idiot, det fattas några delar.

Roland R

On Sun, 27 Aug 2006 10:21:49 +0200, Henry wrote:

> Marcus Strömberg <m9...@abc.se> kirjoitti viestissä

> Idiot.

Nej Henry, idioten är du, eftersom du inte klarar att ställa in din läsare
så den låter bli de inläggen som du tycker är för långa.

--
I think of people starving,
do you think I care?

Henry

Roland R <boeg...@hotmail.com> kirjoitti viestissä
<17dfnhei...@5ax.com>:

> Nej Henry, idioten är du, eftersom du inte klarar att ställa in din läsare
> så den låter bli de inläggen som du tycker är för långa.

Om alla mina perrar hade följt mina regler om storlek på inläggen,
så hade jag öht ej fått den på servern.

Så jag är inte idiot om jag postar bifogade porrbilder i swnet.diverse,
utan bara de som råkar se bilderna?

Henrik Bengtsson

"Marcus Strömberg" <m9...@abc.se> skrev i meddelandet

> Från min /etc/services:

Tyckte du det var något fel på den listan BEGE postade?

> Det är långt, jag vet. Jag varnade för det i rubrikraden!

Jag är säker att alla som valt att automatiskt ladda hem alla meddelanden
och sitter på svaga uppkopplingar är vädligt tacksamma för din varning.
--
Henrik Bengtsson
---

Jana

"Roland R" kvad:

> Nej Henry, idioten är du, eftersom du inte klarar att ställa in din läsare
> så den låter bli de inläggen som du tycker är för långa.

Idioten är alltid unikumet Strömberg. Ha detta klart för dig.

--
A noise annoys an oyster

Crister Sporrong

On Sun, 27 Aug 2006 10:37:55 +0200, Henry <ro...@henry.pid> wrote:

>Så jag är inte idiot om jag postar bifogade porrbilder i swnet.diverse,
>utan bara de som råkar se bilderna?

Beror naturligtvis på hur bra bilderna är.

--
Reply to: crister (at) minister (dot) com

EU-medborgare och V8-partist - "Rör inte mina V8-or".
"Den enda goda miljömuppen är en komposterad miljömupp!"

Detta inlägg omfattas av lagen om upphovsrätt, nu för stunden
och fram till 70 år efter min död.

Fläske

> Från min /etc/services:
> # This list could be found on:
> # http://www.iana.org/assignments/port-numbers
> #

Det hade räckt med länken du hade i din services!

Marcus Strömberg

Sun, 27 Aug 2006 10:39:26 +0200 skrev Henrik Bengtsson:

> Jag är säker att alla som valt att automatiskt ladda hem alla meddelanden
> och sitter på svaga uppkopplingar är vädligt tacksamma för din varning.

Javisst. Det var därför som jag varnade för storleken på inlägget.
Folk som sitter med bredband in i datorn behöver knappast bekymra sig.

För övrigt är informationen nu tillgänglig för alla som vill åt den.
Bara att spara på hårddisken.

--

Marcus

m9...@abc.se

John-Henri Eklund

"Marcus Strömberg" <m9...@abc.se> wrote in message

Förklara för mig då varför du postade listan och inte länken. Kan det bero
på att du är sinnesslö?

--
John-Henri Eklund
ma...@john-henri.nu

ron

On Sun, 27 Aug 2006 10:37:55 +0200, Henry <ro...@henry.pid> wrote:

Har du kvar din newsserver?

Henry

ron <r_...@spray.se> kirjoitti viestissä
<ubu2f2pb4lasqp2g2...@4ax.com>:

Ja.
På Linux och BBB100.

Marcus Strömberg

Sun, 27 Aug 2006 12:43:22 +0200 skrev John-Henri Eklund:

> Förklara för mig då varför du postade listan och inte länken. Kan det bero
> på att du är sinnesslö?

Har du bestämt dig för det får du väl fortsätta att tro det.

--

Marcus

m9...@abc.se

Henry

Marcus Strömberg <m9...@abc.se> kirjoitti viestissä
<pan.2006.08.27....@abc.se>:

Han frågade om du är sinnesslö.
Uppenbart fattade du inte att det var en fråga, så
du är väl sinnesslö då.

Marcus Strömberg

Sun, 27 Aug 2006 13:06:01 +0200 skrev Henry:

> Uppenbart fattade du inte att det var en fråga, så
> du är väl sinnesslö då.

Henry, jag är övertygad om att du är betydligt trevligare än så här
i verkliga livet. Det är tragiskt att du låtit dig förledas av
stollarna som postar anonymt i swnet.diverse.

--

Marcus

m9...@abc.se

ron

Jaha??

Henry

ron <r_...@spray.se> kirjoitti viestissä
<aqv2f21p2pi89ptah...@4ax.com>:

Jag tror att servern är snabb då.... :)

Jag saknar 10Mbit hubbarna på DC.

ron

Har 1,3TB på diskar nu. Ska köpa en ny på 400GB
Tre av de jag är i nu har minshare på 1TB. Där går det fort, 4,3GB på
ca 1 timme (det är fort för mig iaf)

Henrik Bengtsson

"Marcus Strömberg" <m9...@abc.se> skrev i meddelandet

Ja, till skillnad från "Marcus Strömberg" så är ju namn som "Henrik
Bengtsson" och "John-Henri Eklund" höjden av anonymitet.

Henry

Marcus Strömberg <m9...@abc.se> kirjoitti viestissä
<pan.2006.08.27....@abc.se>:

I swnet.diverse är det säkrast att posta anonymt.
Mitt efternamn trillade bort för flera år sedan.
En riktig newsare skiljer på irl och news, gör inte ni det, Marcus?

Henrik Bengtsson

"Henry" <ro...@henry.pid> skrev i meddelandet

> I swnet.diverse är det säkrast att posta anonymt.

Och det beror på privatspanare som du, Henry.

> Mitt efternamn trillade bort för flera år sedan.
> En riktig newsare skiljer på irl och news,

Är det därför du försöker stalka allt och alla?

Henry

"Henrik Bengtsson" <rekla...@hotmail.com> kirjoitti viestissä
<4ldjljF...@individual.net>:

> "Henry" <ro...@henry.pid> skrev i meddelandet

> Och det beror på privatspanare som du, Henry.

Okej, jag slösar alltså bort min tid med att leta efter newsare? *s*

> Är det därför du försöker stalka allt och alla?

Det gör jag inte alls!
Marcus tror inte på dig.

John-Henri Eklund

In news:pan.2006.08.27....@abc.se,
Marcus Strömberg <m9...@abc.se> typed:

Hur anonym är jag då? Sinnesslö var verkligen det rätta ordet.

Henrik Bengtsson

> Okej, jag slösar alltså bort min tid med att leta efter newsare? *s*

Ja, du kommer aldrig klara av att förstå var du ser.

> Det gör jag inte alls!

Får se nu, du letade efter info om någon hos ditt lokala skattekontor,
försökte hota Kent genom att dyka på hans arbetsplats, kontaktar MHN eller
vem det nu var privat, skryter om hur mycket du tagit reda på om dina
motdebattörer etc etc.

Nä du har rätt, du är ju så långt från en stalker man bara kan tänka sig...

> Marcus tror inte på dig.

Vem bryr sig? Han verkar ju inte ha alla hästarna hemma men åtminstånde är
han inte ett socialt missfall som du.

Henry

<4ldklkF...@individual.net>:

> [...]
> motdebattörer etc etc.
>
> Nä du har rätt, du är ju så långt från en stalker man bara kan tänka sig...

Jag upprepar:
Jag försöker inte stalka allt och alla.

> Vem bryr sig? Han verkar ju inte ha alla hästarna hemma men åtminstånde är
> han inte ett socialt missfall som du.

Eftersom han påstår att jag redan är förledd, så kan det betyda att
han betraktar mig som en i kretingänget.
Jag kommenterade hans vidrigt felaktiga postning.
Du påstår att han inte är "normal".
Du är ju värre då, du din gnällande snorunge.

Henrik Bengtsson

> Jag upprepar:
> Jag försöker inte stalka allt och alla.

Trodde trots allt att du hade någorlunda läsförståelse men där ser man.

> Eftersom han påstår att jag redan är förledd, så kan det betyda att
> han betraktar mig som en i kretingänget.

Och där hör du hemma tillsammans med övriga muppar.

Henry

<4ldldqF...@individual.net>:

> "Henry" <ro...@henry.pid> skrev i meddelandet

> Trodde trots allt att du hade någorlunda läsförståelse men där ser man.

Min läsförståelse är ypperlig.
Jag stalkar ingen utan propagerar för ett förstärkt integritetsskydd numera.

Roland R

On Sun, 27 Aug 2006 15:30:06 +0200, Henry wrote:

> Jag upprepar:
> Jag försöker inte stalka allt och alla.

Det gör du väl.
Varför ville du annars veta vad jag sysslar med om dagarna?
Och varför tror du jag sket i att svara?

Roland R

Visst, tills nästa dumpning av personlig information gällande Dicks unge,
Sabina eller någon annan på RSMHs förehavanden.

Henry

<1vilzljd...@5ax.com>:

> Det gör du väl.
> Varför ville du annars veta vad jag sysslar med om dagarna?
> Och varför tror du jag sket i att svara?

Anledningen att du inte svarade var du inte hade något att komma
med utan jag hade rätt i att du dagdrev den dagen iaf.

**/kent

Den enda som sitter säkert är Henry, jag har inte lärt mej hans efternamn ännu.

**/kent

Roland R

On Sun, 27 Aug 2006 16:14:05 +0200, Henry wrote:

> Roland R <boeg...@hotmail.com> kirjoitti viestissä

> Anledningen att du inte svarade var du inte hade något att komma
> med utan jag hade rätt i att du dagdrev den dagen iaf.

Hur vet du det? Var du här och glodde?

Henry

<v12pq666...@5ax.com>:

> Hur vet du det? Var du här och glodde?

Nu måste jag tillkalla en moderator som skall låsa tråden.
Skulle behövts låsas efter att du dök upp i den första gången.

Roland R

On Sun, 27 Aug 2006 10:37:55 +0200, Henry wrote:

> Roland R <boeg...@hotmail.com> kirjoitti viestissä

> Om alla mina perrar hade följt mina regler om storlek på inläggen,
> så hade jag öht ej fått den på servern.

perrar?
"Dina regler" Har du inte fått lite hybris nu om du tror dig kunna reformera
usenet på egen hand?

> Så jag är inte idiot om jag postar bifogade porrbilder i swnet.diverse,
> utan bara de som råkar se bilderna?

Lär dig skilja på binärer och text.

Crister Sporrong

On Sun, 27 Aug 2006 16:33:44 +0200, Henry <ro...@henry.pid> wrote:

>Nu måste jag tillkalla en moderator som skall låsa tråden.
>Skulle behövts låsas efter att du dök upp i den första gången.

Netcop!

Crister Sporrong

On Sun, 27 Aug 2006 16:24:38 +0200, **/kent <ke...@xxx.se> wrote:

>Den enda som sitter säkert är Henry, jag har inte lärt mej hans efternamn ännu.

Henry Rotvälska?

Roland R

On Sun, 27 Aug 2006 08:50:52 GMT, Jana wrote:

> "Roland R" kvad:

> Idioten är alltid unikumet Strömberg. Ha detta klart för dig.

Iofs så har jag svårt att hitta något positivt om Strömberg, men jag är av
den bestämda uppfattningen att Henry orsakar större utslag på
'idiotometern'.

Roland R

On Sun, 27 Aug 2006 16:33:44 +0200, Henry wrote:

> Roland R <boeg...@hotmail.com> kirjoitti viestissä

> Nu måste jag tillkalla en moderator som skall låsa tråden.
> Skulle behövts låsas efter att du dök upp i den första gången.

Men nu är du inte i något jävla 14-isforum, så mamma kan inte hjälpa dig
här.

Pierre

On Sun, 27 Aug 2006 16:45:58 +0200, Crister Sporrong
<crister@fake_minister.com> wrote:

>Netcop!

Skål för det!

Henry

<qgp9epqw...@5ax.com>:

> perrar?

Peers då.

> "Dina regler" Har du inte fått lite hybris nu om du tror dig kunna reformera
> usenet på egen hand?

Ja, jag får ta över administrationen av swnet snart.
Jag vill ju inte ha vad skit som helst däri.

> Lär dig skilja på binärer och text.

Jag har satt 250kB och det oavsett binärer eller text, men får tyvärr
större filer; porrbilder och annat.
Accepterar jag binärer, så slits min hårddisk mer.
Bättre då att mota (r)Olle i grind.

Henry

<1ovp4p5p...@5ax.com>:

> Men nu är du inte i något jävla 14-isforum, så mamma kan inte hjälpa dig
> här.

Det finns vissa fördelar också med ett öppet fora, iofs. :)

Roland R

Yeah, right...
Ingen skulle släppa ett psykfall som dig på att administrera något utanför
din lägenhet.
Hur skulle det gå när rösterna kickar in?

> Jag har satt 250kB och det oavsett binärer eller text, men får tyvärr
> större filer; porrbilder och annat.
> Accepterar jag binärer, så slits min hårddisk mer.
> Bättre då att mota (r)Olle i grind.

Vad har det med Marcus 13000 rader långa inlägg att göra?

Roland R

On Sun, 27 Aug 2006 16:57:14 +0200, Henry wrote:

> Roland R <boeg...@hotmail.com> kirjoitti viestissä

> Det finns vissa fördelar också med ett öppet fora, iofs. :)

Ja, du kan bete dig som en idiot hur ofta du vill utan att någon kan banna
dig. Fast det är nog bara du som ser just det som en fördel.

Henry

Roland R <boeg...@hotmail.com> kirjoitti viestissä
<1cc68axqfekkx$.d...@5ax.com>:

Då tror jag att det är du och raderar allt du postat i news.

> Vad har det med Marcus 13000 rader långa inlägg att göra?

Tyvärr så fick jag hans inlägg fastän jag har en spärr för
stora (långa) inlägg. Jag bryr mig inte personligen eftersom
jag redan har inlägget lokalt. Jag bryr mig mer om de som newsar
med telefonmodem, som min kompis.

Crister Sporrong

Fan, här håller man på ordningen och väntade till klockan slog 17:00
innan man korkade upp. Men nu är det öppet - skål!

Och Henry! Tagga ner och ta en apelsinsoda eller vad du nu brukar ta.

Crister Sporrong

On Sun, 27 Aug 2006 17:01:27 +0200, Roland R <boeg...@hotmail.com>
wrote:

Rolle! Klockan är efter 17:00 - skål!

Henry

Crister Sporrong <crister@fake_minister.com> kirjoitti viestissä
<v4d3f255s3ht3fif8...@4ax.com>:

> Fan, här håller man på ordningen och väntade till klockan slog 17:00
> innan man korkade upp. Men nu är det öppet - skål!
>
> Och Henry! Tagga ner och ta en apelsinsoda eller vad du nu brukar ta.

En god kopp thé har jag tagit.

Crister Sporrong

Prova några droppar av morsans cognac i, det gör en lugn och
harmonisk.

Roland R

Det kan du ju roa dig med.

> [...]
> stora (långa) inlägg. Jag bryr mig inte personligen eftersom
> jag redan har inlägget lokalt. Jag bryr mig mer om de som newsar

Du har inga kompisar.
Men de flesta som newsar med modem har ställt in att läsarn inte skall
autohämta inlägg som är över X rader långa.

Roland R

Kan inte, måste köra bil imorgon bitti.

Crister Sporrong

On Sun, 27 Aug 2006 17:15:23 +0200, Roland R <boeg...@hotmail.com>
wrote:

Då får du väl ha en back folköl hemma, det är tanken som räknas.

**/kent

On Sun, 27 Aug 2006 16:47:03 +0200, Crister Sporrong <crister@fake_minister.com> wrote:

>Henry Rotvälska?

nej riohouruoeueuiuie

Pierre

On Sun, 27 Aug 2006 16:57:14 +0200, Henry <ro...@henry.pid> wrote:

>Roland R <boeg...@hotmail.com> kirjoitti viestissä

>Det finns vissa fördelar också med ett öppet fora, iofs. :)

"fora" är pluralis. "ett öppet forum" i singularis obestämd form.

Henry

**/kent <ke...@xxx.se> kirjoitti viestissä
<3hh3f2ljqe976pnip...@4ax.com>:

Det låter som en fotbollsstjärna, är det verkligen jag?

**/kent

Ja, rätt stavning är: Riohorunge

**/kent

4 Integration

http://www.portforward.com/

Hans Bjärstål wrote:

> Tack, det stämde bra.

> Var kan man hitta en lista med portar till vanliga program och
> funktioner?
>

> mvh
>
> Hans Bjärstål

/Mr.X

"4 Integration" <4integ...@gmail.com> skrev i meddelandet

Hmm, ett tomt inlägg?

--
/Mr.X

Nimda

"/Mr.X" <mister...@yahoo.com> kirjoitti viestissä
<44f1...@news.henrynet.se>:

Kan det bero på att det kommer från Tornevall?

Fläske

"Nimda" <ne...@petrosoft.rus> skrev i meddelandet

Kan det bero på att svaret var topp-postat?

/Mr.X

"Fläske" <fla...@fl.org> skrev i meddelandet

Knappast, menar du att det finns puckon som gör så?

--
/Mr.X

Nimda

"Fläske" <fla...@fl.org> wrote in message
<4le884F...@individual.net>:

Kan det bero på att den som skrev svaret är bäng?

Fläske

"/Mr.X" <mister...@yahoo.com> skrev i meddelandet

Tydligen?

Jana

"Marcus Strömberg" kvad:

> Henry, jag är övertygad om att du är betydligt trevligare än så här
> i verkliga livet.

Okej. Det blir dock inte lika lätt att hitta någon som är lika övertygad
om att du inte är samma fåniga skitstövel i verkliga livet som du är här
på usenet.

--
A noise annoys an oyster

joline30

Thank you for visiting our own reasonably priced ugg boot clearance
purchase upon obtain, here you cannot basically find your chosen ugg
boot sale made wholesale boot styles, in add-on properly program, as
each and every pair from the uggs boots outlet keep is free of charge
shipping and delivery and also with the large discount 'uggs boots'
(http://www.bootsdomain.com/) 'Cheap UGG Ultra Short Boots Chocolate
5225' (http://tinyurl.com/bq9unnm)