Printserver passande HP Laserjet 1020?

Spamfree

Jag har en HP LaserJet 1020 skrivare som jag skulle villa koppla en
printserver till...
Har tittat på Linksys PSUS4 [
http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=672998 ]
Men tydligen skall det inte gå att köra LaserJeten mot denna server.
Då jag även är i behov av en ny switch tänkte jag att detta var perfekt, en
switch med skrivarserver inbyggt.
Vet någon om det finns någon skrivarserver lösning för just HP Laserjet
1020?
Kan även tänka mig en trådlös skrivarserver utan switch, men vill veta en
lösning som fungerar till 100%
alltså att det är någon som provat LasetJet mot den, inte bara gissningar
att det kan kanske fungerar ;-)
Jag har skrivaren i dag skrivaren utdelad mot en dator, men vill inte alltid
ha datorn på bara för att kunna skriva
ut från mina andra datorer i nätverket, skrivaren den kan stå på det är inga
problem då den är helt tyst i viloläget.

Jag kör Windows i nätverket, men även en Dreambox och en Kiss DVD spelare
som skall ha lite internet åtkomst.
Då via denna switch...

// Tony

Awein

Spamfree skrev:
Hej

Jag har en trådlös printerserver D-link GP D310 något år. Den har
fungerat med både Hp och Canon skrivare. Tänk bara på att trafiken är
"enkelriktad" hos enklare printerserverar (billigare), dvs du kan inte
använda t ex skanner funktionen om du har en multifunktionsskrivare.

Anders

--
awein _~
_~ )_) _~

Spamfree

In news:SZSii.3444$ZA....@newsb.telia.net,
Awein <aw...@telia.com> typed:

Har du en HP LaserJet 1020?
Det är tydligen den modellen som är dum, det skall vara nått med ström-
förbrukningen på USB-porten som är för hög, vad jag förstått...

// Tony

HR

Spamfree skrev:

> Har du en HP LaserJet 1020?
> Det är tydligen den modellen som är dum,

Ja, du måste ladda ner och kompilera drivrutiner. De färdiginstallerade
drivrutinerna fungerar inte.

--
Elitehackers Scene Sweden Piracy