Keplers upptäckter

Mikael Forsberg

Bortsett från forskaren så finns det en kikare man uppkallat efter honom
(Kepler), den kostade många miljarder och därmed förmodligen ingenting
jämfört med vad svenska politiker festar upp på sina lyxresor runt om i
världen varje år. Trots allt så tycks de fått indikationer på
planetsystem, långt bort som bara den.

Det visar väl egentligen bara ytterligare vad vi redan insett och fått
andra bekräftelser på, att varenda sol troligen har ett planetsystem
liksom vår egen.

http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/2010/26aug_kepler/

Något jag funderar över när man nu tycker sig se åtskilliga ljusår ut i
rymden är att det inte verkar vara någon som kan se de bilar som
påståtts kört runt på månen. Hur var det med NASA och nevadafilmer?

Thommy M.

Avos

Det är glassbilen man ser.

Mikael Forsberg

Hemglass kör inte ens ner till mig eftersom det är aningen avsides, jag
får allt ta mig till ICA, även om det är närmare än månen förvisso.

Mikael Forsberg

Visst älskar jag konspirationsteorier och vill du hävda annat får du
allt komma med bättre än att man kommer kanske att få fram bevis för
annat. Men hitintills har då inte jag sett något som helst bevis för att
det står en enda bil på månen, dock många i Nevada.

Möjligen gick verkligen en raket till månen, resten finns anledning att
tvivla på i högsta grad.

Thommy M.

On 08/29/10 08:39 AM, Mikael Forsberg wrote:
[...]

> [...]
> det står en enda bil på månen, dock många i Nevada.
>
> Möjligen gick verkligen en raket till månen, resten finns anledning att

Det finns ingen som helst anledning att tvivla på att du är en
konspirationsteoretiker av värsta sorten.

Mikael Forsberg

Det har jag aldrig förnekat, själv köper du kanske allt SVT sänder utan
att ifrågasätta, men utan konspirationsteoretiker kommer inget fram i
rampljuset egentligen bortsett från vad som vill visas upp utav vissa.

Vad gäller månfärder så har det testats bland annat flaggor i lufttäta
kammare, de fladdrar till och med mer än i luft av bara rörelsen, det
går också att få ljussvar från reflektorer som står på månen genom att
sända lasersignaler ifrån jorden. Fotspår går också att placera i torrt
lufttätt miljö även diverse annat tycks tyda på en månlandning. Bland
annat går vissa ljusfenomen med skuggor att förklara med att själva
månytan reflekterar solljus.

Hursomhelst återstår problemet med strålningen från Van Allen bältet och
det var extra starkt vid några Appollo-landningar förutom att det
definitivt inte går att se några bilar däruppe. Men Japan har väl en
satellit där om ett par år så vi får nog svar på den saken också.

Innan jag får foton på bilar som står på månen så tror jag de aldrig
lämnat Nevada.

Thommy M.

On 08/31/10 08:14 AM, Mikael Forsberg wrote:
[...]
> Innan jag får foton på bilar som står på månen så tror jag de aldrig
> lämnat Nevada.

Here you are...

http://62mileclub.com/62mileblog/wp-content/uploads/2009/09/moon-buggy-gpn-2000-001139-ga.jpg

Thommy M.

> Det har jag aldrig förnekat, själv köper du kanske allt SVT sänder utan
> att ifrågasätta, men utan konspirationsteoretiker kommer inget fram i
> rampljuset egentligen bortsett från vad som vill visas upp utav vissa.

Tvärtom är jag mycket skeptisk och ifrågasätter det mesta. Men jag
värderar tillgänglig kunskap och information sakligt och drar inte på
den hemstickade foliemössan så fort jag kan.

Här är något för din förkovran:

http://skeptikerpodden.se/2010/06/konspirationsteorier/

http://skeptikerpodden.se/avsnitt/ för alla avsnitt.

Mikael Forsberg

Vad menar du bevisar att det där inte är taget i Nevada?

Mikael Forsberg

Intressant att du nämner foliemössa, det som månfararna sägs ha klarat
sig kors och tvärs i och utanför Van Allen bältet med trots att det
borde kräva några meter bly.

Jag har för den delen studerat sådana program som 'Loose Change' vilken
också tas upp i dina länkar, utan tvekan finns det saker att invända
emot men en sak går ju trots allt aldrig att förneka och det är att en
konspiration är det med dessa flygplanskapningar samtidig, bara en idiot
skulle försöka hävda att det inte fanns en solklart samband.

Om man återgår till månlandningarna så måste man ta i beaktande vilka
gangsters som drev det hela, Nixon instruerad utav Kissinger. Dessa
några utav världshistoriens värsta brottslingar och massmördare kan
förstås misstänkas i allt de åstadkommit.

x@y.z

On Thu, 02 Sep 2010 16:06:37 +0200, Mikael Forsberg
<mikaelf...@ymail.com> wrote:

>Intressant att du nämner foliemössa, det som månfararna sägs ha klarat
>sig kors och tvärs i och utanför Van Allen bältet med trots att det
>borde kräva några meter bly.

Det är en viss skillnad på att snabbt färdas igenom ett
strålningsområde och att vistas i det en längre tid. Att någon skulle
ha åkt "kors och tvärs" i van Allen-bältena är bara en av dina vanliga
överdrifter för att försöka vidimera dina konspirationsteorier.

Du bör nog inte tro allt för mycket på von Däniken, även om böckerna
är spännande.

Mikael Forsberg

Von däniken avfärdade jag för över 10 år sedan, vilket bara bekräftas
allt mer med nya fakta. Men visst var tanken på ett svart hål genom
jorden in i Sibirien och ut i Stilla Havet ganska spännande, fast han
hävdade även i intervjuer att det skulle betraktas som
'populärvetenskap' ungefär sisådär.

Däremot går det inte att jämföra med vad Van Allen fick ett bälte
uppkallat efter. Där är strålningsnivån vanligen högst vid passagen men
kan kraftigt öka utanför beroende på soleruptioner, varför
apollo-fararna i sådana fall måste ha haft en otrolig tur om det gick
vägen utan skador.

http://en.wikipedia.org/wiki/Van_Allen_radiation_belt

Mikael Forsberg

Thommy M. skrev 2010-08-31 16:54:

Måste lägga till att området faktiskt är numera avscannat på närmare
håll utav den japanska satelliten Kaguya och visserligen är omgivningen
fantastiskt väl återgiven, men några bilar eller annat står det inte där.

Filmen här har inklipp från de (fejkade?) NASA-bilderna som det också
står i texten när de kommer därifrån, bilderna från Kaguya visar dock
inget sådant.

http://www.youtube.com/watch?v=6r80qhoPB0g&NR=1

Thommy M.

Jag litar mer på en stor respektabel organisation som NASA än ett gäng
knäppgökar som försöker konspirera ihop en saga.

Mikael Forsberg

Det är samtidigt så att USA hade under kalla krigets dagar väldigt stor
anledning att framstå som varandes före Sovjet i den tekniska
utvecklingen och då är det inte långsökt att nationslojalitet färgar vad
beslut som fattas.

Thommy M.

Och du tror inte att Sovjet hade varit kapabla att avslöja om hela
Apolloprogrammet varit fejk och dessutom garanterat gjort det för att
sänka USA?

Du är mer än lovligt snurrig.

Mikael Forsberg

Visst är jag medveten om att Sovjet borde avslöjat det hela om de sett
något sådant, vilket helt klart talar för att USA faktiskt lyckades.

Det är dock så att du drar slutsatsen att Appollo-programet skulle vara
obefintligt i sådana fall att det inte stämmer med månlandningarna,
vilket inte alls är någon förutsättning för fejkade delar utav detsamma.

Att raketer skjutits iväg ut i rymden råder ingen tvekan om. Även
cirkulerat månen har flera gjort. Däremot har inte jag sett några
oberoende foton från månen som visar bilar. Så tills dess existerar inte
sådana i mitt synfält och den som påstår att det står bilar där utan
säkra bevis är lika snurrig som den som tror att bibeln säger den
absoluta sanningen.