Världens första viner

De äldsta påträffade spår av vin är från Kina och dateras bakåt till för
9 000 år sedan. Däremot är inte vin som kultur särskilt traditionellt i
Kina och en mängd ritualer som finns runt supandet som finns runt om i
många andra länder har kommit mer på senare tid även om det kommer allt mer.

http://www.shanghaidaily.com/Feature/ideal/Wine-culture-like-a-great-vintage-takes-time/shdaily.shtml

I Kina finns trots allt väldigt många vinsorter av yppersta kvalitet,
men eftersom judemonopolet (systembolaget) i Sverige bara köper in vin
från judiska kolonialplantager eller judiska tillverkare och
leverantörer så finns inte en endaste flaska vin från Kina att köpa i
Sveriege av rent rasistiska skäl då alla judar är ideologiskt rasistiska
och bara gynnar andra judar.

--
Gan Bei

bhmwe...@gmail.com

Den torsdagen den 14:e november 2013 kl. 20:16:46 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:
> De äldsta påträffade spår av vin är från Kina och dateras bakåt till för
>
> 9 000 år sedan.

Har du någon referens till det? Annars är ju uppgiften att Vinet uppfanns i Georgien får drygt 8000 år sedan mer trovärdig...

"Archaeological evidence has established the earliest-known production of wine from fermenting grapes during the late Neolithic or early Chalcolithic in the Caucasus and the northern edge of the Middle East. An extensive gene-mapping project in 2006 analyzed the heritage of more than 110 modern grape cultivars, narrowing their origin to a region of Georgia.[16] This matches the earliest discovered sites containing shards of wine-stained pottery, dated to c. 6000 BC in Georgia,[2] and c. 5000 BC in Iran."

On 2013-11-15 11:00, bhmwe...@gmail.com wrote:

> Har du någon referens till det? Annars är ju uppgiften att Vinet uppfanns i Georgien får drygt
> 8000 år sedan mer trovärdig...

Att du tvångsmässigt klipper bort referenslänkar och sedan frågar efter
dem är någon form av mental störning du lider av. Tala med din vårdare
om det där.

--
Gan Bei

bhmwe...@gmail.com

Den fredagen den 15:e november 2013 kl. 13:26:55 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> mängd ritualer som finns runt

> Att du tvångsmässigt klipper bort referenslänkar och sedan frågar efter
>
> dem är någon form av mental störning du lider av.

Nej, det är en störning du lider av eftersom jag inte klipper bort länkar och sedan frågar efter dem.

bhmwe...@gmail.com

Den fredagen den 15:e november 2013 kl. 13:26:55 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:
> [irrelevant]

Att du tvångsmässigt förvanskar inlägg och istället för att föra någon form av diskussion föredrar att anklaga alla som inte håller med dig för att vara gravt mentalt störda är givetvis förklaringen till att få orkar börja debattera med dig.

Att du tror att "Det finns på Internet" är tillräckligt som bevis för ett påstående säger väldigt mycket om hur trovärdig du är.

Att du inte vet vad du gör är också någon form av störning.

--
Gan Bei

On 2013-11-15 14:27, bhmwe...@gmail.com wrote:

> Att du tror att "Det finns på Internet" är tillräckligt som bevis för ett påstående säger väldigt
> mycket om hur trovärdig du är.

Jag har ingen bevisbörda avseende dina fantasier.

--
Gan Bei

bhmwe...@gmail.com

Men lustigt nog anser du att alla andra har bevisbörda avseende dina fantasier...

Inte alls, jag postade referenser som du klippte bort och frågade efter.
Ska du gnälla om något får du ha något att komma med som stödjer din
uppfattning om du någonsin skulle ha någon.

Att leva efter gamla dogmer duger inte i ett modernt globaliserat
kunskapsinsamlande. Historien skrivs om konstant beroende på att diverse
gamla vanföreställningar rasar i brist på reell substans.

--
Gan Bei

bhmwe...@gmail.com

Den söndagen den 17:e november 2013 kl. 23:34:00 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Inte alls, jag postade referenser som du klippte bort och frågade efter.

Jag åratar om typ alla andra gånger som du kommit med fria fantasier och sagt att alla andra skall leta upp referenserna.

Eftersom du aldrig har några referenser till dina uttalanden må det vara förståeligt att jag utgick ifrån att referensen inte hade någon relevans den här gången heller. Men det är också enda gången.

bhmwe...@gmail.com

> [...]
>
> kunskapsinsamlande. Historien skrivs om konstant beroende på att diverse
>
> gamla vanföreställningar rasar i brist på reell substans.

Att Georgien hade världens första kända vintillverkning var ingen dogm utan helt enkelt ett resultat av arkeologi. Jag tror inte att någon fick sin världsbild ruptuerad av att man påträffsde vinrester från innan de i Georgien.

Notera dock att det här är baserat på någon form av fakta, til skillnad mot din helt nya indelning av djur, som ingen mer än du ser och som ingen mer än du förstår och som är baserad mest på att du tycker saker: "Det är ett konstigt djur som kryper runt och har några ben, alltså är det en insekt" och "Däggdjur föder levande ungar. Näbbdjur lägger ägg alltså är de inte däggdjur. Och sedan tar vi bort massa djur som föder levande ungar bara för att jag itne tycker de är däggdjur. Och alla djur är egentligen bakterier så det är onödigt att dela upp dem överhuvudtaget. Det är ju bara jag som förstår mig på naturvetenskap."

Du klipper regelmässigt bort länkarna i debatter, även de som hänvisas
till i vad du besvarar och frågar om.

Kommer du ihåg den här länken som både du mats klippte bort i otaliga
inlägg och förnekade?

http://www.youtube.com/watch?v=Dda-0Q_XUhk

Visst är det något att notera att zionistmedia kommit på sex miljoner
judar, halva världens judiska befolkning, redan i mitten på 1800-talet.

Att sex miljoner judar och begreppet holocaust dyker upp i zionistmedia
långt innan ww2 är också lite svårt att förklara.

Länkar till tidningarna på 1800-talet ligger i Youtube kommentaren för
den som vill kolla upp även den saken. Kan nämnas att det fanns cirka 10
miljoner judar i Europa i mitten av 1930-talet och drygt 9.37 miljoner
efter andra världskriget eftersom över en miljon tagit sig till USA och
mängder till andra världsdelar. Totalt ökade den judiska befolkningen i
världen under andra världskriget.

World Almanac and Book of Facts, judiska befolkningen i världen totalt
1934: 15,630,000, 1946: 15,753,638.

Varför ljuger vissa judeorganisationer än idag om att 6 miljoner judar
förintades i nazistiska koncentrationsläger, där inte ens sammanlagt 3.5
miljoner människor av olika slag dog?

--
Gan Bei

Länkarna försvinner inte bara för att du klipper bort dem.

http://www.shanghaidaily.com/Feature/ideal/Wine-culture-like-a-great-vintage-takes-time/shdaily.shtml

Kina har arkeologiska rester som konstaterats innehålla vin 1000 år
tidigare än Georgien, varför kan du inte acceptera ett sådant faktum?
Jag tror själv att dateringar kommer att gå ännu längre bak i tiden allt
eftersom arkeologin gör nya upptäckter och är väldigt nyfiken på vad det
kommer att visa.

Hur du skall fås att förstå livets ursprung och uppdelningar är något
som kanske kommer med tiden.

Jag såg för övrigt en stor insekt när jag var vid kyldiskarna i affären
senast, hummer stog det på den.

Människan är tetrapod liksom hajen och föder levande ungar men en del
hajar lägger ägg, ormar är kräldjur och föder levande ungar eller lägger
ägg. Alla härstammar vi ifrån samma urbakterie som genom miljarder år
muterats till vad vi är nu, såväl växter som djur.

--
Chai 拆

mats.l...@gmail.com

Den måndagen den 18:e november 2013 kl. 12:16:08 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Kommer du ihåg den här länken som både du mats klippte bort i otaliga
> inlägg och förnekade?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Dda-0Q_XUhk

Jag vet inte vad du menar med att "förneka" en länk till en film på youtube. Länken fanns i ditt inlägg och filmen fanns på youtube, oavsett om någon av oss citerade den i våra inlägg. Vad jag minns påpekade jag bara att den inte utgjorde något stöd för det du påstod att den utgjorde stöd för. Minns du något annat kan du väl peka på ett inlägg där jag utförde själva "förnekandet" av länken.

> Att sex miljoner judar och begreppet holocaust dyker upp i zionistmedia
> långt innan ww2 är också lite svårt att förklara.

Inte särskilt. Det talade vi också om vid det tillfället.

> World Almanac and Book of Facts, judiska befolkningen i världen totalt
> 1934: 15,630,000, 1946: 15,753,638.

Det där har du också fått på nöten om tidigare. Du citerar uppskattningen från 1946 som byggde på siffror från före kriget (av förklarliga skäl funkade inte folkräkningarna riktigt under brinnande krig) men undviker de mer väl underbyggda siffrorna från nästa upplaga.

> Varför ljuger vissa judeorganisationer än idag om att 6 miljoner judar
> förintades i nazistiska koncentrationsläger, där inte ens sammanlagt 3.5
> miljoner människor av olika slag dog?

Nu är du väl för rolig i alla fall. Du postade ju nyss själv en länk i en annan tråd till en wikipediaartikel som gav det antalet för dödslägren enbart. Det är klart att totalsumman blir större om du lägger till dem som dött i koncentrationslägren (som inte är samma sak som dödslägren).

On 2013-11-18 13:12, mats.l...@gmail.com wrote:

> [...]
> för. Minns du något annat kan du väl peka på ett inlägg där jag utförde själva "förnekandet" av

Du förnekar alltså att du förnekat vad som beskrivs på länken?

> Inte särskilt. Det talade vi också om vid det tillfället.

Varsågod att ge den mycket enkla förklaringen då!?

> [...]
> brinnande krig) men undviker de mer väl underbyggda siffrorna från nästa upplaga.

Judiska församlingar, synagogor, missade alltså många miljoner som
flyttade från Europa och i andra synagogor i andra länder rapporterade
de miljoner nyinflyttade judar som inte alls fanns? Judar är som
zigenare och nära släkt på sätt och vis till Arier båda två, flyttar
runt utan land gör de också och det är bara kanske 20% av judarna som
eventuellt har någon anfader från Babylon eller Palestina under biblisk tid.

> [...]
> större om du lägger till dem som dött i koncentrationslägren (som inte är samma sak som dödslägren).

Titta du gärna på samtliga om du vill. Var hittar du de resterande 8.5
miljoner döda i koncentrationsläger som judegruppen skrev om i sin
lögnpropagande de fick skriva oemotsagt i Göteborgs Posten? Det är ren
skär historieförfalskning och rasistisk lögnpropagande judarna kör ut
och inget annat.

Leta upp de 12 miljoner döda i koncentrationslägren judeorganisationen
fick skriva oemotsagt i Göteborgs Posten och den hälften (6 miljoner
judar) de påstår dödats där.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nazi_concentration_camps

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

> Du klipper regelmässigt bort länkarna i debatter

Nej, det gör jag inte.

> Kommer du ihåg den här länken som både du mats klippte bort i otaliga
>
> inlägg och förnekade?
>

> http://www.youtube.com/watch?v=Dda-0Q_XUhk

Ingen förnekade den länken. Däremot så var inte länken trovärdig.

> Visst är det något att notera att zionistmedia kommit på sex miljoner
>
> judar, halva världens judiska befolkning, redan i mitten på 1800-talet.

Varför är det något att notera att folk försöker förfalska uppgifter för att bevisa något som inte stämmer?
Nu pratar jag alltså om dig och dina gelikar som ser judar överallt...

> Att [...] begreppet holocaust dyker upp i zionistmedia
>
> långt innan ww2 är också lite svårt att förklara.

http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_%28sacrifice%29

Vari ligger det konstiga menar du att man lånar ett begrepp för att beteckna en händelse?

Namnet Katrina fanns innan orkanen Katrina kom, vad skulle du tycka om någon försökte plocka billiga poänger på att Katrina omnämndes långt innan orkanen?

> [...]
>
> efter andra världskriget eftersom över en miljon tagit sig till USA och
>
> mängder till andra världsdelar. Totalt ökade den judiska befolkningen i

Fast om man studerar verkliga källor så upptäcker man att de där siffrorna är felaktiga.

http://www.nizkor.org/features/denial-of-science/worldalmanac.html

> Varför ljuger vissa judeorganisationer än idag om att 6 miljoner judar
>
> förintades i nazistiska koncentrationsläger, där inte ens sammanlagt 3.5
>
> miljoner människor av olika slag dog?

Det var alltså bara i koncentrationsläger som judar dog, menar du?

Och förresten, siffran är uppenbarligen inte en konstant absolut sanning:
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/9906771/Nazis-may-have-killed-up-to-20m-claims-shocking-new-Holocaust-study.html

On 2013-11-18 14:41, bhmwe...@gmail.com wrote:

> Ingen förnekade den länken. Däremot så var inte länken trovärdig.

Hehe, det här blir bättre och bättre. Låt höra nu vad som inte är
trovärdigt, är tidningsklippen som går att kontrollera vid de judiska
tidningarnas redaktioner förfalskade, eller vad menar du?

> Varför är det något att notera att folk försöker förfalska uppgifter för att bevisa något som
> inte stämmer?
> Nu pratar jag alltså om dig och dina gelikar som ser judar överallt...

Vad är det du menar inte stämmer, kan du peka på något?

> [...]
> billiga poänger på att Katrina omnämndes långt innan orkanen?

Det sänker onekligen värdet på begreppet om man låter inflation äta upp det.

> http://www.nizkor.org/features/denial-of-science/worldalmanac.html

Du förstår hur viktigt det här måste varit för judarnas bluff när deras
egen världens mest sålda faktabok till och med tvingas hävda att de bara
höftar till med några siffror på måfå i deras statistik de publicerar
årligen. Zionistmedia ändrar sina fakta efter vad som är mest opportunt
för zionister tillfälligtvis.

Märk väl att det handlar om stora folkomflyttningar av judar under ww2
och det registreras specifikt för olika världsdelar så uppskattningarna
är då inte gjorda på måfå vid tillfället men rejält historieförfalskade
några år efter kriget för att få bluffen att stämma med deras gamla
holocaust och 6 miljoner judar de bluffat med sedan senare delen av
1800-talet..

> Det var alltså bara i koncentrationsläger som judar dog, menar du?
>
> Och förresten, siffran är uppenbarligen inte en konstant absolut sanning:
> [...]
Massor av miljontals människor dog runt om i världen under ww2 men
siffran 6 miljoner judar är en kultsymbol judarna använt att plocka
donationer med redan under 1800-talet, vilket jag förklarat tidigare i
andra trådar.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den måndagen den 18:e november 2013 kl. 16:02:52 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Hehe, det här blir bättre och bättre. Låt höra nu vad som inte är
>
> trovärdigt, är tidningsklippen som går att kontrollera vid de judiska
>
> tidningarnas redaktioner förfalskade, eller vad menar du?

Nej, jag menar att länken inte är trovärdig.

> Vad är det du menar inte stämmer, kan du peka på något?

Siffrorna är feltolkade.

> Det sänker onekligen värdet på begreppet om man låter inflation äta upp det.

Vilket värde på utrotningen av judar gjord av nazisterna har utvecklats fr att det fått namn efter grekiskans ord för just en offerrit?

> [...]
>
> egen världens mest sålda faktabok till och med tvingas hävda att de bara
>
> höftar till med några siffror på måfå i deras statistik de publicerar

Hur menar du att man skulle kunna få fram exakta uppgifter mitt under andra världskriget?

" The figures listed for total world Jewish population are as follows:

1941 15,748,091
1944 15,192,089
1947 15,688,259
1948 15,688,259
1949 11,266,600

Now you may be wondering what happened to all those Jews in 1948-49. No fresh estimates were made between 1938 and 1947. The figures listed for 1941, 1947, and 1948 are identified as estimates made in 1938."

Zionistmedia ändrar sina fakta efter vad som är mest opportunt

> för zionister tillfälligtvis.

De ändrar inga fakta. Om du tror att något är på ett visst sätt, och någon förklarar hur det egentligen ligger till - då har inga fakta ändrats, utan bara din perception av fakta.

On 2013-11-18 16:17, bhmwe...@gmail.com wrote:

> Nej, jag menar att länken inte är trovärdig.

Bara för att du får se fakta som rubbar dina cirklar.

> Siffrorna är feltolkade.

Vilka siffror, på vilket vis?

> Vilket värde på utrotningen av judar gjord av nazisterna har utvecklats fr att det fått namn efter
> grekiskans ord för just en offerrit?

Judarna har tiggt stöd och donationer sedan 1800-talet med bluffen 6
miljoner judar och åtminstone sedan i början av 1900-talet med begreppet
holocaust.

> [...]
> between 1938 and 1947. The figures listed for 1941, 1947, and 1948 are identified as estimates

Tror du att ww2 hade kunnat föras om inte kontrollen var oerhört
noggrann? Självfallet registrerades allt och alla, även om en del
antagligen förstördes så missades garanterat inte miljontals människor.

> De ändrar inga fakta. Om du tror att något är på ett visst sätt, och någon förklarar hur det
> egentligen ligger till - då har inga fakta ändrats, utan bara din perception av fakta.

Ingalunda, segraren skriver histoeian och judarna tycks vara medfödda
storlögnare.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

On 2013-11-18 14:21, Mikael Forsberg wrote:

> Du förnekar alltså att du förnekat vad som beskrivs på länken?

I stycket du kommenterar står precis vad jag framfört om youtubeklippet.

> Varsågod att ge den mycket enkla förklaringen då!?

Jag refererar till den tidigare diskussionen. Finns på google, vet du. :o)

> Titta du gärna på samtliga om du vill.

Titta själv! Att dödslägren bara ger en del av totalsuman är inget
argument för att totalsumman är fel.

On 2013-11-18 21:38, Mats Löfdahl wrote:

> Jag refererar till den tidigare diskussionen. Finns på google, vet du. :o)

Du är svarslös som alltid. :) :) :)

> Titta själv! Att dödslägren bara ger en del av totalsuman är inget
> argument för att totalsumman är fel.

Jag länkade även de andra koncentrationslägren där dödssiffrorna är
relativt obetydliga jämfört med de så kallade dödslägren. Men om du tror
dig kunna styrka några andra siffror, så varsågod att roa mig.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den måndagen den 18:e november 2013 kl. 16:41:09 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Bara för att du får se fakta som rubbar dina cirklar.

Tja, du lyckas ju aldrig ändra åsikt ens när det är solklart att du hade fel så varöfr skulle inte vi kunna inse att fakta som inte stämmer är fel?

> Vilka siffror, på vilket vis?

Det kan du hitta på nätet. Jag jobbar inte för dig!

> Judarna har tiggt stöd och donationer sedan 1800-talet med bluffen 6
>
> miljoner judar

Vilka menar du utrotade 6 miljoner judar på 1800-talet?

och åtminstone sedan i början av 1900-talet med begreppet

> holocaust.

Begreppet holocaust är mycket äldre än så. Så ditt gnäll beror på att de inte hittade på ett helt nytt ord för det hela!

> Tror du att ww2 hade kunnat föras om inte kontrollen var oerhört
>
> noggrann?

Tror du att kontrollen kan vara noggrann när det pågår fullt krig?

Självfallet registrerades allt och alla, även om en del

> antagligen förstördes så missades garanterat inte miljontals människor.

Har du n¨got belägg för att det satt någon och prickade av: "Jaha, nu dog tre personer. Och nu föddes en person. Och nu konverterade två stycken..."?

> Ingalunda, segraren skriver histoeian och judarna tycks vara medfödda
>
> storlögnare.

Man är inte lögnare bara för att det man säger inte stämmer med din fantasivärld...

bhmwe...@gmail.com

Den tisdagen den 19:e november 2013 kl. 02:59:27 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Du är svarslös som alltid.

Mikael, hur kommer det sig att när du ombeds komma med belägg och hänvisar till att dessa belägg finns om man söker på Google så är det ett bevis för att det du skriver är sant; och när någon annan ombeds komma med belägg och hänvisar till att dessa belägg finns om man söker på Google så är vederbörande "svarslös"?

On 2013-11-19 12:06, bhmwe...@gmail.com wrote:

> Tja, du lyckas ju aldrig ändra åsikt ens när det är solklart att du hade fel så varöfr skulle
> inte vi kunna inse att fakta som inte stämmer är fel?

Du får väl försöka hitta något som inte stämmer då, eller bara inse att
det faktist stämmer helt enkelt.

> Det kan du hitta på nätet. Jag jobbar inte för dig!

Jag har redan hittat siffrorna som stämmer och presenterat dem.

> Begreppet holocaust är mycket äldre än så. Så ditt gnäll beror på att de inte hittade på ett helt
> nytt ord för det hela!

Det är dina fantasier bara att judarna hittade på ordet, jag hävdade att
de började använda ordet i sina skojerier när de lurade till sig
donationer (tiggde).

> Tror du att kontrollen kan vara noggrann när det pågår fullt krig?

Ja, kontroller förekom överallt med väldigt stora befogenheter hos
myndigheterna. Miljontals människor gick definitivt inte att gömma undan.

> Har du n¨got belägg för att det satt någon och prickade av: "Jaha, nu dog tre personer. Och nu
> föddes en person. Och nu konverterade två stycken..."?

Ja, allt var väl dokumenterat.

> Man är inte lögnare bara för att det man säger inte stämmer med din fantasivärld...

Jasså.

--
Chai 拆

Det avsåg en hänvisning till en debatt med mig och sådana behöver inte
jag söka på för jag vet ju redan att han har fel.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den tisdagen den 19:e november 2013 kl. 15:42:05 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Du får väl försöka hitta något som inte stämmer då, eller bara inse att
>
> det faktist stämmer helt enkelt.

Men när man pekar på saker du skriver som inte stämmer så hävdar du att de visst stämmer.

> Jag har redan hittat siffrorna som stämmer och presenterat dem.

Och när har du tänkt att presentera dem här? De siffror du postat hit har ju inte stämt.

> Det är dina fantasier bara att judarna hittade på ordet

Eftersom jag inte hävdat att de hittade på ordet så rä det givetvis dina fantasier att judarna hittade å ordet.
Ordet är för övrigt grekiskt till ursprunget.

, jag hävdade att

> de började använda ordet i sina skojerier när de lurade till sig
>
> donationer (tiggde).

Och det är dina fantasier.

> Ja, kontroller förekom överallt med väldigt stora befogenheter hos
>
> myndigheterna. Miljontals människor gick definitivt inte att gömma undan.

"World War II fatality statistics vary, with estimates of total dead ranging from 50 million to more than 80 million.[1] The sources cited in this article document an estimated death toll in World War II that range from approximately 60 to 85 million, making it the deadliest war in world history in absolute terms of total dead but not in terms of deaths relative to the world population. The higher figure of 85 million includes deaths from war-related disease and famine. Civilians killed totaled from 38 to 55 million, including 13 to 20 million from war-related disease and famine. Total military dead: from 22 to 25 million, including deaths in captivity of about 5 million prisoners of war."

Jättebra koll, sade Bull...

> Ja, allt var väl dokumenterat.

Och var har du den dokumentationen, menar du?

bhmwe...@gmail.com

Och så undrar du varför ingen som diskuterar med dig söker efter dina "fakta" på nätet...

On 2013-11-19 15:59, bhmwe...@gmail.com wrote:

> Men när man pekar på saker du skriver som inte stämmer så hävdar du att de visst stämmer.

Du har inte lyckats peka på något sådant, du fortsätter bara ditt
förnekande av fakta.

> Och när har du tänkt att presentera dem här? De siffror du postat hit har ju inte stämt.

Alla siffror jag postat här i frågan har stämt med fakta om än inte med
din vanföreställning.

> Och det är dina fantasier.

Nej, det är klart bevisat med tidningsklippen från långt tillbaka sedan
1800-talet exempelvis.

> [...]
> history in absolute terms of total dead but not in terms of deaths relative to the world population. The higher figure of 85 million includes deaths from war-related disease and famine. Civilians killed totaled from 38 to 55 million, including 13 to 20 million from war-related disease and famine. Total military dead: from 22 to 25 million, including deaths in captivity of about 5 million prisoners of war."

Jag hävdar inte att du har någon koll. Men Tyskland var exempelvis
väldigt väl organiserat.

> Och var har du den dokumentationen, menar du?

Allt mer läggs ut på nätet hela tiden så det blir allt enklare för
historieforskare att få fram uppgifter, samtidigt som det blir allt
svårare för historieförfalskarna med sina svepande överdrifter åt olika
håll.

--
Chai 拆

Alla som diskuterar med mig söker på nätet och när de ser att jag har
rätt så funderar de igenom saken, sedan finns det ett par som du där det
helt stör de inpräntade lögnerna ni tror på och sätter igång
försvarsbeteende oavsett att det är fel och ni inte har något
substantiellt att framföra. Det leder till långa trådar då du bland
annat bara skriver 'nej så är det inte' och bankar huvudet i väggen för
du bara vill inte veta av en sanning som strider mot vad du förletts att
tro under hela uppväxten.

Men nu uppväxande generation växer upp med fakta på bordet i en helt
annan miljö och inte bara zionistmedias historieförfalskningar
uppbackade av deras eviga massiva lögnpropaganda.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den onsdagen den 20:e november 2013 kl. 01:49:30 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Du har inte lyckats peka på något sådant

Jodå. Vi kan ju som exempel ta när du hävdade att nyktra förare är trafikfarligare bara för att fler nyktra är inblandade i trafikolyckor.
Åtskilliga gånger har det påpekats att du hade fel i den slutsatsen, eftersom du baserade den på antagandet att det är lika stora grupper det rör sig om från början.

, du fortsätter bara ditt

> förnekande av fakta.

Nej, jag fortsätter med mitt förnekande av lögner.

> Alla siffror jag postat här i frågan har stämt med fakta om än inte med
>
> din vanföreställning.

Nej, de har stämt med din vanfäreställning men inte med fakta.

> Nej, det är klart bevisat med tidningsklippen från långt tillbaka sedan
>
> 1800-talet exempelvis.

Det stod där att judarna hittade på det grekiska ordet, menar du?

bhmwe...@gmail.com

Den onsdagen den 20:e november 2013 kl. 02:03:38 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Alla som diskuterar med mig söker på nätet och när de ser att jag har
>
> rätt så funderar de igenom saken

Och när de ser att du har fel så påtalar det för dig att du har fel varvid du hävdar att de inte kan läsa.

, sedan finns det ett par som du där det

> helt stör de inpräntade lögnerna ni tror på och sätter igång
>
> försvarsbeteende oavsett att det är fel

Du valde fel pronomen. När du skriver "du" så syftar du inte på dig själv. Att du syftade på dig själv inser man eftersom du ju beskriver dig själv och inte mig.

> [...]
>
> annat bara skriver 'nej så är det inte' och bankar huvudet i väggen för
>
> du bara vill inte veta av en sanning som strider mot vad du förletts att

Nej, det leder till långa trådar där du skriker "Jo, så är det!" och så bankar du huvudet i väggen för att du inte kan acceptera verkligheten.

Ta det enkla exemplet när du fick veta att spindlar inte är insekter. Istället för att acceptera att du helt enkelt slarvade eller var okunnig så har du försökt skapa en helt egen indelning av djur och hävdar alltså att alla andra har fel.

Vi minns förresten också alla när du hittade något om att en registreringsskylt blivit förbjuden, och du inte ens kunde ta reda på grundläggande fakta om det hela.
Du hävdade att personen helt slumpmässigt råkat få den personliga registreringsskylten han hade - att konceptet med personlig registreringsskylt innebär att man själv har valt texten var något du totalt missade.
Du hävdade att personen nu tvingades bryta mot lagen eftersom han inte fick ha den skylten - något som inte stämde, eftersom en personlig registreringsskylt inte är kopplad till ett fordon utan till en person, och fordonet hade en vanlig skylt också.

När du alltså har så grova fel i saker som är mycket enkla att kontrollera gör ju att man betvivlar dina uppgifter när de är svåra eller rentav omöjliga att kontrollera.

Att du också ägnar dig åt att återposta exakt samma argument som tidigare vederlagts och hoppas att ingen skall påtala samma brister i dem igen gör dig till en driftkucku!

http://tjanster.idg.se/dilbertimages/dil20131120.gif

> Nej, de har stämt med din vanfäreställning men inte med fakta.

http://tjanster.idg.se/dilbertimages/dil20131120.gif

> Det stod där att judarna hittade på det grekiska ordet, menar du?

Nej, även om de kanske gjorde det, men de blev bäst i världen på att slå
mynt av ordet. Fast numera fängslas judarna när de blåser folk med de
uppenbara lögnerna.

http://en.ria.ru/world/20131106/184555967/Fraudster-Sentenced-in-57M-Holocaust-Reparations-Scam.html

--
Chai 拆

On 2013-11-20 10:39, bhmwe...@gmail.com wrote:

> [...]
> att du helt enkelt slarvade eller var okunnig så har du försökt skapa en helt egen indelning av
> djur och hävdar alltså att alla andra har fel.

Rätt eller fel finns dessutom inte i evolutionen, det är ren slump
alltihopa.

> [...]
> att ingen skall påtala samma brister i dem igen gör dig till en driftkucku!

Se din desperation över att vad du än söker på så inser du att jag har
rätt i att judarna kör med en historieförfalskning uppbackad av
zionistmedias eviga massiva lögnpropaganda. Därför försöker du byta ämne
och hoppas på att något du kommit undan någorlunda helskinnad tidigare
är billigare att upprepa än ytterligare en ny fatal kollaps för din
ståndpunkt.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den onsdagen den 20:e november 2013 kl. 12:03:47 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> http://tjanster.idg.se/dilbertimages/dil20131120.gif

Roligt att du postar det strippet. Men du har inte fattat att det är du som är Alice.

> http://tjanster.idg.se/dilbertimages/dil20131120.gif

Du har fortfarande inte fattat att de tär du som är Alice, medan det är jag som är Dilbert i den aktuella strippen!

> Nej, även om de kanske gjorde det, men de blev bäst i världen på att slå
>
> mynt av ordet.

Eftersom det är en fackterm för en företeelse i deras religion är det inte så konstigt att de använder termen oftare än andra.

http://www.explainxkcd.com/wiki/index.php?title=258:_Conspiracy_Theories

Läs detta:
"Once a conspiracy theory starts, it often grows stronger. Facts agreeing with the theory are, of course, evidence for the theory. Facts disagreeing with the theory are considered part of the cover-up, and thus prove there is in fact a cover-up, so they're also evidence for the theory.

On 2013-11-20 13:37, bhmwe...@gmail.com wrote:

> Du har fortfarande inte fattat att de tär du som är Alice, medan det är jag som är Dilbert i den
> aktuella strippen!

Det är bara jag som redovisar fakta och du som bara trilskas om att 'nej
så är det inte' för du bara vill inte det.

> [...]
> cover-up, and thus prove there is in fact a cover-up, so they're also evidence for the theory.

Där har du din emotionella övertygelse om att det du lurats i måste vara
sant.

Så tittar vi på fakta var eugenics experimenterandet började vid kaiser
Wilhelms institutet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kaiser_Wilhelm_Institute_of_Anthropology,_Human_Heredity,_and_Eugenics

Sedan kan vi titta på vem som finansierar alltihopa och är besatt av
rashygieniska program. Aushwitz, I.G.Farben hela kemiindustrin för
krigsindustrin såväl som avskrädet psykiatri med mera ligger en grupp
judar bakom och är skyldiga till. Det som kom att kallasholocaust i
Europa var brott anstiftade och begångna av judar, inte emot dem.

http://www.tetrahedron.org/articles/new_world_order/UN_Rockefeller_Genocide.html

Det är fakta björn, bara inse den saken.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den onsdagen den 20:e november 2013 kl. 14:47:34 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Det är bara jag som redovisar fakta och du som bara trilskas om att 'nej
>
> så är det inte' för du bara vill inte det.

Du presenterar emellertid nte fakta.
Och när skall du förstå att en av huvudorsakerna till att någon hävdar "Nej, så är det inte" är att det faktiskt inte är så som du skriver.

Sedan så är mycket av den "fakta" du redovisar saker som det inte går att bevisa att det inte förhåller sig så. Men som dock går att bevisa om det hade förhållit sig så.

> Där har du din emotionella övertygelse om att det du lurats i måste vara
>
> sant.

Du förstod alltså inte texten. Den beskriver DIG.

Det var du som hävdade att någon (regeringen eller systembolaget eller vem det var) antingen skulle bekräfta att de tär som du säger, eller bekräfta att de mörkat att de tär som du säger. Möjligheten att det inte är som du säger föresvävade dig inte.

Vi ansra som tidigt i livet lärde oss tänka själv och inte leva i bergfasta dogmer lärde oss också tidigt att kritiskt granska faktauppgifter.

Jag har läst en rad litteratur där en författare genom att plocka fram en massa saker försöker leda en teori i bevis. Resonemangen händer ju ihop bra och stöds utan tvekan av hans fakta. Men om man bemödar sig att kolla upp verkligheten bakom dessa fakta så faller det hela ihop som ett korthus. Du borde nog läsa Däikens böcker, för att då lära dig hur man kan använda fakta för att bevisa vilka stolligheter som helst.

On 2013-11-20 15:20, bhmwe...@gmail.com wrote:

> [...]
> förhåller sig så. Men som dock går att bevisa om det hade förhållit sig så.

Du raderar bara all fakta jag postar in och idisslar 'så är det inte'
och det ger inget från din sida mer än att du skämmer ut dig
ytterligare, som vanligt.

Detta ovan var du alltså tvungen att klippa bort och låtsas som om det
regnar. Du är fullständigt svarslös och bortgjord björn, bara inse den
saken. :) :) :)

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den onsdagen den 20:e november 2013 kl. 15:50:54 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Du raderar bara all fakta jag postar in och idisslar 'så är det inte'

Nej, jag brukar oftast fråga dig efter belägg för dina fakta varvid du idisslar "Leta själv, för i helvete!"

> Detta ovan var du alltså tvungen att klippa bort och låtsas som om det
>
> regnar. Du är fullständigt svarslös och bortgjord björn, bara inse den
>
> saken. :) :) :)

EFtersom det du började böla om saknade relevans till vad resten handlade om orkade jag inte ens läsa ditt tjafs.

bhmwe...@gmail.com

Du är nog inte medveten om att den mening du skrev besvarar sig själv.
Fakta om "var eugenics experimenterandet började vid kaiser Wilhelms institutet." är förstås "kaiser Wilhelms institutet". Sedan heter det knappast så på riktig svenska.

Och om din länk avser att påvisa att konceptet med eugenics började vid det aktuella institutet så bör du kolla till exempel här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Eugenics_in_the_United_States

Problemet med den källan är ju att det inte är någon tillförlitlig källa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Leonard_G_Horowitz

Helt enkelt stöder du dig på en välkänd knäppskalle.

Sedan så är det intressant att du inte fann det värt att notera att Horowitz ju är jude. Alltid annars brukar du finna det viktigt att notera att de uppgifter du bestrider kommer från judiska källor...

On 2013-11-20 17:28, bhmwe...@gmail.com wrote:

> [...]
> "kaiser Wilhelms institutet". Sedan heter det knappast så på riktig svenska.

Du menar att du förstår ingenting, som vanligt.

> Och om din länk avser att påvisa att konceptet med eugenics började vid det aktuella institutet
> så bör du kolla till exempel här:

> http://en.wikipedia.org/wiki/Eugenics_in_the_United_States

Rasbiologin slog rot i Sverige också, vi har kvar mycket av den etniska
rensningen än idag, främst inom den så kallade psykiatrin som driver
dagens koncentrationsläger, till och med kraftigt ökande i vissa fall
som polisens jakt på olika folkgrupper med LOB rån och LOB mord samt
trafikmord de också orsakar.

> [...]
> Alltid annars brukar du finna det viktigt att notera att de uppgifter du bestrider kommer från

Visst är många judar knäppskallar, men det hindrar inte att det är
korrekta historiska fakta som framförs i det här fallet. Du brukar
försvara judar vad idioti de än kommer med, men nu när en jude framför
något som enkelt går att verifiera så väljer du att angripa personen för
att vara en knäpp jude utan att påpeka något sakfel i vad som skrivs på
hans sida.

De judar han angriper är de där som finns i mängder av de judiska
gangstersyndikaten som Bilderberggruppen och Club of Rome inte minst med
sin utrota 5 miljarder människor agenda där svensken Anders Wijkman är
vice ordförande i vad som kan betraktas som kanske det farligaste
judiska nazistprojetet numera fortfarande aktivt och han har uppdrag
inom KTH och EU med mera.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den torsdagen den 21:e november 2013 kl. 05:00:54 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Du menar att du förstår ingenting, som vanligt.

Nej, jag emanr att du som vanligt inte förstod vad du skrev:
Var annars än i det institutet skulle eugenicsforskning i det institutet börja?

Du glömde ganska säkert ett skiljetecken, eftersom du antagligen ville försöka hävda att eugenicsforskning överhuvudatget börajde i det aktuella institutet (vars namn på svenska inte är så som du skrev, eftersom det är felaktig svenska). Hade du tittat lite noggrannare i länken du gav så hade du upptäckt att det inte alls började där heller.

> [ovidkommande svammel]

> Visst är många judar knäppskallar, men det hindrar inte att det är
>
> korrekta historiska fakta som framförs i det här fallet.

Fakta är inte historiskt korrekta bara för att de råkar passa in i din förvridna världsbild.

> [...]
>
> något som enkelt går att verifiera så väljer du att angripa personen för
>
> att vara en knäpp jude utan att påpeka något sakfel i vad som skrivs på

Fast nu gällde det en person som inte framförde saker som går att verifiera utan stolliga konspirationsteorier i mängder.

On 2013-11-21 10:42, bhmwe...@gmail.com wrote:

> [ovidkommande svammel]

Du förstog ingenting av det heller, som vanligt. Det är trots allt
väldigt allvarligt att ingen tycks ha lärt sig av hur det gått till
historiskt sett när samhället börjar sakta stegvis ställa grupp efter
grupp utan värde för att förfölja och göra slut på dem.

> Fast nu gällde det en person som inte framförde saker som går att verifiera utan stolliga
> konspirationsteorier i mängder.

Specificera vad du inte lyckas verifiera så kanske jag kan ge dig något
tips? Stolliga teorier är väl judarnas påståenden om att av 10 miljoner
judar i Europa så flyttar drygt 1 miljon till Amerika och kvar finns
drygt 9.3 miljoner judar i Europa trots att över 6 miljoner judar ska ha
dödats i koncentrationsläger där visserligen inte ens 3.5 miljoner
människor av alla möjliga slag och då inte minst romer dog.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den torsdagen den 21:e november 2013 kl. 12:12:36 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Du förstog ingenting av det heller, som vanligt.

Det enda som är som vanligt är din vana att själv hitta på vad andra vet och förstår...

http://www.tetrahedron.org/

> [...]
>
> dödats i koncentrationsläger där visserligen inte ens 3.5 miljoner
>
> människor av alla möjliga slag och då inte minst romer dog.

Har du någon länk till när någon faktiskt skriver just den teorin?

On 2013-11-21 12:55, bhmwe...@gmail.com wrote:

> Det enda som är som vanligt är din vana att själv hitta på vad andra vet och förstår...

Du bidrar ju inte själv med något och lämnar därmed fritt att spekulera.

> http://www.tetrahedron.org/

Han kränger böcker, vad är det med den saken du inte förstår?

Försår att det var över din nivå.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den torsdagen den 21:e november 2013 kl. 13:42:05 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Du bidrar ju inte själv med något och lämnar därmed fritt att spekulera.

Jo och nej.

> Han kränger böcker, vad är det med den saken du inte förstår?

Hur du kan missa att det är en sajt där det finns massa artiklar om alla möjliga konspirationer, nyheter om en massa smörja, länkar till massa skit och spå vidare.
Allt på sajten är ren smörja.

Ett bevis för det är att du anser att den är pålitlig.

> Försår att det var över din nivå.

Du kan alltså inte belägga ditt påstående. Och ingen är förvånad över det.

On 2013-11-21 13:51, bhmwe...@gmail.com wrote:

> [...]

> Allt på sajten är ren smörja.
>
> Ett bevis för det är att du anser att den är pålitlig.

Du är lustig du, pålitlig? Du förstår alltså inget som helst av vad det
står på sidan, eller har någon förmåga att bedöma utifrån innehållet?

http://www.tetrahedron.org/articles/new_world_order/UN_Rockefeller_Genocide.html

Jag har postat in ganska mycket om det där genom åren, men behöver
tydligen fortsätta även om du må vara ett hopplöst fall...

> Du kan alltså inte belägga ditt påstående. Och ingen är förvånad över det.

Har jag redan visat beläggen för i debatten de senaste dagarna
sammantaget, det är bara din oförmåga att få helhetsbilden som hindrar
dig att se vad det är när du bara hanterar enstaka ord.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den torsdagen den 21:e november 2013 kl. 16:58:57 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Du är lustig du, pålitlig?

Vill du låta påskina att du inte håller sajten du länkade till för pålitlig?

Du förstår alltså inget som helst av vad det

> står på sidan, eller har någon förmåga att bedöma utifrån innehållet?

Mer troligt är att jag förstår precis vad det står på sidan och har förmåga att bedöma utifrån innehållet!

> Jag har postat in ganska mycket om det där genom åren, men behöver
>
> tydligen fortsätta även om du må vara ett hopplöst fall...

En cirkel blir inte fyrkantig även om du postar hundra inlägg där du påstår att cirkeln är fyrkantig.

On 2013-11-22 11:04, bhmwe...@gmail.com wrote:

> En cirkel blir inte fyrkantig även om du postar hundra inlägg där du påstår att cirkeln är
> fyrkantig.

Jasså.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den fredagen den 22:e november 2013 kl. 14:31:21 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Jasså.

Vad var det du inte förstod i den truism jag skrev?

Mats Löfdahl

On 2013-11-19 02:59, Mikael Forsberg wrote:

> Du är svarslös som alltid. :) :) :)

Ha ha, vad är det du brukar svara när motståndaren inte ser det som sin
uppgift att söka efter belägg för dina påståenden? Något med att inte
behärska sökmotorer...? :o)

Nå, youtubefilmen du länkar till här visar ett gäng tidningsklipp som du
till att börja med påstod skrev att sex miljoner judar juder dödats i
holocausts om och om igen under början av förra seklet. Du menade att
det var en logisk omöjlighet då antalet judar inte skulle ha räckt till
för denna upprepade slakt. Nå, det var ju enkelt att kolla - och som
vanligt visade det sig att du helt enkelt läst fel (eller möjligen
hoppades att ingen skulle kolla) för det som skrevs i tidningskippen var
ju att dessa östeuropeiska judar kände sig hotade med utplåning eller
att man i USA fruktade att de skulle utplånas. Och det är ju inte det
minsta knepigt rent logiskt att samma judiska population känt sig hotad
under en längre tid.

Ordet man använde om denna fruktade utplåning var "holocaust", vilket du
försökte utmåla som märkligt, givet att judeutrotningen under andra
världskriget ännu inte hade hänt. Enligt
http://www.etymonline.com/index.php?term=holocaust betydde ordet
ursprungligen brännoffer men har använts sedan första halvan av
artonhundratalet för "massacre, destruction of a large number of
persons". Att man använde det ordet för vad man fruktade att miljoner
östeuropeiska judar skulle råka ut för kräver inga svåra förklaringar.
Ännu mindre märkligt är det att man sedan använde samma ord när
utplånandet verkligen skedde. Alltså, det du försöker framställa som
märkligt i ljuset av att man redan vet vad nazisterna gjorde (vilket man
ju svårligen kunde veta under början av nittonhundratalet) är ju inte
det minsta konstigt om man ser händelserna i den ordning de faktiskt
inträffade.

Så du hade fel om vad tidningarna påstod, varför ditt tal om logiska
omöjligheter inte hade någon grund. Och ditt tal om märkligheter i
frågan om ordval är möjligt bara från ett nutidsperspektiv.

Så om du med "förneka" länken menar "förneka vad du påstår att den
visar" så har jag - med goda skäl - gjort det. Förneka att länken finns
eller att tidningsklippen den visar existerar har jag inte haft
anledning att göra.

On 2013-11-23 14:26, Mats Löfdahl wrote:
> [...]
Faktum kvarstår, judarna har använt begreppet 6 miljoner judar och
holocaust väldigt länge innan man
lade begreppen på vad Hitler skulle ha orsakat, hela tiden för att tigga
pengar och förmåner.

Ditt svammel ändrar inte på någonting.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

Och när "förnekade" jag det? Som sagt, det jag "förnekade" var dina
ursprungliga påståenden, som inte hade minsta stöd i videon.

> hela tiden för att tigga pengar och förmåner.

Tja, att försöka få förmåner är inte ovanligt. Kanske inte något man
behöver göra om man är den grupp som styr världen genom hemliga
konspirationer.

> Ditt svammel ändrar inte på någonting.

Ingen tror väl egentligen att jämförelser mellan vad du påstår att en
källa säger och vad den verkligen säger skulle ändra på din ohälsosamma
fixering på judar.

On 2013-11-23 17:25, Mats Löfdahl wrote:

> Tja, att försöka få förmåner är inte ovanligt. Kanske inte något man
> behöver göra om man är den grupp som styr världen genom hemliga
> konspirationer.

De använder den lögnen och historiefarfalskningen för att tysta all
debatt som något för hemskt att ens diskutera eller på minsta vis
ifrågasätta.

När den där Silversteinsnubben lyckades slänga ut en invald arab ur (S)
ledningen med Sahlins hjälp så fick han frågan i något program om han
inte tyckte det var bra med en öppen debatt i frågan, vilket han genast
tystade ner som att det inte skulle diskuteras helt enkelkt. Det tror
jag det, det är ju en lögn de lever på.

> Ingen tror väl egentligen att jämförelser mellan vad du påstår att en
> källa säger och vad den verkligen säger skulle ändra på din ohälsosamma
> fixering på judar.

Jag har ingen fixering om något egentligen förutom att påvisa sanningen
när något missas av allmänheten. Grupperingar som konstant ljuger om
allt så att de till och med tror sig själva måste bemötas.

Har du någon förklaring till att världens största industrination och
dessutom världens största handelsnation Kina, inte får in en endaste
flaska vin eller sprit i judemonopolets (systembolagets) sortiment?

Inse att judekorruptionen är rent kriminell.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

On 2013-11-23 18:03, Mikael Forsberg wrote:

> De använder den lögnen och historiefarfalskningen för att tysta all
> debatt som något för hemskt att ens diskutera eller på minsta vis
> ifrågasätta.

Att det skulle röra sig om lögn och historieförfalskning är dock ett
påstående som inte stöds av den där youtubefilmens tidningsklipp.

> [...]

:o)

> Grupperingar som konstant ljuger om
> allt så att de till och med tror sig själva måste bemötas.

Jag gör mitt bästa men det är synd att "fräsch"-vänsterns representanter
i s.politik är för "flata" för att hjälpa till.

> Har du någon förklaring till att världens största industrination och
> dessutom världens största handelsnation Kina, inte får in en endaste
> flaska vin eller sprit i judemonopolets (systembolagets) sortiment?

Jag känner inte till något judemonopol så det var väl bra att du
förtydligade att det var systembolaget du syftade på. Flera förklaringar
har föreslagits i ett otal trådar om just den frågan men du har
uppenbarligen minne som en guldfisk. Kan du nu komma ihåg t ex följande
tänkbara förklaringar till nästa gång: bristande efterfrågan och inga
försök att sälja från kinesiska producenter.

On 2013-11-23 16:17, Mikael Forsberg wrote:

> Att det skulle röra sig om lögn och historieförfalskning är dock ett
> påstående som inte stöds av den där youtubefilmens tidningsklipp.

Jodå, däremot finns inget som stödjer lögnen om 6 miljoner judar i
någotdera fallen.

> :o)

Jag har förstått att du trycker den där krumeluren när du är svarslös.

> Jag gör mitt bästa men det är synd att "fräsch"-vänsterns representanter
> i s.politik är för "flata" för att hjälpa till.

Du får väl förlita dig på 'geniet' björn. :) :) :)

> [...]
> tänkbara förklaringar till nästa gång: bristande efterfrågan och inga
> försök att sälja från kinesiska producenter.

Hela styrelsen i det svenska judemonopolet (systembolaget) är judar,
vinblandaren i Simrishamn på ett judeägt industriområde med
gifttillsatserna är jude. Vad har du för bevis att svenskar inte vill ha
vin eller sprit från Kina men mer än folk i något annat land i världen
bara vill ha dessa drycker från judiska leverantörer? Vad har du för
bevis som säger att världens största exportland Kina inte vill sälja vin
eller sprit till just Sverige?

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den måndagen den 25:e november 2013 kl. 08:33:58 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Jag har förstått att du trycker den där krumeluren när du är svarslös.

Han kunde förstås istället skriva "Jasså." som en annan skribent plägar göra när han blir svarslös.

Nu har jag försökt beställa den här datorn hur många gånger som helst.
Hur ska de få något sålt om det inte går att beställa varorna efter
deras mallar? Det var bättre förr när man bara ringde
butiksföreståndaren så kom hen hem med prylarna när det passade båda.

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/LENOVO-IdeaCentre-A720,90952,389029,555213.html?langId=-16

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

On 2013-11-25 08:33, Mikael Forsberg wrote:

> Jodå, däremot finns inget som stödjer lögnen om 6 miljoner judar i
> någotdera fallen.

Nä, tidningsklippen i youtubefilmen stöder inte tanken att det rör sig
om lögn och historieförfalskning. Däremot visar vårt tidigare
meningsutbyte om den att du inte hade fattat vad du läste, eftersom du
misstolkade oro för förföljelse som faktiskt utrotande.

> Jag har förstått att du trycker den där krumeluren när du är svarslös.

Eller när jag konstaterar att du inte hade något svar.

> [...]

> Hela styrelsen i det svenska judemonopolet (systembolaget) är judar,
> vinblandaren i Simrishamn på ett judeägt industriområde med

:o)

> Vad har du för bevis att svenskar inte vill ha
> vin eller sprit från Kina men mer än folk i något annat land i världen
> bara vill ha dessa drycker från judiska leverantörer?

Du frågade inte efter bevis, du frågade efter en förklaring. Och du fick
en möjlig förklaring.

Du har inte mer bevis för att efterfrågan existerar än jag har för att
den inte gör det. Men du måtte ha minne som *två* guldfiskar om du inte
minns att gränsbutikerna i norra Tyskland, vilkas affärsidé är att sälja
till töstiga svenskar, inte heller för de kinesiska sorterna. Det är
förvisso inget bevis men väl en god indikation på att gränsbutiksägarna
inte bedömer att efterfrågan är särskilt stor.

Rent allmänt är det väl så att svenskarna länge helst har druckit
svenskt och lite klassiska europeiska sorter, sedan efterfrågat fler och
mer fjärran utländska sorter ungefär i takt med att turismen tagit sig
längre och längre bort. Kanske vill vi ha kinesisk sprit när turismen
dit har ökat lite.

> Vad har du för
> bevis som säger att världens största exportland Kina inte vill sälja vin
> eller sprit till just Sverige?

Du frågade inte efter bevis, du frågade efter en förklaring. Och du fick
en möjlig förklaring till.

Du har inte visat upp mer bevis för att de har försökt sälja än jag har
visat upp för att de inte har försökt. Kanske tycker de den svenska
marknaden är för liten. Kanske delar de gränsbutiksägarnas bedömning om
svenskarnas efterfrågan.

On 2013-11-25 22:47, Mats Löfdahl wrote:

> [...]
> meningsutbyte om den att du inte hade fattat vad du läste, eftersom du
> misstolkade oro för förföljelse som faktiskt utrotande.

Du bara ljuger, är du jude? Visst står det att de förföljs och inte ditt
struntsnack och försök till fortsatt historieförfalskning med att de
skulle vara oskyldiga offer som fått 6 miljoner av de sina utrotade
varje år i 150 år men ändå öket i antal.

> :o)

Skriv att du håller med istället för din fåniga krumelur som bara visar
att du trillat dit igen.

> Du frågade inte efter bevis, du frågade efter en förklaring. Och du fick
> en möjlig förklaring.

Ungefär som att gud vill ha det så. Det är brottslig korruption som
givit rådande situation och verksamheten bör utredas grundligt samt
åtgärder vidtas mot missförhållandena som uppenbart är ytterst
allvarligt felaktiga.

> [...]
> mer fjärran utländska sorter ungefär i takt med att turismen tagit sig
> längre och längre bort. Kanske vill vi ha kinesisk sprit när turismen

Gränsbutikerna har inte judeviner från Rothschilds i 10 000:- klassen
heller, inte monopolen i våra grannländer heller, men Sverige har ett
judemonol på alkoholförsäljningen värt åtskilliga miljarder för en viss
liten grupp som tillskansat sig detta privikegium genom korruption till
men för hela befolkningen och alla konkurrerande leverantörer.

> Du frågade inte efter bevis, du frågade efter en förklaring. Och du fick
> en möjlig förklaring till.

Du har ingen aning om något och bara kastar ur dig lite nonsens. Inse
att du bara hittade på något utan att ha minsta belägg för vad du
fabulerade ihop.

> [...]
> visat upp för att de inte har försökt. Kanske tycker de den svenska
> marknaden är för liten. Kanske delar de gränsbutiksägarnas bedömning om

Vin och sprit från Kina säljs i nästan alla länder i hela världen. Vad
är det du tror som gör att just i Sverige finns det ingen efterfrågan
för här vill plötsligt ingen ha det varifrån de än kommer. Eller inser
du kanske att det är de extremt rasistiska judarna som har monopol på
alkoholförsälningen i Sverige som bara handlar med andra judar eftersom
de är förbrytare med gemensam agenda.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

On 2013-11-26 02:49, Mikael Forsberg wrote:

> Du bara ljuger, är du jude? Visst står det att de förföljs[...]

Exakt, det står att de förföljs och att de är oroade för att de ska
dödas. Inte att samma sex miljoner dödas gång på gång, som du ville ha
det till vid det tillfället. Och din tanke, att förföljelserna och oron
för förföljelser skulle vara lögn och historieförfalskning, stöds inte
av det där youtubeklippet.

> Skriv att du håller med istället för din fåniga krumelur som bara visar
> att du trillat dit igen.

:o)

> Ungefär som att gud vill ha det så.

Vill du åberopa gudar har vi inget mer att prata om. Det är en
återvändsgränd i vilken debatt som helst.

> Det är brottslig korruption som
> givit rådande situation och verksamheten bör utredas grundligt samt
> åtgärder vidtas mot missförhållandena som uppenbart är ytterst
> allvarligt felaktiga.

Du gillar att påstå det men det tycks mer vara ett resultat av din
ohälsosamma fixering än av några belägg som tål att visas upp här.

> Gränsbutikerna har inte judeviner från Rothschilds i 10 000:- klassen
> heller, inte monopolen i våra grannländer heller,

Systembolaget har inte många sådana sorter heller. De kanske inte säljer
något vidare?

> [...]
> liten grupp som tillskansat sig detta privikegium genom korruption till
> men för hela befolkningen och alla konkurrerande leverantörer.

Du gillar att påstå det men ... [se ovan].

> Du har ingen aning om något och bara kastar ur dig lite nonsens.

Ändå får detta "nonsens" inget substansiellt mothugg, bara "förnekanden".

> Inse att du bara hittade på något utan att ha minsta belägg för vad du
> fabulerade ihop.

Att jag inte har några bevis för att detta skulle vara den enda
förklaringen skrev jag ju. Poängen är att det är en alternativ
förklaring som inte kräver några konspirationer - och du har ännu inte
lyckats tillbakavisa den med annat än varmluft.

> Vin och sprit från Kina säljs i nästan alla länder i hela världen. Vad
> är det du tror som gör att just i Sverige finns det ingen efterfrågan[...]

Det skrev jag ju längre upp! Gränshandeln!

On 2013-11-26 09:34, Mats Löfdahl wrote:
> [...]

[...]
> [...]
> det till vid det tillfället. Och din tanke, att förföljelserna och oron
> för förföljelser skulle vara lögn och historieförfalskning, stöds inte

Det är massor av människor som oroats och oroas för judarnas kolonialism
runt om i världen sedan årtusenden, då sekten är fullständigt galen.

> Vill du åberopa gudar har vi inget mer att prata om. Det är en
> återvändsgränd i vilken debatt som helst.

Just därför är alla försök till berättigande av någon statsbildning
Israel dömd att misslyckas för all framtid.

> Du gillar att påstå det men det tycks mer vara ett resultat av din
> ohälsosamma fixering än av några belägg som tål att visas upp här.

Konstaterandeav fakta är att påvisa judemonopolet för alkoholhandel i
Sverige som helt enkelt inte kan ha uppkommit lagligt utan grov
korruption bland gravt störda sekter.

> Systembolaget har inte många sådana sorter heller. De kanske inte säljer
> något vidare?

Att judemonopolet ens har gamla Rothschild viner i 10 000:- klassen
beror på att de hyllar sin stora gud Rothschild's som genom århundraden
av folkmord lyckats med våld säkra en ökenplätt i Palestina.

> Du gillar att påstå det men ... [se ovan].

Jag gillar inte alls det rådande missförhållandet....

> [...]
> förklaring som inte kräver några konspirationer - och du har ännu inte
> lyckats tillbakavisa den med annat än varmluft.

Den där varmluften du sitter och känner av är en metanblandning du själv
producerar och jag är glad över att kunna förhålla mig till ett avstånd
på väldigt många mil bort.

> Det skrev jag ju längre upp! Gränshandeln!

Du hävdar alltså att Sverige är det enda landet i världen md
gränshandel? Vilket problem för judarna att folk inte köper judesprit i
de butikerna trots allt. Däremot är svenskarna otroligt dumma som låter
en judesekt ha monopol på alkoholförsäljningen som är så otroligt lukrativ.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

On 2013-11-26 10:17, Mikael Forsberg wrote:

> Det är massor av människor som oroats och oroas för judarnas kolonialism
> runt om i världen sedan årtusenden, då sekten är fullständigt galen.

Ohälsosam fixering, Mikael. (Korrigerade din citatförvanskning ovan.)

> [...]

> Konstaterandeav fakta är att påvisa judemonopolet för alkoholhandel i
> Sverige som helt enkelt inte kan ha uppkommit lagligt utan grov

Märkligt att dina "fakta" inte lämnar efter sig några belägg som kan
visas upp här.

> Att judemonopolet ens har gamla Rothschild viner i 10 000:- klassen
> beror på att de hyllar sin stora gud Rothschild's som genom århundraden
> av folkmord lyckats med våld säkra en ökenplätt i Palestina.

Du svamlar, de dyraste vinerna kommer inte från Palestina.

> [...]

> Den där varmluften du sitter och känner av är en metanblandning du själv
> producerar och jag är glad över att kunna förhålla mig till ett avstånd

Vad är det du brukar skriva i det här läget? Något i stil med att mitt
påstående inte motbevisats och därför är det det som gäller? Kul att du
accepterar min förklaring!

Det följer inte.

On 2013-11-26 20:22, Mats Löfdahl wrote:

> Ohälsosam fixering, Mikael. (Korrigerade din citatförvanskning ovan.)

Fixering är det inte jag som har, bara påtalar fakta om sådana som har
det. Går man lös på sina barns könsorgan med kniv och suger i sig
oskuldsblod så som judarna gör så lider de onekligen av en svår fixring
som är såväl olaglig som upphov till livslångt men för offret barnet ifråga.

> :o)

Jag tolkar din svarslöskrumelur som ett erkännande för mitt riktiga
konstaterande.

> Märkligt att dina "fakta" inte lämnar efter sig några belägg som kan
> visas upp här.

Det är så uppenbart att du bara inte ser skogen för alla träden som
skymmer sikten.

> Du svamlar, de dyraste vinerna kommer inte från Palestina.

Det gör inte judarna heller, likafullt är de där och mördar.

> :o)

Skall din svarslös krumelur tolkas som att du stödjer rådande
missförhållanden eller förkastar dem?

> Vad är det du brukar skriva i det här läget? Något i stil med att mitt
> påstående inte motbevisats och därför är det det som gäller? Kul att du
> accepterar min förklaring!

Sitt du i din egen doft av varmluft som du kallar det.

> Det följer inte.

Vad ville du ha det till med påpekandet om gränshandeln då?

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

On 2013-11-27 07:12, Mikael Forsberg wrote:

> Fixering är det inte jag som har, bara påtalar fakta om sådana som har
> det.

Och med "fakta" menar du tydligen påståenden du inte kan belägga.

> [...]
> oskuldsblod så som judarna gör så lider de onekligen av en svår fixring
> som är såväl olaglig som upphov till livslångt men för offret barnet

En del i din ohälsosamma fixering är onekligen att du skuldbelägger alla
judar för vad en liten sekt uppges göra.

> Jag tolkar din svarslöskrumelur som ett erkännande för mitt riktiga
> konstaterande.

Du får väl tolka ett hånflin som du vil.

> Det är så uppenbart att du bara inte ser skogen för alla träden som
> skymmer sikten.

Om du menar att "sök själv på google" ger så många webbsidor att besöka
att det kan vara svårt att hitta just den sida som du tror ger stöd åt
dina påståenden kan det faktiskt ligga något i det. Men det kan du ju
enkelt avhjälpa genom att själv länka till sidan ifråga.

> Det gör inte judarna heller, likafullt är de där och mördar.

"Judarna" är inte där och mördar. Vissa judar är där, en del av dem blir
dödade, andra dödar.

> Skall din svarslös krumelur tolkas som att du stödjer rådande
> missförhållanden eller förkastar dem?

Du kan tolka den som ett hånflin åt att du svarade på en annan fråga än
den som ställdes.

> Sitt du i din egen doft av varmluft som du kallar det.

Så det är inte en bra princip att anse att man har rätt bara för att
motståndaren inte motbevisat ens påståenden? Värt att lägga på minnet.

> Vad ville du ha det till med påpekandet om gränshandeln då?

Jag hänvisade här till text "längre upp" i samma inlägg. Se den texten.

bhmwe...@gmail.com

Den onsdagen den 27:e november 2013 kl. 07:12:46 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> [...]
>
> som är såväl olaglig som upphov till livslångt men för offret barnet ifråga.

"The procedure [circumsicion] is most prevalent in the Muslim world and Israel (where it is near-universal), the United States and parts of Southeast Asia and Africa" - det är alltså långt ifrån bara judar som omskär barnen.

"The origin of circumcision is not known with certainty; the oldest documentary evidence for it comes from ancient Egypt."
"It is part of religious law in Judaism[20] and is an established practice in Islam, Coptic Christianity and the Ethiopian Orthodox Church."

On 2013-11-27 09:38, Mats Löfdahl wrote:

> Och med "fakta" menar du tydligen påståenden du inte kan belägga.

Inte alls, jag kan belägga allt jag hävdar, till skillnad mot du.

> En del i din ohälsosamma fixering är onekligen att du skuldbelägger alla
> judar för vad en liten sekt uppges göra.

Judar är en liten sekt kriminella galningar onekligen, men eftersom de
är allmänfarliga går de inte att nonchalera.

> [...]
> dina påståenden kan det faktiskt ligga något i det. Men det kan du ju
> enkelt avhjälpa genom att själv länka till sidan ifråga.

Du få väl överväga att ta körkort.

> "Judarna" är inte där och mördar. Vissa judar är där, en del av dem blir
> dödade, andra dödar.

Visst vore alla nöjda om judegalningarna begav sig därifrån.

> Så det är inte en bra princip att anse att man har rätt bara för att
> motståndaren inte motbevisat ens påståenden? Värt att lägga på minnet.

Försök att återvinna din metangas som judarna vill ha växthusgasskatt på.

> Jag hänvisade här till text "längre upp" i samma inlägg. Se den texten.

Varför slängde du inte bara in din gamla utslitna svarslös krumelur?

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

On 2013-11-27 10:21, Mikael Forsberg wrote:

> Inte alls, jag kan belägga allt jag hävdar, till skillnad mot du.

Och med "kan" menar du att du "kan" det så där lite i hemlighet, utan
att våga visa upp beläggen för dina motståndare.

> Judar är en liten sekt kriminella galningar onekligen, men eftersom de
> är allmänfarliga går de inte att nonchalera.

Det finns säkert kriminella galningar av alla möjliga sorter, men du
tycks ha en ohälsosam fixering vid judar, som bland annat yttrar sig i
att du vill ge alla judar skulden för allt verkligt och påhittat ont i
världen.

> Du få väl överväga att ta körkort.

Vill du diskutera bilar kan du väl ta det med Björn.

> Visst vore alla nöjda om judegalningarna begav sig därifrån.

Gaalningar med en ohälsosam fixering vid judar bör man hjälpa till
rätta. T ex genom att belysa deras bristande belägg här i swnet.politik.

> Försök att återvinna din metangas som judarna vill ha växthusgasskatt på.

Ännu ett lämna-ämnet-hånflin: :o)

> Varför slängde du inte bara in din gamla utslitna svarslös krumelur?

Har du något att anmärka mot det jag skrev om gränshandeln kan du väl
åtminstone försöka argumentera emot det i stället för att låtsas att det
inte finns?

On 2013-11-27 11:41, Mats Löfdahl wrote:

> [...]
> tycks ha en ohälsosam fixering vid judar, som bland annat yttrar sig i
> att du vill ge alla judar skulden för allt verkligt och påhittat ont i

Du inbillar dig en massa saker, men det är ett problem mänskligheten
måste arbeta bort.

> Vill du diskutera bilar kan du väl ta det med Björn.

Hans skrothög är ju vanligtvis avställd.

> Gaalningar med en ohälsosam fixering vid judar bör man hjälpa till
> rätta. T ex genom att belysa deras bristande belägg här i swnet.politik.

Det är mycket värre för Palestinierna som har en massa beväpnade
judegalningar som tränger sig på i deras hem och mördar deras barn.

> Har du något att anmärka mot det jag skrev om gränshandeln kan du väl
> åtminstone försöka argumentera emot det i stället för att låtsas att det
> inte finns?

Jag tycker judegalningarna skall mista judemonopolet (systembolaget)
avseende alkoholförsäljningen och det skulle onekligen minska den
konstlade gränshandeln, även om judeskatterna är det största problemet
där egentligen.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Den onsdagen den 27:e november 2013 kl. 13:38:52 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Du inbillar dig en massa saker, men det är ett problem mänskligheten
>
> måste arbeta bort.

> Hans skrothög är ju vanligtvis avställd.

Bilen är från 1998. Den har under den tiden varit avställd i fem månader. Avställningen berodde inte på att det var något fel på bilen, utan enbart av ekonomiska skäl.

Så det är ingen skrothög och den är inte vanligtvis avställd, den är faktiskt nästan aldrig avställd.

Varför är det så svårt för dig att förstå?

Mats Löfdahl

On 2013-11-27 13:38, Mikael Forsberg wrote:

> Du inbillar dig en massa saker, men det är ett problem mänskligheten
> måste arbeta bort.

Jag tror inte mäskligheten bryr sig så mycket om vad jag inbillar mig.
Din fixering är lite farligare eftersom du jobbar så hårt på att sprida den.

> Det är mycket värre för Palestinierna som har en massa beväpnade
> judegalningar som tränger sig på i deras hem och mördar deras barn.

Visst har invånarna i Palestina det värre än du har när du inte handlar
på systemet.

> [...]
> avseende alkoholförsäljningen och det skulle onekligen minska den
> konstlade gränshandeln, även om judeskatterna är det största problemet

Du hade uppebarligen inget att anmärka då.

On 2013-11-27 14:42, bhmwe...@gmail.com wrote:

> [...]
>
> Så det är ingen skrothög och den är inte vanligtvis avställd, den är faktiskt nästan aldrig avställd.
>
> Varför är det så svårt för dig att förstå?

Fungerar din gamla skrothög bättre nu när du betalar skatt för den dessutom?

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

Jag har alltid betalt skatt för den. Och bilens kondition påverkas givetvis inte av huruvida man betalar skatt.

On 2013-11-27 14:53, Mats Löfdahl wrote:

> Jag tror inte mäskligheten bryr sig så mycket om vad jag inbillar mig.
> Din fixering är lite farligare eftersom du jobbar så hårt på att sprida
> den.

Det var inte vad du inbillar dig jag avsåg, däremot är vissa judars
inbillning att de är för mer än andra direkt allmänfarligt som världen
har fått lida svårt av många gånger om.

> Visst har invånarna i Palestina det värre än du har när du inte handlar
> på systemet.

Judarnas brott mot mänskligheten har inte direkt med alkoholen att göra,
de är ideologist farligt galna.

Du hade inget förstånd, som vanligt.

--
Chai 拆

On 2013-11-27 15:22, bhmwe...@gmail.com wrote:

> Jag har alltid betalt skatt för den. Och bilens kondition påverkas givetvis inte av huruvida man
> betalar skatt.

Självklart påverkas bilens kondition av att du betalar skatt, du får ju
mindre pengar över att underhålla den. Räkna ut vad du betalat i skatt
genom livet så räcker det för nästan alla som gör det i Sverige till en
helt fabriksny Rolls-Royce utan vidare, själv har jag antagligen betalat
många.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

On 2013-11-27 15:26, Mikael Forsberg wrote:

> Det var inte vad du inbillar dig jag avsåg[...]

Nähä!? :o)

> Judarnas brott mot mänskligheten har inte direkt med alkoholen att göra,
> de är ideologist farligt galna.

"Judarna" som grupp har inte begått några brott mot mänskligheten.

> Du hade inget förstånd, som vanligt.

Men ändå kunde du inte säga emot, så då "står" min uppfattning som du
brukar säga.

bhmwe...@gmail.com

Den onsdagen den 27:e november 2013 kl. 15:40:58 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Självklart påverkas bilens kondition av att du betalar skatt, du får ju
>
> mindre pengar över att underhålla den.

Intressant. Och hur menar du då att den skulle fungera bättre om jag betalar skatt och alltså får mindre pengar att underhålla den för än om jag inte betalar skatt och får mer pengar att underhålla den för?

On 2013-11-27 16:04, Mats Löfdahl wrote:
> On 2013-11-27 15:26, Mikael Forsberg wrote:

> "Judarna" som grupp har inte begått några brott mot mänskligheten.

Jodå, de värsta någonsin.

> Men ändå kunde du inte säga emot, så då "står" min uppfattning som du
> brukar säga.

Vad är det du tror står sig?

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

On 2013-11-27 16:37, Mikael Forsberg wrote:

> Jodå, de värsta någonsin.

Nä.