Dödad av Sverige - Fascister kallar sig demokrater

48 visningar
Hoppa till det första olästa meddelandet

Morgan O.

oläst,
10 jan. 2007 08:12:392007-01-10
till

Detta är en fortsättning både, kan man säga på tråden "Trakasserad av chef
på plus jobb" samt "Mitt liv som rättslös". Denna tråd startar 070110

Trakasserad av chef på plus jobb
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/8e1bc132bae4f505?scoring=d&q=trakasserad+av+chef&hl=sv

Mitt liv som rättslös
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/4b9b5ff1a3ee77be?scoring=d&q=mitt+liv+som+r%C3%A4ttsl%C3%B6s&hl=sv

Rubrikerna kan äv. sökas Google grupper.
startinlägg

*** Varför skulle du läsa detta? ***

Det här ärendet handlar om någonting som sker på Sveriges mörka sida. Det
sker i lönndom, det tystas till varje pris. Å den ena sidan är det här
ärendet unikt och ändå inte helt sällsynt. Det finns sannolikt en hel del
liknande "mörkerfall" i Sverige. Flertalet av dem har grundläggande
likheter men också delar som gör dem unika. Jag känner till minst 6-7st
fall totalt varav 3 ej figurerat i media. Därtill vet jag ytterligare ett
antal mer vanliga ärenden men som har spår av ytterst märklig
myndighetshantering.

Straffet i mitt fall är långt grövre och kränkande än fängelsestraff. Mitt
liv har hittills i 20 år raserats totalt av utomstående personer och
ingenting tyder på att det närmar sig något slut i nuläget. I bakgrunden
måste rent logiskt finnas ett beslut, en plan och en drivkraft som
arrangerar denna avancerade och djupt kränkande och förnedrande
punktmarkering. Jag har ganska bra verbal förmåga och jag vill på alla vis
ge röst dels åt mitt ärende, men också åt alla de andra som i lönndom,
genom avancerade trakasserier får sina liv raserade i Sverige.

Jag har under hösten 2006 undvikit att debattera politik /samhällsfilosofi.
Skälet till det är att jag sett, fått vara med om och lärt saker om rent
jävulska förhållanden i det Svenska samhället. Det är olustigt att ens
tänka på. Faktiskt på allvar chockerande. Naturligtvis kan man då inte
heller enkelt skriva om det. Hur jag kommer att tänka om detta i framtiden
är ovisst.

Emellertid avser jag försöka uppdatera skrivningar om mitt eget ärende. Det
känns angeläget av nämnda skäl även om det finns otäckt innehåll även i
det. Man kan väl säga att jag avser tillföra nya fakta, men även summera
det tidigare beskrivna med kommentarer, reaktioner och analyser.

Läs det här, det beskriver en viktig del av Sverige som det talas om
alldeles för sällan.

*** Inledning ***

Det är svårt att analysera händelser. Än svårare är det analysera händelser
i sitt eget liv. Händelser kommer då så känslomässigt nära att det är svårt
att "se". Att händelserna dessutom både är komplexa och aktivt mörkade av
andra gör det hela extremt svårt. Att sortera, strukturera och hantera
fakta och bevis så att skeenden kan lyftas upp ur emotionell sörja är inte
lätt. Det är verkligen en utmaning att både vara tydlig och sanningsenlig.

Som långtida intresserad av organisationers funktion och utbildad
organisationsvetare (ek.mag, organisationspsykologi mm) vet jag en hel del
om skillnader mellan olika ledarskap, olika pedagogiska stilar och även
deras koppling till politiska ideologier. Naturligtvis kan man enkelt se
skillnader mellan auktoritärt, elitistisk (fascistisk) ledarskap och
demokratiskt grundat ledarskap. Det som jag sett av det Svenska
etablissemangets ledarskap "nedåt" (tabubelagt att tala om) har drag av
fascism, speciellt i vissa delar vad gäller socialkontor och viss allmän
moralsyn. Översitteri, hot och populism är ingenting som behövs i modernt
ledarskap. ...och demokratiskt ledarskap, ledarskap för västvärlden på
2000-talet ingalunda behöver vara naivt, släpphänt eller odisciplinerat.
Sunda krav, genomlysning, rättvisa och belöningssystem med modern
konstruktiv människosyn kan utformas och genomföras med stor accuratess. En
humanistisk människosyn, med hänsyn till både kollektiv och individer är
inget hinder för lag, ordning och reda.

En dag kommer jag (kanske) att ligga sjuk, döende i t.ex cancer, endera som
åldring eller i förtid. Den dagen kommer jag att skämmas om jag under livet
tigit om den uppenbara smygfascismen som jag drabbats av (smygfascism är
eg. för snällt mot dessa barbarer). Som utbildad inom organisationsområdet
känns det som en skyldighet att belysa de medeltida ledarskapsidéal som
lever kvar i Sverige, ofta understödda utifrån lika ålderdomliga heraldiska
symboler. Inom feminismen har liknande fenomen ibland omnämnts som
satanistiska eller jävulska mansgrupper. Helt fel har inte feministerna i
den aspekten. Liksom olycksaliga målsättningar som borde ha försvunnit
tillsammans med nedläggningen av rashygieniska institutet på 70-talet. I
dag förväntas modernt ledarskap i "fina sammanhang" medan olycksaliga
människor på samhällets botten, eller personer som ska förpassas dit
utsätts för de mest barbariska och ålderdomliga maktuttryck.

Nu syns det i ett sånt här ärende ganska tydligt att man ska hålla tyst om
alla typer av konflikter, tvister etc. I synnerhet ska man vara knäpptyst
om man har konflikter med myndigheter. Undantaget är de mest etablerade
journalisterna som har särskilt hög kredabilitet, de kan ibland våga höja
sin röst och uttala sig kritiskt i enskilda fall. I mitt fall har nu ett
antal personer så till den grad förstört mitt liv att det liksom inte går
att tiga om detta längre.

Sedan dessa erfarenheter...

Jag tror
...att jävulen bor
...på ett socialkontor //mo

Missa inte nästa avsnitt!

Morgan O.

Rolf Martens

oläst,
10 jan. 2007 22:44:422007-01-10
till
In article <1opj2ujaqhdfh.udu44doo8xq1$.d...@40tude.net>,
morgan...@comhem.se says...

> [...]
>fall totalt varav 3 ej figurerat i media. Därtill vet jag ytterligare ett
>antal mer vanliga ärenden men som har spår av ytterst märklig

Sådant där finns det ganska mycket av, visar erfarenheter
från annat håll också.

Bra att du skriver om detta.

Rolf M.

Morgan O.

oläst,
12 jan. 2007 07:14:182007-01-12
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

> Detta är en fortsättning både, kan man säga på tråden "Trakasserad av chef
> på plus jobb" samt "Mitt liv som rättslös". Denna tråd startar 070110

---------------------------------

Del 2

För några år sedan hördes nyheten om de pennalistiska traditionerna inom
pojkfotboll. Hur man bland annat initierade varandra med t.ex. att köra upp
galgar i rumpan på nykomlingar. Nu kan ju ”nollning” se ut på många olika
vis.

De här pennalist-fixerade småpojkarna, som bara måste få köra upp en galge i
rumpan på yngre för att känna sin egen makt, för sin trygghets skull...
...när de här småpojkarna blir könsmogna har de fortfarande samma behov. De
känner sig inte hemma, inte trygga om de inte får köra galgar och
PET-flaskor i rumpan på sina underordnade kamrater. Detta sker förstås mer
symboliskt i vissa sammanhang.

När de här förvuxna flugornas herrar plötsligt träffar på personer som
vägrar slicka uppåt, som vägrar ta flaskor i ändan... då löper de
fascistoida pennalist-pojkarna amok. De måste till varje pris upprätthålla
sin hackordning. Får dessa pissmyror inte kissa på sina underordnade eller
dem de inte gillar, ja då skriker de om ett odisciplinerat samhälle och att
andra är sjuka.

I det nya tysta, pennalist-Sverige som nu växer fram efter Göran Perssons
90-tals styre med allt mer onyanserade metoder, ja, nu har plötsligt de här
förvuxna kisse-pojkarna fått ny luft under vingarna och de kräver tillbaks
sina initieringsriter för att bevara vad man tror är den enda vägen.

I mitt fall har detta inneburit att jag genom extremt avancerad mobbning,
under flera år pressats in i en situation där jag fått arbets-förbud. Det
låter ju inte klokt, men likväl sant. Arbetsförmedlingen har alltså under
flera år påstått att jag inte kan arbeta. Orsaken vägrar de att berätta. Nu
i år (som kan läsas i länkarna) har alltså AF samarbetat med Karlstads
kommun. Tillsammans utsatte /utsätter de mig för helt olagliga saker, vilka
man tillsammans gör allt för att tysta. Situationen man skapade på
Plusjobbet innehöll >20 avtals och lagbrott. I slutändan vänder man, i visst
samarbete med facket hela deras mobbning mot mig och påstår att jag gjort
fel. Med detta som motiv har man då tagit ifrån mig ersättning från
arbetsförmedling.
Dessutom hävdar då AF att man inte heller framöver kan hjälpa mig utan att
kissa på mig. Jag ska alltså ta praktik etc helt utanför gängse direktiv,
gängse jobb-sökarplaner och utanför normala rättigheter. Egentligen borde ju
facket lägga sig i sådan ”regelvidrig praktik” mm, men det struntar dom i
eftersom alltihop handlar just om ”galgar i rumpan” och ingen vågar hindra
pennalismens lagar.

I praktiken innebär det här att jag fått en sorts arbetsförbud. Efter många
års arbetslöshet så är jag ju även i övrigt i princip helt körd på
arbetsmarknaden. Alltså måste jag ha visst stöd, men då måste jag alltså ta
en PET-flaska i rumpan först.

Måste det vara något fel på mig säger du? Hmmm. Jag har starka humanistiska
och demokratiska värderingar. Pennalismens pissmyror tänker i fascistiska
elit-system, rangordning och kräver icke-demokratiska system med förtryckta
och förtryckare. Självklart ska väl då goda smygfascister utse en humanist
att kissa på, eller hur!? Vissa av de saker jag utsatts för på de senaste
åren är så grova /allvarliga /brännbara att jag redan sensurerats (för just
dessa inlägg sedan 070110) av en av de större debattforumen. Enligt vissa
forum kan jag knappast berätta någonting från mitt liv de senaste åren utan
att det anses att jag ska sensureras. Då kanske du kan gissa ungefär hur
allvarliga saker som jag varit med om!?

Fortsättning inom kort.

/mo

Morgan O.

oläst,
14 jan. 2007 03:09:582007-01-14
till
del3

*** Trakasseri versus pedagogik ***

Trakasserier: Trakasseri har ingenting att göra med pedagogik. Pennalism,
s.k kamratuppfostran innehåller ofta trakasserier men leder inte till
lärande. Jag använder ordet trakasseri i betydelsen att det inte finns några
sunda signaler i det. Pennalism är ofta anonym och obegriplig. Trakasseri
förefaller vara baserat på subjektivt ogillande eller hat, irrationell hämnd
etc och kan knappast aldrig förstås som signal eller tillrättavisning.

Mobbning och andra trakasserier är motstridiga, obegripliga och leder därför
till stark ångest och frustration. Trakasseriet har tydliga inslag av
förtryck, förnedring, kränkning och kan leda till flera olika slag av
ohälsa, drogmissbruk och liknande. personer med olika styrkor och svagheter
reagerar sannolikt mycket olika på trakasserier. Somliga tycks faktiskt, jo
jag har mött sådana som motiverar mobbning som Darwinistisk metod att slå ut
svaga och förädla rasen. En av dem som tyckte så röstade på Centerpartiet.

Pedagogik däremot bygger på tydliga, systematiska belöningar (i enkel form
känslomässig uppmuntran) och ibland tillrättavisningar för att understryka
s.k förstärkning av önskade respektive oönskade beteenden. Pedagogik betyder
"leda barn" och ska alltså ske i stor respekt för eleven. I hunddressyr
accentueras betydelsen av exakta belöningar och exakta övningsmoment
eftersom djuren inte förstår verbala förklaringar.

Om man lyckas knäcka en utsedd syndabock (politisk motståndare) så kallas
hen omedelbart för ”paranoid”. Dvs att ingen riktig diagnos föreligger.
Påståendet om paranoja låter dels mycket allvarligt (schizofren paranoid är
en allvarlig diagnos) men dessutom skyler det över det faktum att personen
faktiskt, på allvar mobbats seriöst. Jag kan svära på att websidan ”Nodaddy”
drivs av en person som är /har varit utsatt för utstuderad mobbning, kanske
så väl utformad mobbning att ”Nodaddy” själv inte ens insett det. De Svenska
pennalisterna är otroligt duktiga i sitt griseri, delvis.

Morgan O.

---
Detta är en (nästan helt) fristående fortsättning både, kan man säga på
följande länkar. Denna tråd startar 070110/11. Rubrikerna kan äv. sökas
Google grupper

Sverige bortom lagen:
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=6206&highlight=mobbing

Morgan O.

oläst,
14 jan. 2007 12:51:282007-01-14
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

*** Bakgrund ***

Först är jag ensambarn. Enligt syskonforskning blir ensambarn snabbt
"lillgamla". Ensambarn blir vana att klara sig själva, drivkraftiga och att
tala vuxnas språk eftersom andra barn är få. När så andra vuxna, i
vuxenlivet bemöter "ensambarnet" med bråk, angrepp och provokationer så är
detta synnerligen svårt för den som aldrig fått träna "syskonbråk".
Ensambarn har därför en tendens att endera lyckas mycket bra i livet, eller
kraschlanda därför att andra i omgivningen stör sig på deras duktighet. Det
har t.ex. sagts att astronauter har påfallande överrepresentation av
ensambarn. Ensambarnen lär också finnas överrepresenterade på
ledighetskommiténs parkbänkar.

I personlighetstest, Meyer Briggs Type-indicator har jag en mindre vanlig
profil. Om jag minns rätt anges cirka 5-7% av befolkningen ha denna profil.
Måste en ovanlig personlighetsprofil och dessutom ensambarnets egenheter
betyda att man fortfarande i Sverige år 2006 ska klassas som sjuk, trots att
man är helt frisk? ...Hyllar vi trångsyntheten och intolerans så mycket att
ens varje uns av originalitet måste klassas som sjukdom eller problem?
Erbjuder personlighet en möjlighet till olika kompetensområden eller är det
en störning i rasens renhet som gamla eugeniker (rasbiologer) antagligen
skulle uttrycka det?

OBS! Nedan refereras bl.a till text som finns i tidigare inlägg (ovan i
tråden)

Nyckelhändelsen för det följande resonemanget utgår ifrån kvinnans kurators
vägran att fullfölja inbjudan till möte då jag begärde en person på min sida
också. Samtliga personer jag vidtalat har noterat det som en självklarhet
att jag borde fått ha någon på "min sida".

Runtomkring i Sverige sker våld och våldtäkter i hemmen mot kvinnor. Hårda
ord är i sammanhanget, relativt sett en struntsak och kan inte vara en
rimlig grund att utestänga en förälder heller.

Det var också anmärkningsvärt att att kvinnan dels ansträngde sig så
radikalt att lura mig, för det var riktigt raffinerat gjort. Därtill att
kvinnan omedelbart, i samma samtal som hon berättade att hon var gravid
faktiskt också påpekade att jag, citat: "-kanske inte alls skulle komma att
få vara med på barnet."

Tillkommelsen av barnet var så raffinerat lögnaktigt och alltså ifrån första
stund med tydliga inslag av att jag (skulle /hade) fråntagits normala
rättigheter.

Det kommer mera!

Morgan O.
-------------------------------------

Detta är en (nästan helt) fristående fortsättning både, kan man säga på

följande länkar. Denna tråd startar 070110/11. Rubrikerna kan äv. sökas

Morgan O.

oläst,
15 jan. 2007 03:32:552007-01-15
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

.
*** Logisk sökning ***

Då, hösten 2002 tänkte jag inte på det här som en komplott. Visst var
kuratorns märkliga undandragande av möte en mystisk omständighet, men det
kunde ju ha funnits någon vettig förklaring även om inte jag delgavs den.
Min reaktion på att något verkligen var sjukt i ärendet kom först under
våren 2003 då familjerätten dels vägrade mig allmän information och dels att
de genom förlöjliganden och sarkasmer försökte driva med mig på olika sätt
som inte är yrkesmässiga. Dessutom vägrades jag delta i kommunal
föräldrautbildning. När familjerätten sedan fullständigt vägrade hålla "äkta
samarbetssamtal" enligt befintliga direktiv, trots återkommande påpekanden
så vägrade familjerättens personal det. 100% trakasseri.

Detta är en mycket viktig del. Redan från start utsatte alltså myndigheten
mig för stark negativ (och olaglig) särbehandling. Jag hade inget otalt med
myndigheten och i det här skedet fanns ingen dubbelriktad konflikt. Det hela
är helt och hållet en direkt attack mot undertecknad, ja obegriplig attack
som aldrig kan ursäktas.

När jag så insett att det förelåg något fuffens redan från kuratorsamtalet
som drogs tillbaks började jag fundera. Vid den här tidpunkten hade jag
inget otalt varken med myndigheter eller privatpersoner... Så hur? Varför
var jag plötsligt rättslös? ...eller, det kanske inte var så plötsligt?
Fanns det tecken på allvarliga trakasserier redan innan som jag inte
"bokfört"?

Året innan förlorade jag en projektanställning under märkliga lögner. En
projektanställning kunde förstås inte brytas och arbetsgivaren tvingades
betala lön för hela perioden. Självklart hade de inte tänkt sig att deras
trakasserier skulle kosta >100.000kr i "onödig lön utan arbete". Sedermera,
efter analys har jag upptäckt flera mycket märkliga omständigheter med det
där jobbet. Jag skulle idag drista mig att kalla den anställningen som ett
helt igenom planlagt trakasseri (med grava inslag av mobbning) vilket skulle
syfta till att återskapa negativa rykten mot mig efter det jobb jag strax
innan haft med goda referenser. Eller?

Missa inte nästa spännande och sanna avsnitt!

Morgan O.
-----------

Sök följande debattrådar på Google grupper!
> Trakasserad av chef på plus jobb:
> Mitt liv som rättslös:
> Sverige bortom lagen (Google web)

> Denna tråd: Dödad av Sverige
-----------

...eller

[...]

15 jan. 2007 04:51:362007-01-15
till
In article <63u8qfi5pciz$.qlw9giuf...@40tude.net>, morgan...@comhem.se
says...

> [...]

>är helt och hållet en direkt attack mot undertecknad, ja obegriplig attack

Jag vet som sagt att mycket sådan skif förekommer, på olika
håll i samhället, från myndighetsers sida.

Jag känner inte dig och vet inte vad som kan ha orsakat
det jävelskap som du utsattes för. En gissning då:

Myndighetspersoner kan ha märkt någon oppositionell eller
"opassande" inställning hos dig - olika personer med makt
är duktiga på att "lukta sig fram till" sådant. Alltså
inget konkret "fel" eller nåt behöver du ha gjort.

Om detta är till nån tröst eller hjälp vet jag inte.
Min gissning behöver inte vara rätt heller.

Rolf M.

Morgan O.

oläst,
15 jan. 2007 06:47:452007-01-15
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

Logisk sökning (2)

Bara några år innan råkade jag ut för påfallande trakasserier i ett
politiskt (riksdags-) parti. Vid ett tillfälle blev jag handgripligen
upptryckt mot en vägg av en äldre kvinna som vid tiden var ordförande i en
stadsdelsnämnd (Göteborg). Hon skrek och spottade mig i ansiktet. Någon
saklig anledning fanns inte alls.

Nu kan man ju tro att jag skulle vara otroligt knepig, udda, avvikande eller
så... men det är inte fallet. Personliga smärre egenheter, javisst men också
tydligt exterovert och jag har ganska lätt att ta kontakt med människor. Jag
är således inte alls någon orginell enstöring (se mer i kommande).

Men, var det första trakasseriet i det politiska partiet? Nej. Något år
innan hade jag dels gjort ett examensarbete (D-uppsats) för ett företag.
Personalchefen föreföll nöjd med allt och erbjöd ett jobb. Men, på helt
obegripliga grunder slängde han plötsligt ut mig under
anställningsförhandlingarna. Skälen han uppgav var uppenbart lögnaktiga. Det
finns en lång, lång rad underliga händelser redan innan. T.ex. 1986 då jag
först lurades till 80% på arbetsinnehållet på ett jobb och sedan mobbades
under 3 år. Raden av exempel är helt enkelt sanslös.

Åter till 1998. Ungefär som mobbningen på det där partiet drog igång tog en
cirka 18 månaders relation slut. Under flera månader hade tjejen sagt A, men
gjort B. När relationen bröts upp lade sig kvinnans närmaste vän i det hela
och började uppvigla alla i min bekantskapskrets att ta avstånd från mig.
Händelserna var extrema och inget normalt. Något riktigt, normalt hållbart
skäl fanns förstås inte heller, precis som i de övriga fallen av mobbning.

Ingen är ofelbar, inte heller jag. Men det återkommande i den här räckan av
händelser är att kritiken, de skälen som angivits är struntsaker och inte
alls sådant som får folk att bedriva förföljelser eller organiserade
trakasserier för. Men, räcker det med det här? Nejdå, nu ska vi verkligen
dra upp skiten!

Läs fortsättningen!

Morgan O.

------------------
Detta är en (nästan helt) fristående fortsättning på följande länkar. Denna
[...]

15 jan. 2007 07:00:372007-01-15
till

Jag nämner en kurator redan här. Detta var alltså kvinnans kurator och var
den första myndighetskontakten i ärendet. Det är viktigt att notera att
detta ju var just den första kontakten med myndigheter och skedde endast
några månader in i graviditeten.

Trots att det var den första kontakten så ställde kuratorn in detta möte när
jag begärde bisittare "på min sida". Uppenbarligen fick det inte finnas
några vittnen på detta möte. När jag krävde bisittaren valde "dom" att i
stället "stänga ute mig"totalt (= olagligt).

Det kunde förstås bara genomföras i steg med olika manipulationer för att
åtminstone skapa lite rökridåer till övergreppet. Man försökte genom olika
skrämsel, hot, trakasserier etc. få mig att "tappa taget" om ärendet.

Om du (o andra) ivrigt letar efter äkta motiv så kommer det mera om detta
frammöver.

Kul att du bryr dig!

Hälsningar!

Morgan O.

-Kjelle

oläst,
15 jan. 2007 07:07:472007-01-15
till
Morgan O. wrote:
klipp

> Det kommer mera!
>

> Morgan O.

Håller du på med dina memoarer eller är det en biografi?
Intressant läsning, hur som helst.
Keep it up, Morgan.

--
Kjelle

"Med rätt att uttrycka mig i klubben
för invärtes förundran" LOL
- Kjelle

Morgan O.

oläst,
15 jan. 2007 11:15:552007-01-15
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

*** Vidare faktasök ***

Bakåt i tiden finns ytterligare många extraordinära händelser där jag råkat
illa ut. Då avses händelser som saknat skäl och /eller rimliga förklaringar.
Det får ändå räcka med exempel på händelser för nu. Vid sökande efter mer
varierade fakta dök tydliga minnesbilder av väl artikulerade citat upp.
Citaten ger strålande komplement till händelserna och ger rejäl substans
till analysen.

Vän i Falköping (typ): " - Du får ursäkta, men jag kan inte umgås med dig
mera. Om jag gör det kommer jag att bli trakasserad också."

Nära vän i Linköping. Seriöst samtal i förtroende ~1989: " - Är du säker på
att du ska flytta till Göteborg? Risken är att de kommer att trakassera
ihjäl dig därborta, de är kända för att vara betydligt tuffare."

Nära bekant i Karlstad. Samtal i förtroende ~1990: "- Se till att du aldrig
har skäl att komma i kontakt med ett socialkontor." Bekanten förklarade att
detta gällde mig i högre grad än andra men ville inte kommentera
ytterligare.

Mindre god vän i Lidköping ~1983: " - Om du t.ex. hamnar i en vårdnadstvist
i framtiden, då kommer du att råka jävligt illa ut."

En, sedan flera år god vän under studietiden sa följande efter att vi tappat
bort varandra på en stadsfest 1996: " - Ja, jag hade ändå tänkt bryta
kontakten med dig, jag ska ju börja jobba snart. Du har ju så mycket
konstiga idéer, ja, det är ju så det sägs i allafall även om inte jag tycker
det."

1999. Hotad av f.d Vänner. De ljuger och menar att jag skulle betala pengar
för vissa saker /händelser bakåt i tiden. Alltså en sorts bötning. Men de
säger: " - Fast vi kommer att ta ut det här på annat sätt än pengar ändå."

Notera att de ovanstående, mycket tydliga citaten har sagts i seriösa
sammanhang och då man kunnat bedöma att det skett av välvilja (eller allvar)
och i stort förtroende.

*** Analys ***

Samtliga de ovanstående besynnerliga citaten har trots sin udda karaktär
slagit in skrämmande väl. Hur kan det vara så?

Det som först sett ut som otur börjar allt mer se ut som organiserat
trakasseri, men är det? Skulle Sverige kunna vara ett sådant jävulskt
ställe? Dömd utan rättvisa? Skulle vi, du och jag leva i en stat där
faktiskt några av de mest allvarliga domar som kan dömas ut sker i lönndom?

Fortsättning följer!

Morgan O.

--------------------------------
[...]

Morgan Ohlson

oläst,
16 jan. 2007 04:01:502007-01-16
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

Analys (forts) /Förnyade fakta

Vi vet att hårda punktmarkeringar sker t.ex mot nazister. Detta har
omskrivits i media och vissa lokala politiker har hyllats för sådana
initiativ. Flera skandaler som farit i media vittnar om förföljelser mot
enskilda t.ex "bombmannen", fallet Ulf (Bo Larsson) m.fl.

För några år sedan kom det också fram att personer som bara ytligt varit
vänner till öppet kommunistiska personer fått sina liv förstörda genom
mobbning, felaktiga avsked från jobb, mm. mm.

Att leva, till synes fri men så omgärdad av trakasserier att livet helt
havererar är ett långt värre straff än fängelse. Omfattande trakasserier får
många gemensamma drag av gamla föreställningar om skärselden.

Citaten ovan visar, tillsammans med de händelser som sedan utspelats, helt
klart att mitt livs frekventa otur mycket sannolikt (garanterat) handlar om
systematiska trakasserier nästan uteslutande. Citaten tillsammans med
händelserna indikerar även att jag på något vis skulle tilldömts ett "liv i
helvetet" eller mer praktiskt uttryckt få livet förstört.

*** Förnyade fakta ***

När den ovanstående slutsatsen stod klar att organiserade trakasserier varit
och är fallet i mitt liv så började jag fundera över hur mobbarna då går
eller kan gå tillväga.

Jag drog mig då till minnes en vacker och belevad tjej i Göteborg som under
flera år visade intresse för mig. Vi sågs på ett studentarrangemang och höll
sedan ganska ytlig kontakt under flera år. I samband med att en annan
relation tog slut för mig började vi ses allt oftare och med allt mer
romantiska, intima inslag. Man kan väl säga att det handlade om timmar,
högst dagar innan vi skulle ha blivit ett par mer officiellt.

Den där tjejen bjöd med mig på en fest. Där var det en annan tjej som kom
fram till mig och började prata. Kände henne inte innan och hon kände inte
heller min vän (vad som sades). Under kvällen visade det sig att den där
"okända tjejen" som angav några bekanta, bekanta som referens senare på
kvällen även pratat med min tjejkompis och då lurat i henne att jag talat
illa om henne. Visst kan väl folk skvallra i gäng, men det här var
visserligen enkelt men likväl utstuderat. Min kvinnliga vän blev förstås
mycket ledsen och arg. Exakt vad som sagts dem emellan vet jag inte men hon
ville aldrig mer se mig.

Missa inte nästa!

Morgan O.
-------------------

[...]

- - -

Dödad av Sverige:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/5eed2a6a266a661f/d5993ec92422c28c?lnk=st&q=%22d%C3%B6dad+av+Sverige%22&rnum=1&hl=sv#d5993ec92422c28c

Morgan Ohlson

oläst,
16 jan. 2007 08:35:182007-01-16
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

Förnyade fakta(2) /Flera trakasseras

Något år senare sökte jag en annan kvinnlig vän sedan flera år bakåt. Jag
sökte henne på ett ganska korkat sätt vilket gjorde att andra öppet fick
reda på det. När jag sedan fick kontakt med henne hade vi bra kontakt,
men... Det var någonting underligt med hennes sätt. Hon påstod att hon fått
reda på att jag var "konstig /sjuk". Det verkade nästan som hon var rädd.
Successiv stod det klart att någon hade fyllt henne med lögner om mig och
att hon inte vågade ha kontakt med mig alls.

Kom ihåg citatet ovan: " - Du får ursäkta, men jag kan inte umgås med dig

mera. Om jag gör det kommer jag att bli trakasserad också."

På funderingen om hur man helt förstör en persons liv dök det således
plötsligt upp 2 nämnda, tydliga exempel på hur utomstående, för mig helt
okända personer gått rakt in i mitt liv och skrämt bort goda, viktiga vänner
och den ena i praktiken redan en partner. När dessa exempel klarnade fram
som radikala ingrepp i mitt liv insåg jag att flera liknande, men enklare
och mindre drastiska exempel också finns. T.ex den person som var en ganska
nära vän under flera år och plötsligt en dag hävdade att jag hade, citat:
"tokiga idéer" utan att kunna ange något enda rimligt exempel på det och att
han inte längre ville hålla kontakt med mig. Antalet vänner som försvunnit
under sådana underliga omständigheter bara i slutet av 90-talet är cirka
cirka 20, ja kanske över 50.

En av mina bekanta sa våren 2005, citat: ” -Vissa personer ska nog leva
ensamma.” Jag frågade förstås vad han menade... Han blev besvärad av att jag
frågade och då upprepade han bara samma mening en gång till. Samma person
visade sig kort tid efter på flera graverande sätt delta i trakasserier mot
undertecknad. Detta bevisar ingenting ensamt, men alla fakta, och det är nu
en mycket lång rad, talar tyvärr för att dessa ”jävlar” faktiskt har ägnat
sig åt att försöka (och till stor del alltså också lyckats) styra mina
relationer. Jag vill egentligen inte tro att det kan vara sant... men fakta
talar.

Jag gillar eg. inte att skriva det här eftersom det är en mkt obehaglig
tanke. Tyvärr finns det åtskilliga ytterligare omständigheter, händelser och
uttalanden som går i den här riktningen.

Morgan O.

- - -

En (nästan helt) fristående fortsättning på följande länkar. Denna tråd
startar 070110/11. Rubrikerna kan äv. sökas Google grupper

Morgan Ohlson

oläst,
17 jan. 2007 04:22:422007-01-17
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

*** Flera trakasseras *** /metodik

När nu omständigheter och utseendet på de här trakasserierna framträtt så
tydligt så kan man gå vidare... På rak arm kan jag säga ytterligare 2 okända
personer som systematiskt trakasserats och fråntagits normala möjligheter.
Även de har, under märkliga omständigheter råkat ut för misshandel och även
"stalking-liknande händelser och perioder" som beskrivits mycket trovärdigt
för mig. Även flera av de skandaler som lyfts fram i medierna på senare år
har påfallande likheter.

*** Metodik och underligheter ***

I samband med att jag begärde ut kopia på journalen (omnämnd tidigare i
samband med arbetspsykologisk utvärdering 2004) så växlade jag några ord med
han, psykiatrikern som tidigare omnämnts som DrMengele. Jag sa då ngt i stil
med: " - Bäst att kolla upp vad ni skrivit för tokerier i journalen, nu med
asperger och andra rena hotelser." DrMengele svarar då: " - Du, jag är inte
rädd för dig, jag har plockat ned tuffare personer än du." I det läget var
jag bara osäker om hur illa journalen skrivits medan psykiatrikern
uppenbarligen redan betraktade ärendet som en konflikt och kraft-mätning.

Bilden blir totalt absurd när en psykiatriker agerar på det här viset. Även
sedan, längre in i den här perioden av trakasserier har det också synts så
klart att det inte handlar om pedagogik. Man kan ju sända signaler, men det
här handlar på ett helt annat sätt om uråldrigt översitteri, hot och
förtryck.

T.ex hundar vet vi att de måste få en omedelbar reaktion, positiv eller
negativ för att de ska förstå sambandet mellan handling och straff. Vi
människor har utvecklat språk. Barn och vuxna kan tillrättavisas i efterhand
om det sker avvägt, sakligt och nyanserat.

I de trakasserier som jag utsatts för finns ingen pedagogik. Snarare tycks
den medvetet kaotisk med olika idiotiska påståenden än här och än där.
Kaotiska signaler vet vi från många sammanhang är "knäckande" och starkt
ångestframkallande. Klassiskt på det här temat är filmen om katten (ett
vetenskapligt experiment) som ologiskt provoceras /mobbas och som snabbt
utvecklas till alkoholist. Något positivt kan alltså inte alls ses och det
hela handlar systematiskt om att sänka, kränka och förnedra.

Vi hörs i nästa...!

/mo
----------------------------------

En (nästan helt) fristående fortsättning på följande länkar. Denna tråd

startar 070110/11. Rubrikerna kan äv. sökas Google grupper

Usenet Rulez

oläst,
17 jan. 2007 11:06:212007-01-17
till
Morgan Ohlson <morgan...@comhem.se> wrote in

Ja, du ligger i men för vilka postar du?

Trollen har ju nästan tagit över.

Morgan Ohlson

oläst,
18 jan. 2007 03:24:452007-01-18
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

.

När barnet kom till var det meningen att jag endera skulle provoceras, eller
så var det avsikten att slänga ut mig. Slutsatsen dras enkelt. Myndigheten
kom aldrig med några konstruktiva förslag, inga stödpersoner medan tid var.
Positiv vilja saknades helt. Fakta är att några av de personer som fanns
omkring ärendet mest tycks ha agerat spioner med avsikt att finna
misskrediterande omständigheter. Alla tycks ha varit så inställda på att "vi
är goda" medan Morgan är djävulen, det handlar bara om att ertappa honom i
sitt djävulska verk (vad det nu skulle vara). Därmed fanns inte en enda
tjänsteman (eller privatperson) som ville göra saken bättre. Det hade ju
redan genom grupptänkande (org.-teoretisk term) beslutats att Morgan är ond
och ska "sättas fast". Därav startade en "attack" från myndigheterna. Jag är
myndig, frisk och icke-kriminell och ansåg aldrig att det fanns minsta skäl
att böja mig för myndigheternas olagliga övergrepp. Det började med
kuratorns uteblivna möte redan någon månaden in i graviditeten där
hemligheter skulle avhållas och jag således vägrades bisittare på min sida.

När sedan Mölndals Kommun höll "sken-samarbetssamtal" som bröt mot lag och
varenda tillgängligt direktiv, då först gjorde jag en anmälan. Notera
Arbetsförmedlingens helt omotiverade uttalande (tidigare beskrivet) att jag
aldrig mer skulle få en åtgärd av dem kom strax innan samarbetssamtalen
startade.
När sedan efter nyåret 2003/2004 anmälde familjerätten tycks myndigheten(?)
av självbevarelsdrift startat ett projekt att skrämma mig till tystnad.
Uppenbarligen fabricerade man en täckmantel för det här (etablerad metod?).
En komponent är att kalla mig för sjuk. Det ger tyngd till icke-juridiska
hot. Man kallar mig genom förtal för paranoid vilket tjänar 2 syften:
1) Jag ska hålla tyst i rädsla för att ej framstå som att förtalet är sant.
2) I allmänhetens ögon låter "paranoja" dels farligt /allvarligt, få vet vad
det innebär men det framgår ju tydligt att en "paranojig person ljuger och
ser spöken".

Om många påstår att en person, som ser helt frisk och beter sig friskt
verkligen är paranoid måste ju alla andra tro på det helt enkelt. Dvs
medvetet aktiverat grupptänknade. Gör som milliarder flugor, ät skit!

(Missa inte länkarna)

Snart kommer mer...

---------------------------------
[...]

19 jan. 2007 05:36:462007-01-19
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

Vad hände? (2)

Vad hände? (2)
Tema: Mitt liv som rättslös

Det är där den arbetspsykologiska utredningen [APU] kommer in i bilden.
Visst har jag förlorat jobb, men det har aldrig funnits några sakliga skäl
och inget nytt kom upp under APU-utredningen heller. Troligtvis fick jag så
rejäla chocker 2001 i samband med uppsägningen från ett jobb. Där satt bland
annat ekonomichefen och skrek mig rakt i ansiktet med sådan styrka att hans
dumheter hade hört flera kontor längre bort trots att kontoren där hade
riktiga ”ytterdörrar” som var stängda. Därpå misshandeln på sommaren 2001.
Chockerna från detta satt i och möjligen gör det så ännu. Effekten som
uppstår efter kallas post traumatisk stress och drabbar t.ex butiks och
kassapersonal som rånats, krigsskadade och som i mitt fall efter överfall,
misshandel och dylikt.
Att mobbas av flera myndigheter kan knappast kallas "vård", och det är
väl det man får om man är sjuk? Som ni vet är det stor skillnad mellan
orden ”skada” och ordet ”sjukdom”. Påståendet att jag skulle vara sjuk blir
ett tomt, lögnaktigt döljande av myndigheternas egna övergrepp. Men, glöm
inte att det också funnit privatpersoner med i bilden.

Helt klart är att det nätverk av tjänstemän och privatpersoner som finns
bakom detta har makt. De kan sannolikt förstöra resten av mitt liv också
över det här. Om det kan gå lika långt som i "fallet Ulf", Osmo Vallo eller
"Lars Tingström" (Bombmannen) återstår att se. På sätt och vis är vi redan
där. Idag pågår hot och trakasseratt jag ska, måste bevisa att jag kan
"hålla käft" för att jag ska få bli fri från de tidigarevarande intensiva
trakasserierna (eller nått sånt). Detta sägs förstås inte högt men sker i
stället genom fingerade "test" som under 2005-2006. På usenet (kan ses via
Google grupper) fick jag för några år sedan ett tipps om allmänna texter på
web'en om förföljelser. Sökorden på engelska är ex: Stalking, groupstalking,
gaslighting. Bland texterna finns flera som beskriver just hur offren ska
isoleras. När jag läste det tänkte jag ett eller två år bakåt. Att
mobbningens omfattning kunde vara så långsiktigt systematisk och
genomgripande i västländer att det handlade om 10 år, det hade jag då inte
vågat tro ens i min vildaste fantasi. Åtminstone inte i Sverige. Detta ger
också en vink om hur chockerande insikter som döljer i ett sånt här ärende.

Morgan O.

------------------------
Ovanstående är en (nästan helt) fristående fortsättning på följande länkar.
Denna tråd startar 070110/11. Rubrikerna kan äv. sökas Google grupper

Morgan Ohlson

oläst,
20 jan. 2007 02:21:232007-01-20
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

Vad hände? (3)
Tema: ”Trakasserad av chef”.

Just nu, i år (2006 - jan 2007) har Arbetsförmedling [AF] i samarbete med
kommunen genom olagligt (brottsligt?) trixande fråntagit mig först plusjobb
och därefter nekat återinträde i aktivitetsgaranti [GAR]. Min inkomst är f.n
0kr /månad. För en tid sedan uttryckte en jurist inom arbetsområdet att AF
inte har rätt att ta sådana allvarliga beslut med så undermåliga motiv som
skett i mitt fall. ...men det skiter uppenbarligen AF i. Det är ju
mobbning det handlar om, så vanlig hänsyn gäller inte.

1.1) Tidigare har jag fått flickvän och även kvinnliga vänner bortskrämda,
men inte hon som vände ut och in på kondom.
1.2) Denna kvinna gick inte att överenskomma någonting med. Hon manipulerade
i princip allt. Samtliga hennes tidigare relationer hade havererat just av
den orsaken, detta bekräftade hon även själv. (Var det därför hon inte
"skrämdes bort" som tidigare?)
1.3) Hon lyckades på ett märkligt sätt göra sig gravid trots att jag använde
skydd. Detta skedde efter att vi avslutat fast relation.
1.4) När hon sedan blev gravid kunde hon meddela redan i första samtalet att
jag kanske inte alls skulle komma att "vara med på barnet". Hur?

Morgan O.

------------------------------
[...]

21 jan. 2007 04:27:372007-01-21
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

Vad hände? (4) - när barnet kom till

Följande hände alltså med någon /några veckors mellanrum, ungefär. Smaka på
händelseförloppet. Tänkt dig in i att det är du som råkar ut för det....

# Kompisen herr A, (trodde jag) säger tydligt riktat till mig alltså: "
-somliga är nog ämnade att leva ensamma". Han vill inte förklara...

# Jag berättar, i förtroende för herr A att jag sannolikt skulle komma att
bryta vänskapen med kvinnan efter sommaren. Jag umgicks med kvinnan som
kompis, så jag har inget dåligt samvete för det.

# Åter igen säger herr A: " -somliga är nog ämnade att leva ensamma".
Ingen ytterligare förklaring.

# På sommaren blir kvinnan så desperat att snabbt bli gravid att hon vänder
ut och in på en kondom, vilket hon dessutom skämtar om. Huvudsakligen var
det hon som förförde mig...
(Visste hon jag tänkte avveckla vänskapen? Med herr As märkliga uttalanden
och senare tydliga deltagande i mobbning mot mig undrar man ju verkligen...)

# Kvinnan blir gravid. I telefon berättar hon dels att hon blivit gravid
och dels att jag kanske inte alls kommer att "vara med på barnet".
1. Hur kan hon säga något sådant?
2. Hur kommer hon ens på idén att säga så i ett land som har omfattande
lagstiftning på området?

# Redan någon månad senare kontaktar hennes kurator mig för det "otroliga
mötet" som kuratorn omedelbart avbokar när jag vill ha bisittare.

# Successivt stegras sedan attacken från myndigheterna mot undertecknad.

Att en sådan här sekvens ska uppstå av en slump, det finns liksom inte
decimaltecken för i en miniräknare. Detta ligger ju faktiskt på
"spion-roman-nivå" men är en verklighetsskildring ur mitt jävla liv. När det
sedan visar sig att andra av mina "gamla vänner" (före detta vänner) fick
mer insyn i familjerätts-ärendet än jag själv och att det dessutom ett år
senare leder till att en läkare till och med hotar mig med "allvarliga
psykdiagnoser" för att jag ska godta en falsk diagnos som aspergerperson....
då övergår spionromanen i en skräckfilm. Dvs att man vägrade utreda det
illamående jag faktiskt hade från att jag fått sparken från jobb och råkat
ut för en misshandel 2001 samt turbulensen omkring barnet. (forts...)

--------------------
En (nästan helt) fristående fortsättning på följande länkar. Denna tråd

startar 070110/11. Rubrikerna kan äv. sökas Google grupper

Morgan Ohlson

oläst,
22 jan. 2007 05:29:302007-01-22
[...]

- - - -

Vad hände? (5) – barn som torpeder

I stället utnyttjade man mitt illamående för att komma åt mig med hot om
lögnaktiga diagnoser. Detta sker alltså under ledning av en läkare i sin
tjänsteutövning och på remiss av AF (Journalen finns).

James Bond vet ju att han är spion. Men jag hade ingen aning om att jag var
fritt byte att manipulera och vända upp-och-ned på världen för av både
vänner och myndigheter... hur skulle man kunna vara beredd på det? Sanningen
är ju att det är samhället, med denna läkare i spetsen som agerar som de
värsta paranoida... där jag skulle vara ett farligt monster som förföljer
dem och ska elimineras. I ett sådant här läge är det inte lätt att hålla
fötterna på jorden för någon.

...och precis då när "sociala" stegrat attacken under våren 2003 så kommer
påståendet från Arbetsförmedlingen att: "- Du kommer aldrig mer att få en
åtgärd av oss." Då drar AF också igång en attack... och det sker innan ens
att samarbetssamtal på familjerätten kommit igång. Jag trodde verkligen att
jag var en ”vanlig person”. Men, med den här högvakten och helt sanslöst
planlagda attacken så måste jag ju vara synnerligen utvald, eller? :(
De här trakasserierna har alltså stegrats ända fram till idag (och framåt?)
Så, hur i hela världen ska jag kunna veta vad som det handlar om? Jag tror
inte längre att mobbningen har något schysst mål. Om nu pennalism kan vara
schysst, men det här är kaotisk terror, varken mer eller mindre. Det
sannolika är helt enkelt att någon, i pinsam barbarisk anda fått för sig att
jag till varje pris ska knäckas även om jag blir vårdpaket som resultat.

Är sånt här vanligare än man tror? En av Sveriges mest meriterade
mansjour-anställda säger:
" - Helt unikt är det inte och det inträffar oftast i vissa
problem-kommuner"

...häng med i nästa!

Morgan O.

Morgan Ohlson

oläst,
22 jan. 2007 15:35:092007-01-22
till
On Mon, 22 Jan 2007 10:29:30 GMT, Morgan Ohlson wrote:

*** En ryslig observation ***

Används barn som torpeder mot "obekväma" föräldrar i Sverige? Barn fungerar
rent faktiskt perfekt som verktyg för att slå sönder livet för mindre
populära personer och det finns flera handlingsalternativ. Fakta visar det.
Tittar man på internet, och lyssnar omkring sig så är det faktiskt en hel
del män som hävdar att deras barn blivit starten på mobbning och
förföljelser från både privatpersoner men mest av myndigheter. Detta är
saker som vi alla hjärntvättas att VETA att det INTE förekommer, men det gör
det uppenbarligen. För mig blev barnet starten på en skräckresa och de mest
otroliga upptäckter omkring barnets tillkomst och Sverige som kulturområde.
Jag lovar, detta är sant och åtskilliga bevis finns. Det är inte Arkiv X.

Socialkontoren med sin vidhäftade Familjerätt är en ytterst märklig juridisk
och demokratisk konstruktion, faktiskt så underlig att den vid en närmare
granskning sannolikt i flera avseenden motverkar just lag, rättvisa och
demokratiska värderingar. Målen är goda, men lagar etc omkring det stinker.
Se exempelvis på vilken statistik som förs på socialkontor och hur den är
konstruerad. Den visar delvis på att man snarare döljer fakta än redovisar
den. När exempelvis samarbetssamtal havererar och barn alltså förlorar den
ena föräldern helt så bokför socialkontoren det glatt som ”avklarat ärende”.

Vad är det som drabbar vissa utsatta män? (naturligtvis långt ifrån alla)

A) Om de tar upp umgänge med sina barn, ja då kan de utsättas för
omfattande umgängessabbotage. Vittnesmål om att även myndigheter ibland
understödjer det och stödjer kvinnorna i sådant förekommer.

B) Om pappan däremot väljer att avstå umgänge helt med barnet, ja då utses
han till oansvarig och kan utsättas för omfattande pennalism av det skälet.

Det här är ytterst ironiskt när man betänker att Svenska staten samtidigt
menar att barn alltid ska ställas i centrum (jättebra!) men vissa
myndigheter samtidigt aktivt använder dem som torpeder mot enskilda
"obekväma" föräldrar, mest pappor.

Detta är naturligtvis ett djärvt påstående om något som händer sällsynt och
absolut inte någon "regel"... men att det händer är fördömt!

Morgan O.

Morgan Ohlson

oläst,
22 jan. 2007 15:35:522007-01-22
till

Morgan Ohlson

oläst,
23 jan. 2007 08:54:272007-01-23
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

En ryslig observation (2)

Detta är naturligtvis ett djärvt påstående, men likväl finns det många fakta
som talar för att det är så här. Sverige har en fin ”ren” sida och en mycket
smutsig, avgrundsdjup sida som tar stöd i medeltiden. Gör själv en
sondering. Vilka män är överrepresenterade bland dem som fått barn med en
kvinna som bums, därefter försvunnit eller på andra underliga vis stötts
bort från barnen? Självfallet är förstås en stor del av den ”typen
graviditeter” antagligen dominerande del ”olycksfall” men det finns många
historier som indikerar att barn används som ”torpeder”. Sök gärna på
internet, snacka med olyckliga, trakasserade pappor och våga se sambanden.
Ett av skälen till att jag idag är helt säker på min sak är följande enkla
påstående:

- - -
” - Om myndigheterna verkligen ville lösa problemen och göra situationerna
bättre för dessa barn i dessa situationer, med barnen HELT i centrum så
skulle de kunna göra det i tid, men det gör de inte!” (åtminstone inte
alla)
- - -

Somliga män som kallas ”dåliga pappor” är tragiskt nog snarare offer. Bara
att bli skuldbelagd på det sättet är djupt kränkande. De sänks och kränks
för att passiviseras i sina liv. (Se t.ex ”fallet ulf ” eller avancerade
vårdnadstvistärenden på webben). Att det i många fall finns ett bakom
liggande, men ”attackerande uppsåt” är faktiskt uppenbart. Det kan i sin tur
uppstå medvetet (planenligt) eller omedvetet som reflex (omedvetet beteende)
t.ex av tjänstemän med hat mot män eller liknande. Det kan förstås också
vara en konsekvens av att t.ex. ”vänkretsar” i Jantelagens tecken anmäler
vissa kategorier män i högre grad till socialtjänsten än andra, dvs även då
anmälningar som är grundlösa mot syndabockar. Det kan också bero på tokiga
tjänstemän. Jag påstår alltså inte att det måste vara komplott!

I mitt fall såg då myndigheten till att genom olagligt agerande, falska
ytterligt provocerande samarbetssamtal etc. kasta ut mig från barnet så att
jag förhindrades få delad vårdnad. Rent praktiskt skedde detta genom att man
fullständigt hutlöst började skada och använda barnet som en torped mot mig.
Visst är det märkligt att just en person som redan då under 15 år innan
mobbats råkar ut även för detta!?

....missa inte nästa!

Morgan O.
---------------

Ovanstående är en (nästan helt) fristående fortsättning på följande länkar.
Denna tråd startar 070110/11. Rubrikerna kan äv. sökas Google grupper

Morgan Ohlson

oläst,
24 jan. 2007 06:21:302007-01-24
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

forts ...En ryslig observation (3)

Tänk er själva vad som skulle inträffa om myndigheter plötsligt började
mobba, trakassera och provocera alla män, överallt i samhället för att kolla
om de är bra pappor. Är det en vettig metod? När man riktar sig mot få
”syndabockar” då tiger samhället, men om alla män skulle trakasseras på
detta sätt skulle det bli ett veritabelt inbördeskrig.

Notera att män under ett antal år automatiskt (1998-2005?) fått delad
juridisk vårdnad även då föräldrarna ej varit sambor eller gifta då barnet
kom till. På så sätt har vissa män fått, vad somlig ansett vara illegitim
makt. Kvinnan anses ju av flertalet vara den enda rätta föräldern för små
barn.

Nu kommer sannolikt lagen att ändras tillbaks (eventuellt redan beslutat) så
att pappor ej får delad vårdad då barn föds utom sambo-skap. På så vis kan
socialkontoren /samhället ta kontroll över obekväma pappor med barn som
torpeder utan att man behöver bryta mot lagar. Det påstås att skälet är att
skydda kvinnor och delvis kan det säkert vara så.

*** Dödsdömd i Sverige, är det möjligt? ***

Man måste inse att jag relativt nyligen börjat sammanställa de trakasserier
som jag utsatts för under 20 år. Omfattningen är helt otrolig och det kommer
ta lång tid att kartlägga. Ingen människa vill egentligen veta att man
trakasseras. Om trakasserierna går att blunda för, då väljer nog flesta
(omedvetet?) att tränga bort det. Därför går antagligen många människor i
Sverige omkring och undrar: "Varför har jag alltid så extrem otur med
handläggare, myndigheter etc?".
Helt färdig kommer jag aldrig att bli med detta. I en lista med allmänna
noteringar, upptäckter, insikter organisationsanalytiska punkter mm som
berör trakasserierna mot mig som helhet har jag f.n. >600 noteringar.
Observera att antalet tillfällen jag trakasserats är en annan och betydligt
större siffra.
.

Morgan O.
- - -

En (nästan helt) fristående fortsättning på följande länkar. Denna tråd
startar 070110/11. Rubrikerna kan äv. sökas Google grupper

Morgan Ohlson

oläst,
24 jan. 2007 12:06:432007-01-24
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

Dödsdömd i Sverige (2)

- - -
En liten inflikning om Sveriges kultur:

Anta att medborgare MB slår ut 5 tänder på tjänsteman TM.
Då har TM misshandlats, fått en skada och MB kallas våldsverkare och hamnar
eventuellt i fängelse.

Anta omvänt att TM (och 10 andra) kränker rättigheter, vägrar handläggning
och provocerar så att hela livet vänds upp och ned för MB tvärs mot lagen.
Då har MB fått det han förtjänar (rättvisa föreligger ej), eventuellt
blivit sjuk (inte skada trots att det beror av övergrepp). TM kallas
ansvarsfull och blir befordrad.

Hmmm, något att tänka på kanske?
- - -

Jag gjorde under 30 minuter en lista över trakasserimetoder som jag utsatts
för. Listan blev lång, men kommer kanske tredubblas om jag fortsätter
komplettera den frammöver. Denna korta listan gav i all hast över 300
enskilda mobbingtillfällen. Nu vill jag inte att detta ska vara en
"tipslista" så jag har valt att bara ta upp några förenklade exempel.

Genom att först sprida förtal om en person så kan man sedan utsätta personen
för särskilda trakasserier på t.ex. en arbetsplats. Därifrån kan man sedan
ganska lätt (fungerar med alla personer) stegra förtalet baserat på
händelser som uppstår i dessa trakasserier. På så vis kan man successivt
stegra tyngden och allvaret i ett helt lögnaktigt förtal. Det ser ut att ha
trovärdiga källor och gör det nästan helt omöjligt för offret att försvara
sig mot det då saken å den ena sidan är ”överspelad” men där någon i tysthet
påstår lögnaktiga saker av egen erfarenhet (merparten lögnaktig).

I Sverige finns en kultur att ju mer komplicerat ett ärende är desto mer
förlitar vi oss på enkla, populistiska påståenden av vad som kan se ut som
en "pålitlig grupp" eller lokal majoritet. Vi är visserligen sakliga ganska
ofta, men i ännu högre grad värderar vi personer. Vi bortser också från det
mycket farliga ”grupptänkandet” och tar nästan alltid en grupps gemensamma
åsikt som ett stadigt bevis, trots att forskning talar för att det ganska
ofta är precis tvärt om. Man kan förtala en person så att man indirekt hotar
och "skrämmer bort" personens vänner så denne blir isolerad. I nästa steg
kan man då förtala personen med t.ex att vara en extrem enstöring som lever
mycket avvikande. Det senare blir allt mer sant då förtalet får fotfäste.

------
Se Den nya människan! http://www.bio.nu/film/?id=101066
http://www.sr.se/cgi-bin/dalarna/program/artikel.asp?ProgramID=233&Artikel=821536
http://www.sonetfilm.se/zino.aspx?articleID=733
------

Läs även nästa!

Morgan O.

Morgan Ohlson

oläst,
25 jan. 2007 05:26:162007-01-25
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

Dödsdömd i Sverige (3)

Mitt liv, vems liv? Seriösa trakasserier är mycket betungande av flera skäl.
Det slår hårt mot självförtroende och framför allt självkänsla. Dessutom kan
avancerade trakasserier lätt bli så avancerade att offret tvingas
ifrågasätta sina egna sinnen och omdöme. Sker detta under lång tid är
psykiska skador, depressioner etc. ganska naturliga reaktioner.

Det blir också ytterligare tråkiga effekter, för mig som då förvägras t.ex
allt normalt stöd från AF (har ju olagligt slängts ut från
aktivitetgrantin). Alltså, när man har mobbats ut ur all gemenskap, under
många år så uppstår en svår situation. Det skulle ta stor plats att gå in i
detaljer, men man kan väl säga så här: Om man är ”utanför” och behöver ett
par extra kalsonger, då får man ett par knästrumpor. Om man då inte tackar
och bockar för dem... då får man höra att man är obekväm. Ett annat exempel
är om man vill ha en ”fru”, som då jagas bort och något år senare blir man i
stället påtvingad ”en annan fru” som vänder ut och in på kondomer. Om jag
hade ställt upp på henne så hade det varit frid och fröjd, men nu gjorde jag
inte det och då hart jag fått ett helvete.
Dessutom får man då inte prata om eller diskutera det här heller. Det
räcker med att observera svaren här i den här debattåden så kan man
konstatera (Avser Aftonbladet till dags dato).
1) Trots att jag hållit saklighet i faktadelarna vågar ingen diskutera
ämnet seriöst.
2) Däremot startar smutskastning av mig personligen i flera inlägg av
personer som inte i någon del vågar hantera sakfrågorna.

D.v.s att den här debattråden blir en direkt avbildning av samhället som
helhet. På vissa områden söker vi fakta och logik, men på andra områden, som
det här då t.ex här ska vi inte tänka, inte resonera logiskt utan helt ”köpa
storebrors påbud”. Numer ska skolbarn skyddas från mobbning (bra!), men
vuxna som mobbas är det enbart något fel på och de får bara det som de
förtjänat. Varför har vi i sådana fall domstolar om vi ändå anser att
fascistisk-baserade lynschningar är den ”rätta samhällsmodellen” !?

Läs nästa också!
.

Morgan O.
---------------

En (nästan helt) fristående fortsättning på följande länkar. Denna tråd

startar 070110/11. Rubrikerna kan äv. sökas Google grupper

------
Se filmen Den nya människan! http://www.bio.nu/film/?id=101066

Morgan Ohlson

oläst,
26 jan. 2007 05:31:102007-01-26
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

*** Sticka ut näsan ***

Att jag "vågar" gå ut på det här viset, med risk för att bli allmänt
bespottad beror på att det vid det här laget finns så pass omfattande
dokumentation. Personer med någorlunda logik inser också enkelt att när en
och samma person, som jag...

1. utsatts för att berövas rätten till delad vårdnad genom olagliga metoder
2. utsatts för hot, lögner och sekretessbrott (dokumenterade i journal m.m)
av läkare som ändå inte hittar några fel på undertecknad och försökt lura på
mig en Aspergerdiagnos samt...
3. ytterligare 2 år senare i praktiken kastas ut från ett plusjobb utan
minsta sakliga skäl på den 3'e arbetsdagen och därpå utanför AMS direktiv
berövas även aktivitetsgrantin.

Dessa händelser är toppen på ett isberg och mängden något mindre grava, men
likväl brottsliga handlingar är stor. Trakasserier jag råkat ut för som ej
finns dokumenterade är helt enkelt otroligt omfattande. I Svensk tradition
är den stora skurken undertecknad som vågar tala om saken. De som planerat
och genomfört mobbningen, de är fina medborgare.

Ingen människa kan ju välja fritt under livets gång. Man har för dåliga
betyg, fel meriter och inte minst t.ex. brist på pengar. I mitt fall är det
så att vissa livsval tvingats på mig till 100%. Under min studietid träffade
och skaffade jag drygt ett 40-tal vänner. Plötsligt när vi skulle ut i
arbetsliv (eller forskning) så försvann den ena efter den andra, inte sällan
med mycket underliga påståenden och mystiska beskyllningar.

Under 10 års tid har jag haft arbete cirka 7 månader trots att jag sökt
arbete väl, faktiskt mycket väl. Det jobb jag i all hast, oplanerat för alla
"råkade få" gav tämligen goda referenser. Strax efter detta plötsliga jobb
fick jag ett arbete där arbetsgivaren planerade mitt tillträde. Där
anställdes samtidigt en person som trakasserat mig i ett annat sammanhang
och 70% av arbetsuppgifterna lades tillrätta för att kunna iscensätta ett
massivt trakasseri och lögner. Slump eller plan? Svårt att veta, men
arbetsgivaren var både snabb och radikal i de trakasserier de lyckades
starta. Jag fick uppgifter som chefen misslyckats med, ansvar för ett
projekt som var det enda där man via en kund hade möjlighet att iscensätta
mobbning som byggde på att man genom begäran av fantastiska
statistikuppgifter ville få fram att jag inte klarade mina uppgifter, chefen
smutskastade mig i samband med detta, uppenbar mobbning och därtill
motstridiga order i samband med materialinköp etc. etc.

Morgan Ohlson

oläst,
27 jan. 2007 04:29:092007-01-27
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

*** Demoniserad och dödad ***

Successivt har trakasserier och mobbning fått mig att framstå som en mycket
udda person. Idag går en del av förtalet mot mig just ut på att jag skulle
vara ett sjukt original. Om jag ens i normal omfattning hade haft möjlighet
att påverka mitt liv, som är det normala i Sverige så hade jag absolut inte
hamnat i den situation som jag idag är. Genom denna utstämpling har jag
naturligtvis utvecklat interoverta hobbies, trots att jag egentligen är en
extrovert person. Vidare har jag utvecklat mitt debatterande vilket
självklart hade varit en parentes i mitt liv om jag fått behålla flickvän
och jobb på normalt vis utan inblandning av 3'e personer.

Genom de systematiska trakasserierna har jag således kommit att bli den
"demon" som andra falskt påstod redan för många år sedan. När jag idag
bildligt talat "lägger ut mitt liv på bordet" är det oerhört skrämmande att
se hur andra lyckats göra mig till någon som jag aldrig velat bli och aldrig
avsett att vara. Sådant jag förr uppskattade har jag idag ingenting kvar av.
Då pratar jag även om sådant som i princip är gratis och ingalunda gnäll
över att jag inte skulle ha "lyckats" med hög lön etc. Att mitt liv idag
t.o.m strider mot min personlighetsprofil enligt etablerade
personlighetstester är också tecken på det påtvingade liv som jag nu har.

Det är en fruktansvärd situation att inse att man trakasseras för att man
blivit en person som andra har skapat. I en viss poetisk betraktelse kan man
fråga sig om jag redan, på ett mer abstrakt, socialt perspektiv redan är
död? ...är det i själva verket så att jag utsatts för ett långsiktigt,
planerat dödsstraff och att den som lever i min kropp är är så manipulerad
genom årens lopp att det inte alls är jag, den person som från födelsen
avsågs leva i min kropp? (medveten abstraktion)

Ja, dödsstraff i Sverige är inte bara möjligt utan ett faktum. Det bara sker
så långsamt att folk inte ser och förstår att personen som "bodde" i en viss
kropp trakasserats till döds och att nu bara skalet består. Observera att
jag inte talar om vardaglig konkurrens eller att livet skulle vara jobbigt.
Trakasserier, då avser jag grova sådana, alltså mobbning som verkligen
påverkar, ingriper i och förstör ens liv.

Nejdå, det är inte slut än.

Morgan O.

--------------------------
Detta är en (nästan helt) fristående fortsättning på följande länkar. Denna

Morgan Ohlson

oläst,
28 jan. 2007 08:52:532007-01-28
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

*** Mobbningens grymhet ***

Därför är mobbning, grymmare än fängelse, grymmare än oskyldiga domar.

# Personen lever ofta i ovisshet om varför?
# anklagelsen är okänd
# domen är okänd
# Någon omprövning eller överklagan kan alltså inte ske.
# Samtalspart att förhandla /diskutera med saknas.
# Ämnet är till och med totalt tabubelagt och förnekas av många
(ickedemokrater).
# Det är så tabubelagt att man riskerar att helt automatiskt beskyllas för
mental sjukdom om man berör detta och som jag nu gör redogör för smuts i
Sveriges hörn.
# Straffet är ofta fullständigt omänskligt och ibland långt värre än lagens
strängaste straff.

Dessutom står regler och moral bakom dessa hemlighållna trakasserier långt
utanför staten. Det handlar om ett system där uråldriga, barbariska eller
medeltida härskarsystem (typ, feudala) utgör ideal för mobbarna. Det handlar
m.a.o om en typ av kulturyttringar som står fjärran från det demokratiska
samhällets ideal. I praktiken är det så att du, alltså du som läser detta
kan vara medlem i någon typ av yrkes-förening eller ordenssällskap där
ledningen faktiskt använder och systematiskt propagerar för metoder och
ledarskapsideal som motverkar eller (omedvetet) underminerar det
demokratiska samhället.

Rustmästare för Värmlands frimurare sa vintern 2005-2006 i en
lokal-TV-sändning över Karlstad att: "Vi verkar för bevarande av etiska och
etniska traditioner bevaras." Detta kan knappast tolkas på annat sätt än att
det är kristen, vit monokultur som ska bevaras. Ett ordenssällskap med
sådana åsikter har naturligtvis massor av fiender i ett land som Sverige,
sannolikt också många egna medlemmar som inte vet vad deras ledning hyllar
för bruna ideal.
.

Några fler inlägg blir det!

Morgan O.

Morgan Ohlson

oläst,
30 jan. 2007 06:40:172007-01-30
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

*** Risker och konsekvenser ***

Vad händer med en person som trakasseras till en långsam, social död, och
för all del att dennes kropp också kommer att dö många, många år i förtid?

Medborgarkontraktet: Filosofer och statsvetare har diskuterat det osynliga
kontrakt som råder mellan medborgare och stat. Staten bibringar lagar och
ordning exempelvis m.hj.a polis och rättsväsende medan medborgaren i utbyte
förbinder sig att följa lagarna. Religion (äv. Moral) och sexualitet är
fritt för medborgaren att välja. Detta är en av de grundprinciper som den
civiliserade staten bygger på. Själva principen om ett ömsesidigt förtroende
existerar ju faktiskt oavsett om staten godtar begreppet medborgarkontrakt
eller ej.

Vad händer då när samhället i lönndom kränker, sänker och kväver en laglydig
människa genom långvariga, systematiska och planerad mobbning? Ja,
naturligtvis upplöses samhällskontraktet.

För mig som nu upplevt den här typen av dödande trakasserier är
samhällskontraktet en sund konstruktion, men i mitt fall upphävt sedan
länge. Ingen rättsstat har längre rätt att ställa krav på medborgaren när
staten själv, genom omskrivningar /undanflykter som "samhället /nätverk" etc
förgriper sig på enskilda (notera att även polis deltagit i trakasserierna).

Händelser med så kallade "vettvillingar" ter sig, med mina erfarenheter som
allt mer logiska reaktioner från personer som i lönndom berövats sina liv.
Naturligtvis finns personer som av sig själva hamnar i avancerade psykiska
kriser också. Den moderna staten använder vissa utstämplade personer som
syndabockar, offer och som soptunnor för sin egen ångest och för samhällets
paranoja. Då ska man begrunda att den demokratiska staten per definition
egentligen inte alls har rätt att ha paranoja. Personerna som kallas
vettvillingar framstår då mer som den moderna statens "människooffer" till
den materialistiska gudens förljugenhet. Det kostar ju att ta hand om
människor på ett värdigt sätt. Alltså offras enskilda för kollektivets
materialistiska välfärd. Att vissa av dessa blodsoffer reser sig ur den
förnedring som de utsätts för är inget annat än en fullt rationell,
humanistisk handling. Sannolikt också i moralfilosofisk mening fullt
legitim! Att offret söker försvara sig är ju en långt mer mänskligt
förståelig handling än mobbarnas pennalistiska illdåd och kriminalitet i
överlägsen styrka mot ett oskyldigt offer.
.

...mera bli're!

Morgan O.

--------------------------

Morgan Ohlson

oläst,
31 jan. 2007 05:05:422007-01-31
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

Konsekvenser: En djupt olycklig och delvis hotfull effekt av trakasseriernas
förljugenhet är att alla medel att väcka uppmärksamhet kan gynna mobboffret.
Det är en direkt konsekvens av den rättslöshet somliga drabbas av. I mitt
fall finns alltså idag omfattande dokumentation som kan visa på att en lång
rad lagbrott skett i den mobbning som jag utsatts för. En obehaglig
konsekvens av det är alltså att personer som jag själv kan tänkas begå brott
enbart för att göra trakasserierna mer offentliga. Naturligtvis gör media
och myndigheter allt de kan för att sanningen bakom "vettvillingarna" aldrig
ska nå allmänheten, men man kan ju tänka sig andra former av brott där
trakasserierna blir en nödvändig del av bevisningen. Men såklart, i
exempelvis "fallet Ulf" skedde en rättegång som i praktiken byggde bara på
ena sidans bevisning. Allt för försvaret gömdes undan medan
försvarsadvokaten inte insåg det (ska vi tro). Så, rättsväsendet kanske inte
är de ”rättslösas” lösning.

*** Hot mot demokratin ***

Hösten /vintern 2005-2006 arbetade dåvarande justitieminstern, Tomas
Bodström (S) bl.a med antiterroristlagar. Han menade då att vissa hotfulla
avsteg från demokratiska grunder inte var något problem eftersom, citat:
"I Sverige är de demokratiska värderingarna så djupt etablerade."

I Sverige har vi lång tradition av val till kommun, landsting och riksdag.
Men, någon lång eller djup tradition av demokratiska värderingar,
individuell respekt etc finns inte! Sanningen är att den av Axel Sandemose
beskrivna Jantelagen är betydligt mer etablerad i de Skandinaviska länderna
jämfört demokratin. Janne Josefsson (SVT) avslöjade en stor andel rasister i
valstugorna och många andra tecken har framkommit på senare år. Exempelvis
personer som vägrat mig normala medborgeliga rättigheter och skrattat mig
rakt upp i ansiktet, de har definitivt ingen djupt rotad demokrati i sina
värderingar. I Sverige talas nästan aldrig om demokratins äkta, historiska
grunder. Grekerna gav (tyvärr endast) fria män rösträtt, inte kvinnor och
inte slavarna. De menade att medborgarna hade rätt till åsikter, rätt att
uttrycka dem och rätt att ha subjektiva värderingar. Vidare menade de också
att alla hade rätt att få delta, alla hade rätt att lära av de gemensamma
besluten.
.
....forsättning följer!

Morgan Ohlson

oläst,
1 feb. 2007 06:11:372007-02-01
till

Hot mot demokratin (2)

Allt detta är grunder som det knappast aldrig talas om i Sverige och
sannolikt klarar en minoritet vuxna ett vanligt prov i Demokrati för
gymnasieskolan. Ett gott prov i demokrati för universitet, det skulle
knappast någon klara som inte nyligen läst en sådan kurs. Det obehagliga är
också att vi i Sverige av gammal socialdemokratisk tradition "hittar på"
egna grunder för vår demokrati. På så vis faller de riktigt tunga, uråldriga
filosofiska argumenten för demokrati mer eller mindre i glömska. I Sverige
duger inte 1000-åriga sanningar. Bland mina gamla (f.d) "vänner" är
definitivt kompetensen i att trakassera och mobba människor långt större,
kanske 100 gånger större än kompetenserna i demokratins värderingar och
styrmetoder.

Något att tänka på:
# Nya JK attackeras hårt och påstås hota rättsväsendet när han påstår flera
sannolikt sitter oskyldiga i fängelse. Se t.ex. "Fallet Ulf". Domstols-elit
känner sig hotade och menar att det i sin tur hotar rättsordningen att JK
uttrycker sig "yvigt".
# Osakliga, vulgära angrepp mot arbetslösa har ökat dramatiskt på senare år.
# Prognoser talar om att hyreslägenheter kommer att minska jämfört
bostadsrätter vilket kommer att minska kapitalsvagas möjligheter att välja
bostad dramatiskt.
# Anti-mobbning-arbete bland barn, på skolor sker sedan några få år
systematiskt. Fortfarande talas inte alls om vuxenmobbing, det är snarare
tabubelagt.
# Under 2006 blev det stora rubriker när en skola (Ytterby, Kungälv), tro
det eller ej, vågade införa demokratiska värderingar på skolsschemat drygt
80 år efter det att rösträtt införts i Sverige.
# 90-talets nya tystnad vilken fortfarande tilltar och ökar maktklyftor,
elitisering och fascistoida inslag.
# Äkta folkrörelser, så som ursprungligen avsågs med "folkrörelse" existerar
knappast alls längre. Partierna, fackföreningarna och andra klassiska
folkrörelser har professionaliserats och elitiserats dramatiskt.
# Exempel: Miljöpartiet var ett parti som inte skulle få bli toppstyrt
(därav bl.a 2st språkrör). Nu blir MP allt mer toppstyrt ändå, och allt mer
samarbetar SAP med MP, ironiskt nog. Notera sambandet.
# Vissa pappor drabbas av systematiska umgänges-sabbotage understödda av
socialkontoren medan somliga debattörer påstår att det inte ens existerar
umgängessabbotage. Varför skulle pappor ljuga om detta om det vore osant?
# SverigeDemokraterna som uppstått direkt ur en naziströrelse ökar
dramatiskt i Sverige.

Läs även nästa!

Morgan Ohlson

oläst,
1 feb. 2007 17:20:492007-02-01
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

...forts

# Folkpartiet lade inför valet om hela sin politik. Från total
invandrings-öppenhet till krav om kraftiga begränsningar och språktest
(Partiet behöll knappast några av sina forna väljare i valet 2006)
# Enorm konkurrens i journalistkåren m.m gör att självsensuren successivt
ökar och allt färre vågar kritisera etablissemanget.
# Nästan alla media-redaktioner får "dörrvakter". Enskilda journalisters
epostadresser, telefonnummer döljs (Se t.ex SR och SVT). All post går genom
dessa nya ”portvakter” etc.

Ovanstående exempel leder helt eller delvis till påtagliga ökningar just av
faktorer /parametrar som sammanfaller med fascistisk auktoritativa ideal.

*** Inflikning om empati ***

En av de allra med j..liga sakerna, men också mest komiska är att jag,
enligt APU-utredarna skulle ha dålig empati. Samtidigt som de lögnaktigt
försökte alltså utredarna hota mig att godta diagnosen Aspergers syndrom och
under omfattande och varierande mobbning. Om man bara tar de två tillfällena
av misshandel så hade jag varit mer skyddad av Djurskyddslagarna (om de
tillämpats) än så som jag nu behandlats. Arbetsförmedlingen (arna),
Familjerätten, APU-utredarna och Karlstads Kommun tycks vara så förblindade
av sin egen maktfullkomlighet att vare sig demokratiska värderingar, empati
eller lagar hindrat dem från dessa övergrepp.

Jag har i ett par drömmar nattetid sett dessa ynkliga mobbare hoppa runt en
eld med sköldar och bambuspjut, sminkade för krig. Ungefär som naturfolk i
Amazonas eller Borneo. De manar varandra att stänga av sina hjärnor för att
inte, som av en olyckshändelse koppla på vett, sans och empati. Skillnaden
mellan de här grupp-förblindade smygfascisterna och de ”riktiga
stamkrigarna” är att naturfolken vanligtvis har vett på att föra krig,
endera mot en någorlunda jämnstark grannby eller mot djur för att få mat. I
den här tråden handlar det om infödingar som är så förblindade av sin egen
dumhet att de lyckas intala sig att de ska föra ”krig” och bryta mot Svenska
lagar och regler för att komma åt en enda person, undertecknad. Vilka
ultimata stackare!

Se nästa!

Morgan O.

-------------------------------

Morgan Ohlson

oläst,
2 feb. 2007 03:10:562007-02-02
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

*** Social-skandalerna ***

Social-skandalerna som är toppen på ett isberg. Jantelag och pennalism är en
av de starkaste kulturyttringarna i Sverige. Är du en av dem som köpt
hjärntvätten?

Osmo Vallo: Missbrukare av resandefolket sparkas ihjäl och halvt äts upp av
en polishund i Karlstad.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113011782&s=1
http://www.regeringen.se/sb/d/136/a/473
http://sv.wikipedia.org/wiki/Osmo_Vallo
Rapporterna kremerades: http://susning.nu/Osmo_Vallo

P3 Dokumentär. Sammanställningar över några av de mest skandalösa ärendena i
Svensk nutid. Svensk pennalism, notera särskilt: Neurosedynkatastrofen,
Bombmannen (Lars Tingström, Joy Rahman och _Tvångssteriliseringarna_.
http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/index.asp?programid=2519
Se filmen "Den nya människan"!
http://www.sonetfilm.se/zino.aspx?articleID=733

Fallet Ulf, Bo Larsson. Satt oskyldig 3 år i fängelse bl.a efter att
åklagaren mörkat >1000 dokumentsidor.
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=13038&a=279959
http://www.nkmr.org/fallet_ulf_jk_ska_granska_incestutredningen.htm

Barnhemsbarnen i Jantelagens tortyrkammare. Kent Sändh, en av många
barnhemsbarn. Ofta låstes jag in... Sedan fick jag putsa 24 par skor. Det
tog sex-sju timmar. Då var Kent fem år.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,736252,00.html

Naken värnplikt.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=46152&a=598854&lid=puff_608937&lpos=extra_0

Kan man lita på polisen. Denna enkla men sedelärande historia pekar på att
Poliser kan hoppa på nästan vem som helst helt utan skäl. Upprättelse? Glöm
det!
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=46152&a=589550

Olagliga socialkontor. I fallet "för dum för att vara förälder" framkom
också lagvidrigt agerande av socialkontor.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4480&a=90069&queryArt143539=oskarshamn&searchDepartmentArt143539=4451%20&doneSearch=true&pageArt143539=0&sd=4451

Plusjobb /arbetsmarknadsåtgärd som mobbnings-central: Rapport från en
"gräsrot".
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/8e1bc132bae4f505/a2284f87481b55ed?lnk=st&q=&rnum=1&hl=sv#a2284f87481b55ed

...missa inte nästa!

Morgan O.

Morgan Ohlson

oläst,
2 feb. 2007 07:51:552007-02-02
till
On Fri, 02 Feb 2007 08:10:56 GMT, Morgan Ohlson wrote:

*** Rashygieniska institutet 2006 ***

Intressant nog sammanfaller också de mål och motiv som här framkommer med
s.k. umgängessabotage. Principen är den samma. Ibland har det påståtts att
umgängessabotage inte existerar, men exakt det samma kommer också att sägas
om mina redogörelser. Jag kommer att kallas rättshaverist, idiot, lögnare
och konspirationsteoretiker. Har jag glömt något?
Barn används mot vissa (utpekade) pappor som en sorts torpeder för att
"hålla deras liv i schack". Papporna som råkar ut för detta är inte de
vackraste, mest anpassade avelshingstarna eller genierna utan är sannolik de
mindre framgångsrika männen (som jag själv) varav flera med intellektuella
tendenser.

Rashygieniska institutet, som ägnade sig åt att hålla den "svenska rasen
ren" lades ned på 70-talet. Man drog sig inte från att sterilisera eller
lobotomera med tvång. Medans institutet lagts ned sedan länge lever delar av
samma anda kvar än i våra dagar. Metoderna är dock något mindre
handikappande, men likväl fullständigt i strid med internationella
konventioner OCH SVENSK GRUNDLAG. Att planlagt i dold organisation rasera
vanliga personers liv är naturligtvis inte förenligt med internationell
rätt. Du kan lätt hitta mer läsning om eugenik, tvångssteriliseringar,
oetiska tvångsomhändertaganden och tvångslobotomier via Google (eller f.g
inlägg).

*** Pennalism, smygfascismens redskap ***

I filmen "Den nya människan"beskrivs hur en tjej låses in på vårdinrättning.
Hon ska få bli fri om hon skriver under ett dokument att hon _frivilligt
_begär _att _FÅ _bli _steriliserad. Helt och hållet verklighetsbaserat! Ja,
det är ju sant! För bara någon månad sedan hördes i Radions P1 just ett
sådant vittnesmål av en kvinna som i sin unga vuxenhet utsattes för
inlåsning och tvång att skriva under för sterilisering för att släppas fri.
Jag tror det var på 50-talet.

Kvinnan var 1) inlåst bakom murar och 2) utsattes för ett tvång att 3)
luras avstå en lagstadgad rättighet (rätt till sin egen kropp). Har detta nu
upphört helt? Är läkare och etablissemang mer humana idag än på 50-talet?
Ofta brukar vi säga att människan är den samma idag som på stenålden. I just
de formerna som filmen beskriver har det upphört idag, men nu finns nya
former. Vi kan t.ex. jämföra med mitt ärende.

...forts.

Morgan O.

Morgan Ohlson

oläst,
2 feb. 2007 07:52:482007-02-02
till

Morgan Ohlson

oläst,
3 feb. 2007 03:31:532007-02-03
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

Pennalism, smygfascism... (2)

...forts.

1) Instängd: Genom att systematiskt isoleras och som nu då under 2006 först
berövas Plusjobb och aktivitetsgarantin olagligt så har jag ekonomiskt och
socialt ”låsts in” i en oerhört kränkande situation. Mina murar är sociala
och ekonomiska.

2) Nu försöker då myndigheten (och privatpersoner) lura mig att acceptera
övergreppet och då för att återfå mina ”rättigheter” så måste jag....

3) Jag måste acceptera att jag behandlas sämre än vad Svensk lag och t.ex.
arbetsförmedlingen och AMS regler ger mig rätt till.

Genom inlåsningseffekten i punkt 1 så uppstår samma effekter i punkt 2 och 3
nästan automatiskt genom smärre lagbrott av tj.m. Dessutom blir effekten i
punkt 3 också följande: Om jag nu får praktik eller ett jobb (om jag inte
hinner begå självmord eller blodshämnd innan) så kommer jag även där att
kringgärdas totalt av mobbning, kränkningar och ett fullständigt
pennalistiskt fascist-system. Skälet är ju att mobbningens anstiftare gett
sig fanken på att jag ska leva mitt liv efter deras önskningar, inte efter
mina egna trots att jag alltid varit helt laglydig.

Jag måste alltså också ge upp min vilja och mitt sätt (kränkning mot Svensk
grundlag) för att få tillbaxs åtminstone en del av ett rimligt liv. Måste
jag steriliseras också? Nej, men notera, vilket jag beskrivit ovanför hur
kvinnor av utomstående personer både har skrämts in i mitt liv och även bort
ur det. I praktiken delvis liknande effekt som sterilisering. Summan är att
exakt samma saker pågår idagens Sverige som på 50-talet. Skillnaden är att
det idag sker än mer i det fördolda och genom smygfascistiskt förtryck och
systematiska små lagbrott som inlåsande murar.

Allt detta omgärdas av tunga, tunga och svarta tabun. Alltså osynliga, men
tvingande normer (som pet-flaskor i rumpan) som säger att det är en dödssynd
att tala om denna form av inlåsande, kränkande pennalism som bryter mot
Svensk grundlag. Inte minst syns detta i (en del av) av de svar som kommer
in i den här debattråden (avser främst Aftonbladet).
.
Häng med i nästa också!

Morgan O.

-------------------------

Morgan Ohlson

oläst,
4 feb. 2007 03:45:002007-02-04
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

...I Sverige anser nämligen smygfascister att det är ett större brott att
tala om den mobbning man utsätts för som vuxen ...än det är att utföra den.
Eftersom detta strider dels mot grundlagen, men ofta också i mobbningens
mindre delar är brottsliga som misshandel och tjänstefel så måste alltså
hela denna mobbning omgärdas av illegal lynschningsmentalitet, förtiganden,
hot och andra satyg som strider fullständigt mot de normer som Sverige i
alla andra sammanhang påstår sig kämpa för.

*** Jantelag och rasism ***

En märklig omständighet är också att kriminella anses bättre. Ja, på sätt
och vis blir det så. Enskilda hederliga män som utpekats som allmänna
idioter (gnm skvaller/förtal) eller kverulanter kan alltså i princip få
livstidslånga straff. I mitt fall trakasseras jag fortfarande efter 20 år
trots att jag aldrig begått några brott.

En berömd polismördare däremot, han är nu på väg att successivt få
upprättelse för de försyndelser han begått. En finsk man som mördat en hel
familj skulle nu, efter dryga 20 år kunnat bli benådad. Samtidigt alltså som
somliga hederliga Svenska män (minoritet kvinnor), helt bortom lag och
rättsordning får sina liv sönderkörda genom trakasserier av både myndigheter
och privatpersoner och med endast minimala chanser till upprättelse. Idioter
hävdar dessutom att de förtjänar det.

Nu är det förstås så att typiskt Svenska grupper (nätverk) oftast inte
kommer åt invandrare på samma sätt. Invandrarna rör sig ju ofta i sina egna
kulturella sammanhang. Den smygfascistiska elit som idag tagit över arvet
från rashygieniska institutet kanske inte är helt rasistiska, men de saknar
inflytande att trakassera/kontrollera personer i invandrargrupperna.
Mångkulturen hotar således den gamla elitistiska smygfascistiska
monokulturen där etablissemanget kan styra de "små mäniskorna" genom att
neka dem lagstadgade rättigheter. Detta är ett av de allra tyngsta skälen
till att somliga Svenskar tillhörande etablissemanget blivit fullständigt
skogstokiga över den mycket kompetent utförda utredningen från Massud
Khamali (Socialdemokratiska Regeringen 2002-2006) som framlades under 2006.
Självklart retar detta smygfascistiska grupperingar helt otroligt eftersom
de inte heller kunnat kritisera Khamali öppet utan att de själva utpekat sig
som fullfjädrade nazister.

...snart kommer mer!

Morgan O.

Morgan Ohlson

oläst,
10 feb. 2007 06:38:382007-02-10
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

Jantelag och rasism (2)

Några grupper har dock genom allehanda lögner försökt smutskasta Khamali.
Lågvattenmärket var förstås när han personligen offentligt kritiserades för
att ha utländsk utbildning. (Khamali har 100% Svensk utbildning). Genom
etablissemangets behov (eller självpåtagna rätt) av social kontroll finns
alltså ett uppenbart samband mellan pennalism mot ”lägre infödda Svenskar”
och de mest avancerade rasistiska uttrycken. För alla som arbetar med
demokratifrågor är detta mycket viktigt att beakta.

Titta också på ordet ”syndabock”. Syndabocken är ju offret, den personen som
alla ”elakingarna” lägger sina problem på. De onda, de förblindade
gruppmänniskorna har alltså olika problem som de gemensamt lägger på en
person. Syndabocken är alltså ingenting annat än ett typsikt, tragiskt
drabbat mobbningsoffer. Varför nämner jag detta? Jo, i Sverige har jantelag
och pennalism gått så långt att ordet syndabock snarare i vardagen uppfattas
som ”jasså, du är en idiot!”. När Lars Danielsson (känd från
Tsunami-utredningen) fick frågan om han var en syndabock reagerade han
likadant. På kompetent politiskt sätt undvek han besvara frågan. Skälet var
naturligtvis att ordet syndabock i det jantelags-späckade Sverige är så
omgärdat av tabun att det idag snarare blivit ett skällsord: ”Är du en så'n
jävla syndabock!?” ...underförstått att offret alltid själv är en
dumskalle som förtjänar en lynschning. Ja ja... rättsstat!?

*** Social identitet ***

Debatten har svallat hög om psykiatrisk vård på sista tiden. Mest har då
orsaken varit dåd av s.k "vettvillingar". Jag har varit inne på det ovan,
men ämnet är centralt i såväl mobbning, förtryck som psykvård.

Numer sägs att en människa har dels en genetisk potential och även en sorts
genetisk predisposition för personlighetsdrag. En annan sida som vi,
troligen nästan alla räknar till personlighet är om vi är snälla, trevliga,
hjälpsamma och hur vi i vardagssituationer bemöter andra människor. När du
drar dig till minnes någon gammal vän är det ganska troligt att du just
minns den personens sätt i någon särskild händelse.

Nu startar det igen!

Morgan O.

Morgan Ohlson

oläst,
11 feb. 2007 04:20:542007-02-11
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

Ref. fg... När du drar dig till minnes någon gammal vän är det ganska

troligt att du just minns den personens sätt i någon särskild händelse.

- - -

Det vi då glömmer är att personens sätt att agera ofta är förknippat med
mål, ideal, förebilder och liknande. De flesta människor kan, och agerar
ofta på vissa sätt som vi förutsätter är goda lite oavsett den egna,
genetiska predispositionen. En person som har svagt tålamot och ganska lätt
för att bli arg kan mycket väl genom god uppfostran och egna målbilder
uppfattas som snällare och mer tolerant än sin granne som egentligen,
genetiskt sett har bättre förutsättningar att vara snäll och tolerant.

Inom traditionell socialdemokrati (t.ex) så brukar ofta understrykas att
människan är en kulturell varelse och det är väl just det som jag avser här.
D.v.s att förebilder och ideal, alltså just kulturella aspekter sätter mål
för oss som vi ofta åtminstone i lätthanterliga situationer enkelt uppnår.

*** Social & kulturell död ***

Men vad händer med personer som utsätts för omfattande och långtgående
mobbning? Jo, den kulturella miljö som du och medelsvenson lever i den
upplöses helt om man man blir ett offer för mobbning. De flesta anser /inser
att soldater i krig riskerar och nästan alltid får psykiska skador. Det kan
uppfattas som att soldaternas miljö i krig är långt mer extrema än det en
mobbad utsätts för. Men, notera då att både det som en mobbad utsätts för
och en krigsman upplever är lågt ifrån "det välordnade vardagssamhället". På
ena sidan av skalan finns graden av rättsordning medan det på den andra
sidan av skalan finns små övergrepp och stora. Det betyder att små övergrepp
i mobbning faktiskt, grovt sett når omkring 50% av krigsfasor medan grövre
mobbning, rättsövergrepp och liknande når omkring 60-80% av krigets fasor.

När man inser likheterna mellan mobbning, krig och även påfallande likheter
med tortyr så blir också insikten om den mobbades kulturella livmiljö i
princip en chock. Den som vågar "se in i den mobbades upplevelser" kommer
att skåda något oerhört grymt. Ja, den som mobbas omfattande lever helt
enkelt inte inom "kulturen". Det betyder att mål, ideal och förebilder inom
kulturen sakta vänds upp-och-ned för offret. Ideal, uppfattningar om
samhället och tanke-modeller som anses "normal-förnuftiga" är plötsligt inte
alls förnuftiga för den som mobbas.

Morgan Ohlson

oläst,
14 feb. 2007 07:23:382007-02-14
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

I en kompetensmodell (Berne) sägs att:

Kompetens = Kunskap x Färdighet x Värdering

Om en av dessa, K, F eller V är noll blir hela kompetensen noll. Tänk dig en
livvakt, utbildad i självförsvar och allehanda vapen, extrem bilkörning etc.
Om livvakten vill skydda "sitt objekt" är allt bra. Då riktas alla
livvaktens kompetens-delar till sitt uppdrag. Men, om livvakten får nya
värderingar (V) så kan alla kompetensens delar plötsligt på grund av den
lilla värde-förändringen leda till plötsligt helt förändrade mål i sitt
jobb. Kartlägga, råna eller t.o.m mörda sin skyddsperson. Med detta vill jag
understryka den komplexitet som finns i alla människors kompetens, men
samtidigt också hur relativt lite som behöver förändras för att (t.ex) en
väl anpassad person plötsligt ska rikta alla sina färdigheter tvärs emot
sitt ”skyddsobjekt” eller t.ex samhället.

*** Vara god demokrat ***

Psykpatienten, liksom "vanliga människor" som tillfälligt dragits in i kaos
p.g.a vanliga livskriser kan vara mycket känsliga. Det betyder att det som
för en normal-stabil person ter sig som ganska bagatellartat kan för en
person i kris uppfattas som en krigszon och som vållar ytterligare, mer
koplicerande skador. Det som personer till vardags ser som delvis
betydelsefullt kan av en person i kris upplevas som "vägen till
stabilitet/ordning" och alltså t.o.m som livsavgörande. Det den välmående
till vardags lätt glömmer är att enkla saker, lösningar etc. faktiskt
faktabaserat kan vara livsavgörande för en person i kris.

För en soldat kan ett magasin patroner vara livsavgörande på samma sätt som
bemötandet av en läkare och därmed möjlighet till intensiv behandling med
tung psykofarmaka kan vara för den som lidit psykisk skada. Om den som
mobbats kränks ytterligare eller inte kan vara skillnaden mellan att tro på
livet eller att inte göra det. Att de här 3 situationerna, för vardera
personen i dessa situationer kan utlösa de mest irrationella reaktioner tror
jag alla någorlunda empatiska människor kan inse. Om ”offren” råkar illa ut
i de här situationerna är risken stor att det leder till att hela deras bild
eller tolkning av kulturen omkastas.

Lika viktigt är det alltså att mobbning stävjas så att samhällets samlade
kompetens inom demokrati ökar mer än ”mobbnings-kompetensen”.

Morgan Ohlson

oläst,
15 feb. 2007 08:07:492007-02-15
till
On Fri, 12 Jan 2007 12:14:18 GMT, Morgan O. wrote:

*** Arbetsförmedlingens integritet ***

Följande utspelades omkring Jul 2006.

AF= Arbetsförmedling
GAR= aktivitetsgaranti (aktivitetsstöd)
AG= arbetsgivare (=Karlstads Kommun)

Är detta olaglig samverkan? Efter flera månaders tystnad från AG och facket
så plötsligt sker detta i exakt ordning med endast någon /några dagars
mellanrum.

Se förspelet till detta i "Trakasserad av chef på plus jobb":
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/8e1bc132bae4f505?scoring=d&q=trakasserad+av+chef&hl=sv

=> Jag kontaktar AF för att bli inskriven i GAR
=> AF frågar om jag ”släpper plusjobbet”? Jag svarar att vi inte behöver
diskutera detta nu och att var sak får ha sin tid.
=> Plötsligt, efter flera månaders ”stillestånd” kommer
förlikningserbjudandei från AG
=> Jag får ett halvt löfte av AF att GAR kommer att beviljas
=> Förlikningsförslaget från AG innebär inte ens full lön för tiden sedan
det felaktiga avslutandet av anställningen(*).
=> Jag avslog förlikningsförlaget då jag inte har något skäl att bära skuld
för Kommunens tilltag.
=> Några dagar senare avslås GAR av AF.

Visst utgör detta ett starkt indicium att AF, Karlstads Kommun (AG) och
Jusek samverkar för att svälta ut undertecknad och alltså förhindra rimliga
skadestånd. Jag har ju ingen inkomst nu.

Lögn om överklagan omöjlig? I sitt svarsbrev anger AF tjm att beslutet ej
går att överklaga. Detta måste vara helt i strid med förefintliga regler
/lag?

Uppsåt och mobbning? AF Karlstad har 1) under plusjobbet vägrat aktivera
samverkansgrupp som av andra AF påstås vara ”det självklart normala
förfarandet” vid tvist /problem. Vidare har man 2) baserat beslut att
avsluta GAR på endast en liten, liten del av konflikten samt 3) endast AG's
påstående utan hänsyn till lagenligt bestridande. Sedan har man alltså vid
julen märkligt 4) först givit halvt löfte om GAR, men synbarligen baserat
sitt avslag på MO avvisande till AG förlikningsförslag varpå 5) AF tjm
skriftligen påstått att hans beslut är omöjligt att överklaga.

- - -
* Arbetsgivare kan inte avbryta visstidsanställningar varför täckning för
löneförlust s.a.s är ett rimligt minimum för sådana skadestånd.

Morgan Ohlson

oläst,
16 feb. 2007 03:52:532007-02-16
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:

” - Ge en liten pojke en hammare, och plötsligt får allting ett behov att
bli slaget på.”
(?)

Människor har en påfallande drift att använda den kunskap man har till allt.
En bekant elektronik-ingenjör hade t.ex en otrolig förmåga att alltid
översätta människor till olika kretskort och logiska scheman, nästan lite
rörande faktiskt. På så vis leder fri pennalism, och t.ex. Sveriges avsaknad
av anti-mobbningslagar för vuxna till att människor odlar råbarkade
tendenser som inte står på demokratisk värdegrund. Detta samtidigt som vår
demokrati endast är 100 år, vilket är en mycket låg ålder för en
konstitution. Inom organisationsteori talas ibland om ”soptunnemodellen” som
är en teori som belyser just hur människor, då problem uppstår mycket ofta
söker lösningsmodell i soptunnan där man dessutom överst finner ”senast
förkastade modell.” Dels använder personer sin nuvarande kunskap intill det
absurda och dessutom återfaller man i ännu mer förlegad teori så snart man
stöter på problem.

Människor måste, till varje pris och i största möjliga mån ALLTID STIMULERAS
ATT DELTA I DEMOKRATISKT SAMHÄLLSLIV. Det är nämligen så att varje avsteg
har en tendens (även statistiskt) att förstärkas och leda bort från den
önskade vägen för både normalbefolkningen, mobbade, sjuka och fascistoida.

*** Lägsta livskvalitét ***

Vad jag i klartext säger här är följande: Om en person ska kunna fungera och
interagera i ett samhälle så krävs att personen har vissa rättigheter att
delta i det samhället. Inte som underhuggare, inte som offer utan en
dubbelriktat acceptabel roll. Genom pennalism och ex. personliga kriser kan
människor ramla utanför samhället. Du kanske säger att det finns massor av
knypplingskurser och folkdanslag man kan gå med i. Javisst, men för det
första bygger rätten att få delta på människans subjektivitet och därmed
krävs ett ganska stort mått av rätt att välja. Dessutom är det så att
aktiviteter som finns inte alltid syns och alltså måste synliggöras. Jag
tänker då exempelvis på "Gråsten", x-knarkaren som med hot om våld skrämdes
bort från Segelflygklubben i Karlstad. Sånt är inte acceptabelt.

- - -
Missa inte inflikade inlägget "Arbetsförmedlingens integritet" fr. 15e feb:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_thread/thread/5eed2a6a266a661f/6b1f095b43c1422f?lnk=st&q=%22d%C3%B6dad+av+sverige%22+integritet&rnum=1&hl=sv#6b1f095b43c1422f
.

Morgan O.

---------------
[...]

17 feb. 2007 06:47:092007-02-17
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:
--------------------

En ung människa kan förstås inte kräva att få vara med i ett visst
fotbollslag. Men, i det demokratiska samhället så föreligger faktiskt en
viss rätt att få vara med i NÅGOT FOTBOLLSLAG om personen önskar det.
Alltså även om man är 5, 25 eller 75 år. Exempelvis diskussionsgrupper
existerar enbart i mycket exklusiva sammanhang i dagens Sverige. På lägre
nivå är all intellektuell verksamhet enkelriktad, dvs att någon ur den
etablerade eliten predikar för pöbeln.

Idag har vi i Sverige upprättat en ekonomisk miniminivå och det är ju bra.
Vi vet alla att man kan överleva av mat, vatten och skydd mot kyla (luft är
ännu gratis). Men, vi vet också alla med samma självklarhet att ekonomi inte
räcker för att kunna "fungera i samhället". I det moderna, demokratiska
samhället borde det råda mycket starka lagar som definierar vilka som är
även utsatta människors rättigheter med utgångspunkt, inte i fysisk
överlevnad utan naturligtvis som delaktig i samhället.

*** Livets smed ansvarar ***

Själv har jag nu, under ett par års tid placerats i denna gränszon på grund
av upprepade kränkningar etc som jag utsatts för. Jag bedömer att jag tagit
skada av de senaste årens mobbning och att jag mot min vilja, mot mitt eget
kunnande och förnuft (flera olagliga) tvingats in i situationer som
förvridit min syn på samhället och staten. Min bild är lika sann som din,
men jag har erfarenhet av jävligheter som du och de flesta inte har. De
erfarenheter jag har gör mig inte klokare och inte till en mer lättsam
medborgare, sannolikt enbart till en än mer trasslig och möjligen farligare
vilket skett helt, och i alla delar mot min vilja. Jag har alltså tvingats
bli en sämre medborgare, ska jag straffas för det?

- -
Arbetsförmedlingens integritet (15e feb)
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/5eed2a6a266a661f/d5993ec92422c28c?lnk=st&q=%22d%C3%B6dad+av+Sverige%22&rnum=1&hl=sv#d5993ec92422c28c

Sammanställning/ Fakta: Statlig mobbning och systematisk punktmarkering (ny
tråd)
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_thread/thread/51ded133c2aea128/e5844f8601e299d8?lnk=st&q=%22fakta%3A+statlig+mobbning%22&rnum=1&hl=sv#e5844f8601e299d8

Morgan O.

Morgan Ohlson

oläst,
19 feb. 2007 16:34:552007-02-19
till
On Wed, 10 Jan 2007 13:12:39 GMT, Morgan O. wrote:
-------------------

Livets smed ansvarar (2)

Enligt juridisk praxis så ska alla personer hållas ansvariga för sina
handlingar. Men, enligt ett genomarbetat demokratiskat synsätt (se t.ex
"medborgarkontrakt") förutsätter det då också att medborgaren haft möjlighet
till social och kulturell minimistandard. Det är lika viktigt som ekonomisk
minimistandard för den enskilde, och för övriga samhället kanske än mer
viktigt. En naturlig del i sådan social och kulturell minimistandard ligger
naturligtvis rätt att slippa bli kränkt, mobbad (1) och att psykiskt sjuka,
personer i kris och t.ex. missbrukare har en viss del inflytande och
rättigheter inför val av vård, medicinering etc. Extra svåra beslut inom
psykisk vård kanske alltid borde innebära att vårdtagaren fick stöd i beslut
om vårdinsatser och liknande av en sorts patient-ombud. Skydd mot mobbning
av vuxna måste snarast utarbetas och införas som ett led i sådan demokratisk
levnads-minimistandard.

I det högteknologiska samhället kan staten eller majoriteten inte ha rätt
att hämma, underminera eller skada människors sociala och kulturella
funktion, eller uttryckt som "delaktighet". Åtminstone måste uteslutandet,
på subjektiv basis av en person anses som ett mycket allvarligt brott.
Dessutom utgör också uteslutandet av personer enorm skada för samhället
såväl avseende ekonomi som indirekt social skada mot barn och indirekt
kriminalitet. En direkt konsekvens av detta är att att fängesetraff som
riskerar att förhindra den dömdes senare återinträde i det "normala
samhället" (icke-kriminella) absolut till varje pris måste förbjudas och
ersättas av andra påföljder. Skälet är alltså som sagts innan, dels att
samhället inte kan straffa någon för den skada som samhället självt
tillfogat och dels att fängelsestraff i dagens form faktiskt skadar
samhället också.

Morgan O.

-----
Arbetsförmedlingens integritet (inflikat ovan 15e feb)

Morgan Ohlson

oläst,
20 feb. 2007 10:33:262007-02-20
till
On Mon, 22 Jan 2007 10:29:30 GMT, Morgan Ohlson wrote:
-----------------------------

*** Kafka på AF år 2000 ***

En annan märklig händelse, som ser ut att vara linjär med senare händelser
skedde hösten 2000. Vid den tiden kallade AF väldigt många arbetslösa till
aktiviteter. På en informationsträff berättade jag för en av AF mest
fascistoida personer att jag hade flera jobb på gång. Det var strax efter
projektpoolen i Gbg, en aktivitet som höll /håller ovanligt hög kvalité och
jag hade verkligen flera mkt bra kontakter och flera jobb på gång. Trots det
lurades jag mycket fult till en aktivitet vi kan kalla för TMPGBG. Jag
ombads gå dit och ”titta på aktiviteten” men när jag kom dit var jag redan
inskriven mot min vilja och mot löfte!!! D.v.s om jag gick hem skulle jag ha
kastats ut från AF.

Jag vill minnas jag skrivit om det här innan. Det speciella var att på det
projektet som jag lurades till fanns mycket begränsat med telefoner och
datorer. För mig som just då höll på att följa upp 5 olika jobb som jag var
mycket nära att få var alltså det här projektet enbart en broms. AF vägrade
låta mig gå hem. De bråkade nått fruktansvärt och till slut, efter ett par
dagar på det där projektet ställde jag till en ”scen”. I ett gräl med
projektledaren där drog jag ut grälet från hans kontor för att liksom göra
konflikten öppen, ut bland de övriga projektdeltagarna. Jag tänkte att om
jag ställer till en sån scen så blir både jag och AF misskrediterade, men
jag blir ”utslängd” från projektet och kommer åtminstone härifrån så jag kan
följa upp de där jobben på heltid. Planen lyckades.

Vad jag idag vet så har alla sådana och varende minimal åsiktsskillnad på
något sätt ”registrerats på AF” och lagts mig, alltså enbart mig till last.
Detta ligger alltså till grund för någon sorts ”idiotstämpel” eller att jag
skulle vara obalanserad. D.v.s att när AF extremt fult genom att lura mig
till detta projekt så har jag, trots att jag ”spelat obekväm” helt fått
detta adderat till förtalet mot mig.

Med detta vill jag också visa att mobbningen inte började med barnet 2003,
snarare började det av AF redan år 2000. Var det med syfte att jag skulle
hamna på ett socialkontor?

...missa inte nästa: "Svenska STASI"

- - -

.

Morgan Ohlson

oläst,
21 feb. 2007 03:54:112007-02-21
till
On Mon, 22 Jan 2007 10:29:30 GMT, Morgan Ohlson wrote:
------------------------

*** Svenska STASI ***

Som du minns har jag längre ned i denna tråd berättat om kvinnan som vände
ut och in på en kondom och som under mycket märkliga omständigheter ”lurade
på mig” det barnet som ledde till de enorma provokationerna på
Familjerätten. Här på TMPGBG (=AF-projekt) var det en ung kvinna som nästan
kastade sig över mig. Hon hann alltså göra det på det fåtal dagar som jag
deltog i det där projektet. Hon kan mycket väl ha varit en ”bra tjej” men,
för mig så var miljön allt annat än avspänd och ännu mindre romantisk... Hon
var väldigt ”på” trots att hon inte alls visste (borde ha vetat) någonting
om mig.

Under den här tiden var jag på olika krogar, pja, kanske 1 gång i veckan.
Jag hade inte mycket vänner p.g.a tidigare händelser som beskrivits (annan
plats i tråden). Men, även på det tidigare AF-projekt hade jag träffat en
kvinna som jag dejtade 5-6 ggr. Kvinnan i det första AF-projektet var ett
riktigt ”nervtrassel” som bara rörde till allting. Sedan kom den här tjejen
på TMPGBG som i princip kastade sig över mig redan första dagen på stället.
Ytterligare cirka 6 månader senare dyker en helt ny kvinna upp, på en
planerad föreningsresa (också som en ”gubben-i-lådan”) ...ja, hon som en tid
senare vänder ut och in på en kondom. Jag kan förstås inte alls bevisa
någonting av /med det här, men som organisationsvetare måste jag säga att
det är ytterst märkvärdigt hur kvinnor som inte visste någonting om mig
plötsligen ”kastade sig om min hals” under en och samma intensiva period där
mobbningen och trakasserierna mot mig stegrades extremt. ... som om det var
uppgjort. ..Och där barnet var själva centralpunkten i myndigheternas attack
mot undertecknad. Notera också att AF legat bakom merparten av mobbningen
sedan år 2000 och att två av dessa kvinnor just dök upp i AF-projekt.

[...]

Henrik Bengtsson

oläst,
21 feb. 2007 04:17:212007-02-21
till

"Morgan Ohlson" <morgan...@comhem.se> skrev i meddelandet

Så jag antar att du numera lärt dig att själv knyta ihop kondomen och spola
ner den i toaletten?

Meddelandet har raderats

Henrik Bengtsson

oläst,
21 feb. 2007 15:41:562007-02-21
till

"J. Udén" <ju...@swnet.diverse> skrev i meddelandet

> Ajabaja, kådisar ska APSELUT INTE spolas ner i avloppet. Släng i
> behållaren för brännbart avfall. Återvinning rekommenderas EJ!

Precis och just därför skall man spola ner dem så man inte riskerar
"återvinning" av kvinnor som vill ha en unge.
--
Henrik Bengtsson
---

Morgan Ohlson

oläst,
22 feb. 2007 03:48:102007-02-22
till
On Mon, 22 Jan 2007 10:29:30 GMT, Morgan Ohlson wrote:
--------------------

Svenska STASI (2)

Mobbningen har sannolikt anstiftats av 2-3 mindre kärn-grupper av
privatpersoner och den 3'e kvinnan i mobbningens stegringsfas dök upp i ett
privat, föreningssammanhang.

Om detta hade varit en spion-roman, då hade jag garanterad sagt att alla de
här 3 tjejerna ”placerats” i min väg för att spionera. Nu är det inte en
spionroman, jag är inte heller agent så jag gör inte den förenklade
analysen. ;o) Vad var syftet då? Vet inte. Men, när den 3'e tjejen så
lyckades göra sig gravid trots att jag skyddade mig så startade detta
fenomenala helvete med Familjerätten, vilket jag också 15 år innan varnats
för av en mycket seriös person (se citaten på annan plats i tråden). Plus
att en person då ~20 år tidigare sagt att om jag hamnade i en vårdnadstvist,
då skulle jag få ett större helvete än andra... Båda dessa citat hade alltså
15 respektive 20 år tidigare exakt rätt om vad som plötsligt från år 2000
helt började vända upp och ned på mitt liv. När jag ser på mitt liv just nu
och 6 år bakåt så kan jag tydligt se hur andra personer intensivt, i nästan
varenda detalj försökt ta över för att ”köra med” mitt liv. Barnet och
attacken mot mig från Socialkontoret är en nyckelhändelse i förloppet. Det
hela har utgått från en, två, möjligen tre mindre grupper av privatpersoner
och från Arbetsförmedlingen. Man vill verkligen inte tro att sådan här
STASI-liknande verksamhet förekommer i Sverige, men det gör det. Det har
tidigare också synts i flera andra social-rätts-skandaler. Se skandal-länkar
på annan plats i tråden. Denna 2000-talets STASI fungerar ungefär som en
”motståndsrörelse”, bara det att den riktas mot det egna folket.