Fakta 2, vittnesmål: Terrorn mot Morgan O. :: 25 års mobbning och trakasseri. Sveriges dolda, organiserat tabubelagda pennalism och ordenssällskapens fascism

35 visningar
Hoppa till det första olästa meddelandet

morg...@passagen.se

oläst,
12 okt. 2008 05:54:092008-10-12
till
.
.

*** Fakta 2, vittnesmålet: Terrorn mot Morgan O. :: 25 års
mobbning och trakasseri. Sveriges dolda, tabubelagda pennalism och
ordenssällskapens fascism

-----------------------
Den här tråden är en direkt fortsättning på den äldre tråden: "Fakta:
Statlig mobbning..."

Trots att den nämnda debattråden är "aktuell" hindras jag från att
publicera i den. Dvs att mina inlägg, mot usenets frihet ändå av någon
anledning modereras /blockeras /sensureras.

Pga nämnda har det uppstått "löshängande" kopior av ett av de senaste
inläggen. Jag ber om ursäkt för detta även om orsaken alltså är
faktorer vilka jag ej kan styra över.
-------------------------

.
.

*** Hitlerjugend versus snödriva #1

(Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster
marginal.)

Detta inlägg har postats för rätt ordning via länk "svar" på Google
grupper till inlägg f.n #537:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/e189190e1048df83?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+Ohlson%22+fakta#e189190e1048df83

Not. Mellan 1 - 3 procent av Svensk, vuxen befolkning terroriseras på
liknande sätt. Det innebär grovt sett cirka 100.000 personer. Min
bedömning är att cirka hälften av dessa utsätts för grova och
omfattande övergrepp. Sverige är ett litet land och 1 Svensk motsvarar
120 kineser. Jag har emellertid inte sett /hört någon som råkat lika
illa ut som jag, undantaget Osmo Vallo som ju är död. Jan Guillou fick
sitta ett par år i fängelse efter avslöjandena om IB-affären. Jag
skulle inte tveka en sekund om jag fick byta med honom. Men vid sidan
av fallen som är kända från media finns mängder av ytterst illa
behandlade människor.

__ Trakasserier farligare för förtalade
För den som fråntagits sina juridiska rättigheter, genom
smygfascisternas nätverks försorg så är också trakasserierna långt
farligare än de skulle vara för andra. Varför? De som under lång tid
förtalats, mobbats och /eller trakasserats som jag har ofta en lång
rad fördomar och lögner mot sig. Hos lokalbefolkningen finns en lång
rad lögner och inbillningar mot offret.

Detta gör att offret måste agera långt mer försiktigt än alla andra.
# humor och skämt av offret kan missuppfattas som "sanning" och
användas mot offret.
# Sådant som många gör, t.ex att råka använda fel ord, som ordet
"negerboll" kan plötsligt blåsas upp till kollosalformat mot den som
redan innan har massivt förtal mot sig.

För den som redan har omfattande lögner mot sig kan det vara extremt
svårt att bevisa en vanlig självklarhet. Folket runtomkring måste inte
bara överbevisas utan dessutom ska åratal av lögner liksom också på
samma gång övervinnas. Summerar man riskökningen i och omkring
omfattande trakasseriärenden så ökar risker av alla slag mot offret
både genom tidigare etablerat förtal samt därtill ytterligare genom
den rättsotrygghet som råder. För offer som begriper detta kan alltså
relativt enkla trakasserier te sig mycket skrämmande. Insikten om den
lång drivna grymheten och övergreppspositionen är verkligen skrämmande
för offer som förstår sin situation. Detta är inte överdriven rädsla
utan en realistisk bedömning då riskerna omkring situationen kan öka
1000-tals procent liksom i värsta fall risk för förestående (på
felaktiga grunder) tvångsomhändertaganden, beskyllningar om brott som
aldrig begåtts och liknande (smygfascisternas kreativitet är
omfattande).

Av detta skälet, måste var och en också förstå att långvarigt förtal
och långvariga trakasserier är ENORMT MYCKET MER BELASTANDE än
motsvarande enskilda händelser är vilket gör att det som
pennalistiska, och av föräldrarna uppmuntrade marodörer ofta inte
begriper ens en bråkdel av det helvete som de utsätter "utpekade" för.
Min bedömning är att vare sig politiker eller jurister begriper det
här varför man också fortfarande underskattar skadan av långvarig
mobbning på ett chockerande naivt vis.

__ Välkommen till Hitlerjugend
För några år sedan höll Arbetsförmedlingen i Göteborg på med det ena
trakasseriet efter det andra mot undertecknad. Några handläggare var
ambitiösa mobbare. Andra handläggare deltog i att trakassera mer
motvilligt, och jag kan faktiskt känna ett visst medlidande med dem
som alltså mobbade mer för att de var tvugna för att hålla fasaden mot
ordens-väsendets amatör-STASI.

Under den här tiden var det ett par handläggare som sa till mig så
här:" - När det här är över kommer du antagligen att stiga ganska
snabbt i graderna." Då förstod jag inte riktigt vad de menade. Idag
begriper jag helt vad de avsåg. Det har hävdats att jag har utsatts
för något som de kallar "psykostest". De ville se om jag skulle bryta
ihop. Med vilken rätt kan man undra?

Deras "vink" betydde alltså att om jag bet i hop och tog den beska
medicinen skulle jag belönas efter terroraffären hade avslutats. Det
tycks alltså som att jag haft en 20-årig dom mot mig. Men, säg mig...
om du hade terroriserats i över 20 år och du plötsligt en dag inser
att du utsätts för organiserad, systematisk terror där staten indirekt
deltar, skulle du bara acceptera det?

*** Skulle du kunna uppfatta det som en illasmakande 25 år lång
"fluorsköljning" där du ska få bli lycklig efteråt? ***

Efter att ha utsatts för extrema, omfattande trakasserier i 20 år...
förblir man samma "glada person" efteråt? Är man oberörd? Om man
utbildats till "det perfekta mobbningsoffret" eller till någon som
dagligen fått värja sig mot terror, hur kan man då återgå till ett
normalt liv?

Morgan Ohlson
# Berövad alla former av inkomster /bidrag sedan 2006-08
# Hemlös sedan 2008-07-01

!!! OBS! Detta inlägg har en gång (eg. 2) tidigare postats som svar
till usenet befintlig tråd via länk "svar" (Google grupper), men
inordnades ändå upp fristående som nytt debattämne.
Svaret skulle ha lagts till inlägg:
[...]

12 okt. 2008 06:00:032008-10-12
till

.
.

Den här tråden är en direkt fortsättning på den äldre tråden: "Fakta:

Statlig mobbning och systematisk punktmarkering mot Morgan
Ohlson" (inlägg #537)
[...]

--------------------------------

*** Hitlerjugend versus snödriva #2

__ Gaskammarmaskinisterna
Jag har tidigare skrivit några web-debattinlägg på temat
"gaskammarmaskinister". Jag avser förstås då de personer som i
praktiken var de som gasade ihjäl judar i nazisternas förintelseläger.
Hur är man som person när man deltar i "mobbning", eller grövre därför
att man utsätts för kamrattryck att göra det?

Jag har alltså terroriserats i över 20 år. De flesta...
# endera vill inte förstå vad det innebär.
# många orkar inte ta in och försställa sig hur det är och vad det
känslomässigt leder till.
# ytterligare en grupp döljer själva sin egen autism (alt. psykopati)
som förhindrar dem att förstå.

När de där personerna sa till mig att jag troligen skulle stiga snabbt
i graderna (f.g inlägg) "när det hela är över", vad tänkte de
egentligen? Trodde de att det är samma sak att ta mobbning och terror
som att gå till ett tråkigt jobb? Eller att tortyr i åratal skulle
likna "tentaångest" inför en jobbig tentamen? Ja, vad trodde de
egentligen? Hur dum får man vara?

Först kommer mobbningen, förmedringen. Sedan kommer alla förändringar.
Man får känslolivet förstört när relationer manipuleras utifrån
(vilket man just då inte förstår), blir misstänksam (med all rätt) mot
partners. Vänner manipuleras bort och livet krossas. Man själv väljer
utbildning, intressen på ett helt annat sätt än jag skulle ha gjort
utan terrorn. Min livsbana idag är sannolikt i varje aspekt annorlunda
än det varit utan övergreppen. Men, satanismen riktad mot mig i denna
dom ska antagligen också skrämma andra till tystnad, till "ja-sägeri"
och till blind lojalitet av skräck. Några av mina jämnåriga har barn
och barnbarn, kärlek, vänner och karriärer bakom sig, sparkapital och
en trevlig sommarstuga, kanske en schysst båt. Jag har minnen om
övergrepp, lögner och förtal av privatpersoner, förtal och
trakasserier av partners och trakasserier av tjänstemän samt en skuld
till banken samt ett studielån ~300.000 som jag aldrig fått jobba en
dag för att betala av på "riktigt".

__ Våldtäkt och ursäkt
För kvinnor finns en stigande insikt även hos män om den utsatthet och
det lidande som sexuella övergrepp medför. Jag vet inte om det kan
vara kvinnors statistiska fysiska underlägsenhet som också gör att
våldtäkter blir en sådant starkt övergrepp såväl fysiskt, mentalt som
symboliskt? Såklart den egna reproduktionen också är omgärdat av
särskilt stark integritet på alla plan, till och med som instinkt.

När jag nu genom omfattande övergrepp "våldtagits" under över 20 år så
finns ingen som helst respekt för övergreppets grymhet och negativa
effekter. Jo, det finns förstås empatiska människor, men ordens-store-
bröderna är ju skolade psykopater och ska inte bry sig om övergreppens
negativa konsekvenser. Det hör liksom till deras fascistiska
spelregler.

Baserat på detta förväntar sig alltså etablissemanget, mot all
kunskap, vetenskap och sunt förnuft att den som våldtagits bara ska
tacka för mobbningen och gå in i en minimal, tyst och underlägsen
samhällsroll. Den våldtagne ska tacka och acceptera sin roll som
"omprogrammerad hjärndöd". Jag har under början av 2000-talet fått en
lång rad "vinkar och tecken" av olika personer om att jag
stillatigande ska tacka och ta emot terrorn "som en riktig man". Som
att det vore en positiv sak att ta idiotiska, grymma övergrepp som en
tyst stolt nazisoldat. I HELVETE HELLER!

Enligt ordens-fascismen är de inte mobbaren eller den smygfascistiske
terroristen som ska be om ursäkt. Nej, det är offret, dvs jag som ska
be om ursäkt för att jag finns till och för att jag (enligt dem) har
stucklit ut hakan eller på annat sätt tilldragit mig deras
"ansträngning" att terrorisera under dryga 20 år, stackars dom.

Morgan Ohlson
# Berövad alla former av inkomster /bidrag sedan 2006-08
# Hemlös sedan 2008-07-01

Vänligen, sänd länkar till Svenska politiker.

Här är en hoppstation (november 2007) över ett urval av de mest
avgörande punkterna i den terror som undertecknad har utsatts för.

>20 års terror mot undertecknad
Hoppstation /Länkstation /Innehåll /översikt ver.071113. (alternativa)
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=296435#poststop
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000014&conference=10500000000000373&posting=19500000004632476
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/98a3e316a9e1e5c/d7e10e166678a3a8?hl=sv&lnk=st&q=%22Morgan+Ohlson%22+Hoppstation+dat1113+apelsindeg#d7e10e166678a3a8

Vid inknappning sök Google grupper (klicka _grupper_ i Google
sidhuvud).
Sök med rätt stavning:
"Morgan Ohlson" Hoppstation dat1113 apelsindeg

-----------------------------
De 2 frågorna du måste ställa dig!
Fråga 1. Folkbildning och ett folk med god demokratisk kompetens
brukar anses som en nödvändig grund för demokrati i alla länder. Om
ordnarnas karriärkandidater genom smygfascistiska nätverk utbildas i
mobbning, trakasserier och att rangordna och "se ned på" andra
människor... Hur kommer det att påverka demokratin?

Fråga 2. Den viktigaste. Det tysta etablissemanget (överpartiet) säger
att man med den Svenska modellen "tar bort" kriminalitet, våld och
psykiskt sjuka (farliga) och gör ditt liv rikare och bättre. Svara mig
då på följande: Om detta är så bra, varför betraktas då sanningar om
det Svenska maktsystemet som "lika farligt" som polismord och grova
våldsbrott?
---
.
.

Usenet Rulez

oläst,
12 okt. 2008 13:30:012008-10-12
till
12 okt 2008 was a sad day cause morg...@passagen.se pulloted
swnet.politik with following crap in

Sluta gnäll och gör något åt din situation istället.

morg...@passagen.se

oläst,
13 okt. 2008 09:55:322008-10-13
till

.
.

*** Länkstation vittnemohöst2008: Terroriserad >25 år av
smygfascister

Länkstation vittnemohöst2008 (sökord).
Länkarna är ordnade i lämplig läsordning.

Trakasserierna är så omfattande att de aldrig kan beskrivas helt
fullödigt. Antalet brott mot undertecknad överstiger sannolikt ~300.
Antalet trakasseritillfällen är totalt över 2000. Antalet inlägg om
vittnessmålen omfattar troligen cirka 400, men här ett urval. Detta är
ändå ett försök att återge en del av de grövsta övergreppen.

OBS! Vissa inlägg kan hamna lite upp eller nedåt då Googlegrupp-sök är
lite nyckfullt.
-------

Omkring 10'e oktober 2008 hindrades postningar till usenet,
swnet.politik den tidigare tråden (inlägg #537):
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/e189190e1048df83?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+Ohlson%22+fakta#e189190e1048df83

P.g.a det följer senare inlägg på temat fakta /vittnesmål under
tråden:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/e8e5deec9056f408?hl=sv#

.

__ DEL 1.
Trakasserier och terror, mestadels

.

# Sammanställning (070731), lista över mobbning sedan ~1996 (analys
fortgår)
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/c23834a5a81b2ec7?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+fakta+mobbats+organiserat+&rnum=1&hl=sv#c23834a5a81b2ec7

# När mobbningen startade. #8
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/23d88aae281692fd/c858dcf2bbe83595#c858dcf2bbe83595

# 2002-2003 Så här använde familjerätten barnet som vapen mot mig.
"Dödad av Sverige" (läs i denna ordning inlägg: #24 #27 #17
#20-22):
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/5eed2a6a266a661f/5714e631dbebfef8?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+%22n%C3%A4r+barnet+kom+till%22&rnum=1&hl=sv#5714e631dbebfef8

# Arbetspsykologisk utredning försökte lura på mig och sedan hota mig
att anta en diagnos som asperger syndrom. (se inlägg #16 och nämns i
#20)
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/5eed2a6a266a661f/23f5ad0c2e814f1f?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22++asperger&rnum=7&hl=sv#23f5ad0c2e814f1f

# Kriminella Terror-Testet (psykostest) 2005.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/98a3e316a9e1e5c/d2c4d3e5368c414b?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+frimureriet#d2c4d3e5368c414b

# Sammanställning (070217), lista över >20 avtals och lagbrott vid
plusjobb Karlstads kommun:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/7569963de1593889?hl=sv&lnk=st&q=F%C3%B6rseelser+av+arbetsgivaren+%22morgan+ohlson%22&rnum=1#7569963de1593889

# Trakasserad av chef på plus jobb #1.
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/8e1bc132bae4f505/1ede670a2a854091#1ede670a2a854091

# Mobbning i samband med 2 olika jobb (2001 & 2006) som avslutades med
misshandel: Se inlägg #17.
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/c4c31d3537c41227#c4c31d3537c41227

# Arbetsförmedlingens och fackets UTPRESSNING att tvinga mig ingå
förlikning Julen 2006.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/5eed2a6a266a661f/6b1f095b43c1422f?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+olaglig+samverkan&rnum=5#6b1f095b43c1422f

# De försökte dra in mig i alkoholism, knark och kriminalitet.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/e189190e1048df83?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+Ohlson%22+fakta#e189190e1048df83

# Så här har Arbets och Socialförvaltningen i Karlstad förhindrat /
blockerat min ansökan om socialbidrag.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/d497aadb89140b9d?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+Ohlson%22+fakta+mobbning+socialkontoret+i+Karlstad&rnum=1#d497aadb89140b9d

# Juli-Sep: Facket, soc o skit. Se inlägg 14 Sep 2007 f.n #184.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/d497aadb89140b9d?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+fakta+Ny+mobbning%3A+Soc.+Karlstad&rnum=2#d497aadb89140b9d

# Läkare ljög i journal som grund för stegrad, olaglig terror.
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=319493#poststop
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000004756991
http://groups.google.com/group/swnet.juridik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/ad48df59551a811b#ad48df59551a811b

# Nu är det tortyr #4 (med länk till "pengar till mobbning")
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/955ecfe67d8fc8fd?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+%22detta+infraljud%22#955ecfe67d8fc8fd
-------

.

__ DEL 2.
Anstiftarnas organisation, genomförande och fascistiska mål

.

# Olaglig telefonövervakning (och fler förklaringar), en viktig del i
anstiftarnas datainsamling och mobbning (~7 inlägg).
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/8a0da07fb965d677?lnk=st&q=%22morgan+Ohlson%22+fakta+Hierarki+hackordning&rnum=1&hl=sv#8a0da07fb965d677
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000004409309

# Djävulska fascistiska metoder i Sverige. Sammandrag, teori och
terror 1.
(Sociala domar och hittepådiagnoser)
S,T&T 9: Jakt med fällor
S,T&T 10: Förtal upphöjs till sanning
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/7bbf9184cc6db62c?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+Sammandrag%2C+teori+och+terror+1+&rnum=2#7bbf9184cc6db62c

# Om yttre mål och motiv(inlägg #53-56). Pennalism före lag i Sverige:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/5ca1309e993312b6?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+Unga+utbildas+i+oskrivna+lagar&rnum=1&hl=sv#5ca1309e993312b6

# Nätens inre mål och motiv (inlägg #1 070731, #5 070803, #12 070819)
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/23d88aae281692fd/61ded026ee7943ad?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+Hot+hj%C3%A4rntv%C3%A4tt+&rnum=1&hl=sv#61ded026ee7943ad

# Terrorkoordinatorn, jag kallar honom KD3. 6st inlägg.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/dcfd0bf985898de7?lnk=st&q=%22Morgan+Ohlson%22+%22agent+Kd3%22&rnum=1&hl=sv#

# Aktiv hjärntvätt sker i vardagen.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/a6554c3311a59397?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+%22organisationsvetare+%C3%A4r+ju+hj%C3%A4rntv%C3%A4tt%22#a6554c3311a59397

# Riskkalkyl om framtid och agerande (inlägg #65-67 start070702)
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/00bf862ca7f49ddd?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+Riskkalkyl+-+Inget+avslut!&rnum=2&hl=sv#00bf862ca7f49ddd
# http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=264138#poststop

# Bilder av Sverige (upprinnelsen till övergreppen) #1
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/98a3e316a9e1e5c/e32816c6d13eb675?hl=sv&lnk=st&q=%22***+++Bilder+av+Sverige%22+%22morgan+ohlson%22#e32816c6d13eb675
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000014&conference=10500000000000373&posting=19500000004708204
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=318447#poststop

# Ett inlägg om pengar för mobbning:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/98a3e316a9e1e5c/b7781672a3e23f99?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+Pengar+till+rashygien+#b7781672a3e23f99
------

.

__ DEL 3.
Sociala och kulturella reaktioner, skador och effekter

.

# Olaglig "vård", tortyr i Sverige 1 - 5.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/ed82d319bd91b9c1?hl=sv&lnk=st&q=Olaglig+%22v%C3%A5rd%22%2C+tortyr+i+Sverige#ed82d319bd91b9c1

# Brott & straff, värre än polismördare 1 - 6
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/fbaee4c237b01307?hl=sv&lnk=st&q=r%C3%A4tteg%C3%A5ngen+mot+%C3%A5terfalls-v%C3%A5ldt%C3%A4ckaren#fbaee4c237b01307

# Hitlerjugend versus snödriva #1 (Smygfascismen, allt fler fryser
till döds i Sverige)
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/e8e5deec9056f408/f32192950d563950?hl=sv&lnk=st&q=Hitlerjugend+versus+sn%C3%B6driva+%231+#f32192950d563950

# Våldsideologin, Carlio... 1 - 5 samt om Pulsgeneratorerna:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/8d7baf5ed928d658?hl=sv&lnk=st&q=%231+V%C3%A5ldsideologi%2C+Carlito#8d7baf5ed928d658

# Lynchningar, pulsgeneratorer, ECT och konsekvenser av
smygfascisternas omdömeslösa pragmatism.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/ad48df59551a811b?hl=sv&lnk=st&q=Lynchning+-+det+v%C3%A4rsta+%C3%A5terst%C3%A5r#ad48df59551a811b
-------

.

__ DEL 4.
Tidigare trådar om vittnesmål, effekter och reflexioner. De kompletta
trådarna. Vissa av dessa tycks vara aktivt nedprioriterade (nästan
avstängda) av Google.

.

# Fakta: Statlig mobbning och systematisk punktmarkering #1
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/e5844f8601e299d8?tvc=1#e5844f8601e299d8
alt.
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=264371#poststop

# Dödad av Sverige (hoppa till startinlägget!)
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/5eed2a6a266a661f/12e46113c5fb8f6a?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+O%22+d%C3%B6dad+av+Sverige&rnum=1#12e46113c5fb8f6a

# Mitt liv som rättslös #1.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/4b9b5ff1a3ee77be/328a6c4b7e6979dc?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+Fasciststaten+som+stal+ett+barn&rnum=2#328a6c4b7e6979dc

# Trakasserad av chef på plusjobb #1.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/8e1bc132bae4f505/1ede670a2a854091?hl=sv&lnk=st&q=trakasserad+av+chef+plusjobb+fullt+dokumenterat&rnum=3#1ede670a2a854091

# Jesus, horor och gaskammarmaskinister #1.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/95441ec65cfb7cc3/8d6c1a88ce9b43f3?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+Ohlson%22+jesus+horor+valstugerasist+en+smygfascist&rnum=4#8d6c1a88ce9b43f3

# Eldfängd debatt om trad. genetik och nya rön om epigenetik:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/60078d97058cbbab/293ec188e74d26c8?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+%22h%C3%B6ns+inl%C3%A4rningsf%C3%B6rm%C3%A5ga%22+%22springa+i+labyrint-test%22#293ec188e74d26c8
-------

.

__ DEL 5.
Blandade trådar om övergrepp, skandaler och vittnesmål om övergrepp i
Sverige

.

[...]

# Frimureriet bakom jantelagen hotar demokratin #1.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/098a3e316a9e1e5c/1a2b1b32b6c894e8?hl=sv#1a2b1b32b6c894e8

# Falska diagnoser - Utslagning.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_thread/thread/98a3e316a9e1e5c/602b1bc2475131d8?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+Falska+och+felaktiga+diagnoser+&rnum=1#602b1bc2475131d8

# Nyköping, polismord: Handräckning eller terror? #1.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/837ddb193366d1ee/7d7587bf67dd282b?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+nyk%C3%B6ping+polisman+har+tragiskt+d%C3%B6dats&rnum=1&hl=sv#7d7587bf67dd282b

# Sociala avrättningar i Sverige #1.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/23d88aae281692fd/c07bdd3e93b8a156?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+sociala+avr%C3%A4ttningar+personen+stegvis&rnum=2&hl=sv#c07bdd3e93b8a156

# Sociala avrättningar, koncentrerat steg-för-steg.
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=326837#poststop

# Myndighet använde barnet som vapen mot förälder här:
"Dödad av Sverige" (läs i fel ordning inlägg: #24 #27 #17 #20-22):
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/5eed2a6a266a661f/5714e631dbebfef8?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+%22n%C3%A4r+barnet+kom+till%22&rnum=1&hl=sv#5714e631dbebfef8

# Polismordet: Barn används som vapen mot föräldrar #1.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/7a7b8ad41211d26c/fd65c34c1bd99928?lnk=st&q=%22morgan+Ohlson%22+nyk%C3%B6ping+polismord+barn&rnum=2&hl=sv#fd65c34c1bd99928

# Trakasserad på Plusjobb #1.
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/8e1bc132bae4f505/1ede670a2a854091#1ede670a2a854091

# Se även: Förföljelse-taktiker, "group stalking", t.ex:
http://www.multistalkervictims.org/terstalk.htm
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000004480445

# Nordiska kommitén för mänskliga rättigheter. http://forum.nkmr.org
www.nkmr.org

# 3 av 4 kritiker straffas
http://www.duochjobbet.se/viewNews.do?NewsID=0106

# Liknande angrepp i fallet "Ulf".
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=13038&a=279959&lid=puff_368056&lpos=extra_1

# M. Bonnier. http://www.df.lth.se/~mikaelb/lut/intro.html

# http://www.nodaddy.net/

# Den gripande filmen "Den nya människan" Regi: Klaus Härö; Manus:
Kjell Sundstedt
http://www.bio.nu/film/?id=101066
http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_nya_m%C3%A4nniskan_(2007)

# Vem har rätt att födas och att leva?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Eugenik

# Kontrolltagning: Djurplågeriet mot människorna
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=90320
------

.
.

Morgan Ohlson
# Berövad alla former av inkomster sedan 2006-08
# Hemlös sedan 2008-07-01

morg...@passagen.se

oläst,
16 okt. 2008 06:40:352008-10-16
till
.
.
Del 1 & 2 uppdaterade.

.

*** Länkstation vittnemohöst2008: Terroriserad >25 år av
smygfascister

.

Glöm inte spara länk!

[...]

# När mobbningen startade. Inlägg #104 - 105, 5'e feb 2008.

#20-22):
[...]

_ Inlägg #494 i följande länk:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/d2c9ff044ad38e2e?lnk=st&q=%22Morgan+Ohlson%22+apu+%22Att+avr%C3%A4tta+en+oskyldig%22#d2c9ff044ad38e2e
_ Inlägg #170 i denna länk:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/98a3e316a9e1e5c/851c86ba01b80b4e?lnk=st&q=%22Morgan+Ohlson%22+meritokrati+eller+avelcentral+%232#851c86ba01b80b4e

# Kriminella Terror-testet (psykostest) 2005, inlägg #73 - 79.
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/98a3e316a9e1e5c/d2c4d3e5368c414b?lnk=st&q=%22Morgan+Ohlson%22+kriminella+terror-testet+[KHT]+#d2c4d3e5368c414b

# Sammanställning (070217), lista över >20 avtals och lagbrott vid

plusjobb Karlstads kommun (#1 - 6):
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/e5844f8601e299d8?lnk=st&q=%22Morgan+Ohlson%22+misshandel+i+centrala+Karlstad#e5844f8601e299d8

# Trakasserad av chef på plusjobb #1.

http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/8e1bc132bae4f505/1ede670a2a854091#1ede670a2a854091
Också #1 - :
[...]

http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/fb99f9844a664857?lnk=st&q=%22Morgan+Ohlson%22+Avancerad+mobbningsplanering#fb99f9844a664857

# Arbetsförmedlingens och fackets UTPRESSNING att tvinga mig ingå

förlikning Julen 2006. Inlägg #4:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/5eed2a6a266a661f/6b1f095b43c1422f?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+olaglig+samverkan&rnum=5#6b1f095b43c1422f

# De försökte dra in mig i alkoholism... (borttagen)

# Så här har Arbets och Socialförvaltningen i Karlstad förhindrat /

blockerat min ansökan om socialbidrag. Inlägg #177 - 179.
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/d497aadb89140b9d?lnk=st&q=%22Morgan+Ohlson%22+%22Ny+mobbning%22#d497aadb89140b9d

# Juli-Sep: Facket, soc o skit. Se inlägg 14 Sep 2007 f.n #186.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/d497aadb89140b9d?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+fakta+Ny+mobbning%3A+Soc.+Karlstad&rnum=2#d497aadb89140b9d

Inlägg #482:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/f5b1d4177582e1f8?lnk=st&q=%22Morgan+Ohlson%22+V%C3%A4rmlands+l%C3%A4ns+landsting#f5b1d4177582e1f8
-------

.

__ DEL 2.
Anstiftarnas organisation, genomförande och fascistiska mål

.

# Olaglig telefonövervakning (och fler förklaringar), en viktig del i

anstiftarnas datainsamling och mobbning (~7 inlägg) Inlägg #71 -
78....
[...]

S,T&T 10: Förtal upphöjs till sanning (inlägg #125, 128, 129)
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/be3feffeab666ad7?lnk=st&q=%22Morgan+Ohlson%22+%22Jakt+med+f%C3%A4llor+%22#be3feffeab666ad7

# Om yttre mål, omfattning och motiv (inlägg #53-56). Pennalism före

# Nätens inre mål och motiv (inlägg: 070731 - 0814)
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/23d88aae281692fd/61ded026ee7943ad?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+Hot+hj%C3%A4rntv%C3%A4tt+&rnum=1&hl=sv#61ded026ee7943ad

# Terrorkoordinatorn, jag kallar honom KD3. 6st inlägg fr #162.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/dcfd0bf985898de7?lnk=st&q=%22Morgan+Ohlson%22+%22agent+Kd3%22&rnum=1&hl=sv#

# Aktiv hjärntvätt sker i vardagen. 2 Inlägg: 070819 - 0821 (#14,
[...]
- Inlägg 071028, #387, 402, 403, .....#410 (071109).., #401.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/a6554c3311a59397?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+Ohlson%22+%C3%96vergrepp+och+hj%C3%A4rntv%C3%A4tt+#a6554c3311a59397

# Riskkalkyl om framtid och agerande (inlägg #67 -69 start070702)

# Bilder av Sverige (upprinnelsen till övergreppen) 080205 - 0305
(#104 - )
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/98a3e316a9e1e5c/e32816c6d13eb675?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+Ohlson%22+visserligen+om+undertecknad#e32816c6d13eb675
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000014&conference=10500000000000373&posting=19500000004750776

# Ett inlägg om pengar för mobbning: # Pengar till mobbning /rasavel
080320 (#117)
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/98a3e316a9e1e5c/77238df996181622?lnk=st&q=%22Morgan+Ohlson%22+Pengar+till+rashygien#77238df996181622
------

Ny uppdatering hit ///

.

morg...@passagen.se

oläst,
21 okt. 2008 05:51:362008-10-21
till
.
.

*** Hitlerjugend versus snödriva #3

(Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster
marginal.)

Glöm inte att bokmärka om du finner det läsvärt!
.

__ Tack för gott syndabockskap
Jag har 350.000 i studielån, ytterligare skulder till banken,
fråntagits ett barn och har en akademisk utbildning (studier /poäng
tot 19 år) som nu bedöms som inaktuell inom yrkeslivet. Jag har ingen
inkomst, inga bidrag, saknar helt försörjning och är hemlös. Slutligen
har jag inte fått arbeta, fråntagits alla inkomster och kommer således
INTE HELLER ATT KUNNA LEVA PÅ MIN PENSION. Även om jag idag skulle få
5 miljoner direkt i näven så kan det INTE REPARERA DEN SKADA SOM JAG
HAR UTSATTS FÖR. Möjligen räddar det min ålderdom... om jag lever dit.

På grund av den aggressiva terrorn är jag idag helt utslängd, och
alltså olagligt dömd till ett utanförskap baserat på att jag ska avstå
min frihet och underordna mig kollektivets diktatur. Idag är jag
alltså, på totalt olagliga grunder avstängd från:
# Arbetsförmedling och a-kassa
# Stöd /hjälp av fack som alltså deltagit i terrorn
# Avvisad, utestängd från soc och bostadsgaranti
# Genom förföljelse och övervakning organiserat utestängd
(svartlistad) från arbete.

För närvarande har jag i princip alltid intrång i min dator när jag är
kopplad mot nätet, samtliga antivirus-program jag laddat hem senaste
åren injiceras med hijacker-malwares och blir lama. Jag har även en
okänd programvara i min dator som överbelastar CPU konstant om jag kör
dator flera timmar samma dag. På sommaren 2006 lurades jag på minst
7.000 kronor av en lokal husvagnsreparatör (initierat av
telefonövervakningen, se länkar). Jag vet det låter galet... men det
är ett helvete och sant är det också, det kan jag garantera.

__ Från gaskammarkön till bödeluniform
Genom smygfascisternas extremt organiserade och planerade försorg har
jag alltså vare sig bostad eller möjlighet att försörja mig i Sverige.
Sannolikt kan jag återfå normal medborgarrätt, men då krävs att jag
totalt avstår att redogöra för just dessa övergrepp som jag nu och i
detta forum redogör och har redogjort för. Naturligtvis heter det
officiellt att jag "frivilligt ska avstå min rätt till yttrande"....
medan det i själva verket är ett dikterat krav av det dolda
etablissemangets fascistiska "överparti", det tysta etablissemanget,
de som egentligen styr hela Sverige, inklusive riksdagen med alla sina
bakomliggande, extremt tabubelagda och dolda hot. Principen som jag
omfattat redogjort för handlar om att svälta-ut folk till tystnad.

Förr, när jag var barn brukade folk säga att:
" - Om man retar hundar tillräckligt länge så blir de folkilskna."
Hur blir människor då av 20 års mobbning?

Vad i helvete skulle värdet av att snabbt stiga i graderna inom samma
Hitlerjugend* som först terroriserat mig, och som jag sedan själv
skulle få delta i vara!? Själva tanken på att belöningen för "väl
mottagen terror i 20 år" skulle vara att man själv snabbt får
utvecklas och bli bödel åt andra är bland den sjukaste skit jag
någonsin hört, fullt i klass med historiska folkbrott av Pol Pot,
Hitler, Stalin, Maos och Pinichets allra sjukaste påhitt. Det vill
säga att denna, djävulens mest sofistikerade påhitt lever och frodas i
Sverige år 2008. Jag vill väl för fan inte vara någon jävla "officer"
i deras förbannade amatör-STASI. Jag vill inte ens vara
"kassör" (eftersom jag är "delvis ekonom") i deras djävla
fascistförening... och då måste jag antagligen dö i en snödriva.
Observera att detta är seriöst menat, för det är ju så det går till.

En Svensk är bara fri om han /hon är 100% ekonomiskt oberoende, alltså
utan att ha ett arbete (där man kan bli mobbad). Vintern 2007-2008
frös drygt 40 stycken hemlösa ihjäl i Sverige!!! DENNA SIFFRA ÄR
STIGANDE ÅR FRÅN ÅR. Innebörden i rubriken är alltså: Gå med i
Hitlerjugend eller frys ihjäl i en snödriva så som det allt mer blir i
Sverige därför att dessa smygfascister anser att folket måste "piskas
på plats", vilket de efter morden på O. Palme och A. Lindh nu kan göra
i stegrande takt. Se bara på hur Arbetsförmedling, Försäkringskassa
och Socialkontoren faktiskt beter sig mot såväl friska som sjuka.

En liknande regim återspeglas som bakgrund i den amerikanska filmen
"The Postman". Jag skämtar inte och jag överdriver inte. Det som
särskiljer Sverige är just den otroliga komplexiteten i systemet
varmed man döljer detta och avtrubbar just dig att inte begripa vad
som sker och inse hur allvarligt det egentligen är. Därför behöver man
inte militärt våld för att tysta folket, allt sker i en sorts
kollektiv tysthet. Jag vet inte, kanske är jag just "barnet" som ropar
och försöker få er andra att inse att den Svenske kejsaren, som många
tror har världens vackraste kläder i själva verket är helt
naken. ...och att jag nu ska piskas tillls även mina rop tystnar. Den
senaste fasen i piskandet har nu pågått cirka 8 år.

(Hitlerjugend är vad jag här satiriskt benämner det Svenska amatör-
STASI. Det Svenska amatör-STASI omfattar ungefär det samma som IB-
affären men inkluderar numer även olaglig förföljelse, olaglig
telefonavlyssning mm. Benämningen Hitlerjugend är fortfarande så
bränhett att förkortningen HJD ej får användas i tyska bilnummer.).

__ Rättsstat... *ha ha haa*
Mitt straff, trots att jag är en laglydig och frisk medborgare har
hittills omfattat både längre tid och grövre bestraffning än den kände
polismördaren troligen kommer att behöva utstå. Mitt straff är minst
lika grovt som den person som med gevär dödade 7 personer fått. Idag
saknar jag ekonomi, socialt liv, juridiska rättigheter i princip
avseende allting och sedan 1'e juli saknar jag även bostad helt
orsakat av förföljelserna. Tyvärr är mitt fall även känt hos såväl
polisens enhet för internutredningar, Justitieombudsmannen,
Justitiekansler, HSAN med flera, men dessa har hittills valt att stå
på smygfascisternas sida. Är det tecken på demokratisk rättsstat?

Morgan Ohlson
# Berövad alla former av inkomster /bidrag sedan 2006-08
# Hemlös sedan 2008-07-01

-----------------------------
__ Länkstation Fakta, vittnesmål:
Via inlägg Passagen:
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000005158553
Via inlägg Debatthuset: http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929
Via inlägg Google grupper (081013):
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/e8e5deec9056f408/45639eb7fd702f05?hl=sv&lnk=st&q=L%C3%A4nkstation+vittnemoh%C3%B6st2008#45639eb7fd702f05

Om du vill Googla länkstationen:
"Morgan Ohlson" vittnemohöst2008

Mest lättläst(?)
DEL1 http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000004117566
DEL2 http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000004730129

morg...@passagen.se

oläst,
29 okt. 2008 07:38:152008-10-29
till
.
.

*** Terror eller bara retas lite #1

(Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster
marginal.)

Möjligen har jag skrivit om detta tidigare i tråden, men jag ska
försöka ta det hela lite mer ingående här.
.

Bokmärk och läs mer!

__ Påverkan
Skolbarn vet vi presterar bättre när lärare visar tro på en elevens
goda kapacitet. Omvänt vet vi att elever som får misstro också blir
sämre. Detta stämmer mycket väl med teorier om människan som just
avser om människor nedvärderas eller uppvärderas av sin omgivning.
Exempel på sådana teorier, som alla bör känna till är McGregors teori-
X och teori-Y samt exempelvis begreppet "alienation". Dessa kan du
söka i lexikon eller på internet. Teorierna beskriver på olika vis hur
i princip alla människor påverkas påtagligt av omgivningens tilltro
och den behandling som de bemöts av.

Oavsett vad jag och du tycker måste man konstatera att t.ex flera av
de skol-skjutningar som har skett är direkt reaktioner av elever som
har behandlats förbannat illa. Sedan säger etablissemanget att det
måste stoppas, men inte pennalismen utan bara elevernas reaktion.
Sanningen är enkel. Människor som med psykiskt eller fsysiskt våld
trängs in i ett hörn exploderar förr eller senare och DET ÄR EN HELT
FRISK REAKTION, oavsett vad västvärldens psykiatriker försöker tuta i
oss via medierna.

I det klassiska försöket vid Hawthorn-fabrikerna kunde man också
belägga att det kunde räcka att en tekniker bytte glödlampor (även
till sämre ljus) så lockades personalen att arbeta hårdare eftersom de
uppskattade "uppmärksamheten". Påverkan gäller med andra ord inte bara
skolbarn utan även vuxna. Människor påverkas lätt och vi är sårbara,
det är erkänt fakta ända tills det kommer till upprättelse och
skadestånd för mobbning som oftast är minimal i Sverige (som vanligt
försvarar pennalismen). Människor i etablissemanget vill inte att
medianjohnsson ska ha kunskap om sådant här eftersom de vill ha dessa
manipulationsverktyg som egna, hemliga insatsmedel.

En av poängerna i dessa teorier är att mycket små åtgärder, eller inga
handlingar alls utan endast ord med bakomliggande mening kan ha, och i
princip alltid har betydligt djupare inverkan på människor än vad
somliga vill erkänna. Men, till det får man förstås då beakta vad som
är en rättvis behandling och vad som är pennalism eller mobbning.

__ Trakasseriexempel
Jag har ju berättat om hur jag övervakats och kontrolleras på liknande
sätt som "Engla-mördaren". En skillnad tycks emellertid vara att
englamördaren övervakades i hemlighet medan övervakningen mot mig är
mer öppen, för att provocera. Jag vill påminna om att jag är helt
laglydig, helt frisk och inte har några missbruksproblem.

Omfånget av den övervakningen är omfattande och av olika slag. Alla
varianter kan jag inte gå in på då de är komplicerade, men några av de
enklare, på senare tid har varit:

# samma bil cirkulerat runt min husvagn i timtal, uppemot 30 gånger
(inga andra människor /aktiviteter i omgivningen).

# bil stannar 2 meter utanför min husvagn och tutar, även kvällstid
(ingen annan trafik eller aktivitet omkring).

# Utklädd fågelskådare stirrar i kikare på min husvagn i 1 timme och
inte alls på fåglar.

# Bil parkeras just utanför min husvagn, även t.ex mitt i skogen och
bilens förare lämnar platsen i annan bil. Vid 1 tillfälle kunde jag
t.o.m höra hur föraren förklarade för en medföljande passagerare att
detta var till för att "störa han (mig) i husvagnen".

# Vanligast identifierbart trakasseri / bevakning att bilar kommer och
vänder där jag står, även om det är mitt i skogen (typ naturreservat
eller liknande). Ofta markeras deras närvaro med att de stannar 1 - 15
minuter just utanför min husvagn trots att gott om utrymme finns
runtomkring.

# Nyligen, när jag hade varit och rekognoserat en väg till fots och
just kom tillbaks stod en person vid min bil och husvagn och
kontrollerade låsen på husvagnen samtidigt som han ivrigt knappade SMS-
uppgifter på mobiltelefon. SMS'andet hänförde sig tydligt till min
husvagn eftersom han tittade upp på vagnen, knappade och kollade
registreringsskylten, och knappade igen o.s.v. (liknande har hänt
många gånger men inte riktigt lika tydligt).

Observera att detta bara är exempel på just lindriga saker som
egentligen inte skadar direkt. I övrigt har jag ju utsatts för
betydligt mer förstörande och skadande saker , se länkar:

[...]

6 nov. 2008 06:20:032008-11-06
till
.
.

*** Länkstation vittnemohöst2008: Terroriserad >25 år av
smygfascister

.

Bokmärk!
Läs mer!
Skicka länkar till demokrater /humanister!

Också #1 - : http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/8e1bc132bae4f505/1ede670a2a854091#1ede670a2a854091

[...]

# UPPDAT => De försökte dra in mig i alkoholism mm... 080224
http://groups.google.com/group/swnet.juridik/msg/5e5ae4c29f443343

[...]

(Sociala domar och hittepådiagnoser) #99, 070717 (kompl 081104).
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/7bbf9184cc6db62c?hl=sv&lnk=st&q=teori+terror+Hittep%C3%A5diagnosen+paranoia+%22morgan+Ohlson%22#7bbf9184cc6db62c

S,T&T 9: Jakt med fällor

[...]

# Olaglig "vård", tortyr i Sverige 1 - 5. 080408
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/ed82d319bd91b9c1?hl=sv&lnk=st&q=Olaglig+%22v%C3%A5rd%22%2C+tortyr+i+Sverige#ed82d319bd91b9c1

# Brott & straff, värre än polismördare 1 - 6, 080729
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/fbaee4c237b01307?hl=sv&lnk=st&q=r%C3%A4tteg%C3%A5ngen+mot+%C3%A5terfalls-v%C3%A5ldt%C3%A4ckaren#fbaee4c237b01307

# Våldsideologin, Carlito... 1 - 5 samt om Pulsgeneratorerna, 080610:
[...]

smygfascisternas omdömeslösa pragmatism, 080209.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/ad48df59551a811b?hl=sv&lnk=st&q=Lynchning+-+det+v%C3%A4rsta+%C3%A5terst%C3%A5r#ad48df59551a811b

Uppdaterat /kollat hit ///
-------

.

[...]

# NYTT: Radikal politisk humor:
http://groups.google.se/group/swnet.juridik/browse_frm/thread/b8fb8a3896de4ad6?hl=sv#

.

.

# http://www.nodaddy.net/

.
.

----

morg...@passagen.se

oläst,
8 nov. 2008 03:37:032008-11-08
till
.
.

*** Terror eller bara retas lite #2

(Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster
marginal.)

Bokmärk och läs mer!

--- forts f.g inlägg...
Nu säger några av er ungefär: " - Men sånt där det bryr man sig ju
inte alls om. Sånt där smått, även om det sker 500 gånger. Det ska man
tåla."

__ Snäll övervakning, finns det?
(Notera åter att jag också utsatts för en lång rad reella övergrepp
som verkligen skadat mig och mitt liv som jag beskrivit på andra
ställen i tråden, se länkar). Flera tänker nu att alla sådana där
enkla traklasserier, de är ju helt ofarliga. Handlingarna att titta på
någon med kikare, stirra på någon eller tuta med en bil bara för att
störa är inte aggressiva handlingar. Ja, det är sant. Själva
handlingarna förefaller inte aggressiva, men visst reagerar man om
någon tutar med bilen mitt inne i skogen, dessutom just vid din
husvagn.

Det som är det obehagliga är bakgrunden. Upprepade, sådana här saker
händer omkring mig varje eller varannan dag ungefär. Budskapet är
ungefär att # "vi håller ögonen på dig, vi övervakar dig". Eftersom
jag samtidigt är # rättslös, # anstiftat misshandlad 2
tillfällen, # olagligt utkastad från 2 jobb, # blivit fråntagen
ett barn, # utkastad från AF, sedan # fråntagen alla former av
inkomster och numer på grund av detta # OCKSÅ NU ÄR HEMLÖS så blir
hela bilden sammantaget mycket påtaglig. Orskat av trakasserierna
lever jag ju, sedan många år ofrivilligt ett helt avvikande liv från
det som de flesta betraktar som normalt (trots att jag är frisk, inga
missbruk, bra utbildning etc.).

Skulle du acceptera att du bevakades och "testades" systematiskt och
dagligen på ett trakasseriliknande vis?

För mig som helt (fortfarande ofrivilligt och oönskat) genom ett
flertal brottsliga ageranden av tjänstemän och privatpersoner idag
lever ett så utsatt och udda liv så blir förstås dessa dagliga "test"
och trakasserier ungefär det samma som att dagligen spottas i ansiktet
och förnedras. De handlingar som vi strax ovanför konstaterade primärt
inte vanligtvis är att betrakta som aggressiva avser alltså egentligen
ständigt påminna mig om hela det övergrepp som jag utsatts för. De
handlingar som är iögonenfallande är alltså i sig själva inte
aggressiva MEN SYFTET OCH HELA AVSIKTEN MED DEM ÄR ATT AGGRESSIVT
PÅMINNA OM MAKTÖVERGREPP OCH FÖRNEDRING. Själva målet och syftet bakom
dessa handlingar är alltså i grunden aggressivt och återspeglar ett
maktfullkomligt och aggressivt tänkande riktat mot en person. Detta
jag utsätts för är samtidigt delar i en hjärntvättsprocess och förstås
också delar i en negativ och barbarisk människosyn.

----
Detta lockas ovetande människor att delta i under falsk förespegling
om att det är "oskadligt". Sakta sprider sig en aggressiv och negativ
människosyn som en mental dimma vilken avtrubbar demokratiskt tänkande
och leder stegvis in i en trångsynt, hjärntvättad omvärldsbild för
anstiftare och deras medlöpare. Olyckligtvis riskerar detta också leda
till en successiv spridning till omgivningen genom allmänt fördunklat
rättstänkande och aggressiv, fascistisk samhällsattityd.
----

Detta gör att ett omfattande men "snällt trakasseri" i själva verket
har en mycket starkt påverkande negativ effekt. Genom påminnelser och
mentala kopplingar som handlingarna avser återupplevs tidigare
mobbning och gamla övergrepp. Inte bara är genomslagskraften i mentala
budskap betydligt mer genomträngande än vad som vanligen utsägs,
dessutom refererar de "små trakasserierna" till tidigare mycket grövre
övergrepp vilket gör såväl allmän påverkan ock aggressivitet i
aktiviteterna långt starkare än vad som är explicit uttalat. ... att
vara påverkad eller förstörd av tidigare mobbning har ingenting med
"svaghet" att göra utan är en helt normal, mänsklig reaktion och kan
drabba såväl barn, kvinnor män och "macho-män" av båda könen och tar
då oftast formen av PTSD (post traumatisk stress).

V.v sänd länkar till demokrater /humanister.

M.v.h

[...]

Ärendet med över 54.000 läsningar (per okt 2008). Läs du också!

[...]

19 nov. 2008 07:14:472008-11-19
till
.
.

*** Test i något som inte finns #1
.

Bokmärk och läs mer!

För en tid sedan kom det till min kännedom att man alltså avsåg det
som jag utsatts för som ett psykostest. Åtminstone den delen av
trakasserierna efter 2003, detta är sanlöst.

Före min akademiska examen arbetade jag bl.a på SAABs flygdivision.
Flygmaterial testas hårt, men man har förstås inte råd att bryta
sönder tillverkade detaljer för att efteråt konstatera att "den var
godkänd men nu sönderbruten". Man skiljer alltså mellan förstörande
provning och oförstörande dito. En provning vara relevant eller som
man säger, både ha validitet (testa avsedda egenskaper och inte allt
annat) och reliabilitet (ge ett pålitligt svar angående den avsedda
egenskapen).

Det påstådda psykostest som jag utsatts för skulle kunna kritiseras på
många vis, men jag ska här skjuta in mig på 1 sak. Det är nämligen så
att det som det påstådda psykostestet gör testar personen i EN
SITUATION SOM INTE FINNS naturligt i någon människas liv. Jag ska
försöka förklara kort, hoppas det inte blir för kortfattat.

En människa kan utsättas för hårda prövningar i livet, som att man
själv eller anhöriga drabbas av:

#O, olyckor, sjukdom
#N, naturkatastrofer
#K, brott. våldsbrott, kriminalitet, krig

Dessa punkter har en viktig gemensam egenskap, nämligen att vi 1)
vet att de finns och 2) deras ursprung eller om det rör sig om
naturlig kaosalitet /slump som människor alltid, s.a.s normalt måst
hantera.

-------
__ Detaljgenomgång: #O, #N och #K
O) Olyckor vet man inträffar, bl.a pga av den så kallade mänskliga
faktorn eller av slump, statistisk otur. Sjukdom kan man drabbas av
och beror bara av ren otur, eller en okänd gen etc.

N) Vi vet att naturen är oss övermäktig. När det väl sker tsunamis,
jordskred, vulkanutbrott, översämningar mm, då är det för sent att
"gråta över spilld mjölk".

K) Människor hamnar i bråk. I nära 100% av fallen kan fienden
definieras. Fienden kan vara känd till utseendet, till namnet, genom
en uniform eller liknande. Eller så kan det vara så att man vet att
fienden kan vara klädd hur som helst.
--------

Under den omfattande terror seom jag har utsatts för under
"psykostestet" har jag bland annat attackerats genom och av.
#1 tjänstemän på helt olika myndighet, tid och plats och utan "normal"
koppling.
#2 genom att göras rättslös utsättas för olika brott av myndighet

1) Själva psykostestet omfattar alltså dels angrepp /attacker av
personer som synbarligen inte har någon kontakt med varandra
(samordnas bakom kulisserna och genom olaglig telefonövervakning av
ordensväsende, amatör-STASI). Sådana händelser är absurditeter tills
dessa samband kan fastslås.

2) Personen (jag) skrämdes, och skräms ännu i denna dag av
rättslöshet, utanförskap och att berövas lagstadgade rättigheter. Att
vara "totalt rättslös" är skrämmande just därför att Sverige påstås ha
rättstrygghet... därav skräms man av det extremt starka negativa
utpekandet som alltså är starkare än mot t.ex polismördare! Att vara
rättslös i Sudan eller Afganistan, det är normalt. Men, att vara
rättslös i en västeuropeisk, påstådd rättsstat, det är en mycket otäck
känsla. Plötsligt agerar samhället medvetet precis tvärt om mot alla
regler, normer och moral som annars uttalas. I ett "äkta demokratiskt
rättssamhälle" som Sverige officiellt påstås vara så är detta en
omöjlighet, en systematisk anomali riktad mot endast 1 person (åt
gången) är ett samhällets vansinne.

Båda föregående punkterna #1 och #2 råkar i princip endast spioner,
yrkesmördare och personer som ligger i fejd med t.ex en maffia eller
dylikt ut för. Men de vet ¨den andra sidan om att de befinner sig i en
faroson. Om vi nu håller oss i den riktiga världen, inte i Amerikanska
monsterfilmer så finns inga situationer som liknar både punkt #1 och
#2. Jag säger det igen: INGEN, INTE KRIMINELLA, INTE SPIONER, INGEN
RÅKAR UT FÖR SITUATION #1 OCH /ELLER #2. Vare sig för vanliga
människor, kriminella eller t.ex toppdiplomater. Att på detta viset
påstå att man prövar människors friskhet, mentala stabilitet etc.
genom att sätta dem i situationer som INTE FINNS är minst sagt
häpnadsväckande och sjukt.

[...]

26 nov. 2008 05:39:512008-11-26
till
.
.

Inflikning:

*** Rena Fina Falska Sverige

Riksdagskvinnan Cicilia Wickström rasar!

http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=1470933&isBlock=1

Roberto Saviano, 29 år måste fly! Han har skrivit en bok, som nu
gjorts film på som handlar om den Italienska maffian och HUR DE GÖR
för att "genomsyra" hela samhällslivet. Nu har han hotats till döden
av maffian.

Cicilia säger: "- Detta får inte ske på den Europeiska kontinenten."

Roberto har fått livvakter dygnet runt. Wickström har tagit
initiativet till en namnlista som skrivits under av hela
kulturdepartementet och lämnats in till Italienska ambasaden. På
listan skriver Wickström att ärendet Saviano visar att Italien inte
skyddar sin åsiktsfrihet.

Men vänta nu, vad händer då i Sverige? Den här nyheten bygger på en
hjärntvättsmetod vi kan kalla för RFFS (Rena Fina Falska Sverige) Vad
är det som händer här i Sverige och som Wickström struntar
fullständigt i? Medierna lyfte snabbt upp detta till en stor nyhet att
Italien är ett busland och hela attityden går ut på att Sverige är
helt "rent". Svenskar har rätt att vara sturska över det "rena fina
Sverige" och kacka på andra länder som inte sköter sig, men är det
sant att Sverige är så rent så en Svensk politiker kan huta åt
Italien!?

Wickström sa alltså att Saviano drabbas på följande sätt:

Han kan inte...
#1. gå ut
#2. köpa lägenhet
#3. ha arbete
#4. gå på resturang
#5. ha ett liv som andra 29 åringar

...alltså på grund av brott och hot han utsätts för av Italiens
maffia.

Mitt ärende här i Sverige är omfattande! Jag har terroriserats under
24 år och utsatts för minst omkring 200 BROTT AV MYNDIGHETER! Jag kan
inte heller göra följande...

#1. gå ut ...(göra ngt som kostar pengar) eftersom jag fråntagits
rätten att arbeta och alla former av inkomst i Sverige. Jag saknar nu
även bostad.
#2. köpa lägenhet - se #1
#3. ha arbete - det har jag som "svartlistad" hindrats effektivt i
Sverige
#4. gå på resturang - se punkt #1
#5. ha ett liv som andra 29-åringar. - Jag har ingenting av det som
andra friska, laglydiga 50-åringar utan missbruk har i Sverige. I 50-
års åldern ska man ha fixad ekonomi. Min ekonomi STÅR PÅ MINUS... OCH
JAG KAN INTE GÖRA NÅGONTING, mer än i vissa undantagsfall. ...och jag
är inte ensam i den situationen!

Skälet är att jag står under kraftig förföljelse av det Svenska,
ordensbaserade amatör-STASI, ett fascistisk-inspirerat nätverk. Är det
på något sätt mer allvarligt att vara rättslös i Italien än i Sverige?
Jag undrar....

OBS! Budskapet från detta amatör-STASI är otvetydigt. Jag får inte
berätta om det som jag är och har varit utsatt för under 24 år
eftersom jag då även vidare kommer att terroriseras massivt. Så kan
det bli oavsett vad jag berättar eller inte, inga garantier finns.
Situationen är exakt den samma. JAG FÅR INTE SÄGA SANNINGEN OM
SVERIGES MAFFIA! (det smygfascistiska amatör-STASI) Jag hotas inte
direkt till döden, men i Sverige är man slugare och låter i stället
folk bli hemlösa för att FRYSA IHJÄL. Knappast humanare eller finare
än Italiens maffia.

Så här går Svenska medier ut och berättar hur en Svensk, borgerlig
politiker rasar över orättvisa och yttrande-förtryck i andra
Europeiska länder, men tiger totalt när det gäller hemmaplan.
Hyckleriet i Sverige är totalt. Meningen är att du ska tro att Sverige
är helt rent, rättstryggt och hederligt land enligt principen Rena
Fina Falska Sverige.

Morgan Ohlson
# Berövad alla former av inkomster /bidrag sedan 2006-08
# Hemlös sedan 2008-07-01

Tidigare olagligt: # fråntagits 1 barn # fråntagits 2 olika jobb # 2
fall av anstiftad misshandel # grov trolöshet av fackförening #
förhindrats från arbete >10 år # utsatts för flera sekretessbrott #
Bevisat stått under olaglig telefonavlyssning # terroriserats med
pulsgenratorer ~1 år # Hotats av läkare att anta falsk Asperger-
diagnos # Skriftligt förtalats av Karlstads kommun.

.

morg...@passagen.se

oläst,
30 nov. 2008 05:26:302008-11-30
till
(Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster
marginal.)

.

*** Test i något som inte finns #2

.

_ Sunda prov eller test för slavar?
Andra tänkbara, lika galna test vore att:
# testa unga fotbollsproffs stabilitet genom att sparka av dem ett
ben!
# testa blivande yrkesmilitärer genom att de som test ska avslöja sitt
eget befäl som fientlig utomjording.
# testa blivande mammor genom att släppa av dem med helikopter i
mitten av Sjaunia (20 mil väglöst myrområde) utan utrustning och
karta.

...alltså att testa personer, vilket åtminstone är vad man säger med
ett test om inte återfinns inom normal "livs-sfär" för någon människa
är verkligen absurt.

Notera alltså att den psykostestning som vi talar om (och som jag
påstås utsatts /utsätts för) faktiskt dels förstör friska människor,
men också sänder mindre starka personer rakt ut i hemlöshet att frysa
ihjäl i någon snödriva. Detta är sanningen och detta är fakta som
ligger framför oss. Dessutom är detta omgärdat av en fullständigt
sanlöst massiv förnedring mot offret. Sannolikt förekommer att helt
friska och personer som skulle kunna fungera som friska, arbetande
personer i sådana här test slås ut, på en parkbänk förleds att börja
missbruk av etablerade missbrukare och möjligen t.o.m dör enbart pga
smygfascisternas nazi-darwinistiska fundamentalism. Jodå, "galna
talibaner" finns i olika skepnader, så även i Sverige bland etniska
Svenskar. Flera av dessa personer, alltså offren skulle varken besvära
dig eller någon annan vanlig person, men de kan förstås vara retsamma
t.ex för dåliga ledare.

__ Terrorisera en befolkning
Man kan också vända det så här. Föreställ dig att vi skulle testa hela
befolkningen med den här typen av absurda, icke existerande
situationer och att det skulle visa sig att t.ex 30% av alla friska
människor slås ut. Det är en rimlig siffra. Ska vi låta dem bli
hemlösa och frysa ihjäl då? Observera att jag analyserat den här
situationen betydligt längre än som får plats här och jag kan inte se
någon "frisk nytta" alls med den här sortens övergrepp. Jag förstår
att vissa menar att det finns djuplodande, fascistiska poänger, men
det köper inte jag. Sannolikt handlar detta om smygfascistiska
nätverk som hyllar sataniska ideal och sin rätt att "härska över sämre
människor", enligt deras synsätt.

Det saknar mening att försöka knäcka människor med uppgifter eller
attacker som inte har med deras uppgifter eller liv att göra. Provning
som innehåller aspekter eller dimensioner som helt saknas i en
människas liv är ondska, ren ondska och inte sund provning. Att t.ex
utforma ett test som blir svårare att klara för en intelligent person
än för en ointelligent (som inte inser angreppets omöjliga form) är ju
synnerligen absurt och liknar mer djävulsk ondska än övervägd kunskap.
Det handlar om en sorts hedniskt, omotiverat barbari för överhöghetens
egennytta. I det jag utsatts för finns flera angrepp som definitivt
inte stressar normal friskhet utan något annat...

----
JAG ANKLAGAR ETABLISSEMANGET FÖR ATT "ODLA SLAVAR"!
Med grund i de absurda och ologiska prövningar jag utsatts för (och
som jag vet förekommer systematiskt i Sverige) anklagar jag Svenskt
etablissemang , inte för att pröva människors friskhet eller normala
funktionalitet utan för hur goda slavar de kan vara åt en kaotisk,
paranoid och nyckfull elit. Endast i det perspektivet, att individen
ska vara den antidemokratiska elitens "lydiga redskap även för
kaotiska order" kan sådan absurd testning förklaras, men aldrig
accepteras!

Notera att undertecknad är utbildad organisationsvetare och att det
finns långtgående fakta bakom dessa påståenden som inte får plats här.
-----

Morgan Ohlson: Frisk, laglydig, ej missbruk och 19 års utbildning.

# Berövad alla former av inkomster /bidrag sedan 2006-08
# Hemlös sedan 2008-07-01

Tidigare olagligt: # fråntagits 1 barn # fråntagits 2 olika jobb # 2
fall av anstiftad misshandel # trolöshet av fackförening #
förhindrats från arbete >10 år # utsatts flera sekretessbrott #
kriminell utpressning av Arbetsförmedling # terroriserats med
pulsgenratorer ~1 år. # Hotats anta falsk Asperger-diagnos #

[...]

6 dec. 2008 04:52:052008-12-06
till

Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster
marginal.

*** Nya chocker om Sverige #1
.

Bokmärk och läs mer!

.

__ TerrorSverige ger sig inte!
Fortfarande idag utsätts jag alltså för dagliga provokationer,
trakasserier och övergrepp. Nyligen har alltså tingsrätten i Karlstad
manipulerat ärendet, splittrat det i smådelar, gått mot egna beslut
och slutligen "poff" så bara har de lagt ned MIN RÄTT TILL ENSKILT
ÅTAL. I pricip har alltså tingsrätten, genom rådman Jan Lindblad "bara
vägrat" fast förstås då agerat med flera märkliga turer och
trakasserier först.

Fortfarande utsätts jag alltså för daglig terror. Dels handlar det om
de tidigare nämnda pulsgeneratorerna som sänder olika typer av
mekaniska /ljudbaserade vibrationer. För enkelhet kan man säga att
dessa används med en terroriserande taktik med ömsom sövande
vibrerande pulser och stressande tekniker. Det finns två grundläggande
stresstekniker där den ena går ut på att man sänder en sorts mycket
otrevliga vibrationer samt en annan teknik som går ut på att man
sänder vibration, eller om det ska kallas "buller" så den går in mot
magsäcken och startar "mag-bubbel" som är mycket stressande... och
sova då är mycket svårt. Detta pågår varje natt.

__ Tjänstemannen, din chef och storebror
Samtal som demokratisk metod används ständigt ute i skolorna. Dialog
anses vara en av de grundläggande metoderna i demokratin. Samtalet
bygger på tanken att man visar varandra respekt och berättar för
varandra vad man tycker och försöker lösa eventuella problem.
Uppenbarligen är det så att vissa barbarer, här i vår tid inte
begriper att varje person, vid eventuella konflikter alltid FÖRST
MÅSTE FÅ EN SERIÖS CHANS ATT FÖRSTÅ VAD ANDRA MÖJLIGEN SER FÖR PROBLEM
I EN VISS SITUATION. Vi har olika syn på livet och det som är
självklart för den ene, t.ex total öppenhjärtlighet, som andra kan
uppfatta som "kverulans"... det MÅSTE KOMMUNICERAS.

Föreställ dig följande skillnad: Andersson kommer till familjerätten
och tänker att myndigheter är service-instanser för folket. Samtidigt
sitter en familjerättssekreterare där och tycker att socialtjänstemän
är "föräldrar" (chefer eller mentorer) för omogna undersåtar. Dvs att
kollissionskursen är helt uppenbar från början. Andersson blir sur om
socialtjänstemanen är "jobbig" medan socialtjänstemannen själv är helt
bestämd över att: " - Om Anderson "surar" då tar jag barnen ifrån
honom /henne." Båda tycker den andre är en idiot, men i själva verket
handlar det om en ideologisk skillnad som är så stor att den nästan
blir en fråga om "religionsfrihet" om vem som ska niga och bocka för
vem!?

__ Samtal, en grundpelare i demokratin
Att först lyncha folk och sedan, eventuellt i framtiden berätta vad
fan det är fråga om... det ligger på lägre nivå än grottfolk. Lagarnas
poäng är trots allt att alla ska ha en chans, men de gäller ju
uppenbarligen bara för vissa Svenskar. Även Svenska
domstolsförhandlingar har, vad man kan uppfatta en något mer
samtalande form än t.ex domstolar från filmvärldens amerikanska
förebilder.

Någon gång i historien hörde jag att man i Sverige är mycket hårda mot
personer som "ramlat utanför ramarna". Men, jag kunde väl inte tror
att man skulle rikta terrormetoder mot enskilda, laglydiga, hyfsade,
normalt uppfostrade och välutbildade friska Svenskar! ...men det är
exakt vad som sker! Inte bara mot mig, jag vet flera andra fall, över
tio faktiskt som inte är kända från media. Det framgår inte bara i
detta ärendet utan även tydligt när man sida vid sida jämför olika
grava Svenska "socialskandaler". Det handlar i princip alltid om att
samhället, dvs det tysta etablissemanget genom amatör-STASI mer eller
mindre öppet och explicit attackerar, eller gillrar fällor för offren
via olika myndigheter. I de sociala avrättningarna slängs slutligen
personerna helt ut ur alla system. (se länkstation om sociala
avrättningar)

__ Pedagogik för hundar
Jag har på några andra ställen på senare tid nämnt hunddressyr-
programmen på TV. I flera olika program, både specialprogram och även
Svenska kafféprogram har vi kunnat se hur hundexperter lär hundar rätt
sätt och ibland att veta hut. I ett amerkanskt program kan vi se något
som liknar beteendeträning (behaviorism), i ett engelskt hundprogram
har vi sett en mer, just dressyr eller "uppfostringsliknande metod"
och i Svenska program har visats en mer vardaglig
tillrättavisningsmetod. Att jag nämner det här beror på det att
samtliga dessa hund-program bygger på att man samspelar MED hundarna
och någon terror mot hundarna förekommer inte. Dels fungerar det att
träna hundarna utan terror. All modern pedagogik visar att positiv
förstärkning, alltså uppmuntran och belöningar fungerar betydligt
bättre än straff. Dels skulle förstås ingen våga sända djurplågeri på
TV.

__ Bevis för sadistisk terror
Poängen att nämna förebilder för demokratisk metod i skola och normal
samverkan och tillrättavisning av hundar gör jag förstås för att
jämföra med den attityd som visas "socialt avrättade", sådana som mig
och tyvärr, ganska många i Sverige.

Hela den process som jag nu gått igenom sedan slutet av 90-talet
(mobbning tot. ~24 år) ser alltså ut på ett helt annat sätt. Något
förenklat kan man säga att principen som man använder i Sverige går ut
på att man först "avrättar personen socialt" (se länkar) och tvärs
igenom hela förloppet använder aggressiv mobbning i olika former.
Sedan slängs personen ut ur alla olika system, Arbetsförmedling, soc
och görs rättslös. Om personen fortfarande efter denna avrättning
"står upp" då kräver man att personen ska fylla en viss exakt
"trångsynta mall" för att få återgå till livet.

Något vanligt liv talar vi inte om, bara ett delvis vanligt liv
eftersom offret i flera fall hålls rättslös lång tid efteråt.
Sannolikt, baserat på hur systemen ser ut hålls sannolikt även friska,
inte bara knarkare och missbrukare i total rättslöshet halva sina
liv... idag! ... nu här i Sverige! ...forts.

Morgan Ohlson: Laglydig, frisk, ej missbruk och 19 års utbildning.

[...]

Skriftligt förtalats av Karlstads kommun. Tot cirka 300 lagbrott och
2000+ terrortillfällen.
.
.

morg...@passagen.se

oläst,
13 dec. 2008 05:30:592008-12-13
till

[...]

*** Nya chocker om Sverige #2

.

Bokmärk och läs mer!

.

forts från Nya chocker om Sverige #1 --- Detta är också skälet till
att det extremt pennalistiska systemet kan hållas under absolut
tabubeläggning. Omkring detta är det tyst som i graven och det är
farligt att tala om det här. Detta är en del av vår tids
smygfacsistiska ersättning för 1900-talets rashyigeniska
tvångssterliseringar. Den där exakta mallen som offret efter
avrättningen ska fylla, som nändes i förra inlägget har ingenting med
lagar och vanlig moral att göra. Nej, de kraven man ställer är att
offret ska förnedras omfattande och fylla långt striktare, nästan
religiös-fundamentalistiska ordens-baserade mallar. Möjligen
föreligger vissa regionala variationer. Offren ska oftast vara
underdåniga, tiga om övergreppen, tacka och bocka för allting och
ständigt ta skit och glåpord. Etik, moral och alla former av
demokratiskt rättvisetänkande saknas totalt. Förnedring är
modellen...

Särskilt ska då offren efteråt också terroriseras kraftigt om de, som
jag gör nu, berättar om det som de utsatts för. Pennalismen är totalt
tabubelagt och att berätta är farligt. Denna terror mot vittnesmål
avser dels leda offret in i en hjärntvätts-regression och dels ska
vittnesmålen hemlighållas för att inte tabubeläggningen omkring
smygfascistisk rashygien ska raseras.

__ Svenskar stenar islamistisk fundamentalism i glashus
Här talar vi inte om smygfascism. Här handlar det om fullt utvecklad
anarkistisk - fascistisk pennalism med en SVENSK NAZISTISK MÄNNISKOSYN
SOM ÄR PRECIS LIKA ILLA SOM DEN SOM LIGGER BAKOM ISLAMS DÖDSDOMAR
GENOM STENING.

-----
Betänk att dessa islamska religiösa domar bespottas i Svenska media i
princip varje vecka genom någon nyhet. Samtidigt, vilket hela Svenska
samhället tiger totalt omkring sker helt omotiverade "sociala
avrättningar" (under omfattande förtal). I dem förnedras personer i
årtionden eller till och med blir hemlösa och går sin död tillmötes,
ihjälfrusna på en lastbrygga eller bakom en container. Det som sker
öppet i islam sker under dödstystnad i Sverige och skillnaden i övrigt
är inte särskilt stor.
-----

Fyller offret inte exakt den mallen anstiftarna anger, eller inte ens
förstår hur de petimeter-utformade kraven ser ut... då slås offret ut
för att frysa ihjäl ute i snön! Detta är fakta... tyvärr. Så här
fungerar den Svenska kedjebrevs-hot-modellen. Det är helt enkelt så
här många av Svenska utslagningar går till i praktiken, med vissa
variationer förstås. I den här modellen använder man den ena
aggressiva metoden efter den andra. OFTAST helt oprovocerat från
offrets sida.

# Pennalism: I form av förtal, trakasserier, angrepp.
# Myndigheter: Uteslutning, avancerade angrepp under fullständig
rättslöshet.
# Lögner för att dölja och lura: Upprepat har jag hört påståendet att
"du får väl stå på dig" men det är inte sant, för om man gör det, och
jag har gjort det i flertalet tillfällen... då kallas man "paranoid"
och körs rätt och slätt över ändå.
# Förklaringar: Noll, ingenting... bara lögner, förtal och hot.
# Samverkan /dialog: Noll. Som föregående.
# Förebilder: Både ja och nej. Jag har fått förebilder utpekade för
mig som definitivt haft sämre moral, mindre hederlighet etc. än vad
jag haft i mina sämsta stunder.

__ Hur ondskefulla är Svenska sociala avrättningar?
När man jämför de metoder som används mot "socialt avrättade" gentemot
normala demokratiska metoder då syns helheten tydligt. Alltså, mycket
förenklat, men tydligt. Pedagogiska metoder i skola och i hund-dressyr-
TV då finns olika grad av dialog, former för samverkan med elever
respeketive husdjur. För några år sedan, i Göteborgstrakten framkom
att en hund-tränare inom Brukshundsklubben vid enstaka situationer gav
hundar ett eller möjligen ett par piskrapp. Denne hund-tränare
"hudflängdes" i media under flera veckor.

Både elever och husdjur visas respekt, det är man skyldiga till.
Socialt avrättade MÄNNISKOR talar man inte ens med. Socialt dömda de
både implicit och explicit genom bemötandet visas ingen vardaglig
respekt, det är inte bara noll utan ofta direkt aggressivt och
nedlåtande. Ren våldsideologi. Detta har jag flera bevis i form av
telefon och mötesinspelningar på. Aktivt "utslagna" tilltalas inte på
normalt sätt och deras människovärde sätts till noll, eller näst
intill. Mot socialt avrättade använder man uteslutande aggressiva,
attackerande metoder med förnedring, lögnaktiga utpekanden, övergrepp,
anstiftad rättslöshet och alla tänkbara pennalistiska mobbnings-
former. Om du nu tror att jag överdriver så är det faktiskt så att
socialt avrättade INTE I NÅGON DEL BEMÖTS MED RESPEKT! De bemöts med
en våldsideologi här i dagens Sverige.

Hundar, andra husdjur och barn vill man utveckla och utbilda. Man
visar dem respekt, man vill dem väl och använder demokratisk-baserade
metoder. Så gör man faktiskt med både barn och husdjur som man vill
väl. På omvänt sätt kan vi tydligt, genom de metoder, värderingar och
attityder som används mot "socialt avrättade" se och förstå att det
inte på något vis finns välvilja bakom. Avsikten är INTE ATT "RÄTTA
TILL" socialt avrättade... Om det förelegat en uttalad
"tillrättavisning" hade det åtminstone kunnat utgöra en begripligt,
dock ej acceptabelt mål eller syfte bakom. ... men inte ens ett sådant
mål om "tillrättavisning" föreligger således.

[...]

Skriftligt förtalats av Karlstads kommun. Tot ca 300 lagbrott och över
2000 terrortillfällen.

------------------
Ärendet (Detta) med över 60.000 läsningar (per dec 2008). Läs du
också!

Om du vill Googla länkstationen:
"Morgan Ohlson" vittnemohöst2008

Mest lättläst(?)

morg...@passagen.se

oläst,
16 dec. 2008 07:14:302008-12-16
till

Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster
marginal (options => tree)
.
.

*** Nya chocker om Sverige #3

.

Bokmärk och läs mer!

__ Omskolningsläger på "hemmaplan"
Detta är en mycket betydelsefull del för att förstå vad som egentligen
händer. Ingenting i den behandling som jag har utsatts för handlar om
att "rätta till en dålig person". I så fall borde det ju föreligga
pedagogiska och respektabla metoder, eller hur!? Tvärs om har flera
personer givit tydliga signaler om att jag gott och väl är en fullt
fungerande person. Tyvärr, kan man faktiskt säga har flera personer
genom årens lopp behandlat mig rättvist och då själva drabbats av
trakasserier eftersom jag och andra "socialt avrättade" inte ska ha
någon rättvisa, vi ska terroriseras oavsett hur diplomatiskt
storebröder har uttryckt sig.

I samma ögonblick som man på det här sättet behandlar människor sämre
än husdjur far demokratins ideal all världens väg. Rättsstaten
upplöses i tunn rök. Tal om lag, ordning och rättvisa skingras framför
våra ögon. Varför gör man då så här när påstådda motiv endera är grova
lögner eller uppenbart inte ens existerar?

Exakt varför kan nog ingen svara på. Men, uppenbarligen kan man
"uppfostra" hundar och barn med klok pedagogik, men det tysta
etablissemanget klarar inte det gentemot andra normalintelligenta
vuxna. OBS! Av någon anledning vill man, i dessa fall inte ens
försöka! Skälen till detta kan vara att man vill:

# agera lömskt och hotfullt för att sätta skräck i folk
# vara sadistiska och föra över detta till unga i samhällseliten
# bevara gamla traditioner som effekt av "ett sjukt system"
# slå ut "obekväma" personer (för att bokstavligen frysa ihjäl dem)
# odla egen, intern macho-mentalitet som del av sjukdom
# motverka eller påverka demokratin för andra fascistiska motiv

Rent allmänt kan man konstatera att den enda metoden man möjligen
skulle kunna se likheter till är så kallad "avpersonifiering", en
totalt person-utraderande hjärntvätt som sker mot t.ex USA's soldater
under grundutbildning. Den pedagogiken avvisas emellertid totalt inom
Svenska försvaret eftersom den samtidigt utraderar delar i individens
personlighet som är till nytta både senare i livet och t.ex moralisk-
problematiska strids-situationer. Metoden anses också allmänt ovärdig.
Den som nu reflekterar omkring det jag skriver ser att det framkommer
en sorts "omskolningsläger", här mitt inne i vardagslivet i Sverige
mot socialt avrättade. Endera anpassar de sig och finner sig i den
demokratiska rätts-staten Sveriges (extremt tabubelagda) ideologiska
omskolning eller så riskerar de, i liknande stil som Sovjetiska Gulag
att frysa ihjäl under det att de värst utpekade varken får husrum
eller mat när termometern går nedemot minus 20-graders-strecket. Den
som nu reflekterar inser att denna gruppen "socialt avrättade"
värderas lägre än kriminella, lägre än mördare, LÄGRE ÄN HUSDJUR...
och faktiskt betraktas som "värdelösa" och redan "avskaffade".

__ Chockerande
Då jag nu är hemlös har jag mer kontakt med ett par släktingar än
tidigare. En av dessa har visat på ett mycket provocerande och
trakasserande beteende. Den här släktingen visar i avgörande delar
samma taktik (samma taktik, men ej samma syfte) som den kvinna som
2002 genom att vända på en kondom lurade på mig ett faderskap.

De båda personerna visar så liknande taktik att det faktiskt
förefaller som att de har "gått samma kurs". Kvinnan som lurade på mig
barnet 2002 visade också tydligt att hon visste att jag kunde komma
att luras bort, citat:
" - Du kan komma att inte alls få vara med på det här barnet" (se
länkstation)
Denna kvinna var också under den period jag kände henne systematiskt
utstuderad i bråk, provokationer och elakheter.

Den släkting som jag nu har kontakt med visar också påfallande
aktiviteter runt den sociala avrättning som jag tidigare gått igenom.
Fakta är att den personen framstår som en av de allra mest aktiva och
djävliga i sammanhanget. På så vis framstår det i dag, på tunga och
ett flertal betydelsefulla indicier (även vissa bevis) vara så att
släktingen och kvinnan som lurade på mig barnet 2002, att de båda
VERKLIGEN HAR GÅTT SAMMA KURS I PERSON-UTRADERANDE TERROR. Okej,
kanske har de inte gått en kurs, men ändå tagit del av samma
rekommendationer, samma idéer och tips om hur man ska terrorisera en
socialt avrättad. Bakom finns en utstuderat jävlig metod som personer
knappast skulle anta utan tips eller rekommendationer från samma
källa. Detta är en ganska ny insikt även för mig, men den beskriver
hur även de värsta djävligheter i Sverige genomförs så organiserat att
det sker exakt lika, gång efter gång vilket naturligtvis måste bero på
omfattande organisation och planering bakom.

__ Stort politiskt intresse - Noll insikt!
Att på det här sättet åter igen dras in i en sorts noga planerade och
"utbildade trakasserier", denna gång från en släkting har känts både
chockerande och kusligt. Hur utsuderat fascistiskt är Sverige
EGENTLIGEN? Hur organiserad är smygfascismen? På den sista frågan kan
jag påstå, om man ser till hur omfattande smygfascisterna kan nå,
komma åt eller kontrollera ett visst offer inom landets gränser så är
organiseringsgraden någonstans mellan 90 - 99,5%. Om någon skulle ha
berättat det här för mig för 10 år sedan, utan närmare ingående
förklaringar så hade jag sannolikt inte trott på det alls.
Olyckligtvis, baserat på egen erfarenhet så vet jag idag att detta är
en mycket tragisk, men också lika definitiv sanning om dagens
Sverige... ett land som bakom kulisserna döljer omfattande saker som
de allra flesta inte ens är i närheten av att begripa vidden av.

Vänligen: Sänd länkar till äkta demokrater och humanister!

[...]

------------------------

Ärendet med över 60.000 läsningar (per dec 2008). Läs du också!

Om du vill Googla länkstationen:
"Morgan Ohlson" vittnemohöst2008

--------------------------
.

morg...@passagen.se

oläst,
18 dec. 2008 07:06:462008-12-18
till

Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster
marginal (options => tree)

.

*** Polisanmälan i 10 delar

Bokmärk och läs mer!

.

Jag har nyligen (Rek. brev 20081211) lämnat in en polisanmälan och
avser publicera den här. Nu undrar kanske någon varför man lämnar in
en polisanmälan när man påstår att man är rättslös. Då ska ju
polisanmälan ändå inte få någon effekt.

Någon "effekt" kanske anmälan inte gör hos polisen. Först är det ju så
att det är en princip. Om Sverige är en rättsstat, då ska en
polisanmälan om grova och /eller omfattande brott få konskvenser. Om
man inte tror, eller kanske t.o.m känner sig säker på att en anmälan
inte kommer att få några effekter, ja då kan det vara betydelsefullt
att dokumentera hur myndigheten faktiskt hanterar den. Slutligen vet
man inte heller hur en anmälan bemöts förrän den inlämnats och fått
den handlagd.

Den aktuella anmälan i 10 delar avser dels tidigare händelser men
också nyare som inte på något sätt har anmälts tidigare. Observera
också att man som medborgare inte alls behöver göra anmälan till någon
"juridisk skönhet" eftersom det är polis och åklagarens uppgift att
läsa den som den är skriven och omtolka den till ett adekvat juridiskt
perspektiv.

Polisanmälan kommer att publiceras här och avsikten är också att följa
upp den med polis och åklagares beslut. Därefter kommer "Nya chocker
om Sverige #4".

.

[...]

Detta ärendet med över 60.000 läsningar (per dec 2008). Läs mera du

morg...@passagen.se

oläst,
18 dec. 2008 07:07:562008-12-18
till

DEL 1. Polisanmälan mot Arbetsförmedlingen i Göteborg och Karlstad

maktmissbruk
demokratibrott
utpressning
anstiftan till utpressning
sekretessbrott

AF Göteborg
I samband med Arbetspsykologisk utredning 2004 slarvade AF bort den
journal som de egentligen alderig borde ha fått. Ingrid Ahlénius.
Därefter begärde AF, utan klients godkännande ny journal av läkare.

I flera omgångar vägrade AF Göteborg att ge insyn i eget ärende och
blockerade medvetet andra data än de införda i databas, trots upprepad
skriven begäran. Däribland finns ett mottagningsbevis där tj.m Tony
Tiveskog vägrade att medge insyn i ärendet och hänvisade endast till
databas. Mottagningsbeviset som visar på denna vägran finns kvar.

Det föreligger i en läkarjournal ett skriftligt vittnessmål om att
läkare och Arbetsförmedling haft ej godkänd kontakt och att AF agerat
utan klientens (undertecknads) godkännande.

AF i Göteborg har genom tj.m Mats Åberg mot uppgörelse lurat MO till
en aktivitet med hemlighållna, juridiskt bindande avsikter.

AF Karlstad
Trakasserier i samband med inskrivning. Fredrik Klingestad (Nu
specialhandläggare, Östersund)

Vägran att hantera arbetgivares konfrontation mot undertecknad. Detta
ledde till att Arbetsgivare senare, helt utan rimliga motiveringar
sparkat MO från anställningen. Ansvariga: Fredrik Klingestad, Peter
Heidkamp, Göran Person (chef AF) och Sundell, LAN.

I samband med julen 2006 organiserat utpressning mot MO där
undertecknad skulle luras /tvingas att skriva under en förlikning där
MO skulle hållas ansvarig och med personlig förlust som följd.
Totalbeloppet avsåg >60.000 kronor. Utpressning har tills nov 2008
vållat undertecknad ekonomisk skada om minst (preliminärt) 240.000
kronor och därtill omfattande lidande. Utpressningen som förstås
skedde i olaglig samverkan mellan Karlstads kommun, Jusek och
Arbetsförmedling i Karlstad. Anstiftan till nämnda utpressning.
Inblandade tjänstemän vid arbetsförmedlingen: Göran Persson (Nu
länsarbetsdirektör i Dalarna), Peter Heidkamp (Nu chef vid AF-
Hagfors), Nisse Karlsson, handläggare.

När MO ej undertecknade förlikning med kommunen vägrade också AF i
Karlstad utlovad åtgärd och handläggning. Ansvariga: Peter Heidkamp
och Nisse Karlsson.

I samtal med tj.m Johan Bissman har denne framfört ett antal
utpressningsliknande och synnerligen kränkande förslag, tydligt
avvikande från Arbetsförmedlings gängse skyldigheter och klientens
rätt. Dessa skulle tvinga undertecknad till vissa boendeorter och som
ej hörde samman med vanlig lag eller normal jobbsökning /jobbflyttning
under våren 2007.

Morgan Ohlson

morg...@passagen.se

oläst,
19 dec. 2008 05:48:002008-12-19
till
.

DEL 2. Polisanmälan mot Karlstads kommun

förtal (även skriftligt i officiell korrespondens)
maktmissbruk
ogiltigt avsked, enligt avtal
uppsåtligt brott mot anställningslag samt avtal
utpressning
anstiftan till utpressning
tjänstefel
brott mot socialtjänstlagen

I samband med en anställning i form av ett plusjobb våren 2006
arrangerade flera tjänstemän
så att undertecknad tvingades bort från arbetet redan efter den 3'e
arbetsdagen. Per-Anders Bergman. Göran Schödén och Bengt Libäck.

Före avskedet krävde Libäck hemliga, privata samtal. En uppgörelse om
omförhandling av arbetsuppgifter har i praktiken vägrats av Kommunen
och Jusek i samförstånd. MO har förtalats i kommunens öppna brev.
Kommunen har framfört att MO skulle vara farlig och hotfull mot annan
personal men inte ett enda bevis eller vittnesmål har framförts om
detta. Kommunens skyddsombud har vägrat besvara kontakt /begäran om
utredning angående psykisk arbetsmiljö.

I samband med avsked har kommunen vägrat bemöta skrivelse om hotfull
arbetsmiljö och att kommunen även vägrade uppgörelsen om omförhandlade
arbetsuppgifter.

I december 2006 deltog kommunen tillsammans med Arbetsförmedling och
Jusek i en utpressning mot MO. Kommunen kan ha varit anstiftande.

Sedermera gick undertecknad till socialkontoret sommaren 2007. I
kontakten med
socialkontoret har flera tjänstemän på handläggarnivå, på
gruppchefsnivå och på avdelningschefsnivå
# ljugit om lokala regler
# vägrat delge fakta om lokala regler (som de troligen lögnaktigt
fabricerat)
# vägrat rådge och handlägga ärendet.

På grund av socialkontorets lögner och vägran blev MO hemlös från
080701.

Morgan Ohlson

morg...@passagen.se

oläst,
20 dec. 2008 08:12:082008-12-20
till
.

DEL 3. Polisanmälan mot Jusek

upprepad trolöshet mot huvudman
upprepad grov trolöshet mot huvudman
utpressning
anstiftan till utpressning

Jusek med ombudsman Jens Jansson, tidigare förhandlingschef och
nuvarande förhandlingschef.

Göteborg 2001: I samband med uppsägning baserad på ett antal lögner,
manipulationer och angrepp mot MO vid Folkuniversitetet i Göteborg
vägrade Jansson och Jusek att utreda detta och tog, på helt lögnaktigt
sätt arbetsgivarens parti.

Karlstad 2006-2007: I samband med uppsåtligt, olagligt avsked från
Karlstads kommun 2006 i lång rad punkter gjort sig skyldiga till
nämnda brott. Ombudsman har dolt fakta, vägrat agera angående
uppgörelse mellan MO och kommunen samt hemlighållit Jusek
ställningstagande i ärendet vilket också påverkat klientens situation
negativt.

I december 2006 deltagit i och möjligen anstiftat den utpressning som
skedde i samverkan mellan Karlstads kommun, Arbetsförmedlingen i
Karlstad och Jusek.

I flera fall påstod Jusek att centrala förhandlingar skulle upptas
redan under hösten 2006. Sedan påstod Jansson att förhandlingar
pågick under våren 2007. Under våren 2007 började Jansson undfly alla
möten, epost och telesamtal från MO varpå det framkom att centrala
förhandlingar med organisationen Kommuner och Landsting startades
först på försommaren 2007. Då hade alltså Jansson ljugit om att dessa
pågått sedan hösten 2006, dvs både dolt och ljugit om detta i cirka 8
månader.

Morgan Ohlson

.

morg...@passagen.se

oläst,
22 dec. 2008 04:50:582008-12-22
till
.

DEL 4. Polisanmälan mot Åklagarämbetet i Karlstad

Oskälig stämning
Anstiftan till mened
Mened

I målet B 5185-07 har åklagarämbetet i Karlstad stämde undertecknad
trots att:

1) Det har ej styrkts att brott har begåtts. Inga fysiska bevis, foto
eller ens skatterättsligt hållbara bevis har presenterats.

2) Vittnessmålen anger var för sig helt motstridiga uppgifter både
avseende A) huruvida något brott alls har skett, B) om det
förelegat någon skada alls för anmälaren samt att C) inget vittne
länkar samman MO ens med den skada som påstås föreligga (men ej
bevisats) av anmälaren.

Det finns helt enkelt inte i någon del grund för ett åtal.

Någon har anstiftat detta. Det kan vara åklagarämbetet.

Morgan Ohlson

morg...@passagen.se

oläst,
24 dec. 2008 07:56:502008-12-24
till
.

DEL 5. Polisanmälan mot Robert Renberg

Anmälan avser:

Misshandel
Mened
Förtal
Olaglig samverkan /anstiftan med /tillsammans med åklagarämbetet

I målet B 5185-07 har en person vars namn åklagaren angivit som Robert
Renberg vittnat mot undertecknad. Renberg som påstås vara vittne till
de påstådda händelserna i målet överföll (misshandlade) undertecknad,
vilket sedan helt utan laga grund kallats "medborgares gripande" trots
att inte ens brott bevisats föreligga.

Personen som gjorde överfallet kan vara Robert Renberg (åklagarens
vittne), men angriparen var påfallande lik en annan, för undertecknad
känd person. Det föreligger viss risk att Robert Renberg inte ens är
rätt person som åklagaren uppgett.

OBS! Då jag pga hemlöshet f.n ej har tillgång till
undersökningsmaterialet vill jag reservera mig för att jag kan ha en
felaktig bild av vittnets exakta namn. I undersökningsmaterial
förekommer emelertid bara en privatperson som vittne och som också
gjorde, det som åklagaren kallar ”medborgares gripande”.

Renbergs vittnesmål beskriver ej den skada som målsägaren (påstådda
offret) anger i åtalet
Andra vittnen anger också en helt annan skada. Inte heller de
överenstämmer med målsägarens anmälan.

----------
Tillägg f webpublicering: I samband med inlämnandet av anmälan
dubbelkollades namnuppgiften med tingsrättens databas som alltså
bekräftat namnet Robert Renberg.
----------

Morgan Ohlson

.

morg...@passagen.se

oläst,
25 dec. 2008 17:51:272008-12-25
till
.

DEL 6. Polisanmälan mot vittnande polismän

mened
anstiftan till mened (med påstådda vittnet: Robert Rehnberg alt.
åklagaren)
anstiftan till misshandel
uppsåtligt, olagligt ingripande

I målet B 5185-07 har polismännen angivna i undersökningsmaterialet
genom lögner, vilka bland annat visar sig i att samtliga påstådda
vittnen ger var sina och helt olika uppgifter.

Inget av vittnena anger eller vittnar om det brott som sedan
målsägaren påstår skulle ha skett.

Slutligen finns inga bevis alls i målet som visar att det påstådda
brottet ens har skett mot målsägaren.

I samband med gripandet utsattes MO för kränkande förhör vilket
tydligt visade att polismännen hade kunskaper om MO's personliga
förhållanden vilket under normala förhållanden är omöjligt. Detta
visar att det åtminstone i några delar var ett planerat, arrangerat
gripande baserat helt på omfattande trakasserier.

I situationen måste, logiskt sett en planlag anstiftan (i förväg,
eller i stunden) bakom händelserna och där polismännen alltså deltog
som "skådespelare" och utövade ett falskt, lögnaktigt polisarbete.

Morgan Ohlson

.

morg...@passagen.se

oläst,
27 dec. 2008 04:53:452008-12-27
till
.

DEL 7. Polisanmälan mot läk. Mikael Hasselgren, vårdcentralen
Planeten, Karlstad

Sekretessbrott
Brott mot patientlagen
Demokratibrott - försök att dölja fakta från "klient"
Förtal

I samband med besök hos vårdcentralen Planeten, Karlstad 2007 erhölls
en remiss. I remissen har läkare Mikael Hasselgren bifogat en särskild
anteckning som hölls dold från journalen. I journalen /remissen
framhöll läkaren att meddelandet till remitterad instans ska
hemlighållas från "patienten", dvs undertecknad.

I remiss och journal framställer även läkaren grovt osanna uppgifter.

Vid försök att få kontakt med läkaren via vårdcentralens växel uppstår
tvivel från växelns sida huruvida Hasselgren över huvud taget har
uppdrag där, om han innehar funktion som läkare och vilken funktion
han har inom vården i Karlstad.

Morgan Ohlson

.

morg...@passagen.se

oläst,
29 dec. 2008 08:03:362008-12-29
till
.

DEL 8. Polisanmälan mot tingsrätten i Karlstad,
Värmlands tingsrätt och lagman Jan Lindblad.

Tjänstefel
Uppsåtligt obstruktion av rättsärende
Maktmissbruk genom förhindrande av enskilds rätt till enskilt åtal
(avseende brottmålsdel)
Grov oskicklighet

Avser målnummer
T 1029-08
B 491-08
T 3933-07

Tjänstefel, hindrande av rättsskipning eller liknande avseende att
lagman har hindrat ärende.
Dessutom agerat i strid med eget taget beslut. Då omfattande
komplikationer uppstod pga av uppdelade målnummer visade rådmannen
ingen vilja att lösa upp situationen konstruktivt utan tycktes i
stället ”blockera” hela det ärende och brottmål som det i praktiken
rör sig om.

I ärendet som inlämnades hösten 2007 har lagman Jan Lindblad:

#1. hindrat och försvårat kompletteringar av ärendet
#2. kompletteringar har försvårats /hindrats även då uppgörelse om
sådan förelegat.
#3. omfattande komplicerat målet genom att gå mot eget beslut och på
så sätt tvinga fram att målet dels #3A splittrats på flera
målnummer, #3B genom manipulation förhindrat och vägrat undertecknad
att framställa ärendet som enskilt åtal (brottmål). Konkret genom att
upprepat förvilla och i praktiken förhindra komplettering av
brottmålsdelen samt #3C genom sin manipulation framställt ärendet
som att det är målsägaren som agerat felaktigt (förvirrat) emedan
samtliga komplikationer i ärendets hantering till 100% beror av
lagmannens manipulationer och eller avsaknad av för yrket nödvändig
kompetens.
#4. På begäran har tingsrätten vägrat att klarlägga /besluta om vilka
målnummer som ursprungligen (våren 2008) skulle hållas öppna för
vidare kompletteringar

Lagmannens agerande har, trots att målet avser ett flertal grova brott
genom sitt agerande påverkat det så att det i praktiken helt eller
delvis hindrats ansökan.

Genom att Tingsrätten sedermera har avslutat alla delar av målet som
avsett just enskilt åtal (brottmål) har man helt obstruerat Morgan
Ohlsons lagstadgade rätt att framställa enskilt åtal så som denne
avser. Detta framgår också genom att man avslutat enskilda åtal men
låtit ett av sina skapade målnummer för tvistemål kvarstå.

Morgan Ohlson

.

morg...@passagen.se

oläst,
31 dec. 2008 06:04:272008-12-31
till
.

DEL 9. Polisanmälan mot Folkuniversitetet Göteborg

Översiktlig brottsbeskrivning:
Undertecknads 5 huvud-arbetsuppgifter förvrängdes uppsåtligen av
arbetsledning för att omöjliggöra arbetets utförande. Avdelningschef
Egon Andersson till och med beordrade arbetssätt som stod i strid med
Folkuniversitetets interna direktiv just för att skapa omöjlig
arbetssituation för undertecknad. I ett möte med ekonomi och tillika
personalchefen Lars-Åke Lagerkvist skrek och spottade denne
undertecknad rakt i ansiktet, så högt att personer på utsidan om
skyddsklassad, stängd dörr uppfattade att deras arbete stördes. Det
var meningen att jag skulle misslyckas i samtliga arbetsuppgifter.
Detta användes sedan som skäl för arbetsgivaren att bryta
undertecknads anställning.

Facket, ombudsman Jens Jansson, Göteborg vidtalades om uppsåtet men
Jusek vägrade, trots begäran att utreda, förhandla saken eller på
annat sätt agera adekvat i frågan. Se anmälan mot Jusek.

På grund av fackets trolöshet kom frågan om uppsåt då aldrig att
utredas ordentligt. Sedermera har arbetsledningen vid
Folkuniversitetets uppsåt framkommit allt mer tydligt. Händelserna
skedde 2001 men pågår ännu genom trakasserier från andra håll,
sannolikt genom samma anstiftare. Brottet uppfattas vara det samma som
ännu under 2008 är pågående mot undertecknad i form av hot, förtal och
ett flertal avsteg från lagar och direktiv.

Anstiftan samt planläggning och därmed överföring mellan ort och
myndigheter sker dolt för undertecknad. Anstiftan som står i samband
med övriga delar av anmälan syns uppenbar.

Morgan Ohlson

.

morg...@passagen.se

oläst,
2 jan. 2009 05:00:382009-01-02
till
.

DEL 10. Polisanmälan mot Skandiabanken, Plusgirot och Vägverket

Översiktlig brottsbeskrivning:
I Juni 2008 genomförde undertecknad en betalning via Skandiabanken
Internetbank till Vägverket [VV] via Plusgiro.

Betalningsordern gick igenom exakt så som sig bör på internetbanken.
Sedan bokfördes också betalningen så som genomförd. Trots att
Vägverkets konto är aktivt och fungerande vägrade verket av
oförklarlig anledning att ta emot betalningen. Att betalningen nådde
Vägverket i gängse ordning har bekräftats av inblandade parter.

Betalningsordern backades, där alltså Plusgirot rimligen måste ha
hjälpt Vägverket att återföra en helt korrekt och bokförd betalning.
Plusgirot måste vidare ha gått in i sina loggade data och spårat
kontot varifrån betalningen skedde.

Tillsammans förde alltså Vägverket och Plusgirot tillbaks en helt
adekvat betalning, trots att den genomförts korrekt, gått till ett
aktivt konto hos VV och dessutom medan Vägverket fortfarande handlade
undertecknads ärende och alltså emotsåg en betalning av undertecknad.

Slutligen tog så åter Skandiabanken tillbaks pengar från denna helt
legitima betalning trots att kunden (undertecknad) dels beordrat
banken att genomföra betalningen och dels att banken hade bekräftat
betalningen med kvitto. För att ytterligare trassla till situationen
meddelades inte heller undertecknad på något vis om att betalningen
olagligt och på trakasseriliknande vis åter insatts på betalarens
(mitt) konto.

När betalaren erhåller kvittens på att betalningsordern har
registrerats hos banken är förstås den transaktionen och bankens
agerande därefter bindande. Att 3 instanser på det här sättet
samverkar i att återbetala, och därigenom förhindra en helt korrekt
betalning kan inte ske av en slump. Det är praktiskt omöjligt utan
direkt uppsåt eller synnerligen grov inkompetens /tjänstefel. Samtliga
instanser måste kraftigt gått ifrån både gängse arbetssätt, avtal,
banklag och interna säkerhetsrutiner för att åstadkomma detta.

Detta brottet är betydligt värre än vad som först kan uppfattats. I
detta fallet hade undertecknad tur och upptäckte det inträffade inom
rimlig tid så att det kunde korrigeras. Men, vad det handlar om är
ifall personer som utsatts för upprepade kränkningar av myndigheter
och organiserade förföljelser ska kunna lita på ens de mest basala
samhällsfunktionerna. Kan jag numer lita på bankens kvittenser!?
Kommer detta hända mig (eller andra) fler gånger? För en enskild kan
också relativt små belopp indirekt föranleda omfattande problem och
stora kostnader.

Problem som kan uppstå av liknande trakasserier...
# betalningsanmärkning och kreditsvårigheter kan försvåra livet och
livskvalitén betydligt för drabbad.
# t.ex en bil med körförbud (pga utebliven betalning) kan vålla
kostnader på 10.000-tals kronor för hyra av bilar mm. Exempelvis i
samband med t.ex en utflyttning som var aktuell i detta fallet.
# trakasserier av det här slaget kan medföra omfattande lidande genom
den förtroendekris och osäkerhet som den utsatte kan hamna i på grund
av ångest, tekno-stress och merarbete för att dubbelkolla allting
inför sådant praktiskt påtagligt negativ särbehandling.

Morgan Ohlson

.

morg...@passagen.se

oläst,
4 jan. 2009 07:01:102009-01-04
till

.

*** Polis och åklagares reaktion

Redan efter 1 vecka efter anmälan kom en försändelse från
åklagarmyndighet. När man är rättslös som jag så får man som regel
trakasseriliknande svar av myndigheter, ofta då i skepnad av misstag.

Svaret från åklagarmyndigheten innehöll:

Handling 1: nej
Handling 2: nej
Handling 3: nej
Handling 4: Ja. BESLUT, innehåller 3 obegripliga ärendenummer. Varav
2st med rubriken "Tjänstefel" försundersöks ej samt 1 ärende med
texten Tjänstefel "Brott avslutas" överlämnas till åklagaravdelningen.
Handling 5: Ja. UNDERRÄTTELSE, innehåller ett ärende från handling 4
med Tjänstefel "Brott avslutas", överlämnas till åklagaravdelningen.

Svaret är ganska typiskt så tillvida att det är omöjligt att tolka då
handlingarna 1 - 3 saknas. Dessutom kan man förstås undra vad "brott
avslutas" betyder? Kommentaren "Överlämnas till åklagaravdelningen"
låter också ganska konstigt eftersom ju papperen kommer från en
åklagarmyndighet.

.

[...]

5 jan. 2009 05:43:322009-01-05
till
.

[...]

__ Ytterligare chock: Utbildning som terrorskäl
Jag tog tjänstledigt för att studera på universitetet. Innan den
akademiska utbildningen fick jag alltså jobba. Men, efter examen så
fick jag inte längre vara på arbetsmarknaden. Dels agerade vissa
anstiftare för att etablera nätverk som skulle hindra mig från det och
dels skedde det genom olaglig telefonövervakning (se länkar). En
person hade varnat mig för det här... fritt: " - Är inte din situation
lite speciell och att det kan vara så att en utbildning blir till ett
problem för dig!?"

Före studierna var jag längre ned i hierarkin och var lätt att
trakassera för många. Efter examen hade jag (liksom andra i den
situationen) mer kunskap och därmed en sorts pondus i den kompetensen.
Formellt blev jag förstås också akademiker. På något sätt bedömde
anstiftarna då att mitt påtvingade utanförskap, och de planer om
ytterligare "social avrättning" framgent som de hade gjorde att man
inte ville eller "vågade" ha mig på den nivån i arbetslivet. Därav
hölls sedan aktivt utanför arbetsmarknaden. Genom att jag blev lurad
av en tjänsteman på arbetsförmedlingen, Mats Åberg (1999?) kom jag i
kontakt med ett AF-projekt. Med fakta som förelåg har det allt mer
framstått så att detta projekt snarare var en sorts passiviserings-
läger. En sorts planerat utanförskap för cirka 100 nya tjänstemän
varje ny termin.

När detta beskrivs låter det ju som att personen (jag) skulle vara
återkommande farlig för omgivningen genom t.ex hot, "utbrott" eller
t.ex dömd våldsverkare. Inget av det är fallet. Flera bekanta har bra
läshuvud men har avstått från högskola, eller möjligen senare i livet
tagit någon enstaka kvällskurs. Idag framstår det på det viset att
akademisk utbildning inte bara är fördel.

Sett till den planläggning anstiftarna haft mot mig står det helt
klart att smygfascistiska krafter, lokala småpåvar etc etc. ibland,
tydligen kan uppleva "sin planering" med dig som spelpjäs hotad om du
t.ex oväntat går in på en bra högskoleutbildning. Detta är chockerande
och häpnadsväckande att en utbildning alltså dramatiskt kan stegra
terrorn mot en utpekad person, så som skett i det här fallet.

__ Politik: Professionellt arbetsklimat eller kravall-slagsmål?
Sossarna har år ut, och år in basunerat ut att de vill ha fler som gör
s.k. klassresor. Här visar det sig således att skumma nätverk som
amatör-STASI lägger sig i och vill förhindra vissa från att skaffa
utbildning. Om de ändå genomgår den utbildningen kan de, som jag
drabbas av totalt, olagligt arbets-förbud. Möjligen hade jag fått
jobba, men i så fall endast i lågklassificerade jobb. OBS! Jag har
också sökt enklare jobb, men jag hade aldrig en tanke på att det kunde
vara förföljelser som låg till grund för arbetsförbudet. Om man ska
söka midnre kvalificerade jobb, baserat på olagliga trakasserier är
också en fråga om moral och civilkurage.

När sossar pratar om klassresor, ljuger de då? Nej, det tror jag inte
generellt, men vissa gör not det. Många sossar vill att folk ska göra
klassresor. Problemet är snarare att det finns smygfascistiska
nätverk, delvis med rötter i det gamla adelssystemet och med
fascistiska sympatier och tilltro till rashygien. Många "andra"
Svenskar tror, vilket jag också gjort, att landet styrs från
riksdagen... men så är det inte!

Runt omkring i ett land som Sverige finns nätverk som aktivt arbetar
mot alla politiska förslag som de inte tycker om. Det vill säga med
alla medel, på alla plan och om de kan struntar de också helt i en
sådan lag. Beslut tagna i riksdagen har alltså i det smygfascistiska
Sverige absolut ingen automatisk legitimitet. Jag och många demokrater
tänker att en lag är något man följer, men så tänker långt ifrån alla!
Lite tillspetsat kan man säga att det ständigt pågår ett "krig om
allting" och att en regering i dagens Sverige, vid sidan om riksdagen
också måste ha "osynlig makt" och kopplingar in i det tysta
etablissemanget genom egna klaner. Man kan säga att en partiledare,
till och med en statsministers makt i Sverige inte avgörs genom
tillsätrtande, utan i hög grad av hur andra ledande "klaner" ställer
sig till denne person som statsminister.

Vad som gör helhetsbilden än mer förvirrad är att förstås vissa delar
av ordnarnas smygfascistiska amatör-STASI består av partiaktiva
socialdemokrater (moderater, folkpartister mfl också förstås). Dvs att
vissa, men enbart vissa delar av Socialdemokratin kämpar för maximal
klassutjämning. Men, så finns det andra delar av medlemsskaran som
bokstavligen tar bilen från partimötet över till ordenssällskapet där
de deltar i grupper som aktivt arbetar mot det egna partiet i vissa
frågor. ...och på partimöten, ja där har dessa personer ständigt
dubbla lojaliteter eller i värsta fall direkt fascistiska ideal.
Liknande problem med medlemar som har dubbla och eller dolda sympatier
finns i samtliga partier. Notera att detta alltså berör hela riksdagen
och inte bara vissa partier.

Lokala "klaner" lägger sig alltså i allting i Sverige. De kan störa
sig på att en viss person skaffar akademisk utbildning och de kan
motarbeta, eller stödja en viss statminister.

.

[...]

6 jan. 2009 03:48:092009-01-06
till
.

Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster

marginal (options => tree)

.

*** Nya chocker om Sverige #5

Bokmärk och läs mer!

__ USAs stora arbetskraftsrörlighet
Företrädare för USA har då och då påpekat just hur mycket rörligheten
bland arbetskraften betyder. Det påstås gynna ekonomin påtagligt. En
hel del amerikaner har också som jag uppfattat det arbetat både på
västkusten och ostkusten under sina aktiva liv.

Här hämmas rörligheten och utbildningen bland folk därför att de
delvis av en sorts trygghets och osäkerhetsskäl stannar i den "lokala
klanen". Det betyder att den smygfascism som legat till grund för att
jag (och många andra), på oklara grunder fått arbetsförbud över 10 år
inte bara skadar mig och andra, utan har mycket kostbara följd-
konsekvenser för landet. Naturligtvis talar jag i egen sak, men det
finsn en uppsjö av argument för att dessa ondskans trakasserier skadar
långt mer än anstiftarna begriper.

Att det kan vara direkt farligt för somliga Svenskar att gå en extra
utbildning har tidigare varit helt okänt för mig. Men, fakta talar
sitt tydliga språk. Denna ordens-makt utövas bland annat genom
universitet och högskolors ordensgrupper. När man hör politiker uttala
sig så nämns inte heller detta med ett enda pip. Med de fakta jag har
är dessa fakta väl kända bland flertalet (alla?) akademiker. Att
politiken har organiserade anti-demokratiska, pja, eller åtminstone
signifikanta grupper av smygfascistiska fiender ute i samhället pratas
nästan aldrig om. Detta hör till de omfattande tabun som berör i
princip allting omkring "den tysta makten". Att sådana grupper tar sig
just den kollektivistiska diktaturens makt att helt utanför lagarna
döma människor till utslagning, sociala avrättningar etc. var förr
okänt för mig.

Man kan nog inte påstå att den öppna politiken är oseriös, men att
riksdagen i vissa aspekter "sitter i nomenklaturans knä" är en
obehaglig sanning. Att "riks-nomenklaturan" i sin tur är en avspegling
av lokala "klaner" tycks även det tydligt bevisat. Detta sätter kampen
om demokrati, rättvisa, valsystem etc. i ett helt nytt och betydligt
mer obehagligt sammanhang.

Här föreligger en princip, som avser människor på alla nivåer,
alltifrån blivande studenter som ministrar som säger: Du ska vara och
göra exakt som vi i den lokala klanen eller nomenklaturan säger,
annars slår vi sönder ditt liv. Inte lite utan totalt! ...och det är
alltså vad som har hänt i mitt fall.

.

[...]

det att påverka rättssäkerheten?

[...]

Om detta är så bra, varför betraktas då spridning av sanningar om det

[...]

7 jan. 2009 06:04:222009-01-07
till

Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster
marginal (options => tree)

.

*** Bevisläget i snabböversikt
.

Bokmärk och läs mer!

.

Sannings och faktainnehållet i de redogörelser som jag gjort är mycket
hög. Det vill säga nära 100%. Det har vid något tillfälle råkat bli
några detaljfel. Här är en ganska snabbt sammanställd lista över
befintliga hårda bevis. Det finns många fler, men dessa är enkla att
beskriva åskådligt.

#1. Med avancerat "fotarbete" har tj.m försvårat eller hindrat
pågående ärenden men inte i ett enda fall har en tjänsteman tagit
initiativ för att förbättra situation eller lösa problem. Kan ses t.ex
i korrespondens.
#2. Skrivet kvitto på vägrad insynsrätt i eget ärende.
#3. Skriftliga bevis, bl.a förtal i dokumentation av Karlstads kommun.
#4. Ett flertal inspelade möten. T.ex facket Jusek har vägrat agera
trots att de tagit del av inspelade bevis.
#5. Inspelade telefonsamtal med tjänstemän med lögner, manipulationer
och vägrad lagstadgad handläggning.
#6. Inspelade bevis om tefonövervakning: Vid informationssök har tj.m
på andra sidan Sverige plötsligt refererat till fakta om mitt liv som
endast kan ha kommit genom en 3'e-part i samtalet som endast hörs för
den andra i samtalet.
#7. Inspelade möten med indirekta och implicita hot.
#8. Utredning av socialstyrelsen där utredare från APU
(Arbetspsykologisk utredning) tillfogat hot i rapport.
#9. Utredningsjournal som innehåller över 20 bevisbara mycket grova,
bevisbara lögner om undertecknad.
#10. Bevisbart sekretessbrott genom förefintliga dokument.
#11. Dokumentation som tydligt påvisar hur skrivet begärt enskilt åtal
remiterades till Arbetsdomstolen (som endast hanterar stämningar).
#12. Dokument belägger den utpressning arbetsförmedling, karlstads
kommun och facket Jusek iscensatte tillsammans julen 2006.
#13. Mängden bevisbara övergrepp har varit så omfattande att slump
eller misstag helt enkelt är statistiskt omöjligt.
#14. Genom omfattande trakasserier är jag idag helt svartlistad och
vägras inskrivning på arbetsförmedling. Jag har saknat alla former av
inkomster sedan 2006-08.
#15. Socialkontoret har vägrat handläggning (under falska påståenden)
så att jag idag är hemlös sedan juli 2008.

I de ovanstående punkterna finns 100-tals bevis, kanske över 1000...
men Det finns f.ö långt fler bevis i sparad email-korrespondens,
dokument och inspelningar som inte riktigt kan åskådliggöras.
Dokumentationen är f.n betydligt över 2000 dokument.

.

[...]

demon???angel???

oläst,
7 jan. 2009 15:43:392009-01-07
till
rumpnissen morg...@passagen.se voffade ur sig i

> [...]
> Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
> Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster

Fan var inte du dö??

--
---

Sometimes the only sane answer to an insane world is insanity.
- X-files

morg...@passagen.se

oläst,
8 jan. 2009 05:33:112009-01-08
till

Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster
marginal (options => tree)

.

*** Terrorsamhället #1

.

__ Fascist-coop i Nazist-Karlstad
Flera har tidigare ifrågasatt påståenden om övervakning och liknande.
Därför tänkte jag berätta om följande praktiska förlopp ur mitt
fördömda liv. Ska också berätta varför "Fascist-coop".

På torsdagen 081211 stoppade jag glatt ned kuverten, däribland det med
polisanmälning de senaste årens trakasserier och olagliga övergrepp i
en plastpåse för att bege mig till kött-posten. Nåja anmälningen
täcker åtminstone en del av övergreppen. Även om anmälningarna inte är
några under av skönhet så har jag postat dem på webben för folk att se
också.

Det hade snöat kraftigt under morgonen och förmiddagen så bilen krävde
skottning. Lade påsen i bilen och sopade på med snön. Strax bar det
iväg. Polisanmälningarna i påsen är väl vare sig några under av
estetik eller juridik, men som det sägs i Sverige "myndigheten kan
lagen" *flinar snett*. Det SKA innebära att anmälaren ska kunna
förklara problemet, på sitt sätt och med sitt språk medan myndigheten
själva är skyldiga att se det ur "lagens ögon".

__ Fazist-käringarnas skvaller-post
Hade ett annat litet ärende på vägen och begav mig vidare till
"köttposten", alltså disken mellan kyldisken för sallader och
kyldisken för fiskprodukter. Gled rakt in på fascist-coops parkering,
lämnade in brevet i skvallerkassan, ja postdisken alltså och pröjsade
61 kronor för ett Rek-porto till polisen. Jag skulle ju kunnat köra
några kilometer ytterligare till polisen, men då vet man aldrig vad
som händer med kuvertet, de har ju manipulerat anmälningar förr och i
coops skvallerdisk får jag åtminstone ett kvitto på att jag postat.

Dessa anmälningar har inte tagit något jättearbete att sätta samman,
men det är ändå en jobbig grej som liksom ska göras. Jag vet att deras
olagliga, sociala avrättning mot mig betyder att fascist-nätverken
anser att jag inte ska ha någon rätt, endast skyldigheter. Så är det,
men det vore än mer skam om jag lät mig skrämmas och inte ens såg till
att övergreppen går till polisens statistik. Det var alltså med en
ganska skön känsla och lätta steg som jag begav mig från coops
postdisk när det var klart.

__ Från skön känsla till terrornatt med pulsgeneratorer
Tillbaks i det skydd mot vinterns snöstormar som jag nu har trängde
jag mig på en stund och kunde värma en kopp saftglögg i mikro och
avnjöt sedan en lussekatt som jag dyrt inköpt dagen innan på Lidl.
Efter att jag i början av 90-talet ägnade ganska mycket tid åt mental
träning så har jag numer ganska bra förmåga att varva ned på på bara
några minuter, ta distans och må ganska gött i stunden. Alltså trots
att jag faktiskt levt och fortfarande i dag, helt oförkyllt lever på
Sveriges jävulska mörka sida under ständig övervakning av
smygfascisternas eget amatör-SATSI, utan egen bostad och helt utan
inkomster. Dvs på den fina demokratin dolda, extremt tabubelagda
kollektiva nazist-diktatoriska helvete.

Hade några dagar innan haft råd att köpa min enda julklapp för i år...
en liten vattenkokare för 99 kronor. Jag är ju efter sociala
"avrättningar" ganska så "själv", om man säger så... Om man tar en
lagom liten plastlåda och trycker ned en portion snabbnudlar i den så
kan man faktiskt "koka" dem i vatten taget direkt från kokaren. Denna
dagen till ära hade jag en pannbiff (45Kr/kg från Lidl) att strimla i
nudlarna, jippiii!

__ Fascist-coops skvaller snabbare än rekommenderat brev
På kvällen slöade jag mest, tog det lugnt och läste lite. Oftast
somnar jag bra, så även denna kväll. Vaknade omkring 03 av ett
naturligt behov. Var tung i huvet som fan, gjorde verkligen ont. Insåg
ganska snabbt att hela luften vibrerade betydligt mer intensivt än vad
tidigare dagars pulsgeneratorer antagligen ens mäktar med. Checkade
snabbt igenom kroppen och konstaterade att jag var helt avspänd och
relaxad. Det vill säga att jag på alla sätt, utom just pulsgenerator-
helvetet mådde helt bra. På grund av de PET-flaskor med vatten som jag
använder för att blockera viss genomsyn med "jordradarn" (det är väl
ungefär det som induktiv pulsgenerator kan jämföras med) så ses jag
inte så bra av denna "radar", åtminstone inte på lägre effektnivåer.
Men, nu var det alltså en betydligt kraftigare pulsgenerator-effekter
som skakade hela luftpaketet runtomkring där jag låg. Första gången
man är med om detta, då är det mycket skrämmande. Fan också, då hade
alltså coop-diktatur-maffians djungeltelegraf signalerat.

Enligt smygfascisterna får jag ju inte hävda min rätt. Det betyder
också att när jag närmar mig en myndighet, som t.ex i det här fallet
polisen via brev så ska jag straffas. Det är också en del i den
hjärntvätten som är avsedd att utradera mitt minne av de 25 terror-
åren av mitt liv. Postningen av polisanmälan, med adress till polisen
och inlämnat manuellt i kassan för "rek-frimärket" hade alltså redan
utlöst övervaknings-skvallret. Brevet skulle ju inte nå polisen förrän
dagen efter och alltså var det coop-postens fascister som "slagit
larm". Nyheten om postningen hade redan spridits från coop-posten till
"pulsgenerator-maskinisten" som samma natt alltså satte in tung
bestraffande tortyr direkt, på betydligt högre effekt än tidigare
nätter. Så kan det vara när man förföljs baserat på lögnaktigt förtal
och år efter år terroriseras och straffas hårdare än polismördare...

.

[...]

9 jan. 2009 05:18:072009-01-09
till
Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster
marginal (options => tree)

.

*** Terrorsamhället #2

.

__ Förra gången prejad av långtradare
Förra gången jag lämnade in en polisanmälan, som trots att den
innehöll bland annat misshandel och en tidigare polisanmälan som hade
manipulerats av polisen, som är grundande för allmänt åtal så lades
det ner omedelbart av polis och åklagare. Den gången prejades jag bara
några timmar senare, på E-18 av 2 stycken långtradare. Jag har skrivit
om det i tidigare inlägg.

Den här gången var min resa kortare så då sattes terrorn in direkt
nattetid med tyngsta pulsgenerator-tortyr i stället. I skrivandes
stund (detta och föregående inlägg skrevs då direkt efter), ett dygn
senare har jag fortfarande "dimma i huvudet" efter de mycket kraftiga
vibrationerna. Det känns som man knockats i boxning. Man ska då veta
att pulsgeneratorerna oftast stängs av, i den mån operatörerna har
koll på vad de om de upptäcker att offret är vaket. Detta antagligen
för att dölja aktiviteten i görligaste mån. I det här fallet
misstänker jag att pulsgeneratorn i korta segment körts på extremt hög
effekt. Det gör att det är svårt att veta effekten och dimman i
huvudet upptäcker man inte förrän man sedan går upp på morgonen. Några
av er läsare reagerar nu antagligen med något i stil med att "varför
vaknar han inte då och går ut?".

__ Icke dödande distansvapen
Det finns pulser som är avsedda att väcka eller hålla offret vaket,
men i det här fallet och när det gäller pulgeneratorangrepp på
"medicinskt aktiv" nivå nattetid är inte väckande utan sövande.
Vibrationerna leder offret in i en viss, avpassad hjärnaktivitets-
frekvens som ger djupare sömn, nästan medvetslöshet. På så sätt kan
man samtidigt ge, det som psykiatriker antagligen kallar "ångest-
dämpande hjärn-celldestruktion". Dvs att man förstör hjärnceller för
offret på ett liknande sätt som med ECT, fast än mer liknande fysisk
misshandel med hjälp av pulsgeneratorerna. MEdan ECT kan köras på höga
effekter och döda hjärnceller i rasande fart kräver förstås
infrapulserna långsiktig återupprepning. Dödandet av hjänceller är den
moderna *ryser* psykiatrins fältskär-liknande metod att stänga av en
del av offrets drömmar och funderingar(*not). Tekniken är otroligt
lömsk. När den sätts in på rätt sätt kan måltavlan både sövas och
övervakas. Min gissning är att det är denna teknik lokala aktörer
använt i samband med rån och stölder mot campare på flera platser i
landet. Tekniken med pulsgeneratorer är spridd, mycket spridd medan
s.k. "knock-out-gas" sannolikt inte har någon spridning alls.

------------------
*not: För egen del har jag alltid upplevt det som mycket roligt och
trevligt att tänka. Jag förleds aldrig i inproduktivt grubblande som
en del andra. Dessutom känner jag en viss stolthet över att kunna
hantera djupa, och långtgående funderingar konstruktivt. Det är kul
helt enkelt. Låt oss stilla meditera över den risk som faktiskt
föreligger att vissa psykopat-psykiatriker vill begränsa människors
rätt att tänka intellektuella tankar om man inte tillhör "eliten" som
tillåts tänka. Detta har varit en tragisk sanning i många historiska
perioder runtom. Historiskt och även i nutid finns signaler om att det
faktiskt finns sådana extrem-fascistiska strömningar i vissa grupper
även i Sverige.
-------------------

När man utsatts för den här metoden blir man också passiv. Man orkar
helt enkelt inte parera eller reagera med åtgärder, som att gå på
nattvandring bara därför att en Pulsgenerator-operatör fått order om
att höja pulsgeneratorns effekt till skadig. Jag kanske måste tillägga
det att pulsgeneratorer hör till gruppen distans-vapen av icke dödande
typ och som på grund av sin karaktär, dvs likheten med så kallad
jordradar går rakt igenom såväl väggar och berg men där frekvenser
avpassade för människor, pga av kroppens vatteninnehåll också
reagerar /blockeras delvis av rent vatten.

Som jag nämnde är det också så att de riktigt hjärncell-dödande
aktiviteterna troligen sker i extra intensiva och korta intervaller
vilket gör att offret inte är medveten om hur djävligt man behandlas
vissa korta partier av nattens sömn. För att minska avslöjandet vad de
egentligen håller på med så minimerar man alltså de verkligt grova och
skadande vibrationerna. Alternativet, att inte sova, det ger ju också
skador fast på andra vis.

__ Övervakning på fascist-Coop
Ja, jag tyckte det var en bra idé att på det här viset skriva ned hur
man alltså kan bevaka folks aktiviteter via den smygfascistiska Coop-
posten. Att infrapuls-effekten under natten mellan torsdagen och
fredagen var extra ordinärt stark är helt klart. Den ungefärliga
effektökningen låg omkring 200-400 procent och en helt annan
vibrations-modell än den vanliga användes. Sannolikt sändes även korta
perioder med direkt skadande vibrations-effeter. Observera också att
jag inte hade räknat med det. Möjligen hade jag anat någon sorts
repressalie som reaktion då brevet hade nått polisen. Att vi numer
inte bara står under skvaller från köttposten, utan dessutom alltså i
detalj bevakas av ett fascist-coop blir i sig en ny medeltid, här
2008.

Som var och en kanske kan förstå känner jag mig idag lägre stående än
husdjur. Med husdjur samspelar man. Man kommunicerar med dem. Mot mig
och andra "socialt avrättade" i Sverige används uteslutande en
våldsideologi baserad på grov pennalism. I sin essence alltså en
våldsideologi. Denna används dels för förnedring, men också som grund
för hjärntvätt. På fullt allvar är det så att dessa fascister
föreställer sig att de ska utradera 25 års minne ur min hjärna och jag
ska fortsätta att leva som att Sverige vore ett hederligt land.

Medan det går mördare och våldtäckare fria på Sveriges gator kan
alltså vissa, extremt mycket mer fascistiska kretsar än de någonsin
skulle vilja erkänna förfölja och trakassera friska, laglydiga
personer i 10-tals år. När de sedan förstört livet för någon kräver
de, precis som vilka bindgalna hundar eller psykopatiska våldsverkare
som helst att offren för deras olagligheter ska tacka och tiga om de
övegrepp som används.

__ Lite självkritik
Antagligen är det en del läsare som reagerar på att jag återkommande
använder ganska starka ord om företeelser i det Svenska samhället. Det
är nog sant, jag gör antagligen ovanligt starka ord som en del av er
kanske uppfattar som överord. Det som du läsare måste minnas är att
jag idag har fråntagits precis allting, här i Sverige. Den senaste
intensiva terror-perioden sträcker sig över cirka 10 år (fr 1997), jag
har aktivt isolerats, så som man gör i samband med sociala
avrättningar. Samtidigt som vi lever i landet Sverige så lever vi i
helt olika världar.

Jag lever helt rättslös, idag utan bostad och utan inkomster. Socialt
isolerad och har alltså utsatts för den ena djävligheten värre än det
andra övergreppet. Samtidigt som vi lver i samma land så lever jag i
en helt annan värld än er. Det Sverige som jag har fått se är minsann
ingen vacker syn. Det är ingen demokratisk rättsstat och där finns
ingen hederlighet. I den delen av Sverige där jag lever och det sätt
som jag har behandlats på de senaste åren handlar just om "starka
ord", de grova orden och de kraftiga fördömandena är helt på sin plats
i den delen av Sverige där jag lever... jag hoppas att du inte glömmer
bort det.

[...]

10 jan. 2009 06:25:262009-01-10
till
.

*** Så här mörkas rättslösas anmälningar

.

------
Avser polisanmälan:
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000005264702
-----

I första svaret av åklagaren bifogades handlingar nr 4 och 5 (av 5)
men alltså inte handlingar 1-3. http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=383275#poststop

Jag har då mejlat åklagaren och begärt kopior avhandlingar 1-3 för att
se vad det var.

# De har alltså skickat handlingar 4 och 5, men inte 1-3.
# Nu vägrar de skicka 1-3.
# Trots att 1-3 påstås vara kopior på mina egna anmälningar så nekar
de alltså skicka dem.
# Kopiorna är förstås mycket viktiga eftersom åklagaren av mystisk
anledning har delat in anmälnmingen i 3 delar, baserat på vad?

Detta är typiskt för Svenska trakasserier och när myndigheter
verkligen avser djävlas. Det är att de 1) bryter normala rutiner för
att hacka sönder och förhindra normal dokumentation. När någon sedan
söker klarhet i vad de håller på med, t.ex genom att begära ut mörkade
handlingar då 2) hittar de på en regel, eller ohållbart krav. På så
vis döljer man ett grovt, ibland medvetet tjänstefel med ett annat
mindre tjänstefel som helst också skapar förvirring om vem som har
gjort vad.

Så här går det till när människor terroriseras och görs rättslösa i
Sverige. Är det då en världskomplott mot "lilla jag" ? Nej det är det
inte. Men det går till ungefär som så att polisen i Karlstad, som ju
var adressat för anmälan läcker. För säkerhets skulle läcker man inte
till kolleger, utan gör det genom t.ex ordens-kanaler. Läckan, liksom
råkar sedan "rinna upp" på den åklagarmyndighet som fått ärendet.
Läckan säger ungefär att "han har paranoja" och mottagaren anmodas
göra det han "måste" (enligt dem). Detta avser alltså inte den riktiga
sjukdomen paranoid schitzofreni utan avser den Svenska mobbningstermen
"paranoja" som är en etikett som ska dölja social-politiska
justitiemord i Sverige. På så sätt lotsas hela kedjan av smygfascister
att de inte har brutit mot lagar eller individens rättssäkerhet
(grundlagen).

Det betyder att den aktuella, troligen både åklagare och handläggaren
som nu jävlas med handlingarna egentligen inte alls vet vem jag är, de
bara vet att de, enligt oskrivna ordensregler är tvugna att
pennalisera och frånta undertecknad all rättstrygghet eftersom de
annars kan riskera att drabbas själva, då ordensväsendets regelverk
bygger på en fascistisk hot och våldsideologi.

.

[...]

12 jan. 2009 07:53:392009-01-12
till
.

*** Nuläge och tillbakablick

__ Nya händelser stärker bilden av organiserat amatör-STASI
Nyligen, dvs under hela hösten 2008 har det skett saker och framkommit
fakta som i än högre grad än tidigare befäster påståendet att barnet
användes ingående planlagt som "vapen" mot undertecknad 2003. Det är
nya, delvis pågående händelser som i flera avseenden starkt liknar
barnets mammas agerande under 2002-2003. Samma, eller starkt liknande
händelsemönster upprepas nu på ett sätt som är uppebart organiserat
och planlagt enligt samma system. Dessa händelser stärker alltså
bilden av att barnet som föddes 2003 var en planerad, antagligen
noggrant planerad del av organiserad terror, men också med stark
sannolikhet har nära samröre med ordens-aktiviteter och
smygfascistiska nätverk.

Kvinnan ville förstås ha barn och hade, så som den sammantagna fakta-
bilden ser ut med 100%-säkerhet redan innan lovats alla rättigheter
och samtidigt, lika sannolikt garanterats att mina rättigheter skulle
bli 0% (NOLL) om jag inte "lade mig platt i allt". På så sätt kunde
hon glatt lura undertecknad, genom att vända på en kondom vid ett
tillfälle långt efter det att vi haft fast relation. Jag hade också
noga vidtalat henne om att ett "barn" i det dåvarande läget inte
skulle vara bra för mig eller barnet.

__ Orimliga hot om rättslöshet visade sig sanna
Strax efter att graviditeten blev känd meddelade kvinnan undertecknad
att, citat: " - Du kommer kanske inte alls att vara med på barnet."
Relativt snart efter hennes påstående visade det sig också att möten,
händelser etc. tog mycket ovanliga vägar helt i den riktning som hon
"utlovat" trots att detta strider 100% mot lagen.

Syftet och skälet till att kvinnan kunde få den här typen av löfte av
någon 3'e part, redan innan graviditet var just att jag sedan 15 år
innan det terroriserats omfattande, och genom att barnet föddes skulle
jag kunna sättas under omfattande terror från tjänstemän (lagar och
regler) och från bekanta (förtal och skitprat) samt under långsiktig
torty, t.ex som utstuderat jäkligt umgängessabbotage där det tidigt
framkom att anstiftare i ärendet såg till att genom telefonövervakning
styra mitt boende och förhindra mina fria val.

-----
[...]

Som jag idag förstår det hela använder anstiftarna en passus i någon
sorts ordens-regel som säger att "Män ska ta hand om sina barn"...
vilken man vränger in absurdum. Mannen ska ju ställa upp för barnet
naturligtvis, men lika naturligt också ha lagstadgad rättvisa i gängse
ordning. Poängen är att anstiftarna (amatör-STASI) alltså bryter mot
lagar, jävlas maximalt med mannen (*not) men ändå kräver hans
deltagande enligt ordens-regeln. På så sätt sruntar man helt i lagen,
vilket man förstås inte erkänner... men underställer ändå mannen som
man vill "komma åt" för maximala krav, vilka då blir, och avsetts bli
ett helvete, verkligen alltså levande helvete att leva upp till.
Endera ställer mannen upp på barnet men blir då terroriserad i allt.
Många har vittnat om sådana omfattande trakasserier i samband med
utstuderat jäkliga umgängen förr. ...eller så hoppar mannen av pga av
terroriseringen (som jag) och då klassas man som svikare, oseriös och
opålitlig medborgare av ordensnätverket. På så vis avser
smygfascister, genom det jag kallar "amatör-STASI" att terrorisera och
förstöra livet får någon som gruppen uppfattar som en "menings-
fiende", en motståndare eller helt enkelt tycker illa om. Som ni
förstår blir den utsatte terroriserad oavsett vilken väg han väljer
eftersom det inte hans val i stunden som är avgörande. Det avgörande
är att han pennaliseras för att hållas nere, tystas etc på något av
flera sätt som samtidigt ska döljas, helst så att det aldrig går att
vittna om.

__ Svensk modell, amatör-STASI's formaliserade pennalism
Situationen som uppstått liknar i viktiga delar t.ex "fallet Ulf". I
samband med rättegång angående skadestånd för "Ulf" ansåg han att
riksåklagaren borde stämmas eftersom hon, då enligt påståenden hade
sett bevis för att "Ulf" var oskyldig (han friades just på dessa bevis
och fick då skadestånd). Riksåklagaren åtalades aldrig och ställdes
inte inför rätta trots att det påstods föreligga skarpa bevis. På
liknande sätt blundar nu hela rätts-Sverige inför de övergrepp och den
terror som undertecknad har utsatts för och trots att bevis-samlingen
är massiv. Genom den olagliga telefonövervakningen avskräcks också
advokater från att ens ta sig an mitt ärende.

*Not: kvinnor kan kanske råka ut för liknande också, men själva
upplägget passar bäst för att terrorisera pappor.

-----
# 2002-2003 Så här använde familjerätten barnet som vapen mot mig.
"Dödad av Sverige" (läs i denna ordning inlägg: #24 #27 #17 #20-22):

13 jan. 2009 07:50:382009-01-13