Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

En JUDISK musik-Journalist-konspiration!!!

50 views
Skip to first unread message

PamperS.51__

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to
Detta har INGENTING med rasism att göra - (jag tycker att det är
ganska intressant och är en av Dom Få och vågar Ta Bladet från munnen)
- men är inte hela den svenska populärmusikjournalistik och
kulturscenen infiltrerad av judar???

Andres Lokko är väl estnist jude? Christian Luuk kommer från estland
och är väl judebarn han med - både andres och Luuk har tentakler ute i
nästan hela mediebranchen - bokförlag (Koala press, nya Tivoli) -
Bonnier (de är judar) - tv4 - Luuk har fotfästet där - även kontakter
med Ztv och därmed Mtv och den internationella tvmarknaden. Christian
Luuks bror jobbar tillsammans med Andres (inflytelserika modemagasinet
bibel, fruktansvärt omtalade tidningen Pop) - tillsammans skriver de
shower och tvprogram med enorm popularitet, och driver var för sig
bolag som omsätter MILJONTALS kronor - Lokko påstår ibland lögnaktigt
att han skulle vara "socialist" - men faktum är att hela hans
affärsimperium talar mot det - hans bolag - hans tidningars politiska
budskap - egentligen arbetar han och de resterande judarna för att
underminera hela kultursverige - införa en nyliberal politik, en
nättväktarstat - tänk på Bonnierfarmiljens inflytande i kombination
med dessa unga hungriga propagandister vars uppgift är att förvrida de
ungas sinnen!!

Ta gärna detta med en nypa salt - jag har ju ingenting emot judar -
men ibland förstår man varifrån antisemiterna hämtar vatten till sina
kvarnar....

__/__U_S_E_N_E_T_-_R_U_L_E_Z__/__

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to
In article <ccSVONmR6G+dIPJ8q=gA8Cy...@4ax.com>, the freaky freak
PamperS.51__ said:
Q>Detta har INGENTING med rasism att göra - (jag tycker att det är
Q>ganska intressant och är en av Dom Få och vågar Ta Bladet från munnen)
Q>- men är inte hela den svenska populärmusikjournalistik och
Q>kulturscenen infiltrerad av judar???
Q>
Q>Andres Lokko är väl estnist jude? Christian Luuk kommer från estland
Q>och är väl judebarn han med - både andres och Luuk har tentakler ute i
Q>nästan hela mediebranchen - bokförlag (Koala press, nya Tivoli) -
Q>Bonnier (de är judar) - tv4 - Luuk har fotfästet där - även kontakter
Q>med Ztv och därmed Mtv och den internationella tvmarknaden. Christian
Q>Luuks bror jobbar tillsammans med Andres (inflytelserika modemagasinet
Q>bibel, fruktansvärt omtalade tidningen Pop) - tillsammans skriver de
Q>shower och tvprogram med enorm popularitet, och driver var för sig
Q>bolag som omsätter MILJONTALS kronor - Lokko påstår ibland lögnaktigt
Q>att han skulle vara "socialist" - men faktum är att hela hans
Q>affärsimperium talar mot det - hans bolag - hans tidningars politiska
Q>budskap - egentligen arbetar han och de resterande judarna för att
Q>underminera hela kultursverige - införa en nyliberal politik, en
Q>nättväktarstat - tänk på Bonnierfarmiljens inflytande i kombination
Q>med dessa unga hungriga propagandister vars uppgift är att förvrida de
Q>ungas sinnen!!
Q>
Q>Ta gärna detta med en nypa salt - jag har ju ingenting emot judar -
Q>men ibland förstår man varifrån antisemiterna hämtar vatten till sina
Q>kvarnar....
Q>


Sedan har vi duktiga skådespelare, dirigenter, tonsättare mm som är av
judisk börd, tur för oss att Hitler inte mördade alla judar.

--
__/\__U_S_E_N_E_T_-_R_U_L_E_Z__/\__
*Number one flamer of Scandinavia*
http://Welcome.to/usenet.rulez ©®™

Johan Berlin

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to

PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message
news:ccSVONmR6G+dIPJ8q=gA8Cy...@4ax.com...

> Detta har INGENTING med rasism att göra - (jag tycker att det är
> ganska intressant och är en av Dom Få och vågar Ta Bladet från munnen)
> - men är inte hela den svenska populärmusikjournalistik och
> kulturscenen infiltrerad av judar???

Du ger tre exempel, Lokko, Luuk och Bonnier. Är det = hela svenska
kulturscenen
infiltrerad av judar ?


> Lokko påstår ibland lögnaktigt


> att han skulle vara "socialist" - men faktum är att hela hans

> affärsimperium talar mot det - hans bolag - hans tidningars politiska

> budskap -

Det finns väl socialister som är för eget företagande också.

> egentligen arbetar han och de resterande judarna för att

> underminera hela kultursverige - införa en nyliberal politik, en

> nättväktarstat - tänk på Bonnierfarmiljens inflytande i kombination

> med dessa unga hungriga propagandister vars uppgift är att förvrida de

> ungas sinnen!!

Detta är ändå det mest befängda du skriver. Jag kan *kanske* köpa
att det är svårt att vara övertygad socialist och ha ett affärsimperium, men
att helt lösryckt slänga ur sig att de arbetar för att underminera hela
kultursverige
och påstå att deras uppgift är att förvride de ungas sinnen är ju ren och
skär
spekulation som du presenterar som någon slags fakta.

Hade jag varit Luuk skulle jag nog stämt dig för förtal.

Ciao
Johan

ThEe lMnX

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to
Son Of Sam caused - PamperS.51__ <olof...@hehe.com> - to utter:

)ibland förstår man varifrån antisemiterna hämtar vatten till sina
)kvarnar....

Vad fan snackar du om? Var har du hört att Lokkos är "jude"?

Snarare är väl risken större att släkten var krigsförbrytare
som flydde 1945 från Baltikum när kriget var slut.


Dan Carlsson

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to
On Mon, 31 Jan 2000 18:23:08 +0100, PamperS.51__ <olof...@hehe.com>
wrote:

>Ta gärna detta med en nypa salt - jag har ju ingenting emot judar -

>men ibland förstår man varifrån antisemiterna hämtar vatten till sina
>kvarnar....

Att du ens slänger ur dej den här ytterst osanna raljerande texten
tyder ju på att du har något emot judar....

Jesper Marksell

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to

"PamperS.51__" wrote:

> Detta har INGENTING med rasism att göra - (jag tycker att det är
> ganska intressant och är en av Dom Få och vågar Ta Bladet från munnen)
> - men är inte hela den svenska populärmusikjournalistik och
> kulturscenen infiltrerad av judar???
>

> Andres Lokko är väl estnist jude? Christian Luuk kommer från estland

> och är väl judebarn han med - både andres och Luuk har tentakler ute i

> nästan hela mediebranchen - bokförlag (Koala press, nya Tivoli) -

> Bonnier (de är judar) - tv4 - Luuk har fotfästet där - även kontakter

> med Ztv och därmed Mtv och den internationella tvmarknaden. Christian

> Luuks bror jobbar tillsammans med Andres (inflytelserika modemagasinet

> bibel, fruktansvärt omtalade tidningen Pop) - tillsammans skriver de

> shower och tvprogram med enorm popularitet, och driver var för sig

> bolag som omsätter MILJONTALS kronor - Lokko påstår ibland lögnaktigt


> att han skulle vara "socialist" - men faktum är att hela hans
> affärsimperium talar mot det - hans bolag - hans tidningars politiska

> budskap - egentligen arbetar han och de resterande judarna för att


> underminera hela kultursverige - införa en nyliberal politik, en
> nättväktarstat - tänk på Bonnierfarmiljens inflytande i kombination
> med dessa unga hungriga propagandister vars uppgift är att förvrida de
> ungas sinnen!!
>

> Ta gärna detta med en nypa salt - jag har ju ingenting emot judar -
> men ibland förstår man varifrån antisemiterna hämtar vatten till sina
> kvarnar....

Det är väl ungefär så här vilda ideer som Nassarna har. Och visst,
lättövertalade mänskor går säkert på sånt skitsnack också.

--
/Jesper Marksell

"The more I know, the less I doubt,
that you know less, the more you are finding out"

Mike Bravo

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to
On Mon, 31 Jan 2000 19:05:44 +0100, "Johan Berlin"
<johan....@mailbox.swipnet.se> - the abominable excrescence, let
the following out:

>:
zap
>:
>:Hade jag varit Luuk skulle jag nog stämt dig för förtal.
>:
Varför?
det vore ju politskt 'jätte-inkorrekt' att stämma nån för att ha
falskeligen kallat en för jude, som är så fint att vara.

Mike 'Wheel o´ Fortune' Bravo

Jag ser en älg, en älg av kärlek,
hon hänger håglöst vid baren på Broder Tuck.
Jag hör en långsam strimma sunt förnuft,
ekar för den som vill betala.
(korrekturläst 00-01-29)

Mattias Inghe

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to
On Mon, 31 Jan 2000 18:23:08 +0100, PamperS.51__ <olof...@hehe.com>
wrote:

>Detta har INGENTING med rasism att göra - (jag tycker att det är
>ganska intressant och är en av Dom Få och vågar Ta Bladet från munnen)
>- men är inte hela den svenska populärmusikjournalistik och
>kulturscenen infiltrerad av judar???
>
>Andres Lokko är väl estnist jude? Christian Luuk kommer från estland
>och är väl judebarn han med - både andres och Luuk har tentakler ute i
>nästan hela mediebranchen - bokförlag (Koala press, nya Tivoli) -
>Bonnier (de är judar) - tv4 - Luuk har fotfästet där - även kontakter
>med Ztv och därmed Mtv och den internationella tvmarknaden. Christian
>Luuks bror jobbar tillsammans med Andres (inflytelserika modemagasinet
>bibel, fruktansvärt omtalade tidningen Pop) - tillsammans skriver de
>shower och tvprogram med enorm popularitet, och driver var för sig
>bolag som omsätter MILJONTALS kronor - Lokko påstår ibland lögnaktigt
>att han skulle vara "socialist" - men faktum är att hela hans
>affärsimperium talar mot det - hans bolag - hans tidningars politiska
>budskap - egentligen arbetar han och de resterande judarna för att
>underminera hela kultursverige - införa en nyliberal politik, en
>nättväktarstat - tänk på Bonnierfarmiljens inflytande i kombination
>med dessa unga hungriga propagandister vars uppgift är att förvrida de
>ungas sinnen!!
>
>Ta gärna detta med en nypa salt - jag har ju ingenting emot judar -
>men ibland förstår man varifrån antisemiterna hämtar vatten till sina
>kvarnar....

Få se. Andres Lokko, Chistian Luuk, och hans bror. Vilken
jättekonspiration alltså. ;)

Betyder inte Christian "Av Kristus" eller något sånt? Väldigt
judiskt...

Gonatt.

-Mattias

PamperS.51__

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to
Mon, 31 Jan 2000 19:05:44 +0100, krystade "Johan Berlin"
<johan....@mailbox.swipnet.se> ur sig med ett stönande:

>
>PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message
>news:ccSVONmR6G+dIPJ8q=gA8Cy...@4ax.com...

>> Detta har INGENTING med rasism att göra - (jag tycker att det är
>> ganska intressant och är en av Dom Få och vågar Ta Bladet från munnen)
>> - men är inte hela den svenska populärmusikjournalistik och
>> kulturscenen infiltrerad av judar???
>

>Du ger tre exempel, Lokko, Luuk och Bonnier. Är det = hela svenska
>kulturscenen
>infiltrerad av judar ?
>
>


Ja tre personer kanske inte verkar mycket - men med tanke på att dessa
tre personer ingår i ett mycket brett socialt nätverk med kontakter
högt uppe i medierna - så har dessa tre personer bra mycket mer makt
än du eller någon av oss här någonsin kommer att få.

Du och vissa andra tycker att detta låter otroligt - TRE personer - en
konspiration?

Anta att dessa tre personer är normgivande, och att dessa genom sina
kontakter i mediebranchen fritt kan föra sina normgivande budskap ut
till svenska folket???


>
>Hade jag varit Luuk skulle jag nog stämt dig för förtal.
>


Jag vet att det anses inkorrekt att säja "judar" och sedan något
negativt - men kom igen - var lite öppen - jag är varken nazist eller
rasist (är polare själv med en afrikansk kille ), man måste ju kunna
föra en vettig diskussion - ta bladet från munnen. Jag respekterar i
viss mån Andres Lokkos skriverier - de som handlar om musik - jag
tycker han är en bra skribent.

Att han ingår i ett judiskt nätverk lägger jag inga värderingar i.

Peter Johansson

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to

PamperS.51__ <olof...@hehe.com> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:1=aVOMUeLcCzCZM...@4ax.com...

> Anta att dessa tre personer är normgivande, och att dessa genom sina
> kontakter i mediebranchen fritt kan föra sina normgivande budskap ut
> till svenska folket???

Är det inte du som ska ta bladet från munnen och säga vad det är
du egentligen fruktar, alltså vilka "normgivande budskap" är det
du tror de vill föra ut till det svenska folket?
Du skriver att judarna vill underminera hela kultursverige och
införa en nyliberal politik. Tycker att du är oerhört snett och farligt
ute om du anklagar judarna för detta. Jag menar, det är väl något
som ligger i intresse för vilken simpel kapitalist som helst, oavsett
om personen är jude eller inte, eller hur?

/Peter


John-Henri Eklund

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to

"Mike Bravo" <ma...@0g6m5x4.1l3i> wrote in message
news:389ae6a9...@news.netlink.se...

> On Mon, 31 Jan 2000 19:05:44 +0100, "Johan Berlin"
> <johan....@mailbox.swipnet.se> - the abominable excrescence, let
> the following out:
>
> >:
> zap
> >:
> >:Hade jag varit Luuk skulle jag nog stämt dig för förtal.
> >:
> Varför?
> det vore ju politskt 'jätte-inkorrekt' att stämma nån för att ha
> falskeligen kallat en för jude, som är så fint att vara.

Nu var det säkerligen inte att bli kallad jude som han tänkte på, men det
gick dig väl helt förbi?

--
/Jonne

Nils Nilson

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to

PamperS.51__ <olof...@hehe.com> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:1=aVOMUeLcCzCZM...@4ax.com...
> Mon, 31 Jan 2000 19:05:44 +0100, krystade "Johan Berlin"
> <johan....@mailbox.swipnet.se> ur sig med ett stönande:
>
> >
> >PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message
> >news:ccSVONmR6G+dIPJ8q=gA8Cy...@4ax.com...
> >> Detta har INGENTING med rasism att göra - (jag tycker att det är
> >> ganska intressant och är en av Dom Få och vågar Ta Bladet från
munnen)
> >> - men är inte hela den svenska populärmusikjournalistik och
> >> kulturscenen infiltrerad av judar???
> >
> >Du ger tre exempel, Lokko, Luuk och Bonnier. Är det = hela svenska
> >kulturscenen
> >infiltrerad av judar ?
> >
> >
>
>
> Ja tre personer kanske inte verkar mycket - men med tanke på att
dessa
> tre personer ingår i ett mycket brett socialt nätverk med kontakter
> högt uppe i medierna - så har dessa tre personer bra mycket mer makt
> än du eller någon av oss här någonsin kommer att få.
>

Vad i _helvete_ vet du om det?

> Du och vissa andra tycker att detta låter otroligt - TRE personer -
en
> konspiration?
>

> Anta att dessa tre personer är normgivande, och att dessa genom sina
> kontakter i mediebranchen fritt kan föra sina normgivande budskap ut
> till svenska folket???
>
>
>
>
> >

> >Hade jag varit Luuk skulle jag nog stämt dig för förtal.
> >
>
>

> Jag vet att det anses inkorrekt att säja "judar" och sedan något
> negativt - men kom igen - var lite öppen - jag är varken nazist
eller
> rasist (är polare själv med en afrikansk kille ), man måste ju kunna
> föra en vettig diskussion - ta bladet från munnen. Jag respekterar i
> viss mån Andres Lokkos skriverier - de som handlar om musik - jag
> tycker han är en bra skribent.
>

"Oj, jag känner en neger, så då kan jag _inte_ vara rasist!"
Och du vill föra en "vettig diskussion - ta bladet från munnen"!


> Att han ingår i ett judiskt nätverk lägger jag inga värderingar i.
>

Onej, tror fasen det. Med de nazistiska och rasistiska grund-
värderingar som lyser genom ditt resonemang tycker jag att du
ska ta allt vad blad du hittar och stoppa in munnen genast.
Fyll därefter övriga kroppsöppningar med resterande blad,
lång upp!

--
Nils Nilson


"Nazi-ideal;
Blond o blåögd; som Hitler.
Lång; som Himmler.
Atletisk; som Göring"

Låter som en lättkopplad bimbo...

ThEe lMnX

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to
Son Of Sam caused - "Inkvisitor" <lars.t...@telia.com> - to utter:

)Sant! Stalin höll sig väl med judarna direkt efter krigsslutet om jag inte
)minns fel.

Men knappast med naziförbrytare. Om du inte visst det så förklarades
Baltikum "juden frei" av nazisterna 1942-43 redan.
Då hade alla 150 000 judarna i Baltikum slagits ihjäl.

Johan Berlin

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message
news:1=aVOMUeLcCzCZM...@4ax.com...

> Mon, 31 Jan 2000 19:05:44 +0100, krystade "Johan Berlin"
> <johan....@mailbox.swipnet.se> ur sig med ett stönande:

> >PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message
> >news:ccSVONmR6G+dIPJ8q=gA8Cy...@4ax.com...
> >> Detta har INGENTING med rasism att göra - (jag tycker att det är
> >> ganska intressant och är en av Dom Få och vågar Ta Bladet från munnen)
> >> - men är inte hela den svenska populärmusikjournalistik och
> >> kulturscenen infiltrerad av judar???

> >Du ger tre exempel, Lokko, Luuk och Bonnier. Är det = hela svenska
> >kulturscenen infiltrerad av judar ?

> Ja tre personer kanske inte verkar mycket - men med tanke på att dessa
> tre personer ingår i ett mycket brett socialt nätverk med kontakter
> högt uppe i medierna - så har dessa tre personer bra mycket mer makt
> än du eller någon av oss här någonsin kommer att få.

Vad vet du om det ?

> Du och vissa andra tycker att detta låter otroligt - TRE personer - en
> konspiration?

Visst går det att skapa en konspiration på tre personer, men jag tycker att
du verkar onödigt rädd för den.

> Anta att dessa tre personer är normgivande, och att dessa genom sina
> kontakter i mediebranchen fritt kan föra sina normgivande budskap ut
> till svenska folket???

Vilket är deras normgivande budskap som du pratar om ?

> >Hade jag varit Luuk skulle jag nog stämt dig för förtal.


> Jag vet att det anses inkorrekt att säja "judar" och sedan något
> negativt - men kom igen - var lite öppen - jag är varken nazist eller
> rasist (är polare själv med en afrikansk kille ),

Vilken klyscha...
Problemet är att när du säger "judar" så placerar du *alla* judar i en
grupp och stereotypiserar, något man definitivt ska försöka hålla sig ifrån.
Jag har inga problem med att säga något negativt om dessa två personer
+ Bonnier-släkten, men att tro att deras eventuella konspiration skulle ha
något med hela gruppen judar att göra är fånigt.

>man måste ju kunna
> föra en vettig diskussion - ta bladet från munnen.

Gör det då. Den diskussion du för nu hamnar knappast i boken som vettig.

> Jag respekterar i
> viss mån Andres Lokkos skriverier - de som handlar om musik - jag
> tycker han är en bra skribent.

Jag däremot tycker att Andres Lokko enbart skriver om politiskt korrekt
musik
så som många övriga svenska journalister, Ivarsson/Bjurman, etc... Därför
har jag
inga problem att uttala mig negativt om Lokko, men att säga att han skriver
som han
gör för att det skulle vara någon övergripande judisk konspiration är ju
idioti.

> Att han ingår i ett judiskt nätverk lägger jag inga värderingar i.

Det är ju precis det du gör.

Ciao
Johan

Inkvisitor

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
Sant! Stalin höll sig väl med judarna direkt efter krigsslutet om jag inte
minns fel.

> Snarare är väl risken större att släkten var krigsförbrytare
> som flydde 1945 från Baltikum när kriget var slut.
>

Lars

Inkvisitor

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
Det är lätt att bli fördomsfull av sin fördomsfrihet!

Det är klart att Judarna i modern tid har varit förespråkare för ett
liberalt samhälle; de har ju till stor del varit näringsidkare (framförallt
inom mediabranschen, det där är ju ingen fördom!) och de arbetar väl
subversitvt som så många andra grupper i samhället (utom LO!).

Fast om det är några som försöker förändra samhället så är det ju
Bonnierfamiljen. De har tentakler med i SNS (studieförbundet näringsliv och
samhälle) och Timbro (SAF spropagandaförlag). Dessa institut jobbar med att
tipsa press och TV om "vinklingar" och "ämnen" så att debatten högervrids.
Detta är inget nys.

Har vi inga judar i newsgruppen?

Christer Dufvenberg

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to

Dan Carlsson skrev i meddelandet <3cnb9s40cproodoum...@4ax.com>...

>On Mon, 31 Jan 2000 18:23:08 +0100, PamperS.51__ <olof...@hehe.com>
>wrote:
>
>>Ta gärna detta med en nypa salt - jag har ju ingenting emot judar -
>>men ibland förstår man varifrån antisemiterna hämtar vatten till sina
>>kvarnar....
>
>Att du ens slänger ur dej den här ytterst osanna raljerande texten
>tyder ju på att du har något emot judar....

Detta citat från blöjbarnet kanske kan ge lite ledning:
"(min farfar talade ofta om oss högpannade individer som särdeles
ariska)" Pampers 51
--
CD


Super Soul

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
PamperS.51__ wrote:

> Ja tre personer kanske inte verkar mycket - men med tanke på att dessa
> tre personer ingår i ett mycket brett socialt nätverk med kontakter
> högt uppe i medierna - så har dessa tre personer bra mycket mer makt
> än du eller någon av oss här någonsin kommer att få.


Andres Lokkos och Martin Luuks "Killinggänget"-produktioner visades alla
på SVT, inte TV4. Hur förklarar du det?

jan_...@my-deja.com

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
In article <ccSVONmR6G+dIPJ8q=gA8Cy...@4ax.com>,
PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote:

> Andres Lokko är väl estnist jude? Christian Luuk kommer från estland
> och är väl judebarn han med

Jag har aldrig hört talas om att de estniska namnen Lokko och Luuk
skulle vara judiska. Estlans lilla judenhet råkade mycket illa ut under
andra världskriget, och Estland var det första området under tysk
förvaltning som förklarades "judenfrei", redan 1942, långt innan
flyktvågorna över till Sverige startade 1944. Vidare hade så gott som
alla de runt tvåtusen judar som fanns före kriget tysk- (jiddish-) eller
slaviskklingande efternamn, inte estniska, som Lokko och Luuk. En snabb
sökning i databasen för judiska familjenamn på nätet ger
heller inga träffar vare sig man söker på "Lokko" eller "Luuk".

Vidare är det, som någon redan har påpekat, ytterst osannolikt att
föräldrar med någon form av kulturell indentitet i judendomen skulle
kalla ett barn just för Kristian - "den kristne".

Det tyder på en mycket långt gången antisemitsm att behöva _uppfinna_
judiska identiteter inom populärmusiken att ondgöra sig över. Familjen
Bonniers judiska ursprung är ju iofs ostridigt. (Deras engagemang i
juustmusikindustrin däremot bedtydligt mer perifert) Men familjen är som
helhet synnerligen sekulariserad, och den ende familjemedlem som mig
veterligen har uppvisat någon form av religiöst engagemang är faktiskt
präst i Svenska Kyrkan.

Som sagt, man måste vara särdeles fixerad vid just judar för att kunna
detektera någon judisk musikkonspiration i Sverige. För en rasist av
mera konventionellt snitt borde det ju ligga betydligt närmare till
hands att ondgöra sig över andelen _svarta_ inom den svenska
populärmusikindustrin...

Jan Böhme


Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

ThEe lMnX

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
Son Of Sam caused - jan_...@my-deja.com - to utter:

)Det tyder på en mycket långt gången antisemitsm att behöva _uppfinna_
)judiska identiteter inom populärmusiken att ondgöra sig över.

Vore det inte för judar skulle inte rock n rollen slagit igenom.


Urban Domeij

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
In article <Xdyl4.3279$jg4....@nntpserver.swip.net>,

Jo, och den var väl närmast en klassiker ... den vanliga frasen:
"Jag är ju inte rasist, jag har ingenting emot negrer - MEN ... "

Det är bara att vänta lite, så kommer nog blöjbarnet med en
likadan till, men om homosexuella, och då får vi veta att:
"Jag har ingenting emot homosexuella, MEN ... etc."

Just det resonemanget låg bakom ett uppmärksammat mord på
en idrottsman inte alltför länge sedan. Av deras frukt ska
vi lära känna dem ...

Jag har sett tillräckligt mycket av nazister och rasister
för att vara hjärligt trött på deras hyckleri och lögnerna
om dem som de vill svärta ner. Så jag säger som jag tycker:
Jag har någonting emot nazister (som blöjbarnet), jag tycker
helt enkelt djävligt illa om dem. Jag önskar inte livet ur
dem, men som en sista utväg ser jag det ändå som mindre ont
än det alternativ de visade världen för cirka 60 år sedan.

Urban

PamperS.51__

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
Tue, 01 Feb 2000 15:13:20 GMT, krystade Urban Domeij
<rig...@operamail.com> ur sig med ett stönande:

>
>Det är bara att vänta lite, så kommer nog blöjbarnet med en
>likadan till, men om homosexuella, och då får vi veta att:
>"Jag har ingenting emot homosexuella, MEN ... etc."
>
>Just det resonemanget låg bakom ett uppmärksammat mord på
>en idrottsman inte alltför länge sedan. Av deras frukt ska
>vi lära känna dem ...
>
>Jag har sett tillräckligt mycket av nazister och rasister
>för att vara hjärligt trött på deras hyckleri och lögnerna
>om dem som de vill svärta ner. Så jag säger som jag tycker:
>Jag har någonting emot nazister (som blöjbarnet), jag tycker
>helt enkelt djävligt illa om dem. Jag önskar inte livet ur
>dem, men som en sista utväg ser jag det ändå som mindre ont
>än det alternativ de visade världen för cirka 60 år sedan.

Har tanken slagit dig, bakom dina fördomar Urban - att jag kanske inte
är rasist? Att flera av mina kompisar kommer från andra länder, må du
tolka som en bortförklaring - men så är det.

Att du väljer att lika inskränkt som den värsta rasist sätta
skygglappar kring huvudet och få ett ytterst begränsat synfält -
varsågod. Det är ditt val. Att kalla mig homofob och nazist - bara för
att jag tar upp att inflytelserika människor i mediebranchen är judar
- beror ju bara på att du inte kan tänka själv - utanför klichéerna om
HUR man ska tänka.

Tack för mig.


js

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
> >Du ger tre exempel, Lokko, Luuk och Bonnier. Är det = hela svenska
> >kulturscenen
> >infiltrerad av judar ?
> >
> >
>
>
> Ja tre personer kanske inte verkar mycket - men med tanke på att dessa
> tre personer ingår i ett mycket brett socialt nätverk med kontakter
> högt uppe i medierna - så har dessa tre personer bra mycket mer makt
> än du eller någon av oss här någonsin kommer att få.

Lite löjligt att dra upp Luuk och Lokko (var hittar du förresten belägg för
att dessa är judar?), men däremot håller jag med om att Bonnierimperiet är
ett hot mot både demokrati och kulturell mångfald.
Vad gäller Lokko så är det väl snarare fel på den typen av männsikor som
läser Bibel och POP, och bara måste vara så himla "inne" som det bara går.

Henke

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to

ThEe lMnX <lar...@iname.com> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:38a1cd35...@207.14.113.10...

Menar du att medlemmarna i Iron Maiden är judiska?
--
Henrik Bengtsson
He...@NOSPAMfalkenberg.net

Si hoc signum legere potes,
operis boni in rebus Latinis
alacribus et fructuosis
potiri potes!

Suck on this:
www.Henkelookslikeshit.zzn.com

PamperS.51__

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
Mon, 31 Jan 2000 22:52:24 +0100, krystade "John-Henri Eklund"
<jonn...@algonet.se> ur sig med ett stönande:

>> Varför?
>> det vore ju politskt 'jätte-inkorrekt' att stämma nån för att ha
>> falskeligen kallat en för jude, som är så fint att vara.
>
>Nu var det säkerligen inte att bli kallad jude som han tänkte på, men det
>gick dig väl helt förbi?


Så det är rasistiskt att påpeka att några judar konspirerar?

Då är det alltså ofint att påstå att några moderater konspirerar?
Eller att skäggiga män som lyssnar på Elvis Costello konspirerar?
Eller att jag känner en afrikansk kille som är jävligt elak?

Ordet "jude" är tabulbelagt - i och med minnet av rasismen - för fan
grabbar - skärp er! Tänk längre än arselet räcker - har jag påstått
att hela judendomen är en konspiration??? Svar: nej.

Att dessa herrar är judar behöver inte ha någon betydelse - det kan
lika gärna ha att göra med någon estnisk frimurarordern eller nåt
sånt.

PamperS.51__

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
Mon, 31 Jan 2000 21:27:19 GMT, krystade "Peter Johansson"
<peter.j...@motala.mail.telia.com> ur sig med ett stönande:

>
>PamperS.51__ <olof...@hehe.com> skrev i
>diskussionsgruppsmeddelandet:1=aVOMUeLcCzCZM...@4ax.com...
>

>> Anta att dessa tre personer är normgivande, och att dessa genom sina
>> kontakter i mediebranchen fritt kan föra sina normgivande budskap ut
>> till svenska folket???
>

>Är det inte du som ska ta bladet från munnen och säga vad det är
>du egentligen fruktar, alltså vilka "normgivande budskap" är det
>du tror de vill föra ut till det svenska folket?
>Du skriver att judarna vill underminera hela kultursverige och
>införa en nyliberal politik. Tycker att du är oerhört snett och farligt
>ute om du anklagar judarna för detta. Jag menar, det är väl något
>som ligger i intresse för vilken simpel kapitalist som helst, oavsett
>om personen är jude eller inte, eller hur?


Som sagt - dessa personer är judar- Det är ett konstaterande. Att
dessa människor konspirerar behöver väl inte ha något med deras
judiska religion att göra, eller hur?

Jag visste dock inte att det var tabu att nämna ordet "jude" i
sammanhanget.


Om jag säjer såhär "Adolf Hitler" var protestant - påstår jag då att
alla protestanter är diktatorer? Svar: Nej.

PamperS.51__

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
Tue, 1 Feb 2000 01:27:34 +0100, krystade "Johan Berlin"
<johan....@mailbox.swipnet.se> ur sig med ett stönande:

>PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message
>news:1=aVOMUeLcCzCZM...@4ax.com...
>> Mon, 31 Jan 2000 19:05:44 +0100, krystade "Johan Berlin"
>> <johan....@mailbox.swipnet.se> ur sig med ett stönande:
>
>> >PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message
>> >news:ccSVONmR6G+dIPJ8q=gA8Cy...@4ax.com...
>> >> Detta har INGENTING med rasism att göra - (jag tycker att det är
>> >> ganska intressant och är en av Dom Få och vågar Ta Bladet från munnen)
>> >> - men är inte hela den svenska populärmusikjournalistik och
>> >> kulturscenen infiltrerad av judar???
>

>> >Du ger tre exempel, Lokko, Luuk och Bonnier. Är det = hela svenska
>> >kulturscenen infiltrerad av judar ?
>
>> Ja tre personer kanske inte verkar mycket - men med tanke på att dessa
>> tre personer ingår i ett mycket brett socialt nätverk med kontakter
>> högt uppe i medierna - så har dessa tre personer bra mycket mer makt
>> än du eller någon av oss här någonsin kommer att få.
>

>Vad vet du om det ?
>

Eftersom de förekommer i diverse mediesammanhang samt uppenbarligen
har stora förmögenheter - så kan vi anta att deras inflytande är
stort.

>> Anta att dessa tre personer är normgivande, och att dessa genom sina
>> kontakter i mediebranchen fritt kan föra sina normgivande budskap ut
>> till svenska folket???
>

>Vilket är deras normgivande budskap som du pratar om ?
>

En allmän högervridning av kulturklimatet - Ett exempel: även
"deckardrottningen" Liza marklund är en del av detta (men hon är inte
jude) - lägg märke till markandsföringen och personkulten kring hennes
peron (inte hennes författarskap) - och den nya "Ordförlaget" - som
arbetar för att i än högre grad kommersialisera kulturen

Några tendenser....

I sin tidning bibel har flera motstridiga buskap kommit fram: Andres
påstår sig vara "socialist": men något annat skiner igenom:

I en krönika i SVD klagar Andres Lokko på tiggare och musikanter.

Bibel påstår att det är ute att åka tunnelbana och inne att åka taxi

Bibel påstår att det är ute att åka tåg (fattigsvenskens långväga
transportmedel)

Bibel påstår att det är 35-åringar med stora inkomster och arbeten
inom mediebranchen som styr modet nuförtiden, istället för en
oberoende ungdomskultur(lägg märke till att redaktionen består av
35-åringar med stora inkomster)

Bibel rackar konsekveent ner på den politiska vänsterrörelsen i
sverige under 70-talet - ungdomar som inte ens vet vad progg står för
säjer sig hata "Progg"

Klassiska arbetarkvarter som "Södermalm" samt arbetarförfattare som
Ernst Brunner Och Ulf Lundell nedvärderas i tidningen


Med mera, med mera...

>> >Hade jag varit Luuk skulle jag nog stämt dig för förtal.
>
>
> > Jag vet att det anses inkorrekt att säja "judar" och sedan något
>> negativt - men kom igen - var lite öppen - jag är varken nazist eller
>> rasist (är polare själv med en afrikansk kille ),

>> Jag respekterar i


>> viss mån Andres Lokkos skriverier - de som handlar om musik - jag
>> tycker han är en bra skribent.
>
>Jag däremot tycker att Andres Lokko enbart skriver om politiskt korrekt
>musik
>så som många övriga svenska journalister, Ivarsson/Bjurman, etc... Därför
>har jag
>inga problem att uttala mig negativt om Lokko, men att säga att han skriver
>som han
>gör för att det skulle vara någon övergripande judisk konspiration är ju
>idioti.
>


Att han har stor makt i medievärlden kan du väl inte förneka?


>> Att han ingår i ett judiskt nätverk lägger jag inga värderingar i.
>
>Det är ju precis det du gör.


du är fördomsfull - ordet "judisk" är tydligen laddat för dig, och att
nämna det i någon annat sammanhang än ett positivt skulle väl vara
alltför politiskt inkorrekt för dig??

Ulf.S...@dacapo.se

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
In article <38a0c1da...@207.14.113.10>,

lm...@home.se wrote:
> Son Of Sam caused - PamperS.51__ <olof...@hehe.com> - to utter:

> Snarare är väl risken större att släkten var krigsförbrytare


> som flydde 1945 från Baltikum när kriget var slut.

Nåja, att man flydde från sovjetockupationen behöver sannerligen
inte betyda att man var "krigsförbrytare".

/Ulf Sundin

Ulf.S...@dacapo.se

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
In article <lAmXOGXtsfdLjl...@4ax.com>,

PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote:
> Tue, 01 Feb 2000 15:13:20 GMT, krystade Urban Domeij
> <rig...@operamail.com> ur sig med ett stönande:

> >Så jag säger som jag tycker:
> >Jag har någonting emot nazister (som blöjbarnet), jag tycker
> >helt enkelt djävligt illa om dem.

> Har tanken slagit dig, bakom dina fördomar Urban - att jag kanske inte


> är rasist? Att flera av mina kompisar kommer från andra länder, må du
> tolka som en bortförklaring - men så är det.

Nej nazist är du ju sannolikt inte, bara en antisemistisk
lögnare och socialist med konspirationsteoretiska böjelser.
En ynklig sådan också, eftersom du inte ens lyckas prestera
några "judar" (förutom familjen Bonnier) utan bara några
"utlänningar". Ska du kanske ta och formulera om dig så att
konspirationen i stället är "baltsik" (nåja, då får du ju ta
bort Bonnier förstås), eller "utländsk" (men då får man ha en
kanska urvattnat syn på utländs om man ska lyckas klämma in
Bonnier, och för all del även Luuk och Lokko).

Och "nyliberal" kan väl knappast konpirationen vara, eftersom
ingen av de utpekade tycks vara det heller.

John-Henri Eklund

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to

"PamperS.51__" <olof...@hehe.com> wrote in message
news:s7iWOF0A3T3zlr...@4ax.com...
>
<snip>

>
> Att dessa herrar är judar behöver inte ha någon betydelse

Ändå så säger subject på detta meddelande "En JUDISK
musik-Journalist-konspiration!!!"

Hur kommer det sig att du drar stora växlar på det faktum att dom är judar?

--
/Jonne

John-Henri Eklund

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to

"PamperS.51__" <olof...@hehe.com> wrote in message
news:zbiWOMUefiV52S...@4ax.com...

>
> Bibel påstår att det är ute att åka tunnelbana och inne att åka taxi
>
> Bibel påstår att det är ute att åka tåg (fattigsvenskens långväga
> transportmedel)

<snip>

Stora sanningar bibel levererar på sin "inne/ute-lista", minsann. Jag
förstår var du får din bildning.


<snip>


> du är fördomsfull - ordet "judisk" är tydligen laddat för dig, och att
> nämna det i någon annat sammanhang än ett positivt skulle väl vara
> alltför politiskt inkorrekt för dig??

Problemet är att du med ditt subject påstår att ett par-tre män (utan att
ens utreda om dom verkligen är judar) skulle vara representativa för
*alla* judar.

--
/Jonne


Peter Johansson

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to

PamperS.51__ <olof...@hehe.com> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:wriWOItupv5hBu...@4ax.com...

> Mon, 31 Jan 2000 21:27:19 GMT, krystade "Peter Johansson"
> <peter.j...@motala.mail.telia.com> ur sig med ett stönande:
>
> >
> >PamperS.51__ <olof...@hehe.com> skrev i
> >diskussionsgruppsmeddelandet:1=aVOMUeLcCzCZM...@4ax.com...
> >
> >> Anta att dessa tre personer är normgivande, och att dessa genom sina
> >> kontakter i mediebranchen fritt kan föra sina normgivande budskap ut
> >> till svenska folket???
> >
> >Är det inte du som ska ta bladet från munnen och säga vad det är
> >du egentligen fruktar, alltså vilka "normgivande budskap" är det
> >du tror de vill föra ut till det svenska folket?
> >Du skriver att judarna vill underminera hela kultursverige och
> >införa en nyliberal politik. Tycker att du är oerhört snett och farligt
> >ute om du anklagar judarna för detta. Jag menar, det är väl något
> >som ligger i intresse för vilken simpel kapitalist som helst, oavsett
> >om personen är jude eller inte, eller hur?
>
>
> Som sagt - dessa personer är judar- Det är ett konstaterande. Att
> dessa människor konspirerar behöver väl inte ha något med deras
> judiska religion att göra, eller hur?

Jag ställer om frågan eftersom jag inte tycker du har svarat på
den: Införandet av en mer nyliberal politik är väl något som ligger
i intresse för vilken kapitalist/utsugare som helst? Långt ifrån
alla dessa är ju judar, så jag tycker inte att du *specifikt* ska
blanda in judar i det sammanhanget.

Och angående huruvida Andres Lokko är socialist eller inte,
så tycker jag du ska läsa hans artikel om den engelska gruppen
"Redskins" i Pop#12 eller den lysande Billy Bragg-recensionen
i Pop#20. Det bör undanröja alla eventuella tvivel.

/Peter

PamperS.51__

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
Tue, 1 Feb 2000 12:39:35 +0100, krystade iknowyo...@hotmail.com
(Super Soul) ur sig med ett stönande:

>PamperS.51__ wrote:
>
>> Ja tre personer kanske inte verkar mycket - men med tanke på att dessa
>> tre personer ingår i ett mycket brett socialt nätverk med kontakter
>> högt uppe i medierna - så har dessa tre personer bra mycket mer makt
>> än du eller någon av oss här någonsin kommer att få.
>
>

>Andres Lokkos och Martin Luuks "Killinggänget"-produktioner visades alla
>på SVT, inte TV4. Hur förklarar du det?

SVT är mycket funkis - och ytligt sett - väldigt rätt (socialism som
mode) , antagligen ser inte Killinggänget SVT som ett sätt att tjäna
pengar (trots att de antagligen kan förhandla fram mer pengar av
statliga, socialistSVT än av tv4, samt få BETYDLIGT bekvämare
arbetsvillkor) -istället presenteras där deras produktioner
stilfullt och når en väldig mängd människor till skillnad från de
kommersiella tvkanalerna (svt är ju ändå standard) - de "lurar"
systemet ungefär som nyliberaler man talar med ofta säjer sig ta massa
bidrag bara för att staten är då jävla dum att den bjuder på det

Dessutom har "Gänget" fotfästet inne i Tv4 - dels genom tvprogrammet
"Pentagon", dels genom Luuk såklart. För att inte tala om radion -
Fredrik Lindström rör sig i kretsarna.

Att de vidare har kopplingar till internetbranchen, och modebranchen
och reklambranchen - genom ACNE behöver ju inte påpekas.

PS: Var det inte Henrik Schyffert som i en intervju påstod att han
låtit omskära sig?
Är det SANT - så bevisar det ju bara att En Oändligt stor Påverkan
finns från dessa krafter.

Linus Nordström

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to

PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message
news:lAmXOGXtsfdLjl...@4ax.com...

> Tue, 01 Feb 2000 15:13:20 GMT, krystade Urban Domeij
> <rig...@operamail.com> ur sig med ett stönande:

>
> Har tanken slagit dig, bakom dina fördomar Urban - att jag kanske inte
> är rasist? Att flera av mina kompisar kommer från andra länder, må du
> tolka som en bortförklaring - men så är det.
>

Antisemit då?

> Att du väljer att lika inskränkt som den värsta rasist sätta
> skygglappar kring huvudet och få ett ytterst begränsat synfält -
> varsågod. Det är ditt val. Att kalla mig homofob och nazist - bara för
> att jag tar upp att inflytelserika människor i mediebranchen är judar
> - beror ju bara på att du inte kan tänka själv - utanför klichéerna om
> HUR man ska tänka.
>
> Tack för mig.
>

har du några som helst belläg att de personer du nämde ingår i en
konspiration? Vad skulle deras måla vara?
--
--
--
Ebba the green

A.F.S. FAQ: http://www.galacticempire.net/faqtwo.htm

Linus Nordström

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to

Henke <He...@NOSPAMFalkenberg.net> wrote in message
news:94942449...@ro-esp3.cybercity.dk...

>
> ThEe lMnX <lar...@iname.com> skrev i
> diskussionsgruppsmeddelandet:38a1cd35...@207.14.113.10...
> > Son Of Sam caused - jan_...@my-deja.com - to utter:
> >
> > )Det tyder på en mycket långt gången antisemitsm att behöva _uppfinna_
> > )judiska identiteter inom populärmusiken att ondgöra sig över.
> >
> > Vore det inte för judar skulle inte rock n rollen slagit igenom.
>
> Menar du att medlemmarna i Iron Maiden är judiska?
> --
det fösta roliga inlägget i detta träd :)

Bjorn Magnusson

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
On Tue, 01 Feb 2000 21:29:04 +0100,
in swnet.musik,
PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote:

-> PS: Var det inte Henrik Schyffert som i en intervju påstod att han
-> låtit omskära sig?
-> Är det SANT - så bevisar det ju bara att En Oändligt stor Påverkan
-> finns från dessa krafter.

Jag vet inte om du är bekant med fenomenet "trång förhud", men det
förekommer. En lämplig åtgärd är då givetvis att låta omskära sig.
--
Björn Magnusson

bjorn.m<at>home.se
http://fly.to/bjornm
--
"And the one thing she found,
as she gazed at the sea,
was that she lost her faith,
her faith in me."
- Mark Kozelek

Johan Berlin

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message
news:s7iWOF0A3T3zlr...@4ax.com...

> Mon, 31 Jan 2000 22:52:24 +0100, krystade "John-Henri Eklund"
> <jonn...@algonet.se> ur sig med ett stönande:

> >> Varför?
> >> det vore ju politskt 'jätte-inkorrekt' att stämma nån för att ha
> >> falskeligen kallat en för jude, som är så fint att vara.

> >Nu var det säkerligen inte att bli kallad jude som han tänkte på, men det
> >gick dig väl helt förbi?


> Så det är rasistiskt att påpeka att några judar konspirerar?

Tror inte du fattar vad du själv har skrivit. Du drar ju oerhört stora
växlar på
att det är en JUDISK konspiration. Hade det varit en konspiration av två
media-människor och ett företag hade det varit något annat, men du benämner
ju hela din konspirations-teori judisk, eller ?

> Ordet "jude" är tabulbelagt - i och med minnet av rasismen - för fan
> grabbar - skärp er! Tänk längre än arselet räcker - har jag påstått
> att hela judendomen är en konspiration??? Svar: nej.

Varför har du då skrivit "En JUDISK musik-Journalist-konspiration!!!"
som subject ? Varför dra några växlar på det faktum för överhuvudtaget.

Du nämde ju i en annan follow-up även kontakterna med Fredrik Lindström.
Hur passar han in i din konspirations-teori, är han också av judisk härkomst
?

> Att dessa herrar är judar behöver inte ha någon betydelse - det kan
> lika gärna ha att göra med någon estnisk frimurarordern eller nåt
> sånt.

Jaha, det är ju inte direkt det man låter påskina när man väljer att skriva
JUDISK konspiration. Om det är en nyhet för dig så kan jag upplysa att
man använder VERSALER på usenet när man vill skrika eller markera något
extra tydligt...

Ciao
Johan

Johan Berlin

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to

PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message
news:zbiWOMUefiV52S...@4ax.com...

> Tue, 1 Feb 2000 01:27:34 +0100, krystade "Johan Berlin"
> <johan....@mailbox.swipnet.se> ur sig med ett stönande:

>
> >PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message
> >news:1=aVOMUeLcCzCZM...@4ax.com...
> >> Mon, 31 Jan 2000 19:05:44 +0100, krystade "Johan Berlin"
> >> <johan....@mailbox.swipnet.se> ur sig med ett stönande:

> >
> >> >PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message
> >> >news:ccSVONmR6G+dIPJ8q=gA8Cy...@4ax.com...
> >> >> Detta har INGENTING med rasism att göra - (jag tycker att det är
> >> >> ganska intressant och är en av Dom Få och vågar Ta Bladet från
munnen)
> >> >> - men är inte hela den svenska populärmusikjournalistik och
> >> >> kulturscenen infiltrerad av judar???

> >> >Du ger tre exempel, Lokko, Luuk och Bonnier. Är det = hela svenska
> >> >kulturscenen infiltrerad av judar ?

> >> Ja tre personer kanske inte verkar mycket - men med tanke på att dessa


> >> tre personer ingår i ett mycket brett socialt nätverk med kontakter
> >> högt uppe i medierna - så har dessa tre personer bra mycket mer makt
> >> än du eller någon av oss här någonsin kommer att få.

> >Vad vet du om det ?

> Eftersom de förekommer i diverse mediesammanhang samt uppenbarligen
> har stora förmögenheter - så kan vi anta att deras inflytande är
> stort.

Det kan vi anta bara för diskussions skull visst. Om det sedan stämmer kan
vi vänta med att analysera.

> >> Anta att dessa tre personer är normgivande, och att dessa genom sina
> >> kontakter i mediebranchen fritt kan föra sina normgivande budskap ut
> >> till svenska folket???

> >Vilket är deras normgivande budskap som du pratar om ?

> En allmän högervridning av kulturklimatet

o.k. Varför kan det då inte lika gärna vara en moderat eller kapitalistisk
konspiration ? Är judarna de ändå som vill högervrida politik menar du ?

> Några tendenser....

> I sin tidning bibel har flera motstridiga buskap kommit fram: Andres
> påstår sig vara "socialist": men något annat skiner igenom:

> I en krönika i SVD klagar Andres Lokko på tiggare och musikanter.

Hade varit intressant att läsa. Har du den ?

> Bibel påstår att det är ute att åka tunnelbana och inne att åka taxi

> Bibel påstår att det är ute att åka tåg (fattigsvenskens långväga
> transportmedel)

Men herregud. Skit i vad Bibel säger. Den är väl knappast tongivande
för svenska folkets åsikter. Det är ett fåtal människor som läser Bibel.
Jag kan garantera dig att det finns fler människor i Sverige som läser
obskyra hårdrockfanzines än vad det är människor som läser bibel.

Jag har varit runt på ganska mycket officiella "media-platser" i Sverige
och där brukar man alltid hitta tidningar liggandes i väntrumment. Nu
senast var jag på Polar Studion i Stockholm. Deras litteratur bestod
av Café, Slitz, samt olika hi-fi och bransch-tidningar. Inte en Bibel i
sikte...

> Bibel påstår att det är 35-åringar med stora inkomster och arbeten
> inom mediebranchen som styr modet nuförtiden, istället för en
> oberoende ungdomskultur(lägg märke till att redaktionen består av
> 35-åringar med stora inkomster)

Jaja, de skriver upp sig själva. So... ?

> Bibel rackar konsekveent ner på den politiska vänsterrörelsen i
> sverige under 70-talet - ungdomar som inte ens vet vad progg står för
> säjer sig hata "Progg"

Japp, och ungdomar som läser Expressen Fredag och Aftonbladet Puls
lär sig hata symfoni-rock och progressiv hårdrock även fast det inte vet
vad det är. Din poäng ?

> Klassiska arbetarkvarter som "Södermalm" samt arbetarförfattare som
> Ernst Brunner Och Ulf Lundell nedvärderas i tidningen

Det går ju cycler i att upp/nedvärdera Lundell. Just för tillfället tycker
de väl
att det är hippt.

> >> >Hade jag varit Luuk skulle jag nog stämt dig för förtal.

> > > Jag vet att det anses inkorrekt att säja "judar" och sedan något
> >> negativt - men kom igen - var lite öppen - jag är varken nazist eller
> >> rasist (är polare själv med en afrikansk kille ),

> >> Jag respekterar i
> >> viss mån Andres Lokkos skriverier - de som handlar om musik - jag
> >> tycker han är en bra skribent.

> >Jag däremot tycker att Andres Lokko enbart skriver om politiskt korrekt
> >musik så som många övriga svenska journalister, Ivarsson/Bjurman, etc...
Därför
> >har jag inga problem att uttala mig negativt om Lokko, men att säga att
han skriver
> >som han gör för att det skulle vara någon övergripande judisk
konspiration är ju
> >idioti.

> Att han har stor makt i medievärlden kan du väl inte förneka?

Bland de som lyssnar på politisk korrekt musik och toppar sina listor
med Dylan och diverse soul-artister har han säkert det. Ta en titt på
försäljningslistorna
istället och titta på hur stor makt han har över skivköparna...

> >> Att han ingår i ett judiskt nätverk lägger jag inga värderingar i.

> >Det är ju precis det du gör.

> du är fördomsfull - ordet "judisk" är tydligen laddat för dig, och att


> nämna det i någon annat sammanhang än ett positivt skulle väl vara
> alltför politiskt inkorrekt för dig??

Ge dig. Du vet inte vad du pratar om. Ordet judisk är inte ett dugg laddat
för mig. Jag jobbar som lärare i samhällskunskap och mediekunskap
på gymnasie-nivå för tillfället och senast idag diskuterade vi huruvida det
var
rätt eller fel av Sverige att göra en så stor grej av förintelsen som det
har gjorts
nu och om judarna själva inte är ett ganska så intolerant folkslag.

Det är ju du i ditt subject som klart och tydligt visar anti-semitiska
tendenser.
jag skulle kunna köpa "ett antal människor i media-världen försöker vrida
kulturklimatet åt höger". Men problemet är att du skriver JUDISK
konspiration
och då implicit säger att konspirationen har sin grund i att dessa tre
aktörer
är judar och inget annat.

Ciao
Johan


Mattias Inghe

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
On Tue, 01 Feb 2000 18:49:57 +0100, PamperS.51__ <olof...@hehe.com>
wrote:

>Mon, 31 Jan 2000 22:52:24 +0100, krystade "John-Henri Eklund"
><jonn...@algonet.se> ur sig med ett stönande:
>
>>> Varför?
>>> det vore ju politskt 'jätte-inkorrekt' att stämma nån för att ha
>>> falskeligen kallat en för jude, som är så fint att vara.
>>
>>Nu var det säkerligen inte att bli kallad jude som han tänkte på, men det
>>gick dig väl helt förbi?
>
>
>Så det är rasistiskt att påpeka att några judar konspirerar?
>

>Då är det alltså ofint att påstå att några moderater konspirerar?
>Eller att skäggiga män som lyssnar på Elvis Costello konspirerar?

Inte alls. Om du hade argument som höll.
Jag är speciellt intresserad av bevis angående Costello-fans... ;)

-Mattias

Mattias Inghe

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to
On Tue, 01 Feb 2000 12:10:54 GMT, lar...@iname.com (ThEe lMnX) wrote:

>Son Of Sam caused - jan_...@my-deja.com - to utter:
>
>)Det tyder på en mycket långt gången antisemitsm att behöva _uppfinna_
>)judiska identiteter inom populärmusiken att ondgöra sig över.
>
>Vore det inte för judar skulle inte rock n rollen slagit igenom.

Bara för att frächa upp min allmänbildning: Vilka judar då till
exempel?

-Mattias

Lars Johansson

unread,
Feb 2, 2000, 3:00:00 AM2/2/00
to
Hej,
PamperS.51__ <olof...@hehe.com> skrev i diskussionsgruppsmeddelandet:ccSVONmR6G+dIPJ8q=gA8Cy...@4ax.com...

| Detta har INGENTING med rasism att göra - (jag tycker att det är
| ganska intressant och är en av Dom Få och vågar Ta Bladet från munnen)
| - men är inte hela den svenska populärmusikjournalistik och
| kulturscenen infiltrerad av judar???

<...>

Helt fel! Det var stockholmare som hade lyckats infiltrera svensk
TV, tidningar och populärkultur fram till vårt EU-inträde.
Stockholmarna är dock på stark tillbakamarsch. Tyska bögar
har -- med våld och utpressning -- tagit över den svenska
kulturscenen. Efter nästa val kommer de att ta över riksdag och
regering.

Enda hotet mot de tyska bögarna är de skånska, som
behärskar kulturscenen i Köpenhamn. Vi kan se fram mot ett
inbördeskrig när den slutgiltiga uppgörelsen sker.

"A man can't just sit around."
Lars Johansson

Urban Domeij

unread,
Feb 2, 2000, 3:00:00 AM2/2/00
to
In article <lAmXOGXtsfdLjl...@4ax.com>,
PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote:

> Har tanken slagit dig, bakom dina fördomar Urban -
> att jag kanske inte är rasist?

Varför skulle den göra det, du har ju just _bevisat_
att du är rasist? Fördomar är när man dömer i förväg,
utan att ha lyssnat på eller tagit reda på hur det är.
Att jag anser dig vara rasist är ingen fördom, utan
ett krasst konstaterande grundat på vad du uttrycker.

> Att flera av mina kompisar kommer från andra länder, må du
> tolka som en bortförklaring - men så är det.

Så förutsägbart ... jag glömde ta med den i min kommentar.
Du har just skrivit standardfras två i rasistens repertoar.
Grattis!

> Att kalla mig homofob och nazist - bara för

> att jag tar upp att inflytelserika människor


> i mediebranchen är judar - beror ju bara på att
> du inte kan tänka själv - utanför klichéerna om
> HUR man ska tänka.

Hmm... jag har aldrig kallat dig homofob, men jag
har sagt att man kan förvänta sig sådana drag, och
jag blir inte det ringaste förvånad om du förutom
att du är antisemit ochså visar dig vara homofob.

Jag har inte heller kallat dig nazist, men jag
skulle knappast bli förvånad om du är nazist,
du har ju faktiskt presterat nazistpropaganda.

Du har inte påpekat att inflytelserika människor
är judar, du har påstått att vissa människor som
du anser vara inflytelserika också är judar, och
du har genom rubriken framställt det som om detta
skulle höra till någon form av konspiration.

Eftersom du ljuger om både det ena och det andra
kan man lugnt dra slutsatsen, att ditt lögnaktiga
påstående om att dessa människor skulle tillhöra
en viss folkgrupp grundar sig på rasism.

Din metod har använts förr, främst av nazister.

Urban

js

unread,
Feb 2, 2000, 3:00:00 AM2/2/00
to
> Och angående huruvida Andres Lokko är socialist eller inte,
> så tycker jag du ska läsa hans artikel om den engelska gruppen
> "Redskins" i Pop#12 eller den lysande Billy Bragg-recensionen
> i Pop#20. Det bör undanröja alla eventuella tvivel.

Att driva en tidning som POP och samtidigt kalla sig socialist rimmar lite
illa... Men det är säkert trendigt så då måste man ju göra det...

PamperS.51__

unread,
Feb 2, 2000, 3:00:00 AM2/2/00
to
Tue, 1 Feb 2000 23:40:05 +0100, krystade "Johan Berlin"
<johan....@mailbox.swipnet.se> ur sig med ett stönande:

>PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message

>news:s7iWOF0A3T3zlr...@4ax.com...


>> Mon, 31 Jan 2000 22:52:24 +0100, krystade "John-Henri Eklund"
>> <jonn...@algonet.se> ur sig med ett stönande:
>
>> >> Varför?
>> >> det vore ju politskt 'jätte-inkorrekt' att stämma nån för att ha
>> >> falskeligen kallat en för jude, som är så fint att vara.
>
>> >Nu var det säkerligen inte att bli kallad jude som han tänkte på, men det
>> >gick dig väl helt förbi?
>
>
>> Så det är rasistiskt att påpeka att några judar konspirerar?
>

>Tror inte du fattar vad du själv har skrivit. Du drar ju oerhört stora
>växlar på
>att det är en JUDISK konspiration. Hade det varit en konspiration av två
>media-människor och ett företag hade det varit något annat, men du benämner
>ju hela din konspirations-teori judisk, eller ?
>
>> Ordet "jude" är tabulbelagt - i och med minnet av rasismen - för fan
>> grabbar - skärp er! Tänk längre än arselet räcker - har jag påstått
>> att hela judendomen är en konspiration??? Svar: nej.
>
>Varför har du då skrivit "En JUDISK musik-Journalist-konspiration!!!"
>som subject ? Varför dra några växlar på det faktum för överhuvudtaget.
>
>Du nämde ju i en annan follow-up även kontakterna med Fredrik Lindström.
>Hur passar han in i din konspirations-teori, är han också av judisk härkomst
>?
>
>> Att dessa herrar är judar behöver inte ha någon betydelse - det kan
>> lika gärna ha att göra med någon estnisk frimurarordern eller nåt
>> sånt.
>
>Jaha, det är ju inte direkt det man låter påskina när man väljer att skriva
>JUDISK konspiration. Om det är en nyhet för dig så kan jag upplysa att
>man använder VERSALER på usenet när man vill skrika eller markera något
>extra tydligt...
>


Du drar ju oerhört stora växlar på att jag skrivit just en "judisk
konspiration" - varför drar du inte oerhört stora växlar på innehållet
iställer istället för att dra stora växlar på att jag skrivit "judisk"
i subjectraden``

PamperS.51__

unread,
Feb 2, 2000, 3:00:00 AM2/2/00
to
Tue, 01 Feb 2000 22:13:05 GMT, krystade
YOUbjor...@WHAThome.TO.se.DO (Bjorn Magnusson) ur sig med ett
stönande:

>On Tue, 01 Feb 2000 21:29:04 +0100,


>in swnet.musik,
>PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote:
>
>-> PS: Var det inte Henrik Schyffert som i en intervju påstod att han
>-> låtit omskära sig?
>-> Är det SANT - så bevisar det ju bara att En Oändligt stor Påverkan
>-> finns från dessa krafter.
>
>Jag vet inte om du är bekant med fenomenet "trång förhud", men det
>förekommer. En lämplig åtgärd är då givetvis att låta omskära sig.


Naturligtvis - men det gör man väl då som barn, och inte som vuxen av
andra skäl?

Jonas Thorell

unread,
Feb 2, 2000, 3:00:00 AM2/2/00
to

Urban Domeij wrote:

> Så förutsägbart ... jag glömde ta med den i min kommentar.
> Du har just skrivit standardfras två i rasistens repertoar.
> Grattis!

Vad är det man säger...it takes one to know one. Erkännes,
plump kommentar. Men jag kunde bara inte låta bli då man
faktiskt inte behöver vara varje sig rasist, nazist eller antisemit
för att dra upp en sådan diskussion. Det kan räcka med att
tycka sig se ett sammanhang (kanske felaktigt men ändå)
och vilja veta om det ligger något i det.

Men för att återgå till det citerade ovan. Det är också mycket
standardförfarande att svartmåla folk som rasister när de
ger uttryck för åsikter man inte gillar. Mycket ful debattteknik.

Nu vet jag inte om Pampers eller vad han nu kallade sig
är rasist eller inte men jag tror fortfarande på det där lilla
som kallas för åsiktsfrihet utan att behöva bli stämplad
som både det ena och det andra. Och så vitt jag vet
så är det fortfarande inte olagligt att ha rasistiska åsikter,
däremot att praktisera dem. Förtal är olagligt dock.

Okay, vem kommer med den första attacken och säger
att jag är en nazist nu?

/Jonas

John-Henri Eklund

unread,
Feb 2, 2000, 3:00:00 AM2/2/00
to

"PamperS.51__" <olof...@hehe.com> wrote in message
news:b=eXOFCTROhlRmO...@4ax.com...
<snip>

>varför drar du inte oerhört stora växlar på innehållet
> iställer istället för att dra stora växlar på att jag skrivit "judisk"
> i subjectraden``

Herregud. Fatta att det är du som med ditt subject drar *alla* judar över
en kam. Du är antisemit helt enkelt.

--
/Jonne


Peter Johansson

unread,
Feb 2, 2000, 3:00:00 AM2/2/00
to

js <o...@home.se> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:IVYl4.4040$jg4....@nntpserver.swip.net...

> Att driva en tidning som POP och samtidigt kalla sig socialist rimmar lite
> illa...

På vilket sätt rimmar det illa?

/Peter

ThEe lMnX

unread,
Feb 2, 2000, 3:00:00 AM2/2/00
to
Son Of Sam caused - m...@com.imsevimse (Mattias Inghe) - to utter:

)On Tue, 01 Feb 2000 12:10:54 GMT, lar...@iname.com (ThEe lMnX) wrote:
)
)>Son Of Sam caused - jan_...@my-deja.com - to utter:
)>
)>)Det tyder på en mycket långt gången antisemitsm att behöva _uppfinna_
)>)judiska identiteter inom populärmusiken att ondgöra sig över.
)>
)>Vore det inte för judar skulle inte rock n rollen slagit igenom.
)
)Bara för att frächa upp min allmänbildning: Vilka judar då till
)exempel?

Alla som hade skivbolag/distributionät, tidningar på 50-talet.
Sedan kan man ju nämna Atlantic, Chess/Checker, Lieber & Stoller,
Phil Spector, Brian Epstein, bara som ett axplock.


Bjorn Magnusson

unread,
Feb 2, 2000, 3:00:00 AM2/2/00
to
On Wed, 02 Feb 2000 18:09:49 +0100,

in swnet.musik,
PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote:

-> >-> PS: Var det inte Henrik Schyffert som i en intervju påstod att han
-> >-> låtit omskära sig?
-> >-> Är det SANT - så bevisar det ju bara att En Oändligt stor Påverkan
-> >-> finns från dessa krafter.
-> >
-> >Jag vet inte om du är bekant med fenomenet "trång förhud", men det
-> >förekommer. En lämplig åtgärd är då givetvis att låta omskära sig.
->
-> Naturligtvis - men det gör man väl då som barn, och inte som vuxen av
-> andra skäl?

Ponera att man har otur och hoppar i säng med en smittad, men i övrigt
trevlig, kvinna. Då kan man få ovälkomna infektioner, varvid glans
penis svullnar upp å det grövsta. Detta gör antagligen väldigt,
väldigt ont. Smärtan minskar gissningsvis vid ett eventuellt
borttagande av preputium. Det kanske till och med är nödvändigt vid
operation.

Huruvida herr Schyffert varit med om detta något dramatiska scenario
eller inte låter jag dock vara osagt, eftersom jag varken vet eller
har med det att göra.

Dessutom skulle jag gissa att förhuden kan bli trång av andra orsaker,
även vid vuxen ålder.

Ett annat icke-judiskt skäl är helt enkelt att det är enklare att få
bort oönskat skrev-gojs om den lilla skinnbiten inte längre utgör ett
hinder -- det är väl därför judarna skär om egentligen?

Urban Domeij

unread,
Feb 3, 2000, 3:00:00 AM2/3/00
to
In article <PuZl4.13$E%.1061@dummy.bahnhof.se>,

"Jonas Thorell" <jon...@bahnhof.se> wrote:
>
> Urban Domeij wrote:
>
> > Så förutsägbart ...

> [relevanta kommentarer]


>
> Okay, vem kommer med den första attacken och säger
> att jag är en nazist nu?

Det blir inte jag i alla fall.

Såg också att jag gjorde en miss i inlägget,
jag hade visst antytt något om nazist...
f'låt...

Men för att snickra ihop rubriken ovan och
posta den med innehållet i det första inlägget
krävs nog en aning mer än att man är missledd.

Hittills har jag inte träffat någon som uttrycker
liknande uppfattningar utan att vara rasist.
Till en del kan man ju dra den slutsatsen av att
personen alls nämner en speciell folkgrupp. Nästa
drag, att tilldela tillhörighet till samma grupp
för personer som inte alls har valt att höra dit
är kanske mer betecknande. Det är ju inte enbart
rasistiskt, utan blir ju mer omfattande. Kanske
det inte är nazism, om man är väldigt noga med
hur nazism definieras, men det är nazism, sådan
som vi känner den.

PamperS.51__

unread,
Feb 3, 2000, 3:00:00 AM2/3/00
to
Thu, 03 Feb 2000 00:12:35 GMT, krystade Disco Godfather
<disc...@NOSPAMemail.com> ur sig med ett stönande:

>
>"PamperS.51__" wrote:
>
>> Tack för mig.
>
>Nej tack.

Tillför du någon diskussion någonting förutom surt gläfsande och
allmänt gnäll?

PamperS.51__

unread,
Feb 3, 2000, 3:00:00 AM2/3/00
to
Wed, 02 Feb 2000 18:05:32 GMT, krystade "Peter Johansson"
<peter.j...@motala.mail.telia.com> ur sig med ett stönande:

Det har jag skrivit på ett annat inlägg i den här tråden - men, det
ska erkännas - så är det tidningen Bibel som är föremål för de flesta
av mina misstankar.

PamperS.51__

unread,
Feb 3, 2000, 3:00:00 AM2/3/00
to
Wed, 02 Feb 2000 17:20:27 GMT, krystade lar...@iname.com (ThEe lMnX)

ur sig med ett stönande:

>


>Alla som hade skivbolag/distributionät, tidningar på 50-talet.
>Sedan kan man ju nämna Atlantic, Chess/Checker, Lieber & Stoller,
>Phil Spector, Brian Epstein, bara som ett axplock.


Den där lille fransmannen dår du inte glömma!

PamperS.51__

unread,
Feb 3, 2000, 3:00:00 AM2/3/00
to
Tue, 01 Feb 2000 23:33:49 GMT, krystade m...@com.imsevimse (Mattias
Inghe) ur sig med ett stönande:


>>Så det är rasistiskt att påpeka att några judar konspirerar?
>>

>>Då är det alltså ofint att påstå att några moderater konspirerar?
>>Eller att skäggiga män som lyssnar på Elvis Costello konspirerar?
>
>Inte alls. Om du hade argument som höll.
>Jag är speciellt intresserad av bevis angående Costello-fans... ;)
>
>-Mattias

Costello-Fans är suspekta - liksom många överåriga Skivbörs-ägare.
Jag kan dock inte se HUR de hänger samman, antagligen tillför de något
Gott till samhället - står för goda krafter

Däremot är jag jävligt misstänksam mot popbandet Komeda - deras svala
intellektuella outfit - med trådar vidare till låtsassocialistiska
fascistband som Stereolab - en klar koppling till Bibel-gänget och
Bonnierfamiljen.

erik_...@my-deja.com

unread,
Feb 3, 2000, 3:00:00 AM2/3/00
to
In article <wriWOItupv5hBu...@4ax.com>,
PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote:
> Mon, 31 Jan 2000 21:27:19 GMT, krystade "Peter Johansson"
> <peter.j...@motala.mail.telia.com> ur sig med ett stönande:

> >Du skriver att judarna vill underminera hela kultursverige och
> >införa en nyliberal politik. Tycker att du är oerhört snett och
>

> Som sagt - dessa personer är judar- Det är ett konstaterande. Att
> dessa människor konspirerar behöver väl inte ha något med deras
> judiska religion att göra, eller hur?
>

> Jag visste dock inte att det var tabu att nämna ordet "jude" i
> sammanhanget.

Då är man inte så lite dum...
>
> Om jag säjer såhär "Adolf Hitler" var protestant - påstår jag då att
> alla protestanter är diktatorer? Svar: Nej.
>
Pampers illustrerar mkt väl hur nära nazismen och socialismen ligger
varandra. Judarna är kapitalister och konspirerar alltsedan guldkalven
och Rothschild och just guldmyten har ngra hävdat vaqr avgörande för
Tysklands beslut att överge guldmyntfoten och marknadsekonomin på 30-
talet.

--
/Erik II

PamperS.51__

unread,
Feb 3, 2000, 3:00:00 AM2/3/00
to
Thu, 03 Feb 2000 15:05:18 GMT, krystade Urban Domeij
<rig...@operamail.com> ur sig med ett stönande:

Du anklagar mig för att vara rasist. Då jag berättar att flera av mina
vänner är från utomeuropeiska länder - ((en av dem vad rasisterna hade
kallat en "nigger" )) - säjer du att det är en rasistkliché att påstå
något sådant - och alltså menar du att jag ljuger. Eller hur?

Felet, som jag ser det, med vissa människor är - att de tänker i
klichéer - och du verkar vara en av dem.

Ett exempel: Låt mig påstå detta "jag föraktar gay-kulturen"
Och mina åsikter är jag inte ensam om - kända homosexuella anser
detsamma - homokulturen "förfjollar" de homosexuella - homokulturen
söker sig ut i marginalen, VILL marginaliseras - vill i miss mån att
de homosexuella männen ska "leka kvinnor" något som inte har något
med homosexualitet att göra - och något som många homosexuella män
inte heller vill - men de har inget val och tvingas därför välja
detta.

Gaykulturen är dessutom intolerant - bögarna har fördomar om flator -
transsexuella och transvestiter föraktas och stöts ut ur gemenskapen.

En teatralisk subkultur som vill göra de homosexuella till korkade
fjollor, clowner och tacksamma objekt för nazister och andra
homofober - är förkastlig
En homosexuell subkultur som dessutom är intolerant och stöter ut
oliktänkande - har inte att göra i ett denokratiskt samhälle.

Är jag homofob nu?

Antagligen tycker du det - och det beror på att du är enkelspårig.
Använd hjärnan!!


PS. Här kommer en lång rad inlägg av typen "du e bög", "hahaha - hur
vet du allt det här är du bögpervers?" att följa, var vänlig att
bortse från denna idioti - vi som är bärare av ett Stort Allvar och en
Stor Seriositet vet bättre än att lockas med i de pubertalas
pajkastning


Chemical Sister

unread,
Feb 3, 2000, 3:00:00 AM2/3/00
to
On Thu, 03 Feb 2000 16:08:31 +0100, PamperS.51__ <olof...@hehe.com>
stuttered:

-->Tue, 01 Feb 2000 23:33:49 GMT, krystade m...@com.imsevimse (Mattias
-->Inghe) ur sig med ett stönande:
-->
-->
-->>>Så det är rasistiskt att påpeka att några judar konspirerar?
-->>>
-->>>Då är det alltså ofint att påstå att några moderater konspirerar?
-->>>Eller att skäggiga män som lyssnar på Elvis Costello konspirerar?
-->>
-->>Inte alls. Om du hade argument som höll.
-->>Jag är speciellt intresserad av bevis angående Costello-fans... ;)
-->>
-->>-Mattias
-->
-->Costello-Fans är suspekta - liksom många överåriga Skivbörs-ägare.
-->Jag kan dock inte se HUR de hänger samman, antagligen tillför de något
-->Gott till samhället - står för goda krafter

Jag gillar Costello. Jag är varken skäggig, överårig eller innehar en
skivaffär. Konspirerar gör jag däremot en hel del.

--
Be like a duck:
Above the surface - Look calm and unruffled
Below the surface - Paddle like hell!

Disco Godfather

unread,
Feb 3, 2000, 3:00:00 AM2/3/00
to

"PamperS.51__" wrote:

Ja, i det inlägg du svarade på lyckades jag med två saker: att markera
min avsky för dig och ditt inlägg, samt att bespara övriga från din
antisemitiska dynga genom att klippa bort ditt ursprungsmeddelande.

--
Disco Godfather
http://visitweb.com/smsp

Now playing: Candi Staton - "The Best Of Candi Staton" (1998)

Disco Godfather

unread,
Feb 3, 2000, 3:00:00 AM2/3/00
to

Jonas Thorell wrote:

> Disco Godfather wrote:
>
> > Nej, det tänker jag inte göra. Jag konstaterar bara att du just
> > presterat ett av de sämsta inlägg jag sett från dig. Och det säger ju en
> > hel del.
>
> Vad var det du inte förstod?

Hur du kan kliva in och försvara en idiotisk antisemitisk Usenet-postning.

Johan Berlin

unread,
Feb 4, 2000, 3:00:00 AM2/4/00
to

PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote in message
news:b=eXOFCTROhlRmO...@4ax.com...

> Du drar ju oerhört stora växlar på att jag skrivit just en "judisk
> konspiration" - varför drar du inte oerhört stora växlar på innehållet


> iställer istället för att dra stora växlar på att jag skrivit "judisk"
> i subjectraden``

Du fattar inte poängen va ?
Jag menar att när man markerar något med stora bokstäver så drar du alla
judar över en kam. Det är din stereotypising och generalisering jag vill åt,
inte ditt innehåll. Jag skriver ju till och med att jag kunde ha köpt
resonemanget
om du skrivit "media-konspiration", men att påstå att det är en JUDISK sådan
har ingen som helst bas.

Ciao
Johan

Urban Domeij

unread,
Feb 4, 2000, 3:00:00 AM2/4/00
to
In article <X9qZOAWXV2geU6...@4ax.com>,

PamperS.51__ <olof...@hehe.com> wrote:
> Thu, 03 Feb 2000 15:05:18 GMT, krystade Urban Domeij
> <rig...@operamail.com> ur sig med ett stönande:
>
> >In article <PuZl4.13$E%.1061@dummy.bahnhof.se>,
> > "Jonas Thorell" <jon...@bahnhof.se> wrote:
> >>
> >> Urban Domeij wrote:
/.../

> >Till en del kan man ju dra den slutsatsen av att
> >personen alls nämner en speciell folkgrupp. Nästa
> >drag, att tilldela tillhörighet till samma grupp
> >för personer som inte alls har valt att höra dit
/.../

>
> Du anklagar mig för att vara rasist.

Ja, eller åtminstone antisemit.

Om du inte är det, lämna då inte ämnet utan förklara
varför du nämner en viss grupp, judar, i samband med
en viss företeelse, konspiration, i ett sammanhang
där sannolikt varken det ena eller det andra passar.

Trodde du att de här personerna var judar?
Trodde du att det var en judisk konspiration?

Hur kunde du komma på den idén?

Urban

Jonas Thorell

unread,
Feb 4, 2000, 3:00:00 AM2/4/00
to
Disco Godfather wrote:

> > Vad var det du inte förstod?

> Hur du kan kliva in och försvara en idiotisk antisemitisk Usenet-postning.

Försvara sig får han allt göra själv. Om du verkligen hade läst mitt
inlägg så hade du sett att jag inte försvarade honom. Om han verkligen
är antisemit, rasist eller nazist eller en kombination så förtjänar han
all klander i världen. Vad jag reagerade mot är att man gör det för enkelt
för sig om man förutsätter att något av det ovanstående bara för att
man skriver något som helst negativt om t.ex judar eller zigenare. Att
ha förutfattade meningar om judar innebär inte med automatik att man
är rasist. Man skall vara förbannat försiktig med att kalla någon för
det. Det är lätt hänt att man slänger ur sig något som andra kan uppfatta
som rasistiskt och helt plötsligt så sitter man själv på mottagar-ändan.

/Jonas

__/__U_S_E_N_E_T_-_R_U_L_E_Z__/__

unread,
Feb 4, 2000, 3:00:00 AM2/4/00
to
In article <389f40c5...@newsc.telia.net>, the freaky freak
TeeKey'nGeeBeeGee said:
Q>On Thu, 03 Feb 2000 22:54:43 GMT erik_...@my-deja.com
Q> threw 32 lines into swnet.diverse:
Q>
Q>>Pampers illustrerar mkt väl hur nära nazismen och socialismen ligger
Q>>varandra.
Q>
Q>Du är inte så LITE korkad du.
Q>
Att du gitter svara fånen.
--
__/\__U_S_E_N_E_T_-_R_U_L_E_Z__/\__
*Number one flamer of Scandinavia*
http://Welcome.to/usenet.rulez ©®™
http://go.to/swnet.org
swne...@hotmail.com

PamperS.51__

unread,
Feb 4, 2000, 3:00:00 AM2/4/00
to
Thu, 03 Feb 2000 22:00:26 GMT, krystade Disco Godfather
<disc...@NOSPAMemail.com> ur sig med ett stönande:

>>
>> Tillför du någon diskussion någonting förutom surt gläfsande och
>> allmänt gnäll?
>
>Ja, i det inlägg du svarade på lyckades jag med två saker: att markera
>min avsky för dig och ditt inlägg, samt att bespara övriga från din
>antisemitiska dynga genom att klippa bort ditt ursprungsmeddelande.


aha! man får inte driva med judar? var det Det jag gjorde.... så jag
får alltså inte driva med rasister heller - då?

Du är alltså "Thomas Nord"??

PamperS.51__

unread,
Feb 4, 2000, 3:00:00 AM2/4/00
to
Thu, 03 Feb 2000 21:58:35 GMT, krystade Disco Godfather

<disc...@NOSPAMemail.com> ur sig med ett stönande:

>


>Jonas Thorell wrote:
>
>> Disco Godfather wrote:
>>
>> > Nej, det tänker jag inte göra. Jag konstaterar bara att du just
>> > presterat ett av de sämsta inlägg jag sett från dig. Och det säger ju en
>> > hel del.
>>

>> Vad var det du inte förstod?
>
>Hur du kan kliva in och försvara en idiotisk antisemitisk Usenet-postning.


Antisemitisk usenetpostning?Hmm.....?
E du lite trög kanske? Eller är JAG trög - jag är antisemit? Eller är
jag antifascist? Vad tror du? Tänk själv och gissa!!


Vissa behöver få ironi pedagogiskt presenterat med skrattsalvor och
smileys för att förstå - andra inte.

Nazistspridare som Thomas Nord skulle inte uppskattat någon som drev
med antisemiter. Du kanske Är thomas nord?

PamperS.51__

unread,
Feb 4, 2000, 3:00:00 AM2/4/00
to
Fri, 4 Feb 2000 00:08:41 +0100, krystade "Johan Berlin"
<johan....@mailbox.swipnet.se> ur sig med ett stönande:


>
>Du fattar inte poängen va ?
>Jag menar att när man markerar något med stora bokstäver så drar du alla
>judar över en kam. Det är din stereotypising och generalisering jag vill åt,
>inte ditt innehåll. Jag skriver ju till och med att jag kunde ha köpt
>resonemanget
>om du skrivit "media-konspiration", men att påstå att det är en JUDISK sådan
>har ingen som helst bas.
>

Jo , men jag förstår inte varför du drar så stora växlar på ordet
"judisk" - är det förbjudet att skämta om judar då det är ok att
skämta om "sexualhycklande katoliker med många barn"? - och är det ok
att driva lite med rasister och antiesemiter - vilket _kanske_var vad
jag gjorde. Drev med nazister. Vad tror du? Tror du jag drev med
rasister eller med judar? Jag säjer inte att svaret är klart och
tydligt - kanske drev jag med judar? - men jag vill att du tänker
själv en stund, och berättar för mig vad DU tror.

Jesper Marksell

unread,
Feb 5, 2000, 3:00:00 AM2/5/00
to

"PamperS.51__" wrote:

Var det bara jag som _inte_ såg det som en attack mot judar, utan mer som att
Area/pampers/whatever drev med nazister? Tyckte faktiskt det var ett
underhållande inlägg, som visade ganska tydligt hur man lätt kan *ljuga* ihop en
historia, som sedan lättlurade (och *svaga*) mänskor, exempelvis nazister,
sväljer med hull och hår. Är man bara tillräckligt övertygad om att judar är
mindre värda eller konspiratoriska eller vad man nu tror, så tror man ju såklart
på sådana här historier.


--
/Jesper Marksell

"The more I know, the less I doubt,
that you know less, the more you are finding out"

besa...@my-deja.com

unread,
Feb 5, 2000, 3:00:00 AM2/5/00
to
Påpekande:

Det faktum att Luuk och Lokko båda är två förbannade svin som borde
spärras in har inget med antisemitism att göra!

De lurar små svaga flickor att köpa deras porrtidningar pop och bibel.
Z-Tv är ett råtthål för små finniga nollor som vill komma upp sig här i
världen utan att arbeta.

Dessutom tror de alla att de är musikaliska genier.

FyFan!

JOHAN SJÖHOLM

unread,
Feb 5, 2000, 3:00:00 AM2/5/00
to
Därför att den är elitistisk. Nu ska vi inte låta detta bli en politisk
diskussion här i .musik, men iofs rimmar socialism rätt illa med sig själv
oxo... :)

PamperS.51__

unread,
Feb 5, 2000, 3:00:00 AM2/5/00
to
Thu, 03 Feb 2000 20:19:59 GMT, krystade gumm...@hotmail.com
(Chemical Sister) ur sig med ett stönande:

>-->
>-->Costello-Fans är suspekta - liksom många överåriga Skivbörs-ägare.
>-->Jag kan dock inte se HUR de hänger samman, antagligen tillför de något
>-->Gott till samhället - står för goda krafter
>
>Jag gillar Costello. Jag är varken skäggig, överårig eller innehar en
>skivaffär. Konspirerar gör jag däremot en hel del.

Varför kallar du dig då "sister"? ...

Mina erfarenheter säjer mig att endast män mellan 29-45 på allvar
kan älska Costello.

Chemical Sister

unread,
Feb 5, 2000, 3:00:00 AM2/5/00
to
On Sat, 05 Feb 2000 19:05:07 +0100, PamperS.51__ <olof...@hehe.com>
stuttered:

-->Thu, 03 Feb 2000 20:19:59 GMT, krystade gumm...@hotmail.com
-->(Chemical Sister) ur sig med ett stönande:
-->
-->>-->


-->>-->Costello-Fans är suspekta - liksom många överåriga Skivbörs-ägare.

-->>-->Jag kan dock inte se HUR de hänger samman, antagligen tillför de något
-->>-->Gott till samhället - står för goda krafter
-->>
-->>Jag gillar Costello. Jag är varken skäggig, överårig eller innehar en
-->>skivaffär. Konspirerar gör jag däremot en hel del.
-->
-->Varför kallar du dig då "sister"? ...
-->
--> Mina erfarenheter säjer mig att endast män mellan 29-45 på allvar
-->kan älska Costello.

Jag älskar inte Costello. Jag gillar det han gör bara.

Mattias Inghe

unread,
Feb 5, 2000, 3:00:00 AM2/5/00
to
On Sat, 05 Feb 2000 19:05:07 +0100, PamperS.51__ <olof...@hehe.com>
wrote:

>Thu, 03 Feb 2000 20:19:59 GMT, krystade gumm...@hotmail.com

>(Chemical Sister) ur sig med ett stönande:
>
>>-->

>>-->Costello-Fans är suspekta - liksom många överåriga Skivbörs-ägare.
>>-->Jag kan dock inte se HUR de hänger samman, antagligen tillför de något
>>-->Gott till samhället - står för goda krafter
>>

>>Jag gillar Costello. Jag är varken skäggig, överårig eller innehar en

>>skivaffär. Konspirerar gör jag däremot en hel del.
>

>Varför kallar du dig då "sister"? ...
>

> Mina erfarenheter säjer mig att endast män mellan 29-45 på allvar

>kan älska Costello.

Jag undrar om fru Costello håller med.. ;)

-Mattias, som också gillar Costello, har skägg, har ingen skivaffär
men har jobbat i en, och är inte 29 år än.

Chemical Sister

unread,
Feb 6, 2000, 3:00:00 AM2/6/00
to
On Sun, 06 Feb 2000 18:10:34 GMT, tki...@hotmail.com (TeeKey'nGeeBeeGee)
stuttered:

-->On Sat, 05 Feb 2000 19:02:38 GMT gumm...@hotmail.com (Chemical Sister)
--> threw 25 lines into swnet.diverse:
-->
-->>On Sat, 05 Feb 2000 19:05:07 +0100, PamperS.51__ <olof...@hehe.com>
-->>stuttered:
-->>
-->>-->Thu, 03 Feb 2000 20:19:59 GMT, krystade gumm...@hotmail.com
-->>-->(Chemical Sister) ur sig med ett stönande:
-->>-->
-->>-->>-->
-->>-->>-->Costello-Fans är suspekta - liksom många överåriga Skivbörs-ägare.
-->>-->>-->Jag kan dock inte se HUR de hänger samman, antagligen tillför de något
-->>-->>-->Gott till samhället - står för goda krafter
-->>-->>
-->>-->>Jag gillar Costello. Jag är varken skäggig, överårig eller innehar en
-->>-->>skivaffär. Konspirerar gör jag däremot en hel del.
-->>-->
-->>-->Varför kallar du dig då "sister"? ...
-->>-->
-->>--> Mina erfarenheter säjer mig att endast män mellan 29-45 på allvar
-->>-->kan älska Costello.
-->>
-->>Jag älskar inte Costello. Jag gillar det han gör bara.
-->
-->Vad gör han med dig då?

Inget MED mig, men FÖR mig.

Disco Godfather

unread,
Feb 6, 2000, 3:00:00 AM2/6/00
to

"PamperS.51__" wrote:

> Thu, 03 Feb 2000 21:58:35 GMT, krystade Disco Godfather
> <disc...@NOSPAMemail.com> ur sig med ett stönande:
>
> >
> >Jonas Thorell wrote:
> >
> >> Disco Godfather wrote:
> >>
> >> > Nej, det tänker jag inte göra. Jag konstaterar bara att du just
> >> > presterat ett av de sämsta inlägg jag sett från dig. Och det säger ju en
> >> > hel del.
> >>
> >> Vad var det du inte förstod?
> >
> >Hur du kan kliva in och försvara en idiotisk antisemitisk Usenet-postning.
>
> Antisemitisk usenetpostning?Hmm.....?
> E du lite trög kanske? Eller är JAG trög - jag är antisemit? Eller är
> jag antifascist? Vad tror du? Tänk själv och gissa!!

Jag gissar på B.

--
Disco Godfather
http://visitweb.com/smsp

Now playing: Jodeci - "Diary Of A Mad Band" (1993)

Kämikalie Schwester

unread,
Feb 7, 2000, 3:00:00 AM2/7/00
to
On Mon, 07 Feb 2000 01:57:42 GMT, tki...@hotmail.com (TeeKey'nGeeBeeGee)
stuttered:s

-->On Sun, 06 Feb 2000 21:33:05 GMT gumm...@hotmail.com (Chemical Sister)
--> threw 35 lines into swnet.diverse:
-->
-->>On Sun, 06 Feb 2000 18:10:34 GMT, tki...@hotmail.com (TeeKey'nGeeBeeGee)
-->>stuttered:
-->>
-->>-->On Sat, 05 Feb 2000 19:02:38 GMT gumm...@hotmail.com (Chemical Sister)
-->>--> threw 25 lines into swnet.diverse:


-->>-->
-->>-->>On Sat, 05 Feb 2000 19:05:07 +0100, PamperS.51__ <olof...@hehe.com>

-->>-->>stuttered:


-->>-->>
-->>-->>-->Thu, 03 Feb 2000 20:19:59 GMT, krystade gumm...@hotmail.com

-->>-->>-->(Chemical Sister) ur sig med ett stönande:


-->>-->>-->
-->>-->>-->>-->
-->>-->>-->>-->Costello-Fans är suspekta - liksom många överåriga Skivbörs-ägare.

-->>-->>-->>-->Jag kan dock inte se HUR de hänger samman, antagligen tillför de något
-->>-->>-->>-->Gott till samhället - står för goda krafter


-->>-->>-->>
-->>-->>-->>Jag gillar Costello. Jag är varken skäggig, överårig eller innehar en

-->>-->>-->>skivaffär. Konspirerar gör jag däremot en hel del.


-->>-->>-->
-->>-->>-->Varför kallar du dig då "sister"? ...
-->>-->>-->
-->>-->>--> Mina erfarenheter säjer mig att endast män mellan 29-45 på allvar

-->>-->>-->kan älska Costello.


-->>-->>
-->>-->>Jag älskar inte Costello. Jag gillar det han gör bara.
-->>-->
-->>-->Vad gör han med dig då?

-->>
-->>Inget MED mig, men FÖR mig.
-->
-->Vad gör han för dig då?

Musik.

--
Be like a duck:

Above the surface - look calm and unruffled.
Below the surface - paddle like hell!

Bo Nordgren

unread,
Feb 7, 2000, 3:00:00 AM2/7/00
to
> >-> PS: Var det inte Henrik Schyffert som i en intervju påstod att han
> >-> låtit omskära sig?
> >-> Är det SANT - så bevisar det ju bara att En Oändligt stor Påverkan
> >-> finns från dessa krafter.
> >
> >Jag vet inte om du är bekant med fenomenet "trång förhud", men det
> >förekommer. En lämplig åtgärd är då givetvis att låta omskära sig.
>
>
> Naturligtvis - men det gör man väl då som barn, och inte som vuxen av
> andra skäl?

Om du läst hela interjuven så hade du också läst att han gjorde det för att
djävlas med Cia Berg som skaffat tandställning och det är, bortsett från dom
första två till tre månaderna då man inte får göra mycket med den, mycket
bättre för sexlivet.

// Bosse


PamperS.51__

unread,
Feb 8, 2000, 3:00:00 AM2/8/00
to
Sun, 06 Feb 2000 22:23:12 GMT, krystade Disco Godfather
<disc...@NOSPAMemail.com> ur sig med ett stönande:


>> >
>> >Hur du kan kliva in och försvara en idiotisk antisemitisk Usenet-postning.
>>
>> Antisemitisk usenetpostning?Hmm.....?
>> E du lite trög kanske? Eller är JAG trög - jag är antisemit? Eller är
>> jag antifascist? Vad tror du? Tänk själv och gissa!!
>
>Jag gissar på B.

Grabben har lite "glimten i ögat" ändå.
Duktigt!


PamperS.51__

unread,
Feb 8, 2000, 3:00:00 AM2/8/00
to
Mon, 07 Feb 2000 01:57:42 GMT, krystade tki...@hotmail.com
(TeeKey'nGeeBeeGee) ur sig med ett stönande:


>>-->>-->Varför kallar du dig då "sister"? ...
>>-->>-->
>>-->>--> Mina erfarenheter säjer mig att endast män mellan 29-45 på allvar
>>-->>-->kan älska Costello.
>>-->>

>>-->>Jag älskar inte Costello. Jag gillar det han gör bara.
>>-->

>>-->Vad gör han med dig då?
>>

>>Inget MED mig, men FÖR mig.
>

>Vad gör han för dig då?

Ge fan att flörta, era fikusar.

Magnus Hernander

unread,
Feb 9, 2000, 3:00:00 AM2/9/00
to

> Ge fan att flörta, era fikusar.

Är det fikusbeteende att flörta med en tjej om man är kille???

ApRaEmAp+ers(51+51)=102

unread,
Feb 9, 2000, 3:00:00 AM2/9/00
to

Nej det är det inte.
och JUST DÄRFÖR är detta fikusbeteende

ApRaEmAp+ers(51+51=102)

unread,
Feb 10, 2000, 3:00:00 AM2/10/00
to
Tue, 08 Feb 2000 23:22:37 GMT, krystade tki...@hotmail.com

(TeeKey'nGeeBeeGee) ur sig med ett stönande:

>On Tue, 08 Feb 2000 18:03:14 +0100 PamperS.51__ <olof...@hehe.com>
> threw 18 lines into swnet.diverse:

>>Ge fan att flörta, era fikusar.
>

>Ge fan i att blanda dig i tråden, nekrofil!

äsch - snälla, vi kan väl köra trekant?

.ApRaEmAp+ers(51+51=102)..

unread,
Feb 12, 2000, 3:00:00 AM2/12/00
to
Thu, 10 Feb 2000 20:29:51 GMT, krystade tki...@hotmail.com

(TeeKey'nGeeBeeGee) ur sig med ett stönande:

>On Thu, 10 Feb 2000 17:39:57 +0100 "ApRaEmAp+ers(51+51=102)"
><olof...@hehe.com>
> threw 28 lines into swnet.diverse:


>
>>>>>>-->>-->Varför kallar du dig då "sister"? ...
>>>>>>-->>-->
>>>>>>-->>--> Mina erfarenheter säjer mig att endast män mellan 29-45 på allvar
>>>>>>-->>-->kan älska Costello.
>>>>>>-->>
>>>>>>-->>Jag älskar inte Costello. Jag gillar det han gör bara.
>>>>>>-->
>>>>>>-->Vad gör han med dig då?
>>>>>>
>>>>>>Inget MED mig, men FÖR mig.
>>>>>
>>>>>Vad gör han för dig då?
>>>>
>>>>Ge fan att flörta, era fikusar.
>>>
>>>Ge fan i att blanda dig i tråden, nekrofil!
>>
>>äsch - snälla, vi kan väl köra trekant?
>

>Stycka upp dig i tre delar och sätt igång!

Ditt äckel!! Du försöker hetsa upp dig, va? Snaskigt!! Fyfan!!

0 new messages