HOLJE, Blekinge

Christer Göransson

Hejsan!
Först vill jag be om ursäkt för att jag har korspostat, men jag vet inte riktigt vilken grupp detta hör hemma i.
Nåväl, problemet är detta:

Jag söker uppgifter om min farfars farfars far, Anders Persson.

Vi vet att en son hette Per Andersson, född 29/11 1777 i Gränum och död 6/4 1849. (Blekinge)
Per var gift med Hanna Trulsdotter, född 27/4 1787 i Holje och död 26/3 1852. (Blekinge)
Deras barn var
Annika född 27/1 1810 ibm (Holje nr 20)
Botil född 11/8 1815 ibm (Holje nr 20)
Anders född 1817 ibm (Holje nr 20)
Per född 24/4 1820 ibm (Holje nr 20)
Ingvar (?) född 28/8 1822 ibm (Holje nr 20)
Truls 3/6 född 1824 ibm (Holje nr 20)
Är tacksam för alla uppgifter om Anders Person. Problemet är att kyrkan har brunnit.
Tacksam för förslag på hur vi skall hitta vidare bakåt.

Mvh

/Christer

========================
Carpe diem / Fånga dagen
========================
Christer Göransson,
Rudeboksvägen 744, SE-226 55 Lund, Sweden
Tel: +46 (0)46-32 08 53, Mobil +46 (0)70-748 44 90
E-mail: christer....@XXXbigfoot.com
Webb: www.bigfoot.com/~christer.goransson
ICQ: 5 528 685

Göran Svensson

"Christer Göransson" <christer....@XXXbigfoot.com> skrev i meddelandet

Mvh

/Christer

Hej Christer!

Visserligen har Jämshögs kyrkoböcker brunnit vid två tillfällen, men vissa
finns kvar ändå. Följande uppgifter är hämtade ur födelseböcker och
bouppteckningar.

Anders Persson var gift med Kerstin Carlsdotter. De hade följande barn:
Karna f. 1761-05-??
Inga f. 1763-06-07
Carl f. 1767-01-05
Hanna f. 1769-07-08
Ingvar f. 1772-10-21
Jöns döpt 1774-11-27
Per f. 1777-10-29 OBS månaden!

Anders Persson dog 1783 och begravdes 16 okt.

Han hade följande bröder:
Carl Persson
Jöns Persson
Gumme Persson